Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9988
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če feb 07, 2008 1:56 pm

JerdnaL je napisal/-a:...ne gre zato, ampak posledica takšne vožnje je daljša kolona, ki se razvleče tudi na kakšen semafor ali dva nazaj. In tako še večja gužva kot je že. Ne razmišljaj samo o sebi, ampak o celotni situaciji za in pred tabo.

// Je pa že off-topic //


Tudi to je res.
Nekateri - če so semaforji precej blizu - že kmalu po speljavanju spustijo gas, da bodo peljali v leru ali zavirali z motorjem in ravno ujeli naslednjo zeleno - kaj je zadaj, jim je malo mar. Dogaja se tudi to, da tisti, ki so bolj zadaj, seveda normalno pospešijo, drugi v koloni (za "zaviralcem"), ki ima dober pregled, na videz brez potrebe, nepričakovano in predvsem nepredvidljivo zmanjša hitrost (zaradi varčnosti ali komodnosti prvega "zaviralca" z motorjem), tretji stori isto, a še bolj izrazito, četri ali peti, ki ima slabši pregled in je morda na nenadno zmanjševanje manj pozoren (z razlogom, saj naj bi se pospeševalo), je že v veliki nevarnosti naleta, ostali za njim tudi.

Rešitev je seveda ta, da vsi držimo veliko varnostno razdaljo, kar pomeni, da gre skozi križišče 2-3 X manj avtov, kot bi jih lahko šlo pri normalni vožnji. To v Lj marsikdo prakticira (+ zaspanci) in tudi zato so vedno večje kolone! V Trstu npr, ki je mesto upokojencev (in ustreznih vozniških sposobnosti ter majhnih, počasnih vozil - glede na LJ), se kolone na semaforjih večinoma premaknejo zvezno, predvidljivo, skoraj vsi hkrati, z majhno varnostno razdaljo in skozi semafor gre povprečno 2X več avtov kot v Lj. Je to samo posledica izkušenj? Verjetno tudi kulture oz odnosa do drugih in del kulture je tudi nezadrževanje ostalih zaradi zaviranja z motorjem.
Kot pri vsaki stvari - izognimo se pretiravanju, ozrimo se naokoli.
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Če feb 07, 2008 2:47 pm

JerdnaL je napisal/-a:...ne gre zato, ampak posledica takšne vožnje je daljša kolona, ki se razvleče tudi na kakšen semafor ali dva nazaj. In tako še večja gužva kot je že. Ne razmišljaj samo o sebi, ampak o celotni situaciji za in pred tabo.

// Je pa že off-topic //


Zaradi mene ne bo noben kasneje prisel skozi semafor...

Problem nastane zaradi pocasnetov in zaspancev, ki ne spremljajo luci na semaforjih, takemu, ki mu crkne pri speljevanju in tako naprej.

Ali bo zato, ker pocasi pripeljem do zadnjega in potem naprej peljem za njim, brez ustavljanja, tisti za mano, kaj zamudil? Cisto nic! Problem je samo v glavi tistega zadaj, ki namesto, da bi stal pred semaforjem, misli, da bo zdaj se pocasnejsi, ker pelje za nekim pocasnetom.

Dejansko je CISTO vseeno kje si v koloni, glede na semafor, pa ce kolona stoji ali pa se pelje pocasi.

Je pa res, da moramo vsi spremljat, ker se zamude voznikov pri semaforjih sestevajo.

V LJ so pa itak bolj problematicni zeleni/rdeci valovi.

lp
Slika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če feb 07, 2008 3:14 pm

Ja tako je, vseeno ali stojiš pri prvem ali drugem semaforju. Takrat, ko bodo vsi pri 1. speljali, jih boš že dohitel z 2. semaforja.
Sicer je pa govora o zaviranju z mašino; itak vedno zaviramo že ko spustimo gas. Sicer pa jaz ponavadi pri večjih klancih zaviram pri recimo 3500rpm, v mestu pa ponavadi dam samo v 3. prestavo, tako zaviram do okoli 1500rpm, potem pa v ler. Bremze pa vmes po potrebi.
Najbolj udobno se mi zdi pa zaviranje v busih/tovornjakih, kjer se mi zdi da imajo večstopenjsko zaporo izpušnih kanalov (ali sesalnih? ) in obvolansko ročico, s katero potem lepo nastavijo moč zaviranja - super za daljše klance.

Lp
 
baSix
Novinec
 
Prispevkov: 493
Pridružen: Po okt 01, 2007 8:44 pm

Napisal/-a baSix Če feb 07, 2008 3:44 pm

blazp je napisal/-a:jaz večinoma bremzam z mašino. edini minus, ki gre temu je to, da ne sveti zavorna luč in lahko kdo, ki ni pozoren in vozi za tabo, tega ne opazi.


zato pa čist narahlo stisneš bremzo da se samo lučka prižge :D
...::: www.CST-TEAM.net :::...
 
Uporabniški avatar
Čamo89
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 66
Pridružen: Po nov 12, 2007 10:06 am
Kraj: Ljubljana center

Napisal/-a Čamo89 Če feb 07, 2008 6:18 pm

esem je napisal/-a:
Čamo89 je napisal/-a:...z medgasom pa rešujem tko da recimo pri vožnji 40km/h v 3.ji prestavi, ruknem v 2., nogo pa držim še vedno na gasu kokr je bla prej pr vožnji s 40km/h, in je tud med samim šaltanjem nč ne premikam, sam treba se je mal nadudlat kok hitr je treba prešaltat da se ujamejo obrati. izkušnje :!: to je use


Je to vse (samo držiš gas) ali tudi spustiš (dvigneš nogo) sklopko, ko je v leru med tretjo in drugo?

Ja nogo na gasu držim skos, tud met šaltanjem, sklopko stisnem in prešaltam, ampak sej pravm, treba je najdt un optimaln cajt menjanja kok nej traja da se obrati pa prestava ujamejo. mal sprobavi k je prazna cesta.višja-nižja, višja-nižja pa ti bo sigurn ratal parkrat, pol je pa sam še vaja in si majstor :D :P
 
Uporabniški avatar
primozek69
Novinec
 
Prispevkov: 330
Pridružen: Ne nov 04, 2007 2:43 pm

Napisal/-a primozek69 Če feb 07, 2008 9:06 pm

Retarder se temu reče. To je posebej sklopka,ki požene neke vrste oljno turbino,ki zaradi upora zaustavlja glavno gred.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9988
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če feb 07, 2008 10:49 pm

Čamo89 je napisal/-a:Ja nogo na gasu držim skos, tud met šaltanjem, sklopko stisnem in prešaltam, ampak sej pravm, treba je najdt un optimaln cajt menjanja kok nej traja da se obrati pa prestava ujamejo. mal sprobavi k je prazna cesta.višja-nižja, višja-nižja pa ti bo sigurn ratal parkrat, pol je pa sam še vaja in si majstor :D :P


Vprašal sem te zato, ker je bilo prej govora o medgasu (vmesnem plinu) in ti si se na to navezal. Zdi se, da ne poznaš razlike med vmesnim plinom (medgasom) in tem, kar počneš ti - tvoje ni prestavljanje z vmesnim plinom! Pri pravem prestavljanju z vmesnim plinom stisneš sklopko, daš v ler, spustiš sklopko (!!), da se ustrezno zavrti tudi vmesna gred, pri tem seveda doziraš prave obrate, (vse to zelo hitro v leru !!), spet stisneš sklopko in daš v naslednjo prestavo (ter končaš prestavljanje z dvigom noge s sklopke). Dovolj nazorno? Manjka ti praksa in teorija.

Sicer sem pa vozil že več avtov brez (pokvarjene) sklopke, npr tudi hrošča s pokvarjeno sklopko in zaganjačem hkrati (!!), še vedno kdaj prestavim brez sklopke (za trening in užitek), tako da nimam več kaj sprobavat.
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Če feb 07, 2008 11:04 pm

primozek69 je napisal/-a:Retarder se temu reče. To je posebej sklopka,ki požene neke vrste oljno turbino,ki zaradi upora zaustavlja glavno gred.
maš pa še intarder ki deluje podobno in še neki, ko deluje na principu magneta, sam se ne spomnem kak se reče. Maš pa tut motorno zavoro, ki ma značilen zvok spuščanja zraka, to pa je vrjetno mislil energetik81.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Pe feb 08, 2008 12:04 pm

Ja, motorno zavoro z dušenjem izpušnega kanala sem si ogledal na MB 814. Tam je enostavno ena loputa, ki zapira izpušno cev s pritiskom na gumb na tleh, kateri je tudi za ugasnitev motorja. Žal je slaba stran v tem, da zaradi vročine vse skupaj zarosta in ne deluje več - ko pohodiš gumb, motor še samo ugasne takoj.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
yaguar
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 5
Pridružen: Pe jul 15, 2011 11:13 am

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a yaguar Pe jul 15, 2011 11:23 am

Se opravičujem, ker obujam starejšo temo. Vendar me zanima, kaj porečejo strokovnjaki na tale citat iz nekega drugaga foruma, je to neko nakladanje ali je res kaj na tem.

:

Glede zaviranja, ne bom nič več dodajal, jaz sem na polno zaviral samo za trening in to z motorjem brez ABS, motorjem z ABS, razlićnimi avti brez in različnimi avti z ABS sistemom. Trenirali smo pri 50, 60, 70, 90, 100 in 150, na poligonu, na različnih podlagah in različnih vplivih. ABS, je odličen v idealnih razmerah, vendar je razlika v kateri brzini je avto in to cca 10% na brzino. Pri nizkih hitrostih, je vseeno, kaj in kako pritiskaš, vse je odvisno od podlage in stopnje menjalnika v kateri je. Pri brzinah do 70, je bila zavorna pot pri enakem zaviranju, najdaljša, ob stisnjeni sklopki, najkrajša pa v drugi brzini, razlika skoraj 30%. Kaj to pomeni za pešca, je vsakomur jasno.
Pri zaviranju na polno brez ABS, so mojstri popuščanja zavor, le malenkost zaostali za ABS, skoraj vsi pa smo bili boljši, kot zaviranja v 5. ali 6. brzini.
Pri višjih hitrostih, je zaviranje na polno katastrofa, kar se tiče zavornih poti, proti najprej zmanjšanja hitrosti (tisti ki to obvladamo avtomatsko, smo tukaj briljirali), potem pa zaviranje na polno in vmes še enkrat zmanjšanja s prestavo nižje. Pri polnem zaviranju iz 150, je to pomenilo 50%-ov krajšo pot, vendar je od skoraj 100 voznikov različnih znanj in izkušenj, doseglo samo 12 voznikov. Rezultati pri vozilih brez dodatkov, pa so sploh poglavje zase.
Samo energična menjava brzine in rahla pomoč zavore, spravi avto do 80, dvakrat in več hitreje, kot samo pritisk na polno. Vedno pa gororim, da je potrebno te manevre probat, jih natrenirat in potem to dobro naučeno operacijo lahko uporabimo v vsakdanjem prometu.
Zato pravim, fantje, najdite neko prazno, dosti dolgo parkirišče ali kako industrijsko cesto, ki je v nedeljo prazna (morda se je potrebno dogovorit z varnostnikom in tam preizkusite več načinov ustavljanja. Tako smo se učili mi in nekaterim je to uspelo naštudirati, za eventualno vsakodnevno uporabo.
Ker je trening različnega zaviranja, dokaj naporen za vozilo, naj to preizkusijo tisti, ki se jim hebe za vozilo, saj je to samo delovni stroj, ostali pa veselo uporabljajte svoje načine, vendar pazite, na varnostno razdaljo, saj je morda ravno pred vami nekdo, ki ustavi vozilo pol prej, kot ste ga sposobni ustaviti vi.
Kot sem že velikokrat rekel, hvala bogu in mojemu znanju obnašanja v prometu, mi za enkrat v reall life-u, še ni bilo potrebno zavirati na polno, zato vaje vsako leto ponovim, po navadi v jesensko zimskem času, z avtom in motorjem, da bo prišlo prav, če bo potreba. Upam, da nikoli.

Drugače se je pa najbolje držat napisanih, preizkušenih variant, saj tisto drugo je za specialiste in dirkače, res je, vendar nikjer ne piše, da tega navaden človek, kot sem jaz, ne bi smel znati in po potrebi uporabiti in s tem rešiti kakšno življenje.

Enkrat sem to že omenil, pa bom še enkrat, toliko zaupam svojemu znanju, zbranosti in predvidevanju, da avta še nobenega nisem imel kasko zavarovanega in v življenju še nisem dal od sebe kupončka. Na treh vohilih imam vse žive popuste, ki se jih da dobiti, kot izkušen, varen voznik.
Zame, je to zadosten razlog, da lahko v takšenm forumu, zagovarjam svoja stališča.

Trenutno na benzu, na testiranjih so bile različne mašine od 70kw - 270+kw. Je pa dejansko dober občutek, ko nekaj uspeš naštudirat bolje od večine.
Znanje vedno daje dober občutek in redko te zahebe, pri slabem znanju, je kot pri lotu, včasih rata, največkrat se zalomi. Drugače pa je vse odvisno od tega, v kakšno situacijo se spraviš, saj je 99,9% odvisno od tebe samega. Vedno je potrebno voziti z rezervo, svoje sposobnosti pa preizkušat na neobljudenih prometnih površinah (včasih smo za to imeli BTC, saj je bilo v nedeljo praktično prazno, prostora pa ogromno.
Testiralo in treniralo pa se je v A in takrat še zahodni Nemčiji. Treninge imajo skoraj vse tovarne avtomobilov, na svojih poligonih, včasih si rabil povabilo, torej nekoga, ki je garantiral zate, da imaš osnovna znanja (to je potekalo v okviru pridobivanja tekmovalnih licenc), danes pa so te zadeve tako drage, da so le za redke. Seveda pa povabilo še vedno velja, vendar je do njega težko priti, saj še novinarske ekipe, ki pišejo za večino svetovnih avtomobilističnih revij, niso vedno vabljene brezplačno.
Za poznejše tekmovalno udejstvovanje, pa ni bilo preveč denarja nikoli (za to, moraš pač imeti denarja, ogromno - preveč), zato tudi razen Štroka in Aleša Pušnika, nismo imeli veliko dobrih tekmovalcev v tovarniških ekipah, če prav so nekateri, na testiranjih dosegli krepko najboljše rezultate, pozneje so tekmovali s predelanimi zastavami in kakšnimi drugimi tovarniškimi vozili, ki so bili samo delno tekmovalno opremljeni (podvozje, školjka in en motor na leto, je stalo okoli 100kDEM, menjalniki pa še po 25kDEM).

Ko crkne motor, imaš še vedno vse pod napetostjo, dela pa kolikor je kvalitete. Pri dragih, dela čisto vse, potem pa zneskovno, vedno manj. Že sami sistemi, so od avta do avta različno uporabni (v nekaterih so samo za okras in višjo ceno). Je pa tako, da motor crkne malo prej, predno se avto čisto ustavi in ni prav nobene škode, če vse odpove.
Ni še nobenmu crknil avto pri speljevanju - kaj je ostalo prigano? Kontakt moraš izklopit in ponovno vklopit, počakat da vgasne lučka in motor prižge, kar direkt, po ugasnenju mašine ne gre, ker je vgrajeno varovalo, da ne moreš vžgati že delujočega motorja še enkrat. Ko crkne motor, vse deluje, če pa ga namerno ugasneš, pa moraš obrniti kljuć in takrat vse uporabnike izklopiš

Že v naprej se zahvaljujem za kakšen strokoven komentar in vsem želim veliko veselja pri prebiranju avtomobilskega foruma.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3878
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a Blinder Pe jul 15, 2011 11:29 am

so ble bremze v ***** če je avto brez zaviranja z motorjem rabil duplo razdaljo :?:
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
yaguar
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 5
Pridružen: Pe jul 15, 2011 11:13 am

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a yaguar Pe jul 15, 2011 11:40 am

Brez zamere, vendar bi rad bi malo bolj obširen in agrumentiran odgovor : step by step od kakšnega profesionalnega strokovnjaka, kateri se res spozna na zadevo. lp
 
recept
Novinec
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Pe apr 25, 2008 10:46 pm

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a recept Pe jul 15, 2011 12:35 pm

yaguar je napisal/-a:Brez zamere, vendar bi rad bi malo bolj obširen in agrumentiran odgovor : step by step od kakšnega profesionalnega strokovnjaka, kateri se res spozna na zadevo. lp


Predvidevam, da govoriva o zaviranju v sili, kjer je pomembno samo, da se čim hitreje ustaviš, ne pa tudi obraba/segrevanje zavor.

Najbrž se strinjaš z mano, da ob zaviranju s stisnjeno sklopko, in močno pritisnjeno zavoro (brez ABS) gume zdrsnejo. Šibka točka so torej gume (oz. njihov stik s podlago), ne zavore in nič ne pomaga, četudi bi zavoram pomagal še motor.

Tehnično sicer vidim možnost, da v prvem trenutku (ko spustiš plin, do pritiska na zavorno ročico oz. do trenutka, ko bi motor v dani prestavi in prostem teku hitreje gnal vozilo, kot se trenutno giblje), motor pomaga pri zaviranju, vendar po tem, ko se hitrost vozila spusti pod hitrost, ki jo v dani prestavi predstavlja vrtenje motorja v prostem teku, tudi škodi zaviranju. Hkrati lahko ob teh pogojih motor tudi crkne, s čemer se izgubijo različna servopomagala (malo odvisno od načina in delovanja)

IMO je zato še najvarneje, da pri zaviranju v sili predvsem čim močneje in hitro pritisneš zavorno pedalo ter hkrati sklopko.
Mobilni telefon v avtu?
http://www.youtube.com/watch?v=R0LCmStIw9E

Hitro je hitro prehitro!
http://www.youtube.com/watch?v=Y7lCM9ElUqQ
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a Mate Pe jul 15, 2011 1:01 pm

recept je napisal/-a:IMO je zato še najvarneje, da pri zaviranju v sili predvsem čim močneje in hitro pritisneš zavorno pedalo ter hkrati sklopko.


Ne samo po tvojem mnenju, ampak tudi po mnenju stroke. Seveda za avtomobile z ABSom.

Kakšno zaviranje z motorjem v sili? Enostavno ne gre. Dokler je avto v dovoljenem območju obratov do 5k za dizla, slabo zavira, če je višje se dela škoda. Zaviranje z motorjem je uporabno za zniževanje obrabe zavor in nujno na dolgih klancih, kjer bi zavore lahko pregreli. Varčevanju z gorivom najbolj pomaga, da sploh ne zaviramo, neodvisno od načina.

Tudi jaz zgornjih trditvam v dolgem postu iz drugega foruma ne verjamem. Omejujoč faktor pri enkratnem zaviranju je lepenje in/ali trenje med gumo in podlago.
Slika
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a lisko Pe jul 15, 2011 5:43 pm

Zgornjemu postu deloma verjamem...Doživel sem ravno to na spolzkem cestišču ,ko so kolesa blokirala že ob malo močnejšem pritisku na zavoro in avto je samo neslo. Potem sem probal z nižjo prestavo kjer se je motor vrtel dokaj hitro ( a še vedno v območju dovoljenega) in lej ga zlomka....avtek je prav lepo ustavljal....

Vse lepo in prav ampak zakaj? Čista logika....gume so tiste , ki zgubijo stik s podlago in tako avto odnese....In ker so v prvem primeru zavore ustavljale samo kolesa so le ta brez problema zdrsnila in avto je zgubil oprijem. V primeru zaviranja s pomočjo motorja pa so zavore morale ustavljat tudi visoko vrteči se motor in ker se je le ta vrtel so se z njim tudi kolesa in tako je avto imel stalen oprijem in moč zaviranja je bila večja ( saj vsi vemo da vrteča se kolesa bolj zavirajo kot blokirana...) Govorim za avto s sprednjim pogonom in brez abs-a. Pri jeepu je stvar malo bolj zakomplicirana....saj ima na prednji osi 1 tono na zadnji pa 600kg in tako ob zaviranju in hkratnem zaviranju z motorjem zadek postane prav nevarno nemiren. Kaj druga je ob vkloplenem prednjem pogonu in zaporo srednje difa...takrat pa ali obstojijo vse 4 ali pa nobena ( zaviralna moč spredaj/zadaj se preko kardanskih prenosov porazdeli na vsa kolesa).
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a tristan01 Po jul 18, 2011 6:27 am

lisko je napisal/-a:Zgornjemu postu deloma verjamem...Doživel sem ravno to na spolzkem cestišču ,ko so kolesa blokirala že ob malo močnejšem pritisku na zavoro in avto je samo neslo. Potem sem probal z nižjo prestavo kjer se je motor vrtel dokaj hitro ( a še vedno v območju dovoljenega) in lej ga zlomka....avtek je prav lepo ustavljal....

Vse lepo in prav ampak zakaj? Čista logika....gume so tiste , ki zgubijo stik s podlago in tako avto odnese....In ker so v prvem primeru zavore ustavljale samo kolesa so le ta brez problema zdrsnila in avto je zgubil oprijem. V primeru zaviranja s pomočjo motorja pa so zavore morale ustavljat tudi visoko vrteči se motor in ker se je le ta vrtel so se z njim tudi kolesa in tako je avto imel stalen oprijem in moč zaviranja je bila večja ( saj vsi vemo da vrteča se kolesa bolj zavirajo kot blokirana...) Govorim za avto s sprednjim pogonom in brez abs-a. Pri jeepu je stvar malo bolj zakomplicirana....saj ima na prednji osi 1 tono na zadnji pa 600kg in tako ob zaviranju in hkratnem zaviranju z motorjem zadek postane prav nevarno nemiren. Kaj druga je ob vkloplenem prednjem pogonu in zaporo srednje difa...takrat pa ali obstojijo vse 4 ali pa nobena ( zaviralna moč spredaj/zadaj se preko kardanskih prenosov porazdeli na vsa kolesa).


Lisko, se povsem strinjam s tabo. Pri zaviranju v sili je najbolj problematična točka stik vozila s cestiščem - gume. Težava pa nastopi, ko je sila zaviranja večja od sile oprijema gum. Pri zaviranju v sili skoraj vsi vozniki nagonsko pritisnejo/mo do konca. Dokler so razmere na cesti idealne in ima vozilo vsa mogoča pomagala (ABS in BAS) je situacija še nekako rešljiva. Vozilo zavira z max močjo ob enem pa elektronika poskrbi, da zadeve ostanejo pod kontrolo.

Kadar govorimo o razmerah na mokri, ledeni ali celo makadamski cesti pa se stvari lahko hitro obrnejo. Glede zaviranja v snegu ali ledu z ABS je bilo že precej govora. Marsikdaj je ravno ABS krivec za nalet vozil. Razloga pa sta dva: vozniki imajo lažen občutek varnosti, saj bo vsemogočna elektronika rešila situacijo. Žal pa so tu še fizikalna pravila, ki marsikdaj pokažjo da zadeva le ni tako preprosta. Druga težava pa se z ABS pojavi na zelo spolzki podlagi (led in sneg), kjer se zavorna razdalja celo podaljša.

Glede članka pa.... Zadeva je iztrgana iz konteksta. Avtor govori o zaviranju pri velikih hitrostih... Očitno še ni izkusil kaj se zgodi ko zaradi zaviranja z motorjem zablokirajo pogonska kolesa v npr. dežju. Če govorimo o vožnji na meji je včasih res bolje zavirati z motorjem, saj vozilo zaradi tega ostaja bolj mirno v zastavljeni liniji, je pa to daleč od zaviranja v sili kjer je cilj čimprej ustaviti. Glede preskušanja hitre poti ustavljanja pa res ni slabo kdaj pa kdaj poskusiti kaj takega na zaprtem kosu ceste. Vseeno pa sem prepričan da ne glede na hitrost vožnje vozilo najprej ustavi ob močnem pritisku na zavoro in ob stisnjeni sklopki. Saj takrat takoj odklopimo vlečno moč motorja in maksimiramo moč zavor. Tudi če plin spustimo ima motor še vedno določeno vztrajnost, ki jo morajo zavora premagati poleg vztrajnosti vozila, da se hitro ustavimo. Ob takem zaviranju pa se je potrebno zavedati, da s tem izgubimo velik del stabilnosti vozila in kakršenkoli hiter manever z volanom lahko privede do zdrsa vozila.

Potem pa imamo tu še popolnoma nasproten primer, ko želimo pred zavojem hitrost prilagoditi za vstop v zavoj. Predvsem na pisti je želja da zavoj prevozimo tik pod mejo zdrsa, saj tako skozi zavoj ohranjamo največjo možno hitrost ob tem da vozilo ostane v začrtani liniji. V takem primeru zaviranje na polno le z zavorami ni primerno, saj se hitrost zmanjšuje še skozi prvi del zavoja. V tem primeru je tehnika opisana v tistek citatu odlična rečitev.

Vsakodnevno reševanje takšnih in drugačnih nepredvidenih situacij v prometu, pa je ponavadi iskanje kompromisa med zgoraj opisanima tehnikama. Katera je primernejša pa je čisto odvisno od situacije.

Če npr. naletimo na stoječe vozilo in smo sami na cesti je morda res najbolje čimprej ustaviti za tem vozilom in ga previdno obvoziti. V primeru pa da isto vozilo dohitimo v koloni in je za nami še več vozil, pa je bolje le zmanjšati hitrost in vozilo brez ustavljanja prehiteti, kot pa tvegati nalet od zadaj.

Univerzalnega odgovora katera rešitev je pravilna pa žal ne bomo odkrili.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a lizard Po jul 18, 2011 12:23 pm

tristan01 je napisal/-a:Kadar govorimo o razmerah na mokri, ledeni ali celo makadamski cesti pa se stvari lahko hitro obrnejo. Glede zaviranja v snegu ali ledu z ABS je bilo že precej govora. Marsikdaj je ravno ABS krivec za nalet vozil. Razloga pa sta dva: vozniki imajo lažen občutek varnosti, saj bo vsemogočna elektronika rešila situacijo. Žal pa so tu še fizikalna pravila, ki marsikdaj pokažjo da zadeva le ni tako preprosta. Druga težava pa se z ABS pojavi na zelo spolzki podlagi (led in sneg), kjer se zavorna razdalja celo podaljša.


V bistvu se z ABS-om vedno podaljša zavorna pot, le da na ledu/snegu še precej bolj, na suhi/mokri cesti pa skorajda zanemarljivo.
 
Maso
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: To mar 30, 2010 6:34 pm

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a Maso Po jul 18, 2011 12:34 pm

Če imaš v nogo vgrajen ABS, zavorna pot z blokiranimi kolesi je pač daljša od tiste z ABSom.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a lizard Po jul 18, 2011 1:02 pm

Ja, vendar ni samo ABS tisti, ki preprečuje blokiranje koles, pravilno zaviranje brez ABS-a ga tudi, a večino voznikov seveda ni profesionalcev, zato je ABS za 99% voznikov vsekakor odličen pripomoček.
 
Uporabniški avatar
xalfist
Uporabnik
 
Prispevkov: 882
Pridružen: To sep 02, 2008 3:26 pm
Kraj: maribor

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a xalfist Po jul 18, 2011 1:09 pm

Glede zavorne poti nebom trdil, ampak na morki oz spolzi podlagi me je abs že rešil pred trkom. Če ga ne bi imel bi mi kolesa blokirala in avto bi šel samo naravnost. Ker abs ni blokiral koles sem lahko oviro pred sabo obvozil in sem se lahko preprečil trk. Ista situacija se mi je zgodila z avtom brez abs. No ker sem že imel nekaj izkušenj sem popustil zavoro in lahko obvozil, če bi bil paničen in bi jo pohodil do konca , ne bi mogel obvozit ovire. Tako da to je zagotovo prednost abs, sploh za mogoče ne spretne voznike. Na suhi podlagi in z dobrimi gumami pa mislim, da ni neke rezlike.
Alfa romeo 147
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 5 gostov