Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
myster
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1978
Pridružen: Pe feb 09, 2007 3:43 pm
Kraj: malo tu, malo tam, odvisno od vremena

Napisal/-a myster Sr mar 25, 2009 9:57 pm

black je napisal/-a:
Bel-Tirid je napisal/-a:ja fak, ke je tle fora, zakva ga nebi enkrt mav v obrate zavrtel
a dilo pri straniščni školki tut ne dvignete do konca nikoli!


zmaga :D :D


a zadrge na hlačah tut ne potegnete do konca :lol: :lol:
Lep pozdrav :)
 
Uporabniški avatar
TriCikl
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 726
Pridružen: So okt 21, 2006 10:20 am
Kraj: Štajerska

Napisal/-a TriCikl Sr mar 25, 2009 10:15 pm

Ko je že ravno odprta tema. Kaj pa vožnja med 1000 pa 2000 obrati z bencinarjem škodi? Da bi zaradi tega postal len me ne skrbi ker na AC vozim konstantno 150+, pa tudi drugače dosti prehitevam. Ampak po mestu se mi pa res ne ljubi porivat tiste palčke po avtu še posebaj ker ne čutim pretiranega pomankanja moči včasih tudi pod 1500 obrati.
Prelude To Disaster
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Sr mar 25, 2009 11:25 pm

tole sem za dizla napisal
Drocky je napisal/-a:js mojega, ko je ogret, poženem tudi do 4k obratov. Da se spuca in da se saje ne nabirajo.
in ja, če se hočeš z dizlom pelat hitro ga je treba isto v obrate zavrtet.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
uros_p
Novinec
 
Prispevkov: 485
Pridružen: Ne jul 01, 2007 4:37 pm
Kraj: Prevalje

Napisal/-a uros_p Če mar 26, 2009 7:45 am

el_diablo je napisal/-a:avto je najbolš vozt tam kjer mu najbl paše,kar pa pod 1700 obrati zihr ni ker se matra+prebogato mešanco dela.odvisno od kje ma največ navora.
tok da te fore v peti po mestu,s 1350 obrati so prou bedaste. ;)


Od kod tebi ta cifra 1700? In kdo se matra? Bica na zebri? :D
Mogoče pa zato tolko ljudi bedasto gleda ko se peljem mimo njih z 1350 obrati :D Še dobro, da je to razlog, ker sem se bal da dejansko so bedasti, pa samo zgledajo bedasto :P
Slika
 
Uporabniški avatar
MyWay!
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 687
Pridružen: Sr okt 29, 2008 10:30 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a MyWay! Če mar 26, 2009 8:42 am

V Ženevi sem se udeležil Volvotovega simulatorja ECO-vožnje. Pri 50 km/h sem se moral peljat skozi naselje v 5. pri okoli 1500 obratih; avto naj bi bil bencinar. Tudi, ko je pred mano traktor zavil na cesto, pa sem hotel prestavit v nižjo je že instruktor priskakljal "leave in 5th!, just get off the accelerator for a sec". Na koncu je razložil, da je taka vožnja dobra, ne le za okolje, našo denarnico, ampak tudi za avotomobil.

Jaz osebno vozim pri okoli 2k, odvisno od situacije (diesel).
 
Uporabniški avatar
ophidian
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 51
Pridružen: Sr mar 04, 2009 8:44 am

Napisal/-a ophidian Če mar 26, 2009 9:01 am

primozek68 je napisal/-a:Khm..za saje od TDI motorja ni dost sam mal do rdečega polja, je treba ene 10 minut žgat.


..me je kar bolelo srce, ko sm ga moral v peto dat in vozit 180 :? :?
 
Uporabniški avatar
seat
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3582
Pridružen: Pe avg 08, 2003 6:54 pm
Kraj: SAVINJSKA DOLINA

Napisal/-a seat Če mar 26, 2009 9:15 am

OMFG
Ljudje nevem zakaj za vraga imate avtomobile...
Tisti,ki vozi avto pod 1700rpm je zame .......... nebom napisal,ker bi koga užalil.
ste sploh kdaj imeli priložnost videt kako dela sam motor.Pri nizkih obratih tudi mazanje ni tako kot bi moralo biti in velikokrat vidim kako enim avto poskakuje oz. cuka samo zato,ker mislijo,da bojo privarčevali pri gorivu..
nizki obrati niso pogoj za nisko porabo dejte si to zapomnit.In ja jermen sicer ne strga kr tko lahko pa preskoči,če je napenjalec že bolj slab.Ali je keremu kdaj že ugasnil dizel..... no če je potem veste da pošten cukne in v tem primeru se lahko zgodi,da jermen preskoči sploh pri dizlih,ki imajo močnejšo kompresijo.
Ljudje božji po eni vas ne razumem.v vseh navodilih zraven avtomobila lepo piše v katerih območjih je treba prestavljat ali vozit tuki pa odkrivate toplo vodo.Za avto nikakor ni prijetno,če dela pod predpisanimi obrati,ker je prvič mazanje oteženo,mešanica ni prava in tko naprej.
Nevem no a opažam,da precej mladine misli,da bo privarčevala z gorivom,če se bo vozila pod 1500rpm :)
Kako to,da se tega ne spomnejo v tovarni in bi naredili eko avto,ki bi dosegel samo 1500rpm :)
Drgač so sedeži v Hondi super tui oprijem imajo vrei samo ta default položaj nelagodno vpliva na moja vretenca,ker iz prejšnih avtov drugih znamk nisem bil navajen ležečega sedenja med vožnjo pr hondah pa je to že po defaultu tak nastavljeno,da imaš glavo tam kjer je sovoznik,sprednji vzglavnik je pa tam kjer imajo druge znamke zadnjega.ツ
 
Uporabniški avatar
uros_p
Novinec
 
Prispevkov: 485
Pridružen: Ne jul 01, 2007 4:37 pm
Kraj: Prevalje

Napisal/-a uros_p Če mar 26, 2009 9:35 am

@seat, nimamo vsi ročnih kvačkalic. In če elektronika uravnava obrate in prestave tako da je vožnja čimbolj ekonomična in da ima avto vedno dovolj moči, pač se ne bomo pritoževali, a ne. Pravzaprav je to prav fini občutek :D In če je elektronika tako natavljena, brezskrbi, da je poskrbljeno tudi za pravilno mazanje, mešanico, itd.Če bi jaz hotel z mojim avtom imeti 3000 rpm v naselju bi se moral peljati okoli 150 km/h. In kaj naj rečem policaju, ki me ustavi? Da sem pač vozil tako da se avto ne bi matral in imel slabe mešanice :lol:
Slika
 
Uporabniški avatar
MyWay!
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 687
Pridružen: Sr okt 29, 2008 10:30 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a MyWay! Če mar 26, 2009 9:43 am

seat je napisal/-a:Za avto nikakor ni prijetno,če dela pod predpisanimi obrati,...

...Kako to,da se tega ne spomnejo v tovarni in bi naredili eko avto,ki bi dosegel samo 1500rpm :)


Kako to, da se ne spomnijo, da bi naredili motor, ki nikoli ne pade pod "predpisane obrate"?

:roll:
 
Uporabniški avatar
pugi405
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1970
Pridružen: Pe okt 11, 2002 4:01 pm

Napisal/-a pugi405 Če mar 26, 2009 10:35 am

ALIEn3001 je napisal/-a:Dokler se ne segreje so priporočljivi obrati, ko se turbina sploh ne zažene. Torej manj = bolje. Jaz 1-2-3 prestavljam pri cca 1500 obratih, potem pa vedno pod nekje 2000 dokler se ne segreje.

1700 obratov sploh ni problem za dizla, samo kdaj pa kdaj ga pa le spravi do 4000 obratov, da se malo prezrači.


Turbina se vedno obrača, ker jo poganjajo izpušni plini.
 
Uporabniški avatar
ducky
Novinec
 
Prispevkov: 381
Pridružen: Pe dec 07, 2007 7:19 am

Napisal/-a ducky Če mar 26, 2009 10:36 am

jaz pri moji dizlci ugotavljam, da res ni za počasno vožnjo pod prenizkimi obrati.. en mesec sem veliko prevozil po stoječij kolonah, ko niti prav ne moreš spelat.. in lejga, avto se je začel kar nekam čudno obnašat, nekaj ga je začelo trest pri nizkih obratih in clivljenje pri speljevanju.. ugotovil sem tudi, da sem mel eno malenkost olja manj kot pred tem.. potem sem šel na AC in ga tam malo steral in zdaj ga vedno speljujem z malenkost več gasa kot do tedaj (na AC pa ga itak nikoli ne šparam) - in avto spet deluje normalno, pa tud olja mi ni nič več požrlo od takrat... tak da sem skoraj prepričan, da nekaj je na tem, da za avto ni dobro, če ga voziš pod obrati oz. matrat mašine..
Zadnjič spremenil ducky, dne Če mar 26, 2009 11:48 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 Če mar 26, 2009 10:44 am

Doktor je napisal/-a:
Polo78 je napisal/-a:Ko je že ravno taka tema, naj še kdo pove, kakšni so optimalni obrati pri dizlu pri vožnji s konstantno hitrostjo. Oziroma zanima me, kolikšni so priporočljivi minimalni obrati, ko še ni treba šaltat v nižjo prestavo? Ker npr. pri meni v 6. prestavi pri 90 km/h motor lavfa malo pod 1700 obrati - je to premalo?

Eni pravijo, da lahko dizla voziš tudi pri 1500 obratov ali celo pod to številko, drugi spet pravijo, da ti bo jermen vtrgal, če boš tako vozil. Kaj je zdaj res?

Pa še eno vprašanje: Dokler se mašina ne segreje, kolikšni so max. obrati, ki še ne škodijo motorju oz. turbini? Ja vem, glupa vprašanja, ampak sem bolj nov pri dizlih... :oops:


Odvisno od motorja samega (konstrukcija, izvedba vbrizga, ... )
LP


Edit: Pri 90 km/h v 6. je natanko 1600 obratov.

To je tudi res ja, odvisno od motorja samega. Sej dizlov sem vozil že kar nekaj, le lastil si do sedaj nisem še nobenega. In razlike so pri različnih motorjih res kar precejšnje. Pa ne da bi zdaj primerjal nek 65 km mlinček z 170km+ strojem. Razlike so že pri ekvivalentnih motorjih (podobna moč, navor,...) različnih proizvajalcev. Nekateri so pod 2000 obrati dobesedno mrtvi, nekateri pa že pri 1500 lepo povlečejo. Torej posledica turbo luknje, to mi je povsem jasno. Ampak, ti ki se lepo peljejo že od 1500 obratov dalje v smislu, da se motor ne "matra", mislim da ne bi smel bit kaj dosti narobe - to je zgolj moje laično mnenje. :)

Se pa strinjam, da je treba pri segretem motorju čim večkrat tudi konkretno gas pohodit, da se celotna zadeva prepuca. Jaz itak večino kilometrov naredim po AC, v 6. prestavi pri 130-140 km/h, kjer je cca. 2400 obratov, torej zamorjenega motorja zagotovo ne bom imel. Včasih ga za krajši čas tudi malo bolj steram, vendar prvih cca. 1500 kilometrov tudi tega nisem počel, ker se neulavfan motor pač ne sme terat.

Ko smo že pri tem: Po koliko km se pa dizel ulavfa v smislu, da ga lahko tudi malo bolj steraš? Trenutno je prevoženih malo čez 3500 km... Vem da je enkrat nekdo tu gor na a.com napisal, da ga do 5000 km ni steral :?
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Če mar 26, 2009 10:47 am

@uros_p: ti maš šestaka? Moreš pa vedet, da večina govori za te manjše motorje, ki niso nizkoturažni, kar tvoj definitivno je(sklepam po tem kar si napisal).

Je pač tak, da tudi tu se neda kar posploševat in štiri ciindrski motor se po večini muči pod 1500 obrati, medtem ko se motorji z večjo prostornino(večinoma več kot 4 valjni) BP vozijo tudi pod 1500obrati.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 Če mar 26, 2009 10:49 am

speedfreak je napisal/-a:Če teb jermen utrga ti dam za novga :P ( kokr vem, maš ketno ).

Drugače pa, ko je avto lepo zagret ( cca 15 km pri temp okoli 0 ), kar lepo po gasu pritisni, se vsaj saje ne bodo zapacale pa filter saj se ti bo mal spucal pa take...ne ga šparat preveč, ko je segret seveda še enkrat poudarjam.


2.0 crdi ima jermen, 1.6 crdi imajo pa verigo, tako da imam jaz kar lepo jermen. ;) Je pa zato veliki servis predviden "šele" pri 160.000 km (za razliko od nekaterih, ki imajo to že pri 90.000 km ali 120.000 km).

Je pa tista res verjetno mal bosa, da ti jermen odleti, če se voziš pri (pre)nizkih obratih. :P
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
seat
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3582
Pridružen: Pe avg 08, 2003 6:54 pm
Kraj: SAVINJSKA DOLINA

Napisal/-a seat Če mar 26, 2009 11:31 am

MyWay! je napisal/-a:
seat je napisal/-a:Za avto nikakor ni prijetno,če dela pod predpisanimi obrati,...

...Kako to,da se tega ne spomnejo v tovarni in bi naredili eko avto,ki bi dosegel samo 1500rpm :)


Kako to, da se ne spomnijo, da bi naredili motor, ki nikoli ne pade pod "predpisane obrate"?

:roll:


O moj ljubi bog :)
pa se ti sploh kdaj poslušaš ali bereš.
Me prov zanima zakaj ne naredijo avta,ki bi imel zmeraj priporočene obrate :)
si predstavljaš speljevanje nonstop pri recmo 3000rpm... prosti tek pri 3000rpm kot pri formuli 1 :)
mrzel motor skos pri 3000rpm.... pa še bi lahko našteval.Dej se prosim mal posluši pa dvakrat premisli preden napišeš kak tak komentar.
Drgač so sedeži v Hondi super tui oprijem imajo vrei samo ta default položaj nelagodno vpliva na moja vretenca,ker iz prejšnih avtov drugih znamk nisem bil navajen ležečega sedenja med vožnjo pr hondah pa je to že po defaultu tak nastavljeno,da imaš glavo tam kjer je sovoznik,sprednji vzglavnik je pa tam kjer imajo druge znamke zadnjega.ツ
 
Uporabniški avatar
seat
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3582
Pridružen: Pe avg 08, 2003 6:54 pm
Kraj: SAVINJSKA DOLINA

Napisal/-a seat Če mar 26, 2009 11:33 am

Polo78 je napisal/-a:
speedfreak je napisal/-a:Če teb jermen utrga ti dam za novga :P ( kokr vem, maš ketno ).

Drugače pa, ko je avto lepo zagret ( cca 15 km pri temp okoli 0 ), kar lepo po gasu pritisni, se vsaj saje ne bodo zapacale pa filter saj se ti bo mal spucal pa take...ne ga šparat preveč, ko je segret seveda še enkrat poudarjam.


2.0 crdi ima jermen, 1.6 crdi imajo pa verigo, tako da imam jaz kar lepo jermen. ;) Je pa zato veliki servis predviden "šele" pri 160.000 km (za razliko od nekaterih, ki imajo to že pri 90.000 km ali 120.000 km).

Je pa tista res verjetno mal bosa, da ti jermen odleti, če se voziš pri (pre)nizkih obratih. :P


Ja strgalo ga vrjetno nebo lahko pa preskoči kar ima lahko tudi usodne posledice za sam motor.
Drgač so sedeži v Hondi super tui oprijem imajo vrei samo ta default položaj nelagodno vpliva na moja vretenca,ker iz prejšnih avtov drugih znamk nisem bil navajen ležečega sedenja med vožnjo pr hondah pa je to že po defaultu tak nastavljeno,da imaš glavo tam kjer je sovoznik,sprednji vzglavnik je pa tam kjer imajo druge znamke zadnjega.ツ
 
Uporabniški avatar
uros_p
Novinec
 
Prispevkov: 485
Pridružen: Ne jul 01, 2007 4:37 pm
Kraj: Prevalje

Napisal/-a uros_p Če mar 26, 2009 11:46 am

Ja, res je glede šestaka, ampak sem imel tudi 4 cilindrskega, ki se je pri 1500 matral, če sem skušal pospešit. Ampak vprašanje teme, je, če nizki obrati motorju škodijo? Po mojih izkušnjah ne škodijo. Zagotovo pa drži, da se pri enakih obratih nekateri motorji bolj matrajo kot drugi, sploh pri pospeševanju. Zato pa ne gre določit fiksne meje, recimo 1700 rpm in reči vse kar je nad to mejo je dobro, kar pa je pod pa je slabo. Vse je odvisno od motorja, pa tudi vrste menjalnika.
Kaj pa recimo konstantna vožnja 50 km/h, brez pospeševanja? Je tu smiselno imeti v 5 prestavi in komajda dodan gas za vzdrževanje hitrosti, ali je bolje imeti v recimo tretji, več gasa in več obratov?
Slika
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Če mar 26, 2009 11:59 am

Ne eno ne drugo, 50 se vozi v četrti.
 
Uporabniški avatar
ducky
Novinec
 
Prispevkov: 381
Pridružen: Pe dec 07, 2007 7:19 am

Napisal/-a ducky Če mar 26, 2009 12:05 pm

mišek je napisal/-a:Ne eno ne drugo, 50 se vozi v četrti.


itak :rofl
 
Uporabniški avatar
seat
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3582
Pridružen: Pe avg 08, 2003 6:54 pm
Kraj: SAVINJSKA DOLINA

Napisal/-a seat Če mar 26, 2009 12:16 pm

No tole bi znalo bit povod za dobro temo.Naj pove kdo ki je vozil dlje časa avtomatika kakšni so obrati in hitrosti.A ni nekako držalo enkrt,da naj bi bili števci v enakem položaju pri vožnji torej če je obratomer v smeri 12 bi tudi kazalec hitrosti bil nekako v tem položaju.Enkrt se mi zdi,da smo o tem razglabljali pa se ne spomnem točno.
Drgač so sedeži v Hondi super tui oprijem imajo vrei samo ta default položaj nelagodno vpliva na moja vretenca,ker iz prejšnih avtov drugih znamk nisem bil navajen ležečega sedenja med vožnjo pr hondah pa je to že po defaultu tak nastavljeno,da imaš glavo tam kjer je sovoznik,sprednji vzglavnik je pa tam kjer imajo druge znamke zadnjega.ツ
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov