Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
seeman66
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 782
Pridružen: Sr okt 05, 2005 10:16 pm

Napisal/-a seeman66 Sr nov 29, 2006 7:39 pm

Zadnjič sem se pogovarjal z forumašem bivšega VAG foruma vw30. Naneslo je da sva se pogovarjala res o kvaliteti vozil. Bil je serviser na Porsche LJ, in so imeli ogled tovarne v Nemčiji. No in razlika naj bi bila v vgrajenih materialih. Selekcija naj bi se delila na 3 dele. Trg zunaj Evrope (ZDA, Arabski trg...)naj bi dobil I.klaso, II.klasa ostane v Nemčiji, Franciji zah. Evropa,III.klasa pa vzhodni trg. Razlika je v gumicah na vratih,kvalitetnejša pl., kv. oblazinjenje.....
Bi pa rekel da nas dober nategujejo s cenami. Ko mi je neslozglob na Audiju 90, je bi l pred leti na poobl. servisu v Ce 48k plus delo ,prijatelj, ki pa je včasih delal na poob. pa je šel na svoje, in pozna kaj gre križem kražem pa mi ga je zamenjal za 22k, ker sta od Golfa II gtd identična Toliko v razmislek.


lp seeman66 ;)
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr nov 29, 2006 10:18 pm

če je tovarna resna, ima natančne sezname garancijskih napak, vključno s številkami šasij itd in na podlagi tega naredi podatkovno bazo, kakšno kvaliteto ima ta pa ta izmena ta pa ta dan na tej pa tej liniji. Potem jim ni težko selekcionirat kvaliteto po trgih - najbolj kvalitetne izmene v dobrih dnevih delajo npr za Nemčijo in potem navzdol. Tudi to je gotovo en od načinov "usmerjanja" kvalitete. Valjda, da se za pomembnejši trg bolj potrudiš, kdor se ne, ne šteka ne ekonomije, ne PR-a, promocije, ne kapitalizma.
Zadnjič spremenil esem, dne Sr nov 29, 2006 10:26 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
oorosh
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 513
Pridružen: Sr okt 11, 2006 4:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a oorosh Sr nov 29, 2006 10:24 pm

Mislim, da je nekaj na različni kvaliteti vozil. Pomembno je tudi kje je kakšno vozilo izdelano. Spomnim se, ko je lani znanec naročal dostavnega ivecota; in sicer je imela ista serija vozil, ki je bila izdelana v Španiji (ali na Portugalskem, nisem 100%) nekaj več opreme, kot tista, ki je bila izdelana v Italiji. Cena pa ista, edina razlika je bil starost vozil (fore je bilo nekaj mesecev oz. tednov).
 
Nasty
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Pe sep 03, 2004 1:25 pm

Napisal/-a Nasty Sr nov 29, 2006 10:26 pm

aygo;
delam v firmi, kjer proizvajamo, med drugim tudi različne sestavne dele (osi,...) za avtomobilsko industrijo. Delam v kontroli. Lahko ti povem, da so zadeve zelo zajebane. V avtomobilski industriji veljajo zelo visoki standardi kvalitete. Od nas kupec zahteva, da v vsakem zaboju, ki mu ga pošljemo napišemo: kdaj se je delalo (ura, datum, izmena), kdo je delal (delavska številka delavca), številka stroja na katerem se je to izdelalo, saržo material (ne vem, če si še kdaj slišal za saržo materiala). Priložiti moramo vse certifikate, ki jh prejmemo od proizvajalca materiala. Priložiti moramo vse izjave, iz katerih je razvidni, da zagotavljamo da je izdelek ustrezen. Da so mersko ustrezni. Zahteva se 100% kontrola teh delov, za katere morajo obstajati zapisi, ki jih opravlja delavec sam + zapisi, ki jih opravi obhodna kotrola na dve uri + zapisi, ki jih opravi končna kotrola. Meritve, ki so narejene pred začetkom izdelave serije in meritve, ki so narejene ob zaključku serije, moramo prav tako priložiti. Na vsake pol leta imamo presojo delovnega procesa predstavnikov teh tovarn. Ki se pa spuščajo tudi v to, če delavci uporabljajo zahtevano zaščitno opremo. Če ima tovarna, npr. protipožarne šobe na stropih. In še in še.
Želim povedati to, da če ne delaš dobro in tako kot želijo kupci, kaj kmalu ne boš več delal za njih. Ker zmanjšujejo stroške dela, vhodnih kontrol nimajo več. Če se najde slab kos, je ta kos že na traku. Ali z drugimi besedami, je že prepozno. Potem se samo še dogovarjajo, kolikšni bodo stroške zaustavitve. Kdo jih bo plačal se ve. Že samo iz tega razloga ni slabih kosov. No, so. Ampak ostanejo "doma". V smeteh.

Vsi vemo, da imajo danes avtomobili pocinkano karoserijo.Iz tega vidika ne rjavijo. Lahko pa. Vzrok? Poškodba. Kdaj? Med nakladanjem, med razkladanjem, na tovarniškem "dvorišču"... Potem se pa zadeva slabo popravi in rja je tu.

Druga zadeva pa je, kako je avto sestavljen. Tam pa je za slabo kvaliteto odgovoren "človeški faktor". Kljub temu, da vsak avto pregledajo. Lahko pa kaj spregledajo, kljub temu, da ne bi smeli. Tako je.
 
Uporabniški avatar
Tomcatter
Uporabnik
 
Prispevkov: 1236
Pridružen: Sr jun 15, 2005 10:47 pm

Napisal/-a Tomcatter Sr nov 29, 2006 10:34 pm

seeman66: jaz bi rekel da glede na to da v ZDA... prodajajo ista vozila kot v evropi za nižji dnar, da notri ne vgrajujejo kvaliteto 1. klase
Slika
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr nov 29, 2006 10:36 pm

Nasty je napisal/-a:aygo;
... Od nas kupec zahteva, da v vsakem zaboju, ki mu ga pošljemo napišemo: kdaj se je delalo (ura, datum, izmena), kdo je delal (delavska številka delavca), številka stroja na katerem se je to izdelalo, saržo material (ne vem, če si še kdaj slišal za saržo materiala). Priložiti moramo vse certifikate, ki jh prejmemo od proizvajalca materiala. ...

Torej lahko preko serije (zaboja) sledijo kvaliteti do stroja, delavca in materiala in tako ustvarijo skoraj popolno podatkovno bazo o napakah. Mala malca za selekcioniranje kvalitete.
 
pele
Novinec
 
Prispevkov: 243
Pridružen: To feb 17, 2004 4:35 pm

Napisal/-a pele Sr nov 29, 2006 10:38 pm

Nasty je napisal/-a:aygo;
delam v firmi, kjer proizvajamo, med drugim tudi različne sestavne dele (osi,...) za avtomobilsko industrijo. Delam v kontroli. Lahko ti povem, da so zadeve zelo zajebane. V avtomobilski industriji veljajo zelo visoki standardi kvalitete. Od nas kupec zahteva, da v vsakem zaboju, ki mu ga pošljemo napišemo: kdaj se je delalo (ura, datum, izmena), kdo je delal (delavska številka delavca), številka stroja na katerem se je to izdelalo, saržo material (ne vem, če si še kdaj slišal za saržo materiala). Priložiti moramo vse certifikate, ki jh prejmemo od proizvajalca materiala. Priložiti moramo vse izjave, iz katerih je razvidni, da zagotavljamo da je izdelek ustrezen. Da so mersko ustrezni. Zahteva se 100% kontrola teh delov, za katere morajo obstajati zapisi, ki jih opravlja delavec sam + zapisi, ki jih opravi obhodna kotrola na dve uri + zapisi, ki jih opravi končna kotrola. Meritve, ki so narejene pred začetkom izdelave serije in meritve, ki so narejene ob zaključku serije, moramo prav tako priložiti. Na vsake pol leta imamo presojo delovnega procesa predstavnikov teh tovarn. Ki se pa spuščajo tudi v to, če delavci uporabljajo zahtevano zaščitno opremo. Če ima tovarna, npr. protipožarne šobe na stropih. In še in še.
Želim povedati to, da če ne delaš dobro in tako kot želijo kupci, kaj kmalu ne boš več delal za njih. Ker zmanjšujejo stroške dela, vhodnih kontrol nimajo več. Če se najde slab kos, je ta kos že na traku. Ali z drugimi besedami, je že prepozno. Potem se samo še dogovarjajo, kolikšni bodo stroške zaustavitve. Kdo jih bo plačal se ve. Že samo iz tega razloga ni slabih kosov. No, so. Ampak ostanejo "doma". V smeteh.

Vsi vemo, da imajo danes avtomobili pocinkano karoserijo.Iz tega vidika ne rjavijo. Lahko pa. Vzrok? Poškodba. Kdaj? Med nakladanjem, med razkladanjem, na tovarniškem "dvorišču"... Potem se pa zadeva slabo popravi in rja je tu.

Druga zadeva pa je, kako je avto sestavljen. Tam pa je za slabo kvaliteto odgovoren "človeški faktor". Kljub temu, da vsak avto pregledajo. Lahko pa kaj spregledajo, kljub temu, da ne bi smeli. Tako je.
Praviš, da proizvajate osi.Zanima me , če kakšna avtomobilska tovarna naroči za isti model avtomobila ,osi različnih kvalitet? Meni se to ne zdi logično in verjetno bi to bilo še dražje.
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Sr nov 29, 2006 11:03 pm

Nasty, kot praviš, da se izdelke pregleda? Zakaj sem pa potem moral jaz peljati novega Clia L2002 nazaj, da so mi zamenjali končnik in zakaj je nekaj treslo v volanu? Zato, ker niso pregledali ali pa zato, ker je bil za V. trg, je bil pa naročen v Francijo in ne v Novo Mesto
 
Uporabniški avatar
frenk19
Novinec
 
Prispevkov: 190
Pridružen: Po maj 24, 2004 8:34 pm

Napisal/-a frenk19 Sr nov 29, 2006 11:09 pm

1. vsi cloti (od prvega do zadnega so delani v NM - ker je edina tovarna k jih dela)
NM clioti so na prvem mestu po kvalitei sestave pri renaultu. potem pa je dacia logan. Bol k jih delaš na jugu bolši so. :lol: :lol:

Tist znamke avtomobilov ki pa imajo tovarne na vzhodu in zahodu pa med sabo zamenjujejo avtomobile za prodajo.
Pri nas se prodajajo iz zahoda, pri njih pa iz vzhoda. Pa imajo bolso klaso ter še ceneje ga dobijo.
Če pa je kdo razgledan in ve kakšna je razlika v delovni sili po tovarnah, npr. francija, nemčija in slovenija bo vedu zakaj se avti klasirajo ko pridejo iz faberke.
:idea: :idea: :idea:
 
Uporabniški avatar
seeman66
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 782
Pridružen: Sr okt 05, 2005 10:16 pm

Napisal/-a seeman66 Sr nov 29, 2006 11:10 pm

Še vedno mislim da avto za Ruskega kapitalista ima drugačno opremo kot avto za naftnega šejka. Na eni strani mraz na drugi vročina, in sem skorajda prepričan da so ta vozila temu prilagojena.
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Sr nov 29, 2006 11:19 pm

No jst sm ga naroču, pa je reku, da ga bom mogu čakat 1 mesec, no in ko sm vprašu zakaj, je reku, da morjo naročit v Francijo in točno čez 1 mesec sm ga dobu. To je blo l.2002
 
Uporabniški avatar
frenk19
Novinec
 
Prispevkov: 190
Pridružen: Po maj 24, 2004 8:34 pm

Napisal/-a frenk19 Sr nov 29, 2006 11:25 pm

možno da se papirologija vodi skozi francijo. sam so 100% vsi narejeni pri nas.v NM se na traku naredi 270vozil na smeno. Tretja smena pa jih naredi malo manj.
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Sr nov 29, 2006 11:56 pm

Ja sedaj, ko se izdeluje zadnji model Cliota, se prejšnji model res izdeluje samo še v Novem Mestu, samo L2002 pa se je izdeloval še marsikje drugje.
 
Nasty
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Pe sep 03, 2004 1:25 pm

Napisal/-a Nasty Če nov 30, 2006 6:49 am

Grem kar po vrsti.
essem;
tako je. Vsa ta dokumrentacija je ravno zaradi tega, da se v primeru napake brez problema ugotovi kje in kdaj se je napaka naredila. Katera serija je zanič: napaka v materialu, merska neustreznost,... V 99,9 % se te napake ugotovijo že v sami proizvodnji.
pele;
vsaj pri nas ne ločujemo po kvaliteti. V naši firmi pa proizvajamo tudi ročaje za pečice za štedilnike za največjega SLO proizvajalca bele tehnike. Tu pa "moram" priznati, da se ločuje za katere trga gre kakšen izdelek. Npr.: bel ročaj. Včasih se zaradi napačnih parametrov pri brizganju spremeni odtenek barve - največkrat belega "potegne" malenkostno na rumenega. Ampak to se na oko ne opazi. Da teh ročajev ne bi vrgli v smeti, jih kupec "vzame" po nekaj nižji ceni. Vgradijo jih pa ravno tako.Ti ročaji, oziroma štedilniki s takimi ročaji gredo na trge naše bivše države.
Cash;
zakaj je do tega prišlo ne vem. To bi ti morali povedati v tovarni ali na servisu.Kaj je bil vzrok slabega končnika ne bi vedel. Kot sem že povedal tehnika sama malokrat zataji. V veliki večini je problem "človeški faktor". V tem primeru kvaliteta pri sestavljanju - volan. Skritih napak (napaka(?) pri končniku) se kljub kontroli ne da ugotoviti. Opisal sem samo tisto kar zahtevajo od nas. Kolikor se lahko pogovarjam s kontrolorji ob obiskih podjetij naših kupcev ali naših dobaviteljev, se kvalitetni standardi popolnoma nič ne razlikujejo od podjetja do podjetja. Dobavitelji ne ločujejo za kateri trg je kaj. Verjamem pa , da to delajo v tovarni sami. Pri končnem izdelku.
seeman66;
tudi avtomobili za Skandinavijo so drugačni, kot vozila za ostalo Europo. Npr.: za S Europo imajo avtomobili manjše hladilnike, ker je v tem delu Europe povprečna temperatura veliko nižja, kot v ostali Europi. Imajo pa bolje urejeno gretje. Zdelo se ti bo smešno, toda je res.
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Če nov 30, 2006 8:32 am

pa tut filtri zraka za motor in kabino so za "južne" trge (afrika, avstralija, ipd...) drugače narjeni in bolj filtrirajo zrak. tut oblazinjenje ni isto za afriko, kot pa za rusijo. sam kvaliteta bi pa morala bit ista. saj tut če npr. naročiš cliota, si lahk izbiraš posebne različice oblazinjenja. zagotovo pa to pride v poštev pri dražjih avtomobilih....
pa še to. dogaja se, da iz francije pride naročilo za nove avte (clio, megane) in jih ne kupijo direkt iz NM , ampak iz zaloge koncesionarjev...
Slika
 
Nasty
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Pe sep 03, 2004 1:25 pm

Napisal/-a Nasty Če nov 30, 2006 8:46 am

Ko sem bil na razgovoru za službo pri enem VW dealerju, mi je možakar povedal, da vsak mesec kar nekaj 10 avtomobilov izvozijo "nazaj" v Nemčijo. Jih pokupijo lokalni dealerji.
Nekatera vozila naredijo kar dolgo pot, predno pridejo do kupca. Še vemo ne.

Še o vozilih za različne trge. Kvaliteta naj bi bila za vse enaka. Razlikujejo se le po specifični opremi za različne podnebne razmere - vlaga, vročina, mraz.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Če nov 30, 2006 12:13 pm

To, da se za različne trge delajo različni avtomobili je jasno saj na to največ vplivajo lokalni zakoni in pa seveda vremenske razmere.

15 let nazaj sem imel enega Peugeota 305, ki je bil delan za Alžirski trg in je bil precej visoko nasajen (kot kakšen pol terenec) pod motornim pokrovom pa se je skrival orjaški hladilnik in to pri mašini 1150ccm. Vsakič, ko sem ga na kak servis peljal so se okrog avtomobila zbirali mehankarji in pri odprti havbi so kazali na ta hladilnik in se skoraj tolki po kolenih od smeha.
 
Uporabniški avatar
ice
Administrator a.com
 
Prispevkov: 3083
Pridružen: Po feb 04, 2002 9:58 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a ice Če nov 30, 2006 1:54 pm

Definitivno to drži, da so izdelki za različne trge različnih kvalitet, to velja tudi pri avtomobilih. Npr. že sam Suzuki ko sem jih gledal v Avstriji in nato pri nas (Odar, Kadivec...) so bili različni, npr. v Sloveniji mojega avta sploh ne moreš dobiti v črni barvi, takoj 35km stran v Villachu pa ga imajo vedno na zalogi...

Cene so pa seveda tudi različne, beri višje za bolj razvite trge. Ampak tudi to ni pravilo, kajti že sam Hofer nam ponudi tale biser:

MEDION MD 8818 Entertainment PC
Avstrija (Villach takoj čez mejo): 799€
Slovenija (Jesenice,Lesce,itd...): 834,17€ v tolarski protivrednosti

en noname 19" LCD monitor
Avstrija: 199€
Slovenija: 208,23€ v tolarski protivrednosti

Go figure :) dons te nategnejo preden rečeš keks.
Še en nasvet: nikoli ne kupite najcenejšega modela novega avtomobila, ti so najslabše narejeni.
IceBreakr
Ustanovitelj portala/foruma Avtomobilizem.com
 
pele
Novinec
 
Prispevkov: 243
Pridružen: To feb 17, 2004 4:35 pm

Napisal/-a pele Če nov 30, 2006 2:56 pm

Nasty je napisal/-a:Grem kar po vrsti.
essem;
tako je. Vsa ta dokumrentacija je ravno zaradi tega, da se v primeru napake brez problema ugotovi kje in kdaj se je napaka naredila. Katera serija je zanič: napaka v materialu, merska neustreznost,... V 99,9 % se te napake ugotovijo že v sami proizvodnji.
pele;
vsaj pri nas ne ločujemo po kvaliteti. V naši firmi pa proizvajamo tudi ročaje za pečice za štedilnike za največjega SLO proizvajalca bele tehnike. Tu pa "moram" priznati, da se ločuje za katere trga gre kakšen izdelek. Npr.: bel ročaj. Včasih se zaradi napačnih parametrov pri brizganju spremeni odtenek barve - največkrat belega "potegne" malenkostno na rumenega. Ampak to se na oko ne opazi. Da teh ročajev ne bi vrgli v smeti, jih kupec "vzame" po nekaj nižji ceni. Vgradijo jih pa ravno tako.Ti ročaji, oziroma štedilniki s takimi ročaji gredo na trge naše bivše države.
Cash;
zakaj je do tega prišlo ne vem. To bi ti morali povedati v tovarni ali na servisu.Kaj je bil vzrok slabega končnika ne bi vedel. Kot sem že povedal tehnika sama malokrat zataji. V veliki večini je problem "človeški faktor". V tem primeru kvaliteta pri sestavljanju - volan. Skritih napak (napaka(?) pri končniku) se kljub kontroli ne da ugotoviti. Opisal sem samo tisto kar zahtevajo od nas. Kolikor se lahko pogovarjam s kontrolorji ob obiskih podjetij naših kupcev ali naših dobaviteljev, se kvalitetni standardi popolnoma nič ne razlikujejo od podjetja do podjetja. Dobavitelji ne ločujejo za kateri trg je kaj. Verjamem pa , da to delajo v tovarni sami. Pri končnem izdelku.
seeman66;
tudi avtomobili za Skandinavijo so drugačni, kot vozila za ostalo Europo. Npr.: za S Europo imajo avtomobili manjše hladilnike, ker je v tem delu Europe povprečna temperatura veliko nižja, kot v ostali Europi. Imajo pa bolje urejeno gretje. Zdelo se ti bo smešno, toda je res.
Nasty, nisem spraševal ,če v v tovarni ločujete izdelke.Zanima me, če recimo velik avtomobilski konceren (npr. VW) naroči enako kvalitetne izdelke za vso "žlahto" (Audi, VW, Škodo, Seat)?Vsi vemo , da so podvozja in motorji znotraj koncerna enaki!
 
Nasty
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Pe sep 03, 2004 1:25 pm

Napisal/-a Nasty Če nov 30, 2006 4:18 pm

Pele;
ne naročajo po kvaliteti. Naročijo toliko in toliko tisoč kosov. Milijon kosov. In to je to. Ne ločujejo pri dobaviteljih, oziroma dobavitelji ne ločujemo (govorim izključno za našo firmo).Ločujejo sami. Pri končnem izdelku. Na koncu proizvodnje.
Kot sem navedel že primer največjega SLO izdelovalca gospodinjskih aparatov. Oni na koncu proizvodnej ločijo kaj gre kam. Pozor: napake so izključno estetske.
Motorji, črpalke in ostalo deluje brezhibno. Nemčija "je razred zase" glede kvalitete. Predstavnik Quelle-ta pregleda štedilnike, pralne stroje,.. šele na koncu proizvodnje. Predno jih zapakirajo. Sproti jih izločajo. Na njegovo zahtevo.

Še en primer: tudi največji SLO proizvajalec števcev ločuje izdelke po kvaliteti. Zopet pozor: samo po estetiki. Mehanika je brezhibna.

Sem v taki službi, da sem priča takim pogovorom, ali pa sem celo sodelujoči v takih pogovorih, oziroma dogovorih.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov