nebivedu je napisal/-a:Ta smrad pride iz katalizatorja (po gnilih jajcih). Ko se klatalizator dovolj segreje, spusti ven pline.
~toMmy~ je napisal/-a:nebivedu je napisal/-a:Ta smrad pride iz katalizatorja (po gnilih jajcih). Ko se klatalizator dovolj segreje, spusti ven pline.
In kateri plini imajo tako žlahten vonj?
Drugače pa prešaltajte iz bencinarjev na kolesa oz. javni prevoz, pa bo manj dizla na svetovnih trgih in bomo mi prisiljeni vozit bencinarje!
Avtomobilski katalizator je naprava za pretvarjanje škodljivih izpušnih plinov, ki nastajajo v motorjih z notranjim zgorevanjem, v manj škodljive pline. Sestavljen je iz nešteto majhnih kovinskih ali keramičnih celic na katere nanesejo tanek sloj žlahtnih kovin (platina, rodij, iridij). Vgrajen je v neposredni bližini motorja, saj je njegovo delovanje pogojeno z visoko temperaturo (300°C - 900°C). Ločimo dvostezne katalizatorje (two-way), v katerih oksidirajo ogljikov monoksid in nezgoreli ogljikovodiki, ter tristezne katalizatorje (three-way), v katerih poleg oksidacije poteka tudi redukcija škodljivih elementov.
Za delovanje tristeznega katalizatorja je ključen element Lambda sonda, ki z nadzorom količine kisika v izpušnih plinih, urejuje (preko elektronskega krmiljenja vbrizgavanja goriva) točno in optimalno razmerje goriva in zraka. Evropska direktiva 98/69 CEE določa vgradnjo dveh Lambda sond, ene pred in druge za katalizatorjem, za dodatni nadzor izpušnih plinov.
Osnovna funkcija katalizatorja je pretvarjanje škodljivih plinov CO (ogljikov monoksid), CH (ogljikovodiki) in NOx (dušikovi oksidi) v CO2 (ogljikov dioksid), H2O (voda) in N2 (dušik), ki manj obremenjujejo okolje.
uros11 je napisal/-a:Oba sta umazanan, bencin ima druge vrste svinjarijo kot dizel (so raziskave na to temo), noben ni posebno zdrav, če si zagovorniki bencina slučajno to predstavljate. Najdaljšega pa ima tako ali tako elektrika - ko bo, bo kul.
nebivedu je napisal/-a:Proizvodnja električnega avtomobila je še bolj umazana od proizvodnje dizla ali bencinarja. Je pa potem vožnja bolj čista, ampak samo dokler ni treba akumulatorjev menjat - odpadni akumulatorji so še vedno zelo nevarna zadeva.
Najčistejša zadeva je vodik, ker je odpad samo navadna voda.
J.McLane je napisal/-a:Pri VW je graf res tak kot praviš, pri Renaultu pa so upoštevali povprečne emisije elektrike Francije in UK (imaš dve črti).
Ne glede na zgoraj napisano, pa so grafi (tudi za vernike v warmerske pravljice) idiotski zato, ker za električni avto predpostavljajo ničelno onesnaževanje, kar pa seveda ni res. Elektriko je treba od nekje dobiti, in s proizvodnjo električne energije je pač povezano onesnaževanje in CO2 izpusti. Električni avto res samo priklopiš v vtičnico, ampak na drugi strani vtičnice je pa v končni fazi elektrarna, ki kuri premog, plin itd. - no ali pa jedrska (hehe). Koliko ekološke škode (tudi realne, nevermind CO2) se naredi tudi pri izgranji hidroelektrarn? Pa tudi sestavni deli 'čistih elektrarn' (vetrne, solarne itd) ne pridejo kar iz zraka.
borut.z je napisal/-a:
Dosti je "učenjakov" tukaj na forumu, neko teoretiziranje, moraliziranje....
nebivedu je napisal/-a:Avtomobilski katalizator je naprava za pretvarjanje škodljivih izpušnih plinov, ki nastajajo v motorjih z notranjim zgorevanjem, v manj škodljive pline. Sestavljen je iz nešteto majhnih kovinskih ali keramičnih celic na katere nanesejo tanek sloj žlahtnih kovin (platina, rodij, iridij). Vgrajen je v neposredni bližini motorja, saj je njegovo delovanje pogojeno z visoko temperaturo (300°C - 900°C). Ločimo dvostezne katalizatorje (two-way), v katerih oksidirajo ogljikov monoksid in nezgoreli ogljikovodiki, ter tristezne katalizatorje (three-way), v katerih poleg oksidacije poteka tudi redukcija škodljivih elementov.
Za delovanje tristeznega katalizatorja je ključen element Lambda sonda, ki z nadzorom količine kisika v izpušnih plinih, urejuje (preko elektronskega krmiljenja vbrizgavanja goriva) točno in optimalno razmerje goriva in zraka. Evropska direktiva 98/69 CEE določa vgradnjo dveh Lambda sond, ene pred in druge za katalizatorjem, za dodatni nadzor izpušnih plinov.
Osnovna funkcija katalizatorja je pretvarjanje škodljivih plinov CO (ogljikov monoksid), CH (ogljikovodiki) in NOx (dušikovi oksidi) v CO2 (ogljikov dioksid), H2O (voda) in N2 (dušik), ki manj obremenjujejo okolje.
Od tod potem ta smrad "žlahtnih plinov".
Lahko tudi lastniki dizlov prešaltate na bicikle oziroma javni prevoz. Bo bolje za vse.
Ampak parcele okoli kemičnih in plastičnih tovarn niso strašno drage, nobene nimam pred nosom. Te vaše strupe pa moram vohat kamorkoli se obrnem.Neka kemična, plastična tovarna v enem dnevu spusti toliko izpustov kot jih 10.000 avtomobilov skupaj ali pa še več.
Po forumu brska: Google [Bot] in 33 gostov