Če kdo ni bral današnjega članka o vinjetah v Delu
http://www.delo.si/index.php?sv_path=41,35,277161
Delo.si je napisal/-a:......
.....
Cestnino v sedanjem sistemu zaračunavajo v štirih razredih, skupaj je Dars lani zbral 180 milijonov evrov brez in 215,6 milijona evrov z davkom na dodano vrednost. Največ prometa je v prvem, za osebna vozila. Teh so na cestninskih postajah našteli 60 milijonov, pobrali pa 90,6 milijona evrov brez DDV. Slaba polovica (29,7 milijona) prehodov je bila plačana s pomočjo kartice abc, Dars pa je tako brez davka zbral 41,9 milijona in z DDV 50,2 milijona evrov. Druga polovica osebnih vozil (30,6 milijona prehodov) je plačevala brez naprave abc in plačala 48,8 milijona evrov brez oziroma 58,5 milijona evrov z dedevejem. Tovornjakov (4. razred) je čez vse cestninske postaje peljalo 9,8 milijona, za cestnino pa so plačali 65,4 milijona evrov brez ali 78,4 milijona z davkom na dodano vrednost.
Koliko naj bi stale slovenske avtocestne nalepke, če bo postopek uvajanja res stekel do konca, torej do parlamentarne odobritve, naj bi okvirno izvedeli čez 14 dni. Vsekakor cena skoraj ne bo primerljiva s tistimi v državah, ki uporabljajo vinjete ali lističe (na Madžarskem). V Švici in Avstriji s tako zbranim denarjem bolj ali manj le obnavljajo ceste, pri nas pa bi z njimi radi gradili. Razlika je očitna.
Jan Žan Oplotnik, član Darsove uprave, prej pa se je precej strokovno ukvarjal s finančnimi vprašanji gradnje avtocest, je zelo okvirno (in ljubiteljsko) izračunal, da naj bi ob domnevi, da bi prodali 300.000 letnih nalepk in tri milijone desetdnevnih, za letne nalepke plačali po 150 evrov, za desetdnevne pa 15.
Torej. Za letno nalepko je v Švici treba plačati 40 frankov (26,35 evra), kazen za vožnjo brez nalepke je 100 frankov, nalepko je seveda treba kupiti; tovornjaki plačujejo v Švici zelo različne vsote, odvisno od prevoženih kilometrov, ekološke ravni tovornjakov in ekološke občutljivosti okolja. V Avstriji stane letna nalepka za osebna vozila 73,80 evra, desetdnevna pa 7,70. Kazen za vožnjo brez nalepke je 120 evrov. Pa kupiti jo je treba. Tovornjaki so cestninjeni elektronsko in zelo visoko. Zato se pogosto raje peljejo čez Slovenijo. Posebno vzhodnjaki. V Bolgariji imajo nalepke vsi, letna za osebna vozila stane 34, sedemdnevna pa pet evrov. Na Češkem stane letna nalepka za osebno vozilo 1000 kron (39,80 evra), mesečna 330, sedemdnevna 220 kron (8,8 evra); tovornjaki so cestninjeni elektronsko. Kazen 5000 kron (199 evrov). Na Madžarskem stane letno potrdilo, ki je letos zamenjalo vinjeto, 37.200 forintov (141,35 evra), mesečno 4200, desetdnevno 2.550 (9,69 evra) in štiridnevno od 1170 do 1530 forintov – odvisno od sezone. Kazen 12.750 forintov (48,45 evra). V Romuniji vozniki osebnih vozil za letno vinjeto odštejejo 28 evrov, za mesečno sedem in za tedensko tri evre. Kazen je od 150 do 2000 evrov. Na Slovaškem stane letna nalepka 1100 kron (33,66 evra), mesečna 300 in tedenska 150 (4,59 evra), kazen do 3000 kron (91,80 evra).
Več v današnjem tiskanem Delu
Če torej predpostavimo 150 € za letno in 15 € ter odštejemo DDV, stroške izdelave in distribucije ter prodajno provizijo, je čistega recimo cca 100 € od letne in 10 € od 10-dnevne, kar prinese skupaj 60 milijonov €. Lani so pa brez kamionov nabrali cca 115 milijonov € (brez DDV, stroški??). Po tem vidimo, da niti 250 € vredna letna vinjeta (in 25 € 10-dnevna) ne prinese toliko kot lani, a v takem primeru bi bilo prodanih verjetno bistveno manj - še slabše torej. Očitno bodo lopato uporabili ne samo za "čudne posle" (postajališče Lopata!), ampak tudi za metanje denarja skozi okno, kar ta projekt nedvomno je (tako ali drugače bo marsikdo na slabšem, če ne drugače zaradi državnih garancij za Darsove kredite).
Spomladansko čiščenje, tokrat z lopatami? Nesnage je očitno dovolj...

:P