tomaz40 je napisal/-a:nebivedu je napisal/-a:Po nekih starejših statističnih podatkih pomeni za dizla en vžig pri -10 stopinjah isto obrabo kot 10.000 prevoženih kilometrov(za mašino seveda).
No ta je mal kruta ker pol noben dizel ne bi zdržal dveh zim. -10 stopinj ali manj je recimo 40 dni v letu, od tega jih recimo 30 vžgeš avto zjutraj, 10 so pa prazniki, sobote,... Če bi tole računal pol na cesti ne bi blo skor nobenga dizla, ki bi bil starejši od 3 let.![]()
Je pa splošno znano, da se motor najbolj obrablja kadar je mrzel, če ga pa takrat še obremenjuječ (speljevanje) pa pomoje sploh ni dobr za motor.
Ampak velikrat sm verjel v nekaj, pa so mi pol drugač dokazal. Bomo vidl.
Motor se sicer res obrablja mal bolj dokler je mrzel... brei prejšni post.... ampak najbol pa je obremenjen ob samem zagonu... zakaj?
Vsakemu je jasno da je olje v motorju pod pritiskom (mazanje ležajev in podobno)
In ko motor ugasnemo pade tud ta pristisk.Ko motor ponovno zaženemo mora pumpa ta pritisk spet ustvarit in sicer ga ustvari prekleto hitr (pri starih in zjebanih motorjih gori lučka za olje še par sekund po vžigu) in takrat dejansk motor laufa na suho..... olje je že tko prej izteklo..... pumpa pa ga u delcu sekunde tud ne more pognat po motorju..... in takrat ojnični ležaji niso več plavajoči ampak se spremenijo u navadne ležaje..... ko pa pumpa nabije pritisk pa so spet plavajoči...to se sicer zgodi u sekundi al pa še manj..... ampak dejansk motor ob zagonu zalaufa na suho...