Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Napisal/-a primozek68 To jun 29, 2010 6:41 pm

Sicer pa, za avtocesto je potrebno mnogo elaboratov, kalkulacij, meritev, standardov. Na projektih delajo vrhunsko izobraženi ljudje, velik del znanja pride tudi iz drugih držav. Načrtovanje je zahteven proces. Tako, da, tako kot je, tako mora bit. In tega ne more spodbijat nekdo, ki ne zna narisat enakostraničnega trikotnika.
Sex turns gay people into Mexicans.
 
Uporabniški avatar
B|ind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2601
Pridružen: So avg 07, 2004 4:05 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a B|ind To jun 29, 2010 7:30 pm

primozek68 je napisal/-a:Sicer pa, za avtocesto je potrebno mnogo elaboratov, kalkulacij, meritev, standardov. Na projektih delajo vrhunsko izobraženi ljudje, velik del znanja pride tudi iz drugih držav. Načrtovanje je zahteven proces. Tako, da, tako kot je, tako mora bit. In tega ne more spodbijat nekdo, ki ne zna narisat enakostraničnega trikotnika.


Sem v gradbeni stroki in dostikrat dobimo na gradbišče skropocala od načrtov ki jih zrišejo 'vrhunski strokovnjaki' ampak zadevo rešimo in spravimo skupaj le s pomočjo praktičnega znanja, iskušenj in improvizacije.
Tako da jaz ti iz iskušenj mirno povem da papir vse prenese. Izvedba in sploh smiselnost načrtovanja je pa nekaj drugega.
 
Uporabniški avatar
C4V4L13R
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1763
Pridružen: To jan 16, 2007 8:34 pm
Kraj: Pod Gorjanci

Napisal/-a C4V4L13R To jun 29, 2010 7:42 pm

mah, ob vseh teh učenjakih se sploh čudim, da naše ceste prenesejo toliko, kot prenesejo. za marsikatero konstrukcijo bi lahko rekel, da tak strokovnjak sem sam ob polnoči, k mam tisti 0.0001 procent tehničnega znanja.

@Blind:
sigurno veš o čem govorim, če ti omenim pot od vojašnice v bršljinu do nove tovarne adrie pred prečno...če si zamišljaš da si šofer 40 tonskega šleperja...in da je to NOVA INDUSTRIJSKA cesta...mislim...poraz v zgodovini konstruiranja in arhitekture.

da nahitro objasnim; cesta je absolutno preozka da se srečata 2 šleperja, poleg tega precej vijugasta in s 15 centimetrskimi robniki na obeh straneh. poleg tega jo krasi rondo s premerom dobrih 10 metrov...

in, če si zamišljam, da taisti konstruktorji gradijo naše avtoceste, se sploh ne čudim takim in podobnim kiksom, kot so npr. tele odstavne niše in še marsikaj drugega in niti ne temu, da od ljubljane do kopra ne moreš prit brez, da bi ali na uncu ali na ravbarkomandi postavli stožce po prehitevalnem pasu v dolžini minimalno 3-5 kilometrov, ter omejitev 60 (!!!) in za nameček še v največji gužvi, zato, ker so konstrukcijsko, taki visoko študirani pametnjakoviči, ki terena niti na zemljevidu niso vidli, iz svojega naslonjača pozabijo na poglavitne zadeve in dejansko zaj*bejo celoten sistem za nadaljnih xxx let...

tako, kot 3/4 ovinkov ne visi v pravo smer in tako kot stoji 5 cm vode sredi avtoceste ob najmanjšem rosenju, si upam trdit, da niso mel vklopljenih možganov niti pri gradnji tunelov in odstavnih niš..., če sploh je kaj za vklopit...
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Napisal/-a primozek68 To jun 29, 2010 8:10 pm

ampak zadevo rešimo in spravimo skupaj le s pomočjo praktičnega znanja, iskušenj in improvizacije.


Ja pa ja de. Pri tehničnem prevzemu se vsak gradbeni element premeri in ugotovi, če je znotraj odstopanja. Ti hočš rečt, da mal po svoje fršolate, pa ulivate. Brez teodolitov,brez libel,... Ne vem v kakšni gradbeni stroki si (mešalec,grablje,..?), instrumenti za kotiranje nivelet, pozicije objektov ipd, so natančni v stotinko mm.

Ne pa improvizacija lepo te prosim.
Sex turns gay people into Mexicans.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To jun 29, 2010 8:29 pm

primozek68 je napisal/-a:instrumenti za kotiranje nivelet, pozicije objektov ipd, so natančni v stotinko mm.


No, pretiravat pa tud ni treba. Pri takih konstrukcijah se meri bolj v centimetrih, ne pa stotinkah milimetra...
In pri nišah gre za očiten fail, za katere ni treba biti ravno strokovnjak gradbene stroke, da ga opaziš. Še posebej ker bi praktično z enakimi stroški in enakim časom dela lahko stvar naredili bistveno boljše (=poševen zid). Tudi če te odnese nazaj na AC, grejo tam vozila s podobno hitrostjo v isto smer, zato so posledice manjše.
Tako kot je en omenil - po levi te nekdo prehiteva in te zaradi nepazljivosti slučajno malo rukne, dosti da te premakne za 1 meter v beton.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jun 29, 2010 8:51 pm

Na splošno so ceste za vozit in ne za zaletavat. Tukaj pa vsak razmišlja, kot da se bo vsaj 5x v življenju zaletel in da se bo ubil na avtocesti v tunelu. :roll:
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5062
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 To jun 29, 2010 9:02 pm

primozek68 je napisal/-a:
ampak zadevo rešimo in spravimo skupaj le s pomočjo praktičnega znanja, iskušenj in improvizacije.


Ja pa ja de. Pri tehničnem prevzemu se vsak gradbeni element premeri in ugotovi, če je znotraj odstopanja. Ti hočš rečt, da mal po svoje fršolate, pa ulivate. Brez teodolitov,brez libel,... Ne vem v kakšni gradbeni stroki si (mešalec,grablje,..?), instrumenti za kotiranje nivelet, pozicije objektov ipd, so natančni v stotinko mm.

Ne pa improvizacija lepo te prosim.

ti kr prid pogledat "ponos" Brežic - novi most(namesto starega, ki se je kao sesedal) v središču mesta dolg slabih 100 metrov; za cca 40cm so fulali...gre namreč v zrak, na ravnini..........brežičani vedo "zakaj se gre"...kriv noben, Gradis delal strogo po načrtu/projektu, tale zanji "šolan" se pa zgovarja na izvajalca......- most z "manjšimi" odstopanji puščen v uporabo.... :lol:
 
Uporabniški avatar
Lini
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 74
Pridružen: Sr sep 17, 2003 9:43 am
Kraj: Hrastnik

Napisal/-a Lini To jun 29, 2010 9:55 pm

Namen niš je v splošnem varnostni in morjo bit pravokotne da se lahko vanje umakne človek ki se v sili umika iz tunela. Če bi ble pod kotom bi se definitivno našel kak vrli voznik (ki ob rdeči pred tunelom vseen pihne 100 skoz ker pač neve kaj narest če je rdeča na vhodu) ki bi v niši pod kotom speštal človeka v pravokotni ga pa ne more. Sej je preprosta logika samo malo je treba pomislt da je varovanje človeškega življenja pomembnejše od varovanja pleha.
 
Uporabniški avatar
B|ind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2601
Pridružen: So avg 07, 2004 4:05 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a B|ind To jun 29, 2010 10:02 pm

@C4V4L13R, seveda vem. Namesto da bi naredili konkretno industrijsko pot so raje naredili nek kvazi drevored :roll:
Pač eden izmed mnogih 'failov'.

@primozek68, se sprašujem ali si ti morda le še eden izmed mnogih teoretikov ali si že kdaj dejansko bil na gradbišču in od blizu videl kako se zadevam streže.
Sem bil do zdaj prisoten na dveh tehničnih prevzemih kjer je bil investitor Krka d.d. (samo toliko da dobiš predstavo o tem kako strog investitor je bil) in ni nihče od nadzornih ni nič meril. Lahko ti še povem nahitro nekaj napak ki smo jih morali sanirati (oz. naši podizvajalci) in nobena od teh pripomb ni bila v kakršnikoli povezavi s konstrukcijo objekta (ampak bi bili preveč offtopic, lahko na PM če te zanima)
Je pa res da smo neskladnosti v projektu sportno reševali z investitorjem.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr jun 30, 2010 7:26 am

Lini je napisal/-a:Namen niš je v splošnem varnostni in morjo bit pravokotne da se lahko vanje umakne človek ki se v sili umika iz tunela. Če bi ble pod kotom bi se definitivno našel kak vrli voznik (ki ob rdeči pred tunelom vseen pihne 100 skoz ker pač neve kaj narest če je rdeča na vhodu) ki bi v niši pod kotom speštal človeka v pravokotni ga pa ne more. Sej je preprosta logika samo malo je treba pomislt da je varovanje človeškega življenja pomembnejše od varovanja pleha.

Ne govorimo o tistih manjših nišah, ki so velik le za 2 človeka, ampak o velikih, kjer umakneš avto, če ti crkne v tunelu. Poleg tega bi bila poševna stena le ena, tista v smeri vožnje.
Varovanje pleha? A v plehu ne sedi človek? Saj sam vidiš, kaj se zgodi s človekom iz prvega linka v temi.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar Sr jun 30, 2010 9:44 am

tisti s prvega linka je delal samomor...
takemu ne moreš nikakor preprečit..
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Napisal/-a Strokovnjak Sr jun 30, 2010 3:33 pm

@primozek68
Lep spomenik zaradi strogega dela po načrtu in prisotnosti domačega in tujega "znanja" smo imeli v Ajdovščini, ko so čez avtocesto naredili tak nadvoz, da je prednji del avtobusa na začetku nadvoza podrsal po asfaltu, ker je bil vzpon preveč na ostro narejen. Naslednja napaka je bilo pripadajoče križišče z obvoznico, ker so bistre glave menile, da semafor ni potreben. Šele po nekaj hudih nesrečah in najmanj eni smrti žrtvi so namestili semaforje in od tedaj (čudežno) ni več nesreč. Sploh pa če bi se naši projektanti kaj zgledovali po tujini, bi že zdavnaj pričeli masovno graditi rondoje, žal je to pri nas v zadostni meri prisotno komaj nekaj let.
 
Uporabniški avatar
vepar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1611
Pridružen: So jun 05, 2004 6:32 pm
Kraj: nou mejst

Napisal/-a vepar Sr jun 30, 2010 4:40 pm

eno vprašanje....kolk avtomobilov se je dejansko zaletelo v takih nišah v zadnjem desetletju? pomoje se jih prešteje na prste rok...
 
Uporabniški avatar
grega983
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1658
Pridružen: Po nov 30, 2009 9:23 pm
Kraj: Fram

Napisal/-a grega983 Sr jun 30, 2010 5:28 pm

Strokovnjak je napisal/-a:@primozek68
Lep spomenik zaradi strogega dela po načrtu in prisotnosti domačega in tujega "znanja" smo imeli v Ajdovščini, ko so čez avtocesto naredili tak nadvoz, da je prednji del avtobusa na začetku nadvoza podrsal po asfaltu, ker je bil vzpon preveč na ostro narejen. Naslednja napaka je bilo pripadajoče križišče z obvoznico, ker so bistre glave menile, da semafor ni potreben. Šele po nekaj hudih nesrečah in najmanj eni smrti žrtvi so namestili semaforje in od tedaj (čudežno) ni več nesreč. Sploh pa če bi se naši projektanti kaj zgledovali po tujini, bi že zdavnaj pričeli masovno graditi rondoje, žal je to pri nas v zadostni meri prisotno komaj nekaj let.


Vidim da veselo pljuvate po nas gradbenikih .....

Nisem ravno doma v nizkih gradnjah tk da ne bom komentiral primera v Ajdovščini, ki ga niti ne poznam, me je pa zmotil ta del o rondojih.
Si prepričan da si želiš več rondojev ?
Vprašanje, glede na to kakšne situacije vidiš v realnosti. Sploh pri "turbo" krožiščih.
Mišljeno v smislu poznavanja cpp.
Lancia Delta Hf T pa Alfa 159 SW 20v pa Alfa 33Permanent 4 pa ......
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Napisal/-a Strokovnjak Sr jun 30, 2010 6:48 pm

@grega
Ne vem če je pljuvati pravi izraz, napisal sem dejstva in če se kot gradbenik počutiš užaljenega je tvoj problem. Da rondoji povečujejo pretočnost prometa, pa res ni treba biti posebno šolan, da to opaziš in tudi posledice prometnih nesreč so bistveno blažje kot v navadnih križiščih.
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Napisal/-a primozek68 Sr jun 30, 2010 7:04 pm

B|ind je napisal/-a:@C4V4L13R, seveda vem. Namesto da bi naredili konkretno industrijsko pot so raje naredili nek kvazi drevored :roll:
Pač eden izmed mnogih 'failov'.

@primozek68, se sprašujem ali si ti morda le še eden izmed mnogih teoretikov ali si že kdaj dejansko bil na gradbišču in od blizu videl kako se zadevam streže.
Sem bil do zdaj prisoten na dveh tehničnih prevzemih kjer je bil investitor Krka d.d. (samo toliko da dobiš predstavo o tem kako strog investitor je bil) in ni nihče od nadzornih ni nič meril. Lahko ti še povem nahitro nekaj napak ki smo jih morali sanirati (oz. naši podizvajalci) in nobena od teh pripomb ni bila v kakršnikoli povezavi s konstrukcijo objekta (ampak bi bili preveč offtopic, lahko na PM če te zanima)
Je pa res da smo neskladnosti v projektu sportno reševali z investitorjem.


Na večih kot ti zagotovo. V Brežicah sem bil okoli 17. maja, ravno, ko se je obnavljal odvod meteorne vode, ki poteka v mostu samem, zato @sašo, tam ni nič zafušano. Material, (klobučevina prepojena s poliestrom) ki so ga uvajali v cev je v Italiji odrezan na centimeter natančno, po p rojektu in ne izmeri na terenu in jim je klapalo. Če bi zafušali, verjetno ne bi. V fontani imate grde kelnarce.

Sicer pa tkole je... Ne vem koji k***c sem jest, pa še 40 ostali na gradbenem faksu risal k budale na paus papir po 14 dni projekte cest. Pa cestne objekte, pa računal odkopne in nasipne kubikaže, pa merili parkec nasproti FGG-ja, kotitral, izračunaval, pa ne vem kaj še vse.

Vsako nišo je nekdo projektiral in ta je imel malo več soli v glavi kot nekateri ta glasni tukaj. In vsi objekti ustrezajo nekim standardom, ki so evropski.
Tako, da, kakor je narejeno, še enkrat ponavljam je PRAV, saj se je nekdo moral podpisat pod vse to.
Če mate pa klavstrofobijo, se pa ne vozit po tuneli, a ne energetik.


Zgleda smo potem mi budale, vi pa strokovnjaki.
Sex turns gay people into Mexicans.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Sr jun 30, 2010 7:17 pm

@ Strokovnjak, če boš imel same rondoje se ti bo zmešalo, ker to ni več vožnja ampak eno navadno jajcanje.
 
Uporabniški avatar
grega983
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1658
Pridružen: Po nov 30, 2009 9:23 pm
Kraj: Fram

Napisal/-a grega983 Sr jun 30, 2010 7:18 pm

Strokovnjak je napisal/-a:@grega
Ne vem če je pljuvati pravi izraz, napisal sem dejstva in če se kot gradbenik počutiš užaljenega je tvoj problem. Da rondoji povečujejo pretočnost prometa, pa res ni treba biti posebno šolan, da to opaziš in tudi posledice prometnih nesreč so bistveno blažje kot v navadnih križiščih.


Rondoji povečujejo pretočnost ..... teoretično. Praktično pa to pomeni samo kaos, ker 90 % udeležencev v prometu nima pojma o vožnji v turbo krožiščih.
Lancia Delta Hf T pa Alfa 159 SW 20v pa Alfa 33Permanent 4 pa ......
 
Uporabniški avatar
grega983
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1658
Pridružen: Po nov 30, 2009 9:23 pm
Kraj: Fram

Napisal/-a grega983 Sr jun 30, 2010 7:20 pm

primozek68 je napisal/-a:
B|ind je napisal/-a:@C4V4L13R, seveda vem. Namesto da bi naredili
Sicer pa tkole je... Ne vem koji k***c sem jest, pa še 40 ostali na gradbenem faksu risal k budale na paus papir po 14 dni projekte cest. Pa cestne objekte, pa računal odkopne in nasipne kubikaže, pa merili parkec nasproti FGG-ja, kotitral, izračunaval, pa ne vem kaj še vse.

Vsako nišo je nekdo projektiral in ta je imel malo več soli v glavi kot nekateri ta glasni tukaj. In vsi objekti ustrezajo nekim standardom, ki so evropski.
Tako, da, kakor je narejeno, še enkrat ponavljam je PRAV, saj se je nekdo moral podpisat pod vse to.
Če mate pa klavstrofobijo, se pa ne vozit po tuneli, a ne energetik.


Zgleda smo potem mi budale, vi pa strokovnjaki.


se podpišem pod zadnji del
Lancia Delta Hf T pa Alfa 159 SW 20v pa Alfa 33Permanent 4 pa ......
 
Uporabniški avatar
FoxTer
Novinec
 
Prispevkov: 218
Pridružen: Ne feb 10, 2008 11:25 pm
Kraj: kp

Napisal/-a FoxTer Sr jun 30, 2010 7:58 pm

Po moje je izvedba niše v predoru popolnoma zgrešena.
Bolj pravilna bi bila na spodnji skici. Pa še človek se lahko skrije za vogal, kot je rekel Lini...
Priponke
ACnisa.jpg
My dream: Ford Mustang Shelby GT500
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov