Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če jul 30, 2009 10:07 pm

No iz razbranega jaz očitno ne znam vozit dizla pa čeprav dizle vozim že 7 let (res pa da zadnje dve leti komaj turbo dizla). Še vedno trdim, da je potrebno vsak avto vozit po občutko in ta občutek ima vsak ( ne mi prodajat nekaj no) . Točno se čuti kdaj se motor hoče pomatrat....kdaj se že preveč dere in kdaj je potrebno "šparanje".

Očitno ima moj 2.5 turbo dizel turbino samo kot neko pomožno puhalo.....Sicer mu čuti prirastek moči ( hura za makadam in zadnji pogon :wink: ) ampak nikakor pa tko da bi se mu utrgalo. Sicer je razumljivo.....2.5 s pomočjo turbine doseže komaj 116 konjev in okrog 300 navora proti razliki da komaj 1.9 s pomočjo turbine doseže 150 konjev.....obratov pa imata nekje podobno ( uporabno območje) . Torej v krajšem območju doseže večjo moč kar se dobesedno občuti kot noro doživetje. Je pa res da pri mojem začne turbina že pri nekje 1500 obratih in potem doseže nekje maksimum pri 2200 obratih.

Ni pa adis nič brcnil v temo ko je napisal da se turbina ohlaja zadnjih par km vožnje....sicer res , da ne s pomočjo zraka, kot je opisal ( razen pri meni kjer je motor vgrajen vzdolžno , ventilator pa prek visko sklopke piha po celem motorju) ampak s pomočjo olja. Vsem je jasno , da ko je motor obremenjen se tudi greje bolj .....vodo že uspe ohladit ampak olje pa se kr hitro začne gret....če pa proti koncu vožnje omejimo hitrost se pa tud olje lepo primerno ohladi in stem tudi turbino.

Kot pa je že bilo mnogokrat povedano ogrevanje na mestu ni priporočljivo. Motor leti z minimalnimi obrati za delovanja in posledično tudi vse ostalo....oljna pumpa počasneje tišči olje po sistemu, vodna pumpa počasneje meša vodo.....
Kot spet ni priporočljivo "tiščanje na polno" pri mrzlem. Lepo se zakurbla in odpelje z zmenirnimi obrati. V vednost pa da se motor dosti bolj obrablja če se ga recimo matra pri 1500 vrtljajih s 3/4 gasa kot pa pri 2200 obratih s polovico gasa. "Tiščanje na polno " ne pomeni dobesedno obrati malo pod blokado ali celo pri njej.....ampak recimo polni plin pri 2000 obratih....lepo zmerno z dosti pred igre in potem ruker na polno potem pa spet lepo umirjeno do konca.....še nobena ni zaribala :twisted:

















Mašina in turbina da se razumemo :D
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Če jul 30, 2009 11:48 pm

Strokovnjak je napisal/-a:To z navorom pa si totalka mimo vseku in dokazal da nimaš pojma kako je diesel motor sploh narejen. Zakaj po tvojem laufajo vsi tovornjaki na dizel motorje? Zaradi tradicije morda?


Ti pa res ne razumeš no... zato, da lohk cviček not tankajo ... a ni to jasno :lol:

Drugač pa fantje ne se preveč pregovarjat okrog tega... različni motorji imajo tud različen karakter...

Obstajajo tud motorji z veliko turbo luknjo k te kar malo prisilijo da daš več gasa, ker ne gre nikamor dokler ne pride v "prave" obrate in tam se lahko zgodi da tudi v drugi koplje v prazno. Sej se fino sliši sam je to manj prijetno za vozit kot pa kakšnega, ki take turbo luknje nima pa bolj zvezno pospešuje iz nižjih obratov.
 
Uporabniški avatar
RENO911
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 611
Pridružen: To jun 26, 2007 9:53 pm
Kraj: Mb

Napisal/-a RENO911 Pe jul 31, 2009 12:12 am

abbe je napisal/-a:ja sam res ja
men se v 2. ne vrti v prazno.kaj sle v 3.
ce po pravic povem mi niti v 1. ne vrti v prazno,ce samo gas pohodm,tko da nevem an kaj vi to vozte...



Dizle, saj pravim. Gre kot raketa, od 1000 obratov naprej že vrti v prazno, pije pa nič. Audi Lemans al kaj je en napisal. Dirkalniki. Dizl je najboljši, dizl je naj. Navor, navor, navor, veš, navor, samo navor, potem pa novor, to je navor, dizl je navor.

Ve mogoče kdo koliko ima navora en stari traktor, ena klasika, recimo IMT, tisti smešni rdeči.
 
Uporabniški avatar
ALIEn3001
Novinec
 
Prispevkov: 272
Pridružen: To feb 03, 2009 3:40 am

Napisal/-a ALIEn3001 Pe jul 31, 2009 1:20 am

Sem prečesal navodila za svojo Alfico (JTDm) in tudi tam so zelo podobni nasveti - avto takoj po vžigu odpeljati pri nizkih obratih, dokler T vode ne doseže optimalne in pa po daljši vožnji pri visoki obremenitvi turbine proti koncu malo bolj umirjene vožnje.

To so očitno preverjetni nasveti, kaj več je pa težko garantirati. Kdaj je pa premalo obratov se pa tako in tako čuti - motor ima drugačni zvok in pa ko malo bolj pritisneš na gas se ne zgodi skoraj nič :D Čeprav ta novi JTDm ima čisto nor navor in potegne pri vsakih obratih.
James May: I preffer this (AR 159) to the BMW 3-series :)
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Napisal/-a uros11 Pe jul 31, 2009 7:33 am

Treba je tudi doreči, kaj so nizki obrati pri motorju - npr. 3/4 max. Pri bencinarju jasno več. Po moje, če normalno voziš, nimaš kaj preveč gledat na te stvari. Se bo normalno in ogrel in peljal. če si pa nagnjen k "dinamični" vožnji, potem pa jasno, da.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4487
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Napisal/-a Firediver Pe jul 31, 2009 7:57 am

No, še moje mnenje..

Pri turbodizlih se vsi bojijo, da crkne turbina, ki naj bi odpovedala povečini zaradi nepravilnega načina vožnje. In zato je toliko govora kaj je prav in kaj ne.

Strinjam se, da je nujno, da je olje in motor ogret na delovno temperaturo preden začneš šponat. Pri tem bi poudaril tudi kakovost olja in pravočasne menjave le-tega.
Strinjam se, da se nekaj zadnjih kilometrov vozi umirjeno, da se počasi ohladi turbina, s tem, da to niti ni potrebno, če predtem nisi šponal (turbina ne "žari").
Do tu se verjetno vsi strinjamo.

To so splošna in jeklena navodila za delovanje vsakega motorja s turbino. Vse ostalo je odvisno od voznika in od situacije (kje živi, kakšna cesta je, relacija, kratke fure itd.)
O tem se pa lahko kregamo v nedogled.

In prekleto težko je vozit moderen turbodizel po načelih čim manjše obrabe in porabe. To v skrajnosti pomeni, da je avto tvoj gospodar in da žrtvuješ užitek v vožnji zato, da npr. turbina ne bo trpela ali pa da imaš porabo nenormalno nizko.

Vsak pa lahko počne kot ve in zna. Kaj je prav ima pa vsak svoj "prav".
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
Tomas666
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 768
Pridružen: Po jun 04, 2007 8:53 am
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a Tomas666 Pe jul 31, 2009 8:05 am

lisko je napisal/-a:No iz razbranega jaz očitno ne znam vozit dizla pa čeprav dizle vozim že 7 let (res pa da zadnje dve leti komaj turbo dizla). Še vedno trdim, da je potrebno vsak avto vozit po občutko in ta občutek ima vsak ( ne mi prodajat nekaj no) . Točno se čuti kdaj se motor hoče pomatrat....kdaj se že preveč dere in kdaj je potrebno "šparanje".

Očitno ima moj 2.5 turbo dizel turbino samo kot neko pomožno puhalo.....Sicer mu čuti prirastek moči ( hura za makadam in zadnji pogon :wink: ) ampak nikakor pa tko da bi se mu utrgalo. Sicer je razumljivo.....2.5 s pomočjo turbine doseže komaj 116 konjev in okrog 300 navora proti razliki da komaj 1.9 s pomočjo turbine doseže 150 konjev.....obratov pa imata nekje podobno ( uporabno območje) . Torej v krajšem območju doseže večjo moč kar se dobesedno občuti kot noro doživetje. Je pa res da pri mojem začne turbina že pri nekje 1500 obratih in potem doseže nekje maksimum pri 2200 obratih.

Ni pa adis nič brcnil v temo ko je napisal da se turbina ohlaja zadnjih par km vožnje....sicer res , da ne s pomočjo zraka, kot je opisal ( razen pri meni kjer je motor vgrajen vzdolžno , ventilator pa prek visko sklopke piha po celem motorju) ampak s pomočjo olja. Vsem je jasno , da ko je motor obremenjen se tudi greje bolj .....vodo že uspe ohladit ampak olje pa se kr hitro začne gret....če pa proti koncu vožnje omejimo hitrost se pa tud olje lepo primerno ohladi in stem tudi turbino.

Kot pa je že bilo mnogokrat povedano ogrevanje na mestu ni priporočljivo. Motor leti z minimalnimi obrati za delovanja in posledično tudi vse ostalo....oljna pumpa počasneje tišči olje po sistemu, vodna pumpa počasneje meša vodo.....
Kot spet ni priporočljivo "tiščanje na polno" pri mrzlem. Lepo se zakurbla in odpelje z zmenirnimi obrati. V vednost pa da se motor dosti bolj obrablja če se ga recimo matra pri 1500 vrtljajih s 3/4 gasa kot pa pri 2200 obratih s polovico gasa. "Tiščanje na polno " ne pomeni dobesedno obrati malo pod blokado ali celo pri njej.....ampak recimo polni plin pri 2000 obratih....lepo zmerno z dosti pred igre in potem ruker na polno potem pa spet lepo umirjeno do konca.....še nobena ni zaribala :twisted:


















Mašina in turbina da se razumemo :D


Lisko to si pa lepo napisal :tomidelej:
Slika
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a maniaxxx Pe jul 31, 2009 10:31 am

Kot novopeceni lastnik turbodila se bom kr strinjal z reno911, dizl, če ga voziš po mestu pa ne gledas na vsako kapljico nafte, žre kot žolna, da pa skoz gledaš števec trenutne porabe je pa itak brezveze, ker ni nobenga užitka v vožnji...vglavnem dizel sux. Kakega trganja asfalta pa tud ni opazit, čeprav mam skor 300 n/m navora...je pa N/A bencinarja dosti enostavneje vozit, manj je treba šaltat, dejasnko se ga da bolj tekoče in ne nazadnje celo varčneje vozit. Naslednji avto bo spet bencinar. Aja, js pač počakam ene 10 kilometrov ali 15 da se zagreje avto pol pa po gasu z njim, redno na 160+ ( 200 + če se da ), in to je to, iak mam pred domom vsaj 4 km počasne vožnje, potem počakam še kako minutko pa je to to. Mnde bo delal...
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Miholl84
Novinec
 
Prispevkov: 482
Pridružen: Pe jul 25, 2008 10:46 am
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a Miholl84 Pe jul 31, 2009 10:49 am

No jaz nevem kakega dizla ti voziš, ampak če nima 300nm navora, je neka bolj kot ne podhranjena (beri; švoh) varianta in odvisno s čim ga primerjaš.

Moj 2.4 dizl po mestu ne žre več kot 8 litrov,pa ima 385 nm navora, s tem da ga vozim med 1500 in 2500 vrtljaji.
Če daš ob bok 150 konjskega dizla in enako močnega bencinarja v istem avtu, mislim da vemo kateri bo več žrl po mestu...
C u O r E S p O r T i V o
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Pe jul 31, 2009 11:51 am

Qrc je, k ma večina vbito v glavo da dizla mrzlega se mora pa na čim nižjih obratih vozit, potem pa važno da hitro menja, tut če pred tem tišči pedal za gas do konca, lih pri nižjih obratih je pa turbina najbolj obremenjena..
 
Uporabniški avatar
a_sist
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1528
Pridružen: To jun 26, 2007 8:36 am

Napisal/-a a_sist Pe jul 31, 2009 11:57 am

W|zz je napisal/-a:... lih pri nižjih obratih je pa turbina najbolj obremenjena..


Po kakšni logiki pa to?
No escape from the mass mind rape...
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a maniaxxx Pe jul 31, 2009 12:23 pm

jtd u osnovi, 88kw..ni ravno podhranjen, ni pa raketa...
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5061
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Pe jul 31, 2009 12:48 pm

a_sist je napisal/-a:
W|zz je napisal/-a:... lih pri nižjih obratih je pa turbina najbolj obremenjena..


Po kakšni logiki pa to?

čisto logično(ker začne "nafilavat") tam pri 2500 rpm že presežke spušča ven......in če ne verjameš, si nabavi/sposodi avto, ki ima bost cagr, pa spremljaj....
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3878
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Pe jul 31, 2009 12:58 pm

Pa dobro odločte se, kdaj je turbo bolj obremenjen, pri nizkih obratih al po AC pri 4500 rpm? :lol:

Za gretje TD mislim da je najboljse zazgat nekaj kartona pod karterjem, tako se lahko štarta z ogretim motorjem. Ko se pride domov in ugasne vroč motor pa je treba met pripravljen vrč vode, da se hitro polije turbino da se čimprej ohladi. Dolga zivljenjska doba zagotovljena :lol:
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
a_sist
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1528
Pridružen: To jun 26, 2007 8:36 am

Napisal/-a a_sist Pe jul 31, 2009 12:59 pm

sašo5 je napisal/-a:
a_sist je napisal/-a:
W|zz je napisal/-a:... lih pri nižjih obratih je pa turbina najbolj obremenjena..


Po kakšni logiki pa to?

čisto logično(ker začne "nafilavat") tam pri 2500 rpm že presežke spušča ven......in če ne verjameš, si nabavi/sposodi avto, ki ima bost cagr, pa spremljaj....


na koliko pa se turbina vrti pri 1800 obratih in kolk pri 2500?
No escape from the mass mind rape...
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3608
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Napisal/-a ban Pe jul 31, 2009 1:16 pm

A turbobencinca se voz enako kot turbodizla al so kakšne razlike? Pa turbina pr dizlu je kej drugačna kot pr bencinarju al so vse enake?
 
ggg
Novinec
 
Prispevkov: 128
Pridružen: Sr jul 05, 2006 8:13 pm

Napisal/-a ggg Pe jul 31, 2009 1:20 pm

ce se gonis v strm klanec v 3 prestavi recimo z 2000 obrati in imas porabe 25l, takrat turbina bolj polni kot na avtocesti pri 160kmh in 4000 obratih. zato tudi sprasujem kako voziti tazga dizla pozimi mrzlega v klanec.
 
Uporabniški avatar
kiki13
Novinec
 
Prispevkov: 322
Pridružen: Ne nov 16, 2008 8:11 pm

Napisal/-a kiki13 Pe jul 31, 2009 2:34 pm

Sam imam dizla, nimam garaže. Pozimi ga pustim na mestu laufat pet minut, da si počistim šipe ter da mi avto začne greti notranjost. To pomeni, da mu s tem škodujem?
Kaj priporočate?
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Pe jul 31, 2009 2:44 pm

ggg je napisal/-a:ce se gonis v strm klanec v 3 prestavi recimo z 2000 obrati in imas porabe 25l, takrat turbina bolj polni kot na avtocesti pri 160kmh in 4000 obratih. zato tudi sprasujem kako voziti tazga dizla pozimi mrzlega v klanec.
približno s pol gasa in v tisti prestavi, ki to zmore. Če ne gre v 3. pa prestaviš v 2.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Pe jul 31, 2009 3:56 pm

ggg je napisal/-a:ce se gonis v strm klanec v 3 prestavi recimo z 2000 obrati in imas porabe 25l, takrat turbina bolj polni kot na avtocesti pri 160kmh in 4000 obratih. zato tudi sprasujem kako voziti tazga dizla pozimi mrzlega v klanec.


Pelji ga v tisti prestavi, kjer boš imel obrate v območju največjega navora... Pri večini TD-jev je to tam nekje okrog 2.000 obratov... Takrat bo avto vlekel v vsak klanec vsaj v drugi prestavi.

Če boš vozil pri teh obratih tudi ne bo neke velike panike glede neogretega motorja.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov