Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
AirWave
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Po mar 10, 2003 8:19 pm

Napisal/-a AirWave Sr jan 05, 2005 8:28 pm

Am, pa eš glede porabe, ampak to samo ugibam...zaradi obilo navora, ker je ročica daljša je potrebno tudi nekaj manj goriva (ista moč dizelskega motorja nima 2x več navora kot bencinski motor) pa tudi drugačno razmerje zrak:gorivo je potrebno
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Sr jan 05, 2005 10:48 pm

Da imajo toliko večji navor je kriva TURBINA!!! Poglejte naprimer dizle...neturbinske...ali imajo še vedno toliko navora več kot bencinski bratje...NE...ali ga imajo enako...ku*ca...Golf SDI z 2.0 torej dvolitrskim motorjem ga ima celih 140 Nm...Že 1.6 litrski motor od VW ga ima več in sicer 148Nm...Kje je zdaj teorija da imajo več navora dizli kot bencinarji...Eno so obrati pri katerih ga doseže, drugo pa "velikost"

Pa še tisti obrati so zavajajoči včasih...Recimo da Tdizel najbolj pipa pri nekje 2500-3500...to je 50-70% najvišjih vrtljajev...kar znese pri bencinarju od nekje 3500-5000 vrtljajev...tle pa tudi že bencinec dost dobr vleče...Je pa res da T dizel vleče od 2000 do recimo 4000 na polno...medtem ko bencinar šele z visokimi obrati res na polno...po drugi strani pa ima dizel dost manjše "delovno" območje, kar pomeni v praksi morda več šaltanja kot si kdo predstavlja od dizla...Dizli že dolgo niso več Golf II D kjer si s peto peljal 40 in je avto brez upiranja povlekel skor tko ko v drugi...kot sem že rekel...velikost in območje je čisto nekaj drugega...
Ne primerjat turbašev z navadnimi motorji...ne glede na to da je en dizel in en bencinar...
2.0 turbo bencinar ma pa glih tok al pa spet še več navora kot turbo dizel...edino pije 2x več... :oops:
Vrtijo se pa manj predvsem zaradi težjih delov, ki so težji zato, ker morajo kot si že napisal zdržati večje obremenitve, ki so posledica večje kompresije ipd...

Ne ropotajte da imajo DIZLI po defaultu večji navor kot bencinarji...TURBO dizli imajo večji navor kot N/A bencinarji ja...
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Sr jan 05, 2005 11:27 pm

Pomembna razlika med dizelskim in bencinskim motorjem je v nacinu vziga goriva. Pri bencinskem je za to potrebna iskra, nafta pa se vzge sama ob primernem tlaku in temperaturi.
Glavna razloga za nizjo porabo dizlov sta pa vecja energijska vrednost nafte in delovanje pri nizjih vrtljajih zaradi drugace razporejenega navora. Nizji vrtljaji pomenijo manj izgub. Manj izgub pomeni tudi nizja temperatura izgorevanja nafte.
Ce sem kej faliu pri porabi, pa prosim popravite :oops:
Slika
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Sr jan 05, 2005 11:32 pm

Mate je napisal/-a:Pomembna razlika med dizelskim in bencinskim motorjem je v nacinu vziga goriva. Pri bencinskem je za to potrebna iskra, nafta pa se vzge sama ob primernem tlaku in temperaturi.
Glavna razloga za nizjo porabo dizlov sta pa vecja energijska vrednost nafte in delovanje pri nizjih vrtljajih zaradi drugace razporejenega navora. Nizji vrtljaji pomenijo manj izgub. Manj izgub pomeni tudi nizja temperatura izgorevanja nafte.
Ce sem kej faliu pri porabi, pa prosim popravite :oops:


Ja...dizelaši imajo že sami po sebi boljši izkoristek, zato nižja poraba...bencinar tudi pri istih obratih in isti prostornini motorja v teoriji more spit več...ker gre več energije v luft...oziroma v toploto...zato se pa dizlarji počasneje segrevajo...
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
AirWave
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Po mar 10, 2003 8:19 pm

Napisal/-a AirWave Če jan 06, 2005 9:58 am

Slide je napisal/-a:Da imajo toliko večji navor je kriva TURBINA!!! Poglejte naprimer dizle...neturbinske...ali imajo še vedno toliko navora več kot bencinski bratje...NE...ali ga imajo enako...ku*ca...Golf SDI z 2.0 torej dvolitrskim motorjem ga ima celih 140 Nm...Že 1.6 litrski motor od VW ga ima več in sicer 148Nm...Kje je zdaj teorija da imajo več navora dizli kot bencinarji...


Primerjat moraš enako močna dizla in bencinca. V tvojem primeru je ta razlika 40KM, kar se mi ne zdi ravno OK...Kubaturo pa pusti za potem, privzemi raje, da večji začetni volumen pripomore h temu, da je volumen potem ko je bat v najvišji legi, pri bencincu in dizelašu enako velik. In ja še vedno mislim, da imam prav, direktno pa primerjat motorja itak ne moreš, ker je le rahlo drugačna zasnova. Tako kot se ne da wankla direktno primerjat z njima...Lahko primerjaš direktno njihove posledice, to je hitrost vrtenja, navor, moč, kako se do njih pride, pa je le treba malo drugače obravnavat.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če jan 06, 2005 12:19 pm

DA...drugačna zasnova je...po pa ne govort, da majo dizli večji navor kot bencinarji, ker pol ti tud neprimerno primerjaš...ja??
Pa še v trenutku ti nekdo lahko podre teorijo...N/A( NEturbinski ali naturaly aspirated) dizli imajo slabši navor kot N/A bencinarji...PIKA!

Tudi pri turbaših stvar močno niha...turbina je pa nekakšen "korekcijski faktor" ki je individualen od motorja do motorja...odvisno kako velika je in kako je motor/elektronika nastavljena...
Maš 1.8T bencinarja ki ima 150konjev in 210Nm in takšnega ki ima 225konjev in 285Nm...stock motorji seveda...ter 1.9TDI-ja ki ima 90 konjev in 250Nm navora in takšnega ki ima 130konjev in 310Nm...odvisno kok je "navit"!!!
Ti si govoru pa od ročice in giba batov...prostornina motorja je odvisna od premera cilindra, števila cilindrov in pa giba batov...pika...

Poglej potemtakem tole!!!
Motor s 102 konjema in 148Nm navora ima za 4deci manjšo prostornino od dizla(in GLEJ GA ZLOMKA...NE BOŠ VERJEL!!! DIZEL IMA PRI isti vrtini(81mm) kar 95,5mm HODA, 1.6 bencinar pa torej pri isti vrtini(81mm) 77,4mm hoda...Torej skoraj 20mm manj GIBA!!!(kar povzroči primankljaj 4deci prostornine...po tvoje pa še navora...ampak to pa ni res!) Po tvoje bi moral imeti dizel več navora in pika...kar ne more bolje pokazat da se tvoja teorija poruši...bog ne daj da bi primerjal torej 2 litrski motor(82x92mm (primerljivo z dizlom)in 200Nm) ;)
Aja...za intermezzo...102KM-75KM je 27KM razlike in ne 40 ;)

DIZLI po defaultu NIMAJO več navora...turbina je tisti faktor, ki jim dvigne navor...veliko ali malo...enim in drugim...ne tle zdej bluzit s primerjanjem motorjev z isto močjo...a razumeš...
Po defaultu torej brez pomoči turbine dizl še zdaleč nima prednosti v navoru pred bencincem...torej tle kjer bi prišla v poštev samo ročica(glej zgoraj!!!), kot ti trdiš...ne pa da rineš še turbino zraven k dizlu..turbina spremeni stvari...samo pozabljaš da obstajajo tudi turbo bencinarji :!: Da imajo TURBO dizli večji navor od navadnih bencinarjev je krivo torej prisilno polnjenje...ja?

LP
Zadnjič spremenil Slide, dne Če jan 06, 2005 12:38 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Če jan 06, 2005 12:33 pm

Zakaj pa enako močna? Saj se vendar pogovarjamo o navoru. :twisted:

Kar se tiče kurilne vrednosti goriv: o bencinu sem enkrat že pisal, dieselsko gorivo pa ima 42.6 MJ/kg.

Večja poraba je pa posledica večjega števila vrtljajev bencinskega motorja. Tudi z 1.9TDI se da imet povprečno porabo 15l/100km. :twisted: Atmosferski diesel ima še ta "problem", da niti slučajno ni sposoben vsesat dovolj zraka, kot je sposoben "predelat" goriva. Zato te majhne turbince na dieslih tako pomagajo in motor skorajda nima večje porabe goriva, od sebe da pa toliko več.

Trivia: velika večina bencina ni rezultat destilacije surove nafte, katere frakcija je surovi bencin, ampak rezultat katalitičnega krekinga plinskega olja, ki je seveda tudi lahka frakcija surove nafte.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če jan 06, 2005 2:13 pm

Evo mal sem primerjave naredu za boxer mašine - vse to so podatki za avtomobile pripeljane iz tovarne - brez kakršnihkoli predelav

motor // cilindrov // hod in premer bata // največja moč + obrati // največji navor + obrati // kompresija // poraba - kombinirano
2.0 subaru // 4 // 92.0 x 75.0 // 101 (138) /5,600 // 187 /4,400 // 10.0 : 1 // 7.6
2.0 T subaru // 4 // 92.0 x 75.0 // 165 (225) /5,600 // 300 /4,000 // 8.0 : 1 // 9.2 - turbina
2.0 T subaru // 4 // 92.0 x 75.0 // 206 (280) /5,600 // 343 /2800 // 7.8 : 1 // ni - 2X turbina
3.0 subaru // 6 // 89.2 x 80.0 // 180 (245) /6,600 // 297 /4,200 // 10.7 : 1 // 9.8
3.3 subaru // 6 // 96.9 x 75 //170 (230) /5400 // 228/4400 // 10.0 : 1 // 10.9

A lahko kdo primerja tele podatke s kakimi podatki od navadnih dizlov pa 2.0 turbo dizla.


Mam pa še eno prošnjo. Stare subarujeve mašine so imele dost visok navor pri nizkih obratih, pa me zanima katera dizelska mašina(ne turbo) bi imela pri tok nizkih obratih tok velik navor? Evo tuki so pa podatki:
1781ccm // 66(90)/4800 moč // 167/2400 navor // 9.5 : 1 kompresija
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Če jan 06, 2005 2:25 pm

Avalon je napisal/-a:Evo še nekaj vprašanj, mogoče vam smešno ampak meni neznano.
1.Razlika med 4,6,8 in 10 valjnim motorjem. Kako to vpliva na moč motorja (če vpliva), kakšna je razlika pri porabi goriva in zakaj (odmislimo razne pumpe in razpršilce goriva, razen če je v tem trik).

Zlo na kratko: moč lahko povečaš samo tako, da v valjih v časovni enoti zgori večja količina goriva. To pa lahko narediš na 3 načine:
- večja prostornina
- večji pritisk polnjenja (turbo, kompresor)
- več vrtljajev

Če odmilsimo turbine, je problem povečanja prostornine povečanje dimenzij in mase motorja. Vrtljajev pa ne moreš kar tako večat, saj se preveč poveča hitrost bata - če pa je ta prevelika, se strga oljni film in mašina v končni fazi zariba. Torej je treba za povečanje števila vrtljajev zmanjšat hitrost bata . to pa lahko narediš samo s krajšim hodom. Ker vrtine ne moreš povečevat v nedogled, moraš potem imet za eneko prostrnino pač več valjev. To je teoretična prednsot več-valjnih motorjev. Ob isti prostornini majo manjšo prostornino valjev-majši hod batov-večje vrtljaje-več moči. Seveda pa imajo tudi minus - večje dimenzije, več notranjega trenja, bolj komplicirani.
S porabo je pa tako, da je bolj kot od tipa motorja (velika prostornina, veliko vrtkljajev, turbo) odvisna od same moči motorja. Močnejši motor-večja poraba. Na to sicer vpliva tudi zasnova motorja oz. izkoristek, ki je posledica te zasnove, ampak v principu pa večja moč=večja poraba ...
Slika
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Če jan 06, 2005 2:59 pm

Slide je napisal/-a:Ne ropotajte da imajo DIZLI po defaultu večji navor kot bencinarji...TURBO dizli imajo večji navor kot N/A bencinarji ja...


hmm s temle se nebi cist strinju.

pred neki cajta je mela mularija tle okol unota 1.3 diesel.

zadeva je sla v drugi pod standgasom in pri polnem avtu v tak hrib da kr nc jasn in prisla do konca, brez kakrsnegakoli posredovanja.

moj ford je tud 1.3 bencinar, pa je po kilovatih mocnejsi od tistga unota, po navoru pa nevem, sam mislm da je pa dost svohnejsi, ker js si kj tazga nemorm prvosct niti v prvi, ce je avto prazen.

al pa recimo poglej autobus MAN, ki ni turbo diesel, pa ma 8.0 masino, pol pa to po navoru primerji z masino od viper GTS-a, 8.0 masino, ki je tud natural aspirated.

niti v sanjah nebo viperjeva masina potegnila vec kot manova, pa tud ce das vse prenose pri obeh iste.

SDI masine ki jih ugrajujejo na ljudske vozicke so pa itak najvecji crap od dizlov kar jih je. tko da se sploh ni za cudt da majo 140 nm navora. :?
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Če jan 06, 2005 3:04 pm

jakaracman je napisal/-a:[količina goriva. To pa lahko narediš na 3 načine:
- večja prostornina
- večji pritisk polnjenja (turbo, kompresor)
- več vrtljajev


pozabu si na hlajenje vstopnega zraka.
 
Uporabniški avatar
Avalon
Novinec
 
Prispevkov: 414
Pridružen: Ne nov 28, 2004 12:22 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Avalon Če jan 06, 2005 3:12 pm

Zadnje nekaj postov bi komentiral takole... I allready feel smarter. :D Kr tko naprej fantje. Aja nekaj glede turbin.. se te tudi razlikujejo pač če so neki razredi.. ker najbrž je nekaj finte v tem za koliko KM poveča moč motorja določena turbina. Aja še tole.. razni jermeni v motorjih ali ne bi bilo bolje da bi bile tam ketne ker načeloma te prenesejo večje obremenitve (mislim na delovno temperaturo in pa potem vrelišče oz. melting point).
Aja še tole :) am če jaz naredim motor oz... bate oz. premer valjev res širok in pa da je teh recmo da 6 in imajo kratki hod pa da gor eno turbino in recmo da bi bil na benz... pol bi full šibov? Ali pa nisem prav razumel tko al tko morem še enkrat prebrat. :)
In pa glede na to, da se kle da razbrat da celo veste o čem govorite... ker motor je za vas naj naj naj.. glejte na:
- koliko hitro se motor ali določeni deli le tega obrabijo
- poraba goriva
- poraba olja
- moč motorja
- navor
- če se da ta določeni motor dodelat oz. "navit" in za koliko se ga da naviti
in pa bodite malo izvirni ker dvomim da so današnji motorji oh in sploh.
Varno vožnjo vam želi Avalon.
 
Uporabniški avatar
M3
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1931
Pridružen: Pe sep 05, 2003 9:11 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a M3 Če jan 06, 2005 3:18 pm

[quote="Avalon"]Zadnje nekaj postov bi komentiral takole... I allready feel smarter. :D Kr tko naprej fantje. Aja nekaj glede turbin.. se te tudi razlikujejo pač če so neki razredi.. ker najbrž je nekaj finte v tem za koliko KM poveča moč motorja določena turbina. Aja še tole.. razni jermeni v motorjih ali ne bi bilo bolje da bi bile tam ketne ker načeloma te prenesejo večje obremenitve (mislim na delovno temperaturo in pa potem vrelišče oz. melting point).



ketne so boljše ker jih tudi menjavat ni treba, samo mislim da jih ne vgrajujejo ker so preglasne, samo mislim da imajo nekateri rešitve za to, ker zadnje cajte jih bmw pa
še eni drugi kar masovno vgrajujejo v mašine.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če jan 06, 2005 3:28 pm

Voith je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:Ne ropotajte da imajo DIZLI po defaultu večji navor kot bencinarji...TURBO dizli imajo večji navor kot N/A bencinarji ja...


hmm s temle se nebi cist strinju.

pred neki cajta je mela mularija tle okol unota 1.3 diesel.

zadeva je sla v drugi pod standgasom in pri polnem avtu v tak hrib da kr nc jasn in prisla do konca, brez kakrsnegakoli posredovanja.

moj ford je tud 1.3 bencinar, pa je po kilovatih mocnejsi od tistga unota, po navoru pa nevem, sam mislm da je pa dost svohnejsi, ker js si kj tazga nemorm prvosct niti v prvi, ce je avto prazen.

al pa recimo poglej autobus MAN, ki ni turbo diesel, pa ma 8.0 masino, pol pa to po navoru primerji z masino od viper GTS-a, 8.0 masino, ki je tud natural aspirated.

niti v sanjah nebo viperjeva masina potegnila vec kot manova, pa tud ce das vse prenose pri obeh iste.

SDI masine ki jih ugrajujejo na ljudske vozicke so pa itak najvecji crap od dizlov kar jih je. tko da se sploh ni za cudt da majo 140 nm navora. :? a še vedno verjetno najbolj izpopolnjen klasični dizel :roll:


To ni isto! Kje je navor, kako je razporejen in kolikšen je...N/A dizel ima tik nad štand gasom že skor največji navor, medtem ko bencinar šele pri višjih obratih doseže to številko...ampak največji navor ima pa tvoj Ford večji...imam prav?

Sicer pa bi lahko našel cifre za največji navor...Viper ima recimo 712Nm navora...koliko ga ima pa tovornjak? Nikjer ne najdem podatka...Ampak to so pa tudi po zasnovi zelo drugačne mašine...tovornjak oziroma bus ima 6 cilindrov, Viper pa 10...Jaz sem dal lep primer, za praktično enake mašine po vrtini, številu cilindrov in gibu...ki je tukaj najbolj sporen...
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
AirWave
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Po mar 10, 2003 8:19 pm

Napisal/-a AirWave Če jan 06, 2005 3:38 pm

der_Alte je napisal/-a:Zakaj pa enako močna? Saj se vendar pogovarjamo o navoru. :twisted:

Kar se tiče kurilne vrednosti goriv: o bencinu sem enkrat že pisal, dieselsko gorivo pa ima 42.6 MJ/kg.

Večja poraba je pa posledica večjega števila vrtljajev bencinskega motorja. Tudi z 1.9TDI se da imet povprečno porabo 15l/100km. :twisted: Atmosferski diesel ima še ta "problem", da niti slučajno ni sposoben vsesat dovolj zraka, kot je sposoben "predelat" goriva. Zato te majhne turbince na dieslih tako pomagajo in motor skorajda nima večje porabe goriva, od sebe da pa toliko več.

Trivia: velika večina bencina ni rezultat destilacije surove nafte, katere frakcija je surovi bencin, ampak rezultat katalitičnega krekinga plinskega olja, ki je seveda tudi lahka frakcija surove nafte.


Zakaj enako močna...zaradi enačbe moč (v kW)=navor (v Nm) * kotna hitrost (2*pi*obrati/sekundo).. Si si pa sam odgovoril zakaj ni atmosferskega dizla s 100KM in kubaturo 1,6L :)

O porabi goriva bi pa lahko še in še govorili..a 15l/100km misliš povprečna? trenutna? maximalna trenutna? Če govoriš o povprečni je to tko malo na blef sklepam, če govoriš o maksimalni pa...dizelski ima lahko ja 15l/100km, a bencinski ima 2x večjo (predpostavimo, da sta enako močna, kubatura pa ni važna).
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Če jan 06, 2005 3:50 pm

Avalon je napisal/-a:Zadnje nekaj postov bi komentiral takole... I allready feel smarter. :D Kr tko naprej fantje. Aja nekaj glede turbin.. se te tudi razlikujejo pač če so neki razredi.. ker najbrž je nekaj finte v tem za koliko KM poveča moč motorja določena turbina. Aja še tole.. razni jermeni v motorjih ali ne bi bilo bolje da bi bile tam ketne ker načeloma te prenesejo večje obremenitve (mislim na delovno temperaturo in pa potem vrelišče oz. melting point).
Aja še tole :) am če jaz naredim motor oz... bate oz. premer valjev res širok in pa da je teh recmo da 6 in imajo kratki hod pa da gor eno turbino in recmo da bi bil na benz... pol bi full šibov? Ali pa nisem prav razumel tko al tko morem še enkrat prebrat. :)
In pa glede na to, da se kle da razbrat da celo veste o čem govorite... ker motor je za vas naj naj naj.. glejte na:
- koliko hitro se motor ali določeni deli le tega obrabijo
- poraba goriva
- poraba olja
- moč motorja
- navor
- če se da ta določeni motor dodelat oz. "navit" in za koliko se ga da naviti
in pa bodite malo izvirni ker dvomim da so današnji motorji oh in sploh.


ketne je treba lih tko menjavat, sam na daljse intervale.
majo pa ketne dve slabi lastnosti, prva je da so glasne k svina, druga pa da jih je treba podmazovat, kar jermenov ni treba. za zunanje sklope motorja poganjat bojo zmer jermeni ker ketne nimajo sans. za notranje prenose pa pridejo v postev ketne, ker jih maze olje v masini. so pa ketne tud po tem boljse, da lahk velik vecjo silo ko jermen prenasajo, tko da kksne mocne masine majo naceloma za poganjat ventile ketne.

turbine se delijo na fiksne in pa turbine z spremenljivo geometrijo. to pomen da se lopatce v turbini pri dolocenih obratih premaknejo. to je dobr zato ker pri nizjih obratih se lopatce premaknejo tko da bolj zajemajo, in je turbo lukna manjsa, pri visokih obratih se pa pomaknejo v normalno pozicijo.
pol se locjo pa se po lezajih, eni so bl pocasnejsi za turbodizle, eni so keramicni z pol tehnologije iz spaceshutla, so pa na bencinarjih.

fora v povecanju konjev pri turbini je predvsem njena velikost in pa odprtost bypass ventila. na grobo: bol ko je bypass odprt, manj da turbina od sebe. ce ta bypass mal zapres, gre tok vec izpuha prek turbine in posledicno se bol vrti, in vec zraka stlac v masino.

krajsi hod batov=vecji mozni obrati.

ce hoces met res dirkasko masino naredis tko da das siroke bate s kratkim hodom.

ce hoces obilo navora in pa vlecne sile nardis kontra, cim daljsi hod.

poraba goriva je odvisna od prostornine mesance zraka/goriva ki jo stlacis na en cikel v masino.

poraba olja je pri brezhibnih delih minimalna, je pa res da vsak motor zre olje. sam eni mn drugi vec. torej ce mas za mazat 16 cilindrov, lahk pricakujes velik vecjo porabo kot ce je cilinder samo eden.

motor se da navit skor vsak, sam vecji problem kot motor navit je pol to drvarnico z navitim motorjem ustavit, pa ko ti navijes avto ki ni narejen zato, zacnejo trpet drugi sklopi, ki niso narjeni za take obremenitve.

naceloma masino navijes tko da odstranis blokade, namontiras vecji fergazer, bolsi izpusni kolektor in auspuh, znizas glavo, das not bol brutalno odmicno gred.
pol pa ce se ni zadost lahk gor montiras razne kompresorje, turbine pa nose, sam to je kr neki.

se vseen je najbols masina, ki vlece od zacetka do konca, ne pa neke turbo lukne pa odpiranje ventilov pa kvapavem kva se vse.

en kolega je mehanik, in tko pred kksnim letom mu rece sefe dej prpel unga unota turbinco not v garazo bomo posraufal. pozabu mu je pa rect da ni bremz in je sam rocna ker so razmontiral zavorni sklop. tip se usede pa tko uuu turbo jee pa tko mal pohod proti garazi, turbina prime in sam POK v beta kaseto z orodjem. :lol: :lol:

no pol so avto postimal v enem dnevu in lastnik se zdj ne ve da so mu avto sesul na servisu :lol:
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Če jan 06, 2005 3:56 pm

Slide je napisal/-a:To ni isto! Kje je navor, kako je razporejen in kolikšen je...N/A dizel ima tik nad štand gasom že skor največji navor, medtem ko bencinar šele pri višjih obratih doseže to številko...ampak največji navor ima pa tvoj Ford večji...imam prav?

Sicer pa bi lahko našel cifre za največji navor...Viper ima recimo 712Nm navora...koliko ga ima pa tovornjak? Nikjer ne najdem podatka...Ampak to so pa tudi po zasnovi zelo drugačne mašine...tovornjak oziroma bus ima 6 cilindrov, Viper pa 10...Jaz sem dal lep primer, za praktično enake mašine po vrtini, številu cilindrov in gibu...ki je tukaj najbolj sporen...


cista logika je, da daljsi ko ma bat hod, vecji je navor.
enako logicno je da ce je vecja kompresija, je tezje ustavit tak motor, beri ma vec navora.
tud ce ma diesel majhen hod ma neprimerno manj navora kot ce bi ga mel velik.
sam je pa res da ce ma mejhn hod ne ropota ko traktor. (primer SDI)

v primeru da govorimo o identicno dimenzioniranem motorju, ma diesel se vseen pri 1000rpm neprimerljivo vec navora kot bencinar, ki ga pridobi pri obratih zaradi teze vstrajnika, in stevila obratov. temu je pa tako zato ker ma diesel se enkrat vecjo kompresijo kot bencinar, in more bit tud se enkrat vecja sila da to kompresijo ustavi.

racunej isti motor pri 1000rpm.

se za primerjavo:

bencinarji majo okol 9:1 kompresijsko razmerje
dizli majo pa okol 22:1 kompresijsko razmerje
 
Uporabniški avatar
Avalon
Novinec
 
Prispevkov: 414
Pridružen: Ne nov 28, 2004 12:22 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Avalon Če jan 06, 2005 4:16 pm

Voith
:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow
:clapclap
Varno vožnjo vam želi Avalon.
 
lucky
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 500
Pridružen: Pe feb 07, 2003 4:22 pm

Napisal/-a lucky Če jan 06, 2005 4:38 pm

Pa še to bi dodal, pri enem taktu se v zgorevalno komoro količinsko vbrizgne več diesla kot bencija in pri konstantnih obratih in pravilni delovni temperaturi porabi benzinski motor manj kot diesel.....dokazano. In to zaradi tega, ker ima bencin bistveno višjo kalorično vrednost kot nafta. Razliko pri porabi pa naredijo obrati med vožnjo. Razlika kalorične vrednosti je vidna predvsem pri pospeševanju....ko gre pri dizlu za "ogromne" količine goriva vbrizgane v cilinder...zato se tudi tako zakadi.

Praktičen primer: od KP do LJ porabim z alfo 2.0 (benzinz) nbekje 7-8 litrov goriva pri hitrosti 160 in 5.000 obr/min. z istim avtom samo 1.9 jtd pa porabim 5- 5.5 litrov pri isti hitrosti samo pri 2.500 obratih.....torej: zakaj diesel ne porabi točno pol manj kot bencinc? se pravi da na en takt gre noter več goriva........reši ga samo navor v kombinaciji z menjalnikom, da lahko voziš z isto hitrostjo pri hižjih obratih.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če jan 06, 2005 4:39 pm

Voith je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:To ni isto! Kje je navor, kako je razporejen in kolikšen je...N/A dizel ima tik nad štand gasom že skor največji navor, medtem ko bencinar šele pri višjih obratih doseže to številko...ampak največji navor ima pa tvoj Ford večji...imam prav?

Sicer pa bi lahko našel cifre za največji navor...Viper ima recimo 712Nm navora...koliko ga ima pa tovornjak? Nikjer ne najdem podatka...Ampak to so pa tudi po zasnovi zelo drugačne mašine...tovornjak oziroma bus ima 6 cilindrov, Viper pa 10...Jaz sem dal lep primer, za praktično enake mašine po vrtini, številu cilindrov in gibu...ki je tukaj najbolj sporen...


cista logika je, da daljsi ko ma bat hod, vecji je navor.
enako logicno je da ce je vecja kompresija, je tezje ustavit tak motor, beri ma vec navora.
tud ce ma diesel majhen hod ma neprimerno manj navora kot ce bi ga mel velik.
sam je pa res da ce ma mejhn hod ne ropota ko traktor. (primer SDI)

v primeru da govorimo o identicno dimenzioniranem motorju, ma diesel se vseen pri 1000rpm neprimerljivo vec navora kot bencinar, ki ga pridobi pri obratih zaradi teze vstrajnika, in stevila obratov. temu je pa tako zato ker ma diesel se enkrat vecjo kompresijo kot bencinar, in more bit tud se enkrat vecja sila da to kompresijo ustavi.

racunej isti motor pri 1000rpm.

se za primerjavo:

bencinarji majo okol 9:1 kompresijsko razmerje
dizli majo pa okol 22:1 kompresijsko razmerje


To jaz vse razumem...ampak dizl nima večjega NAJVEČJEGA navora...a je zdej dobr?
A nisem dal dost dobr primer...celo bencinar z isto vrtino in krajšim hodom ima lahko večji navor kot dizlar, da ne govorim o bencinarju z skoraj isto vrtino in istim hodom...je razlika še bolj očitna! To da ima pa klasični dizel velko navora že tik nad štandgasom, pa jaz nikoli nisem zanikal! In nikjer nisem niti trdil, da fora o daljši ročici ne drži! Seveda je tako...ni pa res, da imajo dizli v osnovi VEČJI navor...govorim o največji vrednosti!!!!!!!!!!!! ne pri 1000 vrtljajih, to pa je razlika!
Zmotno je pač prepričanje...ker je dizl ma ogromen navor...ne...drugače ima razporejenega! To je tisto...in ja...turbo dizli imajo pa velik navor...but so do turbo bencinarji! ;)
Zadnjič spremenil Slide, dne Če jan 06, 2005 4:48 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov