Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
mito155
Uporabnik
 
Prispevkov: 1099
Pridružen: So jan 17, 2004 12:15 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a mito155 To dec 07, 2004 9:23 pm

Ti bom povedu še jest za en ekstrem Fiat tipo 1,6 SX 17 col feltne. Poraba povečana iz 9,5l na 11,2l. Pospeški še kr Ok, končna iz 185 padla na 165. Po 2 min tišanja na 165 sem raje spustu ker ni imelo nobenega smisla. lega na cest? Pribit na asfalt, rondo Žale cca 65kmh bp, po notranjem krogu. Feeling? hudo, dokler ne prides na avtocesto.

lp
 
Uporabniški avatar
Omelo
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2051
Pridružen: Ne jun 29, 2003 7:26 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a Omelo To dec 07, 2004 9:24 pm

Ej če se ti je pa tulk povečala poraba, pol je pa še kej druzga narobe :)
 
Uporabniški avatar
mito155
Uporabnik
 
Prispevkov: 1099
Pridružen: So jan 17, 2004 12:15 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a mito155 To dec 07, 2004 9:26 pm

Ja mislim da je kaksen ducat lipicancev umrlo ko so vidli feltne. Pol sem dal dol feltne in je bilo spet vse OK.

lp
 
Uporabniški avatar
mito155
Uporabnik
 
Prispevkov: 1099
Pridružen: So jan 17, 2004 12:15 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a mito155 To dec 07, 2004 10:11 pm

165/65/14

original
 
Uporabniški avatar
blazz
Novinec
 
Prispevkov: 454
Pridružen: Pe sep 13, 2002 10:21 am
Kraj: Logatec

Napisal/-a blazz To dec 07, 2004 10:27 pm

Da še jest spustim kakšno modrost:

Cena: Guma 175/65/14 je čist isti "organ" kot 195/50/15, Felge so pa v povprečju za kaka 2 jurčka dražje.
Una sila u ovinku je centrifugalna.
Pa ne vem kaj te poraba skrbi če maš že zdaj z 1.2 60 KM mašino tako porabo (glej svoj podpis) Jest mam z 1.6 103 KM porabo (glej moj podpis) in jo sploh ne šparam.

To so samo pripombe laika, za nadaljnje kreganje v topicu ne odgovarjam. :twisted: :twisted:
 
Uporabniški avatar
mito155
Uporabnik
 
Prispevkov: 1099
Pridružen: So jan 17, 2004 12:15 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a mito155 To dec 07, 2004 10:54 pm

ko imam jest porabo pod 10 grem na eno kratko zdravljenje v psihiatricno ustanovo.

lp
 
Vuso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 677
Pridružen: Po maj 10, 2004 10:55 pm
Kraj: Lj

Napisal/-a Vuso To dec 07, 2004 11:10 pm

No še moje izkušnje........

Jst mam trenutno gor 195/50/15 in avto je težak 11xxkg ma pa 103KM.lega je hudo dobra,drži u mokrem k neostik :) , edin problem so pa luže pa aquaplaning.pr mejhnih brzinah je še kr u redu. na avtocesti rata pa katastrofa .pa majo še 5 mm profila in so kao uniroyal raintyre.zanč se pelm po lj obvoznci in je scal k svina....nosil me je po celi obvoznci,vozu sm pa ene 90,mim mene je prletu en fiat tipo z gumicami brez vseh probelmov.jst bi na puntota raj dal 185 ker za tok mejhen avto še zmer zgleda u redu pa še tazga sranja z splavanjem(baje je tko po slovensk aquaplaning :) ) ne boš mel.razn če boš pazu k 900 kg pa 195 kr prosš da bi mal splavaru :D pa pazi da boš vzeu dobre gume(beri višji cenovni razred).
nižjepresečne gume imajo se mi zdi višji tlak pa več udarcev se prenaša direkt na amortizerje.tko da bo bolj švaba jaše varjanta.sam če maš original amortizerje nebi smel bit še moteče
aja pa še neki.zakaj bi že bla zavorna pot dalša u mokrem?!večja površina gume pomen večjo površino stika s cestiščem in posledično bl bremza.al ne?
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Sr dec 08, 2004 1:00 am

HORSE je napisal/-a:
der_Alte je napisal/-a:
HORSE je napisal/-a:Že če pogledaš na zadevo samo s stališče navora (sila x ročica) opaziš, da bo pri 15" kolo kasneje zablokiralo


Pa kakšne bučke valite no. Obseg kolesa mora bit enak. Ne glede na dimenzijo platišč. Je pa res, da so večja platišča težja in jih je težje ustavljat in pospeševat. Širina gume pa na oprijem cestišča prav nič ne vpliva. Edino kar vpliva je to, da se nižja guma manj deformira (zvije) v ovinkih.


Zakaj si pa potem pri formuli ne omislijo čist ozkih gum? Sam res... Te so res moroni... Aja, mogoče je "eklston" reku, da morjo bit tok šroke, da bolj atraktivno zgleda... :roll:


Vidim, da ti fizika dela probleme. Lahko si pogledaš kako in kaj. Oprijem gume nima nobene zveze z njeno širino, še manj pa z velikostjo naležne površine. Širša guma ima eno prednost in ta je, da zdrži precej dlje (se manj obrablja).

Sploh pa nisi še pojasnil svojih bučk o "stališču navora itd...". Jih boš?
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Sr dec 08, 2004 1:02 am

Pug! je napisal/-a:Širša in nižja guma pomeni boljšo lego, večje bočne pospeške, krajšo zavorno pot, manjše pospeške in malenkost manjšo končno hitrost, ker ima na cesti več površine in s tem posledično večjo silo lepenja in silo trenja.

Pa kle ste sami fiziki. Daj prosim... povej mi, kako je trenje odvisno o površine?
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Sr dec 08, 2004 2:27 am

lenivec je napisal/-a:ja saj za punto 1.2 60 se gre :)


hm tistih 60 ze tko komi vlece avto ti bi gor dau pa se 195 gume :>
pomoje, ti je najbol da das gor feltne pac kokr velke zelis da so, sam dimenzija pa 175.
avto se bo obnasu obcutno bols, pa se slabih lastnosti sirsih gum nebo. ce mene uprasas. 175 je direkt idealno za tok mocn pa tezk avto.

drgac pa te uber siroke gume so vec al mn samo preseravanje. na porsle 911 so v 80letih montiral original 185/70 gume, pa ma se zdej cist legendarno lego na cesti.
 
Cizi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 573
Pridružen: Ne feb 29, 2004 8:03 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a Cizi Sr dec 08, 2004 2:37 am

Seat Ibiza 1.4 60km iz 155/70/13 na 195/50/15, končna za cca 5 kmh manjša, pospeški tu-tu, edino od 150 kmh naprej se je potem malo bolj vleklo, ampak je bilo vredno razlike v legi.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Sr dec 08, 2004 2:38 am

der_Alte je napisal/-a:Vidim, da ti fizika dela probleme. Lahko si pogledaš kako in kaj. Oprijem gume nima nobene zveze z njeno širino, še manj pa z velikostjo naležne površine. Širša guma ima eno prednost in ta je, da zdrži precej dlje (se manj obrablja).


aja? zakaj se pa manj obrablja?

drgac pa k vidm da si ti ceu fizik, povej mi zakaj ce uzamem radirko z povrsino 5cm2 in jo postavim gladko na mizo, obtezim z doloceno tezo, pol pa poizkusam to zadrsat po mizi, mi velik tezje uspe, kot ce je radirka velika samo 1cm2??

pomoje zato ker vecja doticna povrsina, povzroca pri trenju vecji odpor, manjsa povrsina pa prej zdrsi kot vecja. seveda pa majo sirse gume vlogo sele pri drsenju, ne pa tud pr kotaljenju, razn tega da zaradi vecje kotalne povrsine, pozneje zdrsnejo.

zdej tko js razmisljam, ce je to res al ne, pa povejte vi ;) :D
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Sr dec 08, 2004 8:02 am

povzroca pri trenju vecji odpor, manjsa povrsina pa prej zdrsi kot vecja

S tabo, ki misliš, da sila trenja preprečuje zdrs, se pa sploh ne mislim ubadat. Smo špricali v šoli?

lepenje.press
 
Uporabniški avatar
HORSE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1899
Pridružen: Sr sep 25, 2002 6:24 pm
Kraj: Promised Land

Napisal/-a HORSE Sr dec 08, 2004 8:43 am

der_Alte je napisal/-a:
HORSE je napisal/-a:
der_Alte je napisal/-a:
HORSE je napisal/-a:Že če pogledaš na zadevo samo s stališče navora (sila x ročica) opaziš, da bo pri 15" kolo kasneje zablokiralo


Pa kakšne bučke valite no. Obseg kolesa mora bit enak. Ne glede na dimenzijo platišč. Je pa res, da so večja platišča težja in jih je težje ustavljat in pospeševat. Širina gume pa na oprijem cestišča prav nič ne vpliva. Edino kar vpliva je to, da se nižja guma manj deformira (zvije) v ovinkih.


Zakaj si pa potem pri formuli ne omislijo čist ozkih gum? Sam res... Te so res moroni... Aja, mogoče je "eklston" reku, da morjo bit tok šroke, da bolj atraktivno zgleda... :roll:


Vidim, da ti fizika dela probleme. Lahko si pogledaš kako in kaj. Oprijem gume nima nobene zveze z njeno širino, še manj pa z velikostjo naležne površine. Širša guma ima eno prednost in ta je, da zdrži precej dlje (se manj obrablja).

Sploh pa nisi še pojasnil svojih bučk o "stališču navora itd...". Jih boš?


Glede na to, da si ti doktorfizike si pa res ne bom drznil oporekat tvoji eminenci...
Slika
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Sr dec 08, 2004 11:23 am

der_Alte je napisal/-a:
povzroca pri trenju vecji odpor, manjsa povrsina pa prej zdrsi kot vecja

S tabo, ki misliš, da sila trenja preprečuje zdrs, se pa sploh ne mislim ubadat. Smo špricali v šoli?

lepenje.press


ma dej odspi ene par kitic, pa ne s***. ce mas kej za povedat povej, argumentirej ce ne pa tiho tam. nerd en.

js sm reku da po mojih izkusnjah je tko da manjsa povrsina prej zdrsi kot vecja. mogoce se motim sam ce se, mi to argumentirej, ti poosebljenje slabega zadaha.

drgac pa ja, redno spricam predavanja iz fiske pa matematke, in si sparam najboljse za konec, fyi.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Sr dec 08, 2004 12:10 pm

ti dam še jst moj primer!
Fiat TIPO 1.4-- 165/70 13 končna 160-170 (po števcu :oops: )
185/60 14 (malo prevelka guma) končna okol 150!
Lega velik bolša! Pospeški (zaradi malo prevelke gume ) malce slabši, se je poznalo tudi v klanec!
Poraba kake 2, 3 deci več na 100km
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov