Avtocona je napisal/-a:
Pozdravljeni,
Ja pri avtoplinu je tako da so trošerine bistveno nižje kot pri bencinu, nafti in kurilnemu olju. Na ta način je tudi več svobode glede oblikovanja cen avtoplina. Glede na to da je avtoplin stranski produkt "odpadek" pridobivanja nafte pa obstaja nek sporazum po katerem naj bi bila cena avtoplina nekje v meji 60% cene ostalih goriv. Da pa ima npr. butan plin cenejši avtoplin je pa razlog tudi v tem, da imajo sami samo 2 avtoplinski črpalki, medtem ko jih ima petrol bistveno več in si zato lahko privoščijo višjo ceno, saj nekdo ki je npr v murski soboti ne bo šel na črpalko v ljubljano...
od kje spet ta "nek sporazum"????? to smo že stokrat obdelali in tega NI !!! ta je samo en preblisk v glavah uporabnikov , da bi tako nekako pač moralo biti...
če pa si slučajno prepričan v to pa
prosim za dokazilo - link.. najboljše da je iz uradnega lista republike slovenije..
razmerje cen bencina in avtoplina po evropi lahko najdeš tukaj:
http://www.amzs.si/Cene_goriv_po_Evropi.aspxhttp://www.mylpg.eu/lpg-prices-across-europenizozemska : bencin95 - 1.747€ - lpg - 0.829 razmerje bencin/lpg = 47.453%
italija 43.035%
nemčija 49.436%
poljska 46.777%
hrvaška 53.676%
belgija 43.292%
najbolj izstopata : latvija 38.967%
danska 75.836%
ali si kdaj pogledal račun za avtoplin? no daj pa ko si boš izbrskal še nabavno ceno , ki jo naši dobavitelji plačujejo na svetovnem trgu ti bo pa mogoče postalo jasno , da so
procentualni zaslužki na avtoplinu kar nekajkrat večji kot na ostalih gorivih - po domače nas lupijo kot stekle mačke...
pa še o različnih cenah na črpalkah :
butan ima črpalke tik ob svojih distribucijskih centrih
enako je v kozini ter baje tudi v drugih plinarnah - kajne? torej so stroški dostave plina na avtoplinsko črpalko minimalni - par metrov cevi.
petrol kot nacionalna družba pa je vložil kar nekaj denarja v izgradnjo mreže avtoplinskih črpalk po sloveniji .. na teh črpalkah so omejeni s starim zakonom o tem , da je maximalna prostornina enega tanka - ne vem točno koliko bi moral izbrskat zakon - ampak nekje okoli 5000l se mi je zasidralo v spominu...če želijo imeti na črpalki zaloge 10000l plina morajo postaviti dva zalogovnika za plin - to potegne za cca. 60% višji strošek kot če bi bil zalogovnik eden 10000 litrski + dodatna napeljava , ventili , povratne lopute....
dodaten strošek je gradnja zaščitnih zidov - primer črpalka domžale - zaradi zaščite okoliša zalogovnika - bližina pločnikov , cest ,stanovanjskih objektov...
dodaten strošek - in obenem izguba zaslužka v določenem času in to traja tudi po več kot eno leto - je tudi pridobivanje vseh soglasij vključno z nekih soglasjem o poplavni varnosti... wtf je pa sedaj plinohram bolj nevaren tudi če ga voda odnese za okolje in varnost kot pa bencin ali nafta ?
plinarne imajo samo čisti strošek fizične postavitve polnilnega mesta ker le-to stoji na območju , ki vsa ta dovoljenja že ima..
no in na koncu so še stroški distribucije plina od centra do samih črpalk..kot si sam napisal tisti iz murske ne bo hodil tankat v ljubljano... ravno tako morajo pripeljati plin v mursko - je tako ?in ker pri nas ne morejo kombinirati prevoza avtoplina z drugimi gorivi morajo tovornjaki razvažati po celi sloveniji plin od črpalke do črpalke ..ta strošek bi lahko prepolovili , če bi lahko imeli zalogovnike po 10 ali 20 ooo l in bi dostavljali plin enkrat redkeje ...
in čisto na koncu - floto tovornjakov so morali kar lepo povečati zaradi povečanega števila črpalk in povečane porabe...
mi pa ni jasno kako lahko ti kot vgrajevalec in serviser pišeš tako pavšalno...daj vsedi se in poguglaj malo .. uspešna reklama na forumu ni uspešna samo od par posplošenih besed in izzašankovskih izsledkov ter pranja možganov s strani tvojega dobavitelja..
