Debate, ki niso vezane na ostala področja...

Ali imate pri svojem lastnem avtomobilu avtomatski menjalnik?

da
29
26%
ne
23
21%
ga nimam vendar ga pa imam namen imeti v prihodnosti
29
26%
nimam nič proti avtomatskemu menjalniku vendar ostajam pri klasičnemu menjalniku
23
21%
sem proti avtomatskemu menjalniku
7
6%
me ne zanima
0
Brez glasov
 
Skupaj glasov : 111
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Avtomatski menjalnik

Napisal/-a cruiser1 Sr maj 25, 2011 7:30 am

~toMmy~ je napisal/-a:Poleg astronomskih stroškov (kljub umirjeni vožnji), ki sta jih lastnika že imela s temi avtomatiki v prevoženih dobrih 200k km je še nekaj "problemov":

Astronomski stroški meni pri avtomatiku niso poznani.

~toMmy~ je napisal/-a:-Prideš v 5. pred ovinek in spustiš gas, on pa lepo vrže to zibajočo se gajbo v 6. in te prisili v nepotrebno bremzanje (in ročno šaltanje).
-Imaš v 6. in se spraviš nekoga prehitevat, pritisneš gas niti ne nujno do konca in ti vrže v 4. na n obratov, kjer nima nobenih pospeškov. Dokler se ali on spomni prešaltat v 5. ali ti to narediš ročno, še vedno nisi niti vzporedno s prehitevanim in se lepo vrneš nazaj na svoj pas :D
-Štartaš v zelo strm klanec in ne smeš pretiravat z gasom, ker bi ti od guncanja razmetalo vso robo, on pa zaradi malo pritisnjenega gasa šalta v 2. Spet podobna zgodba, dokler ga spraviš nazaj v 1., se že dobesedno ustaviš
-Pripelješ v križišče in se skoraj ustaviš, on pa vztraja v drugi, sledi ali cukanje ali pa ročno šaltanje v 1.
-Pri močnem zaviranju ne šalta sam nižje, dokler ne padejo obrati na čisti minimum
-Pri spustih v avtomatskem načinu ne šalta v višjo, če mu ne daš kar konkretno gasa oz. dokler ga teža ne natera v zelo visoke obrate.

Večinoma te težave odpravim z ročnim pretikanjem (90% časa), še vedno je pa problem speljevanje in vožnja po spolzki podlagi, delno ker nimaš tako natančnega nadzora kot s kuplungo, delno zaradi zamika, ki ga je omenil odprti clio.


Tudi vse te težave, ki si jih še naštel meni niso znane. Le pri speljevanju v strm klanec z naloženim avtom bi pripomnil, da jaz lahko s pritiskom na gumb izklopim overdrive in potem ne bo nobenega nepotrebnega prestavljanja in razmetane robe. Se pa strinjam, da lahko do težav pride pri speljevanju na snegu še posebej, če si ustavljen na klancu.




esem je napisal/-a:Z avtom naj bi bil usklajen - podobno kot pri seksu. A če ima avto nek čisto svoj tempo oz ritem, te to stalno prekinja v "skladnosti". Cestni coitus interruptus torej! Zakaj je že to dobro za voznikov doživljaj? Pravi dec bo v "pot od A do B" izbral pot in ne A/B (cigle (pravokotnike) imam že doma...). Saj nismo šoferji avtobusov... =P :lol:


No ja! Meni se zdi, da sem pri vožnji z avtomatikom dovolj usklajen z avtom. Nimam občutka, da kaj nebi imel pod nadzorom in podobno. Tudi meni je v mnogih primerih bolj pomebna pot, kot pa cilj ;) .


Veliko jih omenja, da jih moti trenutek zakasnitve kadar pritsneš na plin (kick down) pri prestavljanju, ko želiš prehiteti ali hitro speljati. Res je trenutek zakasnitve ampak to se navadiš in sčasoma sploh ne moti, ker to že "vračunaš" v proces. Sploh pa koliko traja ta zakasnitev od trenutka, ko se v glavi odločiš pospešiti pri avtomatiku in koliko traja proces pri ročnem predno stisneš sklopko, z roko prestaviš in pritisneš na gas??
Za konec pa še enkrat, ročni menjalniki imajo zagotvo svoj čar in razumem, da nekaterim bolj paše. Sem pa prepričan, da je užitek pri ročnem ali pa avtomatiku na koncu najbolj odvisen od dovolj zmogljivega motorja. Mali mlinčki so dolgočasni in zoprni z ročnim ali pa avtomatskim menjalnikom.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Avtomatski menjalnik

Napisal/-a ~toMmy~ Sr maj 25, 2011 11:49 am

lisko je napisal/-a:TommY: Lih avtomatik ti ponuja še manj odtujenosti od vožnje kot ročni....
Recimo pri ročnem priletiš v ovinek in šaltaš nižje ob enem pa zaviraš....obrati ti padejo in izstočasno ko spuščaš sklopko moraš popuščat zavoro lih toliko koliko motor v fazi ujemamnja obratov zavira, da avto ne rukne (ali pa dodaš gas ob enem ko zaviraš....kr zajebana tehnika). Potem spet dodaš gas in izpelješ ovinek (uporabljaš gas, bremzo in kuplungo).
Pri avtomatiko pa priletiš v ovinek in ročno šaltaš nižje....z levo nogo zaviraš....ko začutiš da je šaltal nižje zavoro malo popustiš da spet ne rukne....pohodiš plin in odletiš iz ovinka (šalta pa ne nikamor, ker ga imaš v ročnem načinu). In tako ti odpade skakanje nog med posameznimi pedali....leva noga skrbi za zavoro desna pa za gas. Upravljaš pa še vedno ročno. Ampak za take manevre je potrebno nekaj vaje....je pa (ko se navadiš) več kot zabavno.

Kot zanimivost sem jaz bil vedno proti avtomatskemu menjalniku lih zaradi težav in muh le tega....Potem pa sem na šihtu začel vozit viličarja (električni linde) kater ima komande nazaj naprej na nogah. Leva noga nazaj in desna naprej. Ima še nasljednjo foro....dokler se premika naprej in stisneš levi pedal se aktivira zavora in ko viličar obstoji prešalta v rikverc...obratno je nazaj....dokler se premika nazaj stisneš desni pedal , aktivira se zavora in ko obstoji prešalta naprej....
Potem sem to tehniko prenesel na avto, hitro ugotovil, da mu moram dodat še manual shift....in zabava se začne.


Saj je vsekakor zanimiv za vozit avtomatik in tudi enostavnejši, KO se ga enkrat navadiš in če pri zahtevnejših podvigih uporabljaš ročni način. To kar si opisal je zame "odtujenost", res da je ukvarjanje s sklopko pri dinamični vožnji v ovinku bolj zahtevno, je pa na ta račun meni osebno nekoliko bolj zabavno in "direktno", ker ti v vsakem trenutku nadziraš šaltanje in ne čakaš (čeprav kratek čas) odziva menjalnika. Pač čisto osebna perspektiva, dvosklopkovna avtomatika mi pa že da mislit! :twisted:

cruiser1 je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Poleg astronomskih stroškov (kljub umirjeni vožnji), ki sta jih lastnika že imela s temi avtomatiki v prevoženih dobrih 200k km je še nekaj "problemov":

Astronomski stroški meni pri avtomatiku niso poznani.

~toMmy~ je napisal/-a:-Prideš v 5. pred ovinek in spustiš gas, on pa lepo vrže to zibajočo se gajbo v 6. in te prisili v nepotrebno bremzanje (in ročno šaltanje).
-Imaš v 6. in se spraviš nekoga prehitevat, pritisneš gas niti ne nujno do konca in ti vrže v 4. na n obratov, kjer nima nobenih pospeškov. Dokler se ali on spomni prešaltat v 5. ali ti to narediš ročno, še vedno nisi niti vzporedno s prehitevanim in se lepo vrneš nazaj na svoj pas :D
-Štartaš v zelo strm klanec in ne smeš pretiravat z gasom, ker bi ti od guncanja razmetalo vso robo, on pa zaradi malo pritisnjenega gasa šalta v 2. Spet podobna zgodba, dokler ga spraviš nazaj v 1., se že dobesedno ustaviš
-Pripelješ v križišče in se skoraj ustaviš, on pa vztraja v drugi, sledi ali cukanje ali pa ročno šaltanje v 1.
-Pri močnem zaviranju ne šalta sam nižje, dokler ne padejo obrati na čisti minimum
-Pri spustih v avtomatskem načinu ne šalta v višjo, če mu ne daš kar konkretno gasa oz. dokler ga teža ne natera v zelo visoke obrate.

Večinoma te težave odpravim z ročnim pretikanjem (90% časa), še vedno je pa problem speljevanje in vožnja po spolzki podlagi, delno ker nimaš tako natančnega nadzora kot s kuplungo, delno zaradi zamika, ki ga je omenil odprti clio.


Tudi vse te težave, ki si jih še naštel meni niso znane. Le pri speljevanju v strm klanec z naloženim avtom bi pripomnil, da jaz lahko s pritiskom na gumb izklopim overdrive in potem ne bo nobenega nepotrebnega prestavljanja in razmetane robe. Se pa strinjam, da lahko do težav pride pri speljevanju na snegu še posebej, če si ustavljen na klancu.


Stroški so mi znani predvsem iz Sprinterjev, kjer je bilo večkrat govora o zneskih nad 1000€, res pa da so v tem primeru izpostavljeni zelo neugodnim pogojem in tudi pravilno vzdrževanje je vprašljivo. No saj vzdrževanje in nepravilna raba verjetno botrujeta raznim težavam na DSG-jih in tudi klasičnih avtomatikih, kjer so mnogi tožili o zelo "lepih" zneskih.

Glede naštetih težav... Ob vsem tem je treba upoštevat, da gre v mojem primeru za kombija, ki se po eni jami še tri dni gunca, naložen je pa tako, da stvari letijo iz polic ipd., čim je malo preveč bočne sile oz. ga začne po jamah preveč "premetavat", to se pa rado dogaja tudi pri zelo nizkih hitrostih. Vozi se po totalnih vukoje***** in ne moreš si vedno privoščit laganega kruzanja, ker te preganja čas. Vožnja v takšnih pogojih je že kar izziv! :D
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
STENTOR
Uporabnik
 
Prispevkov: 853
Pridružen: Če sep 30, 2004 6:38 pm

Re: Avtomatski menjalnik

Napisal/-a STENTOR Sr maj 25, 2011 9:38 pm

Avtomatik je kul, ker je bolj komot. Jaz na navadnega ne bi šel več.
Fahren bis der Arzt kommt!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov