Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis Če jan 08, 2009 9:11 am

Pravi_Diablo je napisal/-a:ce si ti misli,l da vso to potrosnitvo lahko fura v nedogled, se mi smilis. Clovek, ki ima dva kredita, pa se komu kaj dolzan... si ne more vec kruha kupit, kaj sele nepotrebnih proizvodov ki so dragi. A poznas koga ki ni zadolzen? jaz zelo malo.


ljudje so sami krivi, če so se zadolžili a zadolžili so se zaradi želje po nečem boljšem/lepšem kar je tudi prav, če delaš potem si tudi privošči a a le do te mere, da se boš lahko "pokril"

kdor misli kupovati sklade evo en namig:
sedaj je pravi čas za ugotovitev kateri skladi so dobri - spremljajte rast v kriznih situacijah
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9988
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če jan 08, 2009 12:36 pm

adamovc je napisal/-a:.... Prav tako je nesmiselno govoriti, da je za gospodarsko krizo krivo padanje tečajev na borzi. Lahko le rečemo, da je po eni strani borza pravilno napovedala recesijo, po drugi strani pa, da se je na borznih tečajih prej kot v realnem gospodarstvu izrazila finačna kriza, predvsem t.i. "credit crunch", ki je protem preko delveringa silovito vplival na borzne tečaje.


Tu se ne strinjam. Za gospodarsko krizo je krivo ravno padanje tečajev na borzi. Če se strinjamo, da je balon počil, se je treba vprašat, zakaj so ga napihovali, s čem je to bilo omogočeno in predvsem spodbujano in zakaj so ga napihovali čez mejo (da je počil), torej tudi, zakaj so po vrsti ukinjali varnostne mehanozme.

Preoblikovanje nagrad vodilnim menedžerjem v dajanje deležev delnic podjetja (kar v osnovi ni napak) je mdr napovedovalo in zahtevalo višanje vrednosti delnic ne glede na realno vrednost le-teh. Neoliberalistična pojmovanja o povsem prostem, nenadzorovanem trgu, ki realno ovrednoti podjetja (realnega gospodarstva) preko vrednosti delnic na borzi, ki ne upošteva dovolj človeškega pohlepa in zaščite manj močnih/povezanih in ki tudi zato zahteva čim manjši nadzor, ne samo ne morejo omejit špekuliranja in izkoriščanja insiderskih informacij (lahko so tudi "lažne", kot balonček), vse to tudi izdatno spodbujajo (zahteve lastnikov, nagrade glede na vrednost delnic in ne dobička itd, ustvarjanost borznih wonderboyev - "Zakaj ne, če ni prepovedano in mi prinaša korist? Posledice pridejo kasneje, če sploh, do takrat bom že zdavnaj obogatel") in z ukinjanjem varoval je bilo jasno, da bo balon počil. Koliko so direktno krivi za zatiskanje oči pred svarili, koliko pa vsaj zaradi lastne neumnosti soudeleženi, je drugo, nič manj pomembno vprašanje, ki temo presega, zato o tem zdaj ne bi.

Bistveno je, koliko je borza odraz gospodarstva ("borza pravilno napovedala recesijo"), koliko pa je postala njegov "ekonomski" (bolj v smislu vede oz računovodtva kot pa gospodarstva), na nek način virtualni, a dejansko vplivni generator in s tem gospodarstvu nadrejena - torej ne več odraz realnih uspehov, realnega stanja. Delnice niso več rezultat uspešnosti realne prodaje, produktov, nižanja stroškov itd, za kar je itak jasno, da je težko dosegljivo - dosti lažje je dvignit vrednost delnic s špekuliranjem itd in ker pohlep nima meja, bi varovala morala biti in ostati vgrajena. Kot da George Soros in še marsikdo ne bi nič povedal/pokazal.

Če je Clinton sproščal varovala in s tem spodbudil rast, je Bush seveda šel daleko preko meje - ko so že bili očitni znaki težkih bodočih problemov, pa tudi že samo pojavljanje (npr Enron je pokazal na potrebo oz zahteval takojšnje radikalno ukrepanje, ki pa ga seveda ni bilo. Tudi v Enronu so špekulativno rast mdr spodbudili deleži menedžerjev v delnicah.) le-teh. Zdi se, kot da je Bushu vodilni (morda kar edini) moto "Kamor gre bik, naj gre še štrik". Isto se kaže tudi pri njegovi zunanji politiki, tako v Afganistanu in Iraku, kot tudi zdaj v Gazi. Zanimivo vprašanje je tudi, koliko je vojna v Iraku vplivala na realno (ne za oboroževanje) gospodarstvo in koliko je bila spodbujana rast borznih balonov ravno zaradi potreb financiranja vojne ter koliko je to izčrpalo realno gospodarstvo (in preslepilo - npr avt. industrijo) - tudi v smislu intenzivnega napihovanja balonov daleč preko realnih meja, kar dolgoročno nedvomno izčrpuje resnične sapodajalce, če naj bi borze res bile odraz realnega gospodarstva. Če pa niso, postaja realno gospodarstvo s stalnim višanjem vrednosti delnic vse bolj šibko, saj ostaja cena izdelkov, promet in stroški podobni ob višji kapitalizaciji. Že to se na borzi prej ali slej pokaže kot možen zlom realnega gospodarstva proti finančnim tekmecem (konkretno npr avtoindustrija s premajhno presežno vrednostjo glede na kapital). Če pa se finačni tekmeci zlomijo, pa poči še huje.

Vidimo, da je bil cel splet (samo nekaj sem jih omenil) faktorjev, ki je do zloma pripeljal, a bistvena je "osamosvojitev" borze in podrejanje realnega gospodarstva zahtevam po višjih vrednostih delnic, kar je bilo omogočeno in nenadzirano predvsem s strani neodgovornega naslanjanja na izključno eno skrajnost - popoln neoliberalizem. Upoštevanje samo ene skrajnosti ni bilo v celi zgodovini nikoli dolgoročno produktivno, za nazaj se je vedno izkazalo kot vsem škodljivo.


adamovc je napisal/-a:
Misak je napisal/-a: Posledica za nas, male vlagatelje, je ta, da na borzi ni več presežka denarja, s katerim bi obdržali realno vrednost naših naložb (delnice, skladi...)

tukaj se moje mnenje precej razlikuje - menim, da tako blizu realnih vrednosti naložb na borzah, kot smo sedaj, že zelo dolgo nismo bili, mogoče so precenjene samo še za kakšnih 10-20%.


Ni presežka denarja, s katerim bi obdržali prenapihnjeno vrednost naložb, ne pa realnih vrednosti naložb (tu se z Adamovcem in Adisom strinjam). Treba je ločit med naložbami v realno gospodarstvo in "virtualnimi" naložbami v finančni sektor, ki viša vrednosti vseh delnic! Te so bile take kot so in njihova vrednost je padla in ravno to je dokaz "osamosvojitve" borz - niso bile več odraz gospodarstva, ampak svoj lasten, v željah in namenih špekulantov morda namišljen, a v resničnosti kar realen, seveda popačen odsev v ogledalu. Kot je dokaz škodljive osamosvojitve tudi kriza - ki obstaja in se žal prenaša v realno gospodarstvo in na cel svet.

lp
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5062
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Če jan 08, 2009 4:33 pm

Poglejte Nemca, ki je pod vlak skočil..........pa je SVOJE zapravil...

...mislim, da je Bavčar zrel za kaj takega in sedaj čakam, kdaj bo to naredil_čas bi že bil
 
Uporabniški avatar
adamovc
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 518
Pridružen: So jul 29, 2006 8:07 pm

Napisal/-a adamovc Če jan 08, 2009 4:39 pm

Adis, zelo lepo si razložil to, kar si imenoval "osamosvojitev borz" in ravno zaradi tega trdim, da pok borznega mehurčka ni povzročil recesije. To, da tečaji nimajo neposredne povezave s tekočim poslovanjem, velja namreč v obe smeri. Edino posredno povezavo vidim v tem, da je v času "debelih krav" prodaja cikličnih dobrin nenormalno rasla in da se kasneje to izravna, podjetja pa si ne naredijo rezerve. V obdobju rasti tečajev imajo podjetja tudi izjemno priložno, da po nizkih stroških pridobijo nova sredstva, tako preko izdaje delnic kot preko obveznic, tako da je rast tečajev za njih kvečemu pozitivna stvar.
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar Pe jan 09, 2009 4:34 pm

Bavarski proizvajalec avtomobilov BMW je decembra lani v primerjavi z istim obdobjem leto prej prodajo avtomobilov zmanjšal za 26 odstotkov, Renault pa za 28,5 odstotka
:!:
vir: finance
 
Uporabniški avatar
Pravi_Diablo
Uporabnik
 
Prispevkov: 981
Pridružen: Po feb 12, 2007 7:12 pm

Napisal/-a Pravi_Diablo So jan 10, 2009 12:02 am

res je vsi proizvajalci so belezili upad prodaje pri cca 30% ali celo več, večina vsaj

mercedes (smart in maybach zraven) 5,4 minusa samo, zanimivo.

audi je baje delal celo plus prodajo v 2008
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss So jan 10, 2009 5:05 pm

Lanska prodaja Mazde pri nas je bla za skoraj 70% višja od predlanske, KIA pa je celo za 110% povečala lansko prodajo. 8)
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis So jan 10, 2009 5:27 pm

danes sem slišal zelo zanimiv odgovor na vpad prodaje izdelkov in sicer:

"prodaja je padla zaradi tega, ker je oseba A slišala prek medijev, da bo ostala brez službe prihodnje leto"
 
Uporabniški avatar
Pravi_Diablo
Uporabnik
 
Prispevkov: 981
Pridružen: Po feb 12, 2007 7:12 pm

Napisal/-a Pravi_Diablo Po jan 12, 2009 9:26 am

BBoss je napisal/-a:Lanska prodaja Mazde pri nas je bla za skoraj 70% višja od predlanske, KIA pa je celo za 110% povečala lansko prodajo. 8)


podatki pri nas niso relevantni za obstoj inrecesijo firme... je pa normalno ce imajo te znamke ki naceloma ne prodajo dosti kak nov model v igri se jim potem odstotki lepo poznajo.
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar Po jan 12, 2009 1:50 pm

Renault prosi državo za pomoč

Drugi največji francoski proizvajalec avtomobilov Renault je prosil državo za pomoč pri zagotavljanju likvidnih sredstev. Družba po poročanju agencije Bloomberg za normalno poslovanje potrebuje dodatnih devet milijard evrov sredstev. Kot smo že poročali, je francoska vlada kupcem avtomobilov namenila prispevek v višini 1.000 evrov za zamenjavo starega avtomobila za novega. Podobnega ukrepa si Revoz želi tudi od slovenske vlade.
vir: finance
 
MateSLO
Novinec
 
Prispevkov: 391
Pridružen: So dec 06, 2008 1:30 pm

Napisal/-a MateSLO Po jan 12, 2009 5:54 pm

Meni nekaj ni jasno. Nekaj mesecev nazaj je bilo se vse lepo in prav, nihce nic ni jamral nihce niti pomislil ni na recesijo, potem pa pride konec leta pa vsi jocejo kako jih je prizadela recesija in da jim drzava naj pomaga. Kaj pa zasluzki cez leto? To je pa kar spuhtelo ... :roll:
Bi se nekako razumel da bi Renault zahteval nekje 10.000.000€ samo toliko denarja je pa za moje pojme prevec :S
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 11209
Pridružen: Sr feb 22, 2006 8:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan To jan 20, 2009 4:53 pm

Očitno je Chrysler (ki mu je tako ali tako šlo slabo še pred gospodarsko krizo) našel rešitev v Fiatu. Podjetji nameravata deliti proizvodni program (predvsem v smislu, da bo Chrysler dobil nekaj majhnih ekonomičnih italjanskih avtov) ter ostalo tehnologijo in distribucijsko mrežo. Italjani bi dobili še 35% delež v Chryslerju.

Fiat S.p.A., Chrysler LLC (Chrysler) and Cerberus Capital Management L.P., the private investment majority owner of Chrysler LLC, announced today they have signed a non-binding term sheet to establish a global strategic alliance.

The alliance, to be a key element of Chrysler's viability plan, would provide Chrysler with access to competitive, fuel-efficient vehicle platforms, powertrain, and components to be produced at Chrysler manufacturing sites. Fiat would also provide distribution capabilities in key growth markets, as well as substantial cost savings opportunities. In addition, Fiat would provide management services supporting Chrysler's submission of a viability plan to the U.S. Treasury as required. Fiat has been very successful in executing its own restructuring over the past several years. The alliance would also allow Fiat Group and Chrysler to take advantage of each other's distribution networks and to optimize fully their respective manufacturing footprint and global supplier base.

The proposed alliance would be consistent with the terms and conditions of the U.S. Treasury financing to Chrysler. Per the U.S. Treasury loan agreement, each constituent will be asked to contribute to Chrysler's restructuring effort including: lenders, employees, the UAW, dealers, suppliers and Chrysler Financial. Such steps would greatly contribute to Chrysler's long term viability plan. Completion of the alliance is subject to due diligence and regulatory approvals, including the U.S. Treasury.

As a consideration for Fiat Group's contribution to the alliance of strategic assets, to include: product and platform sharing, including city and compact segment vehicles, to expand Chrysler's current product portfolio; technology sharing, including fuel efficient and environmentally friendly powertrain technologies; and access to additional markets, including distribution for Chrysler vehicles in markets outside of North America, Fiat would receive an initial 35 percent equity interest in Chrysler. The alliance does not contemplate that Fiat would make a cash investment in Chrysler or commit to funding Chrysler in the future.

"This initiative represents a key milestone in the rapidly changing landscape of the automotive sector and confirms Fiat and Chrysler commitment and determination to continue to play a significant role in this global process. The agreement will offer both companies opportunities to gain access to most relevant automotive markets with innovative and environmentally friendly product offering, a field in which Fiat is a recognized world leader while benefitting from additional cost synergies. The deal follows a number of targeted alliances and partnerships signed by the Fiat Group with leading carmakers and automotive suppliers over the last five years aimed at supporting the growth and volume aspirations of the partners involved," the CEO of Fiat Group, Sergio Marchionne said.

"A Chrysler/Fiat partnership is a great fit as it creates the potential for a powerful, new global competitor, offering Chrysler a number of strategic benefits, including access to products that compliment our current portfolio; a distribution network outside North America; and cost savings in design, engineering, manufacturing, purchasing and sales and marketing," said Bob Nardelli, Chairman and CEO of Chrysler LLC. "This transaction will enable Chrysler to offer a broader competitive line-up of vehicles for our dealers and customers that meet emissions and fuel efficiency standards, while adhering to conditions of the Government Loan. The partnership would also provide a return on investment for the American taxpayer by securing the long-term viability of Chrysler brands in the marketplace, sustaining future product and technology development for our country and building renewed consumer confidence, while preserving American jobs."

"This is great news for the UAW Chrysler team and we look forward to supporting and working with them to ensure Chrysler's long term viability," said Ron Gettelfinger, President United Auto Workers (UAW).

"We're on board with this important strategic initiative as it will help preserve the long-term viability of our great company, its brands and of course UAW-Chrysler jobs," said General Holiefield, Vice President, United Auto Workers (UAW).



http://www.autoblog.com/2009/01/20/brea ... #continued
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar To jan 20, 2009 6:16 pm

po drugi strani so pa avto saloni še kr polni..
 
Uporabniški avatar
dask
Uporabnik
 
Prispevkov: 1097
Pridružen: Če jul 31, 2008 9:53 am

Napisal/-a dask To jan 20, 2009 7:34 pm

Zanimivo ja, sem se včeraj peljal skozi Kranj in v salonu Opel (chevrolet) je bilo polno folka... Očitno ogledujejo, kaj bodo kupili v petek v akciji...
 
MateSLO
Novinec
 
Prispevkov: 391
Pridružen: So dec 06, 2008 1:30 pm

Napisal/-a MateSLO To jan 20, 2009 10:55 pm

kolesar je napisal/-a:po drugi strani so pa avto saloni še kr polni..


Eh. Sam iz dneva v dan vidis vec Golf 6, Q5, Golf Plusov .............. :]

Dejansko denarja je se vedno enako kot ga je bilo pred pol leta ... vsaj ce imas zaposlitev ...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9988
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr jan 21, 2009 12:13 am

Kia ima ob že tako nizkih cenah precej popustov, isto Daewoo (do 8000 € popusta!), isto bo Opel imel do 7000 € popusta v petek (koliko je bilo prejšnja leta? Gotovo manj!), Tudi Toyota imja nenavadno velike popuste, tudi novi Golfi na avtonetu so praviloma brez cene (kao "pokličite" - če sem dobro pogledal) - seveda zaradi boljše prilagodljivosti kupcu, kar po domače pomeni večji popusti kot prej.
Skratka - tudi v Slo se je začelo "prilagajanje" krizi v salonih. Žal se je v naših tovarnah, ki delajo za avtoindustrijo, to začelo že prej.
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar Sr jan 21, 2009 12:21 am

MateSLO je napisal/-a:
kolesar je napisal/-a:po drugi strani so pa avto saloni še kr polni..


Eh. Sam iz dneva v dan vidis vec Golf 6, Q5, Golf Plusov .............. :]

Dejansko denarja je se vedno enako kot ga je bilo pred pol leta ... vsaj ce imas zaposlitev ...

točno tako...
 
Uporabniški avatar
Cross
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 73
Pridružen: Sr jun 01, 2005 11:27 am

Napisal/-a Cross Sr jan 21, 2009 10:24 am

Treba se je zavedati da pri nakupu avta nima končne besede kupec, vendar v 98,32% banka, sej nima skor noben denarja pr seb. Če da banka puf ima lahko vsak revež z službo tut novo meco. Slovenci smo itak znani po svojih pufih tako da se bo prava kriza začela ko bodo banke še bolj zaprle svoje pipce, in to se lahko zavedate da jih bodo, slej ko prej. Začelo se bo takrat ko se bo kriza še malce bolj udomačila v realnen sektorju, potem bo pa žur.
Supression!
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar Sr jan 21, 2009 10:59 am

Cross je napisal/-a:Treba se je zavedati da pri nakupu avta nima končne besede kupec, vendar v 98,32% banka, sej nima skor noben denarja pr seb. Če da banka puf ima lahko vsak revež z službo tut novo meco. Slovenci smo itak znani po svojih pufih tako da se bo prava kriza začela ko bodo banke še bolj zaprle svoje pipce, in to se lahko zavedate da jih bodo, slej ko prej. Začelo se bo takrat ko se bo kriza še malce bolj udomačila v realnen sektorju, potem bo pa žur.

mogoče se pa motiš..
zadnič je znanec ko je družinski prijatelj razlagal da so bli zdaj res dobri časi.. da je vse kredite za stroje odplaču.. (podjetnik), da je prav vesel da nima zdej več kreditov..
 
Uporabniški avatar
Cross
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 73
Pridružen: Sr jun 01, 2005 11:27 am

Napisal/-a Cross Sr jan 21, 2009 11:08 am

Mogoče. Vendar je tvoja zgodba z obrnjenega zornega kota, on je kredit že odplačeval, jaz pa sem govoril o bodočih kreditih, predvsem za avte in bajte. Dobri časi se bili zanjga in jih je tako lahko odplačeval, a to žal niso zgodbe vseh poslovnežev. Je pa res da je nekaterim kriza, voda na mlin in bojo kr fajn zaslužil.
Supression!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov