Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Nu-NRG
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2344
Pridružen: Pe okt 03, 2003 11:56 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Nu-NRG Pe okt 17, 2003 8:34 am

nebivedu je napisal/-a:Jst sm po novem že v klubu 4X4.
Pero: Prednji pogon na snegu? ...hmm... Če sem full norel po snegu, mi nikol ni avto šel naravnost skoz ovink - mogoče so pa gume krive, da me ni nikol odneslo. Sem pa vidu že full avtomobilov z zadnjim pogonom, k so bočno letel ven iz ceste, ker jim je zadek odneslo.
Mokro cestišče. Nič ni lepšega kot prvi pogon pa full čez ovink prletet, k zadek odnese za 2 metra. Ampak spet so tukaj gume, ki prvi del avtomobila še vedno držijo in avto spelje ovink brez težav.
To oboje sem počel z petko turbo - naredil sem z njo 290.000km in jo vozil 4 leta. Gume pa vedno dunlop SP SPORT 2000 195/5013 ali pa 205/45/13 - letne in Bridgestone 165/60/13 - zimske.
Vsi ovinki in ves sneg, in ves dež, ki je bil - nikoli nisem letel s ceste. Pa lahko verjameš, da nisem vozil počasi. Če kdo pozna staro cesto, čez Muljavo proti Žužemberku, ti lahko pove, kakšen je ovinek v Smrečju, pa sem ga v pozni jeseni na spolzkem cestišču vedno zvozil z najmanj 140km/h(če je bila prazna cesta seveda), kar ni mogel noben RWD narest, in tut do danes ni noben še tega naredu.
V 290.000km prevoženih sem se enkrat zaletel in to na makadamu, ko se mi je srna nastavila na cesto in sem se ji umaknil, pa je bilo na robu ceste preveč peska in me je obrnilo, pa sem bočno priletel v drevo - hitrost 30km/h, tako da ni bilo ne vem koliko udarca.

Pa ne sedaj da bi rekel, da je sprednji pogon boljši, mislim pa, da če obvladaš enega od teh, potem o drugem govoriš slabo - in to dela večina na tem forumu. Jst še vedno pravim, da sta oba pogona dobra, nista pa odlična - odličen je 4X4, ker ima prednosti obeh, ima pa tudi svoje hibe, ki pa jih moram poznati in se jih naučiti, da bom lahko kaj o tem rekel.

LP
Nebivedu


Kar se tice tistih cest tam dol jih dobro poznam .. fotr zivi na muljavi .. vi tm ste zivi norci .. ;) Fotr je enkrat zalagu z escortom un prvi ovinek malo naprej od sole .. z 80 .. jaz sm kr mizat zacel .. RESPECT!
Prosim, naredite mi ta forum spet normalen!
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Pe okt 17, 2003 8:59 am

nebivedu je napisal/-a:Jst sm po novem že v klubu 4X4.
Pero: Prednji pogon na snegu? ...hmm... Če sem full norel po snegu, mi nikol ni avto šel naravnost skoz ovink - mogoče so pa gume krive, da me ni nikol odneslo. Sem pa vidu že full avtomobilov z zadnjim pogonom, k so bočno letel ven iz ceste, ker jim je zadek odneslo.



Nisem rekel da je zadnji pogon simpl za pelat. Večina ljudi ima že z sprednjim pogonom težave, kaj šele z zadnjim. Pa ne mislim na uporabnike tega foruma, ampak na povprečnega atata ki si kupi BMW pa misli da se da po snegu peljat kot po suhem.


Pa ne sedaj da bi rekel, da je sprednji pogon boljši, mislim pa, da če obvladaš enega od teh, potem o drugem govoriš slabo - in to dela večina na tem forumu. Jst še vedno pravim, da sta oba pogona dobra, nista pa odlična - odličen je 4X4, ker ima prednosti obeh, ima pa tudi svoje hibe, ki pa jih moram poznati in se jih naučiti, da bom lahko kaj o tem rekel.

LP
Nebivedu


Se strinjam in sem o 4x4 raje tiho ker ga nisem imel.

Pa saj ne govorim slabo o sprednjem pogonu. Zelo mi je všeč za normalno uporabo.
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst Pe okt 17, 2003 9:48 am

darky je napisal/-a:Pero ne govori neumnosti! Lahko se enkrat dobiva, pa mi boš pokazal kako te tvoje teorije obveljajo v praksi!! A ti resnično misliš, da če priletiš v ovinek in ti odnese zadnji del, da lahko še vedno tiščiš na gas in se popraviš z volanom?! Samo še bolj bi ti odneslo rit!!!! Enako bi moral dozirati gas, kot pri prednjem pogonu, tako, da v tem primeru zadnji pogon ne predstavlja nikakršne prednosti.
Kar se tiče razporeditve mase 50:50. A mislite, da se bo to zgodilo zaradi enega diferenciala in kardanske gredi???? Ja, avti, ki imajo sredinsko nameščen motor imajo razmerje 50:50, ne pa avti z motorjem spredaj, pogonom pa zadaj.
To, da je zadnji pogon zabavnejši popolnoma drži, ampak zabavamo se morda 1% vožnje, drugo je resna (tudi hitra) vožnja. Pa bi rad videl vse pametnjakoviče, kaj bi naredili v krizni situaciji, po možnosti na spolzki cesti, ko bi nepričakovano odneslo zadek.

Sej vrjamem, da bi vsi imeli zadnji pogon, ker po tem mislite, da ste neki hudi piloti in lahko okoli razlagate, kako vam ritko nosi, ko date po gasu, sam med nami je malo takšnih, ki bi to znali popolnoma (in varno) izkoristiti.


V praksi to dela podobno kot je pero napisal. Pri driftu je vstopna hitrost v ovinek velik večja kot pri grip drivingu. Z rahlim zaviranjem pred ovinkom preneseš težo na sprednji del tako da zadek odnese potem pa samo kontra obrneš volan in kontroliraš z gazom. Sicer je drift v večini pogojev počasnejša pot skozi ovinek ampak na spolzkih podlagah in ostrih ovinkih je pa baje nekaj prednosti. Zato pri reliju vsi počez vozjo na makadamu. Podobno se da tudi s FWD avtomobili, ampak ga je po moje težje kontrolirat ko drsiš.

50:50 ne pride samo od kardana. Ampak kot je že nekdo povedal je tukaj še menjalnik pa motor itd. Nasplošno imajo RWD avtomobili boljšo razporeditev teže, in ja...nekateri tudi 50:50.

To da se zabavamo samo 1% vožnje nemorš posploševat :) Jaz se s svojim avtom 90% časa zabavam. Pa ne da skoz driftam, ampak večinoma mi je vožnja v užitek, razen ko se na petrol peljem :)
Maš pa prav glede reakcij. Jaz sem podobno doživel v frendovem novem BMWju. Na eno strani potok, na drugi 1 meter nižje njiva jaz pa na mokri cesti kar naenkrat počez v ovinku :) Na srečo nisem paničaril ker sem mel že nekaj prakse, ampak marsikdo pa bi. S tega stališča je FWD ali 4x4 manj nevaren, to sem že takoj napisal.
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst Pe okt 17, 2003 9:51 am

nebivedu je napisal/-a:Pozabu si petko turbo.
Zakaj na relijih ni tok zadnjih pogonov - večinoma so prvi al pa na vsa 4 kolesa?

LP
Nebivedu

P.S. Ni mišljeno kot provokacija - ampak kje je zadnji pogon boljši?


Če se spomniš slavne petke maxi in tistih strojev so tudi imeli zadaj pogon in sredinsko nameščen motor (najhitrejša kombinacija).

Btw...včasih je bil problem tudi v prenosih. Na sprednji pogon niso mogli speljati dost več kot 200 konjev, zato so morale tiste zverine bit RWD. Delno je to še danes problem, 300 konjev in sprednji pogon...No go :)
 
Uporabniški avatar
LUDACRIST
Novinec
 
Prispevkov: 104
Pridružen: Sr okt 08, 2003 10:03 am
Kraj: CELJE

PACK@EMAIL.SI

Napisal/-a LUDACRIST Pe okt 17, 2003 9:52 am

SPREDNJI ALI ZADNJI POGON KATERI JE BOLJŠI JE TEŽKO REČI KAJTI ENI OBVLADAJO BOLJ SPREDNJEGA ALI BOLJ ZADNJEGA, OSEBNO MENIM DA ČE JE MAŠINA POLNA KONJEV JE ŠE NAJBOLJE, DA IMA 4*4 POGON. :roll:
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Pe okt 17, 2003 12:32 pm

zadnje nekaj čase sem prevozu kr neki kilometrov z fotrovim mercedezom 200d (o moči raj ne govorim- ko en golf dizl) Ampak ko dobi zalet tut dobr leti.

Kar se tiče SUHE CESTE: kot prbit.. z 75KM in tako težkim avtom glih ne moreš pospešvat u ovinku amapk koker prletiš v ovink tako prideš iz njega. Nekajkrat sem že probal čez en ovink 180 stopinj pošteno prpelat. Zadjo stran je mal odneslo ampak gasa nisem spustu in čez cel ovink je bil avto čist stabilen.

Kar se tiče pa MOKRE CESTE: še sreča da je tako švoh motor. zarad tega se lahko igraš z gasom ne da bi pometlo zadn konc. Če je avto močan moraš met pa hudičev dobr občutek da boš vedu kuk gasa je prou da se boš lepo pelal. Jz osebno se pelam z mercedezom po mokri cesti kot kr pošteno. Pa sem samo enkrat začutu rahlo zdsavanje pa še takrat skor ni blo omembe vredno. sem se že pelal z avtom ko je po sudem prej odnašal ko mene po mokerm. Gume niso pa nč posebenga: stuner 205/60/15.

Pa še ZIMA: tut pozim fotr ponevad kup stunerke samo da so 195/65/15. Smo doma na hribu(skor 600 m nadmorske) pa u štirih zimah še nismo montiral verig. res da takrat ko je blo ne cesti po 20 cm snega z dvema 50 kilskima vrečama u prtlažnku ampak šlo je. Tut ko se je ustavu golf in še marsikaj na pru pogon smo se še pelal. No drgač pa brezveze govort kako gre po snegu kater avto. Takrat je 90% odvisno o šofeja če ne še več!!!!
 
Uporabniški avatar
Zok
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če feb 20, 2003 12:34 pm
Kraj: Ponikva

Napisal/-a Zok Pe okt 17, 2003 6:01 pm

nebivedu je napisal/-a:odličen je 4X4, ker ima prednosti obeh, ima pa tudi svoje hibe, ki pa jih moram poznati in se jih naučiti, da bom lahko kaj o tem rekel.


vecja masa, trenja, poraba goriva, manj uzitkov. :wink:

glede voznje - se nikol vozu. :roll:
Mondeo mk3 saloon 2.0 TDCi - 186 HP, 408 Nm
 
darky
Novinec
 
Prispevkov: 100
Pridružen: Po maj 19, 2003 9:39 pm

Napisal/-a darky Pe okt 17, 2003 10:42 pm

Pero, da ne boš mislil, de se hočem prepirati s tabo, ali da imam kaj proti tvojemu razmišljanju. Pravim, da ni tako preprosto, kot si nekateri zamišljajo, ki so vse to preizkusili samo s kakšno video igrico, sedaj pa so vsi pametni.
Nisem še bil lastnik avta z zadnjim pogonom, kar pa ne pomeni, da nisem naredil kar nekaj Km z njimi. Eno je, če govorimo o 100-150 Konjskem avtu, eno je obvladati večje moči. Moj stric je imel včasih trgovino Chreisler v Izoli (dokler ni propadel) in v salonu je imel Viperja. Tisti, ki ste iz obale se tega morda spomnete. Ne moreš si misliti, kako ga je težko obvladati po suhi cesti (da ne bo pomote, jaz ge nisem vozil, ker takrat nisem inmel še niti izpita), ne znam si predstavljati kako občutljivo nogo moraš imeti po slolzki cesti.
Kar se tiče razmerja 50:50, to ni pogojeno s sprednjim ali zadnjim pogonom. To je zaradi konstrukcije avtomobila. A mislite, da če boste Twingotu dodali zadnji pogon, da bo kar naenkrat imel idealno masno razporeditev????!!!!!
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst Pe okt 17, 2003 11:56 pm

darky je napisal/-a:Pero, da ne boš mislil, de se hočem prepirati s tabo, ali da imam kaj proti tvojemu razmišljanju. Pravim, da ni tako preprosto, kot si nekateri zamišljajo, ki so vse to preizkusili samo s kakšno video igrico, sedaj pa so vsi pametni.
Nisem še bil lastnik avta z zadnjim pogonom, kar pa ne pomeni, da nisem naredil kar nekaj Km z njimi. Eno je, če govorimo o 100-150 Konjskem avtu, eno je obvladati večje moči. Moj stric je imel včasih trgovino Chreisler v Izoli (dokler ni propadel) in v salonu je imel Viperja. Tisti, ki ste iz obale se tega morda spomnete. Ne moreš si misliti, kako ga je težko obvladati po suhi cesti (da ne bo pomote, jaz ge nisem vozil, ker takrat nisem inmel še niti izpita), ne znam si predstavljati kako občutljivo nogo moraš imeti po slolzki cesti.
Kar se tiče razmerja 50:50, to ni pogojeno s sprednjim ali zadnjim pogonom. To je zaradi konstrukcije avtomobila. A mislite, da če boste Twingotu dodali zadnji pogon, da bo kar naenkrat imel idealno masno razporeditev????!!!!!


A si predstavljaš kako težko bi blo obvladati 8.0 V10 makino z 450 konji ki bi imela sprednji pogon. Sej še speljat nebi mogel normalno. Itak da je viperja težko obvladat tudi po suhem, sej je zverina.

50:50 JE pogojeno s pogonom. Naštej mi 5 avtomobilov z idealnim razmerjem ki imajo sprednji pogon. Jaz ti mim grede naštejem 10 takih z zdandjim pogonom, pa je zadnje čase dost manj FR avtomobilov.
Če imaš menjalnik montiran za prednjo premo in če imš na zadnja kolesa spreljan kardan je porazdelitev teže že avtomatično boljša.

Po mokri cesti lahko jaz povem za svojga da je NEVAREN. Resno, nisem če peljal čez omejitev po mokri cesti ker me je strah. Avto je zlo nepredvidljiv, zadek odnese mim grede. Sploh zarad LSDja in lahkega zadka pa dokaj agresivnega obnašanja ob vklopu turbine.
 
darky
Novinec
 
Prispevkov: 100
Pridružen: Po maj 19, 2003 9:39 pm

Napisal/-a darky So okt 18, 2003 1:39 am

Ponavljam, da je to zaradi konstrukcije celotnega avtomobila!!! Razmisli, koliko je težek diferencial in kardan in koliko to vpliva na 1.500 Kg skupne mase.
Ravno malo prej sem gledal slike novega Ferrari-ja 612 SCAGLIETTI in je tipičen športnik s prednjim motorjem in zadnjim pogonom. Ima maso 54% zadaj, pa to ne zaradi kardana ampak diferenciala. Ko pogledaš pod motorni pokrov, vidiš, da se motor začne skoraj 1 meter za odbijačem, pravzaprav za prednjimi kolesi, prednja sedeža sta pomaknjena precej nazaj,....
Takšne stvari naredijo lepo razporeditev mase, ne pa sam pogon.
Kar se tiče prednjega pogona pri močnih avtih, ti dam delno prav; Moja mama ima alfo 166 3.0, tako da mi je znano, kaj dela prednji pogon pri višjih močeh. Pri speljevanju je full pizdarija in misliš, da ti bo volan strgalo iz rok, ko pa dosežeš določeno hitrost, je čisto OK. Tudi ko daš po gasu v ovinku ga moč motorja nekako izvleče iz ovinka, pri zadnjem pogonu pa rit zmeraj bolj odnaša.
 
Uporabniški avatar
FASTMAN
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Pe okt 17, 2003 10:05 pm

Napisal/-a FASTMAN So okt 18, 2003 1:51 am

Službeno vozim syncro, prava stvar za sneg in dež tudi ko si hiter,
privat pa zadnjega in to samo zaradi užitka
 
darky
Novinec
 
Prispevkov: 100
Pridružen: Po maj 19, 2003 9:39 pm

Napisal/-a darky So okt 18, 2003 4:05 am

darky je napisal/-a:Ponavljam, da je to zaradi konstrukcije celotnega avtomobila!!! Razmisli, koliko je težek diferencial in kardan in koliko to vpliva na 1.500 Kg skupne mase.
Ravno malo prej sem gledal slike novega Ferrari-ja 612 SCAGLIETTI in je tipičen športnik s prednjim motorjem in zadnjim pogonom. Ima maso 54% zadaj, pa to ne zaradi kardana ali diferenciala. Ko pogledaš pod motorni pokrov, vidiš, da se motor začne skoraj 1 meter za odbijačem, pravzaprav za prednjimi kolesi, prednja sedeža sta pomaknjena precej nazaj,....
Takšne stvari naredijo lepo razporeditev mase, ne pa sam pogon.
Kar se tiče prednjega pogona pri močnih avtih, ti dam delno prav; Moja mama ima alfo 166 3.0, tako da mi je znano, kaj dela prednji pogon pri višjih močeh. Pri speljevanju je full pišukarija in misliš, da ti bo volan strgalo iz rok, ko pa dosežeš določeno hitrost, je čisto OK. Tudi ko daš po gasu v ovinku ga moč motorja nekako izvleče iz ovinka, pri zadnjem pogonu pa rit zmeraj bolj odnaša.
 
darky
Novinec
 
Prispevkov: 100
Pridružen: Po maj 19, 2003 9:39 pm

Napisal/-a darky So okt 18, 2003 4:06 am

prvič sem nekaj narobe napisal
pomotoma zaradi in ne ali
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero So okt 18, 2003 8:15 am

darky je napisal/-a:Pero, da ne boš mislil, de se hočem prepirati s tabo, ali da imam kaj proti tvojemu razmišljanju. Pravim, da ni tako preprosto, kot si nekateri zamišljajo, ki so vse to preizkusili samo s kakšno video igrico, sedaj pa so vsi pametni.
.....


saj se ne kregamo. Samo debatiramo.

Moj izpit bo kmalu polnoleten :oops: in veliko sem se prepeljal in z zadnjim in sprednjim pogonom. Predvsem v mlajših letih sem imel veliko avtov z zadnjim pogonom, sedaj se pa poceni (in normalni) avti skorajda ne dobijo več z zadnjim pogonom. Za video igrice sem pa prestar ;)

Res je pa tudi da je sprednji pogon bolj varen za neizkušene voznike. Zelo malo ljudi vidim da bi ob prvem snegu začeli sprobavat odnašanje vozila in vožnjo čez ovinke :D
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če okt 23, 2003 7:51 am

Nu-NRG probaj un ovinek še z večjo hitrostjo - čez muljavo se da konstantno vozit nad 120km/h.

LP
Nebivedu
 
Uporabniški avatar
Nu-NRG
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2344
Pridružen: Pe okt 03, 2003 11:56 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Nu-NRG Če okt 23, 2003 8:30 am

nebivedu je napisal/-a:Nu-NRG probaj un ovinek še z večjo hitrostjo - čez muljavo se da konstantno vozit nad 120km/h.

LP
Nebivedu

Hehehe res da rad zalagam ovinke .. na banu .. z vec kot 160 .. ampak za une tm dol pa nimam j**c :) mi ni da bi sel njive orat ali pa se komu parkirat v dnevno sobo :P

ko sm rekel .. respect.
Prosim, naredite mi ta forum spet normalen!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če okt 23, 2003 9:28 am

Zdej so poširl in obnovil cesto. Položil grob asfalt in zdej se da še več, sam škoda, k ni suha cesta, da bi sprobal.

LP
Nebivedu
 
Uporabniški avatar
Nu-NRG
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2344
Pridružen: Pe okt 03, 2003 11:56 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Nu-NRG Če okt 23, 2003 9:30 am

Vem da so zdej tm na novo polozil zadeve .. sm bil prejsn tedn pri fotru .. pa ta tedn spet dol letim :)
Prosim, naredite mi ta forum spet normalen!
 
galli
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Ne jun 22, 2003 9:16 pm

Napisal/-a galli Če okt 23, 2003 9:48 am

4x4 mam na sližbenem avtomobilu tko da se ga ne špara kar se tiče zime je kul morm rečt ampak zadk še vedno odnese ker je zadi avto lahek drugač se ga morš naučit vozt tko k vsak pogon res pa je če ti avto mal odnese ga spredni konec vn vleče kar je kul (normalni vožnji) pri veliki hitrosti tud 80 je dost morš met pa recej znanja da ga poštimaš ker začne vse 4 gume nv nest in ni prijeten občutek res pa je če znaš znaš to je za tiste k mislijo da je 4x4 easy pa ni
 
Uporabniški avatar
RAPMAN
Uporabnik
 
Prispevkov: 1232
Pridružen: Če okt 23, 2003 6:20 pm
Kraj: Ljubljana - Trnow

Napisal/-a RAPMAN So okt 25, 2003 11:19 pm

EJ KER KOL POGON SPREDI ZADI 4x4 SAM DA MAS NOS---> NOTR PA LETI DRGAC PA ZADNJI SIGURNO :lol: 8) :D :-P :vrum
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov