Napisal/-a yaguar Pe jul 15, 2011 11:23 am
Se opravičujem, ker obujam starejšo temo. Vendar me zanima, kaj porečejo strokovnjaki na tale citat iz nekega drugaga foruma, je to neko nakladanje ali je res kaj na tem.
:
Glede zaviranja, ne bom nič več dodajal, jaz sem na polno zaviral samo za trening in to z motorjem brez ABS, motorjem z ABS, razlićnimi avti brez in različnimi avti z ABS sistemom. Trenirali smo pri 50, 60, 70, 90, 100 in 150, na poligonu, na različnih podlagah in različnih vplivih. ABS, je odličen v idealnih razmerah, vendar je razlika v kateri brzini je avto in to cca 10% na brzino. Pri nizkih hitrostih, je vseeno, kaj in kako pritiskaš, vse je odvisno od podlage in stopnje menjalnika v kateri je. Pri brzinah do 70, je bila zavorna pot pri enakem zaviranju, najdaljša, ob stisnjeni sklopki, najkrajša pa v drugi brzini, razlika skoraj 30%. Kaj to pomeni za pešca, je vsakomur jasno.
Pri zaviranju na polno brez ABS, so mojstri popuščanja zavor, le malenkost zaostali za ABS, skoraj vsi pa smo bili boljši, kot zaviranja v 5. ali 6. brzini.
Pri višjih hitrostih, je zaviranje na polno katastrofa, kar se tiče zavornih poti, proti najprej zmanjšanja hitrosti (tisti ki to obvladamo avtomatsko, smo tukaj briljirali), potem pa zaviranje na polno in vmes še enkrat zmanjšanja s prestavo nižje. Pri polnem zaviranju iz 150, je to pomenilo 50%-ov krajšo pot, vendar je od skoraj 100 voznikov različnih znanj in izkušenj, doseglo samo 12 voznikov. Rezultati pri vozilih brez dodatkov, pa so sploh poglavje zase.
Samo energična menjava brzine in rahla pomoč zavore, spravi avto do 80, dvakrat in več hitreje, kot samo pritisk na polno. Vedno pa gororim, da je potrebno te manevre probat, jih natrenirat in potem to dobro naučeno operacijo lahko uporabimo v vsakdanjem prometu.
Zato pravim, fantje, najdite neko prazno, dosti dolgo parkirišče ali kako industrijsko cesto, ki je v nedeljo prazna (morda se je potrebno dogovorit z varnostnikom in tam preizkusite več načinov ustavljanja. Tako smo se učili mi in nekaterim je to uspelo naštudirati, za eventualno vsakodnevno uporabo.
Ker je trening različnega zaviranja, dokaj naporen za vozilo, naj to preizkusijo tisti, ki se jim hebe za vozilo, saj je to samo delovni stroj, ostali pa veselo uporabljajte svoje načine, vendar pazite, na varnostno razdaljo, saj je morda ravno pred vami nekdo, ki ustavi vozilo pol prej, kot ste ga sposobni ustaviti vi.
Kot sem že velikokrat rekel, hvala bogu in mojemu znanju obnašanja v prometu, mi za enkrat v reall life-u, še ni bilo potrebno zavirati na polno, zato vaje vsako leto ponovim, po navadi v jesensko zimskem času, z avtom in motorjem, da bo prišlo prav, če bo potreba. Upam, da nikoli.
Drugače se je pa najbolje držat napisanih, preizkušenih variant, saj tisto drugo je za specialiste in dirkače, res je, vendar nikjer ne piše, da tega navaden človek, kot sem jaz, ne bi smel znati in po potrebi uporabiti in s tem rešiti kakšno življenje.
Enkrat sem to že omenil, pa bom še enkrat, toliko zaupam svojemu znanju, zbranosti in predvidevanju, da avta še nobenega nisem imel kasko zavarovanega in v življenju še nisem dal od sebe kupončka. Na treh vohilih imam vse žive popuste, ki se jih da dobiti, kot izkušen, varen voznik.
Zame, je to zadosten razlog, da lahko v takšenm forumu, zagovarjam svoja stališča.
Trenutno na benzu, na testiranjih so bile različne mašine od 70kw - 270+kw. Je pa dejansko dober občutek, ko nekaj uspeš naštudirat bolje od večine.
Znanje vedno daje dober občutek in redko te zahebe, pri slabem znanju, je kot pri lotu, včasih rata, največkrat se zalomi. Drugače pa je vse odvisno od tega, v kakšno situacijo se spraviš, saj je 99,9% odvisno od tebe samega. Vedno je potrebno voziti z rezervo, svoje sposobnosti pa preizkušat na neobljudenih prometnih površinah (včasih smo za to imeli BTC, saj je bilo v nedeljo praktično prazno, prostora pa ogromno.
Testiralo in treniralo pa se je v A in takrat še zahodni Nemčiji. Treninge imajo skoraj vse tovarne avtomobilov, na svojih poligonih, včasih si rabil povabilo, torej nekoga, ki je garantiral zate, da imaš osnovna znanja (to je potekalo v okviru pridobivanja tekmovalnih licenc), danes pa so te zadeve tako drage, da so le za redke. Seveda pa povabilo še vedno velja, vendar je do njega težko priti, saj še novinarske ekipe, ki pišejo za večino svetovnih avtomobilističnih revij, niso vedno vabljene brezplačno.
Za poznejše tekmovalno udejstvovanje, pa ni bilo preveč denarja nikoli (za to, moraš pač imeti denarja, ogromno - preveč), zato tudi razen Štroka in Aleša Pušnika, nismo imeli veliko dobrih tekmovalcev v tovarniških ekipah, če prav so nekateri, na testiranjih dosegli krepko najboljše rezultate, pozneje so tekmovali s predelanimi zastavami in kakšnimi drugimi tovarniškimi vozili, ki so bili samo delno tekmovalno opremljeni (podvozje, školjka in en motor na leto, je stalo okoli 100kDEM, menjalniki pa še po 25kDEM).
Ko crkne motor, imaš še vedno vse pod napetostjo, dela pa kolikor je kvalitete. Pri dragih, dela čisto vse, potem pa zneskovno, vedno manj. Že sami sistemi, so od avta do avta različno uporabni (v nekaterih so samo za okras in višjo ceno). Je pa tako, da motor crkne malo prej, predno se avto čisto ustavi in ni prav nobene škode, če vse odpove.
Ni še nobenmu crknil avto pri speljevanju - kaj je ostalo prigano? Kontakt moraš izklopit in ponovno vklopit, počakat da vgasne lučka in motor prižge, kar direkt, po ugasnenju mašine ne gre, ker je vgrajeno varovalo, da ne moreš vžgati že delujočega motorja še enkrat. Ko crkne motor, vse deluje, če pa ga namerno ugasneš, pa moraš obrniti kljuć in takrat vse uporabnike izklopiš
Že v naprej se zahvaljujem za kakšen strokoven komentar in vsem želim veliko veselja pri prebiranju avtomobilskega foruma.