Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8423
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Napisal/-a MacTron Pe mar 21, 2008 9:07 pm

Somebody_new je napisal/-a:Pa nekaj me zanima: a je sploh kje že uvedeno satelitsko cestninjenje za osebna vozila?


rekla-kazala; naj bi zagnali poizkusno v Nemciji (toda iscem uradno potrditev za osebna)
drugace pa od leta 2005 deluje za tovornjake in tukaj imas zelo lepo razlozeno
http://www.intertransport.si/RSS/OBVEST ... sistem.htm
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
Uporabniški avatar
the_man
Novinec
 
Prispevkov: 349
Pridružen: So jun 10, 2006 4:33 pm
Kraj: all around

Napisal/-a the_man So mar 22, 2008 10:45 am

OLI je napisal/-a:
Tako da ne govori stvari na pamet.
Povedati hočem da če imaš tako kot jaz 50 km do najbližje AC in jo uporabljam 2 krat na mesec ne potrebujem vinjete.Živimo pač v krajih kjer še ne poznamo AC.
Pa hvala bogu je ne.
Verjetno jih je precej ZA in to pomeni, da jih je vsaj nekaj PROTI vinjetam.
:lol:


kolega, ne samo da živiš v krajih kjer ne poznate avtoceste,živiš v takšni državi. kdor še temu danes pravi avtocesta je tak mal mim, dobro "avtocesta" se lahko reče, če misliš tisto iz leta 1990. glede vinjet se ne obremenjujem, so jo pač naši amaterski politiki uvedli,j*** ga, volitve bojo kmalu. kupil jo bom,ker sem dnevno na avtocesti,za tebe recimo ki si pa enkrat na mesec je pa seveda absurd. zakaj ne 10-dnevnih? --->tle ni takega biznisa kot pri polletnih in letnih...saj je preprosta matematika...
lp
za prepoznavnost športnosti avtomobilske firme tekmujejo v formuli 1, rally-u, nascar,...vw pa svojim izdelkom preprosto nadane oznako GTI
 
maestro
Novinec
 
Prispevkov: 179
Pridružen: Pe feb 18, 2005 4:41 pm

Napisal/-a maestro So mar 22, 2008 10:59 am

1.
Edina 'pomanjkljivost' vinjet je ta, da se jih ne da kupiti že jutri.

2.
Strinjam se, da bomo vinjete imeli najbrž zelo dolgo, ker ko se bomo nanje in njih cene navadili, si bo težko kdo upal prisiliti volilce na zelo drago (in sporno) satelitsko, razen če ne bo kake uredbe iz EU-ja.

3.
Čeprav ni krajših kot polletne, se mi zadeva vseeno zdi precej poštena in se nikakor ne strinjam s tistimi, ki jamrajo, zakaj ni npr. dnevnih ali desetnevnih. Da bi ji seveda ti gospodje kupili le 1x letno, pač ko bi potrebovali AC. Meni se pa to ne zdi pošteno, kajti ac je treba vzdrževati v stanju pripravljenosti in jih graditi, tudi takrat, ko teh nedeljskih gospodov ni na njih. Oni bi pa plačali le tisih par kilometrov letno, vse ostalo breme naj bi pa nosili drugi. To ni prav. Tudi pri raznih komunalnih, elektro in drugih storitvah se plača priključnina oz. ''stanje pripravljenosti'', pa če storitev uporabljaš, ali ne.

4.
Odiranje turistov. Brezveze se nekaj bunijo Hrvati, pri tem pa zamolčijo, da so postali ena najdražjih destinacij na tem koncu. Npr. 4-članska familija v nekem kampu ala park umag (ex ladin gaj) plača za 1 dan najema kakih 25m2 travnika in uporaba skupnega wc-ja, na katerem si lahko postavi svoj šotor in svoje stole npr. 45 evrov + taksa ali celo več v primeru, če ima na parceli npr. vodo in je le-ta pri morju. Halo?? A to pa ni odiranje nas turistov, sedaj se pa nekaj bunijo, da želimo kukr mi služiti na račun ''njihovih'' turistov. Če kdo odira, potem so to Hrvati!!!
 
clio99
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: Če feb 21, 2008 5:17 pm

Napisal/-a clio99 So mar 22, 2008 12:01 pm

ČESTITAM MAESTRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 :D
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem So mar 22, 2008 12:11 pm

maestro je napisal/-a:1.
Edina 'pomanjkljivost' vinjet je ta, da se jih ne da kupiti že jutri.



Če je to pomanjkljivost, je večja pomanjkljivost to, da se jih ni dalo kupiti že pred dvemi (ali več) leti. Zakaj tako pozno in ravno zdaj?

maestro je napisal/-a:2.
Strinjam se, da bomo vinjete imeli najbrž zelo dolgo, ker ko se bomo nanje in njih cene navadili, si bo težko kdo upal prisiliti volilce na zelo drago (in sporno) satelitsko, razen če ne bo kake uredbe iz EU-ja.



Brez strahu, ne bo časa se navadit na cene vinjet!

Se res skoraj nihče ne vpraša, zakaj tako hitropotezno uvajanje vinjet tik pred volitvami? Temu se povsod banalno reče "Kupovanje volitev" - konkretno pri vinjetah z brezobrestnim kreditiranjem, saj se bo račune plačevalo kasneje.

Zelo dvomim, da bo računica za Dars vzdržala, če nič drugega, je bila narejena brez resnih analiz, popravki bodo verjetno boleče presenetili. Tudi "njihove" številke se med sabo zelo razlikujejo. A o tem več kasneje, ko najdem kakšno relevantno številko (na njihovi strani - v letnih poročilih - jih ni. Tam je razvidno predvsem to, da verjetno največ dobijo od krajših pogostih voženj (povpr. cena je 3 €) oz "vozačev" in le ti bodo zares profitirali, tudi dolgoročno).



maestro je napisal/-a:3.
Čeprav ni krajših kot polletne, se mi zadeva vseeno zdi precej poštena in se nikakor ne strinjam s tistimi, ki jamrajo, zakaj ni npr. dnevnih ali desetnevnih. Da bi ji seveda ti gospodje kupili le 1x letno, pač ko bi potrebovali AC. Meni se pa to ne zdi pošteno, kajti ac je treba vzdrževati v stanju pripravljenosti in jih graditi, tudi takrat, ko teh nedeljskih gospodov ni na njih. Oni bi pa plačali le tisih par kilometrov letno, vse ostalo breme naj bi pa nosili drugi. To ni prav. Tudi pri raznih komunalnih, elektro in drugih storitvah se plača priključnina oz. ''stanje pripravljenosti'', pa če storitev uporabljaš, ali ne.


Res je - skrajno pošteno je, da tisti penzionist, ki AC rabi dvakrat na leto, pa še temu bi se rad izognil, plača enako kot tisti, ki jo rabi vsaj dvakrat na dan. Zakaj bi vedno "bogati" plačevali tisto, kar dejansko porabijo, prizanesimo jim in zahtevajmo enako plačilo tudi od tistih, ki nič ne porabijo (ali zelo malo), čeprav imajo možnost. Zakaj bi bogati plačevali več 1000 € na leto za AC (očitno si to lahko privoščijo oz se jim splača), če jim lahko revni (ki si sedaj AC razkošja ne morejo privoščit) tu pomagajo, jih podprejo in prispevajo enako? Naj vsi plačujejo samo za možnost in ne za (u)porabo, tako kot priključnino, ki jo ti in npr. Al. Kidričevo tudi plačujeta popolnoma enako (enkrat na mesec?)

maestro je napisal/-a:4.
Odiranje turistov. Brezveze se nekaj bunijo Hrvati, pri tem pa zamolčijo, da so postali ena najdražjih destinacij na tem koncu. Npr. 4-članska familija v nekem kampu ala park umag (ex ladin gaj) plača za 1 dan najema kakih 25m2 travnika in uporaba skupnega wc-ja, na katerem si lahko postavi svoj šotor in svoje stole npr. 45 evrov + taksa ali celo več v primeru, če ima na parceli npr. vodo in je le-ta pri morju. Halo?? A to pa ni odiranje nas turistov, sedaj se pa nekaj bunijo, da želimo kukr mi služiti na račun ''njihovih'' turistov. Če kdo odira, potem so to Hrvati!!!


Za kampe je izbira velika, najde se tudi malce cenejše (izvoli kampirat v Jadranko v Izolo), pri AC izbire ni - zato to ni primerljivo. Tudi - Hrvatje bodo imeli take cene, dokler bodo izboljševali ponudbo in privlačili turiste, kvaliteta vožnje po naših AC pa strmo pada.
Seveda pa takorekoč sterilni Ladin gaj ni ravno sinonim za naravo in pravi stik z njo, a če je tebi povšeči, se ne pritožuj nad cenami.
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR So mar 22, 2008 12:27 pm

esem je napisal/-a:
maestro je napisal/-a:4.
Odiranje turistov. Brezveze se nekaj bunijo Hrvati, pri tem pa zamolčijo, da so postali ena najdražjih destinacij na tem koncu. Npr. 4-članska familija v nekem kampu ala park umag (ex ladin gaj) plača za 1 dan najema kakih 25m2 travnika in uporaba skupnega wc-ja, na katerem si lahko postavi svoj šotor in svoje stole npr. 45 evrov + taksa ali celo več v primeru, če ima na parceli npr. vodo in je le-ta pri morju. Halo?? A to pa ni odiranje nas turistov, sedaj se pa nekaj bunijo, da želimo kukr mi služiti na račun ''njihovih'' turistov. Če kdo odira, potem so to Hrvati!!!


Za kampe je izbira velika, najde se tudi malce cenejše (izvoli kampirat v Jadranko v Izolo), pri AC izbire ni - zato to ni primerljivo. Tudi - Hrvatje bodo imeli take cene, dokler bodo izboljševali ponudbo in privlačili turiste, kvaliteta vožnje po naših AC pa strmo pada.
Seveda pa takorekoč sterilni Ladin gaj ni ravno sinonim za naravo in pravi stik z njo, a če je tebi povšeči, se ne pritožuj nad cenami.


Ja, pa kaj še. Cene navijajo do podna in vsako leto je dražje... pesek v oči.
Praktično že enako zapraviš na hrvaškem ali pa v Grčiji, s tem, da sem v grčiji lepo v 4 ali 5 zvezdic hotelu in all-inclusiv + ladja oz. letalo s povratno. Nivo obnašanja nekaterih do slovencov pa ne bi posebej opisoval. Žal, tako to je.

Se najde normalen folk in so povsem skulirani in prijateljski, tako da niso vsi isti, a povprečje, sploh zabreg z okolico, je pa po večini porazen. Ni čudno, da se ne marajo z dalmacijo.
-------------------------------------------------------

Če hrvatom ne paše naša cestnina za tujce, naj pa speljejo obvoz čez Madžarsko. Ali nam bodo še tu govorili koliko bomo računali cestnino!!! Proklete ovce slovenske.
 
maestro
Novinec
 
Prispevkov: 179
Pridružen: Pe feb 18, 2005 4:41 pm

Napisal/-a maestro So mar 22, 2008 1:11 pm

Bolj kot Hrvati mene skrbijo pritiski Avstrijcev, v nekem spletnem mediju je danes že možno zaslediti negodovanje neke predstavnice njihove avtomoto zveze. Baje pa, da naj bi tudi v Bruslju ne bili preveč zadovoljni, ker ni krajših nalepk a naj bi naši zaenkrat te pritiske še uspešno ignorirali...

Esem, na slo obali preživim kar veliko časa, le sama voda me ne privlači preveč. A sploh veš, da se npr. v Izoli, ki jo omenjaš, odpadne vode iz kanalizacijskega omrežja BREZ ustreznega čiščenja izlivajo po podmorskem izpustu v morje.
Zadnjič spremenil maestro, dne So mar 22, 2008 1:24 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem So mar 22, 2008 1:18 pm

maestro je napisal/-a:Esem, na slo obali preživim kar veliko časa le sama voda me ne privlači preeč. A sploh veš da se npr. v Izoli, ki jo omenjaš, odpadne vode iz kanalizacijskega omrežja BREZ ustreznega čiščenja izlivajo po podmorskem izpustu v morje.


Jadranko sem predlagal samo zato, ker je tisto pa res odiranje - ob kakršnikoli ceni. Ladin gaj bi lahko bil 100x dražji od Jadranke (čeprav se mi vseeno zdi predrag)...
 
maestro
Novinec
 
Prispevkov: 179
Pridružen: Pe feb 18, 2005 4:41 pm

Napisal/-a maestro So mar 22, 2008 1:30 pm

Aha, sorry, nisem dojel. Saj Ankaran ni nič bolje, pa je nabito.
Sicer sem pa nahitro naredil seštevek za 2 odrasla + 2 otroka 15+ za Zeleno Laguno, Lanterno, Stela maris, Valalto, povsod je cena za 1 dan travnika nad 40 evrov, v valalti celo 53 evrov na noč. Itak, da brez hrane. Sedaj pa ne bom več OT.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss So mar 22, 2008 1:40 pm

maestro je napisal/-a:Bolj kot Hrvati mene skrbijo pritiski Avstrijcev, v nekem spletnem mediju je danes že možno zaslediti negodovanje neke predstavnice njihove avtomoto zveze. Baje pa, da naj bi tudi v Bruslju ne bili preveč zadovoljni, ker ni krajših nalepk a naj bi naši zaenkrat te pritiske še uspešno ignorirali...

Esem, na slo obali preživim kar veliko časa, le sama voda me ne privlači preveč. A sploh veš, da se npr. v Izoli, ki jo omenjaš, odpadne vode iz kanalizacijskega omrežja BREZ ustreznega čiščenja izlivajo po podmorskem izpustu v morje.


Zanimivo, kako se zdaj najdejo vsi mogoči pametnjakoviči, ki bodo Slovenijo učili kaj sme in kaj ne. Šlager tega pa so Hrvati, ki so sami znani, da ne spoštujejo nobenih dogovor in da se jim malodane j**e za vse.

Že formulacija stavkov je agresivno ukazovalne narave v stilu "...Slovenija bi MORALA uvesti vinjete tudi za krajše obdobje..." A ni dost, da nam že zunanje ministrstvo vodijo iz tujine a zdaj bi pa Hrvaška rada vodila celo politiko Slovenije in določala kaj smemo in kaj ne.

Naš odgovor Hrvaški bi moral biti v stilu "...če boste še naprej gobec otresali bomo za tujce ukinili polletne in bodo morali kupiti letno..." sam žal naši brezhrbteničarji takega odgovora niso sposobni dati in vedno se bo našel nekdo, ki bo sral po naši državi. :evil:
 
Nasty
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Pe sep 03, 2004 1:25 pm

Napisal/-a Nasty So mar 22, 2008 1:46 pm

SAT cestninjenje za osebna vozila je pravno vprašljivo.
Iz tega vidika tudi ni nikjer uveden.

Če bi bilo vse OK, bi AC Big brother že deloval v Angliji in
drugod v EUR. Tudi v Nemčiji. Pri SAT cestninjenju bi te Big
brother spremljam kjerkoli in kamorkoli bi se vozil, oziroma
se peljal. Ne samo po AC, ampak tudi, ko bi šel npr. v gmajno
brusit tajnico. V primeru tehnične ali katere druge napake
na satelitu, bi nastal "mrk". Ali bi se potem za čas nedelovanja
satelita vozili zastonj? Dvomim.
Potrebno bi bilo vgraditi v vsak avto tudi "oddajnik". Kakšne
so trenutne cene teh "napravic" pa sami veste. Potem bi se
šele začel "pravični sistem" plačevanja uporabe AC.

Nemci so porabili kar veliko časa (let), da so naštudirali v teoriji
zdajšen način plačevanja cestnine za tovornjake. Dodatne
2 leti pa, da so ga sprovedli v praksi.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss So mar 22, 2008 3:10 pm

esem je napisal/-a:
maestro je napisal/-a:2.
Strinjam se, da bomo vinjete imeli najbrž zelo dolgo, ker ko se bomo nanje in njih cene navadili, si bo težko kdo upal prisiliti volilce na zelo drago (in sporno) satelitsko, razen če ne bo kake uredbe iz EU-ja.


Brez strahu, ne bo časa se navadit na cene vinjet!

Se res skoraj nihče ne vpraša, zakaj tako hitropotezno uvajanje vinjet tik pred volitvami? Temu se povsod banalno reče "Kupovanje volitev" - konkretno pri vinjetah z brezobrestnim kreditiranjem, saj se bo račune plačevalo kasneje.

Zelo dvomim, da bo računica za Dars vzdržala, če nič drugega, je bila narejena brez resnih analiz, popravki bodo verjetno boleče presenetili. Tudi "njihove" številke se med sabo zelo razlikujejo. A o tem več kasneje, ko najdem kakšno relevantno številko (na njihovi strani - v letnih poročilih - jih ni. Tam je razvidno predvsem to, da verjetno največ dobijo od krajših pogostih voženj (povpr. cena je 3 €) oz "vozačev" in le ti bodo zares profitirali, tudi dolgoročno).


Če kaj sovražim so to populistični nastopi tik pred volitvami zato sem bil tudi sam na začetku zelo skeptičen, še posebej ker se je govorilo o vinjetah tudi za tovornjakarje. Tak sistem bi bil pa res samomor vendar ni več, saj so pustili tovorni promet po starem in bodo uvedli eno bistveno spremembo, ko pride sat. el. sistem za kamionarje in bo ta veljal za vožnjo le teh po celi državi. Pripravljajo se namreč drastične spremembe, pa da bom lažje razložil bom pojasnil kar na primeru.

Primer: tranzitni kamionar, ki danes vstopi na Dolgi vasi in se pelje do Vrtojbe naredi 323km. Na cestninskih delih mu računamo cca 0,19€ na kilometer in ker ne cestninimo cele poti to znese danes 38,35€. Ko ga bomo cestninili po celi poti vseh 323km pa če ostanemo pri 19 centih mu bomo za to pot zaračunali 61,37€ (ali 60% več kot poberemo zdaj).

Še bolj drastična razlika je od Karavank do Obrežja, kjer mu danes poberemo "le" borih 16,35€ lahko pa bi mu po istih cenah za kilometer zakasirali celih 34,77€ (celo 112% več).

Če računamo cestnino tranzitu za vse t.i. tranzitne ceste pomeni, da bomo lahko od tovornega prometa pobrali vsaj še 1x toliko kot danes oz. se pravi še nadaljnih 90 milijonov €, kar je malenkostno manj kot danes poberemo vsemu osebnemu prometu skupaj.

V igri je namreč še morebitna podražitev iz 19 centov na 25 centov, kar pomeni še dodatnih 30 milijonov€

Po tej računici vzdrži tudi avtocestni program in odplačilo vseh dolgov.

esem je napisal/-a:
maestro je napisal/-a:3.
Čeprav ni krajših kot polletne, se mi zadeva vseeno zdi precej poštena in se nikakor ne strinjam s tistimi, ki jamrajo, zakaj ni npr. dnevnih ali desetnevnih. Da bi ji seveda ti gospodje kupili le 1x letno, pač ko bi potrebovali AC. Meni se pa to ne zdi pošteno, kajti ac je treba vzdrževati v stanju pripravljenosti in jih graditi, tudi takrat, ko teh nedeljskih gospodov ni na njih. Oni bi pa plačali le tisih par kilometrov letno, vse ostalo breme naj bi pa nosili drugi. To ni prav. Tudi pri raznih komunalnih, elektro in drugih storitvah se plača priključnina oz. ''stanje pripravljenosti'', pa če storitev uporabljaš, ali ne.


Res je - skrajno pošteno je, da tisti penzionist, ki AC rabi dvakrat na leto, pa še temu bi se rad izognil, plača enako kot tisti, ki jo rabi vsaj dvakrat na dan. Zakaj bi vedno "bogati" plačevali tisto, kar dejansko porabijo, prizanesimo jim in zahtevajmo enako plačilo tudi od tistih, ki nič ne porabijo (ali zelo malo), čeprav imajo možnost. Zakaj bi bogati plačevali več 1000 € na leto za AC (očitno si to lahko privoščijo oz se jim splača), če jim lahko revni (ki si sedaj AC razkošja ne morejo privoščit) tu pomagajo, jih podprejo in prispevajo enako? Naj vsi plačujejo samo za možnost in ne za (u)porabo, tako kot priključnino, ki jo ti in npr. Al. Kidričevo tudi plačujeta popolnoma enako (enkrat na mesec?)


Se popolnoma strinjam z Maestrom, a ti jo bom Esem razložil na malo drugačnem primeru. Kako pa bi zgledalo, da bi obstajali samo uporabniki, ki bi letno naredili 2 do 3 vožnje? AC-je bi bilo nesmiselno graditi, ker jih nihče ne bi mogel sfinancirati in vsi bi se vozili po starih cestah, ker AC-jev sploh ne bi bilo. Ergo - kakšna je razlika danes? Če si točno tak uporabnik ti je popolnoma isti šit, če tudi danes uporabiš obvozno cesto za tiste 2x-3x na leto.

Pa bom obrnil še malo drugače - recimo imaš vikendico, ki jo uporabljaš 1 mesec letno ampak priključnino za kanalizacijo pa plačuješ celo leto pa ne glede, da serješ samo 1 mesec in praktično ne uničuješ kanalizacijskega omrežja saj tudi pralnega stroja nimaš. Elektriko na tej vikendici tudi plačuješ po priključku in moči varovalke pa če porabiš kaj ali pa nič. Isto velja za telefonski priključek, RTV naročnino, mobitel, internet, zavarovanje, dodatno zdravstveno, itd itd, da ne naštevam.

Ampak vse od naštetega se lahko tudi odpoveš in živiš kot recimo brezdomec in ne plačuješ nič, vprašanje pa je kakšna je potem kvaliteta tvojega življenja in AC niso nič drugega kot samo ena od teh dobrin za dvig kvalitete življenja in treba jo je vzet takšna kot v osnovi je.

Je pa skoraj pri vseh prej naštetih osnovnih dobrinah zraven tudi dodatek za tiste, ki več trošijo: se pravi več elektrike porabiš več plačaš, več porabljene vode poveča ceno in tudi ceno kanalščine, več govoriš po telefonu več plačaš, celo RTV naročnina ima "nadgradnjo" v stilu kabelskih in sat. kanalov, ki jih je treba doplačati. Tudi pri zavarovanju lahko vzameš nadgradnjo v obliki kaskega in pri zdravstvenem še nadstandardno zavarovanje.

In kje v tej zgodbi je AC in cestnina. Tudi tukaj je nadgradnja saj v osnovi plačamo nadomestilo za ceste in nadgradnja teh cest so AC-ji. Se pravi če hočeš izboljšati vožnjo vzameš nadgradnjo ali vinjeto. Poleg vsega tega je pa vseeno še dodatek za tiste, ki se več vozijo in vsi ti pa še dodatno plačujejo saj temu primerno porabijo več goriva in še dodatno polnijo proračun s trošarinami, bencinskimi centi in DDV-jem. In tudi marsikaj od tega se vrača nazaj v ceste - in to vse ceste, tudi v tiste, kjer AC-jev nimate!!

Seveda niso nekatere ceste najboljše, ampak nekdo jih pa vseeno vzdržuje in flika (nekje bolje in drugje malo slabše) a če ne bi bilo vsega tega denarja bi se vsi, ponavljam VSI vozili le po kolovozih, ki bi si jih utrli z lastnimi vozili. Z drugimi besedami tudi tisti, ki ne delajo skoraj nič kilometrov se ne bi mogli vozit, ker denarja za ceste ne bi bilo, saj če bi bili vsi stari atati, ki na leto naredijo 1000km ne bi bilo nobenega priliva od trošarin, a ne. Ni trošarin, ni bencinskih centov ni DDVja NI CEST - nobenih in za nikogar. :shock:

Tako, da razmišljanja o vinjetah, kot o neki ogromni krivici in nepravičnosti niso na mestu in niso primerna v moderni družbi. Treba je pogledati big picture in ne gledat tako ozko samo in zgolj na ceno vinjete. Še Karl Marx (oče pravičnosti in delitve :) ) se ne bi strinjal s takim razmišljanjem kot ga nekateri podajate ob tej debati. ;)
Zadnjič spremenil BBoss, dne So mar 22, 2008 3:30 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
OLI
Novinec
 
Prispevkov: 446
Pridružen: So avg 27, 2005 3:41 pm

Napisal/-a OLI So mar 22, 2008 3:17 pm

Zdaj smo že pri hrvatih? Kakšno vezo imajo oni na vinjete? In na turizem?
Nemc, Francoz ................, se bo raje peljal čez Italijo in bo rešen naše vinjete, verjamite mi.

:lol:
Če misliš, da zmoreš, zmoreš.
Če misliš, da ne zmoreš, imaš prav.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 So mar 22, 2008 3:22 pm

OLI je napisal/-a:Zdaj smo že pri hrvatih? Kakšno vezo imajo oni na vinjete? In na turizem?
Nemc, Francoz ................, se bo raje peljal čez Italijo in bo rešen naše vinjete, verjamite mi.

:lol:

...kter gre na hrv in južneje, se nas ne more rešit, da hoče - pol bosne, srbije, hrv dela "u inostanstvu" uuuuuuuuuuuuuuu pa še turkov.......(madžari jih že zdaj odirajo, tak da se tud njih raje vsi izognejo, če se le da....)

P.S jaz bi tud polletne ukinil; 55 eur letna _ kdo hoče, hoče, kdo neče, neče - pa po luftu...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem So mar 22, 2008 4:34 pm

BBoss
Lepo bi bilo, če bi uspeli tranzitnemu transportu blaga ceno AC prevoza vsaj delno približat dejanski škodi, ki jo naredijo. Tu mislim tudi npr izgubo časa, saj bo pri nas kmalu vožnja nevzdržna - na it. cestah imajo gužvo kljub večinoma vsaj tripasovnicam, kakšne so naše, vemo.

Žal mislim, da bodo, če bodo, naši poskusi v to smer izzveneli v prazno - ne samo zaradi močnega EU transportnega lobija, še bolj zaradi marsikdaj prepomembnega principa prostega pretoka blaga, selitve proizvodnje na Vzhod in podobnih konstitutivnih elementov (koristi) Eu združevanja. Žal se kaže, da naša "centralnost" (Z/V, S/J, celina/morje) dolgoročno prinaša samo stransko škodo iz naslova transporta, koristi pa bolj malo - postali bomo eno veliko zabasano križišče Evrope.

V luči tega nas tudi večje tov. cestnine ne razbremenijo, saj se zdi, da že sedaj močno zamujamo z načrtovanjem tretjega pasu - ponekod bi jih že sedaj rabili celo več, saj tranzit mesečno precej raste. Predvidevam, da bo ob sedanjem porastu začelo še marsikje prihajati do kolapsov (ne samo proti Dolgi Vasi itd) največ v roku dveh let. (O času, živčkih in ekologiji kdaj drugič)

Koliko in kje bomo dobili denar za gradnjo dodatnih pasov ali vzporednih AC, je vprašanje, na katerega vinjete po približno sedanjih cenah gotovo niso odgovor. Edina rešitev je striktna selitev tranzita na oprtne vlake, a se tudi na tem praktično ne dela.

------------
Glede "priključnine" - saj vsi plačajo cestnino in sam praviš, da so AC nadgradnja. Priključnina kot del minimalnih komunalih standardov (zagotovljenih z ustavo?) pač ni primerljiva z "avtocestno nadgradnjo" in predvsem to sem hotel povdarit v citiranem postu.

Problem leži samo v tem, da so, zato da bi prisilili skoraj vse k nakupu vinjet, mnogo preveč razširili "obvezo" vinjet. Če bi pustili le malo več krajših prostih odsekov (npr del Dolenjske, o katerem je govoril Sašo5 itd), to tranzitnega prometa ne bi tangiralo, odpravilo pa bi nekatere krivice. Ne bi pa odpravilo krivice, da bodo sedaj enako plačevali tako tisti, ki so do zdaj plačevali več tisoč (računica se jim je očitno izšla), kot tisti, ki se morda celo ne bodo zapeljali na AC, a hočejo imet "pošlihtano priključnino". Iz ene skrajnosti v drugo, tokrat SuperHik-ovsko, ne more biti dober princip za skladen razvoj.


Sploh pa, kaj je narobe s "plačaj, kar si porabil" principom? Samo to, da nas bolj udari po žepu (precej bolj tudi mene)?
 
OLI
Novinec
 
Prispevkov: 446
Pridružen: So avg 27, 2005 3:41 pm

Napisal/-a OLI So mar 22, 2008 4:48 pm

Veliko stvari, ki jih tu predebatiramo je res, pa tudi za 55 eur se ne gre toliko kot za neka načela-princip. "Ja to bo pa obvezno", "Najbolje da to plačamo pri tehničnem".
Država se bo počasi navadila in začela za vse nekaj "pobirati", kam pa pridemo tako.

Povdarjam pa, da bi morali avtoprevoznike(predusem tujce bolj "oglobiti), saj to je njim del posla, njemu je cesta osnovno sredstvo.(Tovornjaka, šofer, cesta....)in to bodo prevozniki počasi morali razumeti.
Potem pa dajmo vse stvari delati z davkoplačevalskim denarjem.

Kaj bi se zgodilo če sploh nebi bilo cestnin?
Prevoznik ki gre čez slovenijo bi pospravil več denarja v svoj žep. Pa bi mu njegova stranka za to storitev plačala majn? Verjamite mi da ne!

Za konec bom pa še povedal da je tole vse skupaj ena zanimiva tema, pa saj tudi prav je tako.
Če misliš, da zmoreš, zmoreš.
Če misliš, da ne zmoreš, imaš prav.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss So mar 22, 2008 4:51 pm

OLI je napisal/-a:Zdaj smo že pri hrvatih? Kakšno vezo imajo oni na vinjete? In na turizem?
Nemc, Francoz ................, se bo raje peljal čez Italijo in bo rešen naše vinjete, verjamite mi.

:lol:


ne bo, ker takoj ko bo zapeljal na Koprsko obvoznico jo bo moral imeti...

A se je mogoče kdo vprašal kaj bi turist raje naredil 3x, 4x čakal po eno uro pred cestninsko na žgočem soncu (te prizore gledamo celo sezona) ali da bo fliknil tistih 38€ in prihranil samo v Sloveniji par ur v eno smer in nato še par ur ko se bo vračal.

Za 38€ štiri članska družina ne more na Hrvaškem it niti na eno večerjo, če naročijo zraven še pijačo.
 
Uporabniški avatar
Simon123
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 78
Pridružen: Po jan 23, 2006 10:18 am

Napisal/-a Simon123 So mar 22, 2008 8:03 pm

4 pasove? Za tisto urco, dve v špici ne vem če se splača štiripasovnico gradit. Bruselj npr ma 3 pasove pa so gužve še malo hujše kot v LJ?! Ornk poštimat javni prevoz, pa narest P+R, ne pa da vsak rine v center s svojo kripo. Bo večji efekt.

Povišane cestnine za kamione bojo pa na koncu krili potrošniki, se prav mi vsi...
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Ne mar 23, 2008 10:04 am

Hehe, Pure, ko se bo to zgodilo bo polovica ostale Slovenije nevoščljivo tulila, da je Ljubljana neupravičeno priviligirana, pa četudi si boste ta tretji pas zgradili sami iz mestnega proračuna. :lol:

No, važno je da vsi vseeno nismo taki in želimo vsakemu, da si čimbolj izboljša kakovost življenja pa neglede a je to v Lj, Kopru, Mariboru, Murski al pa kjer koli drugod po Sloveniji.
 
Uporabniški avatar
sanni
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 43
Pridružen: Sr nov 14, 2007 10:11 pm
Kraj: celje

Napisal/-a sanni Ne mar 23, 2008 7:12 pm

glede vinjet sem za zadnji čas da so se spomnili in seveda sprejeli


blo bi pa fajn če bi meli tudi enodnevne za kakšne penzioniste da ne delajo zdrah po lokalnih cestah
čuvaj bele denarce za črne dni
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 4 gostov