Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Vuso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 677
Pridružen: Po maj 10, 2004 10:55 pm
Kraj: Lj

Napisal/-a Vuso So sep 03, 2005 5:46 pm

Aha pol zgleda tko nekak:
1. prestava do 7k rpm(okrog 50km/h)
2.prestava spet do 7k rpm(okrog 90km/h)
pol pa sam u peto rukneš in lepo cruzaš :EE
V mestni vožnji je itak težko da bi imel nek svoj stil vožnje, ker tempo vožnje ti ponavadi narekuje promet(no vsaj v lj).mislim da je največja fora porabe v tem da nimaš bajaličinega sindroma in ne dr.kaš skoz stopalke za plin.kar pa vemo da pri malih avtomobilih, ki so bolj švoh je zelo težko dosečt, ker ga zmoti že vsak klanček in je treba skoz neki delat s plinom
 
Uporabniški avatar
Alfa-boxer
Novinec
 
Prispevkov: 174
Pridružen: Ne nov 07, 2004 12:02 pm
Kraj: Ljubljana-Vič

Napisal/-a Alfa-boxer So sep 03, 2005 6:09 pm

Jst uporabljam prvo in peto.
Prej znan kot Alfa
Slika Slika Slika
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec So sep 03, 2005 6:20 pm

Vuso je napisal/-a:Aha pol zgleda tko nekak:
1. prestava do 7k rpm(okrog 50km/h)
2.prestava spet do 7k rpm(okrog 90km/h)
pol pa sam u peto rukneš in lepo cruzaš :EE
V mestni vožnji je itak težko da bi imel nek svoj stil vožnje, ker tempo vožnje ti ponavadi narekuje promet(no vsaj v lj).mislim da je največja fora porabe v tem da nimaš bajaličinega sindroma in ne dr.kaš skoz stopalke za plin.kar pa vemo da pri malih avtomobilih, ki so bolj švoh je zelo težko dosečt, ker ga zmoti že vsak klanček in je treba skoz neki delat s plinom

v mestu je fora predvsem da čim manj bremzaš
kar pomeni da k spelš od semaforja do semaforja ne potegneš na 50. ampak sam na 40
ker bremzanje je izgubljanje energije kar pomeni da se ti s tem poraba veča
lp
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon So sep 03, 2005 9:47 pm

kljukec je napisal/-a:gre za to da hitro premagaš silo lepenja- je trenja mnogo manjša, ter da se mašina ne matra v zelo nizkih obratih, ko je motor še popolnoma brez moči
ker pospeševanje na ful garantirano ne prinese min porabe
lp


Silo lepenja oz. trenja med cesto in kolesi? Tukaj si malo pomešal. Sila lepenja med kolesi in cesto obstaja vedno ko se voziš. Edini način da je ni, je:
1) da poletiš
2) da zabremzaš tako da kolesa blokirajo (takrat nastopi sila trenja)

Drugače mi je pa analogni števec trenutne porabe na BMWjih zakon. Sem bil ful jezen ker ga na tanovi enki ni. Grrrrr.
Slika
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec So sep 03, 2005 10:14 pm

Nixxon je napisal/-a:
kljukec je napisal/-a:gre za to da hitro premagaš silo lepenja- je trenja mnogo manjša, ter da se mašina ne matra v zelo nizkih obratih, ko je motor še popolnoma brez moči
ker pospeševanje na ful garantirano ne prinese min porabe
lp


Silo lepenja oz. trenja med cesto in kolesi? Tukaj si malo pomešal. Sila lepenja med kolesi in cesto obstaja vedno ko se voziš. Edini način da je ni, je:
1) da poletiš
2) da zabremzaš tako da kolesa blokirajo (takrat nastopi sila trenja)

Drugače mi je pa analogni števec trenutne porabe na BMWjih zakon. Sem bil ful jezen ker ga na tanovi enki ni. Grrrrr.

mal si učbenike preber
jst znam zlo mal fizke sam sila lepenja je samo ko je telo mirujoče- ko se enkrat premika je to sila trenja, ki pa je manša
lepenje pa trenje si zamešal- drgač ma mislš isto
lp
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon So sep 03, 2005 10:33 pm

To da je največja sila lepenja večja od sile trenja imava oba prav. Se mi je zdelo da boš napisal kaj takega. Problem je ker smo v učbenikih vedno imeli telo ki se je VLEKLO po tleh. In v tem primeru je res prisotna sila lepenja ko telo miruje in sila trenja ko se telo giblje.

Tukaj pa imamo kolesa. Telo (recimo avto) se premika, ampak če gledaš STIK koles (gume) s tlemi, potem imamo še vedno lepenje. Zakaj. Recimo da vzameš kredo in na gumi označiš s črto rob gume. Ko pride guma na točko da se črta dotika tal, takrat tisti delček gume ki ima stik s tlemi, za tla miruje, se ne drsa ob njih. Razumeš? Drsal bi če bi avto delal burnout ali pa bi imel zablokirana kolesa. Tako pa nimamo nobenega od teh primerov, guma je "sprijeta" s tlemi. Zato je tu še vedno lepenje, ker neka sila pa učinkuje vsekakor.

Upam da si razumel, razložit je kar težko. 8)
Slika
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Ne sep 04, 2005 9:27 am

ja med kolesi pa tlemi uprašanje kakšna sila je- načeloma ni trenje
sam tuki ne gre le za silo med kolesi in tlemi, vendar tudi za trenje vseh ostalih zglobih ki se morjo zavrtet da se avto premakne- povsod rabiš silo, ker drugače bi mel perpeto mobile
uglavnem v sredini obratov do željene hitrosti, pol pa 5. pa u izi
 
Uporabniški avatar
Mumbley
Novinec
 
Prispevkov: 282
Pridružen: Če apr 14, 2005 7:27 am

Napisal/-a Mumbley Po sep 05, 2005 2:02 pm

kljukec je napisal/-a:ja med kolesi pa tlemi uprašanje kakšna sila je- načeloma ni trenje

Verjetno je konjska sila, ker motor ima konje noter. :rofl
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Po sep 05, 2005 2:06 pm

Mumbley je napisal/-a:
kljukec je napisal/-a:ja med kolesi pa tlemi uprašanje kakšna sila je- načeloma ni trenje

Verjetno je konjska sila, ker motor ima konje noter. :rofl

lol
glih dons sm v dnevniku bral- mogoče sm bral star cajtng :)
kako voziti varčno
to z gasom je vačno predvsem pri bencinarjih- ker v nizkih obratih nimajo dovolj navora
lp
 
maestro
Novinec
 
Prispevkov: 179
Pridružen: Pe feb 18, 2005 4:41 pm

Napisal/-a maestro Po sep 05, 2005 7:35 pm

Avto ima najmanšo porabo v področju najvišjega navora.
Ogromno goriva se da privarčevati z vožnjo v leru, opazovanjem semaforjev nekaj 100m pred sabo ipd.
 
Uporabniški avatar
black
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1595
Pridružen: Ne jul 13, 2003 8:50 pm

Napisal/-a black Po sep 05, 2005 7:48 pm

maestro je napisal/-a:Ogromno goriva se da privarčevati z vožnjo v leru, opazovanjem semaforjev nekaj 100m pred sabo ipd.


ja pa ja de :roll:

Jest mam v tipotu ''števec'' ki kaže kolk je trenutna poraba.V leru je cagar nekje na polovici.Če pa imaš v prestavi brez gasa in ti avto bremza motor je pa cagar skor na ničli.
 
Uporabniški avatar
pugi405
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1970
Pridružen: Pe okt 11, 2002 4:01 pm

Napisal/-a pugi405 Po sep 05, 2005 7:48 pm

maestro je napisal/-a:Avto ima najmanšo porabo v področju najvišjega navora.
Ogromno goriva se da privarčevati z vožnjo v leru, opazovanjem semaforjev nekaj 100m pred sabo ipd.

Za vožnjo v leru se ne strinjam. Namest tega rajš ne uporabljam zavor in zaviram z motorjem, namest da zavore pečem.
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 Po sep 05, 2005 8:00 pm

black je napisal/-a:
maestro je napisal/-a:Ogromno goriva se da privarčevati z vožnjo v leru, opazovanjem semaforjev nekaj 100m pred sabo ipd.


ja pa ja de :roll:

Jest mam v tipotu ''števec'' ki kaže kolk je trenutna poraba.V leru je cagar nekje na polovici.Če pa imaš v prestavi brez gasa in ti avto bremza motor je pa cagar skor na ničli.


Točno tko. Men digitalni števec kaže pri kakih 50 kmh v leru porabo cca 2-3 litre na 100 km, v če pa motor bremza pa je poraba manjša od 0,0 l/100 km.

Kljukec&Nixxon: Moja cenjena mater je prfoks fizike in ker me je zanimalo kdo izmed vaju je imel prav sem jo vprašal o sili lepenja in sili trenja. Sila trenja je kadarkoli se telo premika. Če se premika avto na kolesih med cestiščem in gumami deluje sila trenja. Sila lepenja pa bi delovala med cestiščem in gumo takrat, ko bi bila guma blokirana (torej se avto ne more premaknit z mesta), nekdo pa bi ga zadaj porival.

Torej Nixxon se je zmotil, ker sila lepenja deluje samo na mirujoče telo, sila trenja pa na premikajoče se in sicer tako na telo ki se vleče po tleh kot tudi na telo ki se pelje po tleh.

PS. Sam nimam pojma o fiziki (sam sem sprobal samo gravitacijo ene parkat :lol: ) tko da se ne delam pametnega samo popravljam napačne informacije. Še enkat: O fiziki nimam pojma, ker sem jo imel samo v osnovni šoli.
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Po sep 05, 2005 8:00 pm

black je napisal/-a:
maestro je napisal/-a:Ogromno goriva se da privarčevati z vožnjo v leru, opazovanjem semaforjev nekaj 100m pred sabo ipd.


ja pa ja de :roll:

Jest mam v tipotu ''števec'' ki kaže kolk je trenutna poraba.V leru je cagar nekje na polovici.Če pa imaš v prestavi brez gasa in ti avto bremza motor je pa cagar skor na ničli.

tako je
če bremzaš s mašino je poraba na 0
če maš v leru pa mašina laufa na 900 obratov
lp
 
Uporabniški avatar
shalej
Novinec
 
Prispevkov: 473
Pridružen: Po maj 16, 2005 7:54 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a shalej Po sep 05, 2005 8:04 pm

js vozm tak da pac ko startam potegnem, pol pa lepo po omejitvi naprej. poraba je 6,7 l/100km, je pa avto rover 214 (75KM + športn filter)
 
maestro
Novinec
 
Prispevkov: 179
Pridružen: Pe feb 18, 2005 4:41 pm

Napisal/-a maestro Po sep 05, 2005 10:22 pm

Glede lera in bremzanja z mašino je slednje res ugodneje, vendar z mašino se bremza, v leru pa se da po dolgih a majhnih naklonih peljati kilometer(-tre) daleč. In to s hitrostjo,
da ne oviraš prometa.
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Po sep 05, 2005 10:32 pm

maestro je napisal/-a:Glede lera in bremzanja z mašino je slednje res ugodneje, vendar z mašino se bremza, v leru pa se da po dolgih a majhnih naklonih peljati kilometer(-tre) daleč. In to s hitrostjo,
da ne oviraš prometa.

v 5. se po relativno mejhnem klancu tud da pelat pa ne bremza dost
upam sam da veste da MAŠINE NE UGAŠATE MED VOŽNJO da bi pršparal- ja tud za take sm slišal
lp
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Po sep 05, 2005 11:26 pm

najvec bencina se prispara ce med voznjo ugasnes motor in izvleces kljuc iz kljucavnice :lol: seveda moras to poceti v ovinku, da centrifugalna sila vlece bencin cimbolj stran od pumpe, tako ga ta manj posrka :cry :cry


drgac pa najvec bencina pozre pospesevanje, posledicno tut bremzanje. ;)
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Po sep 05, 2005 11:34 pm

Voith je napisal/-a:najvec bencina se prispara ce med voznjo ugasnes motor in izvleces kljuc iz kljucavnice :lol: seveda moras to poceti v ovinku, da centrifugalna sila vlece bencin cimbolj stran od pumpe, tako ga ta manj posrka :cry :cry


drgac pa najvec bencina pozre pospesevanje, posledicno tut bremzanje. ;)


ti se kr zajebavi jutr boš pa v novicah prebral: po vrhniškem klancu z ugasnjenim motorjem :vrum - čez bo pa štempl tragično
uglavnem ni se za hecat :nae
lp
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith To sep 06, 2005 12:22 am

temu se rece pa naravna selekcija = neumen-> smrt

kmal bo treba nad kljuc z velikimi crkami napisat NE VLECI VEN MED VOZNJO, LAHKO PRIPELJE DO RESNIH POSKODB IN SMRTI.

drgac pa bencin se da prihrant tko da mas podnev ugasnene luci, klimo, in zaprta okna. to je ze prvi korak, zadni korak je pa avtoodpad in kolo.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov