BBoss je napisal/-a:zzitop je napisal/-a:Verjamem, da ni vse točno tako. So še neznanke.
@Plinaš, kaj tebe pri tem moti?
Tole je še vedno bližje realnosti kot neka forumska al pa obšankovska nabijanja in blebetanja. Zadev je preračunanan po kemijsko fizikalnih zakonih in je zelo blizu resnice, čeprav upošteva le idealno uporabo (se pravi, segret motor). Realno pa je možno izmerit in primerjati le s testom v živo na cesti ob popolnoma enakih načinih uporabe v podobnih vozilih s podobno močnimi motorji.
Okviren preračun za porabo metana napram bencinu je 1 : 0,7 se pravi če je imel avto porabe 10l bencina na 100km bo porabil nekje 7kg metana po predelavi, pa si zračunajte prihranek...
Sej ne gre samo za izračun prihranka zaradi različnih energentov. Treba je vedeti da pri CNG-ju je pomemben faktor tudi izguba prostora v prtljažniku, ker večina avtov nima prostora pod avtom za tanke ampak jih dajo v prtljažnik. Lahko so jekleni, ki so svinsko težki, ker so debele stene jeklenk, da nesejo 250+ barov pritiska ali pa iz ogljikovih vlaken, kjer samo tank stane toliko kot cela naprava za LPG. Toroidni rezervarji(tisti za v rezervno gumo) za CNG, so samo karbonski, pa smo spet pri ceni... Napeljava bi po pravilih morala biti iz inoxa, spet cena ali pa umetni mterijali ojačani z kevlarjem, spet drago... zato pa so cene CNG inštalacije dražje kot LPG.