Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Patrik_A3
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4873
Pridružen: Če nov 02, 2006 11:08 pm

Napisal/-a Patrik_A3 So jun 20, 2009 9:28 pm

lenivec je napisal/-a:
ahahahahaha kaj vse ne doživiš leta 2009. BMW pa itak na nenormaln lizing kuplen samo da je bmw. zakaj zavraga taki ljudje kupijo avto z zadnjim pogonom če nevejo zakaj ga majo


bolje bmw z žaklom cementa v kuferamu kot pa bmw na tvoji špuri z zadnjim delom. itak pa je jasno da če si kupiš bmw-ja,da moraš si pozimi kupit dva žakla cementa,da ju vržeš v kuferam :)
Slika One day......BACK TO BLACK! Slika
 
Uporabniški avatar
slku8a
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: Sr feb 06, 2008 2:11 pm

Napisal/-a slku8a So jun 20, 2009 9:59 pm

Že kar nekaj let nazaj smo v službi opazovali enega takega nesrečneža z RWD, ki mu nikakor ni uspelo priti po krajšem poledenelem klančku (če kdo ve kje je parkirna hiša Kozolec, tam je bila včasih jama in makadamsko parkirišče).
Možakar se je trudil vsaj pol ure na vse možne načine, z zaletom in brez, s ful gasom in počasi, pa ni prišel do vrha. Na koncu mu je uspelo tako, da je vzel zalet in odpleljal klanec rikverc :)
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ So jun 20, 2009 10:30 pm

Bedarije pišete. :lol:
Ko sem se peljal od punce, bilo je lepo snega na cesti. Peljal pa sem se iz okolice Selnice ob Muri, mislim da vsak ve kakšne so ceste tam.
Že iz dvorišča sem moral z mesta speljat v takšen klanec, kjer tud dizel po suhem v 2. prestavi pod 2000rpm sploh ne vleče, ampak moreš v 1. prestavo šaltat da potegne gor. Mislim da je vsakemu jasno, da je konkreten klanec.
Pa sem se še stalno pripeljal od tam tud v snegu in speljal.
Pa kakšni žaklji in cement v prtljažniku. Še nikol mel tega naloženo v avtu.
195 širina gume zimske, ASC na off, pa s pametjo naprej.
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
Patrik_A3
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4873
Pridružen: Če nov 02, 2006 11:08 pm

Napisal/-a Patrik_A3 So jun 20, 2009 11:06 pm

pa kaj se te zaj kurčiš če maš bmw-ja :P
Slika One day......BACK TO BLACK! Slika
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ So jun 20, 2009 11:50 pm

Noben se ne kurči. Pišem tistim, ko brez, da so probali pelat zadnji pogon govorijo, da je za en drek.
Mislim da nisem nukjer omenjal znamke avta ampak zadnji pogon.
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
nerazzurro
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 78
Pridružen: Sr jan 07, 2009 3:31 pm

Napisal/-a nerazzurro Ne jun 21, 2009 6:24 am

Kar se polotov tice...par let nazaj je kolega s polotom obtical nekje v gozdu v snegu in niti slucajn ni mogel speljat. jaz sem ga "resil" z alfo 155 z letnimi gumami starimi 4 ali 5 let (s pomocjo drugega kolega, ki je celo pot sedel na havbi:D)
AR 156 2,4 mJet
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a simply Ne jun 21, 2009 7:21 am

Sam sem z 130i par let nazaj obstal na vrhniškem klancu. Avto je imel zimske gume - 18 col - seveda zadnje širše kot sprednje. Dokler se nisem ustavil - zaradi kamiona, je še nekako šlo. Potem pa samo - ali v prazno brez DSCja, ali pa je motor ugasnil - z DSCjem.
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Ne jun 21, 2009 10:20 am

slku8a je napisal/-a:Že kar nekaj let nazaj smo v službi opazovali enega takega nesrečneža z RWD, ki mu nikakor ni uspelo priti po krajšem poledenelem klančku (če kdo ve kje je parkirna hiša Kozolec, tam je bila včasih jama in makadamsko parkirišče).
Možakar se je trudil vsaj pol ure na vse možne načine, z zaletom in brez, s ful gasom in počasi, pa ni prišel do vrha. Na koncu mu je uspelo tako, da je vzel zalet in odpleljal klanec rikverc :)
z zadnjim pogonom?
bi rad videl to, da prej ko je mel bolj obremenjena pogonska kolesa ni prišel gor, potem pa :lol: rikverca se v hrib z avti na sprednji pogon.upam da ni treba pisat zakaj.

Drugače pa probajte dati na avto s sprednjim pogonom neke valarje pozimi, pa nebo velik boljše. sem mel možnost enkrat peljat s P306 in gumami 195/50-15 po snegu, pa je avto bil komajda vozen. na 13kah pa se je avto vozil po snegu brez problemov pri speljevanju ali odnašanja.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
Patrik_A3
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4873
Pridružen: Če nov 02, 2006 11:08 pm

Napisal/-a Patrik_A3 Ne jun 21, 2009 11:03 am

Lumpy_ je napisal/-a:Noben se ne kurči. Pišem tistim, ko brez, da so probali pelat zadnji pogon govorijo, da je za en drek.
Mislim da nisem nukjer omenjal znamke avta ampak zadnji pogon.


ded je kar resno vzel :lol: rajši reči ki špricar plačaš pa je :P
Slika One day......BACK TO BLACK! Slika
 
šinki
Novinec
 
Prispevkov: 358
Pridružen: Ne mar 30, 2008 5:43 pm
Kraj: idrija

Napisal/-a šinki Ne jun 21, 2009 11:14 am

Kakor mi je foter pripovedoval, je bil fičo, ki je mel zadnji pogon in motor zadaj za v sneg boljši kot vsi drugi novejši avti, ki jih je mel.
okužen z Rallyus virusom
 
Uporabniški avatar
Technologic
Uporabnik
 
Prispevkov: 1028
Pridružen: To apr 29, 2008 2:21 pm

Napisal/-a Technologic Ne jun 21, 2009 11:17 am

Patrik_A3 je napisal/-a:
lenivec je napisal/-a:
ahahahahaha kaj vse ne doživiš leta 2009. BMW pa itak na nenormaln lizing kuplen samo da je bmw. zakaj zavraga taki ljudje kupijo avto z zadnjim pogonom če nevejo zakaj ga majo


bolje bmw z žaklom cementa v kuferamu kot pa bmw na tvoji špuri z zadnjim delom. itak pa je jasno da če si kupiš bmw-ja,da moraš si pozimi kupit dva žakla cementa,da ju vržeš v kuferam :)


Nerabiš cementa. Dobre gume pa elektroniko izklopit (tisto za zdrs zadnjih koles ker to te samo ustavlja in vkopava) pa gre bolš ko predn pogon po snegu.

Ja fičo pa je biu majka za po snegu!

Drugače pa probajte dati na avto s sprednjim pogonom neke valarje pozimi, pa nebo velik boljše. sem mel možnost enkrat peljat s P306 in gumami 195/50-15 po snegu, pa je avto bil komajda vozen. na 13kah pa se je avto vozil po snegu brez problemov pri speljevanju ali odnašanja.


Ja logično pomoje, pozimi se dajo ožje gume gor da ima guma za izpodrivat manj snega.
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Ne jun 21, 2009 12:35 pm

Patrik_A3 je napisal/-a:
Lumpy_ je napisal/-a:Noben se ne kurči. Pišem tistim, ko brez, da so probali pelat zadnji pogon govorijo, da je za en drek.
Mislim da nisem nukjer omenjal znamke avta ampak zadnji pogon.


ded je kar resno vzel :lol: rajši reči ki špricar plačaš pa je :P


Sitn sem bil včeraj, ko sem to pisal.

off: Špricer pa lahko dobiš, če boš mel cajta kaj dans :pivo
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Ne jun 21, 2009 3:34 pm

Predvsem so pomembne gume in sicer najprej po starosti in obrabljenosti potem pa tudi po sami znamki. Pred časom so v autobildu testirali zimske gume po prevoženih 7.500 in 15.000km ter ugotovili, da imajo tiste po 15.000km samo še 60% sposobnosti novih gum. To je bistvena razlika saj pri novih so robovi lamel ostri in se lepo zarivajo v sneg pri starih pa ratajo okrogli in zdrsavajo.

Naslednji faktor je šele razporeditev teže in tukaj je bistvena razlika med FWD in RWD. FWD avtomobili imajo razporeditev teže 65:35 - 60:40 pri praznem prtljažniku, RWD pa ob najboljših primerih 50:50. Naklon klanca tukaj ne pomaga dosti saj tudi pri izredno strmih klancih (50% ali 22.5°) je pri avtu z razporeditvijo teže na ravnem 60:40 na takem klancu 55:45 RWD s 50:50 na ravnem pa 46:54.

Res sem vzel strm klanec, kjer večina avtov po snegu sploh ne pride pa še tukaj je prednost pri obremenitvi na pogonski osi v prid FWD pogonu.

Dodatno prednost, daje FWD tudi pri nezvoženem snegu saj ne rine snega pred seboj ampak ga pogonska kolesa meljejo in delno odrivajo pred seboj medtem, ko ga RWD s prvimi rine pred seboj in dodatno tlači pod sabo.

Seveda je tudi širina gum pomembnapredvsem pri nezvoženem snegu ampak daleč manj kot pa sama obrabljenost gum in kvaliteta le teh.

Bi bila pa zadeva zanimiva za preverit v praksi in vzet enako stare gume istega proizvajalca in modela, približno enako težek avto in sicer enega s FWD in drugega z RWD pa da se vidi razlika. Vsa ostala prerekanje kaj je boljše in kaj ni so brez haska saj je znotraj tega toliko bolj pomembnih parametrov kot ta na kateri strani je pogon ;)
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Po jun 22, 2009 10:07 am

Točno tak, pri prednjem pogonu kolesa vlečejo - požirajo sneg pod sebe, ko zaviješ v ovinek so pogonska kolesa zasukana v ovinek in avto potegne v tej smeri.
Pri zadnjem pogonu pa sprednja kolesa samo tišči v sneg, ko jih obrneš v ovinek nima to nobenega haska - ti ne pomagajo vlečt v ovinek.
Lažje je nepogonsko kolo vlečt za sabo kot pa ga pred seboj tiščat, sploh pa, da je še teža spredaj-zadaj podobna.

Primer: Vzamimo samokolnico, vsak je verjetno kdaj delal z njo. Vzamemo nek ne trden teren, rahla zemlja, blato, sneg; kaj je lažje v takem primeru, samokolnico pred seboj tiščat, ali vlečt nazaj?
Odgovor je jasen, naterenu, ki se pogreza samokolnico lažje rikverc potegneš ven iz blata ali pa snega. Naprej je ne boš nikamor spravil. Kolo se ti zarije v zemljo ali drug material in ne gre naprej, če pa jo vlečeš nazaj pa kolo pleza navrh in je lažje.
Isto pa je pri avtu.

Za sneg sem slišal, da je bil včasih hrošč najboljši, še boljši kot fiček. Bil je višji, večja kolesa, problem je bil pa v ovinkih, kjer je hotel kar naravnost.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po jun 22, 2009 10:46 am

mišek je napisal/-a:Za sneg sem slišal, da je bil včasih hrošč najboljši, še boljši kot fiček. Bil je višji, večja kolesa, problem je bil pa v ovinkih, kjer je hotel kar naravnost.


Še boljša za v sneg od fičeka in hrošča sta bila spaček in dijanca. 115/80/15 gume sta imela in bila kr dost višja od obeh, tako da sta lahko z lahkoto vozila tudi po celem snegu. Samo ustavit se nisi smel - potem pa ni šlo več nikamor, ker ni bilo dosti moči.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
dobek
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4310
Pridružen: So mar 02, 2002 5:12 pm
Kraj: MarburgAnDerDrau

Napisal/-a dobek Po jun 22, 2009 1:32 pm

cruiser1 je napisal/-a:Saj takega mnenja je itak večina. Za volanom so večinoma samo še bumbarji, ki ne znajo vozit drugega, kot FWD ali AWD s kupom elektronskih pripomočkov za stabilnost, proti zdrsavanju...


za bumbarja je awd, kot je recimo audijev quattro, lahko se bolj rizicen


za zasnezen klanec se vedno imam raje malo jajce (zarad majhne teze) s pogonom spredaj (pa ceprav sem z benzom prisel v svezem snegu na kope, ce kdo pozna kaka cesta je tam, bo vedel, kaj mislim), drugace pa tudi pozimi rwd...elektroniko sem pa samo 2x rabil izklopit, enkrat od tega sem pac na silo moral z ledenega in poveh vsega se zapluzenega plocnika dol, pa je el. samo ustavila kolesa v nulo in ni slo drugace
SlikaSlika
Ce v svojih postih slucajno koga uzalim - prisezem, da je bilo nalasc!
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Ne jun 28, 2009 1:05 pm

mišek je napisal/-a:Točno tak, pri prednjem pogonu kolesa vlečejo - požirajo sneg pod sebe, ko zaviješ v ovinek so pogonska kolesa zasukana v ovinek in avto potegne v tej smeri.
Pri zadnjem pogonu pa sprednja kolesa samo tišči v sneg, ko jih obrneš v ovinek nima to nobenega haska - ti ne pomagajo vlečt v ovinek.
Lažje je nepogonsko kolo vlečt za sabo kot pa ga pred seboj tiščat, sploh pa, da je še teža spredaj-zadaj podobna.

Primer: Vzamimo samokolnico, vsak je verjetno kdaj delal z njo. Vzamemo nek ne trden teren, rahla zemlja, blato, sneg; kaj je lažje v takem primeru, samokolnico pred seboj tiščat, ali vlečt nazaj?
Odgovor je jasen, naterenu, ki se pogreza samokolnico lažje rikverc potegneš ven iz blata ali pa snega. Naprej je ne boš nikamor spravil. Kolo se ti zarije v zemljo ali drug material in ne gre naprej, če pa jo vlečeš nazaj pa kolo pleza navrh in je lažje.
Isto pa je pri avtu.

Za sneg sem slišal, da je bil včasih hrošč najboljši, še boljši kot fiček. Bil je višji, večja kolesa, problem je bil pa v ovinkih, kjer je hotel kar naravnost.


Ojejejjjjj.....same cvetke ena za drugo.

To da FWD avto z prvim pogonov ne vleče avta v ovinek ampak ga še prej zabriše ven je bilo 100x predebatirano in dokazano. FIZIKA !!! Res da del sile avto vleče v ovinek ampak zraven je pa veliko večji del sile ki ga vleče naravnost iz ovinka. Tako da tukaj je RWD avto v bistveni prednosti saj prva klesa razbremeni nepotrebnih sil in se ukvarjajo le z zavijanjem. Prva stvar za amaterje ki jo morajo storiti pri zanašanju avta je sklopka ki stori ravno to da razbremeni kolesa. Ne govorimo o tem kdo bo dlje prišel v hrib ampak o držaju v ovinku kar omenjaš ti.

ZAKAJ GRE KOROLA LAŽJE NAZAJ ????? Ko jo rineš sila deluje v tla saj korolo držiš za kolesi cca 1m od tal med tem ko je guma na tleh. Če jo vlečeš je dviguješ od tal. :rofl :rofl :rofl

Če si star 15 let ti je oproščeno, drugače pa bog ti pomagaj.

p.s. na temo RWD proti FWD po snegu v hrib sem pa pomoje tudi vse že nekajkrat povedal in se mi res ne da več.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET Ne jul 05, 2009 12:09 am

Kot voznik s četrt stoletnim staležem na RWDju se takim samo smejim :lol:

BMW 520I (205) - Srednja žalost, kljub ASC
BMW 318 CI (225) Katastrofa kljub vsej elektroniki

Tole lahko napiše samo nekdo, ki je vozil RWD enkrat v življenju in se še ni naučil da se v snegu izklopi elektroniko (ASC) in uporabi samo volan ter občutek na gasu!
Dokaz: serija 3 v sneg z 225 :roll:


Glede tega kater pogon je bolje imet bi reku da sprednji . Ko te z zadnjim enkrat počez zamakne si adijo.

Tole lahko napiše samo nekdo, ki nima j**c da bi smer/spodnašanje zadka izravnal z volanom in potem gasom - ali pa se tega v lastni paniki ne spomni in še ni slišal za blago obliko drifta z RWDjem.
Zato velja in bo da je FWD za amaterje, RWD pa za sposobne oziroma profije, ki znajo iz tehnike iztisnit maksimum.


P.S poznate tisto o kočiji? ...ne vem, kdo je že Enza spraševal, češ naj mu pove, ali je že videl, da bi konji kočijo "porivali" in ne vlekli.....

Tole lahko napiše samo nekdo, ki še ni vozil samokolnice ali kakšnega težkega vozička v klanec (in Enzo jo/ga še ni). Če bi ga/jo bi vedel da se bo vlečni osel v FWD načinu vlečenja hitro znašel na riti karjola pa bo šla sama v dolino. :lol:


AWD tukaj izvzamem ker je seveda boljši od prej naštetih!

Btw, pred davnimi leti sem iz zasnežene doline bp izvlekel lado samaro (FWD) s fiatim 132 (RWD). Oba pa sva imela gor enake nove zimske gume. Le zakaj je bila potem potrebna vleka čeprav je šel moj RWD med vleko bolj počez kot naravnost ......... :twisted:
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a simply Ne jul 05, 2009 5:44 am

Precej drzna izjava :

Zato velja in bo da je FWD za amaterje, RWD pa za sposobne oziroma profije, ki znajo iz tehnike iztisnit maksimum.
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Napisal/-a uros11 Ne jul 05, 2009 8:51 am

Po mojem tisti, ki pravijo,da FWD vleče avto v ovinek, mislijo, da kolesa povlečejo avto za seboj, avto, gledano kot celota, ima itak svojo (tangencialno) smer na ovinek + radialno silo, ki ga potiska ven (iz ovinka) itd. Malo več fizike bi bilo potrebno uporabiti za razumljivejše izražanje....

V bistvu iz izkušenj z blagega travnika golfa po naprej nisem spravil ven iz snega (10-15 cm), ko sem ga obrnil, sem rikvercal, je šlo, sicee je bila teža drugače razporejena, prestavno razmerje, vendar je šlo.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 8 gostov