Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a ~toMmy~ Če jan 03, 2013 9:41 pm

čare je napisal/-a:A pri vozilih z fergazerjem pa vžiga mešanico po tvoje?? in ne ni blagodejna za porabo.Če se ti v vrhniški kalnec spuščaš v prestavi brez gasa bo poraba NIČ,če pa v leru pa bo celo dolžino ki jo v peti pri 140km/h recimo kar zvoziš imel porabo kot na štandgasu,če pa se boš po takemu klancu spuščal v tretji pa je jasno da boš prej ali slej al pritisnil gas ali pa sklopko da ne bo vse skup crknilo.


Zdaj se pa že malo neumnega delaš. Če voziš v leru 100 km/h, bo pri meni poraba 0.8-1.1l /100km. V takšnem istem klancu moraš za isto hitrost v peti prestavi konstantno pritiskat gas in takrat bo poraba najmanj 2-3l. V klancih, kjer ni potrebno zavirat (niti z motorjem), definitivno zbiješ porabo z vožnjo v leru.

Za konstantno vožnjo 140 km/h v peti prestavi brez dodajanja gasa, kot ti omenjaš, mora bit že res hud klanec pri povprečnem avtu. Izjemoma se vozim v leru, ampak je pa definitivno cel kup situacij, ko s tem zbiješ porabo. Če ne drugo, ti v prestavi v relativno blagem klancu avto brez gasa sploh noče pospeševat, v leru pa bo in imaš lahko pri pospeševanju porabo cca. liter, pri spustu tudi in prideš na ravnino z večjim zaletom.

Lahko pa tudi kombiniraš v večjih klancih, pustiš da avto pospeši do željene hitrosti v leru in potem daš v prestavo, da motor zavira in si spet na boljšem.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Energetik81 Če jan 03, 2013 9:43 pm

čare je napisal/-a:Če se ti v vrhniški kalnec spuščaš v prestavi brez gasa bo poraba NIČ,če pa v leru pa bo celo dolžino ki jo v peti pri 140km/h recimo kar zvoziš imel porabo kot na štandgasu,.
Je že res, da bo poraba 0, če boš v 5. šel po vrhniškem, ampak se boš pričel ustavljati, ker kot je napisal Blinder motor pri 4000rpm kar dobro zavira. Zato boš moral v tem primeru za vzdrževanje normalne hitrosti malo stisniti gas, in bo poraba vsekakor višja kot pri 800rpm v leru, ko ravno zvoziš cel vrhniški z nekimi 110-120km/h.
Če bi bil pa vrhniški za par % strmejši, bi pa bilo optimalno zaviranje z mašino v 5. ali celo 4. prestavi.

Martello, ti pa nimaš čisto razjasnjenih pojmov o delovanju motorja z notranjim izgorevanjem? Direkten/indirekten vbrizg bencina, dizel - vsi prekinejo vbrizg pri določenih pogojih (spuščen gas, obrati nad ~1500rpm). Še novejši avti s frgazarjem so imeli el-magnetni ventil za zaporo šobe za prosti tek.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a čare Če jan 03, 2013 10:01 pm

sicer pa delite kar hočte,če mislite da boste s tem kaj prišparal.
 
Uporabniški avatar
arijan
Novinec
 
Prispevkov: 463
Pridružen: Pe mar 11, 2011 10:38 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a arijan Če jan 03, 2013 10:27 pm

Sej je že en napisal, ugasni avto pa se spusti po klancu dol pa je :D
Vsaj poraba bo 0 =P
 
Uporabniški avatar
WMB
aka lumpii
 
Prispevkov: 1028
Pridružen: Ne jan 10, 2010 6:16 pm
Kraj: Domžale

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a WMB Če jan 03, 2013 11:18 pm

arijan je napisal/-a:Sej je že en napisal, ugasni avto pa se spusti po klancu dol pa je :D
Vsaj poraba bo 0 =P


Pa kluč ven iz klučavnice, da se zaklene volan...pa parkrat pobremzati, da rata trda bremza :) :) :)
FOLCIKA - SCIROCCO
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4381
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a xxl Pe jan 04, 2013 12:13 am

Jaz kombiniram zaviranje s motorjem in lerom,po potrebi in predvidevanjih.Prve pakne so mi na prejšnji dizli zdražale 140 000km.Bolj me bega vožnja v nizkih obratih.Meni računalnik predlaga menjavo v višjo prestavo že skoraj takoj ko se dotaknem plina,tako,da že pri 50 predlaga 6.Sam raje menjavam med 2000-2500 in pod 60 ne vozim v 6.,takrat je cca 1500 obratov (turbo benzinski motor).Primerjel sem porabo v 5. pri 60 in je bc kazal višjo porabo.Avto gre 60 v 6. brez težav,ampak,kaj zdaj,naj šparam gorivo ali vztrajnik,če sploh trpi?
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2389
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a DePalmo Pe jan 04, 2013 12:38 am

Jaz bi na tvojem mestu šparal gorivo, na vsake toliko bi pa za dušo in za dobrobit mašine obratomer sprehodil do rdečega polja.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Energetik81 Pe jan 04, 2013 8:44 am

xxl je napisal/-a:Jaz kombiniram zaviranje s motorjem in lerom,po potrebi in predvidevanjih.Prve pakne so mi na prejšnji dizli zdražale 140 000km.Bolj me bega vožnja v nizkih obratih.Meni računalnik predlaga menjavo v višjo prestavo že skoraj takoj ko se dotaknem plina,tako,da že pri 50 predlaga 6.Sam raje menjavam med 2000-2500 in pod 60 ne vozim v 6.,takrat je cca 1500 obratov (turbo benzinski motor).Primerjel sem porabo v 5. pri 60 in je bc kazal višjo porabo.Avto gre 60 v 6. brez težav,ampak,kaj zdaj,naj šparam gorivo ali vztrajnik,če sploh trpi?

Če voziš 60 po ravni cesti, komot voziš tako kot ti narekuje računalnik. Pri taki vožnji rabiš par konjev na gredi. Zakaj bi vztrajnik trpel? Če pelješ enakomerno, ni nobenih sunkov, ki bi jih moral požirati vztrajnik (verjetno misliš 2-masnega).
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a plinaš Pe jan 04, 2013 9:14 am

WMB je napisal/-a:
arijan je napisal/-a:Sej je že en napisal, ugasni avto pa se spusti po klancu dol pa je :D
Vsaj poraba bo 0 =P


Pa kluč ven iz klučavnice, da se zaklene volan...pa parkrat pobremzati, da rata trda bremza :) :) :)

:EE

če bi te "šparovne" dizle ukinili , bi promet tekel vsaj pol hitreje ... in to ni buča ampak vsakodnevno dejansko stanje na cesti ... s križišča speljujejo z minimalnim gasom in pretikajo , ko jim posveti pušcica navzgor ... na trzinski obvoznici na tak način doseže od enega do drugega semaforja vrtoglavih 65km/h - s tem da je omejitev 90 , čez križišče pa 70 .. ker povprečne hitrosti itak nimajo bi se morala poraba obračunavati kot na delovnih strojih - v delovnih urah ...

kar se klacev navzdol na ac tiče - ni mi treba bremzat saj pri nekih 150 zračni upor opravi svoje .... za več je pa itak treba dat gas ...
plin je cnej k bencin
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a uros11 Pe jan 04, 2013 9:33 am

Nekaj takega ja. Tole šparanje je že bolano. Če bi se poznalo 5 litrov na 100 km, bi še nekaj veljalo, vendar folk se bori za 2 dcl na 100 km.... Pri neki normalni vožnji ti dizel porabi med 5 in 6. Potem imaš paciente, ki ti računajo porabo na 3 decimalko natančno, pri tem, da so že tisti z drugo decimalko mimo. Jao jao.
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a martello Pe jan 04, 2013 9:43 am

Blinder je napisal/-a:martello, ni fora v direktnem-indirektnem vbrizgu. Tudi tisti z direktnim prekinejo vbrizg, ko ni potrebe.

Jaz se s tem ne bi strinjal: razlog, zakaj je poraba pri fuel injected motorjih 0 l/100km, ko spustiš nogo s stopalke za plin, je, da ECU zazna, da za delovanje motorja ni potrebne dodatne energije, pri čemer zapre šobe za vbrizg goriva (in potem tudi 'ukaže', kdaj naj se zgodi ponoven vižig). Pri avtih z vplinjalnikom pa je dovod goriva nemogoče zapreti, saj bo skozi bypass vedno prihajala določena kolilčina goriva. Kako bi potem pri starejših avtomobilih (brez ECU) ob vožnji po dolini brez plina motor vedel, kdaj spet prižgati iskro?
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Energetik81 Pe jan 04, 2013 9:50 am

Jao, pa saj smo že pisali, da je pri starejših/cenejših avtih z vplinjačem tudi pri spuščeni stopalki še vedno prihajala določena količina benza skozi šobo za prosti tek. Modernejši/dražji so imeli tam že el-mag ventil za zaporo. Sicer pa - koliko avtov z vplinjačem se še vezi po cestah, da si se tako zapičil v te?
Pa ne mešaj vbrizgavanja goriva in iskre.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a martello Pe jan 04, 2013 9:55 am

Energetik81 je napisal/-a:Jao, pa saj smo že pisali, da je pri starejših/cenejših avtih z vplinjačem tudi pri spuščeni stopalki še vedno prihajala določena količina benza skozi šobo za prosti tek. Modernejši/dražji so imeli tam že el-mag ventil za zaporo. Sicer pa - koliko avtov z vplinjačem se še vezi po cestah, da si se tako zapičil v te?
Pa ne mešaj vbrizgavanja goriva in iskre.

Ne, ne, samo nekdo je napisal, da poraba 0 l nima veze s tem, ali ima avto vplinjalnik, ali direkten vbrizg - kar enostavno ni res. Toliko, da razčistimo zadeve.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a ~toMmy~ Pe jan 04, 2013 10:15 am

plinaš je napisal/-a:če bi te "šparovne" dizle ukinili , bi promet tekel vsaj pol hitreje ... in to ni buča ampak vsakodnevno dejansko stanje na cesti ... s križišča speljujejo z minimalnim gasom in pretikajo , ko jim posveti pušcica navzgor ... na trzinski obvoznici na tak način doseže od enega do drugega semaforja vrtoglavih 65km/h - s tem da je omejitev 90 , čez križišče pa 70 .. ker povprečne hitrosti itak nimajo bi se morala poraba obračunavati kot na delovnih strojih - v delovnih urah ...


To, da če bi ""šparovne" dizle" ukinili, bi promet potekal "vsaj pol hitreje", je točno to, kar si napisal, da ni, BUČA. Nima veze, a je avto na nafto al pa jedrsko energijo, če je mečkač za volanom in takšni vozijo na vsa možna goriva. Ravno z dizlom je zaradi navora najlažje z relativno majhnim "davkom" hitro pospešit.

uros11 je napisal/-a:Nekaj takega ja. Tole šparanje je že bolano. Če bi se poznalo 5 litrov na 100 km, bi še nekaj veljalo, vendar folk se bori za 2 dcl na 100 km.... Pri neki normalni vožnji ti dizel porabi med 5 in 6. Potem imaš paciente, ki ti računajo porabo na 3 decimalko natančno, pri tem, da so že tisti z drugo decimalko mimo. Jao jao.


Hkrati govoriš proti pretiranemu varčevanju in imaš porabo med 5 in 6 litri na 1.9 TDI-ju... daj ga prepucaj občasno! :mrgreen: =P
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4381
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a xxl Pe jan 04, 2013 10:59 am

Energetik81 je napisal/-a:
xxl je napisal/-a:Jaz kombiniram zaviranje s motorjem in lerom,po potrebi in predvidevanjih.Prve pakne so mi na prejšnji dizli zdražale 140 000km.Bolj me bega vožnja v nizkih obratih.Meni računalnik predlaga menjavo v višjo prestavo že skoraj takoj ko se dotaknem plina,tako,da že pri 50 predlaga 6.Sam raje menjavam med 2000-2500 in pod 60 ne vozim v 6.,takrat je cca 1500 obratov (turbo benzinski motor).Primerjel sem porabo v 5. pri 60 in je bc kazal višjo porabo.Avto gre 60 v 6. brez težav,ampak,kaj zdaj,naj šparam gorivo ali vztrajnik,če sploh trpi?

Če voziš 60 po ravni cesti, komot voziš tako kot ti narekuje računalnik. Pri taki vožnji rabiš par konjev na gredi. Zakaj bi vztrajnik trpel? Če pelješ enakomerno, ni nobenih sunkov, ki bi jih moral požirati vztrajnik (verjetno misliš 2-masnega).

Saj ne vem kateri vztrajnik ima,bom vprašal na servisu,tukaj so me eni prestrašili,drugače kot praviš,vozim enakomerno,brez sunkov.S šparanjem je pa tako,trudim se vozit šparovno,ampak prometa pa ne zadržujem,navadno vozom 10+ nad omejitvami.Ampak,kaj mi to pomaga,če žena ima povsem drug stil vožnje,včeraj je vozila samo ona,pa je po 65km imela povprečje 8,6,jaz enako relacijo prevozim med 6,6-7,5 :?
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
Uporabniški avatar
el_diablo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1784
Pridružen: Če maj 24, 2007 11:55 am
Kraj: Gottschee

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a el_diablo Pe jan 04, 2013 1:13 pm

V leru po klancih dol ? Svakojakih pacientov je na cesti,res. :roll:
obstaja točka,na kateri drzno postane neumno...
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a martello Pe jan 04, 2013 1:52 pm

el_diablo je napisal/-a:V leru po klancih dol ? Svakojakih pacientov je na cesti,res. :roll:

Zakaj?
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a uros11 Pe jan 04, 2013 2:12 pm

Mene moti stabilnost vozila pri vožnji v leru - za moje pojme vožnja v leru po klancu navzdol ne odtehta tistega decija goriva.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3875
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Blinder Pe jan 04, 2013 2:45 pm

ma ti martello mešaš posredni, vbrizg, vžig in neposredni vbrizg :D

Drugače tisti prikazovalink za menjavanje prestav niti ni tok kriv za počasen promet. bolj so krivi vozniki, ki pospešujejo z malo gasa v zmotnem prepričanju, da bodo tako varčevali na gorivu.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a sašo5 Pe jan 04, 2013 4:43 pm

martello je napisal/-a:
el_diablo je napisal/-a:V leru po klancih dol ? Svakojakih pacientov je na cesti,res. :roll:

Zakaj?

...zato, ker se to enostavno ne dela :arrow: in "el_diablo" je take pravilno označil: pacienti.....
PS. poglejte, če še kje kaj "warburg cvajtakter" obstaja, tist je letel brez gasa bolj kot z gasom - super za pod breg....
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov