esem je napisal/-a:maestro je napisal/-a:2.
Strinjam se, da bomo vinjete imeli najbrž zelo dolgo, ker ko se bomo nanje in njih cene navadili, si bo težko kdo upal prisiliti volilce na zelo drago (in sporno) satelitsko, razen če ne bo kake uredbe iz EU-ja.
Brez strahu, ne bo časa se navadit na cene vinjet!
Se res skoraj nihče ne vpraša, zakaj tako hitropotezno uvajanje vinjet tik pred volitvami? Temu se povsod banalno reče "Kupovanje volitev" - konkretno pri vinjetah z brezobrestnim kreditiranjem, saj se bo račune plačevalo kasneje.
Zelo dvomim, da bo računica za Dars vzdržala, če nič drugega, je bila narejena brez resnih analiz, popravki bodo verjetno boleče presenetili. Tudi "njihove" številke se med sabo zelo razlikujejo. A o tem več kasneje, ko najdem kakšno relevantno številko (na njihovi strani - v letnih poročilih - jih ni. Tam je razvidno predvsem to, da verjetno največ dobijo od krajših pogostih voženj (povpr. cena je 3 €) oz "vozačev" in le ti bodo zares profitirali, tudi dolgoročno).
Če kaj sovražim so to populistični nastopi tik pred volitvami zato sem bil tudi sam na začetku zelo skeptičen, še posebej ker se je govorilo o vinjetah tudi za tovornjakarje. Tak sistem bi bil pa res samomor vendar ni več, saj so pustili tovorni promet po starem in bodo uvedli eno bistveno spremembo, ko pride sat. el. sistem za kamionarje in bo ta veljal za vožnjo le teh po celi državi. Pripravljajo se namreč drastične spremembe, pa da bom lažje razložil bom pojasnil kar na primeru.
Primer: tranzitni kamionar, ki danes vstopi na Dolgi vasi in se pelje do Vrtojbe naredi 323km. Na cestninskih delih mu računamo cca 0,19€ na kilometer in ker ne cestninimo cele poti to znese danes 38,35€. Ko ga bomo cestninili po celi poti vseh 323km pa če ostanemo pri 19 centih mu bomo za to pot zaračunali 61,37€ (ali 60% več kot poberemo zdaj).
Še bolj drastična razlika je od Karavank do Obrežja, kjer mu danes poberemo "le" borih 16,35€ lahko pa bi mu po istih cenah za kilometer zakasirali celih 34,77€ (celo 112% več).
Če računamo cestnino tranzitu za vse t.i. tranzitne ceste pomeni, da bomo lahko od tovornega prometa pobrali vsaj še 1x toliko kot danes oz. se pravi še nadaljnih 90 milijonov €, kar je malenkostno manj kot danes poberemo vsemu osebnemu prometu skupaj.
V igri je namreč še morebitna podražitev iz 19 centov na 25 centov, kar pomeni še dodatnih 30 milijonov€
Po tej računici vzdrži tudi avtocestni program in odplačilo vseh dolgov.
esem je napisal/-a:maestro je napisal/-a:3.
Čeprav ni krajših kot polletne, se mi zadeva vseeno zdi precej poštena in se nikakor ne strinjam s tistimi, ki jamrajo, zakaj ni npr. dnevnih ali desetnevnih. Da bi ji seveda ti gospodje kupili le 1x letno, pač ko bi potrebovali AC. Meni se pa to ne zdi pošteno, kajti ac je treba vzdrževati v stanju pripravljenosti in jih graditi, tudi takrat, ko teh nedeljskih gospodov ni na njih. Oni bi pa plačali le tisih par kilometrov letno, vse ostalo breme naj bi pa nosili drugi. To ni prav. Tudi pri raznih komunalnih, elektro in drugih storitvah se plača priključnina oz. ''stanje pripravljenosti'', pa če storitev uporabljaš, ali ne.
Res je - skrajno pošteno je, da tisti penzionist, ki AC rabi dvakrat na leto, pa še temu bi se rad izognil, plača enako kot tisti, ki jo rabi vsaj dvakrat na dan. Zakaj bi vedno "bogati" plačevali tisto, kar dejansko porabijo, prizanesimo jim in zahtevajmo enako plačilo tudi od tistih, ki nič ne porabijo (ali zelo malo), čeprav imajo možnost. Zakaj bi bogati plačevali več 1000 € na leto za AC (očitno si to lahko privoščijo oz se jim splača), če jim lahko revni (ki si sedaj AC razkošja ne morejo privoščit) tu pomagajo, jih podprejo in prispevajo enako? Naj vsi plačujejo samo za možnost in ne za (u)porabo, tako kot priključnino, ki jo ti in npr. Al. Kidričevo tudi plačujeta popolnoma enako (enkrat na mesec?)
Se popolnoma strinjam z Maestrom, a ti jo bom Esem razložil na malo drugačnem primeru. Kako pa bi zgledalo, da bi obstajali samo uporabniki, ki bi letno naredili 2 do 3 vožnje? AC-je bi bilo nesmiselno graditi, ker jih nihče ne bi mogel sfinancirati in vsi bi se vozili po starih cestah, ker AC-jev sploh ne bi bilo. Ergo - kakšna je razlika danes? Če si točno tak uporabnik ti je popolnoma isti šit, če tudi danes uporabiš obvozno cesto za tiste 2x-3x na leto.
Pa bom obrnil še malo drugače - recimo imaš vikendico, ki jo uporabljaš 1 mesec letno ampak priključnino za kanalizacijo pa plačuješ celo leto pa ne glede, da serješ samo 1 mesec in praktično ne uničuješ kanalizacijskega omrežja saj tudi pralnega stroja nimaš. Elektriko na tej vikendici tudi plačuješ po priključku in moči varovalke pa če porabiš kaj ali pa nič. Isto velja za telefonski priključek, RTV naročnino, mobitel, internet, zavarovanje, dodatno zdravstveno, itd itd, da ne naštevam.
Ampak vse od naštetega se lahko tudi odpoveš in živiš kot recimo brezdomec in ne plačuješ nič, vprašanje pa je kakšna je potem kvaliteta tvojega življenja in AC niso nič drugega kot samo ena od teh dobrin za dvig kvalitete življenja in treba jo je vzet takšna kot v osnovi je.
Je pa skoraj pri vseh prej naštetih osnovnih dobrinah zraven tudi dodatek za tiste, ki več trošijo: se pravi več elektrike porabiš več plačaš, več porabljene vode poveča ceno in tudi ceno kanalščine, več govoriš po telefonu več plačaš, celo RTV naročnina ima "nadgradnjo" v stilu kabelskih in sat. kanalov, ki jih je treba doplačati. Tudi pri zavarovanju lahko vzameš nadgradnjo v obliki kaskega in pri zdravstvenem še nadstandardno zavarovanje.
In kje v tej zgodbi je AC in cestnina. Tudi tukaj je nadgradnja saj v osnovi plačamo nadomestilo za ceste in nadgradnja teh cest so AC-ji. Se pravi če hočeš izboljšati vožnjo vzameš nadgradnjo ali vinjeto. Poleg vsega tega je pa vseeno še dodatek za tiste, ki se več vozijo in vsi ti pa še dodatno plačujejo saj temu primerno porabijo več goriva in še dodatno polnijo proračun s trošarinami, bencinskimi centi in DDV-jem.
In tudi marsikaj od tega se vrača nazaj v ceste - in to vse ceste, tudi v tiste, kjer AC-jev nimate!!
Seveda niso nekatere ceste najboljše, ampak nekdo jih pa vseeno vzdržuje in flika (nekje bolje in drugje malo slabše) a če ne bi bilo vsega tega denarja bi se vsi, ponavljam VSI vozili le po kolovozih, ki bi si jih utrli z lastnimi vozili. Z drugimi besedami tudi tisti, ki ne delajo skoraj nič kilometrov se ne bi mogli vozit, ker denarja za ceste ne bi bilo, saj če bi bili vsi stari atati, ki na leto naredijo 1000km ne bi bilo nobenega priliva od trošarin, a ne. Ni trošarin, ni bencinskih centov ni DDVja NI CEST - nobenih in za nikogar.
Tako, da razmišljanja o vinjetah, kot o neki ogromni krivici in nepravičnosti niso na mestu in niso primerna v moderni družbi. Treba je pogledati big picture in ne gledat tako ozko samo in zgolj na ceno vinjete. Še Karl Marx (oče pravičnosti in delitve

) se ne bi strinjal s takim razmišljanjem kot ga nekateri podajate ob tej debati.
