Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
drugmirko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2688
Pridružen: Ne apr 17, 2005 9:30 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a drugmirko Če jan 26, 2006 8:56 pm

trese predvsem zaradi naboja, ki ga nabereš na zicu... tisto s trenjem, zračnim uporom... vse lepo in prav, ampak avto vendarle ni avion, ki bi z 900 na uro letel čez naelektrene oblake. in definitivno nima nič skupnega z zimskimi gumami ali s tem, da "se ozemljiš čez čevlje, kjer ne čutiš, ker nimajo živčnih končičev"...
če bi držala tista z naelektrenjem avta zaradi vožnje, zakaj te pol vseka ko lezeš iz razstavnega avta v salonu? tisti se ni premaknu že lep cajt... je pa plac klimatiziran, vlažnost zraka nizka, sedeži pa oblečeni v sintetične mešance...

ergo...bolj kot so materiali sedežnih prevlek sintetični in bolj kot je suh zrak, bolj te vseka! probejte se spomnit, če je kerga že streslo, ko je na deževen dan lezu iz usnjenih zicev?

sicer vam je pa sleeper itak zelo lepo povedal! meni recimo funkcionira, če se preden se vstanem iz zica, primem za obroček kljuke na stebričku in ga držim dokler ne vstanem. ker ni pofarban boljše prevaja in se lažje razelektriš... deloma drži tudi tista, da primeš ključ takoj za plastiko in gledaš kako na konici ključa preskoči iskra, ko se dotakneš ključavnice. sam pri nizkih napetostih... drugač te glihtak strese, ker je ključ prekratek. takrat ko vidiš sikro pri razlelktritvi statičnega naboja so napetosti par kV... milsim, da ene 5kV in več, če jo vidiš... pri nižjih se sam sliši in čuti :P . in pri napetostih 5 ali 7kV te ne strese sam če se probaš razelektrit čez ključ, strese te tudi če to počneš čez fazenbrifer.... pa še zasveti kot novoletna jelka... :P
živeo drugmirkooooo!!!!
 
Uporabniški avatar
sleeper
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 22
Pridružen: To dec 07, 2004 8:55 pm
Kraj: Ljutomer

Napisal/-a sleeper Če jan 26, 2006 10:04 pm

bsmuk31 je napisal/-a:...steče skozi tebe električni tok, vendar preskok iskre nastane pri čevljih...


@ bsmuk31: Sorry bsmuk31, ampak to moram vprašat! Si že kdaj slišal za izolatorje...? :lol:

LpS
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Če jan 26, 2006 10:46 pm

sleeper je napisal/-a:@ bsmuk31: Sorry bsmuk31, ampak to moram vprašat! Si že kdaj slišal za izolatorje...?

Tud izolatorji prevajajo, samo precej slabše kot prevodniki. Človeško telo je precej prevodno, razen nasrečo zgornjega dela kože. Naboj, ki se nabere na avtomobilu mora nekje odteči - 10 cm zraka je predobra izolacija, centimeter gume na podplatu od čevlja pa ni več zadosti dobra in tok steče.
Slika
 
Uporabniški avatar
Niva13
Uporabnik
 
Prispevkov: 1246
Pridružen: Ne jul 04, 2004 4:52 pm
Kraj: planet Vulcan

Napisal/-a Niva13 Če jan 26, 2006 10:54 pm

Uh, ko sem se na radiu delala, sem 1x prekinila predvajanje muzike, ker je iskra iz mojega prsta preskocila na tipko gramofona, ceprav se je sploh nisem dotaknila, se je rocka kar dvignila :P

E.T. go home :lol:
@w~ b#0n~
 
bsmuk31
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 731
Pridružen: Pe jul 11, 2003 7:39 pm

Napisal/-a bsmuk31 Pe jan 27, 2006 9:01 am

sleeper je napisal/-a:
@ bsmuk31: Sorry bsmuk31, ampak to moram vprašat! Si že kdaj slišal za izolatorje...? :lol:

LpS


Ja sem.
A si pa ti mogoče že slišal, da ce imaš npr. 2 cm izolatorja okoli 1 žice in 0,5 cm izolatorja okoli 2 žice, da imaš večjo možnost da pride do preboja pri 1 žici?
Toliko malo za razmislek (ni vse tako enostavno kakor zgleda).
Klikni za povezavo na salon.
 
Uporabniški avatar
sleeper
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 22
Pridružen: To dec 07, 2004 8:55 pm
Kraj: Ljutomer

Napisal/-a sleeper Pe jan 27, 2006 4:42 pm

Saj pravilno razumem, govorimo o statični elektriki nastali pri izstopu iz avtomobila!? Torej 20 kV, ko zrak postane prevodnik (seveda na razdalji par mm) in toku merjenem v mikro amperih...??? In ne o streli z nekaj milijoni amperov...
Ok, zmagali ste!

Se opravičujem!

S
 
Uporabniški avatar
RKay
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 648
Pridružen: To jun 14, 2005 12:12 pm

Napisal/-a RKay Pe jan 27, 2006 4:44 pm

Težka debata, sj ne morem verjet :P
 
bsmuk31
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 731
Pridružen: Pe jul 11, 2003 7:39 pm

Napisal/-a bsmuk31 Pe jan 27, 2006 7:21 pm

sleeper je napisal/-a:Saj pravilno razumem, govorimo o statični elektriki nastali pri izstopu iz avtomobila!? Torej 20 kV, ko zrak postane prevodnik (seveda na razdalji par mm) in toku merjenem v mikro amperih...??? In ne o streli z nekaj milijoni amperov...
Ok, zmagali ste!

Se opravičujem!

S


No pa razloži to: Če praviš da je guma izolator to pomeni da avto ni ozemljen zaradi gum na katerih stoji, človek pa tudi ni ozemljen zato ker nosi čevlje ki imajo podplat iz gume.
Torej zakaj te strese statična elektrika, če ni nič ozemljeno?

Saj si verjetno že videl ptiče kako veselo čepijo na kV daljnovodih (seveda jih ne trese ker niso ozemljeni.
Klikni za povezavo na salon.
 
Uporabniški avatar
drugmirko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2688
Pridružen: Ne apr 17, 2005 9:30 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a drugmirko Pe jan 27, 2006 8:03 pm

lej.... strese te zato, ker maš na sebi naboj ene polaritete, ki si jo nabral z drgnjenjem riti in hrbta po zicu. karoserija pa je nevtralna ali pa z nabojem nižjga napetostnega nivoja. zato te vseka tudi, če sta ti, prek čevljev in avto prek gum, ločena od preostalega sveta. če pa naboj izenačiš preden se fizično ločiš od avta te pač ne strese.... in v vsakem primeru te vseka če je karoserija nabita z eno polariteto ti pa z drugo! vse skupaj ma najbrž več veze z jakostjo polja, ki ga nosiš zaradi statičnega naboja, kot pa z debelino podplatov. če nabranega naboja ne sprostiš z razelektritvijo na avtu (recimo, avto zapreš ne da bi se dotaknil kovinskih delov) te strese na prvi naslednji stvari ali osebi nevtralne polaritete, ki se jo dotakneš. če se seveda naboj ki ga nosiš iz avta ni razgubil med hojo do nje/njega.... gre preprosto za to, da oba dva, voznik in avto,(tako lepo izolirana od ostalega sveta) predstavljata vsak po en pol relativno primitivnega in velikega kondenzatorja...


mi bi blo pa v posebno veselje, če bi razložu tisto z 1 žico, 2 žico in različno debelimi izolacijami okrog njih.... kaj to, ločene žice? dvožilni kabel? koaksijalc?, kakšna izolacija... ista pri obeh? kakšne napetosti 12V ali 400kV? nisem nič štekal na kaj misliš, bralo se je pa bolj kot " mudrost babe vračare"... :P ;)
živeo drugmirkooooo!!!!
 
BMW Motorsport
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 630
Pridružen: To nov 30, 2004 7:04 pm
Kraj: LJ-Center

Napisal/-a BMW Motorsport Pe jan 27, 2006 8:11 pm

mene tut zadne cajte rukne dobesedno vsaka metalna stvar k jo pipnem. Nazadne pred pol ure. Je tko zabliskal da sm se kr usrou. :shock:
Bayerische Motoren Werke fuer immer!!!

P.S.: Need $ for Bavaria: Please donate... ;)
 
Uporabniški avatar
drugmirko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2688
Pridružen: Ne apr 17, 2005 9:30 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a drugmirko Pe jan 27, 2006 8:16 pm

aja... tisto za ptice maš sicer prav. jim ni hudega, razen če jim med sedenjem na žici 400kV daljnovoda ne rata recimo s krilom dotaknit konstrukcije nosilnega stebra (za dotik druge žice ni strahu, ker so par metrov na razen). se pa zaradi velike razlike med napetostnimi naboji med žicami daljnovoda in zemljo vendarle pojavlja ena zoprnija, ki ji rečejo parazitne kapacitivnosti... sicer nima direktne veze s statiko v avtu, posledice (razlika v "naboju" in pojav kapacitivnosti) so pa podobne...
živeo drugmirkooooo!!!!
 
Uporabniški avatar
drugmirko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2688
Pridružen: Ne apr 17, 2005 9:30 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a drugmirko Pe jan 27, 2006 8:19 pm

BMW Motorsport je napisal/-a:mene tut zadne cajte rukne dobesedno vsaka metalna stvar k jo pipnem. Nazadne pred pol ure. Je tko zabliskal da sm se kr usrou. :shock:


:mrgreen: :mrgreen: ja... centralna kurjava nažiga ker je zunaj peklenski mraz, suh zrak, prah, topli podi, plastične obloge... pol pa na vsake par korako ribsanja s copatki malo vseka... :P
živeo drugmirkooooo!!!!
 
Uporabniški avatar
sleeper
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 22
Pridružen: To dec 07, 2004 8:55 pm
Kraj: Ljutomer

Napisal/-a sleeper Pe jan 27, 2006 8:47 pm

@ drugmirko: Hvala za obrazložitev!!!

Gre sam za to, da naboj ki ga odneseš s sedeža mora od nekod priti. Če predpostavljamo, da je prej na avtu bil naboj nevtralen, s tem ko nabiješ sebe nabiješ avto z nasprotno polariteto. Sam za to gre. Ko se pa avtomobila dotakneš pa skleneš tok, torej te strese.
Enako pri pticah. Dokler se dotikajo sam ene žice jim ne more bit nič. Če bi se pa slučajno dotaknila obeh, pa lahk spodaj čakaš s krožnikom na pečenega piščanca... :yum
Tud med samimi žicami daljnovoda delujejo sile, ampak tega ne bi podrobneje razglabljal.

Torej, med izstopanjem se držite kovinskega dela na avtomobilu in stvar je rešena. Povsod drugam pa pazite, da povzročate čim manj drgnjenja... Ne to, kar zdaj vi mislite!!! Mislim na hojo s copatki, ko vsi vlačimo noge za sabo in podobno...

Hvala za debato, pa brez zamere! I´m outta here! :hi

LpS :bow
 
bsmuk31
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 731
Pridružen: Pe jul 11, 2003 7:39 pm

Napisal/-a bsmuk31 Pe jan 27, 2006 9:35 pm

Razložil bom na podlagi naloge:
Prebojna trdnost zraka je odvisna od tlaka, vlažnosti, čistosti ter ioniziranosti in znaša 2,1kV/mm. Med vzporednima ploščama v zraku je napetost 20kV.

1.Pri kolikšni razdalji med ploščama bo prišlo do preboja, če računamo s prebojno trdnostjo zraka 2,1 kV/mm?

2. Med plošči damo dielektrični vložek debeline 5mm, relativne dielektričnosti εr=6 in zelo velike prebojne trdnosti. Ostalo je zrak prebojne trdnosti 2,1kV/mm. Pri kolikšni razdalji bo prišlo do preboja?

1.)
E=ex*U/d  Epr=U/d
d=U/Epr = 20.000/2.100 = 9,52 mm

2.)
U=Uzr+Udi = Ezr*dzr+ Edi+ddi
Dn1 = Dn2
ε0*εr1*E1 = ε0*εr2*E2
E2= (εr1*E1)/ εr2
Edi= (εzr*Ezr)/ εdi
dzr= U – (Ezr*ddi /εdi)/Ezr = 20.000-(2.100*5/6)/2.100= 8,7 mm
d= dzr + ddi = 8,7 + 5 = 13,7 mm

PS: V šoli smo delali to vajo in je bil tok velik 10 uA
Klikni za povezavo na salon.
 
Uporabniški avatar
drugmirko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2688
Pridružen: Ne apr 17, 2005 9:30 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a drugmirko Pe jan 27, 2006 9:49 pm

ja... vse lepo in prav.... ampak temeljni problem v debati ni bil v razdalji na kateri preskoči iskra ko te rukne ali v prebojni trdnosti zraka ampak v tem, da nekak nisi razumel, da voznik predstavlja eno od nabitih plošč, avto pa drugo od plošč iz tega tvojega računskega prikaza... gre preprosto za to, da naelektren "sistem" avto/voznik predstavlja nabit kondenzator, ki se prek dotika "kratkostično" sprazni takrat, ko zapreš vrata (za posledico te žvajzne). in zimske (ali letne gume), kot tudi gumijasti podplati čevljev tu pomenijo sam "izolatorje", ki v tvojem računskem fizikalnem poizkusu držijo plošče na stojalu.

torej, tole:
bsmuk31 je napisal/-a: Torej zakaj te strese statična elektrika, če ni nič ozemljeno?

je eden od vzrokov za to da te strese. da te nebi, bi morala oba bit ozemljena.... ampak, takrat se tudi nobedennebi navlekel statičnega naboja in nebi nič streslo....
živeo drugmirkooooo!!!!
 
bsmuk31
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 731
Pridružen: Pe jul 11, 2003 7:39 pm

Napisal/-a bsmuk31 Pe jan 27, 2006 10:24 pm

če bi lahko stopil iz avta in poletel ter zaprl vrata avtomobila te sigurno nebi streslo. ker seveda nebi bil ozemljen.

Predlagam poizkus.
Natakni si copate z podplatom iz gume, se usedi na lesen stol ter z nogami drgni po tleh, nato pa se dotakni prijatelja, ki sedi na lesenem stolu in ima noge na tleh, ter opazuj kaj se bo zgodilo. Nato ponovno drgni copate po tleh jih dvigni, ter se dotakni prijatelja, ki ima noge v zraku in opazuj. Ko boš končal ta poizkus, pa napiši sem rezultate.
Klikni za povezavo na salon.
 
Uporabniški avatar
drugmirko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2688
Pridružen: Ne apr 17, 2005 9:30 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a drugmirko Pe jan 27, 2006 10:59 pm

a..joj... to postaja že rahlo brezpredmetno.... dej ti v ponedeljek zamori učitla fizike v šoli. meni se ne da več in predvsem ne čutim nobene potrbe po tem, da bi se šel preganjat kdo ma prav in kdo ne. mi popolnoma zadostuje to, da vem da se nalezem statične elektrike, če ritjo žulim po sintetičnih sedežih in to, da se ta statika pač razelektri, če se pol dotaknem nečesa z drugačnim nabojem. kdo to razelektrenje bolj čuti, jaz, avto ali prijatelj na lesenem stolu mi je pa čist vseeno...




no... mogoče bi me zanimala še tista z žicami in izolacijo različnih debelin... :P
živeo drugmirkooooo!!!!
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET So jan 28, 2006 12:20 am

@drugmirko, eden od rekih ki šteka zadevo s to statiko :clapclap

Pozabu si samo povedat da so ti problemi najbolj izraziti v teh dneh ko je ful suh zrak .... ko bo relativna vlaga zraka spet čez vsaj 50% teh problemov ne bo več - jih ne bo čutit ;)
 
bsmuk31
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 731
Pridružen: Pe jul 11, 2003 7:39 pm

Napisal/-a bsmuk31 So jan 28, 2006 7:21 am

drugmirko je napisal/-a:a..joj... to postaja že rahlo brezpredmetno.... dej ti v ponedeljek zamori učitla fizike v šoli. meni se ne da več in predvsem ne čutim nobene potrbe po tem, da bi se šel preganjat kdo ma prav in kdo ne. mi popolnoma zadostuje to, da vem da se nalezem statične elektrike, če ritjo žulim po sintetičnih sedežih in to, da se ta statika pač razelektri, če se pol dotaknem nečesa z drugačnim nabojem. kdo to razelektrenje bolj čuti, jaz, avto ali prijatelj na lesenem stolu mi je pa čist vseeno...




no... mogoče bi me zanimala še tista z žicami in izolacijo različnih debelin... :P


Žal ne hodim več na fax, lahko pa ti prideš na naš fax, pa vprašaš kakšnega profesorja za elektrotehniko, pa ti bo vse lepo razložil.
Glede izolacije sem ti pa razložil z izračunom, če pa ga nisi razumel, pa to ni moj problem, v bistvu pa to ni vprašanje te teme, tako da na vprašanje sem jaz že odgovoril na prvi strani.
Torej: I am out of here. :hi
Klikni za povezavo na salon.
 
Uporabniški avatar
ghostrider
Novinec
 
Prispevkov: 394
Pridružen: Po jan 23, 2006 10:37 am
Kraj: kva te boli ku...

Napisal/-a ghostrider So jan 28, 2006 11:58 am

jorgeus je napisal/-a:A si opazil kake avtomobile, k se jim uzad vlece en gumijast trakec? No, to baje pomaga...Tko kt gumijasti podplati baje pomagajo...Ceprav sem jest osebno brezupen primer in te cist razumem...da ne omenim, ko komu stisnem roko... :roll:


Sori ampak mal si ga v skalo usekal, ubistvu ga je marsikdo... :bonk Ni kt gumjasti podplati. Kt gumjasti podplati so gume pr avtu. Pa tud to čist ne drži s cunam. :nae Delno ampak ne čist. Enostavno: Vsem, ki nakladate in pametujete na dolgo in široko, povzetek: Vsaka stvar je nabita z enmu potencjalam. Avto se pač naelektri zarad takih in drugačnih pojavov.Pika in konc. In ce je me dvema potencialoma (zemlja, pleh od avta) izolator (gume), vas, ko stopite iz avta ven in se ga dotaknete, zdrma štrom, ker ste "vodnik" za izravnavo potencialov (človeško telo sestavlja večina tekočine, zato prevaja Wel.(probaj v vtičnici-da nebi slučajno :!: )). Namesto preko vas pa se potenciali lahko ničijo preko t.i. gumjastega trakca, ki ubistvu ni :?: gumjast trakec :?: , ( :!: če vam bo kdo prodajal samo gumo, ga brcnite v koleno, kar vam nisem rekel jaz :!: ) ampak je v tej gumi skrit kovinski vodnik, katerega priklopimo na maso vozila. Guma pa je okol sam zato. da se un baker notr ne znuca tok hitr(je mehak ampak ful prevoden). Kupi, to se ti splača, če te res tolk moti.
Sporočilo velepametnakovičem:če ste že hodil v ljubljano na fax, še ne pomen, da če zravn v kafiču piješ pir, pa zjaš babe, da si kao neki študiran. Pa tist k komplicira in se ma obenem za pametnga, naj u živlen ne prčakuje ubitačnih uspehov, ker takih kumplicirancev ne rab noben :!: :roll: :woohoo Se pridružujem:živeo drugimirkooooooooooo
Svaki čedo svoga konja hvali!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov