Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4161
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a TrijoAdijo Pe okt 18, 2013 8:47 am

Eno vprašanje za avtorja teme:

A si bil ti danes zjutraj tam okoli 6.15 in 6.25 na AC pri Medvedjeku v smeri proti LJ s škodo octavio na počasnem pasu?
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Energetik81 Pe okt 18, 2013 8:49 am

J.McLane: točno to jaz že par let pišem po forumu, pa ne vem, če kdo verjame ali razume.
Zaradi tega, ker imajo ICE motorji tako karakteristiko in ker so prestave prelahke, ima motor beden izkoristek ko kruzamo po AC s 100-130km/h pri precejšnjih obratih in malo gasa. Ampak treba je ločit izkoristek motorja (L bencina/oddano kWh) od porabe v L/100km. In tega večina ne zakapira.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a uros11 Pe okt 18, 2013 9:03 am

Graf je relativno kompliciran in zahteva prakso v srednješolski matematiki višjega nivoja. Tako da zapopasti graf ni težko, če je predznanje teh stvari solidno.
Meni je prav prišla razlaga, ker drugače ne bi razumel nič.
Tudi zadnji stavek, da je boljše počasnješje pospeševanje, ker imaš tako motor dlje časa v območju višjega izkoristka, mi je logičen - pri prehitrem pospeševanju namreč zelo hitro padeš pod povprečje izkoristka počasnješega pospeševanja.
 
Uporabniški avatar
ejsim
Uporabnik
 
Prispevkov: 835
Pridružen: Sr jul 29, 2009 7:33 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ejsim Pe okt 18, 2013 9:27 am

Včeraj sem ravno videl enega, ki se je šel neko ultra ekonomično vožnjo - vsaj mislim, da je to počel. Vozil je za kamionom in to na neki minimalni razdalji. Mislim..dobro, ampak res ne vem kako je možno voziti 80-90km/h na AC, povrh vsega še za kamionom? Pa kaj če enkrat nekomu v kamionu poči film in zabremza, da se mu zalima zadaj? Mislim..ajde če naštimaš, da ti avto vozi sam -> vzdržuje hitrost, se drži smeri ipd in da ti vmes poješ kak McDonalds, se naspiš ali kaj podobnega (karikiram) - to bi si človek še predstavljal. Ali če govoriš po telefonu o nevem kaki pomembni zadevi, si zaradi nečesa pretresen itd.. Ni treba voziti 160, 180 km/h, ampak vsaj nekih 120-140 km/h se mi pa zdi normalno za večino odsekov na AC. Še v avtošoli mi inštruktor na AC ni nikoli pustil pod 120km/h. Pa sej vem, da nekateri zelo varčujete, tudi jaz precej varčujem, ampak v življenju je toliko "stroškovnih nosilcev" na katerih lahko varčuješ več, bolje in bolj varno - če že začnemo z nakupom cenejšega vozila/motorja/javni prevoz. Tudi jaz, kot je bilo že prej omenjeno, vidim to "hypermiling" početje bolj kot nek hobi, da ne omenim mogoče celo neko kompulzivno početje...
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Pe okt 18, 2013 9:41 am

TrijoAdijo je napisal/-a:Eno vprašanje za avtorja teme:

A si bil ti danes zjutraj tam okoli 6.15 in 6.25 na AC pri Medvedjeku v smeri proti LJ s škodo octavio na počasnem pasu?

Najbrž tapravi, ker noben drug z osebnim avtom ne vozi po počasnem pasu, ura bo pa tudi približno taprava...

V hrib pridem ponavadi z 85-90, povprečje 3,6... Do vrha hriba mi hitrost pade nekje na 70 (trenutna poraba 5,3), nakar pospešim na vrhu nazaj na 90, potem pa ugasnem motor in pridrsam do dna hriba (trenutna poraba 0) s povprečjem 3,4. Je res, da mi do dna Medvedjeka hitrost v drsenju nekaj malega pade (malenkost premalo nagiba, da bi se v leru ohranjala hitrost), tako pa na ravnini hitro nadoknadim z minimalnim gasom...


@ejsim:
Ti imaš pa malo čudne predstave, kaj naj bi človek počel na cesti... McDonalds, telefon, spanje?
Na minimalni razdalji sem za kamioni nehal vozit ravno zaradi varnosti: zdaj se držim 2 sekund. In ko voziš za kamionom (ali pa kakorkoli že), je treba spremljati promet, ne pa telefonariti...
Vidim take primerke vsak dan na cesti... Se mi dnevno vsaj en prilepi na rit, ko peljem 90, on pa na pol metra razdalje med odbijačema in s telefonom na ušesu, pa lepo kruza za mano, medtem ko čveka. Če bi jaz v tistem trenutku moral zabremzati zaradi kakršnega koli razloga, bi ga imel do polovice kabine zarinjenega...
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
ejsim
Uporabnik
 
Prispevkov: 835
Pridružen: Sr jul 29, 2009 7:33 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ejsim Pe okt 18, 2013 10:03 am

ishtmail je napisal/-a:
TrijoAdijo je napisal/-a:Eno vprašanje za avtorja teme:

A si bil ti danes zjutraj tam okoli 6.15 in 6.25 na AC pri Medvedjeku v smeri proti LJ s škodo octavio na počasnem pasu?

Najbrž tapravi, ker noben drug z osebnim avtom ne vozi po počasnem pasu, ura bo pa tudi približno taprava...

V hrib pridem ponavadi z 85-90, povprečje 3,6... Do vrha hriba mi hitrost pade nekje na 70 (trenutna poraba 5,3), nakar pospešim na vrhu nazaj na 90, potem pa ugasnem motor in pridrsam do dna hriba (trenutna poraba 0) s povprečjem 3,4. Je res, da mi do dna Medvedjeka hitrost v drsenju nekaj malega pade (malenkost premalo nagiba, da bi se v leru ohranjala hitrost), tako pa na ravnini hitro nadoknadim z minimalnim gasom...


@ejsim:
Ti imaš pa malo čudne predstave, kaj naj bi človek počel na cesti... McDonalds, telefon, spanje?
Na minimalni razdalji sem za kamioni nehal vozit ravno zaradi varnosti: zdaj se držim 2 sekund. In ko voziš za kamionom (ali pa kakorkoli že), je treba spremljati promet, ne pa telefonariti...
Vidim take primerke vsak dan na cesti... Se mi dnevno vsaj en prilepi na rit, ko peljem 90, on pa na pol metra razdalje med odbijačema in s telefonom na ušesu, pa lepo kruza za mano, medtem ko čveka. Če bi jaz v tistem trenutku moral zabremzati zaradi kakršnega koli razloga, bi ga imel do polovice kabine zarinjenega...


Sej sem zgoraj napisal, da karikiram ?

Ti pa si uporabil besede - telefonirati, spati, McDonalds, lepljenje na rit - in jih uporabil v popolnoma novem kontekstu, da bi zadevo speljal na druge tire. To res ni "higiensko" In to verjetno samo zato, ker sem napisal, da gre za hobi oz v mnogih primerih, tudi za kompulzino motnjo. Pa sej to ni nič takega, pač vsak človek ima kako "muho", samo ne slepiti drugih (predvsem pa sebe), da gre samo za varčevanje z gorivom.... Mislim ugašanje avtomobila med vožnjo in take fore. Pa naj ti kak k****n skoči spredaj in moraš večkrat zavirati in kaj jaz vem kake fore...ti boš pa vmes prižigal avto, da se ti zavore spet "normalizirajo". Brez zamere, prosim, ampak nalij(mo) si čistega vina. Si pa jemljem za pravico, da pišem v to temo med drugim zato, ker sem na cesti zelo veliko (tako privat kot službeno) in srečam marsikaj.
Zadnjič spremenil ejsim, dne Pe okt 18, 2013 10:11 am, skupaj popravljeno 2 krat.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3874
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Blinder Pe okt 18, 2013 10:06 am

J.McLane je napisal/-a:Pa še nekaj je narobe s hitrim pospeševanjem, ko enkrat dosežeš hitrost moč ni več potrebna in hitro padeš v območje kjer je poraba po BC sicer nizka, ampak izkoristek je pa slab, zato je vseeno bolje čim dalj časa vstrajati na pospeševanju torej s čim manjšo močjo, ki daje še dober izkoristek.


Tle naprimer se vidi prednost švoh motorjev. Z njimi dlje časa pospešuješ in manj časa vzdrzujes hitrost. 1.2 TDI bo 15 sekund pospeševal in potem recimo 15 sekund tudi drzal hitrost. Bugatti veyron bo 1 sekundo pospeševal in preostalih 29 vzdrzeval hitrost.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Pe okt 18, 2013 10:17 am

ejsim je napisal/-a:In to verjetno samo zato, ker sem napisal, da gre za hobi oz v mnogih primerih, tudi za kompulzino motnjo. Pa sej to ni nič takega, pač vsak človek ima kako "muho", samo ne slepiti drugih (predvsem pa sebe), da gre samo za varčevanje z gorivom....


Hja... A je težko, preden greš pisat, prebrat, kaj je napisal sogovornik v svojih prejšnjih postih?
Sem izrecno napisal, da je varčevanje bilo povod, sedaj pa je hypermiling postal hobi in tekmovanje s samim sabo. Koga torej slepim? Ker sebe ne, drugih pa tudi ne, saj sem točno to že napisal.

Mimopotke: tudi to v zvezi s cenejšim avtom / motorjem / javnim prevozom sem že pisal:
- imam družino in rabim velik avto, drugega manjšega pa ne potrebujem in se mi zdi nepotreben strošek
- motor se mi ne zdi nič kaj varno vozilo, sploh pa pozimi?
- najcenejši javni prevoz (mesečna za vlak + mesečna za trolo) je dražji od mojih mesečnih stroškov bencina
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
ejsim
Uporabnik
 
Prispevkov: 835
Pridružen: Sr jul 29, 2009 7:33 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ejsim Pe okt 18, 2013 10:37 am

ishtmail je napisal/-a:
ejsim je napisal/-a:In to verjetno samo zato, ker sem napisal, da gre za hobi oz v mnogih primerih, tudi za kompulzino motnjo. Pa sej to ni nič takega, pač vsak človek ima kako "muho", samo ne slepiti drugih (predvsem pa sebe), da gre samo za varčevanje z gorivom....


Hja... A je težko, preden greš pisat, prebrat, kaj je napisal sogovornik v svojih prejšnjih postih?
Sem izrecno napisal, da je varčevanje bilo povod, sedaj pa je hypermiling postal hobi in tekmovanje s samim sabo. Koga torej slepim? Ker sebe ne, drugih pa tudi ne, saj sem točno to že napisal.

Mimopotke: tudi to v zvezi s cenejšim avtom / motorjem / javnim prevozom sem že pisal:
- imam družino in rabim velik avto, drugega manjšega pa ne potrebujem in se mi zdi nepotreben strošek
- motor se mi ne zdi nič kaj varno vozilo, sploh pa pozimi?
- najcenejši javni prevoz (mesečna za vlak + mesečna za trolo) je dražji od mojih mesečnih stroškov bencina


Pa sej to sem tudi že napisal..

...//vidim to "hypermiling" početje bolj kot nek hobi, da//.. Znano pa je, da marsikateri hobi/športna aktivnost/..., čez čas lahko preraste tudi v kako odvisnost. Mislim...iskreno, bi lahko sedaj 1 teden vozil "normalno" brez tega hypermilinga? Verjetno ne.. Če pa bi že, bi te potem nekaj časa žrlo, zakaj si to naredil. Ni treba pisati odgovora, sej sam veš kako in kaj.

Sicer pa, ne bom smetil teme, niti te ne bom kritiziral ali govoril kaj je prav in kaj ne. To kar počneš je prav, ker se tebi zdi prav. Hotel sem samo reči, da je to več kot samo varčevanje z gorivom, v določenih primerih pa je nevarno početje, tako kot je nevarno početje vožnja s 180, 200 km/h. Poleg tega, pa sem napisal, da ne vem, kako lahko zdržiš (ti in drugi) s tako nizko hitrostjo voziti po AC (dejansko to niti ni bilo tako negativistično, ampak bolj začudenje). Sploh ko ni prometa.. In tista vožnja za kamionom je bila omenjena zato, ker sem enega takega videl včeraj. Stroškovni nosilci pa se tudi niso nanašali striktno nate, ampak na splošno.
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Pe okt 18, 2013 10:47 am

Razumem pojasnilo in ga sprejemam :)

Torej: odvisnost? Mogoče. Ampak ta hip bolj zaradi tega, ker sodelujem v tistem 'tekmovanju' na enem od tujih forumov. Ne grem se pa hypermiling za vsako ceno... Če se mi mudi, tudi pritisnem na plin in vozim 130, in takrat od hypermiling tehnik ne uporabljam tistih, ki vplivajo negativno na hitrost (počasna vožnja, izgubljanje hitrosti v klanec ipd), ampak se osredotočim na tiste tehnike, ki hitrost vzdržujejo (minimalni gas in ohranjanje hitrosti, drsenje v leru, zaviranje izključno z motorjem, tudi drsenje z ugasnjenim motorjem ipd).
Kadar pa imam priložnost in čas, si pa pač privoščim.
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a sonic Pe okt 18, 2013 11:04 am

rnisan je napisal/-a:
Daedalus je napisal/-a:Pretočnost najbolj ovirajo najbolj počasni po čisto enostavni logiki. Vzemimo primer, da vozi nekdo po desnem pasu 90 na uro, nekdo ga pa prehiteva s hitrostjo 100 na uro. Dokler se to prehitevanje dogaja, je maks. "pretočnost" vozil po tem delu AC 100 na uro. V primeru, ko nekdo vozi po desnem pasu 90 na uro, drug ga pa prehiteva 130 na uro, je "pretočnost" po tem delu AC 130 na uro. Torej dejansko "ta počasni" znižujejo pretočnost.


Ja, "ta počasni" znižujejo pretočnost, ampak to se nanaša na tistega ki prehiteva s 100kmh, ne na tistega ki ostaja na voznam pasu, pa magari s samo 90 kmh.

Dejte si eni že dopovedat, da vožnja z 90 kmh po AC je tako legalna kot tudi legitimna, če ostaneš na voznem pasu (pri morebitnem prehitevanju pa ustrezno pospešiš ali čakaš da je cesta res prazna).
Če se vam na prehitevalni pas userjejo drugi bumbarji, ki ne znajo pravilno izvajati prehitevalnih manevrov, je za nevšečnosti in nevarnosti kriv zgolj in samo b****r, ki na napačen način prehiteva - to ni krivda voznika, ki po voznem pasu lepo žuli svojih 90 kmh - kot rečeno, to je njegova zakonska in legitimna pravica - pika, konc, end of story.

Če tega ne morete štekat, najbolje da prodate avte in vrnete vozniške. Ni vsaka opica za volan.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2389
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a DePalmo Pe okt 18, 2013 12:43 pm

sonic je napisal/-a:
rnisan je napisal/-a:
Daedalus je napisal/-a:Pretočnost najbolj ovirajo najbolj počasni po čisto enostavni logiki. Vzemimo primer, da vozi nekdo po desnem pasu 90 na uro, nekdo ga pa prehiteva s hitrostjo 100 na uro. Dokler se to prehitevanje dogaja, je maks. "pretočnost" vozil po tem delu AC 100 na uro. V primeru, ko nekdo vozi po desnem pasu 90 na uro, drug ga pa prehiteva 130 na uro, je "pretočnost" po tem delu AC 130 na uro. Torej dejansko "ta počasni" znižujejo pretočnost.


Ja, "ta počasni" znižujejo pretočnost, ampak to se nanaša na tistega ki prehiteva s 100kmh, ne na tistega ki ostaja na voznam pasu, pa magari s samo 90 kmh.

Dejte si eni že dopovedat, da vožnja z 90 kmh po AC je tako legalna kot tudi legitimna, če ostaneš na voznem pasu (pri morebitnem prehitevanju pa ustrezno pospešiš ali čakaš da je cesta res prazna).
Če se vam na prehitevalni pas userjejo drugi bumbarji, ki ne znajo pravilno izvajati prehitevalnih manevrov, je za nevšečnosti in nevarnosti kriv zgolj in samo b****r, ki na napačen način prehiteva - to ni krivda voznika, ki po voznem pasu lepo žuli svojih 90 kmh - kot rečeno, to je njegova zakonska in legitimna pravica - pika, konc, end of story.

Če tega ne morete štekat, najbolje da prodate avte in vrnete vozniške. Ni vsaka opica za volan.

x2

Vsi vemo kdaj se pretočnost zmanjša, ko se ob treh vsi vračajo domov in je prvi v vrsti na prehitevalnem pasu zadovoljen s svojimi 100 km/h ter ga boli falus za vse tiste zadi, voznega pasu pa niti ne povoha. Se mi je že večkrat naredilo da sem se po voznem pasu peljal hitreje kot pa tisti na prehitevalnem. Sicer pa vemo kaka je slovenska mentaliteta ane - prehitevalni pas je nekaj boljšega, vozni za luzerje, zato pa imaš na voznem na vsake 100m en avto, prehitevalni je pa nabito poln.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a BBoss Pe okt 18, 2013 12:46 pm

J.McLane je napisal/-a:BBos veliko imaš za povedat, nič pa nebi stestiral (tako kot je treba), niti da bi naštudiral kaj teorije. Zato samo zate še enkrat tale graf 90 konjsekga 1.9 TDI:
Slika

Zdaj pa poglej kje je 197 g/kWh, pri 1.800 obratih, no ti je točka najvišjega izkoristka (42%). Ampak to točko dosežeš samo, če ga zahodiš, da motor daje od sebe 50 konj, če imaš pred sabo en povprečen avto, nikoli ne bo speljal s 50 konji temveč kvečjemu s 30, če imaš avtobus, tovornjak mu boš sledil s 15 konji. 20 konjev s pospeševanjem čez 2.000 obratov ti bo dalo izkoristek samo 250 g/kWh (33%), če ga boš držal na minimalnih vrtljajih ti bo deloval z 210 g/kWh (39%) izkoristkom.

No sedaj bo verjetno vsak rekel, zakaj se pa potem vsi tako vlečejo pri pospeševanju, če ima motor najboljši izkoristek pri visokih 50 konjih. Malo zato ker ne znajo, malo je pa krivo tudi prestavno razmerje, namreč v določeni prestavi ne moreš pač držati točno tiste točke ampak obrati nihajo. Zato v splošnem velja, da če bodo obrati nižji imaš več šans da zadaneš tisto širše območje recimo 220 g/kWh.
Pa še nekaj je narobe s hitrim pospeševanjem, ko enkrat dosežeš hitrost moč ni več potrebna in hitro padeš v območje kjer je poraba po BC sicer nizka, ampak izkoristek je pa slab, zato je vseeno bolje čim dalj časa vstrajati na pospeševanju torej s čim manjšo močjo, ki daje še dober izkoristek.


Mislim iz česa pa si potegnil tak zaključek, da ne vem o čem se pogovarjamo... izkoristek motorja je eno dejanska poraba pa drugo in ja, če potrebuješ pospešit do določene hitrosti je seveda pomembno upoštevati to dejstvo, da pri odločnem pospeševanju je izkoristek boljši kot pa pri caganju in da se jedva dotikaš gasa. Vendar, ko enkrat dosežeš željeno hitrost jo je potrebno vzdrževati brez knajpanja. Če knajpaš in pospešuješ ter spuščaš gas ali celo ugašaš motor (kar je v takem primeru čista neumnost) poraba ne bo nižja ali bo celo višja.

Pa dajmo spet ta primer vzet knajpanje med 120-140km/h v primerjavi z vožnjo konstantnih 130km/h. Sicer ne vem pri katerih obratih tale Škoda vozi v 5 prestavi ampak po moji grobi oceni je to nekje 2600 pri 120km/h do 3000 pri 140km/h pri 130km/h pa 2800 obratov. Kakor koli gledamo tele podatke smo takoj izven območja najboljšega izkoristka, a ne?

Pa dajmo najprej narest oceno za pospeševanje od 120-140km/h pri največji moči, ki je možna za te obrate. To je ravno med 70 in 80KM in v območju 210-220g/kWh. Sodeč po grafu motorja in podatkih o pospeških se to pospeševanje zgodi nekje v 15 sekundah in prevoženih 540m. Nato sledi spust plina in nevtralna prestava, da spet pade hitrost na 120km/h. Glede na zračni upor in druge izgube se bo to zgodilo nekje v 15 sekundah (to bi bilo za zmerit dejansko na cesti) oziroma po 540m.

Se pravi smo 430m prevozili z izkoristkom cca 215g/kWh pri 75KM(55kW) v 0,0042 ure, kar je izračunano cca 49g goriva. V leru je poraba cca 0,5l/uro, kar pomeni na razdalji 540m cca 2g. Skupaj smo v tej fazi na razdalji 1080m porabili 51g goriva. 5,55l/100km

Pri konstantni vožnji 130km/h z enakomerno hitrostjo z iskoristkom 260g/kWh pri 30KM (22kW) v času 0,0084 ure je to za to razdaljo cca 48g goriva, kar pomeni porabo 5,23l/100km

je pa seveda vse to le ocena, kjer igra še cel kup drugih faktorjev kot so odstopanja pri zračnem uporu (višja hitrost več potrebne moči z apremagovanje le tega) in seveda pri notranjih izgubah.

tako recimo pri uporabi 35KM je rezultat že bistveno bolj v škodo enakomerne vožnje

250g/kWh 35KM (25,7KW) 54g 5,9l/100km**

če pa bi našli kamion, ki bi drvel 130km/h in bi dejansko rabili le ene 15KM za vzdrževanje te hitrosti v zavetrju bi bil rezultat

380g/kWh 15KM (11kW) 35g 3,8l/100km


ampak bistvo vsega tega je, da lahko že majhna razlika v variabilah lahko prinese popolnoma različne rezultate tako, da dejansko brez, da bi se to preizkusilo v praksi pod istimi pogoji je težko reči koliko katera zadev pripomore oziroma ne pripomore k znižanju porabe. Še vedno pa v vsej zgodbi najbolj vpliva na porabo hitrost oziroma izkoriščanje zavetrja. Vse ostalo so le decimalke, za katere še vedno trdim, da niso vredne truda tudi, če na koncu prihranimo kak evro ali dva jih pa zaradi tega nekje drugje izgubimo bistveno več.


**glede na moje izkušnje z Mazdo 6 2.0 dizel 140KM pri tej hitrosti že rahlo previsoka poraba - BC mi kaže pri tej hitrosti cca med 5,5 do 5,8 zgolj za občutek dejanske porabe, čeprav bi bilo treba zmerit v praksi.




Energetik81 je napisal/-a:J.McLane: točno to jaz že par let pišem po forumu, pa ne vem, če kdo verjame ali razume.
Zaradi tega, ker imajo ICE motorji tako karakteristiko in ker so prestave prelahke, ima motor beden izkoristek ko kruzamo po AC s 100-130km/h pri precejšnjih obratih in malo gasa. Ampak treba je ločit izkoristek motorja (L bencina/oddano kWh) od porabe v L/100km. In tega večina ne zakapira.


Tole je bistvo tvojga posta. Navežeš še na izgubo energije, ki jo povzroči zračni upor in druge izgube ter si potem dejansko fizikalno podprt ampak vse skupaj je spet samo relativnao dobra ocena čeprav pravo sliko dejansko dobimo, če bi izvedli popoln test. Ker to ni tako enostavno bi mogoče bilo zanimivo izzvat mythbusterje, da naj stestirajo vsako od tehnik hypermilinga posebej in ne tako kot so nazadnje storili, ko so vse zapakirali v en test, kjer dejansko je levji delež manjše porabe prinesla hitrost do 45milj na uro (72km/h) in to na vseh cestah vključno z AC :huh:
Zadnjič spremenil BBoss, dne Pe okt 18, 2013 1:03 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a J.McLane Pe okt 18, 2013 1:25 pm

No tole si se lepo potrudil in izračunal, za razliko od tvojih prejšnjih komentarjev.

Sedaj pa predpostavi da ne živimo na Nizozemskem (ravnina) in da se peljemo po rahlem komaj zaznavnem hribu navzdol, tako da je za vzdrževanje hitrosti potrebnih samo 10 kW moči. V tem primeru bo pulse faza krajša in glide faza daljša, pri konstantni hitrosti ti bo pa izkoristek padel pod 300 g/kWh. Torej uporabiš teren v svojo korist.

Res pa je da ima dizelski motor s svojimi karakteristikami zelo široko območje zadovoljivega izkoristka za razliko od klasičnega NA bencinskega, sploh če je ta večje prosotrnine.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Mate Pe okt 18, 2013 1:47 pm

BBoss je napisal/-a:Pa dajmo najprej narest oceno za pospeševanje od 120-140km/h pri največji moči, ki je možna za te obrate. To je ravno med 70 in 80KM in v območju 210-220g/kWh. Sodeč po grafu motorja in podatkih o pospeških se to pospeševanje zgodi nekje v 15 sekundah in prevoženih 540m. Nato sledi spust plina in nevtralna prestava, da spet pade hitrost na 120km/h. Glede na zračni upor in druge izgube se bo to zgodilo nekje v 15 sekundah (to bi bilo za zmerit dejansko na cesti) oziroma po 540m.

Se pravi smo 430m prevozili z izkoristkom cca 215g/kWh pri 75KM(55kW) v 0,0042 ure, kar je izračunano cca 49g goriva. V leru je poraba cca 0,5l/uro, kar pomeni na razdalji 540m cca 2g. Skupaj smo v tej fazi na razdalji 1080m porabili 51g goriva. 5,55l/100km

Pri konstantni vožnji 130km/h z enakomerno hitrostjo z iskoristkom 260g/kWh pri 30KM (22kW) v času 0,0084 ure je to za to razdaljo cca 48g goriva, kar pomeni porabo 5,23l/100km

je pa seveda vse to le ocena, kjer igra še cel kup drugih faktorjev kot so odstopanja pri zračnem uporu (višja hitrost več potrebne moči z apremagovanje le tega) in seveda pri notranjih izgubah.


Lep izračun, a moji poskusi v praksi kažejo drugačne rezultate. Sumim, da zato, ker si vzel časovno razmerje pospeševanje/drsenje bolj v prid pospeševanja, kot je dejansko. Kar sem jaz ugotovil je, da se to "knajpanje" splača. Nekaj strani nazaj sem opisal poskuse, rezultat pa je v povprečju nižja poraba s "knajpanjem", in sicer za 0,3 do 0,5 l/100km pri 140-120 oz. povprečno 130 km/h.

Še kmečka logika, zakaj se splača. Zato, ker so obrati motorjev pri teh hitrosti previsoki za samo vzdrževanje hitrosti in energijo izgubljamo na račun vrtilnih izgub motorja. S "knajpanjem" pa znižamo povprečne obrate motorja in zaradi tega poraba v praksi _je_ nižja.
Slika
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Daedalus Pe okt 18, 2013 2:20 pm

rnisan je napisal/-a:
Daedalus je napisal/-a:In če še ne veš, so na AC za pretočnost najslabši tisti, ki vozijo med 100 in 120km/h - ti ovirajo tako po voznem, kot po prehitevalnem oz. da se temu izognejo konstantno menjujejo pasove - eni bolj eni pa manj previdno.


No, tu se pa ne strinjam s tabo. Pretočnost najbolj ovirajo najbolj počasni po čisto enostavni logiki. Vzemimo primer, da vozi nekdo po desnem pasu 90 na uro, nekdo ga pa prehiteva s hitrostjo 100 na uro. Dokler se to prehitevanje dogaja, je maks. "pretočnost" vozil po tem delu AC 100 na uro. V primeru, ko nekdo vozi po desnem pasu 90 na uro, drug ga pa prehiteva 130 na uro, je "pretočnost" po tem delu AC 130 na uro. Torej dejansko "ta počasni" znižujejo pretočnost. Predstavljaj si učinek te nižje hitrosti od KP do MS.
Se pa strinjam, da s(m)o ti, ki vozimo/-jo 100-120 na uro (kar je "od oka" 90% vseh osebnih vozil na AC), "najbolj nevarni" (če si mogoče to mislil). Ampak to le zato, ker je takih največ in je posledično med njimi tudi največ nesposobnežev, ki ogledal niti nimajo pravilno nastavljenih, kaj šele, da bi jih uporabljali. Po drugi strani je v tej isti hitrostni skupini tudi največ dobrih voznikov, ker jih je enostavno največ na cesti..


S tem se enostavno ne morem strinjati, razen v primerih, ko na avtocesti ni skoraj nobenega tovornjaka ali avtobusa, kateri se vozijo tako ali tako 90-100 km/h.

Seveda, če predpostavimo, da le-teh vozil na AC ni, potem je DALEČ najbolj pretočno in najbolj varno, če na enem pasu vsi vozijo z enako hitrostjo (če se le da, maksimalno). Čim pa imamo voznike, ki bi radi bili hitrejši od tistega pred seboj, se pretočnost in varnost manjša. V praksi je tako, da se v 90% časa hitrost 90-100 km/h na voznem pasu ne smatra kot nižanje pretočnosti. Zdaj pa sam premisli, če se zaradi tistih 10% splača bentit po forumu in, kot je celo nekdo imel idejo, uvajati minimalne dovoljene hitrosti.

In v isti realnosti je tudi dejstvo, da tisti, ki vozijo 100-120 nižajo pretočnost - ker skačejo na prehitevalni pas. Niso prilagojeni hitrosti tovornjakov/avtobusov, ampak so pa malenkost (oz. za nekatere veliko) prepočasni za prehitevalni pas. In seveda, če so nesposobni, bodo delali neumnosti. Če si pa nesposoben pri 90-100 na voznem, npr. za kamionom, je precej manj možnosti, da boš škodil komu drugemu.

Ne mešat ideala z realnostjo. :) V idealu bi se itak vozili vsi enako hitro in pozorno in pazljivo in nesreč ne bi bilo. In v realnosti tisti, ki vsaj malo vedo kako voziti in vozijo 90-100 ne nižajo pretočnosti razen v redkih primerih.


BBoss je napisal/-a:Tole ne bo držalo iz dveh razlogov, ker avtor teme ne pospešuje tako, da bi motor zadihal ampak ga muči z nizkimi obrati in visoko prestavo. Ker je le 90KM dizel bo za tako pospeševanje porabil bistveno preveč časa, da bi bilo ekonomično. Tudi računalnik dozira toliko goriva kolikor ga lahko "motor" na svoje karakteristike sploh lahko prebavi. Drugi razlog je ta, da upor zraka raste s kvadratom hitrosti, kar pomeni, da knajpanje med 120-140 je bolj potratno kot konstantna vožnja pri 130km/h čeprav dejansko pomeni enako povprečno hitrost.


Avtorju teme uspeva. Kaj pa zdaj? Morda je kaj izumil...


thunderbolt je napisal/-a:
Daedalus je napisal/-a:Avtor JE uspešen pri ultra šparovni vožnji,

Tega avtorju te teme nobeden ne jemlje.


To sem pisal v drugačnem kontekstu.

thunderbolt je napisal/-a:O tem bi se pa že dalo reči marsikatero - se je avtor sam nekajkrat zakvačkal in povedal, kakšne prigode ima z drugimi udeleženci v prometu. In kako naj ne bi človek, ki običajno vozi na AC 90 km/h in na klancih popušča gas, oviral prometa? Saj se na vrh nanoškega klanca ali pa na Rebrnice pripelje z vsemi štirimi žmigavci. In to zaradi enega decilitra nafte. Potemtakem ni treba, da je divjak nekdo, ki mimo pade s 170km/h, ampak je divjak že nekdo, ki se pelje 130km/h (percepcija, glede najmanj 40km/h razliko v hitrosti). Moje osebno mnenje je, da se z varčno vožnjo le v redkih primerih ovira druge udeležence v prometu, z ultra varčno vožnjo se pa temu na redni bazi ni mogoče izogniti.

Prepričan sem, da mnogo uporabnikov (vključno z mano) a.com že od prej uporablja katero od oblik varčne vožnje. Varčna vožnja v tej temi ni problematična, problematična postane takrat, ko se spremeni v iracionalno obsesijo, ki se ne ozira več na nič drugega kot na tiste mililitre. To potem ni več hobi, ampak odvisnost.


Takšne prigode so posledica arogance in nestrpnosti do počasnejših na AC brez vsakršnekoli utemeljitve - oz. je edina podlaga to, da nekdo počasneje vozi!

Si že vozil za njim? Si ti ziher, da je stvar tako ekstremna? Si ti ziher, da to dela, ko mu zadaj folk trobi?

Kdo si ti, da bi to obsojal kot iracionalno obsesijo? Stari, VSI hobiji so lahko iracionalne obsesije! Ponavadi pa so iracionalni tisti, kateri zahtevajo velike denarne in časovne vložke, za kar pa hypermilling jaz osebno ne morem označiti.

Mislim, kakšne nebuloze. Zdaj boste pa še psihiatri postali, in začeli trditi, da so to že odvisnosti... :roll: Joj, joj, joj...
 
Uporabniški avatar
.com
Uporabnik
 
Prispevkov: 993
Pridružen: Če avg 18, 2011 4:09 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a .com Pe okt 18, 2013 4:03 pm

srčno upam, da se bodo ''strokovnjaki'' in cestni ''veljaki'' ter ''vlada'' končno prebudila, in sprejela zakon, s katerim bi npr. vsak osebni avtomobil z več kot 50KM moral voziti po AC z najmanj 100 km/h - drugače bi veljala ista kazen kot pri prekoračitvi za 30km/h+

-seveda ob normalnih razmerah... pa da se ne boste vtikali; vsi vemo, kaj so normalne razmere in naj to ne bo predmet debate...
torej za avto z min, 50KM je minimalna potovalna hitrost 100km/h
| GOLF 6 in 7 | TSI power |
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Pe okt 18, 2013 7:04 pm

.com je napisal/-a:srčno upam, da se bodo ''strokovnjaki'' in cestni ''veljaki'' ter ''vlada'' končno prebudila, in sprejela zakon, s katerim bi npr. vsak osebni avtomobil z več kot 50KM moral voziti po AC z najmanj 100 km/h - drugače bi veljala ista kazen kot pri prekoračitvi za 30km/h+

-seveda ob normalnih razmerah... pa da se ne boste vtikali; vsi vemo, kaj so normalne razmere in naj to ne bo predmet debate...
torej za avto z min, 50KM je minimalna potovalna hitrost 100km/h


Ko bo policijska statistika pokazala, da počasnejša vožnja povzroča prometne nesreče, se bo to zgodilo.
Zdaj boš pa najbrž rekel, da se statistiko prometnih nesreč, ki jih je zakrivila počasna vožnja, skriva? To bo najbrž hypermilerski lobi v visokih krogih AMZS, policije in prometnega ministrstva...


Ker pa počasnejša vožnja NE povzroča prometnih nesreč (za razliko od prehitre vožnje, ki je poleg alkohola kriva za največ prometnih nesreč, predvsem tistih s težkimi posledicami ali smrtnim izidom), torej to ne more biti stvar zakonodaje, saj ne gre za 'ogrožanje' in 'nevarno vožnjo', ampak gre za to, da tebe, kot hitrejšega voznika, to MOTI.
Če bomo pa začeli kaznovati za MOTNJE, potem pa ne vem, ali bo v tej državi kdo ostal na prostosti, saj vsak državljan moti vsaj enega drugega sodržavljana... Recimo me sosed moti, ko ob sobotah dopoldne vadi s svojim narodnozabavnim bendom... MARŠ U ČUZO!


Zakonodaja o varnosti v cestnem prometu ni namenjena 'pretočnosti', ampak VARNOSTI (torej zmanjševanju števila prometnih nesreč), česar pač nekateri ne morete doumeti, saj vam je 'pretočnost' bolj pomembna, varnost pa je sekundarna.
Oziroma celo smatrate, da varnost ni obratno sorazmerna s hitrostjo vožnje, kar takoj ovržejo vse statistike zadnjih 100 let...
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
rnisan
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: So feb 09, 2008 11:51 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a rnisan Pe okt 18, 2013 7:26 pm

@Daedalus: Jaz sem imel idejo uvedbe oz. dviga najnižje dovoljene hitrosti na AC. Prepričan sem, da veš, da je trenutno najnižja dovoljena hitrost na AC 60 km/h. Za varno vožnjo po AC je to preveliko odstopanje od najvišje dovoljene (130 km/h). Trenutno lahko vsakdo po želji vozi po AC 60 km/h, je povsem legalno. Ni pa pametno!

Hvala bogu nimamo (veliko) takšnih ljudi na AC, ki vozijo počasneje od tovornjakov. Ko pa začnejo ljudje množično izkoriščati to svojo pravico, da vozijo 60 km/h po AC, bomo pa odpirali nove teme na forumu, kjer vas bo veliko spremenilo mnenje. Zaenkrat pa mogoče res še ni potrebe po dvigu najnižje dovoljene hitrosti, ker je nihče ne prakticira. In še enkrat lahko ponovim, če kdo želi voziti počasneje od tovornjakov po AC, naj prosim gre na regionalno cesto, ker je tam sam bolj varen ter ne znižuje varnosti ostalih na AC.

Če gremo sedaj v varnost: Najbolj varno bi bilo, če bi dovoljen razpon hitrosti na AC bil spremenljiv (seveda pogoj, da ni kršiteljev). Bolj kot je prazna cesta, večji razpon bi si lahko privoščili. Tako recimo ob delavnikih, ko ljudje gredo iz službe in v njo (gost promet), bi razpon bil med 80-100 km/h, ob nedeljah (oz. ko je prazna cesta) od 80-130 km/h,... Saj vidite, kam namigujem. Tako, kot je danes, je ob zgoščenem prometu (npr. na desnem pasu 10 kamionov z 90 na uro, prehiteva nekdo s 105 na uro, za njim nekdo želi voziti 130 na uro in blenda, ker se mu ta pred njim ni umaknil med 3. in 4. kamionom, kjer je bilo 20 m prostora) marsikdo živčen, ker mu razpon v omejitvah "daje to pravico".

Pa pojdimo še malo v teorijo, da pokažem moj pogled na pretočnost. Vzemimo lepo nedeljsko dopoldne, ko ni tovornjakov na AC. Predstavljajmo si na 100 km avtocestnem odseku 400 avtomobilov, ki vozijo s 60 km/h, in 700 avtomobilov, ki vozijo 80 km/h in jih prehitevajo. Torej počasnejši na desnem pasu, hitrejši na levem. Za njimi se bliža gruča voznikov po omejitvah (recimo 120 km/h), ki mora znižati hitrost na 80 km/h. Če bi samo odstranili vozila, ki vozijo 80 km/h, bi pretočnost bila normalna. Torej pretočnost na dvopasovni cesti je tolikšna, kolikor hitro vozi drugo najpočasnejše vozilo in ne tisti z vmesno ali največjo hitrostjo. A sedaj razumete, da počasnejši znižujejo pretočnost, vmesni pa povečujejo nevarnost? Enostavno razpon omejitev na AC je prevelik in dokler nimamo zelo zasedenih AC (ali pa veliko takih, ki hypermilajo še bolj ekstremno od ishtmaila), tak razpon bistveno ne vpliva na pretočnost. In ravno ta razpon dovoljenih hitrosti na AC je tisti, ki je nevaren in dela ljudi živčne. Konec koncev imajo vsi pravico voziti s svojo hitrostjo, kajne? (P.S. Sedaj pa v to enačbo dodajte še množico kamionov v tranzitu.)

@ishtmail: je kakšna nagrada za zmagovalca pri tem mednarodnem tekmovanju v hypermilanju?
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Pe okt 18, 2013 7:43 pm

rnisan je napisal/-a:@ishtmail: je kakšna nagrada za zmagovalca pri tem mednarodnem tekmovanju v hypermilanju?

Večna čast in slava :)
Hypermilanje pač ni šport, ki bi pritegnil veliko sponzorjev...
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov