Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Sr jun 30, 2010 7:55 am

~toMmy~ je napisal/-a:Neogretega ni dobro niti v prenizkih obratih držat, šaltanje pri 2500 in tudi nekoliko več je še vedno čisto normalno za ogrevanje, seveda če ne stiskaš gasa do konca...
2500 je odločno preveč. Pri neki normalni (a še vedno dinamični vožnji) nikoli ne rabiš goniti na 2500 obratov...

Še enkrat: dizla se šalta med 1500 in 2000 obrati (odvisno od avta do avta, to pač mora vsak sam poslušati in čutiti avto), vozi (stalna hitrost) se ga pa lahko komot okoli 1500 obratov, plus-minus.
Take cifre kot jih eni tukaj navajate, so še za bencinarje skoraj previsoke. Saj sem že omenil, da pri TSI motorju DSG prestavi navzgor pri manj kot 2000 obratih.

Na tem mestu bi bilo fajn slišati od koga, ki ima kombinacijo TDI+DSG, pri koliko obratih šalta DSG...

po mestu vozim po ravnem in ko vidim, da nebo pospeševanj, klančkov ali česa drugega 55km/h v 4. recimo na vpadnicah kjer je 60 omejitev pa vozim vedno 65km/h v 5. prestavi. definitivno se avto ne matra.

Amen.


kupiš si avtomatika in ti ta opravlja vso delo ( beri: misli in šalta namesto tebe)
S tem se pa tudi zelo strinjam :D
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
montezemolo
Novinec
 
Prispevkov: 286
Pridružen: To okt 20, 2009 9:24 am
Kraj: Lj

Napisal/-a montezemolo Sr jun 30, 2010 8:20 am

sonic je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Neogretega ni dobro niti v prenizkih obratih držat, šaltanje pri 2500 in tudi nekoliko več je še vedno čisto normalno za ogrevanje, seveda če ne stiskaš gasa do konca...
2500 je odločno preveč. Pri neki normalni (a še vedno dinamični vožnji) nikoli ne rabiš goniti na 2500 obratov...

Še enkrat: dizla se šalta med 1500 in 2000 obrati (odvisno od avta do avta, to pač mora vsak sam poslušati in čutiti avto), vozi (stalna hitrost) se ga pa lahko komot okoli 1500 obratov, plus-minus.
Take cifre kot jih eni tukaj navajate, so še za bencinarje skoraj previsoke. Saj sem že omenil, da pri TSI motorju DSG prestavi navzgor pri manj kot 2000 obratih.

Na tem mestu bi bilo fajn slišati od koga, ki ima kombinacijo TDI+DSG, pri koliko obratih šalta DSG...

po mestu vozim po ravnem in ko vidim, da nebo pospeševanj, klančkov ali česa drugega 55km/h v 4. recimo na vpadnicah kjer je 60 omejitev pa vozim vedno 65km/h v 5. prestavi. definitivno se avto ne matra.

Amen.


kupiš si avtomatika in ti ta opravlja vso delo ( beri: misli in šalta namesto tebe)
S tem se pa tudi zelo strinjam :D


lahko ti povem za tsi motor - pri 80 km/h ima že v 7. prestavi...
 
gofra
Uporabnik
 
Prispevkov: 1153
Pridružen: Pe jun 22, 2007 8:56 pm

Napisal/-a gofra Sr jun 30, 2010 8:24 am

Pri 1500 - 2000 obratih, da se šalta? Ni pogojev...

Računaj, da ti bodo obrati pri prestavljanju padli za vsaj 700 RPM (razen, če ni ekstremno kratek menjalnik). Jaz pa ne poznam enega avta, ki bi bil sposoben dat kaj od sebe že pri 1000 vrtljajih v minuti (to je celih 250 nad štantgasom!)

Prepričaj me v nasprotno s kakim drugim argumentom.

In ne vidim razloga, zakaj ne bi pognal dizla tudi v nekoliko višje vrtljaje. Če se tam zdravo počuti in daje nekaj od sebe je to povsem smiselno.

Primer: Mondeo Mk III TDCi 2.0

Pri 1500 ga lahko vozis po ravnem tako, da vzdrzujes hitrost. Odzivnost na pospesevanje pa je tule dizaster. Pri nekaj malega pod 2000 daje največ od sebe in v tem območju ga lahko mirno "pohodiš". Vrti pa se zdravo vse do cca. 4000 rpm. Sam ponavadi prestavljam pri 3000, vrtljaji padejo za zajetnih 1000 (+/- 100) in tako pade na prej omenjenih 2000, od koder najlepše vleče.

Šaltat avto pri 1500 RPM pa se mi zdi totalna neumnost. Saj nimate kamionov za boga miloga?
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Napisal/-a uros11 Sr jun 30, 2010 8:26 am

Npr.

http://www.communityhosting.net/tdiclub ... k-In_Guide


Jaz ga zmeraj z občutkom, kot da bi imel tenis žogico pod pedalom, spravim na vsaj 2,500 obratov, raje več, preden menjam. Da motor poje (dizelsko petje).

Isto navodilo sem dal ženi, ki je menjala pri nemogoče nizkih vrtljajih. Ni več matranja, motor dela boljše.
Zadnjič spremenil uros11, dne Sr jun 30, 2010 8:40 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
mr.moto
Novinec
 
Prispevkov: 181
Pridružen: So maj 27, 2006 3:01 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a mr.moto Sr jun 30, 2010 8:26 am

Najbolj realno stanje sta opisala Jerch_ in abbe.

Ostale verzije z vožnjo pod 1800-2000rpm so samo pesek u oči,
z izjemo 1. in 2. prestave.
Slika
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI Sr jun 30, 2010 8:27 am

No osebno pri 2.0 TDI imam izkušnje da se najboljše počuti okoli 2000 rpm za umirjeno vožnjo. Pri 1400 -1500 in vklopljenem tempomatu nekje začne včasih kar nekaj malo cukat, kot da se ne more odločit a bi zavrtel turbino al ne. Sprva sem mislil, da je nekaj narobe z motorjem, pa je možakar na servisu predlagal da ne upoštevam toliko indikator prestavljanja za najnižjo porabo in dejansko se sedaj avto dosti lepše pelje.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
martk
Uporabnik
 
Prispevkov: 837
Pridružen: Ne jun 27, 2004 9:26 pm

Napisal/-a martk Sr jun 30, 2010 9:09 am

Če mene vprašate, mora motor "dihat", ne da se folk hvali da se s 1000 obrati vozi in varčuje. Potem pa zasvinjane šobe, kolektor, turbina, filter trdih delcev, uničeni tako popularni večmasni vztrajniki.... Da ne bi omenjal tega, da se tipični dizelaši lotijo prehitevanja v najvišji možni prestavi, kadijo ko norci in stojijo na mestu. Ja, tudi v dizle dajejo menjalnik z razlogom. 1500-2500 obratov je za normalno vožnjo ravno prav, več pa po potrebi.
LP
Martin
bl leti bl se zdi
To je posilstvo! Prav, kam pa greva?
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Sr jun 30, 2010 9:21 am

gofra je napisal/-a:Pri 1500 - 2000 obratih, da se šalta? Ni pogojev...
Računaj, da ti bodo obrati pri prestavljanju padli za vsaj 700 RPM (razen, če ni ekstremno kratek menjalnik).

Ma kje, meni ne padejo za 700. Par sto kvečjemu. Res pa je tudi, da je menjalnik v mojem golfu relativno kratek. Recimo:
- v 4. prestavi cca 1500 obratov za 50kmh,
-v 5. prestavi cca 2000 obratov za 80 kmh
- 6. prestava: cca 2000 obratov za 100 kmh in slabih 2800 za realnih 130 kmh (140 kmh po števcu)
...
Recimo peljem v 4., pospešim na ene 1600-1700 obratov, dam v 5. in imam lepo cca 1500 obratov ter se vozim nekje med 60 in 70 brez problema.

gofra je napisal/-a:In ne vidim razloga, zakaj ne bi pognal dizla tudi v nekoliko višje vrtljaje.
Tudi jaz ne. Saj sem napisal, da vsake toliko prepiham mašino. Ali na avtocesti kjer grem vedno po omejitvi in ne manj, torej ne jajcam se 100 kmh če je dovoljeno 130, pa med pospeševanjem mimo cestninskih postaj gredo tudi obrati do konca...
Ali pa na kakšnih klancih (že prej sem omeni Ljubelj, pa poleti recimo tista ovinkasta glavna cesta od Kopra proti Dragonji...)


Za konec pa še link na en test od Avtomagazina, kjer so prilepili diagram 105-konjskega TDI motorja. Sicer ni test Golfa, ampak Octavie, ampak motor je identičen kot ga imam jaz. Pa ne gledat diagrama menjalnika!, ker v tej testni Octaviji je bil 5-stopenjski menjalnik in ne moremo direktno primerjat.
Skratka na dnu poglejte diagram motorja:
http://www.avto-magazin.si/avtomobilski-testi/?n=2276
Okoli 1000 obratov je res bolj žalost tako glede konjev kot navora, ampak krivulji sta ravno od 1000 obratov naprej divje strmi. Tam pri cca 1200-1300 obratov je navora že 170 Nm, pri 1500 pa že 210 Nm (kar je BTW enako kot max. navor 140-konjskega 1.4 TSI).
Skratka če vozim 50 kmh v 4. prestavi, je to 1500 obratov. Motor tedaj od sebe daje 210 Nm navora, moči pa okoli 60 KM. Tako je tudi v 5. prestavi pri dobrih 60 kmh in res ne vem, zakaj bi to bil kak problem za normalno vzdrževanje hitrosti po ravnem. Avto se nič ne matra.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Sr jun 30, 2010 9:31 am

Jao. :lol:
Tudi diesel je avto in avto je za vozit.
Če se vozite s 1500rpm ste ovira na cesti.
Ni ga pravila, ki bi veljalo za vse dizelaše...prevelike razlike so med motorji.
Voziš tako, da motor "zadovoljno" prede, ne ga mučit pa še vseh za vami vozečih...pa kao zavoljo tistega deci manj porabe.

Ko človek odpre to temo se mu zazdi, da so sami taksisti na forumu. :roll:
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Sr jun 30, 2010 9:40 am

bass je napisal/-a:Jao. :lol:
Tudi diesel je avto in avto je za vozit.
Če se vozite s 1500rpm ste ovira na cesti.
Še enkrat - če imam 1500 obratov v 4. prestavi, meni to nanese realnih 50 kmh. V mestu kjer je omejitev 50, torej nikakor nisem ovira. Pika.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Sr jun 30, 2010 9:49 am

sonic je napisal/-a:
bass je napisal/-a:Jao. :lol:
Tudi diesel je avto in avto je za vozit.
Če se vozite s 1500rpm ste ovira na cesti.
Še enkrat - če imam 1500 obratov v 4. prestavi, meni to nanese realnih 50 kmh. V mestu kjer je omejitev 50, torej nikakor nisem ovira. Pika.
Ja nee, lej.. Če voziš 50kmh s 1500rpm, greš počasneje, kot če voziš 50kmh s 3000 obrati. Torej si ovira! :noro

Heh. Meni dsg pri 50-60kmh vrže v 6. prestavo. Torej 1200-1300 obratov. Še dobro, da vzvratnih ogledal ne uporabljam, k pomoje se ful kolona dela za mano.. 8)
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Sr jun 30, 2010 9:53 am

Dokler je mestno cijazenje je fino pa fajn...ko pa je potrebna bolj dinamična vožnja pa se vozniki tvojega "taksističnega prepričanja" zaštrikajo po celi črti (ti in sonic vem da mata dsg, je drugače).

V četrti pri 50km/h ne moreš kontrolirano v ovinek, ne moreš normalno pospešit itd itd., kar rezultira v tem, da kreteni sekajo ovinke, vozijo čez dvojne polne črte, torej avto pelje njih in ne oni avta, pa še telefonirat je treba obvezno zraven, če ne nisi v trendu.

Ne mi pa z moralnimi da ti si priden ker se voziš po zakonskih omejitvah, trkaš na napačna vrata. Avto ima z razlogom tistih 5.000rpm, če bi bil narejen za vožnjo na jurja obratov, bi jih imel dva jurja pa mirna bosna...

Kot sem rekel, odmislimo za ta primer DSGje in avtomatike.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Sr jun 30, 2010 10:00 am

W|zz je napisal/-a:Heh. Meni dsg pri 50-60kmh vrže v 6. prestavo. Torej 1200-1300 obratov. Še dobro, da vzvratnih ogledal ne uporabljam, k pomoje se ful kolona dela za mano.. 8)
Joj stari pazi, mašino boš fentu :lol:
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Sr jun 30, 2010 10:07 am

bass je napisal/-a:Dokler je mestno cijazenje je fino pa fajn...ko pa je potrebna bolj dinamična vožnja pa se vozniki tvojega "taksističnega prepričanja" zaštrikajo po celi črti (ti in sonic vem da mata dsg, je drugače).

V četrti pri 50km/h ne moreš kontrolirano v ovinek, ne moreš normalno pospešit itd itd., kar rezultira v tem, da kreteni sekajo ovinke, vozijo čez dvojne polne črte, torej avto pelje njih in ne oni avta, pa še telefonirat je treba obvezno zraven, če ne nisi v trendu.
.

1. V golfu TDI nimam DSGja, temveč 6-stopenjski ročni. DSG imamo v touranu TSI.

2. glede drugega odstavka - sori ampak mislim da ne veš več kaj pišeš. Vsaj jaz lahko normalno pospešujem v 4. iz 50 kmh (sicer vprašanje kaj je 'normalno' - če to pomeni maksimalni pospešek, pač šaltam v 3. ali celo 2., a ne). V večini primerov pa ni nobene potrebe. In ne vem zakaj ne b imogel kontrolirano v ovinek - sicer spet odvisno kakšen ovinek... Imajo pa avti menjalnike in to za razlogom, kajne.
Tisto nakladanje o telefonih je pa že čisto blodenje, nima nobene veze s temo...
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Sr jun 30, 2010 10:34 am

Normalno je "tako da ne delam gužve za sabo, torej sem obziren do drugih voznikov". Če maš za sabo trabanta, lahko šaltaš v peto, če je pa za tabo murcielago, to pomeni, da šaltaš v tretjo pa zahodiš.
V 4. prestavi pri 50km/h nimaš kontrole v praktično nobenem ovinku, samo ti si itak nekaj posebnega, ne? ;)
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Sr jun 30, 2010 10:40 am

bass je napisal/-a: Če maš za sabo trabanta, lahko šaltaš v peto, če je pa za tabo murcielago, to pomeni, da šaltaš v tretjo pa zahodiš.
Šit ej a eni res tako razmišljate? Če je omejitev 50 in jaz vozim 50 (ali 55, khm), nikakor ni moja stvar, ali je za mano trabant ali murcielago. Tudi za Lambota veljajo enaka pravila vožnje po javnih cestah, kot veljajo za vse ostale.
Sicer pa, če je za mano murcielago (ali pa BMW, hehe), potem bo s tako super makino itak brez težav prehitel (če seveda zna vozit, kar pa pri mnogih voznikih takih avtov očitno ni tako, vidim pa da je izvirni problem že v glavi...).
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Sr jun 30, 2010 10:56 am

bass ne ga srat, sej pa se ne pelješ vedno na polno. Drugače pa gre tudi z manj kot 1500 obrati zelo hitro v ovinek, edino iz ovinka si bolj počasen. Je pa res, da ni občutek najboljši.
Se mi pa zdi, da nekateri zdej hočete na vsak način pokazat, česa je zmožen dizel, drugi pa sprašujejo in pišejo na kakih obratih se vozijo takrat ko ni cesta prazna. Sam se v koloni vedno vozim v 4. ali 5 prestavi, ker je enostavno brez veze na višjih obratih vrtet motor, če pa ni šanse niti prehitet, niti od unih spredaj ni videt neke spremembe k bolj dinamični vožnji.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
SašoP
Uporabnik
 
Prispevkov: 984
Pridružen: Po jul 07, 2008 10:17 am
Kraj: Domžale

Napisal/-a SašoP Sr jun 30, 2010 11:04 am

2.0 TDI + DSG mam js in mi vrjel al pa ne v D programu šalta v 1 in 2 na prb. 1500 obr., ostale prestave pa recimo tm okol 1600-1700. Poraba 6L mešane vožnje po BC-ju. Pa nikakor ne delam kolone ampak čist normalne vožnje z občasnim obiskom rdečega polja :lol:

LP
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Napisal/-a Jerch_ Sr jun 30, 2010 11:21 am

bass je napisal/-a:Normalno je "tako da ne delam gužve za sabo, torej sem obziren do drugih voznikov". Če maš za sabo trabanta, lahko šaltaš v peto, če je pa za tabo murcielago, to pomeni, da šaltaš v tretjo pa zahodiš.
V 4. prestavi pri 50km/h nimaš kontrole v praktično nobenem ovinku, samo ti si itak nekaj posebnega, ne? ;)


bass, da bosta oba razumela ti nekaj napišem. ker vozim svoj stari 1.9tdi in sem dosti vozil tudi različne druge tdi-je (v firmi, ki se ukvarja z informatiko na severu največjega trgovskega centra v lj ima skoraj pol od 300 zaposlenih službena vozila golfe, octavie, passate.. vsi tdi), posebaj pa od očeta v 4leta stari octavii in sedaj v novi 1.9tdi 105 konjev trdim, da je ta motor eden najbolj prožnih dizlov na našem trgu v razredu 90-130konjev in nima nič skupnega s starimi tdi 90, 110 in 130km. neverjetno prožen je predvsem od 1200-1600 obratov. vozil sem tudi jtd 120 in 320 s 165km ter par drugih in vso paleto tdi jev in ni bilo enakega motorja. ima pa seveda eno slabost. ko se motor priganja samo ropota, ogromno porabi in ne da skoraj nič od sebe. oz. glede na to koliko da več od sebe pri 3000-4000 obratov ga je skoraj nesmiselno vozit v tem območju razen za ga prepihat. skratka gre za motor, ki je zelo varčen, če se ga vozi na precej nizkih obratih. z razliko od vseh ostalih omenjenih motorjev ima najmanjši turbo-lag, verjetno zaradi male turbine, ki se hitro zavrti a kaj kmalu ne da več nič od sebe oz. bore malo.
jasno mi je tudi zakaj ste se nekateri ki vozite tdci-je zgražali na te obrate.. če bi pogledali krivulje navora bi razumeli, da je recimo pri mondeotu 4 leta starem vlečna sila za normalno vožnjo šele pri 1700 obratov in naprej.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov