Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Sr maj 31, 2006 5:25 pm

Še dobro da nekateri razumejo delovanje avtomobilskega motorja.

Trenutna oraba v 4. prestavi pri 3000 obratih pri mojem TDIju je lahko povsod vmes med 0 in 25, mogoče 30 l/100km. Odvisno od tega, kaj od motorja hočem. Če hočem z njim zavirat in ne tiščim plina bo kuril 0 l/100km, če bom hotel da na polno pospešuje bo pil 25l/100km, če pa bom hotel le vzdževati hitrost, bo pil nekje med 6 in 7 l/100km.

Za enostavno razlago je tukaj preveč stvari, ki vplivajo na porabo pri določenih obratih, v določeni prestavi z določenim plinom, kot so krivulja navora motorja, motorne izgube, hitrost, prestavno razmerje, zračni upor in pospešek. Poleg tega pa se vse te spremeni iz trenutka v trenutek sočasno spreminjajo, kar še oteži razumevanje.

Gelde na prvotno vprašanje pa: pri konstantni hitrosti bo avto v drugi prestavi pri 3000 obratih porabil več goriva na prevoženo razdaljo, kot v četrti pri 3000 obratih. Če pa gledamo porabo glede na čas, bo manj porabil v drugi kot v četrti.
Slika
 
Uporabniški avatar
DoubleG
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 563
Pridružen: Sr jan 19, 2005 7:26 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a DoubleG Sr maj 31, 2006 7:21 pm

andrazzupan je napisal/-a:Pri 3/4 pohojenem gasu kuri avto v vseh prestavah isto (v litrih na uro seveda)


Ni res. Če maš ti 3/4 pohojen gas je odvisno kolk hitro se motor vrti, oz. v katerem območju vrtljajev je. Če je avto v nizkih obratih bojo ventili dlje časa odprti in več bencina steče skozi ventile --> večja poraba na uro.

Podobno vprašanje sem si jaz zastavil nekaj let nazaj

če maš ful gas v klanc v drugi al pa ful gas v tretji. Kdaj več pije?

Seveda v drugi pospešuje, v tretji pa je hitrost konstantna
 
Uporabniški avatar
TUNING_BOY
Uporabnik
 
Prispevkov: 1440
Pridružen: Če apr 06, 2006 2:41 pm

Napisal/-a TUNING_BOY Sr maj 31, 2006 7:43 pm

Pudgar Uroš je napisal/-a:
mišek je napisal/-a:Če gledamo porabo na uro pri 3000 obr. bo motor sigurno več goriva porabil v četrti prestavi kot pa v drugi. Zato ker obrati so isti, samo motor je bistveno bolj obremenjen v četrti, ker gre takrat avto dosti hitreje (v istem času prideš dlje torej motor opravi več dela - od sebe da več moči, za kar potrebuje več goriva), kot pa v drugi. Če pa gledaš porabo na 100km pa je bistveno manjša v četrti.


Točno tako!



Tud js s strinjam! Ampak eni pač ne razumejo!
__+__ 2FAST 4YOU__+__
 
Uporabniški avatar
Partyzan
Novinec
 
Prispevkov: 163
Pridružen: To nov 08, 2005 9:41 pm
Kraj: okolica Lj

Napisal/-a Partyzan Sr maj 31, 2006 7:46 pm

Če bi dal avto na valarje bi ti mogel računalnik kazat isto porabo pri 3000rpm neglede v kateri prestavi imaš.
Zakaj na cesti ni isto. Ker, ko imaš v tretji ne pritiskaš tok na gas kot v četrti prestavi.


Sam a mogoče računalnik pri avtu gleda kaj v keri prestavi imaš. Po eni strani bi bilo logično. Ko imaš v prvi prestavi pač rabiš za pospeševanje in ne za kruzanje kot v četri.

Čeprov, ko pohodiš gas hočeš da gre, neglede v keri prestavi maš.
 
andrazzupan
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: Ne nov 13, 2005 9:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a andrazzupan Sr maj 31, 2006 8:23 pm

4 prestava = 3/4 gasa = poraba 1 l/h = dobivamo 30 kW moči = peljemo se 100 km/h = za to potrebujemo 30 kW (izkoristimo ves pritečen bencin)

2 prestava = 3/4 gasa = poraba 1 l/h = dobivamo 30 kW moči = peljemo se 40 km/h = potrebovali bi 8 kW moči
(torej gre 22 kW v prazno, motor pa še vseeno kuri bencin, ker imamo pritisnjen gas)



Številke so izmišljene.
 
Uporabniški avatar
Pollo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2190
Pridružen: Ne feb 12, 2006 10:07 pm

Napisal/-a Pollo Sr maj 31, 2006 9:07 pm

Neki mi ni jasno. Če furam u prvi (tdi) do 2500rpt je ista poraba kt u peti na isto vrtaljih???Zakaj pol relacijska vožna požre enkrat manj goriva?bi mogu furat pod 2000 al kaj??
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Sr maj 31, 2006 9:34 pm

andrazzupan je napisal/-a:4 prestava = 3/4 gasa = poraba 1 l/h = dobivamo 30 kW moči = peljemo se 100 km/h = za to potrebujemo 30 kW (izkoristimo ves pritečen bencin)

2 prestava = 3/4 gasa = poraba 1 l/h = dobivamo 30 kW moči = peljemo se 40 km/h = potrebovali bi 8 kW moči
(torej gre 22 kW v prazno, motor pa še vseeno kuri bencin, ker imamo pritisnjen gas)

Številke so izmišljene.


Pa sej to ni res. 22kW pa le ne more it v prazno:) Pac bi imel manj gasa, kolkor je potrebno za unih 8 kW.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
krucymucy
Novinec
 
Prispevkov: 303
Pridružen: Sr mar 30, 2005 10:06 pm

Napisal/-a krucymucy Sr maj 31, 2006 9:34 pm

povrecna poraba na litrov/100km je vecja. zaradi casa voznje...

povprecna poraba litrov/uro je manjsa v drugi prestavi
ce smo ze dlakocepski. :lol:
Zadnjič spremenil krucymucy, dne Sr maj 31, 2006 10:00 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Always looking for another
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 2 gostov