Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
FireSTORM
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2098
Pridružen: Sr jun 09, 2004 7:06 pm
Kraj: Murska Sobota

Napisal/-a FireSTORM So okt 09, 2004 9:43 am

Eliminator je napisal/-a:Teorije kot so dodajanje plina v ovinku z razlogom, da te "povleče ven" ipd. so napačne. Pri odnašanju zadka zaradi NEPRAVILNE VOŽNJE skozi ovinek (in NE prehitre!!) to morda pomaga, vendar pa takšen manever zahteva veliko znanja in v nasprotnem primeru običajno povzroči več škode kot koristi.
Smisel reševanja situacije v primeru prehitre vožnje skozi ovinek je v ZMANJŠEVANJU hitrosti in ne v povečevanju, kar je že samo fizikalno gledano popolnoma logično.


:roll: oprosti nebi te rad žalil, ampak TVOJA teorija je napačna
že če si igral kdaj kaki simulator se tam lepo vidi, ko avto začne drset če gas spustiš bo avto samo dalje zasukalo, z dodajanjem gasa(ni ga treba pohodit do konca)pa se situacija še lahko reši :roll:
oprosti če sem te užalil
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide So okt 09, 2004 10:20 am

JOJ Firestorm...ne primerjaj resničnega življenja s simulatorjem oziroma računalnikom!!!
Eliminator ni povedal dejansko nič narobe...če bi hotel avto dejansko SAMO ulovit, bi lahko stisnil sklopko, volan obrnil v pravo smer(kontra) in avto se bi načeloma moral poravnati! Ampak brez zaviranja, hitrost bi se pa vseeno zmanjševala, če bi stisnil sklopko...tako učijo tudi v šolah varne vožnje...ampak tukaj govorimo o lovljenju oziroma umirjanju avta in NE DRSENJU! Če bi hotel pa DRSETI, kar je nekaj drugega kot ujeti, potem je pa gas v igri(v pravih odmerkih...da drsiš in ga ne poravnaš takoj) in mogoče še zaviranje z levo nogo, da vlečeš malo dlje takšno drsenje s sprednjim pogonom...Ampak to je na asfaltu lahko težko...
Ampak PAZI še enkrat...Eliminator je govoril o PREKINITVI ZANAŠANJA....in ne o namenskem DRSENJU! Brez dvoma pa se da avto tudi ko ga zanese uloviti s plinom...tako kot to storiš ko nehaš drset, je pa tehnika s sklopko vseeno bolj enostavna in zahteva bistveno manj izkušenj...
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
FireSTORM
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2098
Pridružen: Sr jun 09, 2004 7:06 pm
Kraj: Murska Sobota

Napisal/-a FireSTORM So okt 09, 2004 10:29 am

Slide je napisal/-a:JOJ Firestorm...ne primerjaj resničnega življenja s simulatorjem oziroma računalnikom!!!
Eliminator ni povedal dejansko nič narobe...če bi hotel avto dejansko SAMO ulovit, bi lahko stisnil sklopko, volan obrnil v pravo smer(kontra) in avto se bi načeloma moral poravnati! Ampak brez zaviranja, hitrost bi se pa vseeno zmanjševala, če bi stisnil sklopko...tako učijo tudi v šolah varne vožnje...ampak tukaj govorimo o lovljenju oziroma umirjanju avta in NE DRSENJU! Če bi hotel pa DRSETI, kar je nekaj drugega kot ujeti, potem je pa gas v igri(v pravih odmerkih...da drsiš in ga ne poravnaš takoj) in mogoče še zaviranje z levo nogo, da vlečeš malo dlje takšno drsenje s sprednjim pogonom...Ampak to je na asfaltu lahko težko...
Ampak PAZI še enkrat...Eliminator je govoril o PREKINITVI ZANAŠANJA....in ne o namenskem DRSENJU! Brez dvoma pa se da avto tudi ko ga zanese uloviti s plinom...tako kot to storiš ko nehaš drset, je pa tehnika s sklopko vseeno bolj enostavna in zahteva bistveno manj izkušenj...


oprosti nisem gledal posnetka
nisem nič primerjal samo povedal sem in ni ta simulator ta računalnik kot ga imaš ti doma
ampak ok, ti si Slide naj ti bo, se nebom kregal z tabo :P
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide So okt 09, 2004 10:43 am

Sej se nism mislu kregat :wink: Prisežem :D
Sem pa res mislu da si primerjal z računalnikom in kakšno igrico :oops:
My BAD!

LP, Slide
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
FireSTORM
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2098
Pridružen: Sr jun 09, 2004 7:06 pm
Kraj: Murska Sobota

Napisal/-a FireSTORM So okt 09, 2004 10:53 am

Slide je napisal/-a:Sej se nism mislu kregat :wink: Prisežem :D
Sem pa res mislu da si primerjal z računalnikom in kakšno igrico :oops:
My BAD!

LP, Slide


npr. NFSU? :lol:
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide So okt 09, 2004 2:16 pm

FireSTORM je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:Sej se nism mislu kregat :wink: Prisežem :D
Sem pa res mislu da si primerjal z računalnikom in kakšno igrico :oops:
My BAD!

LP, Slide


npr. NFSU? :lol:


Tudi taki se najdejo, verjemi, ki pol misljo da se avto pelje kot v NFSU, če fedre požagajo da je avto 3cm od tal in na prtljažnik namestijo spojler, ki bi mami lahko služil kot polica za rože, ali še bolje kaki Cessni za krilo :lol: :wink:
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator So okt 09, 2004 3:39 pm

Slide je napisal/-a:JOJ Firestorm...ne primerjaj resničnega življenja s simulatorjem oziroma računalnikom!!!
Eliminator ni povedal dejansko nič narobe...če bi hotel avto dejansko SAMO ulovit, bi lahko stisnil sklopko, volan obrnil v pravo smer(kontra) in avto se bi načeloma moral poravnati! Ampak brez zaviranja, hitrost bi se pa vseeno zmanjševala, če bi stisnil sklopko...tako učijo tudi v šolah varne vožnje...ampak tukaj govorimo o lovljenju oziroma umirjanju avta in NE DRSENJU! Če bi hotel pa DRSETI, kar je nekaj drugega kot ujeti, potem je pa gas v igri(v pravih odmerkih...da drsiš in ga ne poravnaš takoj) in mogoče še zaviranje z levo nogo, da vlečeš malo dlje takšno drsenje s sprednjim pogonom...Ampak to je na asfaltu lahko težko...
Ampak PAZI še enkrat...Eliminator je govoril o PREKINITVI ZANAŠANJA....in ne o namenskem DRSENJU! Brez dvoma pa se da avto tudi ko ga zanese uloviti s plinom...tako kot to storiš ko nehaš drset, je pa tehnika s sklopko vseeno bolj enostavna in zahteva bistveno manj izkušenj...


Končno nekdo, ki razmišlja z glavo. Komentarji na posnetek so bili med drugim tudi takšni, da je voznik veliko prehitro zapeljal v ovinek. In takšno situacijo naj bi po mnenju nekaterih rešilo dodajanje plina, kar je nelogično. Teorija o zmanjševanju hitrostiv takšnem primeru je še kako pravilna. Za vse dvomljivce oz. tiste, ki zagovarjate nasprotno (dodajanje plina), pa priporočam preprost test: pojdite na poligon ali kakšno večje (seveda prazno) parkirišče. Vozite v krogu in postopoma dodajajte plin, pri tem pa poskušajte ohraniti isti obseg kroga. Kaj kmalu bote ugotovili, da se z dodajanjem plina in povečevanjem hitrosti krog povečuje, dokler recimo ne zmanjka parkirišča. Ali ceste...
 
Uporabniški avatar
jurk
Novinec
 
Prispevkov: 136
Pridružen: To feb 05, 2002 8:14 am
Kraj: Jesenice

Napisal/-a jurk So okt 09, 2004 9:46 pm

Za vse dvomljivce oz. tiste, ki zagovarjate nasprotno (dodajanje plina), pa priporočam preprost test: pojdite na poligon ali kakšno večje (seveda prazno) parkirišče. Vozite v krogu in postopoma dodajajte plin, pri tem pa poskušajte ohraniti isti obseg kroga. Kaj kmalu bote ugotovili, da se z dodajanjem plina in povečevanjem hitrosti krog povečuje, dokler recimo ne zmanjka parkirišča. Ali ceste...


he he he, to ze, samo to ni enaka situacija, ti dam pa se jest en test, pejt na prazen parkirisce, prpel pa pr veliki hitrosti zavij na silo - odnese zadek - zdej pa poravnej avto...kako bos bolj uspesen? Z uporabo zavore oz. sklopke (nekontrolirano drsenje), ali z dodajanjem gasa (uravnavanje oprijema vseh stirih koles)?

Naceloma se nimam za dobrega voznika, niti za rally driverja z mnogo mnogo izkusnjami, ampak sem pa marsikaj probal.... tocno dodajanje gasa te ob pravilni postavitvi prvih gum potegne iz ovinka (seveda s posteno zalogo moci, pizo 106 1.1 nima moci, da bi postavil avto v pravilno lego...naceloma :D)

Lahko pa poskusis se to varjanto, pejt z avtoceste na izvoz pa se prpel cca. 200% cez omejitev (40 -> 120) pa se prvic pelji tako, da bos takoj, ko zadne odnasat zadek pohodil gas in volan premaknil v smer proti ovinku, pa takoj nazaj v pravilno lego - avto bo ostal v svoji krivulji, drugic pa tako, da stisnes sklopko in premzo -> pokadil se bos v prvo mozno drevo ob cesti....
Ford Team Slovenija @ http://www.ford-team.si/
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide So okt 09, 2004 10:25 pm

Jao, kaka debata je ratala spet... :lol:

Folk...vi ne ločite med drsenjem in "stabilizacijo" vozila...nočem bit nesramen, samo je treba ločit, a hočeš ti drset(ass draging) ali pa samo ujet avto, ko ti odnese zadek...

ČE hočeš drset, je treba OBVLADAT! To pomeni delo z volanom in pravšnjo mero plina, za kaj bolj "spektakularnega" še mogoče leva noga na zavori ali pa kratki sunki po ročni...Govorim za sprednji pogon...in to še vedno ni driftanje, to pride z zadnjim pogonom!

ČE pa hočeš avto zgolj stabilizirat, ker ti zaradi razmer in situacije odnese zadek, zopet na vozilu s sprednjim pogonom(se zgodi redko, ponavadi pikiraš z nosom ven...pa vendarle se)...potem je pa dovolj stisk sklopke in volan v pravo smer...TO JE PRAVA TEHNIKA VARNE VOŽNJE...in s tem stabilizacije vozila...
S stiskom sklopke, odklopiš vplive pogonskega sklopa na pogonska kolesa, s tem dovoliš kolesom, da se ubadajo samo s prečnimi silami in jim olajšaš delo, da spet dobijo oprijem...neizkušen voznik, lahko s pritiskom na plin naredi katastrofo! Ampak pri tem ne ZAVIRAŠ, mislim da tudi Eliminator ni hotu rečt, da stisneš sklopko in bremzo...stiska se torej samo sklopko, dokler vozilo ni spet v želeni smeri, potem pa šele zaviraš in si zamenjaš gate s svežimi :lol:
Če obvladaš pa drsenje...s plinom torej, potem pa se da iz takšne nenačrtovane zagate tudi rešit s plinom...OK?

LP, Slide
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator Ne okt 10, 2004 1:05 pm

Točno tako, kot pravi Slide.
Jurk: kot prvo moraš ločiti med PREHITRO vožnjo skozi ovinek in NEPRAVILNO vožnjo skozi ovinek. Debata glede posnetka in moja teorija se bolj nanašata na prvo, torej prehitro vožnjo, ti pa govoriš o drugi situaciji. In rezultat je pri tebi (in pri mnogih drugih) takšen, da prehitro vožnjo enačiš z nepravilno, kar je nevarno. Prevelika hitrost v ovinku pomeni to, da je centrifugalna sila prevelika, vozilo izgublja stik s podlago in ne drži več željene smeri. Dodajanje plina pomeni povečanje hitrosti, posledično še večjo centrifugalno silo in zato še intenzivnejše siljenje avta iz ovinka. Torej, edina smiselna reakcija je zmanjševanje hitrosti, ko je ob stisnjeni sklopki včasih nujno tudi zaviranje z zavoro, seveda zelo kontrolirano. Me zanima, kaj o slednjem misli Slide :wink:
Popolnoma drugače pa je pri nepravilni vožnji skozi ovinek; pod to štejem npr. tudi situacijo, ko je voznik v ovinku hiter, vendar še vedno ne prehiter, zaradi nekega razloga pa odreagira recimo tako, da sredi ovinka na hitro spusti gas ter po možnosti hkrati še sunkovito doda volan. V takšnem primeru običajno vozilo izgubi oprijem na zanjem kolesnem paru, prvilna rešitev pa bi bila lahko tudi dodajanje plina, čeprav je tudi tukaj bolj priporočljivo stabiliziranje vozila ob stisnjeni sklopki.
"Driftanje" pa je čisto nekaj drugega in ne spada ne pod prvo ne pod drugo varianto. Driftanje je sicer hitro, vendar daleč pod zgornjo hitrostno mejo.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne okt 10, 2004 1:24 pm

A kaj si jaz mislim... :D
Hja, v tem primeru, ko je zaradi prevelike hitrosti + naglega odvzema plina zadek izgubil oprijem, predvsem zaradi prenosa teže, menim da bi bila zavora vsaj tukaj napačna rešitev, saj bi se zadek še bolj razbremenil...posledice vidimo tudi tukaj, saj dejansko JE stopil na zavoro, potem je tudi kolesa nekako obrnil v pravo smer, pa zadek zaradi ekstremne razbremenjenosti + hitrosti enostavno ni dobil in volan v pravo smer...če bi se pisal pa Jereb, oziroma če bi obvladal drsenje, potem pa najprej sunek(torej kratek, ravno tolk da bi pomagal poravnati in nekako izravnati razporeditev težišča) po plinu, potem pa ostro zaviranje pred naslednjim ovinkom...Ampak potem tudi motorista ne bi smelo bit :wink: No...kakšen prvak v driftanju, bi pa avto tudi z zavoro držal v drsenju in ga potem samo "fliknil" v naslednjega...ampak pustimo ekstreme :noro :mrgreen:
V primeru ko ti na prednje gnanem avtu, odnese zadek, sploh zaradi prenosa teže, je zavora kvečjemu najskrajnejša rešitev...zato da se ustaviš in ne poravnaš :wink:

Je pa lušno namensko izzvat takle ples zadka, na kakšni opuščeni cesti, kjer lahko stvar zelo dobro natreniraš, predvsem pa se znebiš "nagonske" reakcije bremzanja...
Stvari postanejo z vajo resnično zabavne :twisted:

Aja, pohojen plin, pri drsečem avtomobilu, načeloma še ne pomeni povečevanja hitrosti, vsaj ne bistvenega, pomaga pa če vsaj eno kolo(avto brez zapore dif.) vleče v smer kamor so obrnjena kolesa...poleg tega pa kot že omenjeno pomaga pridobiti razbremenjenim kolesom oprijem, saj se teža zopet prenese nazaj.

LP, Slide
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Basist
Novinec
 
Prispevkov: 224
Pridružen: To jul 15, 2003 10:01 am

Napisal/-a Basist Ne okt 10, 2004 1:38 pm

Še moj lonček...
Če prašate mene, sam sklopka pa volen... nč gasa, nč bremze... vsaj Küzmič je tko reku in jest mu verjamem :wink: :wink: :wink: :wink:
lp,
Gregor

Sometimes I'm good... But when I'm bad I'm even better!!!!!!!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne okt 10, 2004 2:21 pm

Ja, Basist...sej to je čist res...
Ampak tukaj je križ tudi ločevanje drsenja in samo naravnanja avta!
Recimo...kvazi driftanje s prednjim pogonom, ali ass draging...
http://www.teamnightkids.com/videos/drift11.asx
Tukaj bi ob pohojeni sklopki bolj težko kaj naredil...se strinjate? pa ga ven z ovinka lih tko ujame...s plinom
Drugič...zopet namensko drsenje z ročno...isto, vzameš gas, ročna, mogoče še pomoč z levo nogo na zavori, potem pa plin in volan kontra...pa se ga lepo ulovi...plin tudi zato, da je lahko "slide" daljši :wink: Ker to ni pravo driftanje (sprednji pogon!!!)
http://www.mobisux.com/album/data/500/27412Slide.avi

Če pa govorimo o samo o "umirjanju" drsečega vozila...potem je pa tudi sklopka čisto prava rešitev, seveda jo zato učijo tudi v šoli varne vožnje...
Torej v tem primeru...DA, sklopka...da bi rešil pločevino...če bi pa znal, pa plin ne bi bila popolnoma nič slabša rešitev...
Ufff...sej bi lahko kr copy->paste moje poste, ker sem že ene 124x isto napisu :oops:

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator Ne okt 10, 2004 2:42 pm

Ampak kadar si v ovinku dejansko prehiter, običajno avto naravnost sili iz ovinka. To pa pomeni, da so kolesa že izgubila oprijem; če je hitrost veliko prevelika, tudi dodajanje volana ne pomaga...
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne okt 10, 2004 2:46 pm

Ja, ampak tukaj govorimo o lovljenju zadka... :wink:
Ko v ovinku, ob dovolj veliki hitrosti SPUSTIŠ plin, se zadek razbremeni in ga odnese, takrat je pritisk na plin dobrodošel, če pa priletiš tako, da nese sprednji konec naravnost, ravnaš pa nasprotno, odvzameš plin in dodaš volan...s tem tud tvegaš reakcijo zadka :wink:
Skratka...če si tako prehiter da gre vse skup naravnost, potem maš bolj malo možnosti da uloviš, sploh na spolzki cesti...
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Vuso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 677
Pridružen: Po maj 10, 2004 10:55 pm
Kraj: Lj

Napisal/-a Vuso Ne okt 10, 2004 3:13 pm

no vidm da ste se o drsenju riti :) že kr razpisal.se pa strinjam z unimi k v takih primerih ko se zgodi kej na kar nisi računu stisnejo sklopko pa se ubadajo z volanom.
me pa zanima neki mal težjiga kokr je lovlenje riti.lovlenja sprednega dela avta.pr mojmu avtu gre ponavad nos po svoje in je ful bol zoprn k rit(vsaj men).a ma kdo kšno idejo kaj nardit.ena stvar je da mal ročno potegneš sam za to je treba bit pa res že kr obvladat.
any other ideas? :?
 
Uporabniški avatar
FireSTORM
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2098
Pridružen: Sr jun 09, 2004 7:06 pm
Kraj: Murska Sobota

Napisal/-a FireSTORM Ne okt 10, 2004 3:19 pm

Slide je napisal/-a:
FireSTORM je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:Sej se nism mislu kregat :wink: Prisežem :D
Sem pa res mislu da si primerjal z računalnikom in kakšno igrico :oops:
My BAD!

LP, Slide


npr. NFSU? :lol:


Tudi taki se najdejo, verjemi, ki pol misljo da se avto pelje kot v NFSU, če fedre požagajo da je avto 3cm od tal in na prtljažnik namestijo spojler, ki bi mami lahko služil kot polica za rože, ali še bolje kaki Cessni za krilo :lol: :wink:


no meni so nekateri avti prav všeč z alu spojlerji :twisted:
seveda avti ki niso HB :twisted:
 
Uporabniški avatar
vepar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1611
Pridružen: So jun 05, 2004 6:32 pm
Kraj: nou mejst

Napisal/-a vepar Ne okt 10, 2004 3:34 pm

kolk jst vem so tisti subaruji rex z 4 kolesnim pogonom. (1 film)
 
Uporabniški avatar
.::GTR::.
Uporabnik
 
Prispevkov: 1156
Pridružen: So mar 15, 2003 1:59 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a .::GTR::. Ne okt 10, 2004 4:53 pm

Jest bi samo nekaj dodal - večina vas pozablja da nas ima 90% prešvoh avtomobile da bi avto takoj reagiral na pristik na gas razen če maš vsaj 5k rpm (pa še to samo nekoliko zniža procent). drgač se pa strinjam s Slide-om pa Eliminatorjem.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov