Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Avtocona
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 80
Pridružen: Po nov 11, 2013 1:10 pm
Kraj: Dol pri Ljubljani

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a Avtocona To nov 19, 2013 6:54 am

bernikm je napisal/-a:
bernikm je napisal/-a:
Zmaj78 je napisal/-a:Se mi zdi, da je za uradne servise to, da imamo vgrajen LPG sistem, kar precej prikladen izgovor in je praktično kriv za karkoli na avtu da ne štima. :roll:



Jaz imam v ponedeljek prvi uradni servis za moj Chevrolet Aveo, me prav zanima kaj bodo pametovali ko bodo videli plin :-)
Kolikor gledam na prvem servisu menjajo samo olje, filtre in tekočine, tako da ne kaže nič vprašljivega.
Bolj me zanima za kasneje, ko bo potrebno menjati svečke kaj mi bodo hoteli prodati


Danes prevzel avto 1. redni servis na uradnem servisu, niso nič komplicirali glede plina, menjali olje, oljni in zračni filter.
Važen da so pokasirali svojih 140€ :-)
Sem zopet meril porabo in tokrat ugotovil da računalnik laže, kazal je povprečje 7.5, dejanska poraba plina je bil 8l. Zanimivo, ker prejšne 3 tankanje se je lepo ujemalo (7.6 - 7.7l). Dejansko mi je poraba narasla za cca 0.4l glede na prejšne 3 tankanje.
A je možno da z nižjimi temperaturami zunaj poveča poraba ? Pumpa kjer tankam je zmeraj ista.


Pozdravljen,

Da boš točno vedel kakšno je odstopanje porabe klede na kazanje računalnika je potrebno po sami predelavi na avtoplin pokuriti nekaj rezervoarjev plina. Najbolje je da se ga natoči čisto polno in tudi čisto do konca izprazne. Tako se hitro ugotovi, koliko se natanka in kolikšna je poraba avtoplina. Sama poraba avtoplina pa lahko varira glede na mešanico avtoplina. Vemo da gre za mešanico propan-butan. Propan ima manjšo kalorično vrednost kot butan ampak se pa hitreje uparja. Iz tega razloga v zimskem obdobju ponavadi v avtoplinu več propana kot butana. Drugi vzrok je pa št. km od zadnjega avtoplinskega servisa. Potem so pa tukaj še drugi uplivi za katere vemo da vplivajo na samo porabo goriva.

lp
 
Uporabniški avatar
Avtocona
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 80
Pridružen: Po nov 11, 2013 1:10 pm
Kraj: Dol pri Ljubljani

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a Avtocona To nov 19, 2013 6:59 am

Jerry007 je napisal/-a:Čipan je bil že prej, zaradi dvoma v XY tunerja, sem se odločil da grem k CSSu in naredim merritev na valjih + pregled mape če je čipano kot mora bit.
Pri kolko prevoženih je bil čipan pa nevem. Bom pa v kratkem šel na servis.
Ne zanima me za naprej kako je glede ventilov in stroški okoli tega. Sicer sem že ogromno o tem prebral po forumu.
Aja ko sem omenil teh "5 min", to je mišljen da se vsaj malo ogreje, da se prva črtica od normalnih 3 pojavi.
Glede porabe pa nemorem..., ker jo vsak tank resetiram, in jo mam od 9l pa tudi če sm priden do 12.4. :mrgreen: Sicer običajno je okol 9.5

Nejko tudi moj ko je ogret nima težav, edin če je dlje časa v prostem teku začne napako javljat. Bo šel v kratkem avto na servis, me sicer ne skrbi, ker na bencin se to ne dogaja in sumim na napako v plinskem sistemu.


Pozdravljen,

Kot že omenjeno prvo preveri stanje svečk, in pa menjava avtoplinskih filtrov. V kolikor nimaš serviserja se lahko oglasiš pri nas.

LP
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 200
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a lada2103 To nov 19, 2013 9:57 am

bernikm je napisal/-a:
bernikm je napisal/-a:
Zmaj78 je napisal/-a:Se mi zdi, da je za uradne servise to, da imamo vgrajen LPG sistem, kar precej prikladen izgovor in je praktično kriv za karkoli na avtu da ne štima. :roll:



Jaz imam v ponedeljek prvi uradni servis za moj Chevrolet Aveo, me prav zanima kaj bodo pametovali ko bodo videli plin :-)
Kolikor gledam na prvem servisu menjajo samo olje, filtre in tekočine, tako da ne kaže nič vprašljivega.
Bolj me zanima za kasneje, ko bo potrebno menjati svečke kaj mi bodo hoteli prodati


Danes prevzel avto 1. redni servis na uradnem servisu, niso nič komplicirali glede plina, menjali olje, oljni in zračni filter.
Važen da so pokasirali svojih 140€ :-)
Sem zopet meril porabo in tokrat ugotovil da računalnik laže, kazal je povprečje 7.5, dejanska poraba plina je bil 8l. Zanimivo, ker prejšne 3 tankanje se je lepo ujemalo (7.6 - 7.7l). Dejansko mi je poraba narasla za cca 0.4l glede na prejšne 3 tankanje.
A je možno da z nižjimi temperaturami zunaj poveča poraba ? Pumpa kjer tankam je zmeraj ista.


Zanimivo, po mojem mnenju se nisi slabo odločil in bo tvoja vožnja med bolj varčnimi. Zanima me kolikšno najnižjo porabo si dosegel recimo ne eni relacijski vožnji , ali pa če nis krivnost na katerih poteh se običćajno voziš. To bi mi precej osvetlilo podatke o porabi.
 
bernikm
Novinec
 
Prispevkov: 198
Pridružen: Sr jun 06, 2012 4:44 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a bernikm To nov 19, 2013 10:58 am

Avtocona je napisal/-a:
bernikm je napisal/-a:
bernikm je napisal/-a:
Zmaj78 je napisal/-a:Se mi zdi, da je za uradne servise to, da imamo vgrajen LPG sistem, kar precej prikladen izgovor in je praktično kriv za karkoli na avtu da ne štima. :roll:



Jaz imam v ponedeljek prvi uradni servis za moj Chevrolet Aveo, me prav zanima kaj bodo pametovali ko bodo videli plin :-)
Kolikor gledam na prvem servisu menjajo samo olje, filtre in tekočine, tako da ne kaže nič vprašljivega.
Bolj me zanima za kasneje, ko bo potrebno menjati svečke kaj mi bodo hoteli prodati


Danes prevzel avto 1. redni servis na uradnem servisu, niso nič komplicirali glede plina, menjali olje, oljni in zračni filter.
Važen da so pokasirali svojih 140€ :-)
Sem zopet meril porabo in tokrat ugotovil da računalnik laže, kazal je povprečje 7.5, dejanska poraba plina je bil 8l. Zanimivo, ker prejšne 3 tankanje se je lepo ujemalo (7.6 - 7.7l). Dejansko mi je poraba narasla za cca 0.4l glede na prejšne 3 tankanje.
A je možno da z nižjimi temperaturami zunaj poveča poraba ? Pumpa kjer tankam je zmeraj ista.


Pozdravljen,

Da boš točno vedel kakšno je odstopanje porabe klede na kazanje računalnika je potrebno po sami predelavi na avtoplin pokuriti nekaj rezervoarjev plina. Najbolje je da se ga natoči čisto polno in tudi čisto do konca izprazne. Tako se hitro ugotovi, koliko se natanka in kolikšna je poraba avtoplina. Sama poraba avtoplina pa lahko varira glede na mešanico avtoplina. Vemo da gre za mešanico propan-butan. Propan ima manjšo kalorično vrednost kot butan ampak se pa hitreje uparja. Iz tega razloga v zimskem obdobju ponavadi v avtoplinu več propana kot butana. Drugi vzrok je pa št. km od zadnjega avtoplinskega servisa. Potem so pa tukaj še drugi uplivi za katere vemo da vplivajo na samo porabo goriva.

lp



Hvala. Točno to delam (mi je tako svetoval tudi Primož), res pa ja da nikoli nisem čakal da bo zmanjkalo plina. Imam tank 44 litrov, in mi začne svetiti rdeča lučka za plin, nato sem zmerja tankal okoli 27 litorv (vedno ista pumpa - včeraj je bilo že 5. tankanje, skupno imam cca 1600km na plin).
Pri prvih štirih tankanjih je bila poraba 7.6l (tudi računalnik je kazal 7.6), sedaj pri četrtem tankanju pa je narasla na 8l (računalnik je sicer kazal 7.5).
Ko sem avto prevzel sem natankal tudi pol rezervoar goriva, tako da bom ob priliki zopet dotankal bencin, da vidim koliko l bencina je šlo tudi zraven. Bom pa do naslednjega tankanja plina počakal da v celoti zmanjka plina, me res zanima koliko km še prevozim ko se prižge rdeča lučka. Ker te štiri zelene lučke so bolj tako, prva ugasne pri npr 100km, druga po dodatnih 50, potem se zopet prižge nazaj itd. Ni nekaj na kar bi se lahko zanesel, to mi je tudi Primož povedal. Najbolj je svinčnik in papir ter sprotno beleženje prevoženih kilometrov in poraba.
Čakam do naslednjega tankanja, ko bom imel prevoženih cca 2000km na plin, pa bom dolil še bencin in objavil statistiko celotne porabe plina, bencina in prevoženih kilometrov, če koga zanima.
 
bernikm
Novinec
 
Prispevkov: 198
Pridružen: Sr jun 06, 2012 4:44 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a bernikm To nov 19, 2013 11:02 am

lada2103: težko rečem koliko sem porabil na relaciji, ker trenutne porabe mi rač ne beleži samo povprečno.
Je pa tako, da sem pri prvih 4 tankanjih imel porabo plina 7.6l (izračunano na papir) prav toliko mi je kazal tudi rač. Pri 5. tankanju pa je prišla 8l (računalnik kazal 7.5). Sicer mi je rekel serviser da naj računam na okoli 8, vse kar je manj je plus, več kot 8 pa ne bi smelo biti, oziroma je potrebno kaj ponastaviti. Sem bil zgleda prehitro vesel da je manj kot 8 :-)
Vozim se pa vsak dan v službo relacija Škofljica - Ljubljana - Škofljica in pa potem še med službo v kolikor grem do strank po Ljubljani.
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1126
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a cc09 To nov 19, 2013 11:44 am

Računalnik ti je čisto slučajno kazal porabo plina. Zakaj si pri zadnjem tanku naračunal 8 litrov je pa brez veze razmišljat, razlogov je lahko milijon, najbolj verjetno, da si več natankal, ker se je ohladilo in gre več plina not.
 
buggy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Pe avg 17, 2007 5:44 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a buggy Če nov 21, 2013 9:56 am

ima kdo, ki je zadnje case tankal pri plinarni na Veroskovi kaksne tezave s cukanjem pri pospesevanju (nad 3K obrati)? Avto se zadnje dva tanka malo cudno obnasa, saj pri mocnejsem pospesevanju pocuka in parkrat je ze na bencin preklopil. Opazam pa tudi, da ko v kriziscu zabremzam so obrati malo nemirni, ga hoce skoraj ugasniti pa se za trenutek dvignejo in spet umirijo :S Poraba se je tudi povecala, mrzel preklop pa je neproblematicen.
Je lahko kaj povezano z mesanico plina ali je problem kje drugje?
 
Uporabniški avatar
mtl
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 595
Pridružen: Sr jul 14, 2010 8:56 am
Kraj: Vetrovno mesto

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a mtl Če nov 21, 2013 10:07 am

buggy je napisal/-a:ima kdo, ki je zadnje case tankal pri plinarni na Veroskovi kaksne tezave s cukanjem pri pospesevanju (nad 3K obrati)? Avto se zadnje dva tanka malo cudno obnasa, saj pri mocnejsem pospesevanju pocuka in parkrat je ze na bencin preklopil. Opazam pa tudi, da ko v kriziscu zabremzam so obrati malo nemirni, ga hoce skoraj ugasniti pa se za trenutek dvignejo in spet umirijo :S Poraba se je tudi povecala, mrzel preklop pa je neproblematicen.
Je lahko kaj povezano z mesanico plina ali je problem kje drugje?

Sam zaenkrat nisem zaznal nič posebnega, nazadnje tankal na Verovškovi prejšnji teden.
Še več pametovanj na Mtl blog.
 
bomber111
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: Če nov 17, 2011 12:27 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a bomber111 Če nov 21, 2013 4:01 pm

Buggy
Pri meni je tako da najlepše dela na petrolov plin. Pri plinu od plinarn ali mb 24 se mi takoj dvigne poraba za cca pol litra in opazi se da ima avto manj moči.
 
bernikm
Novinec
 
Prispevkov: 198
Pridružen: Sr jun 06, 2012 4:44 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a bernikm Če nov 21, 2013 6:19 pm

Jaz zaenkrat (od predelave naprej) tankam samo na Petrolu in nisem opazil nikakršnih sprememb pri vožnji na plin glede na bencin.
Mimogrede zanima me kaj je fora da cene LPGja po pumpah niso enake (Petrol, OMV, Agip) ? Glede nato da je cena bencina na vseh pumpah enaka, velja pri plinu druga politika cen ali kaj ?
 
Uporabniški avatar
mtl
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 595
Pridružen: Sr jul 14, 2010 8:56 am
Kraj: Vetrovno mesto

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a mtl Pe nov 22, 2013 9:22 am

bernikm je napisal/-a:Jaz zaenkrat (od predelave naprej) tankam samo na Petrolu in nisem opazil nikakršnih sprememb pri vožnji na plin glede na bencin.
Mimogrede zanima me kaj je fora da cene LPGja po pumpah niso enake (Petrol, OMV, Agip) ? Glede nato da je cena bencina na vseh pumpah enaka, velja pri plinu druga politika cen ali kaj ?

Kolikor vem imajo OMV, Petrol in MOL isto ceno. Ostali pa lahko nekoliko odstopajo.
Druga politika cen? Ne, zgolj konkurenca dela svoje, medtem ko so veliki lepo zmenjeni med sabo in to tako pri bencinu/nafti kot plinu. Čudno, da urad za konkurenco tega ne vzame pod drobnogled.
Še več pametovanj na Mtl blog.
 
bernikm
Novinec
 
Prispevkov: 198
Pridružen: Sr jun 06, 2012 4:44 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a bernikm Pe nov 22, 2013 10:08 am

mtl je napisal/-a:
bernikm je napisal/-a:Jaz zaenkrat (od predelave naprej) tankam samo na Petrolu in nisem opazil nikakršnih sprememb pri vožnji na plin glede na bencin.
Mimogrede zanima me kaj je fora da cene LPGja po pumpah niso enake (Petrol, OMV, Agip) ? Glede nato da je cena bencina na vseh pumpah enaka, velja pri plinu druga politika cen ali kaj ?

Kolikor vem imajo OMV, Petrol in MOL isto ceno. Ostali pa lahko nekoliko odstopajo.
Druga politika cen? Ne, zgolj konkurenca dela svoje, medtem ko so veliki lepo zmenjeni med sabo in to tako pri bencinu/nafti kot plinu. Čudno, da urad za konkurenco tega ne vzame pod drobnogled.



Petrol in MOL imata isto ceno 0.777€/l
OMV in Istrabenz 0.774€/l
Butanplin LJ 0.729€/l
Agip 0.787€/l

Razlike so minimalne (razen Butanplin), vendar vseeno cent na cen pa je ... :-)
 
bomber111
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: Če nov 17, 2011 12:27 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a bomber111 So nov 23, 2013 8:09 am

Glede na to da imam najmanjšo porabo na petrolu mene pride dražje vožnja na najcenejši plin
 
Uporabniški avatar
Avtocona
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 80
Pridružen: Po nov 11, 2013 1:10 pm
Kraj: Dol pri Ljubljani

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a Avtocona So nov 23, 2013 10:38 am

buggy je napisal/-a:ima kdo, ki je zadnje case tankal pri plinarni na Veroskovi kaksne tezave s cukanjem pri pospesevanju (nad 3K obrati)? Avto se zadnje dva tanka malo cudno obnasa, saj pri mocnejsem pospesevanju pocuka in parkrat je ze na bencin preklopil. Opazam pa tudi, da ko v kriziscu zabremzam so obrati malo nemirni, ga hoce skoraj ugasniti pa se za trenutek dvignejo in spet umirijo :S Poraba se je tudi povecala, mrzel preklop pa je neproblematicen.
Je lahko kaj povezano z mesanico plina ali je problem kje drugje?


Pozdravljen,

Možna težava bi bila tudi v avtoplinskih filtrih v kolikor se bližaš servisnemu intervalu. To bi bilo smiselno preveriti. Druga možnost pa je da tankaš na drugi črpalki in boš ugotovil če je razlika.

LP
 
Uporabniški avatar
Avtocona
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 80
Pridružen: Po nov 11, 2013 1:10 pm
Kraj: Dol pri Ljubljani

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a Avtocona So nov 23, 2013 10:47 am

bernikm je napisal/-a:
mtl je napisal/-a:
bernikm je napisal/-a:Jaz zaenkrat (od predelave naprej) tankam samo na Petrolu in nisem opazil nikakršnih sprememb pri vožnji na plin glede na bencin.
Mimogrede zanima me kaj je fora da cene LPGja po pumpah niso enake (Petrol, OMV, Agip) ? Glede nato da je cena bencina na vseh pumpah enaka, velja pri plinu druga politika cen ali kaj ?

Kolikor vem imajo OMV, Petrol in MOL isto ceno. Ostali pa lahko nekoliko odstopajo.
Druga politika cen? Ne, zgolj konkurenca dela svoje, medtem ko so veliki lepo zmenjeni med sabo in to tako pri bencinu/nafti kot plinu. Čudno, da urad za konkurenco tega ne vzame pod drobnogled.



Petrol in MOL imata isto ceno 0.777€/l
OMV in Istrabenz 0.774€/l
Butanplin LJ 0.729€/l
Agip 0.787€/l

Razlike so minimalne (razen Butanplin), vendar vseeno cent na cen pa je ... :-)


Pozdravljeni,

Ja pri avtoplinu je tako da so trošerine bistveno nižje kot pri bencinu, nafti in kurilnemu olju. Na ta način je tudi več svobode glede oblikovanja cen avtoplina. Glede na to da je avtoplin stranski produkt "odpadek" pridobivanja nafte pa obstaja nek sporazum po katerem naj bi bila cena avtoplina nekje v meji 60% cene ostalih goriv. Da pa ima npr. butan plin cenejši avtoplin je pa razlog tudi v tem, da imajo sami samo 2 avtoplinski črpalki, medtem ko jih ima petrol bistveno več in si zato lahko privoščijo višjo ceno, saj nekdo ki je npr v murski soboti ne bo šel na črpalko v ljubljano...
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš So nov 23, 2013 12:26 pm

Avtocona je napisal/-a:
Pozdravljeni,

Ja pri avtoplinu je tako da so trošerine bistveno nižje kot pri bencinu, nafti in kurilnemu olju. Na ta način je tudi več svobode glede oblikovanja cen avtoplina. Glede na to da je avtoplin stranski produkt "odpadek" pridobivanja nafte pa obstaja nek sporazum po katerem naj bi bila cena avtoplina nekje v meji 60% cene ostalih goriv. Da pa ima npr. butan plin cenejši avtoplin je pa razlog tudi v tem, da imajo sami samo 2 avtoplinski črpalki, medtem ko jih ima petrol bistveno več in si zato lahko privoščijo višjo ceno, saj nekdo ki je npr v murski soboti ne bo šel na črpalko v ljubljano...


od kje spet ta "nek sporazum"????? to smo že stokrat obdelali in tega NI !!! ta je samo en preblisk v glavah uporabnikov , da bi tako nekako pač moralo biti...
če pa si slučajno prepričan v to pa prosim za dokazilo - link.. najboljše da je iz uradnega lista republike slovenije..
razmerje cen bencina in avtoplina po evropi lahko najdeš tukaj:
http://www.amzs.si/Cene_goriv_po_Evropi.aspx
http://www.mylpg.eu/lpg-prices-across-europe

nizozemska : bencin95 - 1.747€ - lpg - 0.829 razmerje bencin/lpg = 47.453%
italija 43.035%
nemčija 49.436%
poljska 46.777%
hrvaška 53.676%
belgija 43.292%

najbolj izstopata : latvija 38.967%
danska 75.836%

ali si kdaj pogledal račun za avtoplin? no daj pa ko si boš izbrskal še nabavno ceno , ki jo naši dobavitelji plačujejo na svetovnem trgu ti bo pa mogoče postalo jasno , da so procentualni zaslužki na avtoplinu kar nekajkrat večji kot na ostalih gorivih - po domače nas lupijo kot stekle mačke...

pa še o različnih cenah na črpalkah :
butan ima črpalke tik ob svojih distribucijskih centrih
enako je v kozini ter baje tudi v drugih plinarnah - kajne? torej so stroški dostave plina na avtoplinsko črpalko minimalni - par metrov cevi.

petrol kot nacionalna družba pa je vložil kar nekaj denarja v izgradnjo mreže avtoplinskih črpalk po sloveniji .. na teh črpalkah so omejeni s starim zakonom o tem , da je maximalna prostornina enega tanka - ne vem točno koliko bi moral izbrskat zakon - ampak nekje okoli 5000l se mi je zasidralo v spominu...če želijo imeti na črpalki zaloge 10000l plina morajo postaviti dva zalogovnika za plin - to potegne za cca. 60% višji strošek kot če bi bil zalogovnik eden 10000 litrski + dodatna napeljava , ventili , povratne lopute....
dodaten strošek je gradnja zaščitnih zidov - primer črpalka domžale - zaradi zaščite okoliša zalogovnika - bližina pločnikov , cest ,stanovanjskih objektov...
dodaten strošek - in obenem izguba zaslužka v določenem času in to traja tudi po več kot eno leto - je tudi pridobivanje vseh soglasij vključno z nekih soglasjem o poplavni varnosti... wtf je pa sedaj plinohram bolj nevaren tudi če ga voda odnese za okolje in varnost kot pa bencin ali nafta ?
plinarne imajo samo čisti strošek fizične postavitve polnilnega mesta ker le-to stoji na območju , ki vsa ta dovoljenja že ima..
no in na koncu so še stroški distribucije plina od centra do samih črpalk..kot si sam napisal tisti iz murske ne bo hodil tankat v ljubljano... ravno tako morajo pripeljati plin v mursko - je tako ?in ker pri nas ne morejo kombinirati prevoza avtoplina z drugimi gorivi morajo tovornjaki razvažati po celi sloveniji plin od črpalke do črpalke ..ta strošek bi lahko prepolovili , če bi lahko imeli zalogovnike po 10 ali 20 ooo l in bi dostavljali plin enkrat redkeje ...
in čisto na koncu - floto tovornjakov so morali kar lepo povečati zaradi povečanega števila črpalk in povečane porabe...

mi pa ni jasno kako lahko ti kot vgrajevalec in serviser pišeš tako pavšalno...daj vsedi se in poguglaj malo .. uspešna reklama na forumu ni uspešna samo od par posplošenih besed in izzašankovskih izsledkov ter pranja možganov s strani tvojega dobavitelja.. :idea:
plin je cnej k bencin
 
Uporabniški avatar
Avtocona
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 80
Pridružen: Po nov 11, 2013 1:10 pm
Kraj: Dol pri Ljubljani

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a Avtocona So nov 23, 2013 1:09 pm

plinaš je napisal/-a:
Avtocona je napisal/-a:
Pozdravljeni,

Ja pri avtoplinu je tako da so trošerine bistveno nižje kot pri bencinu, nafti in kurilnemu olju. Na ta način je tudi več svobode glede oblikovanja cen avtoplina. Glede na to da je avtoplin stranski produkt "odpadek" pridobivanja nafte pa obstaja nek sporazum po katerem naj bi bila cena avtoplina nekje v meji 60% cene ostalih goriv. Da pa ima npr. butan plin cenejši avtoplin je pa razlog tudi v tem, da imajo sami samo 2 avtoplinski črpalki, medtem ko jih ima petrol bistveno več in si zato lahko privoščijo višjo ceno, saj nekdo ki je npr v murski soboti ne bo šel na črpalko v ljubljano...


od kje spet ta "nek sporazum"????? to smo že stokrat obdelali in tega NI !!! ta je samo en preblisk v glavah uporabnikov , da bi tako nekako pač moralo biti...
če pa si slučajno prepričan v to pa prosim za dokazilo - link.. najboljše da je iz uradnega lista republike slovenije..
razmerje cen bencina in avtoplina po evropi lahko najdeš tukaj:
http://www.amzs.si/Cene_goriv_po_Evropi.aspx
http://www.mylpg.eu/lpg-prices-across-europe

nizozemska : bencin95 - 1.747€ - lpg - 0.829 razmerje bencin/lpg = 47.453%
italija 43.035%
nemčija 49.436%
poljska 46.777%
hrvaška 53.676%
belgija 43.292%

najbolj izstopata : latvija 38.967%
danska 75.836%

ali si kdaj pogledal račun za avtoplin? no daj pa ko si boš izbrskal še nabavno ceno , ki jo naši dobavitelji plačujejo na svetovnem trgu ti bo pa mogoče postalo jasno , da so procentualni zaslužki na avtoplinu kar nekajkrat večji kot na ostalih gorivih - po domače nas lupijo kot stekle mačke...

pa še o različnih cenah na črpalkah :
butan ima črpalke tik ob svojih distribucijskih centrih
enako je v kozini ter baje tudi v drugih plinarnah - kajne? torej so stroški dostave plina na avtoplinsko črpalko minimalni - par metrov cevi.

petrol kot nacionalna družba pa je vložil kar nekaj denarja v izgradnjo mreže avtoplinskih črpalk po sloveniji .. na teh črpalkah so omejeni s starim zakonom o tem , da je maximalna prostornina enega tanka - ne vem točno koliko bi moral izbrskat zakon - ampak nekje okoli 5000l se mi je zasidralo v spominu...če želijo imeti na črpalki zaloge 10000l plina morajo postaviti dva zalogovnika za plin - to potegne za cca. 60% višji strošek kot če bi bil zalogovnik eden 10000 litrski + dodatna napeljava , ventili , povratne lopute....
dodaten strošek je gradnja zaščitnih zidov - primer črpalka domžale - zaradi zaščite okoliša zalogovnika - bližina pločnikov , cest ,stanovanjskih objektov...
dodaten strošek - in obenem izguba zaslužka v določenem času in to traja tudi po več kot eno leto - je tudi pridobivanje vseh soglasij vključno z nekih soglasjem o poplavni varnosti... wtf je pa sedaj plinohram bolj nevaren tudi če ga voda odnese za okolje in varnost kot pa bencin ali nafta ?
plinarne imajo samo čisti strošek fizične postavitve polnilnega mesta ker le-to stoji na območju , ki vsa ta dovoljenja že ima..
no in na koncu so še stroški distribucije plina od centra do samih črpalk..kot si sam napisal tisti iz murske ne bo hodil tankat v ljubljano... ravno tako morajo pripeljati plin v mursko - je tako ?in ker pri nas ne morejo kombinirati prevoza avtoplina z drugimi gorivi morajo tovornjaki razvažati po celi sloveniji plin od črpalke do črpalke ..ta strošek bi lahko prepolovili , če bi lahko imeli zalogovnike po 10 ali 20 ooo l in bi dostavljali plin enkrat redkeje ...
in čisto na koncu - floto tovornjakov so morali kar lepo povečati zaradi povečanega števila črpalk in povečane porabe...

mi pa ni jasno kako lahko ti kot vgrajevalec in serviser pišeš tako pavšalno...daj vsedi se in poguglaj malo .. uspešna reklama na forumu ni uspešna samo od par posplošenih besed in izzašankovskih izsledkov ter pranja možganov s strani tvojega dobavitelja.. :idea:


Pozdravljen,

Res je zadevo sem napisal zelo splošno ampak zakaj potem ni cena avtoplina pri nas višja in jo korigirajo tudi glede na ceno ostalih goriv? S tem kar si napisal se v večini kar strinjam in se ne bom spuščal v takšen nivo komuniciranja.

lp

lp
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš So nov 23, 2013 7:35 pm

Avtocona je napisal/-a:
plinaš je napisal/-a:
od kje spet ta "nek sporazum"????? to smo že stokrat obdelali in tega NI !!! ta je samo en preblisk v glavah uporabnikov , da bi tako nekako pač moralo biti...
če pa si slučajno prepričan v to pa prosim za dokazilo - link.. najboljše da je iz uradnega lista republike slovenije..
razmerje cen bencina in avtoplina po evropi lahko najdeš tukaj:
http://www.amzs.si/Cene_goriv_po_Evropi.aspx
http://www.mylpg.eu/lpg-prices-across-europe

nizozemska : bencin95 - 1.747€ - lpg - 0.829 razmerje bencin/lpg = 47.453%
italija 43.035%
nemčija 49.436%
poljska 46.777%
hrvaška 53.676%
belgija 43.292%

najbolj izstopata : latvija 38.967%
danska 75.836%

ali si kdaj pogledal račun za avtoplin? no daj pa ko si boš izbrskal še nabavno ceno , ki jo naši dobavitelji plačujejo na svetovnem trgu ti bo pa mogoče postalo jasno , da so procentualni zaslužki na avtoplinu kar nekajkrat večji kot na ostalih gorivih - po domače nas lupijo kot stekle mačke...

pa še o različnih cenah na črpalkah :
butan ima črpalke tik ob svojih distribucijskih centrih
enako je v kozini ter baje tudi v drugih plinarnah - kajne? torej so stroški dostave plina na avtoplinsko črpalko minimalni - par metrov cevi.



Pozdravljen,

Res je zadevo sem napisal zelo splošno ampak zakaj potem ni cena avtoplina pri nas višja in jo korigirajo tudi glede na ceno ostalih goriv? S tem kar si napisal se v večini kar strinjam in se ne bom spuščal v takšen nivo komuniciranja.

lp

lp


razmerje med ceno bencina ter ceno plina je v sloveniji 53,292% ..... torej smo kar nekje tam z evropo..mogoče še par procentov nad povprečjem...
in ti bi si želel še višjo ceno plina ? zakaj pa ? a imaš preveč dela ?

cene plina se spreminjajo neodvisno od cen drugih pogonskih derivatov!!!! res ne vem od kje ti taki podatki ??? in avtoplin ni nikjer omenjen ko se govori o spremebi cen pogonskih goriv!

kakšen nivo komuniciranja ? podkrepljen z linki in podatki ?
ali ko ti nekdo noče kimat z glavo da imaš vedno vse prav?
ko te nekdo dobronamerno dopolni?
ali si užaljen ko moraš pisati enake stvari kot nekdo pred tabo dva posta višje?

jaz sem daleč od popolnosti ...a se trudim moje trditve podkrepiti in zagovarjati ... in ne povesim nosa za vsako malenkost ... celo življenje se učimo in tudi jaz se ... bom še ...
no tebi pa mogoče ne bo treba ...pa naj bo tako...

spuščat na tak nivo komuniciranja? se čutiš večvrednega ? ti kar ... pa lepe plinske kilometre ti želim !

lp
plin je cnej k bencin
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1126
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a cc09 So nov 23, 2013 7:37 pm

Cena avtoplina je pri nas visoka. Najvišja od primerljivih držav. Če bi bila še višja, pač ljudje ne bi šli v predelavo, in bi Petrol zaslužil še manj.
Da je pri nas tako težko postavit plinsko črpalko je pa najbrž v interesu prav Petrola. Malokater privatnik se bo spuščal v to, čeprav imaš po Evropi privatne plinske črpalke v vsaki vasi in nikjer ni videt, da bi s tem kaj strašno komplicirali.
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš So nov 23, 2013 7:46 pm

cc09 je napisal/-a:Cena avtoplina je pri nas visoka. Najvišja od primerljivih držav. Če bi bila še višja, pač ljudje ne bi šli v predelavo, in bi Petrol zaslužil še manj.
Da je pri nas tako težko postavit plinsko črpalko je pa najbrž v interesu prav Petrola. Malokater privatnik se bo spuščal v to, čeprav imaš po Evropi privatne plinske črpalke v vsaki vasi in nikjer ni videt, da bi s tem kaj strašno komplicirali.


poglej in preberi si zakon o plinskih objektih ... star kar nekaj desetletij ...zanimivo a tudi petrol se je odpovedal nekaj avtoplinskim točkam zaradi tega zastarelega zakona ...
plin je cnej k bencin
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 28 gostov