ishtmail je napisal/-a:Idealni cilj mi je, da spustim porabo tako dol, da avto začne proizvajati gorivo, namesto ga trošiti 8)
ko ti pa to uspe,


ishtmail je napisal/-a:Idealni cilj mi je, da spustim porabo tako dol, da avto začne proizvajati gorivo, namesto ga trošiti 8)
Daedalus je napisal/-a:Eni še kar ne odnehate?
Resno, a je kdaj folk masovno težil o ekstremizmu in pretiravanju po temah npr. track-dayev? Je folk kdaj masovno težil o ekstremizmu in pretiravanju po temah, kjer je folk kupoval široke 18-colske+ gume z über performansi (ki jih na naših cestah načeloma *ne smeš* izkoristiti)? Je kdo kdaj masovno težil o ekstremizmu in pretiravanju v temah, kjer si folk navija motor za čim boljše zmogljivosti? V tistih temah je v 99% sama sloga in veselje in drkanje v krogu. Potem pa pride ena malo drugačna plat avtomobilima, pa polovica foruma dobi hemoroide od vsega hudega. Ka ste vi smešni, ej.Narobe svet.
Ne me narobe razumet - tudi tiste teme znajo bit zelo zanimive, sam wadafak...to je prov tista fora, ko pride ne-bel človek v hard redneck vasico..."KAJ BOŠ TI BIL DRUGAČEN PRED MOJIM PRAGOM!"
Daedalus je napisal/-a:Resno, a je kdaj folk masovno težil o ekstremizmu in pretiravanju po temah npr. track-dayev? Je folk kdaj masovno težil o ekstremizmu in pretiravanju po temah, kjer je folk kupoval široke 18-colske+ gume z über performansi (ki jih na naših cestah načeloma *ne smeš* izkoristiti)? Je kdo kdaj masovno težil o ekstremizmu in pretiravanju v temah, kjer si folk navija motor za čim boljše zmogljivosti? V tistih temah je v 99% sama sloga in veselje in drkanje v krogu. Potem pa pride ena malo drugačna plat avtomobilima, pa polovica foruma dobi hemoroide od vsega hudega. Ka ste vi smešni, ej.Narobe svet.
.com je napisal/-a:Kolikor je meni znano, je tema o ULTRA šparovni vožnji...
če pa ti iz 200KM dvigneš moč na 300 in če iz 16 col preideš na 18,19 col, to ni UTRA predelava...
veliko zgražanja bi bilo, če bi nekdo iz 1000ccm motorja želel pridobiti 800KM
če bi nekdo predelal odbijačein koloteke, da bi lahko namestil 23 col gume na 50 konjskega cliota... itd itd...
motor ni bil narejen za tako ekstremne zadeve... ne v eno in ne v drugo smer...
rnisan je napisal/-a:Ljudem na trackdayih se ne teži, ker ne vplivajo na nas v prometu. Tam je na zaprti progi. Ljudem, ki jasno povedo, da redno vozijo nad 130 km/h na AC se jasno pove, da ne delajo pametno, ker s tem ogrožajo sebe in ostale v prometu.
Mene pri tem hypermilingu ne moti nič, dokler to počne le nekaj ljudi. Skrbi me, da se ne bo to razširilo na 60% populacije (že 20% bi bilo dovolj, da nastanejo velike gužve na AC), kajti potem bo pretočnost na AC na psu. In razen nekaj res neprimernih komentarjev smo ostali spoštljivo in z argumenti sporočili, zakaj ne podpiramo tega.
Moja logika pri tem varčevanju - pa vzemimo razliko med 90km/h in 130km/h.
Pri 90km/h porabimo za 130km razdaljo 1h 26min (upam, da sem prav izračunal). Pri 130 km/h porabimo za 130km razdaljo točno eno uro.
Torej na vsakih 130 km izgubimo 26 min oz. na 100 km 20 min, prihrani pa se 1,6l (ishtmail-ov izračun), kar je 2,08€. Če bomo sem prišteli še čas njegove žene (prihranek se ne poveča oz. se bo zmanjšal zaradi večje teže v avtu - imam prav?), bosta za 40 min svojega življenja prihranila 2€. In če to po kapitalistični računici preračunamo na urno postavko, potem svojo urno postavko cenita na 3€.
Upam, da ne bo kdo užaljen, ampak še en moj predlog: Kaj pa, če bi ta svoj čas raje usmerila v npr. kakšno delo na domu? Skupaj preživljata čas, lahko vključita še otroke in dejansko je računica pozitivna (zaslužita več, kot bi prihranila s hypermiling-om). Spet izhajam iz predpostavke, da se ljudje lotijo hypermilinga strogo zaradi računice. Če pa je to le hobi, potem verjamem, da se ta hobi ne bo masovno razširil in bistveno vplival na pretočnost na AC, in me v tem primeru hypermilerji ne motijo.
ishtmail je napisal/-a:kjer je zmagovalec tisti, ki za največ premaga tovarniško deklarirano porabo (trenutno sem s 174% tretji).
.
Daedalus je napisal/-a:In če še ne veš, so na AC za pretočnost najslabši tisti, ki vozijo med 100 in 120km/h - ti ovirajo tako po voznem, kot po prehitevalnem oz. da se temu izognejo konstantno menjujejo pasove - eni bolj eni pa manj previdno.
Daedalus je napisal/-a:rnisan je napisal/-a:Upam, da ne bo kdo užaljen, ampak še en moj predlog: Kaj pa, če bi ta svoj čas raje usmerila v npr. kakšno delo na domu? Skupaj preživljata čas, lahko vključita še otroke in dejansko je računica pozitivna (zaslužita več, kot bi prihranila s hypermiling-om). Spet izhajam iz predpostavke, da se ljudje lotijo hypermilinga strogo zaradi računice. Če pa je to le hobi, potem verjamem, da se ta hobi ne bo masovno razširil in bistveno vplival na pretočnost na AC, in me v tem primeru hypermilerji ne motijo.
Predpostavka je napačna, res je. Avtor je večkrat povedal, da je tu fora izziv iztisniti čim nižjo porabo iz avtomobila. Nenazadnje če sklepaš, da je varčna vožnja posledica racionalnega in utilitarističnega pristopa k prevozu z avtomobilom, potem način vožnje, kjer začneš izgubljati čas na račun zelo nizkih prihrankov za marsikoga izgubi prednost in zanimivost.
Energetik81 je napisal/-a:O, pa se. P&G je učinkovit zaradi lastnosti motorja z notranjim izgorevanjem, da ima pri večji obremenitvi večji izkoristek (manj L/kWh, glej BSFC diagram, ki ga je nekdo prilimal v tej temi). Torej če ga pri recimo 3/4 gasa našopaš na 140 in potem v leru drsiš do 120, bo poraba manjša kot če stalno voziš 130, kar je recimo povprečje.BBoss je napisal/-a:ishtmail je napisal/-a:Zato ti vožnja v prostem teku pri počasni mestni vožnji kvečjemu slabša porabo (je bolje vozit v prestavi in potem zavirat z motorjem), pri vožnji po AC pa lahko v prostem teku veliko prihraniš.
Iz česa tole sklepaš, da je tole "knajpanje" po cesti realno res učinkovito? Fizika se glih ne strinja s tem.
Če bi imel električni avtomobil, ta tehnika ne deluje več, ker elektromotorju je načeloma vseeno, koliko je obremenjen oziroma ima pri večji obremenitvi celo več izgub (večji tok po navitjih).
Energetik81 je napisal/-a:A misliš da je ful razlike med tem, ko nekdo prešalta in na hitro spusti sklopko (spremeni obrate od ~1500-2500rpm), ali ko hipermiler spusti sklopko ~0-2500rpm? Jaz pravim, da je ni, v obeh primerih prehiter spust sklopke povzroči sile na zobati jermen. S tem da tudi hipermiler lahko počasi popušča sklopko 0-2500rpm, in s tem ne obremenjuje jermena nič bolj kot pri običajni vožnji!BBoss je napisal/-a:Klasičnih štarterjev, akumulatorjev, vztrajnikov, jermenov, keten pa raje ne bom omenjal, ker vsi ti imajo ali omejeno življensko dobo zagonov ali nevarnost, da če boste motor ugašali med vožnjo in ga prižigali na kinetično energijo avtomobila med vožnjo bo hitro kak jermen preskočil ali zategnilo ketno oziroma poškodovalo sklopko ali vztrajnik, če smo nepazljivi.
ishtmail je napisal/-a:Jaz sem zadevo spravil na nek tekmovalni nivo. Po eni strani tekmujem sam s sabo, ko rušim lastne rekorde, po drugi strani pa sodelujem v tekmovanju na največjem tovrstnem tujem forumu, kjer je zmagovalec tisti, ki za največ premaga tovarniško deklarirano porabo (trenutno sem s 174% tretji).
Daedalus je napisal/-a:Avtor JE uspešen pri ultra šparovni vožnji,
Daedalus je napisal/-a:ta tema vključuje napotke kako doseči ultra šparanje. In to NE na račun tistih, ki vozijo za teboj...
ishtmail je napisal/-a:BBoss je napisal/-a:ishtmail je napisal/-a:Zato ti vožnja v prostem teku pri počasni mestni vožnji kvečjemu slabša porabo (je bolje vozit v prestavi in potem zavirat z motorjem), pri vožnji po AC pa lahko v prostem teku veliko prihraniš.
Iz česa tole sklepaš, da je tole "knajpanje" po cesti realno res učinkovito? Fizika se glih ne strinja s tem. Dejansko je edini pravi prihranek nizka hitrost a najbolj občutna pa je vožnja za tovornjaki.
Če imaš kake fizikalne teorije, podatke, izračune in dokaze, da vožnja v prostem teku po AC ne prihrani goriva, bi te seveda prosil, da jih napišeš.
Jaz lahko govorim samo iz izkušenj, in po izkušnjah je vožnja v leru (ali pa ekstremizem: celo z ugasnjenim motorjem) tista, ki največ prihrani.
Primer izkušnje: v dolino iz višnjegorskega klanca se lahko peljem na štiri načine. Klanec je dolg cca 3km (skupaj z ravnino, po kateri se v leru da drseti). Tako lahko izračunam tudi, koliko goriva sem porabil za posamezen režim vožnje. Ideja je, da na vrhu hriba štartam s hitrostjo 85, na koncu ravnine pa imam hitrost 90 (torej ista vstopna in izstopna hitrost).
1. v prestavi z minimalnim gasom, rahlo pospeševanje avtomobila iz 85 na 110, na koncu ravnine pade nazaj na 90; trenutna poraba 1,5 litra na 100km
V tem režimu na razdalji 3km porabim cca pol decilitra goriva.
2. v prestavi brez gasa, avto ohranja isto hitrost, trenutna poraba 0 litrov na 100km; ravnino moram peljati že z gasom 2,5l/100km, torej povprečje 1,25
V tem režimu na razdalji 3km porabim cca 0,4 decilitra goriva.
3. v leru s prižganim motorjem, avto pospeši iz 85 na 130, na koncu ravnine 90; trenutna poraba 0,6 litra na 100km
V tem režimu na razdalji 3km porabim cca 0,2 decilitra goriva.
4. z ugasnjenim motorjem v leru, avto pospeši iz 85 na 130, na koncu ravnine nazaj na 90, trenutna poraba 0 litrov na 100km
V tem režimu na razdalji 3km ne porabim nič goriva.
In to je samo en majhen primer na relativno kratki razdalji. Na dolgi relaciji se hitro pride do nekaj decilitrov za vsako pot. Ko pa sešteješ vse poti x2 (v službo in nazaj) in x 21 (delovnih dni), je dva deci razlike pri enem potovanju lahko v enem mesecu že kar nekaj litrov goriva.
Vožnja za tovornjaki je izjemno učinkovita, moraš pa imeti srečo, da naletiš na tovornjak, ki vozi s tvojim tempom, enakomerno, in na dovolj dolgi relaciji.
Mimopotke: tvoj primer (ljubljana:brežice) je ob vožnji za tovornjakom čisto realen. Če pa bi vozil še s tehnikami drsenja (v leru ali ugasnjen motor), pa bi lahko do brežic ob takem tempu pripeljal s povprečjem 2,8!
Jaz ob dobrem dnevu ob povratku iz Ljubljane (cca 70 km, torej slaba polovica relacije do Brežic!) lahko pridelam povprečje po BC 3,0, najboljši rezultat do danes pa sem imel celo 2,9. In ob pridelavi takih povprečij ponavadi ne vozim za tovornjaki, ker niti ne dobim priložnosti za to.
Pri tem je treba upoštevati, da tista kratka pot po Ljubljani požre relativno veliko goriva, potem pa povprečje po AC znižuješ. Dlje kot se voziš po AC, več lahko znižaš povprečje. Jaz iz Ljubljane na obvoznico pripeljem s povprečjem 5 litrov na 100km, kar potem zbijem na 3 z vožnjo po AC.
lisko je napisal/-a:Sem pa že omenu da sem pri jeepu znižal porabo skoraj za tri pri cliotu pa za dobra dva litra pa ne na račun vožnje.
rnisan je napisal/-a:ishtmail je napisal/-a:Jaz sem zadevo spravil na nek tekmovalni nivo. Po eni strani tekmujem sam s sabo, ko rušim lastne rekorde, po drugi strani pa sodelujem v tekmovanju na največjem tovrstnem tujem forumu, kjer je zmagovalec tisti, ki za največ premaga tovarniško deklarirano porabo (trenutno sem s 174% tretji).
Odlična uvrstitev, glede na to, da se voziš po Sloveniji (hribi, zime, gužve na cesti ipd. vplivajo na višjo porabo) in ne moreš biti konkurenčen nekomu, kjer nimajo zime, ni gužve na cesti ter vozi večinoma po ravnini.
Kako se pa računajo ti %?
Npr. deklarirana poraba za Volva S60 D5 je 6,5l / 100 km. Pri meni smo povprečno kar štirje odrasli v avtu, velikokrat tudi 5, vozim po omejitvah (AC 110-130), delam pa relacijo LJ - CE - LJ. Jaz imam na roke preračunano porabo 5,86l / 100 km (BC pa skače med 4,9 in 5,1). Koliko bi to bilo v %?
BBoss je napisal/-a:Energetik81 je napisal/-a:O, pa se. P&G je učinkovit zaradi lastnosti motorja z notranjim izgorevanjem, da ima pri večji obremenitvi večji izkoristek (manj L/kWh, glej BSFC diagram, ki ga je nekdo prilimal v tej temi). Torej če ga pri recimo 3/4 gasa našopaš na 140 in potem v leru drsiš do 120, bo poraba manjša kot če stalno voziš 130, kar je recimo povprečje.BBoss je napisal/-a:ishtmail je napisal/-a:Zato ti vožnja v prostem teku pri počasni mestni vožnji kvečjemu slabša porabo (je bolje vozit v prestavi in potem zavirat z motorjem), pri vožnji po AC pa lahko v prostem teku veliko prihraniš.
Iz česa tole sklepaš, da je tole "knajpanje" po cesti realno res učinkovito? Fizika se glih ne strinja s tem.
Če bi imel električni avtomobil, ta tehnika ne deluje več, ker elektromotorju je načeloma vseeno, koliko je obremenjen oziroma ima pri večji obremenitvi celo več izgub (večji tok po navitjih).
Tole ne bo držalo iz dveh razlogov, ker avtor teme ne pospešuje tako, da bi motor zadihal ampak ga muči z nizkimi obrati in visoko prestavo. Ker je le 90KM dizel bo za tako pospeševanje porabil bistveno preveč časa, da bi bilo ekonomično. Tudi računalnik dozira toliko goriva kolikor ga lahko "motor" na svoje karakteristike sploh lahko prebavi. Drugi razlog je ta, da upor zraka raste s kvadratom hitrosti, kar pomeni, da knajpanje med 120-140 je bolj potratno kot konstantna vožnja pri 130km/h čeprav dejansko pomeni enako povprečno hitrost.
Po forumu brska: Google [Bot] in 5 gostov