VSA olja vsebujejo detergente, razlikujejo se le po količini le-teh. Ne vem, kje dobivate ideje, da nekatera olja pa nimajo prav nobenih detergentov. Olje, ki spremeni barvo, jo spremeni zato, ker detergenti nase vežejo umazanijo. Hitreje spreminja barvo, več detergentov ima in obratno. Tako se preprečuje nastanek pojava, ki ga s tujko opišemo z besedo "sludge build-up", gre pa se za depozite nečistoč v motorju, ki ga olje z malo detergentov ne veže nase. To je tudi največji razlog, zakaj je potrebno olje zamenjati redno, ker s tem odstranimo vezano nečistočo v olju.
Problem nabiranja tega "sludge-a" (se opravičujem za tujko, toda slovenskega ekvivalenta ne poznam) so imeli predvsem uporabniki določenega modela Castrol Syntec (in verjetno še kakšno), ki vsebuje izjemno malo detergenotv že v štartu in ne zmorejo vezat nase veliko umazanije zaradi tehnologije izdelave. Ta se zato nabira v notranjosti in lahko pride do katastrofalnih poškodb. Tako so recimo tovarne kot so Audi, VW, Toyota, Lexus že bili zaradi tega na sodišču, ker so crkovale nove mašine zaradi nabiranja te nečistoče. Med najbolj znanimi modeli so bili: VW Passat, Jetta, Golf, New Bettle, 1.8 Turbo v Audijih, pa recimo Saab Aero pa še kakšen se najde. Povečini je ta problem veljal za stara mineralna olja, toda, kot je nekaterim znano, prodaja Castrol svoja olja kot sintetična, čeprav so mineralna oz so izpeljanka iz mineralnega olja (takozvana PAO tehnologija mineralne osnove "sintetičnega" olja po Castrolovi definiciji sintetike). Ni vsaka sintetika ... sintetika. To je pač marketing. Če koga zanima več o tem sporu med Mobilom in Castrolom, ki je kupce zavajal s svojo definicijo o tem, kaj sintetika pravzaprav je, je Katherine Bui napisala dober povzetek o tem:
klik.
To je recimo lep primer motorja z depoziti umazanije:
http://www.carbibles.com/images/sludge2.jpgPa če koga zanima branje o poravnavi Toyote glede tega:
http://www.oilgelsettlement.com/ . Ostale firme, kolikor vem, se pa še tožijo z lastniki avtov preko skupne tožbe.
Drugače pa tako kot je rekel lizard: najprej pogled v knjižico in pogledat, kakšno
gradacijo priporoča proizvajalec in ne katero firmo. Vsak avtomobilski proizvajalec ima namreč podpisano pogodbo z nekim izdelovalcem olja in tega priporoča,
ne pa predpisuje. Predpisuje se SAMO in izključno gradacija (recimo 10W40 itd.). Vsak posameznik pa nato izbere olje iz različnih cenovnih razredov, ki si ga lahko privošči. Ni vsako 5W40 olje enako kakor tudi ne vsako 0W30.
Mineralna olja so načeloma najcenejša in nimajo velikega razpona gradacije. Potem je tu polsintetika na različne načine (mešanica minerlanega in izdelanega olja), ki je srednji razred olj in pa olja na glikol bazi, ki so najdražja (to so polialkilenglikol baze olj). Prvi dve grupi se mešata med sabo, za kar je dokaz tudi obstoj pol-sintetike, tretja grupa pa se ne meša, saj ni narejena iz naftnih verig molekul.
Vse ostalo pa se lahko prebere
tukaj, le angleško je potrebno znati.
PS: Za normalno uporabo bo tudi najcenejši Esso ali pa kakšno Lidl olje dovolj, le zamenjati ga je potrebno na predpisan interval ali eno leto, kar je pač prej.