Energetik81 je napisal/-a:Polo78 je napisal/-a: Sploh pa bi morali ljudi ozaveščat glede tega, ko nekateri potem še celo leto vozijo z zimskimi gumami, da je to še 100x bolj nevarno kot pa letne gume pozimi!!
Se ne bi strinjal. Uravnotežene zimske imajo poleti mogoče max 5-10% daljšo zavorno pot, medtem ko imajo letne na snegu 50% in več daljšo. 100x bolj nevarni so pacienti, ki mislijo, da so na širokih letnih bogovi.
Aja, a res? A si to kr tkole mal na pamet usekal? Daj malce teste v roko vzemi pa poglej kako je v resnici.
Na suhem (ne glede na temperature) ima letna pnevmatika pri zaviranju od 100km/h do zaustavitve cca 6-8 metrov krajšo zavorno pot (to je cca 20% več) - to lahko vidiš na vseh testih pnevmatik, kjer si upajo zraven v test vključit tudi letno gumo in pa na vseh testih avtomobilov, kjer merijo zavorno pot in seveda napišejo na kakih pnevmatikah je testirano vozilo.
Kaj pomeni tistih 6 -8 metrov daljša zavorna pot. To pomeni, da avto z letnimi pnevmatikami že stoji medtem, ko tisti z zimskimi se giblje še s hitrostjo 30-40km/h. Pri tej hitrosti torej se z letnimi izogneš škode medtem, ko z zimskimi stolčeš tako svoj avto kot tistega v katerega si priletel, da o naletu v pešca ali kolesarja pa sploh ne bom govoril. Če to ni velik minus zimskih in bistveno zmanjšana varnost v 95% časa, ko tudi pozimi ni snega na cestišču pol ne vem kaj je.
Se pa strinjam, da če kdo na letnih v snegu misli, da je bog, mu res ni pomoči samo takih primerkov je izredno malo in tudi če se mi vsi tukaj razpočimo bodo taisti delali po svoje - zakon gor al pa dol.
Bom pa pokomentiral še izjavo, da je zakon časovno določen za tiste, ki z tehniko okoli avtomobilizma nimajo pojma. Ravno te bi morali še dodatno podučiti, o pomanjklivosti zimskih gum in kje tičijo nevarnosti, da se ne bodo čudili, kako se jim je lahko zgodila nesreča, ko pa so imeli nadmočne zimske gume na kolesih. Sem malo spremljal medije in tudi en ni napisal, da je treba povprečno hitrost pri uporabi zimskih gum zmanjšati ne glede na razmere na cestah. Ne tega mediji očitno ne vedo ali pa ne smejo objaviti, da se ne bi ljudje preveč spraševali ali so zimske gume res tista prava izbira.
Mediji tudi ne opozarjajo uporabnike, da po treh, štirih zimah so zimske za stran, ker propadajo hitreje kot letne in že po 15.000 prevoženih km se jim sposobnosti na snegu zmanjšajo tudi za 40%. Teh podatkov ne boste videli nikjer, ker večino medijev, ki imajo teme o avtomobilizmu v tem času sponzorirajo prav gumarji in vulkanizerji in tudi slučajno ni primerno saditi seme dvomov uporabnikov in kupcev pnevmatik.
Se pa dajo te moje navedbe tudi testirat v praksi in to lahko naredi vsak sam ampak z metrom v roki in ne po občutku,kot nekateri tukaj razlagate.
Aja pa nisem apriori nasprotnik zimskih gum saj jih tudi sam uporabljam (ko pride čas za to - kot kaže po to naslednji teden, ko se nam očitno obeta sneg do nižin) ampak sem pa zagovornik navajanja resničnih dejstev in opozarjanja na to, da z zimaki na suhi cesti definitivno nisi zmagovalec in da ni večje laži kot je tista, da najslabše zimske gume so boljše od najboljših letnih - in žal je marsikdo prepričan da je to res dokler ga situacija ne prepriča v nasprotno pa še takrat je vse drugo krivo samo omejene sposobnosti gum ne.