Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
ghandaed
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 765
Pridružen: To okt 17, 2006 9:14 pm

Napisal/-a ghandaed Sr nov 14, 2007 2:08 pm

nebivedu je napisal/-a:
ghandaed je napisal/-a:nebivedu pa ti ni nikoli na misel prišlo, da bi si kupil še en komplet felg z dobrimi cestnimi gumami??? Zaradi lastne in tuje varnosti predvsem.


Imam odlične gume za asfalt na avtu, ampak mi nič ne pomagajo, če imam zaradi človeka, ki se vrine pred mene, varnostne razdalje samo 2 metra. V taki kratki razdalji treščim v avto spredaj, brez da bi bremzal, ker komaj opazim da je začel bremzat. Ko pa hočem malo zabremzat, da bom imel večjo razdaljo, pa že vidim v ogledalu človeka za mano, ki se je ravno tako vrinil in vem, da se ne bo ustavil, če jaz zabremzam, pa tudi tisti za njim ne, ker mu je ta, ki se je vrinil za mene ravno tako zmanjšal varnostno razdaljo. In če takrat zabremzam, bodo sigurno vsaj trije, če ne več avtomobilov, verižno trčilo. Tega pa si najbrž ne želimo na poti v službo ob 7h zjutraj.

ghandaed je napisal/-a:Pa daleč od tega da odobravam vožnjo za avspuhom... tudi mene to zelo živcira. Je pa res, da odkar mam nove gume na atu, ki so dobile najboljšo oceno v svojem razredu sem precej bolj sproščen ob takih situacijah med vožnjo :D 8)


Ne zanašaj se preveč na nove gume in na najboljšo oceno. Če nimaš dovolj varnostne razdalje in če je spolzka cesta se tudi tvoj avto ne bo ustavil, pa če imaš gumijaste gosenice na avtu.

Vidiš, takih voznikov se pa jaz bojim. Ste čisto sproščeni, ker mislite, da se vam pa ne more nič zgodit, ker imate gume, ki so dobile najboljšo oceno v svojem razredu. Pol pa ko poči, se pa sprašujete, kako to, sej ste ja imeli najboljše gume.

Vožnja avta po vpadnicah v mesto je danes vse prej kot sproščujoča dejavnost in zelo zelo dobro je treba pazit, da ne treščiš v kak avto, ali da kdo drug ne trešči vate, ker je toliko vrinjanja in premalo varnostnih razdalj. Sam se vsak dan najmanj 2x peljem čez rondo tomačevo in skoraj vsak dan vidim nesreče tam, pa to se zaletavajo ljudje z zelo dobrimi avtomobili, zelo malokrat sem videl ljudi s slabim avtom se tam razbit. Edino, ko je poledica, takrat pa vidiš tiste s slabimi gumami, ko se vrtijo.




:lol: :lol: :lol: si pa tudi šaljivec. Nikoli nisem rekel, da se zanašam na nove, dobre gume. Rekel sem samo, da se med vožnjo bolj sproščeno počutim 8) as simple as that. Pač si pomirjen da imaš izpraven avto. Tako kot mi gre blazno na živce če mi kaka luč crkne, jo moram takoj popravit ker me živcira da se vozim z neizpravnima avtom pa tudi če je kaka relativno nepomembna stvar.
p.s. še nikoli nisem sam prometne nesreče zakrivil, sem pa bil udeležen v naletu, ko je dekle nekaj sanjalo pa počlo v mene pred semaforjem
 
AndrejD
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jun 14, 2004 10:48 am

Napisal/-a AndrejD Sr nov 14, 2007 2:19 pm

Energetik81 je napisal/-a:
sundaydriver je napisal/-a:Naj ne bi bila priporočena varnostna razdalja takšna, ki jo prevoziš v 2h sekundah? hitrost × 1000 ÷ 3600s ×2s = x metrov


Tako je. Torej moraš pomnožiti hitrost v km/h s faktorjem 0,56 in dobiš varnostno v metrih. Ampak je to itak brezveze, ker nimamo tolk občutka za razdaljo; boljš je šteti sekunde, ko spredaj vozeči prevozi recimo neki znak ob cesti, preštejemo 2s in če smo takrat še pred znakom je razdalja OK. To velja seveda za vse hitrosti.

Baje je reakcijski čas okol 1s, če imaš torej tako varnostno, se boš ustavil glih za ritjo tistemu spredaj. 2s je za suho cesto, pri mokri pa naj bi imel celo 3s fore, pri sneženi cesti celo več.

LP



večje hitrosti pomenijo več sekund... pri 130km/h bi naj bilo okoli 4 sekunde

Jaz se stalno vozim 3 sec za sprednjim oziroma 4 na avtocesti :)


1 sekunda pri 100km/h je cca 25 m torej sta 2 premalo in rabiš vsaj 3 ;)
Slika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr nov 14, 2007 2:24 pm

Veča se razdalja in ne čas. Sej imaš vedno 1s reakcijski čas, samo da pri 50km/h narediš v 1s 14m pri 100km/h pa 28m. Pa še 1s za rezervo.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr nov 14, 2007 7:43 pm

ghandaed je napisal/-a: :lol: :lol: :lol: si pa tudi šaljivec. Nikoli nisem rekel, da se zanašam na nove, dobre gume. Rekel sem samo, da se med vožnjo bolj sproščeno počutim 8) as simple as that. Pač si pomirjen da imaš izpraven avto. Tako kot mi gre blazno na živce če mi kaka luč crkne, jo moram takoj popravit ker me živcira da se vozim z neizpravnima avtom pa tudi če je kaka relativno nepomembna stvar.
p.s. še nikoli nisem sam prometne nesreče zakrivil, sem pa bil udeležen v naletu, ko je dekle nekaj sanjalo pa počlo v mene pred semaforjem


Sam sem imel do treh let nazaj samo 3 nesreče(pa lahko rečem, da imam okoli 100 do 120.000km prevoženih na leto, kar znese sedaj že okoli 1,5 miljona kilometrov) - enkrat srna, ki sem se ji izognil in letel iz ceste, drugič me je bmw zrinil iz ceste in tretjič sem zaradi spolzke ceste zapeljal preveč na rob in odtrgal gumo z roko vred, ampak avto je ostal na cesti.
V zadnjih treh letih pa sem imel že 5 nesreč pred ali v rondoju tomačevo (se pozna, da se vozim najmanj 2x na dan skozi ta rondo, včasih pa tudi po 10x). Nikoli jaz kriv, vedno je bil nalet, ko sem se sam lahko ustavil, pred mano je bila pač dovolj velika varnostna razdalja, tisti za mano pa se ni mogel, ker mi je bil čisto za ritjo. Ljudje gledajo samo avtomobile, ki vozijo v rondoju, pred sabo pa ne pogledajo, če kak avto stoji pred njimi in potem naredi bum. Zadnja nesreča(šesta malo izven rondoja) je bila pri 80km/h, ko sem moral zaradi človeka, ki je hotel iz prehitevalnega pasu zapeljat pred mene (dobesedno me je izsilil), zabremzat na nulo, tisti zadaj pa je brez bremzanja priletel vame. Njegov avto je bil za pol metra krajši, meni pa je železni odbijač pokrivil in en blatnik je bil skrivljen, ker je odbijač zabil vanj.

Ravno zato pa sprašujem, ker se tudi meni lahko zgodi, da se mi nekdo vrine direktno pred mano, potem pa je treba bremzat in takrat se sigurno ne bom mogel ustavit, ker varnostne razdalje ne bo dovolj in me zanima, kdo je v takem primeru kriv. Mislim pa na kobinacijo, tip prileti pred mene in z vso silo zabremza, ker so drugi pred njim že ustavljeni, med mano in njim pa je premajhna varnostna razdalja, da bi se jaz tudi pravočasno ustavil in ga zabijem v celo kolono vozil pred njim.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Vuso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 677
Pridružen: Po maj 10, 2004 10:55 pm
Kraj: Lj

Napisal/-a Vuso Če nov 15, 2007 12:33 pm

Mislim, da je jasno kdo je kriv.Po vsej verjetnosti ti.Obstaja pa še ena možnost, da zavarovalnica pokaže sredinski prst in reče, da je krivda deljena(moralno je sicer kriv spredaj vozeči-but who gives a f***).Stroške krije vsaka stranka sama oz. se krije iz kasko police, če seveda le-ta obstaja.Treba je pač pazit.Bi pa osebno verjetno takemu kurčku razložil, da mi bo poravnal škodo, ker je seveda ne bi želel, bi mu v kratkem polil avto z bencinom in ga zažgal.Če že ni denarja je pa vsaj moralno zadoščenje.Se pa verjetno, da denar izterjat v civilnem postopku, ki pa traja traja traja in stane.Kako pa to dokazat pa bog si ga vedi :roll:
 
Uporabniški avatar
Bel-Tirid
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1547
Pridružen: Po feb 09, 2004 7:52 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Bel-Tirid Če nov 15, 2007 12:51 pm

Sej tipčka ki bo vskočil na tvoj pas, že od deleč vidš v ogledav, z bremzanjem nimam težav, te pa razumem nebivedu kako je bremzat z terenskimi gumami. Mi štirikolesnik stoji na osmih štoflcih in ustavljanje je tako kokr da bi z nogo bremzov.

Ljublančani ste pa itak navajeni tega, pri vas je pa vedno, gass 1,2 bremza bremza ....
In v Lj si neumen če nimaš avtomatika :D ker meni se sfukava od vsem čakanju, menjanju, bremzanju poj te pa še živčnost popade si pa tam ;)
Slika Slika
 
AndrejD
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jun 14, 2004 10:48 am

Napisal/-a AndrejD Če nov 15, 2007 10:57 pm

Energetik81 je napisal/-a:Veča se razdalja in ne čas. Sej imaš vedno 1s reakcijski čas, samo da pri 50km/h narediš v 1s 14m pri 100km/h pa 28m. Pa še 1s za rezervo.


Zavorno pot mi bo pa Bog podaril ?
Slika
 
Uporabniški avatar
sundaydriver
Novinec
 
Prispevkov: 193
Pridružen: So sep 23, 2006 12:32 pm

Napisal/-a sundaydriver Če nov 15, 2007 11:43 pm

Kar AndrejD skuša povedat, pa mu nekako ne uspeva, je da razdalja po omenjeni formuli narašča linearno, pri zavorni poti pa je zgodba drugačna.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Pe nov 16, 2007 12:40 am

Ok, dejmo se 1x dogovorit zakaj imamo varnostno razdaljo? Varnostna razdalja je zaradi našega reakcijskega časa, ker ta pač ni trenuten in traja pri najbolj zbranih 1 sekundo (če pričakujejo situacijo) v povprečju pa 2-3 sekunde.

Tukaj hitrost ne igra popolnoma nobene vloge ali se vozimo 50, 100 ali pa 200km/h.
Ok, da ne bom nakladal je tukaj primer:

Vozilo A ima hitrost 100km/h ali 28m/s in pri polnem zaviranju potrebuje cca 40m do zaustavitve. Voznik vozila B opazi naglo zaviranja vendar je njegov reakcijski čas od trenutka ko zagleda bremzanje vozila A in trenutka, ko sam pohodi zavoro recimo 2 sekundi.

V teh dveh sekundah pri 100km/h je torej prevozil 56m. Če je bilo v trenutku zaviranja prvega vozila med voziloma 56m se sprednji odbijač vozila B, v trenutku, ko začne zavirati, nahaja točno na mestu, kjer se je nahajla zadnji odbijač vozila A, ko je le to začelo zavirati.

Če tudi vozilo B zavira do zaustavitve v 40m se zaustavi točno za vozilom A, ki v tem trenutku že stoji.

Se pravi, da je vozilo A ustavljeno v 40 metrih, vozilo B pa zaradi reakcijskega časa v 96m. Se pravi, da je varnostna razdalja pri 100km/h res 56m oziroma 2 sekundi.

Če zgodbo ponovimo za hitrost 200km/h so reakcijski časi enaki, razlike so samo v razdalji zaustavljanja oziroma prevoženih metrih na časovno enoto.

Zato AndrejD kar verjemi, da dve sekundi držita vedno in pri vsaki hitrosti. ;)
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Pe nov 16, 2007 3:31 am

BBoss je napisal/-a: Varnostna razdalja je zaradi našega reakcijskega časa, ker ta pač ni trenuten in traja pri najbolj zbranih 1 sekundo (če pričakujejo situacijo) v povprečju pa 2-3 sekunde.
...


Računanje je sicer točno, a če bi reakcijski čas res bil v povprečju 2-3 sekunde, bi imeli trikrat več mrtvih na cesti (najmanj!). Saj večina ne spi za volanom in če je promet gostejši, večina pričakuje marsikaj. Mislim, da je v primeru gostejšega prometa (ko čas šteje!) povprečen reakcijski čas manj kot sekunda - ne glede na to, kaj učijo v avtošolah.
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR Pe nov 16, 2007 10:40 am

BBoss je napisal/-a:traja pri najbolj zbranih 1 sekundo (če pričakujejo situacijo) v povprečju pa 2-3 sekunde.


Ne se jebax.... 3 sek... pol rajš ne bit za volanom.:roll: Dej porobej enkrat za foro bremzat za nekom 3 sekunde kasneje... ti garantiram da ga pritisneš od zadi. Mislm ej.....

In btw... če jaz pričakujem situacijo bremzam pred tistim, ki je pred mano...se pravi imam reakcijski čas -1sek. Bwahahaha :D ;)
 
ghandaed
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 765
Pridružen: To okt 17, 2006 9:14 pm

Napisal/-a ghandaed Pe nov 16, 2007 11:40 am

mislim, da je povprečje 1 sekunda. Tisti orenk pijani pa imajo 2 -3 sekunde.
Zase vem, ko smo si pred časom na simulatorju merili reakcijski čas, da sem imel povprečje 0,34 sekunde in nikoli slabše od 0,4 sekunde 8) :)
 
Uporabniški avatar
Niva13
Uporabnik
 
Prispevkov: 1246
Pridružen: Ne jul 04, 2004 4:52 pm
Kraj: planet Vulcan

Napisal/-a Niva13 Pe nov 16, 2007 12:58 pm

No pa saj ni treba, da so ljudje pijani ali pod vplivom kake droge.
Kaj pa sama zbranost, ko ljudje razmisljajo o svojih problemih, klepetajo po mobilcu, debatirajo s potniki in se celo obracajo proti njim.
Kje se tle uposteva se teza vozila, stanje gum in zavor in navsezadnje stanje cestisca.
@w~ b#0n~
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe nov 16, 2007 12:59 pm

BBoss je napisal/-a:Ok, dejmo se 1x dogovorit zakaj imamo varnostno razdaljo? Varnostna razdalja je zaradi našega reakcijskega časa, ker ta pač ni trenuten in traja pri najbolj zbranih 1 sekundo (če pričakujejo situacijo) v povprečju pa 2-3 sekunde.

Tukaj hitrost ne igra popolnoma nobene vloge ali se vozimo 50, 100 ali pa 200km/h.
Ok, da ne bom nakladal je tukaj primer:

Vozilo A ima hitrost 100km/h ali 28m/s in pri polnem zaviranju potrebuje cca 40m do zaustavitve. Voznik vozila B opazi naglo zaviranja vendar je njegov reakcijski čas od trenutka ko zagleda bremzanje vozila A in trenutka, ko sam pohodi zavoro recimo 2 sekundi.

V teh dveh sekundah pri 100km/h je torej prevozil 56m. Če je bilo v trenutku zaviranja prvega vozila med voziloma 56m se sprednji odbijač vozila B, v trenutku, ko začne zavirati, nahaja točno na mestu, kjer se je nahajla zadnji odbijač vozila A, ko je le to začelo zavirati.

Če tudi vozilo B zavira do zaustavitve v 40m se zaustavi točno za vozilom A, ki v tem trenutku že stoji.

Se pravi, da je vozilo A ustavljeno v 40 metrih, vozilo B pa zaradi reakcijskega časa v 96m. Se pravi, da je varnostna razdalja pri 100km/h res 56m oziroma 2 sekundi.

Če zgodbo ponovimo za hitrost 200km/h so reakcijski časi enaki, razlike so samo v razdalji zaustavljanja oziroma prevoženih metrih na časovno enoto.

Zato AndrejD kar verjemi, da dve sekundi držita vedno in pri vsaki hitrosti. ;)
Se strinjam. Seveda je tu predpostavka, da imata oba avta enake bremze, gume in enako podlago pod sabo oz. enako zavorno pot.

Ja, pod 1 s je reakcijski čas, če čakaš z nogo na bremzi in gledaš zavorne lampe spredaj vozečega, kar verjetno ne delamo vedno. 2s varnostne se mi zdi kar v redu za suho cesto, da je še nekaj rezerve.
Če pa slučajno glih radio šaltaš, maš pa takoj par sekund...
 
Uporabniški avatar
sundaydriver
Novinec
 
Prispevkov: 193
Pridružen: So sep 23, 2006 12:32 pm

Napisal/-a sundaydriver Pe nov 16, 2007 1:26 pm

Problem je le v tem, da je pri 200km/h zavorna pot 150 metrov in več, pot zaustavljanja pa 200 metrov in več.
V dveh sekundah pa pri 200km/h prevoziš 110 metrov.


Takole zavira Bugatti Veyron:
Braking distance
100–0 km/h 31.4 m
200–0 km/h 126 m
300–0 km/h 283 m
400–0 km/h 540 m

vir: http://www.bugatti.com/en/veyron-16.4/t ... ation.html

Kot lahko opazite, zadeve še zdaleč niso linearne. j***a, v katerih se navadni smrtniki vozijo, pa se odrežejo še toliko slabše.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Pe nov 16, 2007 2:45 pm

Jasno, da niso linearne. Z zaviranjem zmanjšujemo kinetično energijo avta (z določeno maso) - povedano drugače - izničujemo vztrajnost. In ker je formula za kinetično energijo oz vztrajnost "masa X hitrost-na-kvadrat /2", je jasno, da je vztrajnost (in sile, ki jih morajo zavore in gume izničit) ob dvakratni hitrosti štirikratna - od tu nelinearnost.

Pri Bugattiju pa še trenje gum, aerodinamični pritisk itd - zato ni čista kvadratna krivulja. Ustavi pa od 400 do 0 v manj kot 10 sekundah (100-0 - 2,3 s)

dodatna zračna zavora (pod 200) precej pomaga . . testiranje - 1100 stopinj
Slika . .Slika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Po nov 19, 2007 3:56 pm

Čas je še vedno linearen, če predpostavimo da je pospešek konstanten!
Čas zaustavitve je: T=V/a - 2x večja hitrost, 2x večji čas ustavitve.
Razdalja pa je kvadratična: s=V^2/2a -2x večja hitrost, 4x večja razdalja ustavitve.
Ampak tukaj ne gre za to, gre za tisti reakcijski čas, predn pritisneš na bremzo. In ta je vedno tam nekje 1-2s.

lp
 
Uporabniški avatar
Zois
Uporabnik
 
Prispevkov: 988
Pridružen: Ne mar 04, 2007 4:00 pm
Kraj: Slovenska Bistrica

Napisal/-a Zois Po nov 19, 2007 6:12 pm

nekaj takega smo mi na faksu računali :D
Slika pugi.si
 
Uporabniški avatar
sundaydriver
Novinec
 
Prispevkov: 193
Pridružen: So sep 23, 2006 12:32 pm

Napisal/-a sundaydriver Po nov 19, 2007 9:20 pm

V povprečju je 1-2s. Lahko tudi manj, lahko tudi več.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Po nov 19, 2007 9:36 pm

Ni čudno, da je toliko nesreč, če rabite v povprečju dve sekundi, da šele začnete zavirati. Če voziš, moraš stalno pričakovat probleme in takoj reagirat! Kakšni dve sekundi neki :roll: :shock:
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov