Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
zazi
Novinec
 
Prispevkov: 301
Pridružen: Če sep 15, 2005 2:52 pm
Kraj: inda bushezezz

Napisal/-a zazi Če maj 11, 2006 4:19 pm

Pri isti moči motorja, pri isti masi avtomobila in pri isti širini gum bi mogu it avto s 17" hitrejs... je pa to idealni primer. Mors pa vec faktorjev upostevat in sicer kok večji je upor, kok večja je teža itd...
Tigra ... by Opelklinika
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Če maj 11, 2006 4:35 pm

zazi je napisal/-a:Pri isti moči motorja, pri isti masi avtomobila in pri isti širini gum bi mogu it avto s 17" hitrejs... je pa to idealni primer. Mors pa vec faktorjev upostevat in sicer kok večji je upor, kok večja je teža itd...


Zakaj? Obseg gume je enak, le da je pri 17" feltni vec teže proti zunanji strani feltne...
 
Uporabniški avatar
erixon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 512
Pridružen: Sr jun 16, 2004 2:41 pm
Kraj: Dom je kjer je avto...

Napisal/-a erixon Če maj 11, 2006 4:51 pm

andrazzupan je napisal/-a:Erixon:
Sej prov hočeš povedat samo tvje ugotavljanje razlike je zanemarljivo.
Feltna ki ima 15 col in tista ki ima 17 col imata obe težišče v sredini! :roll:
Tisto z vedrom ni dober primer ker za oba vedra potrebuješ isto silo da jih vrtiš. Mogel bi napisati da rabiš večjo silo ko vedro ustavljaš. :D


Kaj ma pa težišče gume in feltne pri vsem tem? Ker če bi blo to pomembno, bi pol lahk dal na avto glomazne feltne pa bi se po tej logiki vrtela stvar z enako lahkoto.

Da stvar vztraja pri vrtenju je potrebno vedno dodajati silo. Večji kot je vrtilni moment več sile potrebuješ da to vtraja pri vrtenju z enako hitrostjo.

Glede une ugotovitve glede tega da je pospešek sicer res manjši, končna hitrost pa enaka se tudi ne strinjam, ker avto doseže končno hitrost, ko se izenači moč motorja z zračnim uporom, kotalnim trenjem oz. vsem kar pač zavira avtomobil pri gibanju. Najbolj pri vsem sta pomembna dva faktorja: aerodinamika in poganjanje nevzmetenih mas (kolesa, diski, ploščice...). Pri aerodinamiki nič ne spreminjamo, spreminjamo pa nevzmetene mase - ne velikost mase ampak razporeditev od središča vrtenja
Rad imam ženske, ki znajo bočno parkirat.
 
tešo
Novinec
 
Prispevkov: 431
Pridružen: To sep 28, 2004 7:11 pm
Kraj: Krško

Napisal/-a tešo Če maj 11, 2006 4:53 pm

eni odkrivate ameriko.

meni 19-ka z 165/70/13 leti dobrih 195km/h in obrtaomer se zavrti cca. 6.000 rpm. Marca sem pa dal gor ALU z gumam 195/50/15 mi gre pa dobrih 170 km/h pa obratomer se zavrti nekje 5.000 rpm. tako da če bi mel močnejši motor če bi se mi uspelo zavrtet do blokade z 13'' in z 15'' bi na števcu za hitrsot kazalo enako, vendar realna hitrost bi bla višja pri 195/50/15.

zato ker je kolesni obseg pri 195/50/15 malenkost večji kot pri 165/70/13
Slika
Slika
Lep Pozdrav By tešo
 
Uporabniški avatar
erixon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 512
Pridružen: Sr jun 16, 2004 2:41 pm
Kraj: Dom je kjer je avto...

Napisal/-a erixon Če maj 11, 2006 5:06 pm

tešo je napisal/-a:eni odkrivate ameriko.

meni 19-ka z 165/70/13 leti dobrih 195km/h in obrtaomer se zavrti cca. 6.000 rpm. Marca sem pa dal gor ALU z gumam 195/50/15 mi gre pa dobrih 170 km/h pa obratomer se zavrti nekje 5.000 rpm. tako da če bi mel močnejši motor če bi se mi uspelo zavrtet do blokade z 13'' in z 15'' bi na števcu za hitrsot kazalo enako, vendar realna hitrost bi bla višja pri 195/50/15.

zato ker je kolesni obseg pri 195/50/15 malenkost večji kot pri 165/70/13


Ja zakaj pa le motorju prej zmanjka moči kot pri 13 colskih ? Pa zakaj pri večjih feltnah doseže na koncu nižje obrate?

Sej si si odgovoril sam. Stvar je res, da prispevajo precej tut širše gume, nekaj pa tut feltne.


Zdej pa mislim, da je vsak že povedu svoj in mate ene pet različnih mnenj, kjer sta možni le dve. Naj se vsak zase odloč komu bo verjel. Zase vem da mam prav, če se pa kdo z mano ne strinja se mu pa tut ni treba.....ne da se mi pa več tut nikogar prepričevat.
Rad imam ženske, ki znajo bočno parkirat.
 
tešo
Novinec
 
Prispevkov: 431
Pridružen: To sep 28, 2004 7:11 pm
Kraj: Krško

Napisal/-a tešo Če maj 11, 2006 5:23 pm

erixon je napisal/-a:
tešo je napisal/-a:eni odkrivate ameriko.

meni 19-ka z 165/70/13 leti dobrih 195km/h in obrtaomer se zavrti cca. 6.000 rpm. Marca sem pa dal gor ALU z gumam 195/50/15 mi gre pa dobrih 170 km/h pa obratomer se zavrti nekje 5.000 rpm. tako da če bi mel močnejši motor če bi se mi uspelo zavrtet do blokade z 13'' in z 15'' bi na števcu za hitrsot kazalo enako, vendar realna hitrost bi bla višja pri 195/50/15.

zato ker je kolesni obseg pri 195/50/15 malenkost večji kot pri 165/70/13


Ja zakaj pa le motorju prej zmanjka moči kot pri 13 colskih ? Pa zakaj pri večjih feltnah doseže na koncu nižje obrate?

Sej si si odgovoril sam. Stvar je res, da prispevajo precej tut širše gume, nekaj pa tut feltne.


Zdej pa mislim, da je vsak že povedu svoj in mate ene pet različnih mnenj, kjer sta možni le dve. Naj se vsak zase odloč komu bo verjel. Zase vem da mam prav, če se pa kdo z mano ne strinja se mu pa tut ni treba.....ne da se mi pa več tut nikogar prepričevat.


nič ne nasprotujem tvojemu postu, celo strinjam se kar si napisal, samo napisal sem, če bi bil motor dosti močan da bi se v peti zavrtel do blokade tako z 165/70/13 kot z 195/50/15 bi na števcu kazalo popolnoma enak, ker števec ki meri hitrost dobiva impulz iz menjalnika in ne iz koles...

tko da avto z enakimi obrati po števcu bo šel enako hitro ne glede na dimezijo koles. realno bo šol pa hitreje takrat ko bo imel večji obseg kolesa.

bluzimo, če koga zanima al pa ne verjame naj proba z GPR-som prek satelita zmerit hitrsot pa bo vidu kaj je res.

drgač pa itak težje se kolo zavrti če je večji kolesni obseg in tem bolj se motor matra da se zvrti do blokade
Slika
Slika
Lep Pozdrav By tešo
 
Uporabniški avatar
erixon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 512
Pridružen: Sr jun 16, 2004 2:41 pm
Kraj: Dom je kjer je avto...

Napisal/-a erixon Če maj 11, 2006 5:46 pm

Veš kako bi to lahko pa res zelo enostavno preveru? Maš dve taki felgni in gumi o katerih pač debatiramo. Pol ji pa enostavno spustiš dol po enemu hribu. Tista guma, ki pride prej dol se lažje vrti in vzame motorju manj moči. Posledično bi imel zato tak avto višjo hitrost, ker bi več moči motorja lahko koristno porabil. Če se kateremu da, lahko enkrat proba, čeprav ne vem kako bomo dobil oboje z enako maso....
Rad imam ženske, ki znajo bočno parkirat.
 
Uporabniški avatar
Brouky
Uporabnik
 
Prispevkov: 1161
Pridružen: Sr sep 07, 2005 11:00 pm
Kraj: the biggest street in sevnica

Napisal/-a Brouky Če maj 11, 2006 7:42 pm

Ja fantje ste zabluzili... :D Prišli ste do fizike,kjer sem pa jaz čist out :oops: Se pa strinjam z erixonom,ker tako pripada gajba meni :lol: :lol: :lol:
Hyundai accent 1.3LS supercharged with my heavy leg :P
 
Uporabniški avatar
zazi
Novinec
 
Prispevkov: 301
Pridružen: Če sep 15, 2005 2:52 pm
Kraj: inda bushezezz

Napisal/-a zazi Pe maj 12, 2006 8:03 am

W|zz je napisal/-a:Zakaj? Obseg gume je enak, le da je pri 17" feltni vec teže proti zunanji strani feltne...


zakaj bi bil pa obseg gume enak? jst sem meu prej 185/55 R14 zdej mam pa 205/40 R17 seprav 3" razlike - 15mm profila in dobiš da je obseg večji, pr mojmu fotru je pa še lažja matematika menjava gum iz 225/45 R17 na 225/45 R18 seprav je guma večja za en col stem se tut obseg poveča... drgač je pa erixon tko lepo povedu kako to prevert v praksi
Tigra ... by Opelklinika
 
andrazzupan
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: Ne nov 13, 2005 9:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a andrazzupan Pe maj 12, 2006 8:31 am

Sem si vzel malo časa in sem izračunal koliko moči porabiš če vrtiš štiri platišča
15'' 6 kg
17'' 7 kg
pri hitrosti 200km/h
je poraba energije 10 kW (15'') ter 15 kW (17'')

5 kW je razlike. Če ima motor 100kw je to 5%.
Meni se to ne zdi velika razlika.
 
Uporabniški avatar
erixon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 512
Pridružen: Sr jun 16, 2004 2:41 pm
Kraj: Dom je kjer je avto...

Napisal/-a erixon Pe maj 12, 2006 3:42 pm

Končno nekdo, ki je nekaj zračunu, sej bi jest tut pa se mi ne da. Hvala...

Mislim, da bi to temo sedaj lahko dali pod ključ....
Rad imam ženske, ki znajo bočno parkirat.
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET Ne maj 14, 2006 2:12 am

andrazzupan je napisal/-a:Sem si vzel malo časa in sem izračunal koliko moči porabiš če vrtiš štiri platišča
15'' 6 kg
17'' 7 kg
pri hitrosti 200km/h
je poraba energije 10 kW (15'') ter 15 kW (17'')

5 kW je razlike. Če ima motor 100kw je to 5%.
Meni se to ne zdi velika razlika.

in po kateri formuli s katerimi upoštevanimi faktorji je ta izračun narejen .... od kje tisti kilowati :?:
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Ne maj 14, 2006 7:44 am

andrazzupan je napisal/-a:je poraba energije 10 kW (15'') ter 15 kW (17'')


Lepo da si se spravil računati, a tole ne bo držalo. Ko ti zavrtiš neko stvar do določene hitrosti, zanemariš upor in trenje, se bo ta stvar do neskončnosti vrtela s tisto hitrostjo in ne bo porabljala nobene moči. Bo pa shranjevala določeno količino energije. V idealnem primeru tudi ni pomembno, ali boš ti to stvar zavrtel z močjo 10W ali 10kW... v obeh primerih boš nekoč dosegel želeno hitrost vrtenja in enako količino shranjene energije, le da boš moral na to v prvem primeru čakati neprimerno dalj časa.
Napaka pri tem zapisu je v enotah... W - watti so enota za moč, enota za energijo je pa J - joule. Moč je kvocient energije in časa 1 W = 1 J/s ali v osnovnih enotah: 1 W = 1 kg m^2 s^-3 in 1 J = 1 kg m^2 s^-2. Preglej izračun, če nisi morda samo na koncu zapisal napačne enote. Če bi moralo namesto kW pisati kJ je problem rešen - ampak ti tak izračun pove samo to, koliko energije ti "shraniš" v vretečem kolesu, nič pa o tem, v kakšnem času to pri neki hitrosti dosežeš.
Slika
 
andrazzupan
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: Ne nov 13, 2005 9:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a andrazzupan Ne maj 14, 2006 8:03 am

Ja zmotu sm se k sm hitu pa nism nč enot pisov :roll: . Bom dal izračun gor ko bo cajt.
Drgač pa res sploh nima fore kolk je feltna velika.
 
tešo
Novinec
 
Prispevkov: 431
Pridružen: To sep 28, 2004 7:11 pm
Kraj: Krško

Napisal/-a tešo Ne maj 14, 2006 9:29 am

:lol:

naj en mod tole zaklene, ker ta tema ne pelje nikamor
Slika
Slika
Lep Pozdrav By tešo
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8424
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Napisal/-a MacTron Ne maj 14, 2006 9:31 am

jaz mislim da smo prekolkuliral pretuhtal in pregnetl vse tele cole
tako da gre tema na zasluzen pocitek...
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov