Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Dejan1
Novinec
 
Prispevkov: 239
Pridružen: So maj 01, 2004 4:01 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Dejan1 To jan 09, 2007 9:52 pm

to glih ne vem če je najmajnša poraba od 1500 do 2000 obratov (govorim za bencinarje). Kukr sm jst slišu nej bi bla poraba najnižja malo pod največjim navorom, kakšnih 1000 rpm nižje, kar se pravi za moj avto pri cca 2500 0bratih.
Jst večino časa vozm avto od 2000 do 3000 obratov, seveda če se lepo peljem, in je poraba dokaj nizka, kar pa je pod 2000 rpm, pa se mi zdi da se mašina "matra" in je pri takih obratih brezveze tiščanje pedala do 3/4 da bo avto km šou, se raje prestavi eno prestavo nićje in avto lepo gre in porabi enako kot v višji, ali še manj.
Drugač pa 4 tm od ene 50 do 70 pol pa 5 naprej :)
 
Uporabniški avatar
polo_gti
Novinec
 
Prispevkov: 210
Pridružen: So avg 19, 2006 10:17 pm
Kraj: Za tretjim ovinkom desno

Napisal/-a polo_gti To jan 09, 2007 10:06 pm

Dejan1 je napisal/-a:to glih ne vem če je najmajnša poraba od 1500 do 2000 obratov (govorim za bencinarje). Kukr sm jst slišu nej bi bla poraba najnižja malo pod največjim navorom, kakšnih 1000 rpm nižje, kar se pravi za moj avto pri cca 2500 0bratih.
Jst večino časa vozm avto od 2000 do 3000 obratov, seveda če se lepo peljem, in je poraba dokaj nizka, kar pa je pod 2000 rpm, pa se mi zdi da se mašina "matra" in je pri takih obratih brezveze tiščanje pedala do 3/4 da bo avto km šou, se raje prestavi eno prestavo nićje in avto lepo gre in porabi enako kot v višji, ali še manj.
Drugač pa 4 tm od ene 50 do 70 pol pa 5 naprej :)


Sej dlih to je problem, ker nimam elek. števc, da bi pogledal kok porabi pri določenih obratih in v kateri brzini, jutri bom šel točt in vam sporočim kok mi je porablo bencina, vozu pa sem zelo previdno lepo 80km/h v peti in manj imam relacijo,mestno in nekaj klanca.

lp
 
Uporabniški avatar
sundaydriver
Novinec
 
Prispevkov: 193
Pridružen: So sep 23, 2006 12:32 pm

Napisal/-a sundaydriver To jan 09, 2007 10:31 pm

Jaz imam VW 1.6 in kratek menjalnik.
3. prestava pri 1800 obr.: 40 km/h
3. prestava pri 5600 obr. (= blokada): 125 km/h
4. prestava pri 2000 obr.: 60 km/h
5. prestava pri 2050 obr.: 80 km/h

Če vozim kot upokojenec ali pa če ne pazim nič koliko pritiskam na gas je razlika v porabi pol litra. To je zelo malo, glede na to da v prvem primeru skoraj umreš od dolgčasa.

Smem vprašat zakaj vozite s peto 80 km/h? Zakaj ne 90 km/h?
 
Uporabniški avatar
rhino
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 741
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a rhino To jan 09, 2007 10:39 pm

sundaydriver je napisal/-a:
Smem vprašat zakaj vozite s peto 80 km/h? Zakaj ne 90 km/h?


Včasih to cesta ne dovoljuje.In pol ko maš enkrat 80 not,mam vsaj jaz rad neko konstantno vožnjo(mogoče +/- 3kmh).
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To jan 09, 2007 11:42 pm

sundaydriver je napisal/-a:Jaz imam VW 1.6 in kratek menjalnik.
3. prestava pri 1800 obr.: 40 km/h
3. prestava pri 5600 obr. (= blokada): 125 km/h
4. prestava pri 2000 obr.: 60 km/h
5. prestava pri 2050 obr.: 80 km/h

Če vozim kot upokojenec ali pa če ne pazim nič koliko pritiskam na gas je razlika v porabi pol litra. To je zelo malo, glede na to da v prvem primeru skoraj umreš od dolgčasa.

Smem vprašat zakaj vozite s peto 80 km/h? Zakaj ne 90 km/h?


:?:
Dvomim, da je v Evropi (pa tudi drugje) bencinar, ki ima blokado pri 5600 obratih. Kaj misliš s tem "kratek menjalnik" - pri 5662,5 bi šel 220 km/h - to je zelo dolg menjalnik.
 
Uporabniški avatar
polo_gti
Novinec
 
Prispevkov: 210
Pridružen: So avg 19, 2006 10:17 pm
Kraj: Za tretjim ovinkom desno

Napisal/-a polo_gti To jan 09, 2007 11:49 pm

rhino je napisal/-a:
sundaydriver je napisal/-a:
Smem vprašat zakaj vozite s peto 80 km/h? Zakaj ne 90 km/h?


Včasih to cesta ne dovoljuje.In pol ko maš enkrat 80 not,mam vsaj jaz rad neko konstantno vožnjo(mogoče +/- 3kmh).


80-90-100km/h gor ali dol to sem hotel napisat, odvisno zdej kje se vozim.

lp
 
Uporabniški avatar
DoubleG
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 563
Pridružen: Sr jan 19, 2005 7:26 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a DoubleG Sr jan 10, 2007 12:05 am

nasvet za znižat porabo: daj v prestavo, ko se voziš po klancu navzdol (recimo za 1-2 previsoko kot bi se vozil po ravnem). Če daš v ler teče not bencin, da motor vrti teh 600 obratov (podobno kot če stisneš sklopko) če pa je v prestavi, pa kolesa obračajo motor in v motor ne steče NIČ goriva. To se da enostavno preverit pri avtomobilih z BC-jem (board computer). Naštelaš ga tam, kjer ti piše trenutno porabo. Pelješ se po klancu dol v leru. Takrat piše nekje 1 - 2 L/100km. Potem daj v prestavo in števec bo nemudoma padel na nič.

tkole zgleda šaltanje pri meni, ko vozim varčno.

2. do 40 km/h
3. 40 - 50 km/h
4. 50 - 65 km/h
5. 65+ km/h

če seveda ne pospešujem, ampak vozim konstantno. ponavadi pri pospeševanju šaltam pri 2500-3000 obratih - večinoma vozim hladen motor (kratke relacije)
 
Uporabniški avatar
sundaydriver
Novinec
 
Prispevkov: 193
Pridružen: So sep 23, 2006 12:32 pm

Napisal/-a sundaydriver Sr jan 10, 2007 1:19 am

esem je napisal/-a:
sundaydriver je napisal/-a:Jaz imam VW 1.6 in kratek menjalnik.
3. prestava pri 1800 obr.: 40 km/h
3. prestava pri 5600 obr. (= blokada): 125 km/h
4. prestava pri 2000 obr.: 60 km/h
5. prestava pri 2050 obr.: 80 km/h

Če vozim kot upokojenec ali pa če ne pazim nič koliko pritiskam na gas je razlika v porabi pol litra. To je zelo malo, glede na to da v prvem primeru skoraj umreš od dolgčasa.

Smem vprašat zakaj vozite s peto 80 km/h? Zakaj ne 90 km/h?


:?:
Dvomim, da je v Evropi (pa tudi drugje) bencinar, ki ima blokado pri 5600 obratih. Kaj misliš s tem "kratek menjalnik" - pri 5662,5 bi šel 220 km/h - to je zelo dolg menjalnik.


Glej, jaz bom najbrž vedel kakšen avto vozim in kdaj je blokada, ker se jo tudi slišu (n-n-n anyone :D).
Sicer pa je nazivna največja moč pri 4800 vrtljajih.
Kratek menjalnik imam pa zato, ker ima Golf z istim motorjem precej daljši menjalnik - tretja se konča šele pri 140 km/h (pri meni pri 125 km/h).


P.s.
Eh, zdaj vidim, da sem se zatipkal.
Moral bi napisal 3. prestava pri 5900 obratih (devetka je nad šestko :D).
Rdeče polje se začne pri 5500 obratih, tko da je res malenkost čudno, da bi bila pri 5600 blokada.

Drugače pa tisto o 220 km/h v peti... Ni šans...
Največja moč je pri 4800... Nad to vrednostjo navora praktično ni več, kar se na avtocesti pozna zelo. V peti opeša pri 185 km/h. Koliko je pa vrtljajev takrat pa ne vem, ker če sem kdaj šel toliko nisem gledal na obratomer ... Dvomim, da nad 5000. Že v četrti nima smila silit čez 4500 obratov.
 
Uporabniški avatar
polo_gti
Novinec
 
Prispevkov: 210
Pridružen: So avg 19, 2006 10:17 pm
Kraj: Za tretjim ovinkom desno

Napisal/-a polo_gti Sr jan 10, 2007 5:25 pm

Živjo
Danes sem šel na petrol in natočil bencin... naredil sem cca 170km. Natočil sem 13,1 l in izračunal povprečno porabo
To sem naredil tako da sem iztočeni litri pomnožil x100 in delil s prevoženimi kilometri in mi je prišli 7,6l/100km ali se vam zdi da je to neka normalna poraba glede na to da sem vozil skoz pod 3000 obrati in z višjimi primernimi prestavami.
Vožnja je kombinirana mestna,regionalka,pa tud klanc

Koliko pa vam kej porabjo avti.

lp
 
Sm4jli
Novinec
 
Prispevkov: 479
Pridružen: Sr mar 10, 2004 12:48 pm

Napisal/-a Sm4jli Sr jan 10, 2007 5:50 pm

men ob zmerni vožnji porab okol 7.7 s tem da se skoz 4-je vozimo...je pa pravtako kombnirana vožnja 60:40 (relacija:mestna)...avto je 1.4 75KM
Zadnjič spremenil Sm4jli, dne Sr jan 10, 2007 5:53 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
polo_gti
Novinec
 
Prispevkov: 210
Pridružen: So avg 19, 2006 10:17 pm
Kraj: Za tretjim ovinkom desno

Napisal/-a polo_gti Sr jan 10, 2007 5:51 pm

Sm4jli je napisal/-a:men ob zmerni vožnji porab okol 7.7 s tem da se skoz 4-je vozimo...je pa pravtako kombnirana vožnja 60:40 (relacija:mestna)...avto je 1.4 75KM


Pa se ti zdi, to nizka poraba neka normalna ali previsoka. Men se zdi da je nekaj normalnega kajti saj ima 75 km, ki pa ni tako slabi in zlahka prehitiš avte pred seboj
 
Sm4jli
Novinec
 
Prispevkov: 479
Pridružen: Sr mar 10, 2004 12:48 pm

Napisal/-a Sm4jli Sr jan 10, 2007 5:53 pm

ja za tole mojo mašino k je "čudež tehnologije" v slabšem pomenu, pa da je avto star 10 let, je poraba bi lohka reku da kr odlična :P
 
Uporabniški avatar
sundaydriver
Novinec
 
Prispevkov: 193
Pridružen: So sep 23, 2006 12:32 pm

Napisal/-a sundaydriver Sr jan 10, 2007 7:57 pm

polo_gti je napisal/-a:Živjo
Danes sem šel na petrol in natočil bencin... naredil sem cca 170km. Natočil sem 13,1 l in izračunal povprečno porabo
To sem naredil tako da sem iztočeni litri pomnožil x100 in delil s prevoženimi kilometri in mi je prišli 7,6l/100km ali se vam zdi da je to neka normalna poraba glede na to da sem vozil skoz pod 3000 obrati in z višjimi primernimi prestavami.
Vožnja je kombinirana mestna,regionalka,pa tud klanc

Koliko pa vam kej porabjo avti.

lp

Za 1.6 8v je to popolnoma normalna poraba. Če bi imel npr. zanič lambdo lahko pričakuješ ob takem stilu vožnje porabo 8,25-8,5.
 
Uporabniški avatar
rhino
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 741
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a rhino Sr jan 10, 2007 8:00 pm

DoubleG je napisal/-a:nasvet za znižat porabo: daj v prestavo, ko se voziš po klancu navzdol (recimo za 1-2 previsoko kot bi se vozil po ravnem). Če daš v ler teče not bencin, da motor vrti teh 600 obratov (podobno kot če stisneš sklopko) če pa je v prestavi, pa kolesa obračajo motor in v motor ne steče NIČ goriva. To se da enostavno preverit pri avtomobilih z BC-jem (board computer). Naštelaš ga tam, kjer ti piše trenutno porabo. Pelješ se po klancu dol v leru. Takrat piše nekje 1 - 2 L/100km. Potem daj v prestavo in števec bo nemudoma padel na nič.

tkole zgleda šaltanje pri meni, ko vozim varčno.

2. do 40 km/h
3. 40 - 50 km/h
4. 50 - 65 km/h
5. 65+ km/h

če seveda ne pospešujem, ampak vozim konstantno. ponavadi pri pospeševanju šaltam pri 2500-3000 obratih - večinoma vozim hladen motor (kratke relacije)

Vožnja v leru ni preveč priporočljiva,saj lahko s tem izgubiš bremze,ker olje ne kroži.
 
Uporabniški avatar
Mad
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2828
Pridružen: So apr 22, 2006 11:50 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mad Sr jan 10, 2007 8:34 pm

rhino je napisal/-a:
DoubleG je napisal/-a:nasvet za znižat porabo: daj v prestavo, ko se voziš po klancu navzdol (recimo za 1-2 previsoko kot bi se vozil po ravnem). Če daš v ler teče not bencin, da motor vrti teh 600 obratov (podobno kot če stisneš sklopko) če pa je v prestavi, pa kolesa obračajo motor in v motor ne steče NIČ goriva. To se da enostavno preverit pri avtomobilih z BC-jem (board computer). Naštelaš ga tam, kjer ti piše trenutno porabo. Pelješ se po klancu dol v leru. Takrat piše nekje 1 - 2 L/100km. Potem daj v prestavo in števec bo nemudoma padel na nič.

tkole zgleda šaltanje pri meni, ko vozim varčno.

2. do 40 km/h
3. 40 - 50 km/h
4. 50 - 65 km/h
5. 65+ km/h

če seveda ne pospešujem, ampak vozim konstantno. ponavadi pri pospeševanju šaltam pri 2500-3000 obratih - večinoma vozim hladen motor (kratke relacije)

Vožnja v leru ni preveč priporočljiva,saj lahko s tem izgubiš bremze,ker olje ne kroži.
... katero olje ne kroži ? Kaj si mogoče mislil, da servo ne dela ? Servo pomagalo ne dela, ko je motor ugasnjen ker podtlak v sesalnem kanalu daje vakuum glavnemu zavornemu cilindru in ti pomaga pritisniti močneje pedal če vakuuma ni pol je trd pedal ... drugače pa dela pri dizlih pa je vakuum pumpa električna pumpa tista ki skrbi za podtlak v servu zavor ;) ... zavorno olje pa ne kroži, ker je zaprt sistem enostransko vezan - Glavni zavorni valj, ki pri pritisku porine v 4 zavorne čeljusti ali cilindčke zadaj količino olja, ki je potrebna da se stisne vzvod ki razširi ferode v bobnu da tikajo oziroma stiskajo na zavorno površino bobna ali pritisne zavorne čeljusti na zavorne ploščice in te zasadi v zavorni disk ... kroženja do sedaj nikjer nisem videl razen mogoče če ga ima kak XM ali podoben hidro - pnevmatsko podkrepljen avtomobil katerega delovanje pa ne poznam vem pa, da ima zavore in vzmetenje povezano ... da nisi mislil servo volana ? Tu je ista pesem - olje, ko je motor v delovanju kroži če obrneš volan - če ti crkne servo volan (npr. : poči cev in olje izteče iz sistema ali imaš prazen sistem ) pa gre tudi obračanje a zelo zelo težko in če se hočeš privleči do doma oziroma mehanika to lahko storiš priporočljivo je pa pobrati dol jermen iz servo motorja, da ne lavfa pumpa brez ker lahko brez olja zariba ;) ... L.p. Mad
kinkyllama & Yoni fun club ...
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Sr jan 10, 2007 8:54 pm

Mislim da se z omenjenim motorjem lahko pelješ v peti po ravnini (!) od malo nad 50km/h naprej. Ob klancu moraš jasno prestaviti prestavo ali dve nižje ob enaki hitrosti. Poleg vožnje z nizkimi obrati je zelo pomembna še vožnja po pameti in predvidevanje dogajanja pred seboj. Kakršnokoli zaviranje z zavorami dviguje porabo, zato vedno predvidi, na kakšno luč boš prišel na semaforju in ustrezno prej zaviraj z motorjem ali malenkost pospeši skozi zeleno. Prav tako se moraš na spremembe hitrosti ljudi vozečih pred sabo odzvati takoj, ko jih opaziš in zmanjševati hitrost brez zaviranja z zavoro. To seveda ne pomeni, da zavor ne uporabljati :P

Pravilo, da avto porabi najmanj pri 70-80% obratih največjega navora se mi ne zdi smiselno, če govorimo o porabi na prevoženo razdaljo. Prepočasna vožnja dvigne porabo, ker motor potrebuje nekaj goriva samo da se ohrani pri življenju. Prehitra jo dvigne še bolj. Najti je treba ravno pravo hitrost za vsak avto posebej. Po občutku je to nekje med 50 in 80km/h za običajne avtomobile.

Za primer dam svojega Golfa IV 1.9 TDI.
V 6. prestavi pri nekje 1400 obratih porabi več kot v 5. ali 4. pri približno 1300 obratih. V 3. pa bo poraba že večja zaradi premajhne hitrosti. Ravno s temle tankom poizkušam, do kam se da spraviti porabo. Rekord do sedaj je 3,6 l/100km po 20km dolgi relaciji brez opazne končne višinske razlike. Vrednost je iz potovalnega računalnika, mislim pa da ne odstopa več kot za dva ali največ tri decilitre od dejanske.
Slika
 
8AK
Novinec
 
Prispevkov: 294
Pridružen: To jun 13, 2006 7:12 pm
Kraj: Ljubljana - Črnuče

Napisal/-a 8AK Sr jan 10, 2007 10:06 pm

3,6 l/100km

LoL tok mam jest na štandgasu :-P
Slika

Slika
 
Uporabniški avatar
Pudgar Uroš
Novinec
 
Prispevkov: 249
Pridružen: So jul 23, 2005 3:11 pm

Napisal/-a Pudgar Uroš Sr jan 10, 2007 10:24 pm

8AK je napisal/-a:
3,6 l/100km

LoL tok mam jest na štandgasu :-P


Jaz mam pa tolk literski motor :)
 
Uporabniški avatar
rhino
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 741
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a rhino Sr jan 10, 2007 10:26 pm

Mad je napisal/-a:
rhino je napisal/-a:
DoubleG je napisal/-a:nasvet za znižat porabo: daj v prestavo, ko se voziš po klancu navzdol (recimo za 1-2 previsoko kot bi se vozil po ravnem). Če daš v ler teče not bencin, da motor vrti teh 600 obratov (podobno kot če stisneš sklopko) če pa je v prestavi, pa kolesa obračajo motor in v motor ne steče NIČ goriva. To se da enostavno preverit pri avtomobilih z BC-jem (board computer). Naštelaš ga tam, kjer ti piše trenutno porabo. Pelješ se po klancu dol v leru. Takrat piše nekje 1 - 2 L/100km. Potem daj v prestavo in števec bo nemudoma padel na nič.

tkole zgleda šaltanje pri meni, ko vozim varčno.

2. do 40 km/h
3. 40 - 50 km/h
4. 50 - 65 km/h
5. 65+ km/h

če seveda ne pospešujem, ampak vozim konstantno. ponavadi pri pospeševanju šaltam pri 2500-3000 obratih - večinoma vozim hladen motor (kratke relacije)

Vožnja v leru ni preveč priporočljiva,saj lahko s tem izgubiš bremze,ker olje ne kroži.
... katero olje ne kroži ? Kaj si mogoče mislil, da servo ne dela ? Servo pomagalo ne dela, ko je motor ugasnjen ker podtlak v sesalnem kanalu daje vakuum glavnemu zavornemu cilindru in ti pomaga pritisniti močneje pedal če vakuuma ni pol je trd pedal ... drugače pa dela pri dizlih pa je vakuum pumpa električna pumpa tista ki skrbi za podtlak v servu zavor ;) ... zavorno olje pa ne kroži, ker je zaprt sistem enostransko vezan - Glavni zavorni valj, ki pri pritisku porine v 4 zavorne čeljusti ali cilindčke zadaj količino olja, ki je potrebna da se stisne vzvod ki razširi ferode v bobnu da tikajo oziroma stiskajo na zavorno površino bobna ali pritisne zavorne čeljusti na zavorne ploščice in te zasadi v zavorni disk ... kroženja do sedaj nikjer nisem videl razen mogoče če ga ima kak XM ali podoben hidro - pnevmatsko podkrepljen avtomobil katerega delovanje pa ne poznam vem pa, da ima zavore in vzmetenje povezano ... da nisi mislil servo volana ? Tu je ista pesem - olje, ko je motor v delovanju kroži če obrneš volan - če ti crkne servo volan (npr. : poči cev in olje izteče iz sistema ali imaš prazen sistem ) pa gre tudi obračanje a zelo zelo težko in če se hočeš privleči do doma oziroma mehanika to lahko storiš priporočljivo je pa pobrati dol jermen iz servo motorja, da ne lavfa pumpa brez ker lahko brez olja zariba ;) ... L.p. Mad

Nekje sem tak zasledil.V glavnem,ni priporočljivo imeti v leru,sploh po bregu navzdol,ker nikoli ne veš kaj pride na cesto.
 
Uporabniški avatar
polo_gti
Novinec
 
Prispevkov: 210
Pridružen: So avg 19, 2006 10:17 pm
Kraj: Za tretjim ovinkom desno

Napisal/-a polo_gti Če jan 11, 2007 12:23 am

Ne u leru se pa ne bom spuščal raje mam v brzini in da motor-menjalnik bremza, če pa gre prehitro pa z zavorami še dodatno
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost