Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Andy
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2122
Pridružen: Pe nov 29, 2002 7:41 pm
Kraj: sLOVEnija

Napisal/-a Andy Pe feb 06, 2004 11:09 am

woolff je napisal/-a:Hrošč ne doseže take hitrosti kot megane, zato je bol varen :lol:
:D :D :D :D :D :D
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX Pe feb 06, 2004 11:41 am

Off topic, ampak rad bi delil svoje razumevanje:

Včasih so delali avtomobile (predvsem američani) tako trde, da so
brez problema prestali trke tudi nad 100 km/h. Vendar vozniki niso
bili tako srečni. Avto se je namreč ustavil v trenutku, voznik pa je še
imel hitrost in je seveda trčil v notranjost avtomobila. Posledice so
pogubne! Tudi, če je bil voznik dobro pripasan, so pospeški pri takšnem
trku tako veliki, da se strgajo notranji organi, čeprav voznik sploh ne
doživi udarca.

Clij vseh proizvajalcev je narediti avtomobil, ki je čim bolj konstantno
deformljiv v sprednjem in zadnjem delu ter čimbolj močan v
potniškem delu. Pleh pri tem nima nobene veze. Malo si izračunajte,
kakšna sila deluje na pleh če se avto mase 1 tono ustavi v
1 m iz hitrosti 100 na uro. Povprečna sila je približno 400 kN, ali
ekvivalentno obremenitvi pleha z 40 tonami. Zej mi pa naj nekdo
pokaže pleh, ki zdrži takšne obremenitve. Vse te obremenitve mora
prenašati nosilna konstrukcija. V avtomobilu so nastavljeni pravi
silovodi, ki nase prevzamejo te sile in se potem deformirajo.

Problem je pa sedaj v tem. Željeno je, da je pot ustavljanja čim daljša,
torej, da so deformljive cone čim večje, ker to zmanjša pospešek in sile.
Torej potrebuješ "mehak" avto. Če pa povečaš hitrost se pa avto
ne ustavi in deformacija doseže varnostno kletko. To je pa slabo!
Torej bi bilo bolje (povprečen pospešek manjši), če bi bil avto malo trši.

Ta zgornja "enačba" se da seveda optimirati na določeno hitrost! Mislim,
da je ravno tu srž problema, zakaj renault pobira same petice: Nekateri avtomobili
so premehki, kar pomeni, da je trk v njih pri manjših hitrostih manj silovit, kot tisti v
renaultovih, pri večjih pa bolj nevaren. Ravno obratno je pri trših avtomobilih.
Ti bodo dosegli manj točk na testu, čeprav bodo pri večjih hitrostih varnejši.

Potem je pa tu še GLAVNI faktor, ki ga pa vsi rade volje pozabijo. to je pa
masa avtomobila. Primer:

Avtomobil A z maso 1 t trči v avtomobil B mase 2 t. Oba vozita s hitrostjo
64 km/h (kot na primer v Euro NCAP). Trk je najlažje obravnavati v
težiščnem sistemu. V tem sistemu ima avtomobil A hitrost 85,3 km/h,
avtomobil B pa 42,7 km/h. Torej bodo posledice trka približno take, kot
da bi avtomobil B priletel v zid z hitrostjo 42,7 km/h, avtomobil A pa z
hitrostjo 85,3 km/h?

Ali je še potrebno razglabljati, kateri od obeh bo bolje odnesel?
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator Pe feb 06, 2004 12:06 pm

Torej debelina pleha pri varnosti ni pomembna. Pomembna je konstrukcija "kletke", ki mora biti dovolj čvrsta, da zadrži udarec, obenem pa skonstruirana tako, da se ob trku pravilno deformira in s tem "vsrka" presežek energije, ki bi ga sicer pokasiral voznikoz. potniki. Poleg tega so pomembni tudi drugi elementi, kot so lomljenje raznih plastičnih delov, zategovalniki varnostnih pasov, zračne blazine itd., ki vsi seveda pripomorejo k zmanjšanju poškodb potnikov.
Pleh na avtu ima torej drugačno vlogo, bistvo aluminijaste karoserije pa je v (manjši) teži.

Nu-NRG - kako kaj (tvoje) streljanje v prazno? Ti je že zmanjkalo municije? :lol:
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe feb 06, 2004 3:28 pm

HMX to je že čisto res, samo ko pogledaš kletko od 19 let starega avtomobila je ponavadi že čisto spremenjena - kovina nima več tiste trdote, na nekaterih delih je prežrta, najbrž je tudi malo deformirana, zaradi vpliva okolice v vseh teh letih. In če sedaj upoštevaš, da je nekdo to kompletno školjko ojačal in iz normalne debeline 0,6 ali 0,8mm vse odebelil na 2mm, ter vse kar se je dalo obnovil, je ta avto sigurno še vedno zelo varen za na cesto. Res pa da avtomobila nisem obnavljal zato, da bi se zaletaval, čeprav mi je zadnjič ravno to ratalo - zaletel sem se v betonski lonc za rože, ki je bil skrit pod snegom.

Pa še tole - renault laguna je že varen avto po testih, kaj pa v resnici, malo je treba pogledat nesreče, ki so se zgodile s tem avtom - tri take nesreče sem videl in ti trije vozniki niso imeli te sreče, da bi vidli svoj avto in da bi kej odnesli od teh zvezdic - vsi pa so se zaleteli nad 100km/h in do 150km/h - kletka ni zdržala.
Ne vem pa in ne bom sprobal kako pa bi bilo to z mojim subarujem.

LP
Nebivedu
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX Pe feb 06, 2004 6:29 pm

Nebivedu se strinjam, da je tvoj avto sedaj bolj varen. Hotel sem samo razložit,
zakaj lahko naprimer laguna doseže 5 zvezdic, nekateri drugi avto pa je varnejši
pri višji hitrosti (kot si ti navedel v primeru). Vsekakor pa ne poznam avtomobila,
katerega kletka bi zdržala trk s takšno hitrostjo kot ti opisuješ...

V glavnem, nikomur ne želim, da bi moral preizkusiti trdoto svoje kletke. Pač lepo
po pameti vozit, vedno zdravo mero rezerve imet, pa bo.
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Pe feb 06, 2004 7:01 pm

Pri kakšni hitrosti pa se opravlja crash test. :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:


Pomoje je glih v tem fora renaultovih 5 zvezdic. Narjen je tako da se že pri hitrosti kateri testirajo "zloži" skos do kletke in s tem podalšajo dalžino ustavljanja in zmanšajo silo. V realnosti pa je velikokrat slabše kot kakšen avto z 4 ali 3 zvezdicami. Takoj ko je hitrost 20-30 kmh večja pa že zmečka do kletke in se pol z večjim sunkom ustavi v kletki al pa je razbije.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Cockta
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 10
Pridružen: So jan 31, 2004 4:13 pm

Napisal/-a Cockta Pe feb 06, 2004 7:06 pm

ej kok vi velik veste..a bi mi kdo še kej povedu o avtkih?? :D
 
Uporabniški avatar
Nu-NRG
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2344
Pridružen: Pe okt 03, 2003 11:56 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Nu-NRG Pe feb 06, 2004 11:58 pm

HMX je napisal/-a:Nebivedu se strinjam, da je tvoj avto sedaj bolj varen. Hotel sem samo razložit,
zakaj lahko naprimer laguna doseže 5 zvezdic, nekateri drugi avto pa je varnejši
pri višji hitrosti (kot si ti navedel v primeru). Vsekakor pa ne poznam avtomobila,
katerega kletka bi zdržala trk s takšno hitrostjo kot ti opisuješ...

V glavnem, nikomur ne želim, da bi moral preizkusiti trdoto svoje kletke. Pač lepo
po pameti vozit, vedno zdravo mero rezerve imet, pa bo.

Ford Escort MK7 .. pobral stango razsvetljave tocno po sredini avta z 90km/h .. voznik hospitaliziran vendar ziv. Drog se je ustavil pri strehi. Torej ce gledas v kabini pri menjalniku.
Prosim, naredite mi ta forum spet normalen!
 
Andy
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2122
Pridružen: Pe nov 29, 2002 7:41 pm
Kraj: sLOVEnija

Napisal/-a Andy So feb 07, 2004 10:36 am

muca je napisal/-a:ej kok vi velik veste..a bi mi kdo še kej povedu o avtkih?? :D
:?: :?: :?: :?:
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron So feb 07, 2004 11:10 am

nebivedu je napisal/-a:Videl sem kaj se je zgodilo z laguno pri 130km/h - tko da ne mi o varnosti. Na testih je laguna varna, pa sej so tut drugi avti dost varni, ko pa do nesreče pride, lahko pa s to laguno še kakega pešca ubiješ k tok pleh stran leti. Sem videl, kaj je tip naredu z meganom, k naj bi bil tut najbolj varen v svojem razredu - in to mehanik ki dela pri kalanu - eno leto bolniške, pa še eno leto rehabilitacije, ker je samo s ceste na travnik letu pa se mal povalal - bil je pa prepasan in sprožili so se mu vsi airbagi(tudi stranski), pa je še dobil volan v prsa, pa armaturo v noge.
Sam imam na avtu L.85 2mm debel pocinkan pleh, k ga laguna ne bo nikoli imela(res pa da je vse doma narejeno) - spredaj pride prihodnji teden pohištvena cev 80X80 debeline 6mm - to bo prednji odbijač domače proizvodnje(made in doma spacano), zadaj bo enak odbijač, samo še par dodatkov bo imel.

LP
Nebivedu



A si ti mogoče kdaj pomislu, da je point pasivne varnosti preživetje potnikov in ne stanje avta po trku!! Čim več energije se mora porabit z deformacijo temu namenjenih con (če kak kos pleha odleti, se pri tem porabi nekaj energije).

V avtu je vsak kos pleha tam z namenom in ne brez vzroka, če maš ti home made 2mm pleh, je to bolj stel v prazno!! Če si ti doma nekaj "od oka" napacal gor, je to bolj ku*ac!!

Tudi traverzna spredaj ti bolj malo koristi, če se vzdolžni nosilci sesedejo.

Koliko AirBagov imaš??, kaj pa zategovalniki pasov, ojačitve v vratih (ne home made), zmečkljive cone...

Verjetno tvoj avto L85, blizu ne more laguni!!

Brez zamere, ampak tako pač je!!
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX So feb 07, 2004 1:05 pm

Drugače laguna men vseeno zgleda varna, vsaj če pogledaš te slike:

Slika

Recimo moj mondeo:
Slika

al pa escort:
Slika

nista ravno neka bisera. Če se že pri 64 km/h tako deformirata, kako se potem šele pri 100 :(

Ta mi tudi zgleda precej varen:
Slika

No, zdej si pa predstavljaj trk mercedes + escort = x.
Mislim, da se lahko vsi strinjamo, da bo x = mercedes + e. s. c. o. r. t. :(
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 So feb 07, 2004 8:15 pm

tazadn je mecedes??? :lol: :lol: :lol: :lol:

Ja je res mal razlike :lol: :lol: :lol: :lol:

Aja pa to renault se naveliko hvali z vsakim avtom ki ima 5 zvezdic. Zakaj se mercedez ne . ker je to zanj samoumevno.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX Ne feb 08, 2004 11:21 am

Nimajo vsi mercedesi 5 zvezdic. Tisti, ki ga imas ti na sliki, ima samo 2 v ekvivalentu
(ni euro NCAP testiran temvec po drugem standardu).
 
Uporabniški avatar
Nu-NRG
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2344
Pridružen: Pe okt 03, 2003 11:56 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Nu-NRG Ne feb 08, 2004 11:28 am

Ampak MB pa ma tud klun! :)
To sem enrkat videl na lsatne oci tle na zaloski. Ko je prislo do celnega trcenja.
Nekaj v smislu matica in MB. MB je manjkala luc, od matica pa ni nic ostal. Jaz sem stopil dol iz busa in sem uci pustil na cesti. MB je mel pobran vogu .. tolk da je manjkala luc un drugi avto pa je bil kot piksna v katero si malo prej vrgel petardo. Res .. grda scena.
Prosim, naredite mi ta forum spet normalen!
 
Uporabniški avatar
woolff
Uporabnik
 
Prispevkov: 1276
Pridružen: Ne jan 11, 2004 5:12 pm
Kraj: Lukavci

Napisal/-a woolff Ne feb 08, 2004 11:30 am

Jaz sem mojo astro v živo stestiral. Bilo pa je pozimi, ko je enega modelčka na cesti zaneslo. Jaz sem ga videl in sem se ustavil v upanju, da me zgreši in poleti v ovinku pred mano iz ceste. Ampak glej ga zlomka, avto mu je uspelo zadržati na cesti, kjer pa sem bil tudi jaz in buuuum. Airbagi so se razpočili in naenkrat sem bil v megli. Policija mu je določila hitrost 45 km/h meni pa 10 km/h. Avtomobila sta bila oba totalki. Moja mašina je bila pol metra zamaknjena, haube pa ni bilo več, ampak v kabini pa čisto nič. Kabina je ostala nedotaknjena, vrata so se normalno odprla, jaz pa sem tudi ostal brez poškodb. Sreča v nesreči :roll:
Če se bojiš brzine prelepi števec!
 
Uporabniški avatar
Nu-NRG
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2344
Pridružen: Pe okt 03, 2003 11:56 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Nu-NRG Ne feb 08, 2004 11:34 am

woolff je napisal/-a:Jaz sem mojo astro v živo stestiral. Bilo pa je pozimi, ko je enega modelčka na cesti zaneslo. Jaz sem ga videl in sem se ustavil v upanju, da me zgreši in poleti v ovinku pred mano iz ceste. Ampak glej ga zlomka, avto mu je uspelo zadržati na cesti, kjer pa sem bil tudi jaz in buuuum. Airbagi so se razpočili in naenkrat sem bil v megli. Policija mu je določila hitrost 45 km/h meni pa 10 km/h. Avtomobila sta bila oba totalki. Moja mašina je bila pol metra zamaknjena, haube pa ni bilo več, ampak v kabini pa čisto nič. Kabina je ostala nedotaknjena, vrata so se normalno odprla, jaz pa sem tudi ostal brez poškodb. Sreča v nesreči :roll:

Recimo tole ja .. me zanima ce bi pri laguni lahko vn stopil ali bi te rebl vn vlect. Pri Fordih pa so nosilci vrat tako narjeni da se potrejo in veliko lazje dobis cloveka ven. Zato na slikcah tolk deformacije :)
Prosim, naredite mi ta forum spet normalen!
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator Ne feb 08, 2004 3:01 pm

Nu-NRG je napisal/-a:
woolff je napisal/-a:Jaz sem mojo astro v živo stestiral. Bilo pa je pozimi, ko je enega modelčka na cesti zaneslo. Jaz sem ga videl in sem se ustavil v upanju, da me zgreši in poleti v ovinku pred mano iz ceste. Ampak glej ga zlomka, avto mu je uspelo zadržati na cesti, kjer pa sem bil tudi jaz in buuuum. Airbagi so se razpočili in naenkrat sem bil v megli. Policija mu je določila hitrost 45 km/h meni pa 10 km/h. Avtomobila sta bila oba totalki. Moja mašina je bila pol metra zamaknjena, haube pa ni bilo več, ampak v kabini pa čisto nič. Kabina je ostala nedotaknjena, vrata so se normalno odprla, jaz pa sem tudi ostal brez poškodb. Sreča v nesreči :roll:

Recimo tole ja .. me zanima ce bi pri laguni lahko vn stopil ali bi te rebl vn vlect. Pri Fordih pa so nosilci vrat tako narjeni da se potrejo in veliko lazje dobis cloveka ven. Zato na slikcah tolk deformacije :)


:har
Matr ta je pa legendarna! Se pravi da po tvojih "znanstvenih dokazih", ki temeljijo na praktičnih primerih, crash-testi ne pokažejo, koliko je kateri avto varen v primerjavi z drugimi. Te teste so se spomnili eni loleki, ki zagovarjajo Renaulte, v resnici pa so Fordi bolj varni, saj se jim nosilci vrat ob trku podrejo tako, da lažje dobiš ven človeka. Pri laguni pa tega ni in zato potniki nastradajo... Mislm bruhahahaha!
 
Uporabniški avatar
habbich
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1897
Pridružen: To jan 14, 2003 3:40 pm

Napisal/-a habbich Ne feb 08, 2004 3:18 pm

Nu-NRG je napisal/-a:
woolff je napisal/-a:Jaz sem mojo astro v živo stestiral. Bilo pa je pozimi, ko je enega modelčka na cesti zaneslo. Jaz sem ga videl in sem se ustavil v upanju, da me zgreši in poleti v ovinku pred mano iz ceste. Ampak glej ga zlomka, avto mu je uspelo zadržati na cesti, kjer pa sem bil tudi jaz in buuuum. Airbagi so se razpočili in naenkrat sem bil v megli. Policija mu je določila hitrost 45 km/h meni pa 10 km/h. Avtomobila sta bila oba totalki. Moja mašina je bila pol metra zamaknjena, haube pa ni bilo več, ampak v kabini pa čisto nič. Kabina je ostala nedotaknjena, vrata so se normalno odprla, jaz pa sem tudi ostal brez poškodb. Sreča v nesreči :roll:

Recimo tole ja .. me zanima ce bi pri laguni lahko vn stopil ali bi te rebl vn vlect. Pri Fordih pa so nosilci vrat tako narjeni da se potrejo in veliko lazje dobis cloveka ven. Zato na slikcah tolk deformacije :)


Pa zakaj tako slepo hvalis forde? Sej jest tud vozim renaulta pa nisem nek ful zagrizen psiho renaultovec-ce je kak avto boljsi je pac boljsi, ampak jih je malo :lol:

Pac testi so pokazali, kako je s tem. Sem se jest tud z renaultkom pocil posteno(oba airbaga uzun, haube ni blo vec), pa so se vrata normalno odpirala.
 
Uporabniški avatar
Nu-NRG
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2344
Pridružen: Pe okt 03, 2003 11:56 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Nu-NRG Ne feb 08, 2004 9:57 pm

HaBBkE je napisal/-a:
Nu-NRG je napisal/-a:
woolff je napisal/-a:Jaz sem mojo astro v živo stestiral. Bilo pa je pozimi, ko je enega modelčka na cesti zaneslo. Jaz sem ga videl in sem se ustavil v upanju, da me zgreši in poleti v ovinku pred mano iz ceste. Ampak glej ga zlomka, avto mu je uspelo zadržati na cesti, kjer pa sem bil tudi jaz in buuuum. Airbagi so se razpočili in naenkrat sem bil v megli. Policija mu je določila hitrost 45 km/h meni pa 10 km/h. Avtomobila sta bila oba totalki. Moja mašina je bila pol metra zamaknjena, haube pa ni bilo več, ampak v kabini pa čisto nič. Kabina je ostala nedotaknjena, vrata so se normalno odprla, jaz pa sem tudi ostal brez poškodb. Sreča v nesreči :roll:

Recimo tole ja .. me zanima ce bi pri laguni lahko vn stopil ali bi te rebl vn vlect. Pri Fordih pa so nosilci vrat tako narjeni da se potrejo in veliko lazje dobis cloveka ven. Zato na slikcah tolk deformacije :)


Pa zakaj tako slepo hvalis forde? Sej jest tud vozim renaulta pa nisem nek ful zagrizen psiho renaultovec-ce je kak avto boljsi je pac boljsi, ampak jih je malo :lol:

Pac testi so pokazali, kako je s tem. Sem se jest tud z renaultkom pocil posteno(oba airbaga uzun, haube ni blo vec), pa so se vrata normalno odpirala.

Kje vidis hvalo? Samo pac povem kar sem videl do sedaj .. bah .. :?
Prosim, naredite mi ta forum spet normalen!
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Ne feb 08, 2004 10:09 pm

Od sošolca fotr se je z MB zaletu v hišo. Števec je stal na okol 140 kmh (nevem točno ker je taga že nekaj let). Prletu je v vogal hiše ki je bla zlo stara in je mela ene 40 cm debele kamnite stene. Vogal je podru. Avto totalka razbit da kletke kletka pa cela. Voznik brez praske.

Tako da avto je lahko tut pr 100-150kmh dost varen samo more bit "avto" :!: :!: :!: :!:

za vse skeptike , Lahko rečem sošolcu za slike in jih poskeniram.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov