Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
super98
Uporabnik
 
Prispevkov: 1470
Pridružen: Če sep 18, 2003 7:03 pm

Napisal/-a super98 Če nov 04, 2004 4:45 pm

Pero je napisal/-a:Kaj so pa japonci izumili ali uvedli? Zelo malo ali praktično nič.

Nemci so imeli pred WW2 kar nekaj inovativnih in prestižnih znamk: Horch, Auto union, MB, Maybach...

Saab99 T se je pojavil se mi zdi 77 ko so 2002 že zdavnaj nehali delat. Vse eno so bili prvi turbo avti iz USA.

Karoserija ni mogla biti iz rostfraja, ampak kvečjemu pocinkana, pa še to dvomim da so bili prvi. Od začetka so še težili z raznimi Dinitrol varijantami.

Ima pa Saab in volvo verjetno kaj zaslug pri varnosti. Vsaj za pasove se mi zdi da je bil prvi Volvo.

Mini Cooper je 10 let starejši od Golfa GTI, pred golfom je bil cel kup malčkov z hudimi motorji. Hilman Imp, NSU TT, Renault Gordini, Simca, Ford Cortina Lotus...

Ruski avti... recimo Niva je prvi terenec z samonosno karoserijo. Za tiste čase zelo inovativen in zanimiv avto (sredi sedemdesetih).

Vzhodna nemčija: Trabant v '60 letih prvi velikoserijski avto s plastično karoserijo. Pa ne govort o smradu 2 taktnih motorjev ker so takrat zahodni švabci delal DKV...


Saab 99 JE prvi SERIJSKI turbo avto. Turbo tehnika (v avtu) je prvič videna v formuli 1 (renault).

Fore hot-hatcha pa zgleda ne dojameš...res je bil golf GTI prvi (leta '76).
TJUNING PA TO...
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Če nov 04, 2004 5:09 pm

McLaren je napisal/-a:Pomoje Nemci. S tem mislim obdobje nekaj let pred 2 svetovno vojno, med 2 svetovno vojno in po njej, ko je tehnika zelo napredovala pri njih, zahvaljujoč Hitlerju, ki je pred in med vojno podpiral Motošport in s tem posledično razvoj tehnike v avtomobilizmu (Auto Union, Mercedes).


Kdo je 1938, ko je bila nemška tehnika na vrhuncu zmagal na nurburgringu??????????

Po WW2 so bili nemci na kolenih in so se vozli naslednjih 10 samo s hrošči.
Vprašanje podnebnih sprememb zaradi naše potrošnje ni vprašanje stroškov, ampak vprašanje naše morale.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Če nov 04, 2004 5:26 pm

Med vojno ni bilo dirk, bile so pred vojno ;)

Golf GTI se je pojavil 76
R5 alpine pa 76 pa sta oba hatchback

;)

Princip je pa: majhen avto + močan motor. Za mene je lahko hatchback ali pa limo... princip je isti. Sicer pa ali je Mini hatchback ali ni?

Prvi serijski turbo avto je bil:

1962 The Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket

leta 1973 se je pojavil BMW 2002 Turbo
leta 1974 se je pojavil Porsche 911 turbo
leta 1977 se je pojavil saab 99 turbo

itd...

GOOGLE, GOOGLE.
 
Uporabniški avatar
McLaren
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3371
Pridružen: To jul 29, 2003 1:19 pm
Kraj: Cela EU

Napisal/-a McLaren Če nov 04, 2004 5:30 pm

De_Tomaso je napisal/-a:
McLaren je napisal/-a:Pomoje Nemci. S tem mislim obdobje nekaj let pred 2 svetovno vojno, med 2 svetovno vojno in po njej, ko je tehnika zelo napredovala pri njih, zahvaljujoč Hitlerju, ki je pred in med vojno podpiral Motošport in s tem posledično razvoj tehnike v avtomobilizmu (Auto Union, Mercedes).


Kdo je 1938, ko je bila nemška tehnika na vrhuncu zmagal na nurburgringu??????????

Po WW2 so bili nemci na kolenih in so se vozli naslednjih 10 samo s hrošči.


Preberi si kakšno knjigo pa boš vidu koliko je Hitler vlagal v motošport. :roll: :roll: Ne nekaj na pamet. Ja, po drugi Svetovno vojni je nemčija bila v krizi, ampak je hitro vse nadoknadila. Tudi v avtomobilizmu.

PS: zanimvo, kako hitro nekateri ljudje bedasto reagirajo. :roll:
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Pe nov 05, 2004 7:10 pm

McLaren je napisal/-a:
De_Tomaso je napisal/-a:
McLaren je napisal/-a:Pomoje Nemci. S tem mislim obdobje nekaj let pred 2 svetovno vojno, med 2 svetovno vojno in po njej, ko je tehnika zelo napredovala pri njih, zahvaljujoč Hitlerju, ki je pred in med vojno podpiral Motošport in s tem posledično razvoj tehnike v avtomobilizmu (Auto Union, Mercedes).


Kdo je 1938, ko je bila nemška tehnika na vrhuncu zmagal na nurburgringu??????????

Po WW2 so bili nemci na kolenih in so se vozli naslednjih 10 samo s hrošči.


Preberi si kakšno knjigo pa boš vidu koliko je Hitler vlagal v motošport. :roll: :roll: Ne nekaj na pamet. Ja, po drugi Svetovno vojni je nemčija bila v krizi, ampak je hitro vse nadoknadila. Tudi v avtomobilizmu.

PS: zanimvo, kako hitro nekateri ljudje bedasto reagirajo. :roll:



Oprosti a pred vojno s z izjemo enaga ali dveh let zmagovale predvsem Alfe in Maseratiji. Je pa hecno, da so bili nemci tako prepričani v svojo superriornost, da leta 1938 pri organizaciji velike nagrade Nemčije sploh niso pripravili italijanske zastave in himne. Potem pa je zmagal Tazio Novulari z Alfo. Mercedesi in Auto unioni pa so bili žal zadaj.

Oprosti za morda malce smešno reakcijo in moj odrezavi post, a na dirkah generalno gledano nemci niso ravno narod z največ uspehi. ;)

Glede knjig o avtomobilizmu pa se ne boj, lahko bi jih posojal, če le ima kdo željo do branja. 8)
Vprašanje podnebnih sprememb zaradi naše potrošnje ni vprašanje stroškov, ampak vprašanje naše morale.
 
Uporabniški avatar
_VeNoM_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3086
Pridružen: To apr 29, 2003 11:30 pm
Kraj: Lj-Krško

Napisal/-a _VeNoM_ Pe nov 05, 2004 7:22 pm

TITan je napisal/-a:Jz itaq glasujem za nemce :p
Zakaj:
-Prvi pravi avto za množice v Europi (Hrošč)
-Prvi turbo avto (BMW 2002?)
-Klasika kot je porsche 911
-Prvi hot hatch (Golf mk1 GTI)
-Prvi rally avto s 4wd? (Audi UrQuattro)
-Par firm , pri katerih slišiš ime pomisliš direk na razkošnost (Mercedes, BMW)


a ni bla LANCIA delta prva na 4wd???al se motim!
 
Uporabniški avatar
_VeNoM_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3086
Pridružen: To apr 29, 2003 11:30 pm
Kraj: Lj-Krško

Napisal/-a _VeNoM_ Pe nov 05, 2004 7:26 pm

ajd dejte srat!

še pred VW je bla škoda!kokr vem je škoda 2najstarejša firma! tko da PŠŠŠŠŠŠŠT audija še ni bilo in VW, bil pa je ford!glede rallya mi pa visi kita!vem pa da je zmagovala FAVORITKA na rallyu nekaj cajta! 8) :-P :P


tko ta lp 8)
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan Pe nov 05, 2004 7:38 pm

_VeNoM_ je napisal/-a:
TITan je napisal/-a:Jz itaq glasujem za nemce :p
Zakaj:
-Prvi pravi avto za množice v Europi (Hrošč)
-Prvi turbo avto (BMW 2002?)
-Klasika kot je porsche 911
-Prvi hot hatch (Golf mk1 GTI)
-Prvi rally avto s 4wd? (Audi UrQuattro)
-Par firm , pri katerih slišiš ime pomisliš direk na razkošnost (Mercedes, BMW)


a ni bla LANCIA delta prva na 4wd???al se motim!


Noup. Lancia je naredila leta 83 the Lancia 037 Monte Carlo, ki je bila ševedno 2wd (UrQuattro je prišel leta 80).
Slika
 
Uporabniški avatar
_VeNoM_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3086
Pridružen: To apr 29, 2003 11:30 pm
Kraj: Lj-Krško

Napisal/-a _VeNoM_ Pe nov 05, 2004 7:39 pm

TITan je napisal/-a:
_VeNoM_ je napisal/-a:
TITan je napisal/-a:Jz itaq glasujem za nemce :p
Zakaj:
-Prvi pravi avto za množice v Europi (Hrošč)
-Prvi turbo avto (BMW 2002?)
-Klasika kot je porsche 911
-Prvi hot hatch (Golf mk1 GTI)
-Prvi rally avto s 4wd? (Audi UrQuattro)
-Par firm , pri katerih slišiš ime pomisliš direk na razkošnost (Mercedes, BMW)


a ni bla LANCIA delta prva na 4wd???al se motim!


Noup. Lancia je naredila leta 83 the Lancia 037 Monte Carlo, ki je bila ševedno 2wd (UrQuattro je prišel leta 80).



huh jebemu miša!tnx za info ;) ;)
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Pe nov 05, 2004 9:58 pm

Evropejce ste kar dobro obdelali, bom pa naredil se nekaj reklame za Amerikance :D

Cadillac je bil prvi avto, ki je imel elektro starter. Vsi strasni Nemci, Italijani, Anglezi in ostali na tej strani, vkljucno s Slovenci (baron Codelli, naprimer) s(m)o takrat se veselo kleli in izmikali roke, da nas "kurbl" ni udaril po "papkih" :lol:

Kdo je izumil klimo v avtu, sicer ne vem, vem pa, da so se Amerikanosi ze v zacetku 50.ih let veselo vozili naokoli v prijetno ohlajenem avtomobilu, ki je imel seveda tudi ze "power steering, power seat, power windows, power brakes", skratka power everything... 8) Ce se ne motim, je Citroen DS prisel na svetlo leta 55 (54 je bila predstavitev), tako da je sele na 2. mestu ;)

Amiji so krivi tudi za prvi enostaven, poceni in uporaben V8 motor, za kar je zasluzen stricek Henry in njegov Ford V8-18 iz leta Gospodovega 1932 :D Ceprav je Ford svoj prvi motor sestavil kar na kuhinjski mizi (zena je bila zelo jezna, ker ni mogla skuhati kosila :EE ), je kolikor hitro se je dalo poskrbel za "edino pravo" stevilo cilindrov :P

Ja, cez luzo je bilo v prejsnjem stoletju dokaj pestro... =I
 
xandrej
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2082
Pridružen: To avg 12, 2003 1:46 pm
Kraj: Slovenija

Napisal/-a xandrej Po nov 08, 2004 11:11 am

Toliko o serijskih avtomobilih...

Govorim o Citroenu in mislim, da mu hitro kdo ne pride do pete...

1925:
Prva popolnoma jeklena karoserija pri kakem evropskem serijskem avtomobilu. Medtem ko so ostali se vedno stavili na les, Citroën ze spozna prednosti jeklene konstrukcije.

1925:
Prvic zavore na vseh stirih kolesih pri kakem serijskem vozilu.

1926:
Prve servoojacane zavore.
Citroën je tako prvic opremil model B 14.
Sistem je deloval s pomocjo podtlaka uplinjaca.

1926:
Prvi nastavljivi prednji sedezi.
Sele citroën se je spomnil, da niso vsi ljudje enakih mer.

1928:
Prve zavorne luci.

1930:
Prvo kombinirano vozilo oz. karavan.
Limuzina z zadnjimi vrati in nastavljivo notranjostjo se pojavi v citroënovi ponudbi.
Reklama zanj je vsebovala slogan: "Dva avta v enem!"

1931:
Prvi elasticno vpeti - "lebdeci" - motor.
Tip C4 je l. 1931 z elasticnim dvotockovnim vpetjem pogonskega sklopa (motorja, menjalnika, sklopke) postavil merila za mirni tek motorja in dusenje hrupa.

1934:
Od predstavitve modela Traction Avant (TA) proizvaja Citroën samo vozila s prednjim pogonom.
Odlocitev, ki so jo ostale znamke sprejemale se desetletja pozneje.

1934:
Prve zavore na oljni pritisk.
Citroën jih je vstavljal v Tractiona ponovno kot prvi v serijski produkciji.

1934:
Aerodinamika.
Pri zasnovi karoserije modela traction avant so prvic upostevali zakone aerodinamike v serijski proizvodnji. K temu spadajoce raziskave v zracnem kanalu do danes doprinasajo k neverjetno aerodinamicnim citroënovim karoserijam.

1939:
Prvi spacek. Na predvecer druge svetovne vojne je tovarna predstavila svoj nov mali avtomobil.
Do serijske proizvodnje zaradi zacetka vojne ni prislo.

1948:
Avto za vse.
S predstavitvijo modela 2CV ali spacka je bila mobilnost prvic dostopna tudi mnozicam. V 42 letih proizvodnje je bilo narejenih skoraj 7 milijonov primerkov.

1950:
Prvi mali dostavnik.
Citroën je kot prvi predstavil cenovno ugoden dostavnik na osnovi spacka. Temu zgledu je kasneje sledila vecina avtomobilskih znamk.

1955:
Hidropnevmatsko vzmetenje.
Kombinirano skupaj z avtomatsko nastavitvijo visine.

1955:
Visokotlacne zavore: Povezane s hidravlicnim obtokom pod 180 bari pritiska, neprimerljive z ostalimi servopomagali.

1955:
Prve disk zavore v serijskem avtomobilu.
Prvic serijsko v DS 19. Prej uporabljeno samo v letalski industriji.
Danes jih uporabljajo vsi proizvajalci.

1955:
Enokraki varnostni volanski obroc.

1970:
Servo volan, odvisen od hitrosti.
Servo volan, ki vozniku daje pomoc, ko jo ta najbolj rabi: ko avto stoji ali ob pocasni voznji. Pri visjih hitrostih moc servo ojacitve pojenja.

1978:
Prvi elektronski vzig.
Kot prvi serijski avtomobil dobi visa racunalnisko vodeni elektronski vzig.

1989:
Hidractivno vzmetenje.
V modelu XM postane vzmetenje prvic racunalnisko vodeno.

1991:
Kinematicno samovodljiva zadnja prema.
S samostojnim zavijanjem zadnjega para koles se opazno poveca stabilnost v zavojih.
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan Po nov 08, 2004 11:43 am

xandrej je napisal/-a:1948:
Avto za vse.
S predstavitvijo modela 2CV ali spacka je bila mobilnost prvic dostopna tudi mnozicam. V 42 letih proizvodnje je bilo narejenih skoraj 7 milijonov primerkov.

1950:
Prvi mali dostavnik.
Citroën je kot prvi predstavil cenovno ugoden dostavnik na osnovi spacka. Temu zgledu je kasneje sledila vecina avtomobilskih znamk.


S predstavitvijo spačka mobilnost dostopna prvič vsem? Leta 1936 so naredili prve modele (prototip je bil prvi narejen leta 1934), leta 45 je začela tovarna v Wolfsburgu zares proizvajati Hrošča (vmes so jih naredili zelo malo, ker so delali predvsem vojaška vozila). Podatek, da so samo leta 1946 naredili 19.000 avtov (leta 1949 46.000 avtov) že pove koliko je bil res ospešen hrošček.

Mali dostavnik bi pa lahko rekli tudi prvemu transporterju, ki je prišel v proizvodnjo istega leta kot (samo je res kombi, ne pa predelan osebni avto v dostavni avto).
Slika
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Po nov 08, 2004 11:14 pm

Nekateri so že 1914 naredili prvi 16V motor in leta 1935 avtomobil s 540 konji. Ki je istega leta postavil hitrostni rekord na avtocesti in sicer kar 364km/h.

Pa aluminijasti blok, dve odmični gredi v glavi,.....
Vprašanje podnebnih sprememb zaradi naše potrošnje ni vprašanje stroškov, ampak vprašanje naše morale.
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan Po nov 08, 2004 11:29 pm

Drugače pa ševedno največjo uradno hitrost na cesti (public road) ma Mercedes-Benz Mercedes-Benz W125 Streamliner, ki je leta 1938 na autohbanu blizu frankfurta dosegel hitrost 268.7mph (cca. 430 km/h). Avto je poganjal 5577cc V12 motor s 736 km.
Slika
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Po nov 08, 2004 11:45 pm

Da, ker je potem mercedes hotel za vsako ceno porušiti rekord Tazia Nuvolarija. 8)
Vprašanje podnebnih sprememb zaradi naše potrošnje ni vprašanje stroškov, ampak vprašanje naše morale.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero To nov 09, 2004 9:56 am

TITan je napisal/-a:
xandrej je napisal/-a:1948:
Avto za vse.
S predstavitvijo modela 2CV ali spacka je bila mobilnost prvic dostopna tudi mnozicam. V 42 letih proizvodnje je bilo narejenih skoraj 7 milijonov primerkov.

1950:
Prvi mali dostavnik.
Citroën je kot prvi predstavil cenovno ugoden dostavnik na osnovi spacka. Temu zgledu je kasneje sledila vecina avtomobilskih znamk.


S predstavitvijo spačka mobilnost dostopna prvič vsem? Leta 1936 so naredili prve modele (prototip je bil prvi narejen leta 1934), leta 45 je začela tovarna v Wolfsburgu zares proizvajati Hrošča (vmes so jih naredili zelo malo, ker so delali predvsem vojaška vozila). Podatek, da so samo leta 1946 naredili 19.000 avtov (leta 1949 46.000 avtov) že pove koliko je bil res ospešen hrošček.

Mali dostavnik bi pa lahko rekli tudi prvemu transporterju, ki je prišel v proizvodnjo istega leta kot (samo je res kombi, ne pa predelan osebni avto v dostavni avto).


majhne in poceni avte so delali že pred 2CV in Hroščem. Pa bi se jim lahko reklo masovni avti za množice. 2 CV in Hrošč imata visoke prodajne številke zato ker so jih delali veliko let, hrošča pa še v raznih manj razvitih državah.

VW transporter je bil pa narejen na šasiji hrošča. Torej predelan osebni avto. Je pa verjetno prvi ''enoprostorc''
 
Van
Novinec
 
Prispevkov: 222
Pridružen: Ne sep 05, 2004 2:42 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Van Ne nov 14, 2004 10:50 am

Omejitve so stare kot človek.
 
Van
Novinec
 
Prispevkov: 222
Pridružen: Ne sep 05, 2004 2:42 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Van Ne nov 14, 2004 11:08 am

TITan je napisal/-a:
De_Tomaso je napisal/-a:- prvi turbo avto: Chrysler Plymouth Belvedere turbo


Mi lahko daš kak link do tega avta? Jz ne najdem nč.
http://forum.starodobnik.net/viewtopic.php?t=318









Za Audija se pa ne strinjam da ni imel uspeha v grupi B

However, in 1979, FISA (F?d?ration Internationale du Sport Automobile, the sanctioning body for rallying) legalized all-wheel-drive for rallying. The manufacturers involved in rallying at the time considered four-wheel-drive too heavy and complex to be successful. They were all proven wrong when Audi launched its new Quattro in 1980, and announced its intention to use the 1980 and 1981 seasons as development years. The full potential of four-wheel-drive was realized when Audi pilot Hannu Mikkola used a Quattro as a course opening vehicle for one rally. Had Mikkola been entered, he would have won by nine minutes!

When the Quattro entered (and won) its first rally, the 1980 Janner rally in Austria, most of the other manufacturers in rallying realized the two-wheel-drive era of rallying had come to an end. Audi continued its development during the 1981 season, winning several rounds of the WRC, including the San Remo rally, which was an historic event because it was the first ever international rally won by a woman, Mich?le Mouton. 1982 firmly established Audi as the team to beat, although Mouton narrowly lost the driver's crown to Opel rival Walter R?hrl. The 1983 season saw the creation of Groups A and B, and the first real Group B car arrived on the scene - the Lancia 037 Monte Carlo. Audi's first major rival had arrived.
Omejitve so stare kot človek.
 
Uporabniški avatar
McLaren
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3371
Pridružen: To jul 29, 2003 1:19 pm
Kraj: Cela EU

Napisal/-a McLaren Ne nov 14, 2004 11:33 am

O tem kdo je prvi omogoču mobilnost običajnemu ljudstvo ne bi razglabljali, saj je to eden in edini Ford z modelom T ;)
 
Uporabniški avatar
Dugi7
Novinec
 
Prispevkov: 415
Pridružen: Pe jun 04, 2004 11:36 pm
Kraj: bogu izza nogu

Napisal/-a Dugi7 Ne nov 14, 2004 11:36 am

_VeNoM_ je napisal/-a:vem pa da je zmagovala FAVORITKA na rallyu nekaj cajta!

tko ta lp 8)

Jp! In to proti močnejšim 4WD mašinam :P :P :P
SIMPLY CLEVER
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov