Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če dec 22, 2005 12:49 pm

Mojster Miha: Glede velikosti havbe. par različnih pogledov na to zadevo.

1.) Na medvedjeku(avtocesta od biča proti trebnjem). Nesreča Saab 9000 aero(športna varinata z skoraj 300KM) preko dveh polnih črt čelno v R5. R5 je vozil s 110km/h, saab pa preko 180km/h. Na saabu so pri tej nesreči odprli vrata in vzeli voznika ven, ki je bil v šoku, ter par prask je bilo po njem - kasneje so ga videli hodit naokoli. Od petke predvidevam da veš kaj je ostalo - prednji sedeži so bili za avtom in mašina v prtljažniku. Pa ima saab res 100X večjo varnost od malih avtomobilov - za moje pojme jo ima in to je recimo varen avto. Zelo malo nesreč s tem avtom se konča s smrtnim izzidom voznika tega avtomobila.

2.) Sodelavec je imel saaba 9000 aero - nesreča. Pijan je pravilno vozil po celovški in iz strani mu je drugi pijanec priletel v bok avtomobila - saab je bil zabit v bok in odneslo ga je v tavelko tablo za označevanje avtoceste, katero je podrl - sodelavec je stopil normalno ven in bil s samo par praskami na sebi čisto cel.

3.) subaru leone(skoraj 1,5 metra havbe) - nesreča - tip z polotom me je izsilil pri emporiumu in skozi stop znak zapeljal pred mene - z odbijačem sem začel pri levem smerniku in končal pri desnem smerniku - meni je počil samo desni smernik, vse ostalo je bilo celo.

4.) Imel sem saab-a 9000 2.0 turbo. Z avtom sem se peljal skozi naselje(po ali pa malo nad omejitvijo) in iz stranske ulice prileti mitsubishi pajero 5 vratni in zavije direktno pred mene. Ker se noben od naju ni mogel ustavit sva počila čelno. Sam sem na saabu moral kupiti novo plastiko za okoli tablice in jo zmontirat na avto, tipček z terencem pa je moral menjati okrasne štange(bullbar), masko, odbijač in nosilce zanj, ter prednje desno kolo, ker mu ga je lastni bullbar zluknjal. Nobenemu v avtomobilih pa nič. Vendar če bi se en polo, pa magari nov zaletel v saaba predvidevam, da bi iz saaba izstopil in gledal, kaj je ostalo od polota.
Avto se mi zdi odlično varen, vendar je zasnova prestara, pa ne vem, če bi še enkrat probal trčenje s terencem

5.)Sam sem imel nesrečo s Twingotom. Pri 130km/h me je BMW318is zrinil iz ceste, ker tipček ni prenesel, da enga BMW-ja dol poči twingo z 92KM(merjeno na kolesih). Priletel sem čelno v obcestno skalo(jadranska magistrala) jo odbil in potem z avtom odletel naprej na travnik. Z avtom sem priletel čelno v skalo težko toliko da je 4 (štirje) delavci komunale niso prestavili(predvidevam da okoli 300 do 400 kg. Avto ni bil več vozen, vendar so bile poškodbe zelo male - razbit odbijač, odrtgana prednja vezna stena, zdrobljen kiler, polomljeno ohišje menjalnika in odlomljeni vsi trije nosilci motorja. Ko je mehanik dajal novo vezno steno na avto mu ni bilo treba nič ravnati - avto ni bil komplet nič zamaknjen.
Imeli smo srečo od treh v avtu nobenemu nič. Samo špure od pasov so bile prisotne še par tednov. Avto se mi zdi zelo varen, zaletel pa se nebi z njim nebi še enkrat.


Nekako imaš v avtu z vsaj metrom havbe in malo tršim plehom veliko več možnosti, kot pa v majhnem avtu z skoraj nič havbe, pa še ta se tako hitro drobi, da ti mašina pride do nog v trenutku.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
ar35s
Novinec
 
Prispevkov: 125
Pridružen: To jul 06, 2004 2:29 pm
Kraj: KP

Napisal/-a ar35s Če dec 22, 2005 1:00 pm

SlikaSlika
Nonsense in BASIC.
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha Če dec 22, 2005 1:02 pm

nebivedu - si zašel iz teme - govorimo o trčenčenju v oviro in ne o čelnih trčenjih oz drugih tipih trčenja.

Povsem jasno je, da pri čelnem trčenju "meter havbe" nekaj povsem drugega kot pri trčenju v oviro.

Sem pa tudi jaz vozil ruski tank - VOLGA GAZ 24 - in dobro vem kaj je to "meter havbe" in kakšne nesreče so ljudje s tem avtomobilom preživeli - v majhnih avtomobilih bi bila zgodba povsem drugačna.

LP
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če dec 22, 2005 1:10 pm

Za nesreče v trdno stoječo oviro je pa najboljši avto ki je majhen lahek in ima zelo veliko delov, ki se drobijo in tako absorbirajo energijo trka. Tukaj je pa mali avto boljši od velikega zaradi manjše sile s katero prileti v steno. To pa imaš prav - fizikalno. Spet v praksi se pa pokaže da velik avto ima odgomno delov za absorbiranje, ker ima večjo površino - tako da so veliki avtomobili vseeno bolj varni od malih. Tole je moje mnenje - ne bom pa rekel, da v laboratorijih kažejo testi drugače, vendar v praksi so jo še vedno bolje odnesli vozniki z večjimi avti.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
_B3yBo_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4121
Pridružen: Ne avg 28, 2005 5:21 pm
Kraj: vrhnika

Napisal/-a _B3yBo_ Če dec 22, 2005 1:40 pm

Mojster Miha je napisal/-a:
AUDI RS boy - napačno razmišljaš oz povsem napačno predstavo imaš- zgoraj imaš navedeno zakaj - če je pri majhnem avtomobilu kot posledica trka manj recimo temu "negativnih" barv (od zelene preko rumene, oranžne, rjave proti rdeči) napram večjem avtomobilu je poškodb oz posledic manj in pika in ne zdej nekih novih teorij odkrivat



ne ni res k pr mejhn je tok mocnejsi trk ceprv on zdrzi nezdrzijo notranji cloveski organi (mejhn avto hit zmrcvar in se hit ustav mrcvarjenje,dokler notranji organi se zmer siljo vn)
dokler pr velkih avtih je trcenje casovno dalse kar se tice mrcvarjenja in tudi casovno se pocasnej ustav,kar pomen za notranje organe da naenkrat mn sil dozivijo.....

pa lutke so full zastarele kokr sm ze napisu...lutke sam pokazejo zunaje poskodbe
Slika
 
Volvo-s60
Novinec
 
Prispevkov: 208
Pridružen: Sr nov 23, 2005 7:31 pm

Napisal/-a Volvo-s60 So jan 28, 2006 7:06 pm

Odgovor vsega tega se skriva v dokaj preprosti enačbi in sicer sunka sile

masa X hitrost = sila X čas

in to mal preračunamo in vidmo da je potnik v lupotu na slabšem.
 
Volvo-s60
Novinec
 
Prispevkov: 208
Pridružen: Sr nov 23, 2005 7:31 pm

Napisal/-a Volvo-s60 So jan 28, 2006 7:09 pm

To je nekak isto kako je bilo pred kkšnima 2 letoma ko so 2 renaulta skupi zabijal pr 50-sam nism čist prepričan,in pol trdil da je to isto kakor pr 100 v zid.
Wtf
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha So jan 28, 2006 8:24 pm

Volvo-s60 - po čem ti to tvojo teorijo zagovarjaš

rekel si : masa X hitrost = sila X čas

Zdej pa razloži : LUPO, tehta nekje 0,9 t, VOLVO 1,4 t, hitrost pa je pri obeh če se ne motim 64 km/h

LP
 
Volvo-s60
Novinec
 
Prispevkov: 208
Pridružen: Sr nov 23, 2005 7:31 pm

Napisal/-a Volvo-s60 So jan 28, 2006 8:39 pm

Ja,torej pri obeh izračunamo pot oz izmerimo-torej tisto kr se je deformiralo,pol pa še čas in zdej masa(lutke)Xhitrost(64km/)= neka sila ki deluje nanjo X čas stiskanja avtomobila

torej gibalna količina ki jo ima lutka v obeh primerih je ista na začetku in koncu, vendar se pri krajšemu avtomobilu zaradi krajšega časa stiskanja avtomobila poveča sila ki deluje na telo med stiskanjem.
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha So jan 28, 2006 9:14 pm

Jst sm pri tem vedno v dvomih - pri večjem avtomobilu je res večja površina oz bolje blaži udarec oz silo, ki posledično deluje na potnika oz lutko.
Ampak večja je tudi teža avtomobila, kar zopet ni zanemarljivo. Če pogledaš razbitine VOLVO : LUPO to očitno potrjuje ... samo vrata recimo poglej - pri LUPO-tu zgleda da bi se čisto normalno odprla, v najslabšem primeru so malenkostno poškodovana. VOLVO na drugi strani je občutntno bolj poškodovan - kako to komentiraš ?

LP
 
Volvo-s60
Novinec
 
Prispevkov: 208
Pridružen: Sr nov 23, 2005 7:31 pm

Napisal/-a Volvo-s60 So jan 28, 2006 9:26 pm

Ja tle je zdej tko da mormo gledat dva sistema en je ta v katerem je človek drugi pa avtomobil,in avtomobil kot je volvo se zaradi večje gibalne količine tudi bolj zmečka je pa res da sta to avtomobila s približo 10 imi leti razlike v izdelavi.

Telo torej lutka pri obeh ima enako začetno gibalno količino,tako da je sila ki deluje na telo odvisna le od časa v katerem le ta deluje torej volvo ima daljši čas in s tem manjšo silo na osebek.

Je pa tudi res da ima lupo sigurno drugačen volanski drog in je le ta kriv za manjše poškodbe prsnega koša.
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha So jan 28, 2006 9:50 pm

Volanski drog drugačen ????
VOLVO je že pred desetletji veljal kot pojem varnega avtomobila, posledica zavesti tovarne, ki je v razvoj in izdelavo avtomobila vnesla tudi pojem varnosti in vsega kar sodi zraven - torej po mojem prepričanju so v tem času tudi volanski drog varnosti primerno izdelali.
Misliš, da ni to posledica večje teže avtomobila, ki v končni fazi privede do večje deformacije oz do tega, da volanski drog potisne proti potniku. Nenazadnje tudi poškodbe vozila nakazjejo to vrsto oz smer deformacije armature plošče oz vsega kar je pred voznikom
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec So jan 28, 2006 10:23 pm

Mojster Miha je napisal/-a:Volanski drog drugačen ????
VOLVO je že pred desetletji veljal kot pojem varnega avtomobila, posledica zavesti tovarne, ki je v razvoj in izdelavo avtomobila vnesla tudi pojem varnosti in vsega kar sodi zraven - torej po mojem prepričanju so v tem času tudi volanski drog varnosti primerno izdelali.
Misliš, da ni to posledica večje teže avtomobila, ki v končni fazi privede do večje deformacije oz do tega, da volanski drog potisne proti potniku. Nenazadnje tudi poškodbe vozila nakazjejo to vrsto oz smer deformacije armature plošče oz vsega kar je pred voznikom

kar se tiče varnosti starejših avtomobilov:
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... d1=3&id2=2
pa se je saab smatral kot zelo varen avto
gre za to da so VSI avtomobili starejši recmo od 12let podn v varnosti
tko pač je
in če bi se odločal zaletet v mercedezu a in 15let starem volvotu bi se odločil za ajčka
ubistvu bi se vrjetno odločil tudi za kakšen še manjši avto od ajčka
v velikem starem, avtomobilu imaš predvsem občutek varnosti
lp
 
Volvo-s60
Novinec
 
Prispevkov: 208
Pridružen: Sr nov 23, 2005 7:31 pm

Napisal/-a Volvo-s60 So jan 28, 2006 11:42 pm

Točno to, ja včasih kakor vem še niso poznal tako zmečkljivih drogov kakor jih danes.
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha Ne jan 29, 2006 8:54 am

Spet greste izven teme, pa neumnosti pišete.

Volanski drog sem postavil pod vprašaje, ker ga je "Volvo-s60" označil kot "glavnega krivca" za poškodbe prsnega koša - če si pogledaš ima lutka veliko bolj poškodovane noge oz stopala.
Dalje poudarjaš okrog 10 let razlike v nastanka oz prestavitve vozil , kar je spet velika neumnost. Razlika v času nastanka je slabe 2 leti VOLVO S 70 - december 1996, LUPO oktober 1998, poleg tega je ta VOLVO letnika 1998 in ima napram letniku 1996 določene spremembe v prid varnosti. Torej - kje najdeš ti "okrog 10 let" razlike ??? In kašne posebne razlike v konstrukciji volanskega droga - dej jih pojasnit s kašno skico, linkom ... !
Malo si poglej zadevo, pa razmisli malo o tem kar ti govorim. Če gre v zid 1,4 t težko vozilo je napram 0,9 t težkemu pri hitrosti 64 km/h občutno večja sila - kar se lepo vidi pri razbitinah. "Meter" havbe o katerem je tu polemika in kateri dajejo nekateri prednost je dobsedno izginila + prišlo je do porušitve potniške kabine in vdora v notranjost oz proti potniku (poškodbe nog in stopal voznika). In tisti "meter havbe" je uničila sama velikost oz teža avtomobila.


LP
 
Volvo-s60
Novinec
 
Prispevkov: 208
Pridružen: Sr nov 23, 2005 7:31 pm

Napisal/-a Volvo-s60 Ne jan 29, 2006 10:05 am

Dobr glede nastanka sm zamoču, vendar se konstrukcija kletke in zmečkljivih con pri avtomobilu ponavadi nič ne spreminja od začetka proizvodnje pa do konca zaradi prevelikih stroškov itd. Kar se tiče pa sile na telo sem hotel le ponazorit da je pri volvu je sila ki deluje na telo dokler nanj ne pritise volanski drog pedala itd manjša.
 
Uporabniški avatar
metallic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2636
Pridružen: Če avg 14, 2003 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a metallic Ne jan 29, 2006 10:26 am

Majstr miha, ko že skos govoriš o nekih trkih v oviro, sam se spomnu enga movija iz enga reality showa.
Tip je s kombijom (tist ameriški) zaparkiru sred AC in vanga je prletu en BMW5 z cca 60mph--> 100. Voznik jo je odnesu brez poškodb, njegova žena pa z zlomljeno roko.

A mislš, da bi jo v lupu odnesu podobno? :?
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne jan 29, 2006 11:52 am

kljukec je napisal/-a:kar se tiče varnosti starejših avtomobilov:
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... d1=3&id2=2
pa se je saab smatral kot zelo varen avto
gre za to da so VSI avtomobili starejši recmo od 12let podn v varnosti
tko pač je
in če bi se odločal zaletet v mercedezu a in 15let starem volvotu bi se odločil za ajčka
ubistvu bi se vrjetno odločil tudi za kakšen še manjši avto od ajčka
v velikem starem, avtomobilu imaš predvsem občutek varnosti
lp


Ja, ko bi se odločil za zaletavanje v steno, medtem ko bi si za zaletavanje v sotrpine na cestah bistveno bolj želel skoraj 2 tonsko mrcino...masa dela svoje. ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha Ne jan 29, 2006 5:54 pm

metallic - če si dobro prebereš o tem govori predvsem tema oz njen avtor. Jst predvsem razpravljam o tisti "metrski havbi", ki se nekaterim zdi "bog i batina" v takih pogojih trka o katerih govori tema.
LUPO te zanima v primeru "tvoje" zgodbe - teoretično (preizkusni trki) je približno enako varen kot BMW serije 5 (ne glede na to al misliš E 39 ali E 60/61), praktično pa ne vem ne jst ne ti z neko gotovostjo.
Če te pa že tako močno zanima si omisli LUPO-ta pa preizkusi 8)

LP
 
Uporabniški avatar
metallic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2636
Pridružen: Če avg 14, 2003 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a metallic Ne jan 29, 2006 6:25 pm

Ja sej "1 meter haube" običajno je bog in batina v tapravih trkih. Ker večina trkov je čelnih, kjer je zelo pomembna teža in velikost avtomobila. Zelo malo pa je takih trkov, kjer je pomembna majhna masa avtomobila. Vsaj kolikor je meni znano se bl mal folka zabije v zid itd.
Če pa mislš tole z 100 v zid, je pa še kr. Zdej če se s smertom zabiješ, ki se skor ne deformira, te ubije sila, ker je enostavno prevelika (100-0 praktično v trenutku), če maš pa ti 1m haube (tut če je '95) maš pa še vedno več možnosti za golo preživetje. Je pa seveda vprašanje, v kakšnem stanju bo telo... V obeh primerih pa morš met nemalo sreče, da sploh preživiš. :-P
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov