Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
thunderbolt
Uporabnik
 
Prispevkov: 1459
Pridružen: So maj 21, 2011 5:40 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a thunderbolt Pe okt 18, 2013 7:46 pm

.com, rnisan, se popolnoma strinjam z vama. Sonic, tvoja teorija je, kot je že dedalus napisal idealna, nikakor pa ni odslikava realnosti. Ni variante, da tisti, ki šparajo zdržijo na voznem pasu ves čas. In razen če nima dovolj močnega avta, takemu ne uspe pravočasno pospešiti, da ne bi oviral tistih, ki prav tako LEGALNO vozijo 130 km/h po prehitevalnem pasu. Sploh pa, zakaj taki, s tendenco 90km/h po AC ne prišparajo še 110€ za vinjeto, s tem naredijo uslugo sebi in predvsem ostalim in se grejo vozit po regionalkah 80km/h, da bo njihova šparovna sla še bolj potešena??

Daedalus je napisal/-a:Takšne prigode so posledica arogance in nestrpnosti do počasnejših na AC brez vsakršnekoli utemeljitve - oz. je edina podlaga to, da nekdo počasneje vozi!

Si že vozil za njim? Si ti ziher, da je stvar tako ekstremna? Si ti ziher, da to dela, ko mu zadaj folk trobi?

Kdo si ti, da bi to obsojal kot iracionalno obsesijo? Stari, VSI hobiji so lahko iracionalne obsesije! Ponavadi pa so iracionalni tisti, kateri zahtevajo velike denarne in časovne vložke, za kar pa hypermilling jaz osebno ne morem označiti.

Mislim, kakšne nebuloze. Zdaj boste pa še psihiatri postali, in začeli trditi, da so to že odvisnosti... :roll: Joj, joj, joj...


Da, da, prav imaš do zadnje pike.

Sploh pa, js se umikam iz te jako plodne debate, ker nekateri niso sposobni niti kančka samorefleksije in realnega pogleda na stvari...
 
rnisan
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: So feb 09, 2008 11:51 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a rnisan Pe okt 18, 2013 8:08 pm

ishtmail je napisal/-a:
rnisan je napisal/-a:@ishtmail: je kakšna nagrada za zmagovalca pri tem mednarodnem tekmovanju v hypermilanju?

Večna čast in slava :)
Hypermilanje pač ni šport, ki bi pritegnil veliko sponzorjev...


Si gledal film Rat race? Npr. kaj bi bilo, če bi se našel nek bogataš, ki bi organiziral tekmovanje in najboljšemu na svetu za nagrado ponudil milijon €? Bi bil pripravljen voziti 60 km/h po AC?
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Pe okt 18, 2013 8:29 pm

rnisan je napisal/-a:
ishtmail je napisal/-a:
rnisan je napisal/-a:@ishtmail: je kakšna nagrada za zmagovalca pri tem mednarodnem tekmovanju v hypermilanju?

Večna čast in slava :)
Hypermilanje pač ni šport, ki bi pritegnil veliko sponzorjev...


Si gledal film Rat race? Npr. kaj bi bilo, če bi se našel nek bogataš, ki bi organiziral tekmovanje in najboljšemu na svetu za nagrado ponudil milijon €? Bi bil pripravljen voziti 60 km/h po AC?

Kakšno neumno vprašanje?
Če tebi da nek bogataš na voljo najnovejšega Ferarija, in ti reče, da dobiš milijon evrov, če pripelješ iz Kopra v Ljubljano v 20 minutah, bi to naredil?
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4161
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a TrijoAdijo Pe okt 18, 2013 8:38 pm

.com je napisal/-a:srčno upam, da se bodo ''strokovnjaki'' in cestni ''veljaki'' ter ''vlada'' končno prebudila, in sprejela zakon, s katerim bi npr. vsak osebni avtomobil z več kot 50KM moral voziti po AC z najmanj 100 km/h - drugače bi veljala ista kazen kot pri prekoračitvi za 30km/h+

-seveda ob normalnih razmerah... pa da se ne boste vtikali; vsi vemo, kaj so normalne razmere in naj to ne bo predmet debate...
torej za avto z min, 50KM je minimalna potovalna hitrost 100km/h


Ok...jaz sem za to :) Ampak pod enim pogojem: Da imajo vsa vozila registrirana v SLO vgrajen elektronski omejevalec hitrosti. Ta bi omejil max. hitrost na 130km/h.Do 130km/h bi motor razvijal polno moč, pri 130km/h pa bi se hitrost ustavila. S tem, da če bi se našel kakšen pametnjakovič in bi ta omejevalec odstranil ali kako drugače onesposobil in bi ga na AC posnel radar, bi ga modri organi kaznovali s kaznijo za prehitro vožnjo + s trajnim odvzem vozila, ki po končanem postopku romalo v ..... prešo. :)
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
rnisan
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: So feb 09, 2008 11:51 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a rnisan Pe okt 18, 2013 8:38 pm

@ishtmail: Niti ni tako neumno. ;) Vprašal sem te zato, ker si rekel, da to počneš brez ogrožanja sebe in drugih.

Jaz verjamem, da bi z vožnjo 60 km/h postal nevarnost na AC, čeprav legalna nevarnost. In tudi verjamem, da bi se npr. 30 % slovencev poleg tebe lotilo tega. In da sedaj obrnem malo tvoje besede: zakon o varnosti na cesti je zato, da varuje udeležence in prevelika (dovoljena) razlika v hitrosti JE nevarna. Vem, da nisi ti nikoli ugovarjal temu dvigu najnižje dovoljene hitrosti, a malo sem si "sposodil" tebe, da pokažem, kako relativno hitro lahko začnejo ljudje na AC voziti 60 km/h, ker je to legalno in jim nihče ne more ničesar. Potrebna je npr. le spodbuda kakšnega bogatega ekscentrika.

Mogoče v luči tega nekateri dojamete, zakaj zagovarjam dvig najnižje dovoljene hitrosti na AC.

@TrijoAdijo: Ni slaba zamisel, a problem se pojavi, ko greš npr. v DE z avtom, ki je registriran v SLO.
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Mate Pe okt 18, 2013 9:32 pm

Tale tema je ponekod že močno zavila s teme, zdaj bom pa še jaz malo.

Dejstvo je, da je razlika v hitrostih nevarna. Če je ne bi bilo, se nihče ne bi nikamor zaletel. Ampak tako hudo pa že spet ni. Nemčija brez omejitev hitrosti na precejšnjem delu AC zelo dobro funkcionira in pri večjih razdaljah hitrosti nad 130 km/h še kako prav pridejo. Problem v Sloveniji ostaja v tem, da precej ljudi igra lokalnega šerifa, hkrati pa se požvižga na ostale, ko sama počne neumnosti. Sam zagovarjam varčno vožnjo, ki ne ovira drugih, na drugi strani pa tudi hitro vožnjo in oba načina vožnje lahko obstajata hkrati na isti AC, če le vozniki predvidevajo dejanja drugih, drugi pa opazujejo dogajanje povsod okoli sebe, ne samo spredaj ampak tudi na levi in desni ter zadaj.
Slika
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lisko Pe okt 18, 2013 10:14 pm

Hudo je zavila s teme....
Sem jo začel spremljat in mam kr dost nerazjasnjenih stvari....Oz. mi nekaj nikakor ne gre u glavo.


ishtmail se hudo hudo trudi vozit ekonomično in ( ne da se mi iskat) ima porabo 3 litre....1.9TDI 90 konjev.... motor, menjalnik,kolesa....nič drugega.

Jaz imam z Jeepom (2.5TD 115 konjev motor, menjalnik,redukor,verižni prenos,kardanski prenos nazaj in naprej s križnimi zglobi celo spredaj na poloseh, zadnji diff (75/140 olje) prednji diff (75/90 olje),225/75/15 gume ( s felno težko ko p*****a), aerodinamiko kot cigl ( dobesedno, čelna višina 180cm popolnoma pravokoten) pa še kaj sem pozabu....

Porabo na relaciji Radlje - Mb tržaška pičlih 8.7 litra....pa se niti malo ne trudim vozit ekonomično ponavad 10% nad omejitvami.
Pri vožnji na AC ( mb-lj-po-lj-mb) je bila poraba 7.3 litra....vožnja 100-110.

Naj mi tu en razloži logiko.....vrti se pa točno vse to kar sem opisal. Motor pa je celo od alfe....star 17 let z 430 tisoč prevoženimi...
Po moji logiki bi avtor z njegovim avtom in stilom vožnje moral imet porabo okrog 1-2 litra....in se mi 3 litre zdi že kar potratno...
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Pe okt 18, 2013 10:42 pm

Mate je napisal/-a:Tale tema je ponekod že močno zavila s teme, zdaj bom pa še jaz malo.

Dejstvo je, da je razlika v hitrostih nevarna. Če je ne bi bilo, se nihče ne bi nikamor zaletel. Ampak tako hudo pa že spet ni. Nemčija brez omejitev hitrosti na precejšnjem delu AC zelo dobro funkcionira in pri večjih razdaljah hitrosti nad 130 km/h še kako prav pridejo. Problem v Sloveniji ostaja v tem, da precej ljudi igra lokalnega šerifa, hkrati pa se požvižga na ostale, ko sama počne neumnosti. Sam zagovarjam varčno vožnjo, ki ne ovira drugih, na drugi strani pa tudi hitro vožnjo in oba načina vožnje lahko obstajata hkrati na isti AC, če le vozniki predvidevajo dejanja drugih, drugi pa opazujejo dogajanje povsod okoli sebe, ne samo spredaj ampak tudi na levi in desni ter zadaj.

Se strinjam! Vsaka oblika vožnje je lahko varna (pa tudi pretočna!), če udeleženci na cesti spremljajo dogajanje. Žal je, kot opažam sam (pa najbrž vsi v tej temi), kriterij za pridobitev vozniške v tej državi odločno premil, po cestah pa se vozi folk, ki vozi nepremišljeno, neskoncentrirano, nesigurno, ne opazujejo ničesar (razen 10m pred nosom avtomobila) in ne znajo predvidevati.

No, na nemških AC 'brez omejitev' lahko funkcionira, ker imajo več pasov na voljo. Kdor se pa kaj vozi po Nemčiji, točno ve, da čim sta v eno smer na voljo samo dva pasova, je hitrost omejena na 130 ali celo na 110, in je brez omejitev samo na odsekih, kjer več pasov omogoča zelo različne stile vožnje (90 na skrajni desni, 100, 110, 120 na sredi, 130, 140, 150+ na levi).

Žal je kratkovidnost slovenskih graditeljev avtocestnega križa kakršne koli sanje o 'unlimited' ubila. Da sploh ne omenjam dejstva, da bi vse avtoceste 30 kilometrov okrog Ljubljane (vključno z obvoznico) MORALE biti 6 ali več pasovnice, da bi sploh zmogle množico avtomobilov ob prometnih konicah.


@rnisan: Že danes je legalno vozit se 60 po AC, pa tega nihče ne počne, čeprav bi s tem lahko prišparal kak deci. In ker bogatih ekscentrikov, ki bi tako spodbudo dali, pač na tem svetu ni, tudi ne obstaja nevarnost, da bi se taka praksa razširila.


@lisko: uf, potem se pa ne trudim dovolj. Se pardoniram, bom izboljšal rezultat, obljubim! oops oops
Očitno si ti naravni talent, ali pa si uspel s svojim šarmom premagati fizikalne zakone?
Ne vem, meni se zdi prit iz tovarniško deklarirane kombinirane porabe 5 na nekje 3,5 (zadnjih par tankov) kar dober rezultat za 10 let staro Škodo (aerodinamika ko cigl, pa 1,3 tone železnine, ki jo poganja podhranjen motorčič). Ampak očitno se motim.
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lisko Pe okt 18, 2013 11:02 pm

ishtmail je napisal/-a:
@lisko: uf, potem se pa ne trudim dovolj. Se pardoniram, bom izboljšal rezultat, obljubim! oops oops
Očitno si ti naravni talent, ali pa si uspel s svojim šarmom premagati fizikalne zakone?
Ne vem, meni se zdi prit iz tovarniško deklarirane kombinirane porabe 5 na nekje 3,5 (zadnjih par tankov) kar dober rezultat za 10 let staro Škodo (aerodinamika ko cigl, pa 1,3 tone železnine, ki jo poganja podhranjen motorčič). Ampak očitno se motim.



Se motiš....v motor je vloženo od oka ene 200 ur dela in 2000 eurov....ampak glede na prejšno porabo okorg 11 in sedaj pri isti vožnji skoraj tri litre manj....se bo to hitro povrnilo....oz. se je že....ker ga mam že kar dolg.

Škoda in Jeep cherokee se niti približn ne morta primejat....Ko noč in dan....
Zato sem v prejšnih postih že uprašal s kakimi avti to tekmujete....upam se it stavt da kamot znižaš porabo ( glede na tvojo vožnjo ) na 2.4 litra....če vložiš v motor in ostale dele toliko kot jaz.
JE pa res da sem na jeepom tudi sam šokiran....pričakoval sem porabo nekje okrog 12 litrov....kupljen je bil za dušo in ne za gledanje na porabo...ampak me je šokiral na vseh področjih.

Recimo kot zanimivost.....iz porabe se da točno in hitro sklepat kaj je narobe z motorjem.....zapisana imam vsa tankanja, servise in vse. In recimo ko menjam olje pade poraba za 2-4 deci....in potem počas raste in pri intervalu že žre skor 4 deci več....vožnje so enake. Imel je slab prednji kardan ( zračnost ) in je bila poraba skor pol litra višja....tlak v gumah....vse se lepo vidi na porabi. Seveda ne takoj ampak po parih tankanjih opaziš razliko....Tankam pa vedno na isti črpalki.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a peroRS So okt 19, 2013 12:39 pm

@lisko: ja, ampak če ima izpraven avto in ga redno vzdržuje potem ni za pričakovati, da gre lahko poraba še nižje ;)
Poleg pa je to še tastari 1.9TDI 90KM. Prej boš dobil nedolžno kurb*, preden bo na tem motorju kaj za popravit :mrgreen:

Kak deci lahko izboljša s primernimi letnimi gumami (zdaj ima menda zimske gor) ter mogoče z nižanjem avta.
Pomoje bi tudi čipanje delovalo pozitivno (manj gasa bi potreboval za večje klance).
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a BBoss So okt 19, 2013 1:52 pm

Seveda je še luft... z lepilnim trakom zalepit vse reže in spoje na avtu, če je karavan odstranit strešne sani in morebitno štrlečo anteno. Tud sovoznikovo ogledalo je dejansko odveč, nataknit je treba čim ožje gume z okrasnimi pokrovi najbolj aerodinamičnih oblik, če so gor zavesce jih je treba vrnit čehom naj jih oni imajo. Nastavit zavore tako, da nič ne drsajo po diskih.

Če je to karavanska škoda bi bilo bolje zamenjat za petvratno saj je Cx pri 5 vratni znatno boljši kot pri karavanu. Gume se nabuta na 3 bare, avto zniža do maksimuma, ves notranji intejer (tapete, tepihi, obloge) leti ven. Rezervna guma, orodje, šara tudi vključno z raznimi zemljevidi, uporabniškimi priročniki ipd naj ostane doma.

Spodnji del avta je potrebno oblikovati tako, da je čimbolj raven, po možnosti spoliran, bohnedej met gor kakšno zaščito proti rjavenju ipd, ker vse to povečuje upor in samo težo avtomobila. Če vsakodnevno ne rabi zadnje klopi gre vse to lahko ven skupaj s poličko prtljažnega prostora.

Ma ni hudič, da ne bi z vsemi temi ukrepi zmanjšal težo še za kakih 150kg in to je prec deci do dva manj ali pa še celo več prihranka pri p&g tehniki.

:D
 
Luky
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 70
Pridružen: Če feb 09, 2012 5:10 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Luky So okt 19, 2013 2:11 pm

BBoss je napisal/-a:Seveda je še luft... z lepilnim trakom zalepit vse reže in spoje na avtu, če je karavan odstranit strešne sani in morebitno štrlečo anteno. Tud sovoznikovo ogledalo je dejansko odveč, nataknit je treba čim ožje gume z okrasnimi pokrovi najbolj aerodinamičnih oblik, če so gor zavesce jih je treba vrnit čehom naj jih oni imajo. Nastavit zavore tako, da nič ne drsajo po diskih.

Če je to karavanska škoda bi bilo bolje zamenjat za petvratno saj je Cx pri 5 vratni znatno boljši kot pri karavanu. Gume se nabuta na 3 bare, avto zniža do maksimuma, ves notranji intejer (tapete, tepihi, obloge) leti ven. Rezervna guma, orodje, šara tudi vključno z raznimi zemljevidi, uporabniškimi priročniki ipd naj ostane doma.

Spodnji del avta je potrebno oblikovati tako, da je čimbolj raven, po možnosti spoliran, bohnedej met gor kakšno zaščito proti rjavenju ipd, ker vse to povečuje upor in samo težo avtomobila. Če vsakodnevno ne rabi zadnje klopi gre vse to lahko ven skupaj s poličko prtljažnega prostora.

Ma ni hudič, da ne bi z vsemi temi ukrepi zmanjšal težo še za kakih 150kg in to je prec deci do dva manj ali pa še celo več prihranka pri p&g tehniki.

:D



:rofl :rofl :rofl In bo imel porabo blizu nule. Mislim da so avtorja že prej obsodili da je obseden z varčevanjem tole bi pa bil dokaz da je obseden.
Dobra stran tega je tudi da ves ta material ki ga pobere ven lahko potem proda magari na bolšjaku in zasluži še nekaj dodatnih evričev.
 
thunderbolt
Uporabnik
 
Prispevkov: 1459
Pridružen: So maj 21, 2011 5:40 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a thunderbolt So okt 19, 2013 2:46 pm

ishtmail je napisal/-a:No, na nemških AC 'brez omejitev' lahko funkcionira, ker imajo več pasov na voljo. Kdor se pa kaj vozi po Nemčiji, točno ve, da čim sta v eno smer na voljo samo dva pasova, je hitrost omejena na 130 ali celo na 110, in je brez omejitev samo na odsekih, kjer več pasov omogoča zelo različne stile vožnje (90 na skrajni desni, 100, 110, 120 na sredi, 130, 140, 150+ na levi).


Sem rekel, da ne bom več pisal, ampak to zgoraj so pa očitne bučke. Se vidi, da si redni obiskovalec nemških avtocest :roll:
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a peroRS So okt 19, 2013 3:12 pm

BBoss je napisal/-a:Seveda je še luft...


Ok no, pustimo detajle :lol:
Če smo že pri tem, potem naj še ženo ven vrže, da bo manjša teža.
Oz. zaradi spoštovanja do žensk bom raje rekel, naj sebe ven vrže pa pusti ženo, da vozi, ker je lažja. :mrgreen:

Brez zamere ;)
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail So okt 19, 2013 3:17 pm

Same super ideje. Imam pa eno cenejšo: spredaj namestim cev za izstrelit kavelj na špagi... Pripeljem za tovornjak, se zahaklam, in potem lepo s spuščenim gasom vozim za njim... Tista tona tristo se na njegovih 20 ton ne bo poznala, jaz pa pridem v Ljubljano s porabo nula nula.

Bi bilo pomoje ceneje, kot predelati tričetrt karoserije.

Glede nemških AC: to poletje sem naredil krog Munich > Frankfurt > Basel > Munich... Veliko avtocest brez omejitev, pa še več takih z omejitvijo 110.
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a BBoss So okt 19, 2013 3:27 pm

ishtmail je napisal/-a:Same super ideje. Imam pa eno cenejšo: spredaj namestim cev za izstrelit kavelj na špagi... Pripeljem za tovornjak, se zahaklam, in potem lepo s spuščenim gasom vozim za njim... Tista tona tristo se na njegovih 20 ton ne bo poznala, jaz pa pridem v Ljubljano s porabo nula nula.

Bi bilo pomoje ceneje, kot predelati tričetrt karoserije.


Vidiš sej razumeš in si iznajdljiv... mogoče za lažjo uporabo bi ti namesto kabla predlagal močan elektromagnet na elastični vrvi. Se pravi, da se lahko kadarkoli brez težav odklopiš. Za elektriko, ki mora napajat elektromagnet pa ni panike sej k te enkrat šlepa se bo itak polnilo preko alternatorja, sam ne smeš met ugasnjen motor in v prostem teku. ;)

peroRS je napisal/-a:
BBoss je napisal/-a:Seveda je še luft...

Če smo že pri tem, potem naj še ženo ven vrže, da bo manjša teža.


če jo že ven vrže naj ji naroči naj raje od zadi poriva... sej pri teh astronomskih hitrostih ji verjetno še celo rata :twisted:


Ishtmail, ne mi zamert, je samo šala... sej mogoče ni glih smešna ampak, ko sem si predstavljal kako bi to v praksi izgledalo sem pač dobil usta do ušes ;)
Zadnjič spremenil BBoss, dne So okt 19, 2013 3:31 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a peroRS So okt 19, 2013 3:30 pm

Še najbolj enostavno, poceni in varno pa bo, če zavaruješ asistenco in vsak dan prijaviš okvaro avta. Te bodo šlepali zastonj :mrgreen:
Edino poraba ne bo nič nižja, ker bo kilometrina 0.0 :lol:
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a tristan01 So okt 19, 2013 6:16 pm

ishtmail je napisal/-a:Same super ideje. Imam pa eno cenejšo: spredaj namestim cev za izstrelit kavelj na špagi... Pripeljem za tovornjak, se zahaklam, in potem lepo s spuščenim gasom vozim za njim... Tista tona tristo se na njegovih 20 ton ne bo poznala, jaz pa pridem v Ljubljano s porabo nula nula.

Bi bilo pomoje ceneje, kot predelati tričetrt karoserije.

Glede nemških AC: to poletje sem naredil krog Munich > Frankfurt > Basel > Munich... Veliko avtocest brez omejitev, pa še več takih z omejitvijo 110.


S tole trditvijo si postavil pod vprašanje celotno temo. Že na poti iz AT do Münchna je kar nekaj odsekov kjer ni omejitev. Eden celo par km od meje. Pa je tu le dvopasovnica. Res pa da so ti odseki večkrat regulirani preko elektronskih tabel in omejitev po potrebi prilagodijo gostoti prometa.

Ne želim biti nesramen, ampak če tako pozorno voziš po povsem neznani cesti v tujini si niti ne predstavljam koliko si pozoren na promet na cestah ki jih prevoziš vsak dan!

Lp Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Daedalus So okt 19, 2013 7:37 pm

rnisan je napisal/-a:@Daedalus: Jaz sem imel idejo uvedbe oz. dviga najnižje dovoljene hitrosti na AC. Prepričan sem, da veš, da je trenutno najnižja dovoljena hitrost na AC 60 km/h. Za varno vožnjo po AC je to preveliko odstopanje od najvišje dovoljene (130 km/h). Trenutno lahko vsakdo po želji vozi po AC 60 km/h, je povsem legalno. Ni pa pametno!

Hvala bogu nimamo (veliko) takšnih ljudi na AC, ki vozijo počasneje od tovornjakov. Ko pa začnejo ljudje množično izkoriščati to svojo pravico, da vozijo 60 km/h po AC, bomo pa odpirali nove teme na forumu, kjer vas bo veliko spremenilo mnenje. Zaenkrat pa mogoče res še ni potrebe po dvigu najnižje dovoljene hitrosti, ker je nihče ne prakticira. In še enkrat lahko ponovim, če kdo želi voziti počasneje od tovornjakov po AC, naj prosim gre na regionalno cesto, ker je tam sam bolj varen ter ne znižuje varnosti ostalih na AC.


Glede 60km/h se strinjam, da je premalo. Ampak sam za omejitev ne bi niti pomislil o hitrostih NAD 80km/h (torej ne 100km/h, kot so tudi padali predlogi) - zaradi vozil, ki pač ne morejo voziti hitreje. V primeru dežja/snega pa bi te omejitve primerno znižal.

Sicer pa sploh nevem, kdo v tej temi ima željo voziti počasneje od tovornjakov...mislim, da do takih tem nikoli ne bo prišlo. Nisem tudi nikoli naletel na primer, ko je tovornjak prehiteval avtomobil. Verjamem, da se zgodi, ampak kako pogosto pa?

Če gremo sedaj v varnost: Najbolj varno bi bilo, če bi dovoljen razpon hitrosti na AC bil spremenljiv (seveda pogoj, da ni kršiteljev). Bolj kot je prazna cesta, večji razpon bi si lahko privoščili. Tako recimo ob delavnikih, ko ljudje gredo iz službe in v njo (gost promet), bi razpon bil med 80-100 km/h, ob nedeljah (oz. ko je prazna cesta) od 80-130 km/h,... Saj vidite, kam namigujem. Tako, kot je danes, je ob zgoščenem prometu (npr. na desnem pasu 10 kamionov z 90 na uro, prehiteva nekdo s 105 na uro, za njim nekdo želi voziti 130 na uro in blenda, ker se mu ta pred njim ni umaknil med 3. in 4. kamionom, kjer je bilo 20 m prostora) marsikdo živčen, ker mu razpon v omejitvah "daje to pravico".


Se strinjam - to ni slab predlog. Bi pa potrebovali elektronske table vsak kilometer ali kako je že to v Nemčiji - pa si ne predstavljam, da bi pri nas šli v takšne investicije zaradi pametnih ukrepov!

Pa pojdimo še malo v teorijo, da pokažem moj pogled na pretočnost. Vzemimo lepo nedeljsko dopoldne, ko ni tovornjakov na AC. Predstavljajmo si na 100 km avtocestnem odseku 400 avtomobilov, ki vozijo s 60 km/h, in 700 avtomobilov, ki vozijo 80 km/h in jih prehitevajo. Torej počasnejši na desnem pasu, hitrejši na levem. Za njimi se bliža gruča voznikov po omejitvah (recimo 120 km/h), ki mora znižati hitrost na 80 km/h. Če bi samo odstranili vozila, ki vozijo 80 km/h, bi pretočnost bila normalna. Torej pretočnost na dvopasovni cesti je tolikšna, kolikor hitro vozi drugo najpočasnejše vozilo in ne tisti z vmesno ali največjo hitrostjo. A sedaj razumete, da počasnejši znižujejo pretočnost, vmesni pa povečujejo nevarnost? Enostavno razpon omejitev na AC je prevelik in dokler nimamo zelo zasedenih AC (ali pa veliko takih, ki hypermilajo še bolj ekstremno od ishtmaila), tak razpon bistveno ne vpliva na pretočnost. In ravno ta razpon dovoljenih hitrosti na AC je tisti, ki je nevaren in dela ljudi živčne. Konec koncev imajo vsi pravico voziti s svojo hitrostjo, kajne? (P.S. Sedaj pa v to enačbo dodajte še množico kamionov v tranzitu.)


No, saj nekaj takšnega sem že jaz povedal - imaš pa prav glede tega, da ni enako pretočnost in varnost. Si boljše povedal. In ker se hypermillerji v 99% s tem ubadajo pri dnevni migraciji (=med tednom), ko so tudi kamioni (=realnost, ne ideal), je torej hypermillanje z 90km/h na AC povsem nedolžen šport, ker takšni tudi prehitevali ne bodo (če so kolikortoliko dosledni!). Torej, ko upoštevamo realnost v tej enačbi, je hypermillanje na AC nekaj, nad čimer se je brezveze pritoževati. Še enkrat pa ponavljam, da hypermillerjev ne mešati z mečkači in/ali nesposobneži. ;)

thunderbolt je napisal/-a:.com, rnisan, se popolnoma strinjam z vama. Sonic, tvoja teorija je, kot je že dedalus napisal idealna, nikakor pa ni odslikava realnosti. Ni variante, da tisti, ki šparajo zdržijo na voznem pasu ves čas. In razen če nima dovolj močnega avta, takemu ne uspe pravočasno pospešiti, da ne bi oviral tistih, ki prav tako LEGALNO vozijo 130 km/h po prehitevalnem pasu. Sploh pa, zakaj taki, s tendenco 90km/h po AC ne prišparajo še 110€ za vinjeto, s tem naredijo uslugo sebi in predvsem ostalim in se grejo vozit po regionalkah 80km/h, da bo njihova šparovna sla še bolj potešena??


Ker izven AC so tudi naselja in bolj ovinkaste/hribovite ceste. Že s tem bi izničil prihranek za vinjeto, povrh vsega bi se pa še toliko dlje vozil. Saj vem, da si se verjetno hecal, pa vendar. :)

Daedalus je napisal/-a:Takšne prigode so posledica arogance in nestrpnosti do počasnejših na AC brez vsakršnekoli utemeljitve - oz. je edina podlaga to, da nekdo počasneje vozi!

Si že vozil za njim? Si ti ziher, da je stvar tako ekstremna? Si ti ziher, da to dela, ko mu zadaj folk trobi?

Kdo si ti, da bi to obsojal kot iracionalno obsesijo? Stari, VSI hobiji so lahko iracionalne obsesije! Ponavadi pa so iracionalni tisti, kateri zahtevajo velike denarne in časovne vložke, za kar pa hypermilling jaz osebno ne morem označiti.

Mislim, kakšne nebuloze. Zdaj boste pa še psihiatri postali, in začeli trditi, da so to že odvisnosti... :roll: Joj, joj, joj...


Da, da, prav imaš do zadnje pike.

Sploh pa, js se umikam iz te jako plodne debate, ker nekateri niso sposobni niti kančka samorefleksije in realnega pogleda na stvari...


Nevem, ali je to sarkazem ali ne, ampak dejansko IMAM prav do zadnje pike. Samorefleksije je pa (vsaj pri meni) še preveč...

Realnega pogleda na stvari je manjkalo predvsem nasprotnikom hypermillinga, ki so se veliko obešali na to, da se s hypermillingom zmanjšuje pretočnost in varnost na AC, kar sploh ne velja v kolikor je voznik odgovoren in sposoben. Torej je stvar identična kot pri vseh ostalih "hitrostnih" skupinah - vse je odvisno od voznika.

TrijoAdijo je napisal/-a:
.com je napisal/-a:srčno upam, da se bodo ''strokovnjaki'' in cestni ''veljaki'' ter ''vlada'' končno prebudila, in sprejela zakon, s katerim bi npr. vsak osebni avtomobil z več kot 50KM moral voziti po AC z najmanj 100 km/h - drugače bi veljala ista kazen kot pri prekoračitvi za 30km/h+

-seveda ob normalnih razmerah... pa da se ne boste vtikali; vsi vemo, kaj so normalne razmere in naj to ne bo predmet debate...
torej za avto z min, 50KM je minimalna potovalna hitrost 100km/h


Ok...jaz sem za to :) Ampak pod enim pogojem: Da imajo vsa vozila registrirana v SLO vgrajen elektronski omejevalec hitrosti. Ta bi omejil max. hitrost na 130km/h.Do 130km/h bi motor razvijal polno moč, pri 130km/h pa bi se hitrost ustavila. S tem, da če bi se našel kakšen pametnjakovič in bi ta omejevalec odstranil ali kako drugače onesposobil in bi ga na AC posnel radar, bi ga modri organi kaznovali s kaznijo za prehitro vožnjo + s trajnim odvzem vozila, ki po končanem postopku romalo v ..... prešo. :)


Dobra! Jaz sem takoj za tak predlog. 100km/h je že zelo varčnih, in vsi bi bili veseli, če bi bilo NULA debilov, ki bi radi vozili 150+ in ti blendajo 1m za ritjo (čeprav blendali bi verjetno tudi potem, iz protesta, ves čas).

rnisan je napisal/-a:@TrijoAdijo: Ni slaba zamisel, a problem se pojavi, ko greš npr. v DE z avtom, ki je registriran v SLO.


Na Japonskem to rešijo z GPS kontrolo hitrosti (da le-ta ni aktivirana npr. na dirkališčih). Mislim, da GPS sprejemniki niti niso tako dragi, da bi to bilo nemogoče. Vsekakor pa bi bil "špas" to uvesti. :)

lisko je napisal/-a:Hudo je zavila s teme....
Sem jo začel spremljat in mam kr dost nerazjasnjenih stvari....Oz. mi nekaj nikakor ne gre u glavo.


ishtmail se hudo hudo trudi vozit ekonomično in ( ne da se mi iskat) ima porabo 3 litre....1.9TDI 90 konjev.... motor, menjalnik,kolesa....nič drugega.

Jaz imam z Jeepom (2.5TD 115 konjev motor, menjalnik,redukor,verižni prenos,kardanski prenos nazaj in naprej s križnimi zglobi celo spredaj na poloseh, zadnji diff (75/140 olje) prednji diff (75/90 olje),225/75/15 gume ( s felno težko ko p*****a), aerodinamiko kot cigl ( dobesedno, čelna višina 180cm popolnoma pravokoten) pa še kaj sem pozabu....

Porabo na relaciji Radlje - Mb tržaška pičlih 8.7 litra....pa se niti malo ne trudim vozit ekonomično ponavad 10% nad omejitvami.
Pri vožnji na AC ( mb-lj-po-lj-mb) je bila poraba 7.3 litra....vožnja 100-110.

Naj mi tu en razloži logiko.....vrti se pa točno vse to kar sem opisal. Motor pa je celo od alfe....star 17 let z 430 tisoč prevoženimi...
Po moji logiki bi avtor z njegovim avtom in stilom vožnje moral imet porabo okrog 1-2 litra....in se mi 3 litre zdi že kar potratno...


No, problem je, ker stvari (=enačbe) niso linearne in tako preproste. Če je vozilo 1x težje, 1x bolj kvadratno in veliko, ima 1x bolj neprimerne gume in 1x večji (pa 10 let starejši) motor, in je poraba več kot 1x višja, potem se nimaš kaj čudit. :P Stvari niso ravno preproste, ampak tako hudo (vsaj pri dizlih in na relacijah) spet ni. Tile kardani in verige pa ne povzročajo toliko izgub. Na AC še največ vplivajo (v približno tem zaporedju) aerodinamika, teža, gume.

lisko je napisal/-a:Škoda in Jeep cherokee se niti približn ne morta primejat....Ko noč in dan....
Zato sem v prejšnih postih že uprašal s kakimi avti to tekmujete....upam se it stavt da kamot znižaš porabo ( glede na tvojo vožnjo ) na 2.4 litra....če vložiš v motor in ostale dele toliko kot jaz.
JE pa res da sem na jeepom tudi sam šokiran....pričakoval sem porabo nekje okrog 12 litrov....kupljen je bil za dušo in ne za gledanje na porabo...ampak me je šokiral na vseh področjih.

Recimo kot zanimivost.....iz porabe se da točno in hitro sklepat kaj je narobe z motorjem.....zapisana imam vsa tankanja, servise in vse. In recimo ko menjam olje pade poraba za 2-4 deci....in potem počas raste in pri intervalu že žre skor 4 deci več....vožnje so enake. Imel je slab prednji kardan ( zračnost ) in je bila poraba skor pol litra višja....tlak v gumah....vse se lepo vidi na porabi. Seveda ne takoj ampak po parih tankanjih opaziš razliko....Tankam pa vedno na isti črpalki.


Res je, da sta neprimerljiva, a 2.4 litra? To je 25%. Ne moreš primerjat zjahane in predvsem neoptimizirane mašine Jeepa z 1.9 TDi-jem (ki je veliko bolj optimiziran, in verjetno precej manj zjahan). Na kratko: pri večjem in starejšem motorju so posegi v motor lahko veliko bolj učinkoviti, kot pri mlajšem in manjšem motorju. In če dodaš k temu to, da ima še kup drugih sklopov, ki lahko pomembno vplivajo na porabo, potem ti je čisto jasno, da pri Škodi ne bo kar tako za 25% znižal porabe. :)

tristan01 je napisal/-a:
ishtmail je napisal/-a:Glede nemških AC: to poletje sem naredil krog Munich > Frankfurt > Basel > Munich... Veliko avtocest brez omejitev, pa še več takih z omejitvijo 110.


S tole trditvijo si postavil pod vprašanje celotno temo. Že na poti iz AT do Münchna je kar nekaj odsekov kjer ni omejitev. Eden celo par km od meje. Pa je tu le dvopasovnica. Res pa da so ti odseki večkrat regulirani preko elektronskih tabel in omejitev po potrebi prilagodijo gostoti prometa.

Ne želim biti nesramen, ampak če tako pozorno voziš po povsem neznani cesti v tujini si niti ne predstavljam koliko si pozoren na promet na cestah ki jih prevoziš vsak dan!

Lp Tristan01


Pa saj ni nič neresničnega povedal: povedal je, da je iz AT do Münchna več takih, z omejitvijo 110 - ok, morda ni ravno 110, je pa to 100% res za 130km/h. In to, da so regulirani, ne moreš kar avtomatično rečt, da so brez omejitev. Ker niso. Če bi bil pri nas (delujoč) "pameten" sistem omejitev, bi bilo zelo fajn. In nevem, kako je lahko celotna tema po vprašajem zaradi tega...?

Biti pozoren na omejitve ni takšna nuja, če voziš 90-100km/h, se ti ne zdi? Če pa so dela na cesti, je itak takoj jasno, da so omejitve.

In če bi bral temo, bi lahko ugotovil, da tehnika hypermillinga nima prostora za nepozornost na promet. NAJVEČ prihraniš, če voziš tekoče s čim manj zaviranji in pospeševanji, tako pa lahko voziš le, če si zelo pozoren na promet okrog sebe.
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Mate So okt 19, 2013 8:40 pm

Lisko: dobro servisiran avto z novimi deli in novim oljem jasno porabi manj. Samo za večino posegov je potrebno gledat relativne prihranke. Mislim, da pri 10 let stari lepo vzdrževani škodi, ki pride na porabo 3 litre, ni kaj dosti za popravit ali izboljšat, če pa že je, se to zagotovo ne bo poznalo tako očitno kot pri tebi. Tudi življenje povprečne Škode je najbrž precej lažje kot življenje povprečnega Jeepa, sicer sem pa tvojimi razlikami pozitivno presenečen.

V Nemčiji je veliko tudi dvopasovnih AC brez omejitve, omejitve so večinoma okrog mest in na nevarnih delih AC. Večina omejitev je na 120, manj na 100, ob delu na cesti pa ponavadi na 80. In tega se vsi enako držijo, upoštevajo tolerance pa še malo čez, tako da so vožnje pri zgornjih omejitvah pri 140, 120, in slabih 100 po števcu. Problem omejitev v Sloveniji je, da jih večina razume in interpretira po svoje (tudi sam na znanih odsekih) in da se jih ne drži, ker niso smiselne, žal v veliko primerih tudi jaz ne najdem smisla določenih omejitev. Table z variabilnimi omejitvami hitrosti, ki se jih uporablja po potrebi, ponujajo odličen sistem omejitev, ki lahko, če bi se ga vozniki držali, tudi močno poveča varnost v prometu in zmanjša pogostost zastojev - treba je le verjet, da so tam z namenom in jih upoštevat. Ter seveda ne postavljat nesmiselnih omejitev hitrosti.
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov