gregorgti je napisal/-a:Vsi skupaj mate kar precej znanja o materialih in načinu gradnje cest, sam noben pa ne pove da hočmo z mano vred, ki delam na tem, avtocestni križ čim prej končan, za čim manj dnarja in tako naprej. To kar vidmo na cestah je po mojem posledica našga načina razmišljanja, ki je ratu zdej (10let) modern: dejmo hitr dejmo met vse kar majo v evropi ni važn kako bo narjen sam da bo hitr. Sploh pa najpomembnejše je pa to da ko bi uporabl vse te metode in materiale ki ste jih naštel in bi to podražilo cel darsov projekt za ene 30 do 40 al pa še več % in bi to mi vse mogl plačat pol bi bil kr naenkrat asfalt kot ga mamo zdej kr dobr in vas nebi motla voda pr dežju.
Pr dnarju se pa pol vse neha! Lohk kdo reče da ni res pa naj od svoje plače odračuna davk za ene 25% pa bo pol povedal kak asfalt na se polaga Pa ne pozabte znesek množit z 240 (meseci da bo plačano)

Hjam, verjetno delaš na Trojanah, tisto je itak poglavje zase (Italjani pač), tam bo še pestro tudi po odprtju.
OK, dejmo o asfaltu: res, da se vse neha pri denarju, ampak a se kdo vpraša kolk je strošek nesreč zaradi tega našega precej bolj drsečega asfalta, a je sploh vredno šparat? Italjani (dajo res velik poudarek na varnost in udobje na njihovih avtocestah - pač premagujejo večje razdalje) uporabljajo tako imenovani DRENAŽNI asfalt - ima precej več por (luknjic) in sproti odvaja vodo s cestišča, seveda v kompletu mora bit narejeno še dobro odvodnavanje vode stran s cestišča. Zato, če ste se tam kdaj vozili ponoči v dežju, se praktično ne vidi odbojev zadnjih luči in tudi avtomobili NE pršijo vode za sabo, tako kot pri nas, ko naredi kamion par metrsko megleno zaveso vodnih kaplic skozi katero se ne vidi, to je sigurno veliko bolj varna zadeva. Dodatke starih zmletih gum se pa dodaja predvsem zaradi boljšega prenosa vibracij na podlago (precej popularno za pločnike), seveda, v tujinia, pri nas je tole še SciFi.
Asfalt je sestavljen iz bitumna, agregata (pesek različnega premera zrn) in še kakšnih dodatkov (zmleta guma, dodatki za boljše vgrajevanje pri nizkih/visokih temperaturah, XYZ...), seveda receptura (razmerja med sestavinami) je točno določena (tako kot za potico, pico ali Sex on the Beach) v projektu in mora bit potrjena s strani inštitutov (predhodno narejena testna zmes in testirana). Seveda se mora na mestu izvajanja nadzirat samo polaganje asfaltat, izvajanje določenih specifičnih meritev med polaganjem in tudi kasneje po tem, ko se zadeva strdi (ponavadi vidite zakrpane predhodno izvrtane luknje iz katerih se dobi vzorec).