Zdaj je pa že spet čas da pogledamo kako je kaj doma...
Najbolje prodajani modeli v Sloveniji po avtomobilskih razredih, januar-marec 2007
razred: model (št. prodanih)
mini: Peugeot 107 ( 70 )
nižji: Renault Clio ( 1881 )
nižji srednji: VW Golf ( 602 )
srednji: VW Passat ( 380 )
višji: Audi A6 ( 78 )
luksuzni: Mercedes S ( 8 )
kompaktni enoprostorci: Renault Scenic ( 608 )
srednji enoprostorci: Ford S-max ( 134 )
veliki enoprostorci: Renault Espace ( 20 )
manjši športni terenci: Hyundai Tuscon ( 130 )
srednji športni terenci: Honda CR-V ( 95 )
prestižni športni terenci: Audi Q7 ( 44 )
športni: Audi TT ( 25 )
Prodaja avtomobilov po znamkah v Sloveniji, januar-marec 2007
ZNAMKA (št. prodanih jan.-mar. 2007) - tržni delež (v %)
RENAULT (3647) - 21,99
VW (1981) - 11,94
CITROËN (1499) - 9,04
OPEL (1404) - 8,46
PEUGEOT (1243) - 7,49
TOYOTA (813) - 4,90
FORD (742) - 4,47
HYUNDAI (703) - 4,24
ŠKODA (664) - 4,00
FIAT (484) - 2,92
SEAT (410) - 2,47
AUDI (389) - 2,35
CHEVROLET (314) - 1,89
HONDA (294) - 1,77
MAZDA (278) - 1,68
NISSAN (278) - 1,68
MERCEDES (244) - 1,47
KIA (236) - 1,42
BMW (226) - 1,36
SUZUKI (189) - 1,14
Top 20: Najbolje prodajani modeli v Sloveniji, januar-marec 2007
1) Renault CLIO (1881)
2) Peugeot 207 (723)
3) Renault SCENIC (607)
4) VW GOLF (602)
5) Renault MEGANE (552)
6) Opel CORSA (526)
7) Citroën XSARA
picasso (508)
8) Opel ASTRA (458)
9) VW POLO (437)
10) Toyota YARIS (382)
11) VW PASSAT (380)
12) Fiat PUNTO (337)
13) Škoda FABIA (323)
14) Citroën C3 (313)
15) Hyundai GETZ (269)
16) Škoda OCTAVIA (266)
17) Citroën BERLINGO (228)
18) Citroën C4 (219)
19) Chevrolet AVEO (210)
20) Opel MERIVA (202)
Naj še povzamem nekaj bistvenih informacij...
V letošnjem prvem četrtletju je bilo po podatkih MNZ (yato dynamics) prodanih 16.586 avtomobilov, kar je skoraj toliko kot v istem obdobju lani (16.611).
V Renaultovi strukturi prodaje je še naprej daleč največ clia, od tega pa je več kot dve tretjini novomeškega clia storie. Novi Clio III bi se s 506 prodanimi primerki komaj uvrstil v prvo deseterico. Pred njim je tudi Citroën Xsara picasso, ki je zaradi ugodne cene najbolj prodajani model te francoske znamke.
Citroën kot znamka je sicer ena redkih velikih pozitivnih sprememb tega četrtletja! Opazno se je popravil tudi Ford, ki ima pomembno novost S-maxa
Med večjimi imeni je nazadoval Opel (podobno kot Chevrolet), ki pa vseeno ostaja na 4. mestu. Opel je bolje prodajal novo corso, a je bil napredek pri njej manjši od skupnega padca pri Astri Classic, Vectri in Zafiri. Pri FIAT-u je bila prodaja Pande in Punta slabša kot lani. Nazadoval je tudi Hyundai, ki svojega Getza ne trži več tako agresivno. Škoda bolje prodaja Octavio, pred zamenjavo je z ugodno ceno postala zanimiva Fabia, dodatne kupce je privabil tudi Roomster.
Med bolje prodajanimi novimi modeli je Peugeot 207, ki je za Cliom Storio drugi najuspešnejši. Tako počasi prevzema poslanstvo izjemno uspešnega predhodnika Peugeot 206, ki se je letos že skoraj povsem umaknil s trga in bo do poletja Zgodovina.
Med premijskimi znamkami so izgubljali vsi trije nemški velikani, najbolj se je tržni delež zmanjšal BMW-ju.
Po posameznih razredih je očitno, da vse več kupcev izbira med enoprostorci, ki nastopajo v različnih velikostnih kategorijah. Še vedno je precej zanimanja tudi za športne terence. Manj zanimanja pa je za avte iz nižjega srednjega razreda, kateremu prodaja upada zaradi večjega povpraševanja kupcev po enoprostorcih in avtih nižjega razreda, ki so ob zadnjih prenovah močno zrasli. Avtom v srednjem razredu trg odžirajo večji enoprostorci in športni terenci. Pri nas pa prav tako ni pravega zanimanja za najmanjše avte. Razlog je v premajhni cenovni razliki glede na nekaj večje izdelke.
Po hitri rasti v letih 2004 in 2005 je lani delež novih avtomobilov z dizelskim motorjem nekoliko upadel. V letošnjem prvem trimesečju je bilo prodanih 42% dizelskih različic (bencinskih 58%). Dizelski delež je pri nas še vedno nekaj nižji kot v Evropi, kjer se giblje okrog 50%.
Vir: Delo (14.4.2007)
lp, mm