Tukaj je graf poteka nadtlaka čipanega 1.8T VW motorja :
http://www.mobisux.com/album/data/3141/ ... 15_v8c.gif
14,5 PSI = 1 bar.
Pri zelo "športnih" turbinah, to je takih, ki dajo preko 150KM literske moči, je možno govoriti, da recimo do 4000 ni nič od turbine, potem prime in je nadtlak maximalen in takega nekako tudi drži do končnih obratov otiroma nadtlak le malenkostno pade. A v splošnem velja, kot sem v prejšnjih odgovorih zapisal.
Bom dal nek hipotetičen primer : turbina tlači zrak, doseže neke max. obrate, recimo 180.000/min in ustvari nadtlak 1,5bar pri 3500/min. Če bi vozil v hud klanec in avto ne bi mogel iti v tej prestavi več kot 3500/min ali recimo 150km/h v tej prestavi, potem bi bi lo tako stanje ustaljeno. Kaj bi moral narediti, da bi nadtlak 1,5bar padel, če turbina dela že na max. obratih? Zrak, kamor ga tlači turbina, bi moral hitreje iti stran, to je, motor bi ga moral več posesati. Kdaj ga več lahko posesa? Takrat, ko ima več obratov. Če sedaj recimo prideš iz tega klanca na ravnino pri polnem gasu, začnejo obrati in hitrost avta naraščati do rdečega polja, turbina fila na polno (torej z max. obrati), a ker motor sedaj z povečanjem obratov bolj zrak sesa, pade nadtlak temu zraku, saj gre lažje od turbine v motor. To bi bil nek opis dogajanja standardne turbine, ki je na serijskih avtomobilih (pa tudi kakih tunanih turbin).
Tiste "kao športne" turbine imajo lopatice tako nastavljene, da resnično primejo šele pri visokih obratih motorja oziroma pri visokem pretoku zraka. zaradi tega je res možno, da bi bi nadtlak dokaj podoben od 4000 do 7000, a še vedno ponavadi minimalno pada.
Je pa vsaka turbina poglavje zase in je resnično težko posploševati, zato vedno rečem nasplošno, so pa seveda izjeme, kjer pa se da vedno najti razlago, zakaj in kako je tam drugače.