Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
super98
Uporabnik
 
Prispevkov: 1470
Pridružen: Če sep 18, 2003 7:03 pm

Napisal/-a super98 So jan 08, 2005 2:06 pm

lenivec je napisal/-a:
super98 je napisal/-a:Tuki eni omenjati da naj bi biu TDI sistem črpalka-šoba zastarel!
A bi mi lahko kdo razložu zakaj? Moč je ista (ali celo večja) kot pri common railu, poraba nizka (popolnoma primerljiva s common railom)...gre pač za drugačen pristop celotni zadevi.


kaj vam zastarelost pomeni samo to da je tehnlogija za bek fuknit???
halo poglej kak dolgo je že TDI in iz česa je nastal, v bistvu "malo" zmodificiran navadn dizl. in ja to je zastarela osnova.



Ok rečmo da je TDi nastal (bolj v grobem) iz 1.6 D motorja. No in iz česa je nastal recimo JTD? Iz 1.9 (T)D motorja.

Razlika v PD in common rail tehnologiji je samo v načinu vbrizga. Blok motorja, bati in vse ostalo zgleda isto. Eni so se pač odločil za drugačen pristop. Common rail je biu prvič uporabljen v alfah in mercih, PD tehnologija pa v passatu in golfu (115ps) eno leto kasneje.

Da ne bo nesporazumov si še poglejte razliko med navadnim TDIjem in PD TDIjem, kjer je uporabljen čist drugačen sistem

NAVADEN TDI:

glava motorja:
http://www.elcats.ru/vw/parts.asp?mdl=203&unit=45E0A4A8

odmična gred:
http://www.elcats.ru/vw/parts.asp?mdl=203&unit=D6F0A4C0

bosch pumpa:
http://www.elcats.ru/vw/parts.asp?mdl=203&unit=F650A4F0

vbrizg s šobami, levo spodaj bosch pumpa:
http://www.elcats.ru/vw/parts.asp?mdl=203&unit=7A70A4F2


PD TDI motor:

glava motorja:
http://www.elcats.ru/vw/parts.asp?mdl=203&unit=2BE0A4A9

odmična gred:
http://www.elcats.ru/vw/parts.asp?mdl=203&unit=5120A4C1

bosch pumpe v klasični obliki tukaj ni!!
t.i. PD element:
http://www.elcats.ru/vw/parts.asp?mdl=203&unit=F910A4F1

No tut bati so drugačni sam se mi ne da iskat pa linkat!!!
Zadnjič spremenil super98, dne So jan 08, 2005 2:29 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
TJUNING PA TO...
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec So jan 08, 2005 2:13 pm

Za doseganje zelo nizkih porab pa odpadeta in common rail in PD motor. Včasih bolj zaleže kej enostavnega...naprimer kakšen dobri stari 90ps tdi iz sredine 90ih, kjer je poraba za skoraj več kot 1l/100km manjša kot pri PD!

dejstvo je da k večimkonjem pristopi tudi "težja noga"
tudi pri chip tuningu nekateri pravijo da se poraba poveča, vendar je dejstvo, da če bi vozil in predvsem pospeševal popolnoma enako, bi bila poraba enaka ali pa celo nižja (motor se manj matra). Pri meni se je poraba povečala vendar sem bil tudi na cilju mnogo hitreje kot pred tuningom.
kar se tiče starejših dizlov iz srede 90ih pa so po mojih izkušnjah to lažerni dizli, ki seveda povsem zadoščajo normalni vožnji, vsekakor pa to niso neki športni avtomobili.
p.s. vrjamem da oktavija pije 6l, vendar roko na srce vrjetno nisi "najhitrejši" voznik in predvsem ne agresiven.
ko se dobil kot nadomestno vozilo punteka 1.2 (ga nisem šparal), sem imel porabo 8.8l (bencina) :twisted:
lp
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ So jan 08, 2005 5:27 pm

Ja če se že govori o TDI motorjih... so pomoje zastareli 90 in 110konji ;)
115,100,105,130,140 pa niso :P aja150 :P
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan So jan 08, 2005 5:55 pm

če pustimo mau tdije

ko je gm kupu del fiata, je prvo zamenu vse dizelske motorje u oplu s fiatovimi

tle se recimo pokaže zastarelost
motorje so zamenjal z manjšimi (kubikaža), dodal 1,3 (mini dizl)
novi motorji majo enako ali več konj
porabijo mn
registracija je cenejša, teža auta recimo manjša (mau relatiuno)

sicr ste pa že sami pogruntal, da ma vag grupa po novem tud common rail dizle
podpis
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko So jan 08, 2005 6:03 pm

jah glede konjev pri dizlih je itak tko , da je skor vse odvisno od tlaka!!!
Zrak je itak skoz odprt do konca, ti samo kontroliraš količino vbrizgane nafte!!
Večji tlak, več nafte vbrizgaš, bolj je razpršena, večji je izkoristek!!

zdej pri turbinah je malo drugače, ampak še vedno je od tlaka veliko odvisno!!
dokler se bo tlak višal, bojo tudi KM šli višje. Seveda pa ni vse v tlaku, so še druge stvari, ampak tlak je velik del!!
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate So jan 08, 2005 6:36 pm

Zelo veliko vas govori proti PD motorjem, pa ne razumem tocno zakaj. Nekateri pravite, da je to cisto navaden dizl, pa se mi zdi, da se od navadnega dizla razlikuje bolj kot commonrail dizl. Tud poraba je za moje pojme precej nizka. Pri mojem Golfu IV se z 1.9 TDI PD masino giblje med 5.5 in 6.0 (glej podpis). Se da peljat tudi z 4.5 ali 7.0, samo je oboje ze mucenje ali v eno ali v drugo smer. Je razlika med PD in commonrail dizelsko masino, in sicer se commonrail dost rajsi in lazje zavrti v obrate. Od prjatla mazda 6 se cist lepo zavrti do 5k, pr men je pa ze pr 4k konc veselja, zato pa ze prej prov posteno vlece. Glede konstrukcijskih razlik med PD in navadnim dizlom je super98 prilepil par zelo dobrih linkov.
Slika
 
Dolenjec
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 38
Pridružen: Po jul 19, 2004 10:27 am

Napisal/-a Dolenjec To feb 22, 2005 2:19 pm

Kaj pa je razlika med Fordovimi TDDi in TDCI?
 
Uporabniški avatar
Caterham
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 535
Pridružen: Sr jul 21, 2004 10:20 pm
Kraj: Doma

Napisal/-a Caterham To feb 22, 2005 2:28 pm

Dolenjec je napisal/-a:Kaj pa je razlika med Fordovimi TDDi in TDCI?


TDDi - Direktni vbrizg goriva (starejsa tehnologija...vendar ne zastarela!) Di - direct injection

TDCi - Vbrizg goriva prek skupnega voda (common rail) (nova tehnologija, ima se rezerve za razvoj in lepo prihodnost) Ci - common rail injection
No need to be big to go fast......
 
Uporabniški avatar
Mick Jerry
Uporabnik
 
Prispevkov: 1259
Pridružen: So jan 08, 2005 8:41 pm
Kraj: okolica Lj.

Napisal/-a Mick Jerry To feb 22, 2005 4:46 pm

Caterham je napisal/-a:
Dolenjec je napisal/-a:Kaj pa je razlika med Fordovimi TDDi in TDCI?


TDDi - Direktni vbrizg goriva (starejsa tehnologija...vendar ne zastarela!) Di - direct injection

TDCi - Vbrizg goriva prek skupnega voda (common rail) (nova tehnologija, ima se rezerve za razvoj in lepo prihodnost) Ci - common rail injection


Tut TDCi ima direktn vbrizg goriva, kot vsi današnji dizli.

Pravte da je TDi zastarel zaradi načina vbrizga: buče. Je res starejši kot Common-rail, ampak potemtakem je tudi neposredni vbrizg goriva pri bencincih zastarel, ker je že g. Otto konc 19. stol. pri snovanju motorja z notrnjim izgorevanjem hotel uporabit neposredni vbrizg. In FSI al pa GDI: niso tople vode odkril. Tko kot ne z common-rail. Res je, je bolj uglajen, ampak ni tako ekploziven kot TDI. Pa ne basajte o porabi: pr Ibizi 1,9 TDi 130 KM, petek in sobota skoz tiščanje ko smo mel na testu in je rač. kazal 7,5. pri Audiji A3 2,0 140 Km poraba 5,8 pri normalni vožnji z občasnimi tiščanji itd. Je tut Renaultov trgovc ko je vozu Ibizo reku enak.
Slika
 
Uporabniški avatar
Caterham
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 535
Pridružen: Sr jul 21, 2004 10:20 pm
Kraj: Doma

Napisal/-a Caterham To feb 22, 2005 6:20 pm

Mick Jerry je napisal/-a:
Caterham je napisal/-a:
Dolenjec je napisal/-a:Kaj pa je razlika med Fordovimi TDDi in TDCI?


TDDi - Direktni vbrizg goriva (starejsa tehnologija...vendar ne zastarela!) Di - direct injection

TDCi - Vbrizg goriva prek skupnega voda (common rail) (nova tehnologija, ima se rezerve za razvoj in lepo prihodnost) Ci - common rail injection


Tut TDCi ima direktn vbrizg goriva, kot vsi današnji dizli.



Povsem pravilno je "direktni v brizg goriva v valj preko skupnega voda"....pri prvem pa samo "direktni vbrizg goriva v valj".....Dolenjec pa sprasuje razliko med tema dvema oznakama in ne kaj imata skupnega...torej "direktni vbrizg goriva v valj"....aja, pa oba imata "turbinski polnilnik na izpusne pline", da ne bo pomote.....ane Mick jerry ;)

LP
No need to be big to go fast......
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec To feb 22, 2005 6:22 pm

jst mislm da ma skupni vod predvsem mal več rezerve
in to je poglavitno
kokr jst vem so nižji pritiski, in pomislte kva bo k bodo povečal pritisk, da bo tak kot tdi
noro
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko To feb 22, 2005 6:58 pm

kljukec je napisal/-a:jst mislm da ma skupni vod predvsem mal več rezerve
in to je poglavitno
kokr jst vem so nižji pritiski, in pomislte kva bo k bodo povečal pritisk, da bo tak kot tdi
noro

he he
samo takrat ko bodo povečal pritisk na CR, kaj misliš da PD bo pa kar na istem pritisku vstal???
Če bo šla tehnologija naprej, se bo pri obeh povečal pritisk, kjer pa bo imel PD še vedno prednost zaradi krajše poti od pumpe do šobe!
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate To feb 22, 2005 7:18 pm

kljukec je napisal/-a:in pomislte kva bo k bodo povečal pritisk, da bo tak kot tdi
noro


Ne gre to lih tko. Pomisl, kaj bo, ko bo dizel svoj navor obdzal do 6 k rpm. Moj kratek racun pove: 1.9TDI bo mel 200kW najvecje moci - ne gre.
Vprasanje, kolk bodo sploh se vecal tlake, ker se pri visjih tlakih tvori vec dusikovih oksidov, ki so strupeni in ce ne drugi, bodo ekologi protestiral.
Slika
 
Uporabniški avatar
Mick Jerry
Uporabnik
 
Prispevkov: 1259
Pridružen: So jan 08, 2005 8:41 pm
Kraj: okolica Lj.

Napisal/-a Mick Jerry To feb 22, 2005 7:47 pm

Caterham je napisal/-a:
Mick Jerry je napisal/-a:
Caterham je napisal/-a:
Dolenjec je napisal/-a:Kaj pa je razlika med Fordovimi TDDi in TDCI?


TDDi - Direktni vbrizg goriva (starejsa tehnologija...vendar ne zastarela!) Di - direct injection

TDCi - Vbrizg goriva prek skupnega voda (common rail) (nova tehnologija, ima se rezerve za razvoj in lepo prihodnost) Ci - common rail injection


Tut TDCi ima direktn vbrizg goriva, kot vsi današnji dizli.



Povsem pravilno je "direktni v brizg goriva v valj preko skupnega voda"....pri prvem pa samo "direktni vbrizg goriva v valj".....Dolenjec pa sprasuje razliko med tema
dvema oznakama in ne kaj imata skupnega...torej "direktni vbrizg goriva v valj"....aja, pa oba imata "turbinski polnilnik na izpusne pline", da ne bo pomote.....ane Mick jerry ;)

LP


Ne sej je vse v redu, sam iz posta je bilo razvidno kot da Tdci nima neposrednega vbrizga.

Razlika?

Tako nekako: coommon-rail ima samo eno črpalko, ki ustvarja 1650 barov pritiska. Tanafta gre potem skozi šobe, ki jih krmili računalnik. So elektro-magnetne šobe. V dražjih motorjih se uporablja piezo kristale ki pod vplivom električnega toka spreminjajo obliko in s tem drugače razpršijo nafto. Možnih je nekako do 6 vbrizgov na delovni takt.

TDI: imamo dve vrsti, vsaj pri VW. Prvi je navadn TDI, ki se je pojavu leta 95 al 96. Mel je Bosch pumpo ki je delala pritisk za vse valje. Prišl je s Passatom če se ne motim( 90 KM). Ma 8 ventilov
Drugi je evolucija TDI-ja: na trg je pršel leta 2001 z golfovimi motorji z 100, 105, 130 in 150 KM. Za vsak valj ima tlačilko, ki nafto pritiska v šobe. Tlačilko poganja odmična gred, ki tudi dela pritisk z odmikačom na gredi.Prav tako 8 ventilov.
2. "evolucija": povečana prostornina na 2ooo ccm in glavna razlika: ima 16 venilov. Kar pomeni lažje oz. hitrejše zavrtenje motorja. Tud ta ma tlačilka-šoba sistem le da je seveda malo izpopolnjen. V tanku je ena pumpa, še ena je pri motorju, ta daje pritisk 7 barov.Vsaj tako je pri Audiju A3. Konec leta pride bolj navita različica z 170 KM, če se ne motm o tej številki. Pri A3 Sportback bo mel serijsko Quattro, če so informacije točne.

Dovolj?
Slika
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate To feb 22, 2005 8:33 pm

Mick Jerry je napisal/-a:Dovolj?


Take rabmo! :tomidelej:
Edino se tole, v "drugi generaciji" manjka 115KM masina, k mislm, da je bla prva PD.
In v prvi je bila zuni tud 110KM.
Slika
 
Uporabniški avatar
super98
Uporabnik
 
Prispevkov: 1470
Pridružen: Če sep 18, 2003 7:03 pm

Napisal/-a super98 To feb 22, 2005 8:52 pm

Zgleda da bo treba za vselej rešit probleme s VW dizli in napisat eno zgodovino dizlov pri tej tovarni. Pa jo nalimat v tovarno znanja al pa nekam...
TJUNING PA TO...
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec To feb 22, 2005 10:39 pm

Mate je napisal/-a:
kljukec je napisal/-a:in pomislte kva bo k bodo povečal pritisk, da bo tak kot tdi
noro


Ne gre to lih tko. Pomisl, kaj bo, ko bo dizel svoj navor obdzal do 6 k rpm. Moj kratek racun pove: 1.9TDI bo mel 200kW najvecje moci - ne gre.
Vprasanje, kolk bodo sploh se vecal tlake, ker se pri visjih tlakih tvori vec dusikovih oksidov, ki so strupeni in ce ne drugi, bodo ekologi protestiral.

to je res
sam če ma lahko tdi 7 barov- če sem prav prebral, lahko z istim onesnaževanjem okolja ma tud cdi 7 barov
k pravte da ne more bit tazga pritiska- vse se da
leta 1920 al neki tazga, je najbloj priznan raziskovalni inštitut ozt njihov direktor reku da ne morjo nč več odkrit
totalen lapsus
sej tdi lahko sigurn še poveča tlak, sam materjal je po moje problem
kar pri jtdju recimo nebi smel bit, saj materjali lahko prenesejo tlak tdija
zakaj nebi šlo 300 km pr 2.0 mašini, čez nekaj let, dvojni turbo....
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko To feb 22, 2005 11:13 pm

kljukec !!Na šobi še zdaleč ni 7 barov!!!
Če si natančno bral, črpalka vstvari 1650 barov!!! (CR motor), medtem ko PD od wv vstvari še nekaj barov več (cca 2000 barov če se ne motim, nisem siguren), kar pa le ni tako mala razlika!!!
Zakaj je pritisk toliko večji, pa je bilo že rečeno!
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec To feb 22, 2005 11:43 pm

Gricko je napisal/-a:kljukec !!Na šobi še zdaleč ni 7 barov!!!
Če si natančno bral, črpalka vstvari 1650 barov!!! (CR motor), medtem ko PD od wv vstvari še nekaj barov več (cca 2000 barov če se ne motim, nisem siguren), kar pa le ni tako mala razlika!!!
Zakaj je pritisk toliko večji, pa je bilo že rečeno!

evolucija": povečana prostornina na 2ooo ccm in glavna razlika: ima 16 venilov. Kar pomeni lažje oz. hitrejše zavrtenje motorja. Tud ta ma tlačilka-šoba sistem le da je seveda malo izpopolnjen. V tanku je ena pumpa, še ena je pri motorju, ta daje pritisk 7 barov.Vsaj tako je pri Audiju A3. Konec leta pride bolj navita različica z 170 KM, če se ne motm o tej številki. Pri A3 Sportback bo mel serijsko Quattro, če so informacije točne.
tole sm prebral
mogoče je že v osnovi narobe ne vem
al gre pa za drug pritisk
se mi zdi pa vseen ful velikl
sam razlika je kot ti pravš ni tako mala- se strinjam, in mislm če bi pritisk izenačl- kar bo s tehnologijo vrjetno mogoče, bo cr še močnejši
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Sr feb 23, 2005 12:23 am

Na kratko TDI imajo slabo lastnost, da se ne vrtijo tako radi kot JTDji. Sam vem, da gre JTD tudi preko 5500obratov, magari nad 4500 ni skoraj nič več od njega. TDI pa imajo slabše lastnosti že bistveno prej.
Vseeno pa so med njimi razlike majhne in enako dejstvo, da bo v končni evolucijski dirki zmagal CR. oziroma je že, ker ga tud že VAG začenja vgrajevati svoje avtomobile.

NOx pa nastajajo povsod ob velikih temperaturah, tvorijo oznon, fotokemični smog, ....
Vprašanje podnebnih sprememb zaradi naše potrošnje ni vprašanje stroškov, ampak vprašanje naše morale.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov