Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
ghandaed
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 765
Pridružen: To okt 17, 2006 9:14 pm

Napisal/-a ghandaed Sr okt 18, 2006 1:12 pm

@ nebivedu

od kod pa je ta tvoj mehanik? :)
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a simply Sr okt 18, 2006 1:21 pm

Ubistvu ti je na hitro razložil. Stvar je taka, da računalnik nadzira delovne ure avtomobila, količino vbrizganega benza in na podlagi tega ter še nekaj parametrov sproti odloča, kdaj NAJ BI bilo olje tolk iztrošeno, da ni več primerno, oziroma, da se ga menja. Ampak to je njegov educated guess. Samo kvaliteto pa ne vem kako bi preverjal.


No kvaliteto bi lahko preverjal kot :
* stanje viskoznosti
* mogoče za vsebovanje kakšnih delcev v olju, s kakšnimi posebnimi mikrofiltri...

Vsekakor pa bi bil to predrag postopek.

Eden je omenil dolge servise pri Oplu Astri ( zdi se mi da 40.ooo oziroma 50.000 km ).

No kolega ima GTC in je seveda čakal na prvi servis. Seveda mu je prej zmanjkalo olja, ko so mu ga pa zamenjali ( pri 36.000 ) pa je stekel ven malodane katram.

Menjam na 15.000 oz. 1 leto.
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a maniaxxx Sr okt 18, 2006 1:27 pm

opel astra z bencinskimi motorji ma servis na 30000 km , z dizlskimi motorji pa na 50kkm, to pomeni da je npr pri 100kkm avto sam 2x na servisu...skepticen sem glede tega,30kkm se mi pa niti ne zdi preveč, razen če avto ni vozen sam po mestu, takrat pa itak prej pride tisto leto naokrog.
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr okt 18, 2006 2:37 pm

Bosko001 je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:
Bandit, drgač pa jst tut shell helix super 10W40 nalivam v svoj avto - cena je pa za 5 litrov 5.400 sit.


Čist mim, kje se ga da dobit po tej ceni? Rabim za campusko in mislim da bo več kot dober!

Hvala!


Hala A v BTC-ju klet trgovina saming
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr okt 18, 2006 2:39 pm

ghandaed je napisal/-a:@ nebivedu

od kod pa je ta tvoj mehanik? :)


Z dolenjske. Mal naprej od ivančne gorice, proti muljavi.
Old subarus never die, they just get faster!
 
danny
Novinec
 
Prispevkov: 376
Pridružen: Če nov 28, 2002 7:34 pm

Napisal/-a danny Sr okt 18, 2006 3:10 pm

speedfreak je napisal/-a:kaj pa naj jaz nardim, ko mi na servisu NOČEJO predčasno ( torej po 15kkm, avto ma interval na 30kkm) zamenjat olja, avto je pa še v garanciji, tak da nimam kaj prčkat okol njega? :roll: , poznam tudi primer, ko je mati od sosolca pripeljala avto na redni letni servis ( kilometrov še ni imela 30kkm) in so jo lepo poslali domov, češ pridi drugo leto :roll:


Pojdi na drug pooblaščeni servis.... Kaj takega še nisem slišal... Da bi se serviser branil denarja. Ok, lahko ti svetuje da počni take stvari kot so predpisane, prepričat te pa ne bi smel..... tako da enostavno greš do drugega pooblaščenca in rečeš da hočeš tako in pika.
 
Uporabniški avatar
_YUGO-GVX_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1583
Pridružen: Po mar 21, 2005 3:20 pm
Kraj: Črnomelj

Napisal/-a _YUGO-GVX_ Sr okt 18, 2006 5:08 pm

@dejvi: jaz bi vseeno na 15k km menjal olje. in če te pride olje 10k sit na menjavo si z denarjem na istem, samo mašina se mi pa zdi da bo vseeno bolj zadovoljna
litr bencina, litr olja ;)
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a reber Sr okt 18, 2006 5:22 pm

Menjam olje na 10kkm pri feliciji in na 1 leto pri octaviji. Kilometrov pa naredim v enem letu cca 11kkm do 12kkm in zato nimam olja za podaljšan interval, ker sem se odločil hodit na servis vsako leto. Letos ga še peljem na uraden servi, potem ne več, mogoče pa že letos ne več, avto je že star več kot 4 leta in se mi nekako zdi, da je vseeno ali bolje ga peljat k mojemu mehaniku, ki mi šraufa felicijo. Sicer nimam čez servis v Autoemoni v LJ nič pripomb, so hitro ugotovili napako, ko je počla ena cevka za zrak in je občasno javljal napako.
Računalnik v avtu šteje hladne zagone, delovne ure, oziroma dejanske narejene vrtljeje motorja in to je merilo o iztrošenosti in ne kilometri. Računalnik lahko izračuna tudi po obremenitvi, in tiste delovne ure upošteva bolj. Fizično pa nikakor ne kontrolira olja, vse je le na izračunih.
Kdor ima podaljšan interval na 30kkm in mu nočejo menjat na servisu, je kakšen problem, če olje zamenja sam, lahko kar na črpalki in servisu ne zine nič ;)
www.reber.si - www.elektron.si - www.pastir.info
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR Sr okt 18, 2006 6:56 pm

In potem bodo imeli argument da je olje po 30K (dejansko 15k) kilometrih kot novo in bodo interval podoljšalai na 40K kilometrov. :D
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Uporabniški avatar
piagolo
Novinec
 
Prispevkov: 198
Pridružen: To jan 25, 2005 4:42 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a piagolo Sr okt 18, 2006 8:19 pm

Danes zamenjal olje glede na javljanje indikatorja pri 134400 km. Od prejšnje menjave (pri 91000 km) je minilo 43000 km. Sicer v navodilih piše long life servis na 50000. Gre za gradacijo 0W30.
Bil sem poleg in je olje prav lepo teklo pa čeprav pri skoraj hladni mašini, res da črno ampak pri dieslu verjetno ne more bit svetlejše.
V tem intervalu sem dolil skupaj 0,8 litra olja. Prej sem ga menjaval po 30000 prevoženih.
v teh 134 kkm sem skupaj dolil 2,8 l olja.
Mislim, da je še zmeraj ugodno, cena v prodajalni je cca 4200 Sit za liter. Servis ga ima po 5400. Če izračunam je 4200 x 5 =21000 sit. Torej so to trije servisi po 15 kkm oz. 7000 sit za olje. Cenovno primerljivo z dolgim intervalom. Jaz sem v 23-ih mesecih opravil menjavo le enkrat, kar bi jo moral sicer vsakih 7-8 mesecev.
903cc
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr okt 18, 2006 9:14 pm

piagolo je napisal/-a:Danes zamenjal olje glede na javljanje indikatorja pri 134400 km. Od prejšnje menjave (pri 91000 km) je minilo 43000 km. Sicer v navodilih piše long life servis na 50000. Gre za gradacijo 0W30.
Bil sem poleg in je olje prav lepo teklo pa čeprav pri skoraj hladni mašini, res da črno ampak pri dieslu verjetno ne more bit svetlejše.
V tem intervalu sem dolil skupaj 0,8 litra olja. Prej sem ga menjaval po 30000 prevoženih.
v teh 134 kkm sem skupaj dolil 2,8 l olja.
Mislim, da je še zmeraj ugodno, cena v prodajalni je cca 4200 Sit za liter. Servis ga ima po 5400. Če izračunam je 4200 x 5 =21000 sit. Torej so to trije servisi po 15 kkm oz. 7000 sit za olje. Cenovno primerljivo z dolgim intervalom. Jaz sem v 23-ih mesecih opravil menjavo le enkrat, kar bi jo moral sicer vsakih 7-8 mesecev.


Olje 0W-30 je za na antarktiko ne pa za slovenijo.

Oil viscosity

Viscosity is the measure of the resistance to flow. It is the body or thickness of the oil. Viscosity is not a measure of oil quality.

Poor-quality oil can have the same viscosity classification as a good oil. Seven viscosity categories are defined by the Society of Automotive Engineers (SAE). These are SAE 5W, SAE 10W, SAE 20, SAE 20W, SAE 30, SAE 40 and SAE 50.

The "W" (for winter) following a viscosity number indicates that an oil is suitable for cold temperature and must have the indicated viscosity at 0 degrees F. The SAE categories that do not include the "W" are suitable for use at high temperatures and must have the specified viscosity at 212 degrees F.

A multiviscosity oil meets an SAE viscosity requirement at both 0 degrees F (-18 degrees C) and 212 degrees F (100 degrees C). It does not thin out as much when heated or thicken as much when cooled as does a single-viscosity oil.

For example, SAE 5W-30 and 10W-30 oils meet cold ranking requirements of SAE 5W at 0 degrees F and high temperature viscosity requirements of SAE 30 at 212 degrees F.

Thus, a multiviscosity oil stretches the usable temperature range. It provides easier cold-weather starting, more efficient lubrication, reduced engine wear, better fuel economy and adequate protection against excessive oil thinning at operating temperatures.
Old subarus never die, they just get faster!
 
fiat gt
Novinec
 
Prispevkov: 297
Pridružen: Če jul 29, 2004 11:03 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a fiat gt Če okt 19, 2006 5:30 am

Oplovi avti vsaj dizli za benzince ne vem,sami preverjajo viskoznost olja ja res je na dolocen model avta npr. astra 1.7 motor ima servis na 50.000 km ali 2 leti 1.9 motor pa na 30.000,ampak ce se vozis vec ali manj po mestu viskoznost hitro pada in je pol treba prej na servis ,verjetno imajo podobno tudi druge firme vozil
 
Uporabniški avatar
juhica
Uporabnik
 
Prispevkov: 1026
Pridružen: To jan 28, 2003 4:40 pm

Napisal/-a juhica Če okt 19, 2006 7:59 am

nebivedu je napisal/-a:
Olje 0W-30 je za na antarktiko ne pa za slovenijo.


kul, pa se na 50.000 ga menjajo. me zanima kdaj bo treba generalno na masin delat.
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Če okt 19, 2006 8:03 am

Včasih je blo na 7500 km, se mi zdi, zdej je na 30-50k km, čez 10 let bo na 100k km, čez 15 let pa ga sploh ne bo treba več menjat. Na servis boš pršu sam generalko narest :lol:
 
Norden
Novinec
 
Prispevkov: 208
Pridružen: Ne dec 14, 2003 10:31 pm

Napisal/-a Norden Če okt 19, 2006 2:13 pm

Samotar je napisal/-a:Kako pa to počne ? :shock:
Nikakor. Sej nimaš laboratorija pod haubo samo za preverjanje kvalitete olja. :D


Pač spremlja temperaturo in način vožnje. Če stalno voziš na 5000 obratih, domneva, da je potrebno peljati prej na menjavo kto če voziš pri 2000 obratih. Tako preprosto pa tako težko razumljivo za nekatere.
Most of the parts that break on the 156 are made in Germany
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če okt 19, 2006 2:24 pm

juhica je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:
Olje 0W-30 je za na antarktiko ne pa za slovenijo.


kul, pa se na 50.000 ga menjajo. me zanima kdaj bo treba generalno na masin delat.


Pomoje da vsako drugo poletje, ker to olje je za od minus 18(uradno, neuradno ga pa tut na -30 in več uporabljajo - islandija) pa do 50 stopinj. Na večji temperaturi postane preredko in ne maže več dost motorja.

Za naše razmere so olja od 10W pa do 50, mogoče še 60, kar je pod to mejo je preredko.

Drugače pa za stare mašine 20W-50(poleti), pa za novejše 10W-40(celo leto).
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Če okt 19, 2006 2:30 pm

olja v menjalniku tut ni treba že par let menjat. naj bi zadostovalo za vso življensko dobo motorja.... s tem pa verjetn misljo do 200kkm...?
Slika
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Pe okt 20, 2006 7:45 am

zupi13 je napisal/-a:olja v menjalniku tut ni treba že par let menjat. naj bi zadostovalo za vso življensko dobo motorja.... s tem pa verjetn misljo do 200kkm...?


Točno tako. Predvsem pomembno je to pri avtomatskih menjalnikih. Nič čudnega da so aut. menjalniki znani kot pokvarljivi, ko jih pa nihče ne vzdržuje. Še na uradnem servisu so sveto prepričani, da je lifetime olje dobro za do 25tega stoletja v avtu met. :roll:
Slika
 
Uporabniški avatar
RR
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 647
Pridružen: To mar 09, 2004 8:52 am

Napisal/-a RR Pe okt 20, 2006 8:05 am

:shock: :shock: Ni mi jasno, da nekateri dejansko menjate olje na 30.000 ali celo 40.000 km :shock:

Jaz menjam na 10.000 -15.000 km odvisno od vožnje, kasneje nikoli...pač nekaj dam na delovanje motorja in vzdrževanje le-tega... :roll:
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Pe okt 20, 2006 10:27 am

Starejsi kot je motor, bolj pogoste naj bi imel servisne intervale. Seveda, ko je nov, pa na max 15K.

LP
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov