Debate, ki niso vezane na ostala področja...

Po snegu vozim lazje s/z

tezkim avtomobilom
55
56%
lahkim avtomobilom
43
44%
 
Skupaj glasov : 98
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če dec 29, 2005 4:42 pm

andrej777 je napisal/-a:Ja že samo ti si zanemaril silo trenja ki je pravtako odvisna od teže pa še marsikaj. To glede ustavljanja je čist odvisno od avta do avta. Po suhem je sigurno res in tam je stvar odvisna od tega koliko energije prenesejo zavore. in če je avto težji ima večjo gibalno energijo in rabi več moči da se ustavi. Po snegu pa zavore nimajo nič z tem in je vse odvisno od trenja ki je odvisen pa od teže vozila. Se pravi: teža avtomobila pri gibalni količini pa teža pa trenju pa se bolj kot ne izničita. Ostanejo pa malenkostne razlike od avta do avta.

Potemtakem bi se vlak ustavil tako hitro kot avto če bi na oba zmontirali gume in zablokirali kolesa na asfaltu?
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Če dec 29, 2005 5:32 pm

Dosti je odvisno od gum, drugače mi je pa nekako logično, da ima lažji avto krajšo zavorno pot (brez elektronike) in se težje vkoplje v globji sneg.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Če dec 29, 2005 5:36 pm

V bistvu ja. Samo nevem kakšna kolesa bi mogu met da bi zdržala tako silo. Pri vlaku itak da bi vse lomilo. To je isto kot tista debata kater avto gre bolše čez ovink. In smo tut tam ugotovil da je teža pristranskega pomena. pomembna je porazdelitev in nevzmetena teža. Tuki je pa vse odvisno od gum in še nekaj faktorjev ki so skor zanemarljivi. Sila trenaja je koficjent krat masa, gibalna je pa hitrost na kvadrat krat masa. in mase se v taki poenostavljeni teoriji pokrajšajo. Vse je odvisno od hitrosi in koficjenta trenja.

tako da če bi mel vlak isti koficjent trenja in gume ki bi dejansko zdržale tako teže in pojemek bi se ustavlja skor isti.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Če dec 29, 2005 6:23 pm

A se ne gre tukaj za sio lepenja???
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
eclipse_R
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2889
Pridružen: Ne feb 27, 2005 12:46 am

Napisal/-a eclipse_R Če dec 29, 2005 6:58 pm

eeem.. roko si upam dat v ogenj, da če postavmo en avto k je težk 2 tone pa en avto k je težk eno tono na enakih gumah pa da jih zadrajsamo po ledu da se bo un z eno tono prej ustavu.. mim tega ne gre.. gibalna količina se kr ne izniči z nobeno silo, zato ker gibalna količina ni sila..

če hočš da ti z ekstremi ponazorim, kokr je že nekdo prej, potem damo na led en vlak z 200 tonami pa enga smarta, ju poženemo do 100 kmh pa zablokeramo gume..

lp
Slika
 
maniaxxx
 

Napisal/-a maniaxxx Če dec 29, 2005 7:07 pm

eclipse ma cist prav :D
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Če dec 29, 2005 8:27 pm

Čakte mal. To so ekstremi in tle tiste stvari ki sem jih jz zanemaru niso zanemarljive. Pri primerjavi 1 tone proti dvem pa so. iz osebnih izkušenj vem da se kia ki je težka 1 tone ne ustavi nč hitreje kot kombi ki je težak 2 tone.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
eclipse_R
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2889
Pridružen: Ne feb 27, 2005 12:46 am

Napisal/-a eclipse_R Če dec 29, 2005 8:38 pm

ja seveda je vse odvisn od gum, bremz pa še drugih stvari.. treba blo enkrat probat ane, sam mim gibalne ne morš :) probi enkat na enmu in istmu odseku pr isti hitrosti zabremzat s prazno kio, pa potem nej se notr usedejo še 4je dedci pa še kej v prtlažnik vržte pa probi na istm zabremzat.. sej najbrž ne bi blo razlike da bi mel prazn zaviralno pot 5m, poln pa 10, ampk recmo prazn 5 pa poln 6...

res je pa da so ponavad težji avti opremljeni z boljšimi zavorami in gumami, tko da se pol na konc tut ne pozna tok.. pa spet je odvisn kere avte primerjaš..

lp
Slika
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Ne jan 08, 2006 11:32 am

če si truplo, ti ne pomaga niti težek avto z dobrimi gumami , niti lahka kantica s slick gumami. jst sm vozu twingota pozimi BP in pa zdaj tut laguno BP. dobre gume in pa malo pameti in izkušenj so predpogoj za varno vožnjo!
Slika
 
Uporabniški avatar
puter
Novinec
 
Prispevkov: 211
Pridružen: To maj 18, 2004 9:19 am

Napisal/-a puter To jan 10, 2006 7:28 pm

vsi nekaj pravite, da lažje pelješ z težjim avtom... pol pa mi razložite, zakaj tovornjaki (ti so najbrž najtežja vozila na naših cestah) obtičijo na vzponih?????

jaz sem mnenja, da je lažje vozilo vseeno bolj primerno.
 
Uporabniški avatar
AXioN
Uporabnik
 
Prispevkov: 922
Pridružen: Ne okt 26, 2003 10:29 pm
Kraj: Ko si bogu za hrbtom, se uro voznje.

Napisal/-a AXioN Sr jan 11, 2006 11:23 am

Še moje mnenje :
Citroen c3 hdi z gumami 175/14
vs Polo 1.0 z gumami 155/13
Razlike v teži je tm tm 250kg, glede vožnje po zvoženem cestišču cca. 2cm snega, se c3 veliko bolje obnaša od polota, neglede na zaviranje, pospeševanje(čeprav je dizel :roll: ), oprijema na cesti, itd..
Če pa je snega 20-25cm na nespluženem cestišču, se pa citoen skrije(razen kar se tiče zaviranja), polo ima veliko več "stabilnosti", lažje ga je "ujeti", in kar "reže" :) skozi sneg( peljem se lahko v blage ovinke tudi pri 80km/h) bp.
Ampak za vsakdanjo uporabo je še vseeno bolj praktičen c3, in zato ga tudi več uporabljam kadar je sneg na cestišču..

lp
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET Če jan 12, 2006 3:06 am

puter je napisal/-a:vsi nekaj pravite, da lažje pelješ z težjim avtom... pol pa mi razložite, zakaj tovornjaki (ti so najbrž najtežja vozila na naših cestah) obtičijo na vzponih?????

jaz sem mnenja, da je lažje vozilo vseeno bolj primerno.

Obtičijo samo tisti ki imajo manj pogonskih osi od 50% .... se pravi če imajo tri osi (zadnji dve pogonski) grejo bolje kot OA s sprednjim ali zadnjim pogonom.
Večina šleperjev ima pogonsko samo eno ali dve osi izmed 4ih 5ih ali celo šestih .... zdaj pa razmišljaj zakaj ne gre po snegu šleper ki ima gnano samo tretjino ali petino koles ;)
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če jan 12, 2006 9:51 am

Hmmm...sam sem mel priložnost na lastne oči videt tovornjak, ki je prišel nalagat "metrska" drva in je imel priklopljeno prikolico. Najprej se je seveda naložil tovornjak ker je bilo pod kolesi blato, pogon pa je imel tovornjak na obe zadnji osi. No kljub pretežni obteženosti ravno na pogonskih oseh, tovornjak ni šel nikamor. Pa se ni pogreznil da bi zaradi tega ostal v "jami"...samo kopalo je ko zmešano :)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če jan 12, 2006 10:23 am

Slide je napisal/-a:Hmmm...sam sem mel priložnost na lastne oči videt tovornjak, ki je prišel nalagat "metrska" drva in je imel priklopljeno prikolico. Najprej se je seveda naložil tovornjak ker je bilo pod kolesi blato, pogon pa je imel tovornjak na obe zadnji osi. No kljub pretežni obteženosti ravno na pogonskih oseh, tovornjak ni šel nikamor. Pa se ni pogreznil da bi zaradi tega ostal v "jami"...samo kopalo je ko zmešano :)


Pr men je tovornajk podonno naredil - zalejal je v blato, ko je prišel nalagat 8metrske hlode - pol je moral pa še enkrat razložit in speljat iz blata, pa še enkrat vse naložit.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če jan 12, 2006 10:39 am

nebivedu je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:Hmmm...sam sem mel priložnost na lastne oči videt tovornjak, ki je prišel nalagat "metrska" drva in je imel priklopljeno prikolico. Najprej se je seveda naložil tovornjak ker je bilo pod kolesi blato, pogon pa je imel tovornjak na obe zadnji osi. No kljub pretežni obteženosti ravno na pogonskih oseh, tovornjak ni šel nikamor. Pa se ni pogreznil da bi zaradi tega ostal v "jami"...samo kopalo je ko zmešano :)


Pr men je tovornajk podonno naredil - zalejal je v blato, ko je prišel nalagat 8metrske hlode - pol je moral pa še enkrat razložit in speljat iz blata, pa še enkrat vse naložit.

Ja saj so tukaj tudi razagali :lol: ...ampak zanimivo je da se ni pogreznil, le premaknil se ni nikamor...samo v prazno je vrtelo. :)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET Če jan 12, 2006 12:23 pm

Ne zdaj mešat hruške in jabuka :roll:

Čeprav se gre samo za neki milimetrov je velika razlika med trdo podlago - asfaltom ali pa med neutrjeno čeprav kakšna zvožena zemlja zgleda precej trdna .... in ta tema naj bi kolkor razumem govorila o snegu na asfaltu in ne blatu pa zmehčanem terenu kar je za težka vozila velika razlika. težko vozilo se na mehkem terenu vdre npr. za 5cm kar pri kamionu sploh ni tako vidno ali očitno, a v resnici to pomeni KAJLE na vseh kolesih in ne samo pogonskih. Na asfaltu in v snegu je ta efekt zelo majhen in zgodba drugačna .... ;)

Le zakaj imajo majhni in precej močni kamioni za vlačenje pokvarjenih in obtičanih šleperjev zadaj majhno nizko "kupolo" .... mislte da je tam notri zrak :?: :D
 
bsmuk31
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 731
Pridružen: Pe jul 11, 2003 7:39 pm

Napisal/-a bsmuk31 Če jan 12, 2006 12:39 pm

Ni odvisna teža vozila, ampak razporeditev le te.
Tovornjaki obtičijo na cesti zaradi obtežitve, katera se nahaja odzadaj.
Avto mora biti obtežen na pogonskih kolesih.
Klikni za povezavo na salon.
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET Če jan 12, 2006 12:43 pm

bsmuk31 je napisal/-a:Tovornjaki obtičijo na cesti zaradi obtežitve, katera se nahaja odzadaj.
Avto mora biti obtežen na pogonskih kolesih.

a pogon majo pa spredaj? :roll:
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 Če jan 12, 2006 12:48 pm

Kupte quattrota pa dejte mir :lol:
 
bsmuk31
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 731
Pridružen: Pe jul 11, 2003 7:39 pm

Napisal/-a bsmuk31 Če jan 12, 2006 12:51 pm

Pa jaz sem mislil za šleparje.
Za navadne je pa taako, da teža ni dobro razporejena po oseh, vseeno ni dobro da obremeniš samo pogonsko os. Najbolje da si kupiš tovornjak s pogonom na vsa kolesa, pa sigurno nikoli ne boš ostal na cesti v snegu, samo ne potem jamrat zaradi porabe :lol:
Klikni za povezavo na salon.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov