Evo tukaj razlaga,razlika in pravila za turbo rondo!Odlično!!
Upam,da je zdaj jasna razlika med turbo rondojem in navadnim rondojem.
Jaz sem definitiuno za turbo rondo!
TURBO KROŽIŠČA
V Kopru, blizu Lesnine, smo dobili prvo turbo krožišče v Sloveniji. Ker je to prvo takšno krožišče v Sloveniji,ljudje še ne vedo kako se po takem krožišču vozi. In zato smo se v Društvu za kulturo, šport in razvoj KS LIVADE odločili, da predstavimo turbo krožišče in pravila, ki za to križišče veljajo.
Turbo – krožna križišča so novejšega datuma kar pomeni, da v tem trenutku še ne poznamo vseh njihovih prednosti, še manj pa slabosti. Do današnjega dne je izvedenih le nekaj primerov takih krožnih križišč in še to le na Nizozemskem. Torej imamo le malo rezultatov raziskav in izkušenj (in še to le iz ene države), te izkušnje pa so pridobljene na zelo majhnem številu konkretnih primerov. Zato prave odgovore na projekt »turbo krožišče« bomo dobili komaj čez nekaj časa.
Osnovne lastnosti krožnega križišča s spiralnim krožnim voziščem - ''turbo – krožnega križišča''
Glavna lastnost turbo – krožnega križišča je fizična ločenost prometnih tokov. Prometna toka se fizično ločita že pred uvozom v krožno križišče, ločena sta na krožnem vozišču, ločeno pa sta vodena tudi na izvozu iz krožnega križišča. Fizično ločevanje se doseže z deniveliranimi otoki, delineatorji, spuščenimi robniki ali na podoben način. Fizična ločenost voznih pasov se prekinja le na mestih predvidenega uvažanja (notranji krožni vozni pas) v krožno križišče.
Ko se voznik na uvozu odloči na katerem izvozu ga bo zapustil, odločitve ni več možno spreminjati, saj turbo krožno križišče ne omogoča spremembe voznih pasov v krožnem vozišču (prepletanja).Voznik se mora pravilno razvrstiti že pred uvozom. Ta navidezna pomankljivost je v bistvu osnovna prednost turbo – krožnega križišča pred ''običajnim'' dvopasovnim krožnim križiščem, saj odpadejo konfliktne točke prepletanja na krožnemkrozišču.
Posledici fizične ločenosti prometnih tokov na celotnem območju turbo – krožnega križišča (z izjemo mest
uvozov) v primerjavi z ''običajnim'' dvopasovnim krožnim križiščem sta:
- večje hitrosti vožnje skozi križišče (dejstvo, da je vsakemu smernemu prometnemu toku namenjen svoj vozni pas
in da ni nevarnih prepletanj, povzroča pri voznikih občutek večje varnosti, kar pa rezultira z večjo
hitrostjo),
- večja prepustnost (uporaba notranjega krožnega voznega pasu postane atraktivnejša in ta prične ''delovati'' s polno močjo, uvozni prometni tok ni več omahljiv pri uvažanju v krožno vozišče (voznik opazuje vozila samo na enem krožnem voznem pasu), s čimer se poveča prepustna sposobnost uvozov), odpadejo pa tudi zastoji in zmede v primeru zapuščanja krožnega vozišča z notranjega krožnega voznega pasu.
Negativna posledica prej navedenega je zmanjšanje ravni prometne varnosti nemotoriziranih udeležencev v prometu, ki pa jo v takih primerih rešujemo z vodenjem le – teh v drugi ravnini.
Razlika med "običajnim" in turbokrožiščem
Klasično dvopasovno krožišče:
-
Prometni pasovi so označeni z ločilno
črto.
- Voznik lahko poljubno izbira izvoz.
- Pri uvozu v krožišče voznik opazuje vozila na obeh prometnih pasovih.
-
Mogoče je prepletanje (voznik lahko menjava krožni prometni pas).
- Voznik si lahko izbere izvoz tudi v smeri, iz katere je prišel (prevozi cel krog in se obrne nazaj k točki, na kateri je vstopil v krožišče).
- Hitrost motornega prometa v teh krožiščih je odvisna od izvedbe priključkov.
Turbokrožišče:
-
Prometni pasovi so med seboj fizično ločeni.
-
Voznik se mora pravilno razvrstiti že pred uvozom.
- Pri uvozu v krožišče voznik opazuje samo vozila na enem krožnem prometnem pasu.
-
Ni prepletanja (je samo ena točka, v kateri lahko voznik sprejme odločitev, da bo krožno križišče zapustil ali pa nadaljeval krožno vožnjo) oziroma menjave prometnega pasu.
-
Praviloma na teh krožiščih vračanje v smeri
prihoda ni mogoče.
- Praviloma so ta krožišča zasnovana tako, da
hitrost vozil v njih ne preseže 35 km/h.
Pravila vožnje v turbokrožišču:
- Pred uvozom v krožno križišče se na podlagi informacij, ki jih daje prometna signalizacija, razvrstimo na
ustrezen prometni pas. Vse spremembe prometnih pasov pred krožnim križiščem se kot pri vseh drugih
menjavah prometnih pasov nakažejo s smernimi kazalci.
- Če s prometno signalizacijo ni določeno drugače, mora voznik motornega vozila na uvozu dati prednost
pešcem in kolesarjem, ki prečkajo krak krožnega križišča na prehodu za pešce ali kolesarje.
- Pri približevanju uvozu v krožno križišče voznik motornega vozila zmanjša hitrost vožnje. Če so na krožnem
vozišču vozila na kratki oddaljenosti, ustavi vozilo na uvozu v krožno križišče, če pa uvoz že zasedajo druga
vozila, mora ustaviti pred prehodom za pešce oziroma kolesarje.
- Če krožno vozišče iz smeri prihoda vozil ni zasedeno ali so vozila na krožnem vozišču iz smeri prihoda vozil
na tolikšni oddaljenosti, da je mogoče varno vključevanje, voznik nadaljuje vožnjo s primerno hitrostjo in se
po nepotrebnem ne ustavlja.
- Na uvozu ni treba vklopiti ne desnega ne levega smernega kazalca.
-
Menjava prometnih pasov v turbokrižišču je prepovedana!
- Pri zapuščanju turbokrožišča je vklop desnega smernega kazalca obvezen, saj je to edini način obveščanja
voznikov, ki vozijo za nami, da zapuščamo krožno križišče.
- Če s prometno signalizacijo ni predpisano drugače, mora voznik motornega vozila na izvozu iz krožnega
križišča dati prednost pešcem in kolesarjem, ki prečkajo krak krožnega križišča na prehodu za pešce in
kolesarje.
evo tukaj še link
http://www.livade.net/fileadmin/datoteke/turbo_krožišče.pdf
mišek je napisal/-a:V Kopro že imate tako krožišče, se dogajajo kake nesreče ali pa kake čudne situacije, ko se kdo ne znajde?
Turbo krožišče v Kopru laufa tako,ko mora in nikoli nisem videl bilo kakšnih dilem da ne bi folk vedel kako in kaj....
Jaz ti povem,da je turbo rondo zakon.Jih morajo naredit več....