Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a zzitop So feb 08, 2014 11:26 am

Žal ne vem. Na Landi strani ni podatka. Seveda jih bom kontaktiral. A vse skupaj zna nekoliko trajati. In tudi dogovarjanje s serviserji zna biti zakomplicirano, najbrž ne bodo znali Slovenščine ali Angleščine.

Nekako mi je vse bolj jasno, da bom moral naročiti komplet za obnovo uparjalnika in se pač sam lotiti. Šraufanje mi ni tuje. Nato bom šel do kakega plinskega serviserja, da preveri tesnost. Če ne bi bilo kompleksno, bi vseeno raje dal v roke strokovnjakom. Ampak vemo kakšni strokovnjaki so v SLO (ala Plineks).
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a zzitop So feb 08, 2014 1:00 pm

BTW, sem našel brošuro od NGK.

Na strani 15 je prikazano, kakšno svečko je bilo potrebno izbrati, ko še ni bilo LPG prirejenih NGK svečk. Stran 16 pa prikazuje, kaj pomeni toplejša ali hladnejša svečka.
Da je hladnejša, pomeni samo da se bolje hladi centralna elektroda. Bolje pa se hladi na račun boljšega toplotnega mostu med elektrodo preko izolatorja na navoje in dalje v glavo motorja. "Boljši" toplotni most pa je zagotovljen z večjo hladilno površino med izolatorjem in navojem svečke. S tem kompenziramo večjo vročino zaradi LPG v zgorevalni komori.

Tako da za LPG drži:
1.) eno stopnjo hladnejše svečke
2.) zmanjšanje razmaka med elektrodama za 0.1 do 0.2 mm
 
bomber111
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: Če nov 17, 2011 12:27 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a bomber111 So feb 08, 2014 2:40 pm

Se pravi da lpg (Brisk) svečke že imajo prilagojen (zmanjšan) razmak med elektrodami in se nič ne sme zmanjševati?
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a zzitop So feb 08, 2014 2:46 pm

Brisk načeloma že ima prilagojen razmak za LPG. Ampak ponavadi razmak niti ni manjši, saj je prilagoditev na račun srebrne in obenem tanjše elektrode. Se pa razmak še vedno nastavlja kot pri bencinarju z običajnimi svečkami. Podatki za razmak mede elektrodama za določeno vozilo so v avstalskem Brisk katalogu. Za večino vozil pa je podatek že tukaj.

LP
 
Uporabniški avatar
Avtocona
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 80
Pridružen: Po nov 11, 2013 1:10 pm
Kraj: Dol pri Ljubljani

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a Avtocona So feb 08, 2014 3:04 pm

zzitop je napisal/-a:A kaj ko nisem jaz dal vgraditi te naprave, pač pa prejšnji lastnik iz Italije. Niti ne vem, koliko km ima za samo vgradnja. Razumem da se to pač preventivno naredi, če se ne pozna zgodovine, niti navodil, na koliko časa naj bi se to delalo. Ampak v Sloveniji nisem našel korenjaka, ki bi bil sposoben to narediti. Ker pač nimajo tega tipa vgradenj in s tem tudi nimajo rez. delov (beri membran). Da najdem korenjaka, bo potrebno nekaj časa, kot tudi za dostavo kompleta za obnovitev uparjalnika.

Zato ponovno osnovno vprašanje. Kako naj vem, če so membrane ta trenutek še dobre?


Živ,

Da je membrana počena lahko ugotoviš tako, da snameš cevko, ki gre iz uparjalnika proti vakumu (sesalni kolektor) in če ti pušča ven plin ko avto dela na plin potem ti membrana pušča.

lp
 
Uporabniški avatar
mtl
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 595
Pridružen: Sr jul 14, 2010 8:56 am
Kraj: Vetrovno mesto

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a mtl So feb 08, 2014 7:47 pm

zzitop je napisal/-a:Žal ne vem. Na Landi strani ni podatka. Seveda jih bom kontaktiral. A vse skupaj zna nekoliko trajati. In tudi dogovarjanje s serviserji zna biti zakomplicirano, najbrž ne bodo znali Slovenščine ali Angleščine.


Glede na tole: http://www.landi-gas.it/index.jsp?idz=1 ... ons=Veneto Je najbližji servis žal v Padovi.
Kontaktiraj jih v angleščini, morda te presenetijo.
Še več pametovanj na Mtl blog.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a zzitop So feb 08, 2014 8:13 pm

Hvala obema za nasvete! :D
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a zzitop So feb 08, 2014 9:11 pm

Še nekaj glede toplotne vrednosti svečk. Ter malo nasplošno. :D
 
dareduc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 27
Pridružen: Pe maj 10, 2013 7:00 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a dareduc Ne feb 09, 2014 7:58 am

zzitop je napisal/-a:Ker se pojavljajo različne informacije glede primernih svečk za vozila predelana na LPG, prosim preberite tole.

Torej, bistveno je:
1.) Da se vzame iste (enopolne) svečke z eno stopnjo nižjo toplotno vrednostjo.
2.) Katerim se nastavi razmak med elektrodama za 0.2mm manjši kot je tovarniško predpisan razmak.

Razlog za 1. točko je, ker plin gori z cca 200 stopinj višjo temperaturo. Z nižjo toplotno vrednostjo svečke se zniža temperatura v cilindru?
2. točka pa mi je kot elektrotehniku jasna. Ker je plin bolj "suh", je potrebna večja napetost za preskok iskre med elektrodama, kar je šok za tuljave, če nimajo dovolj tolerance. S tem se lahko uničijo, kar se tudi dogaja, kot sem pogosto zasledil. Za kompenzacijo oz. znižanje potrebne napetosti za preskok iskre pač zmanjšamo razmak med elektrodama (iskra lažje preskoči na krajši razdalji). Pod prostim tekom je v cilindru lahko celo premalo plina (ni homogeno razdeljen po cilindru), zato včasih iskra niti ne more preskočiti ob nezmanjšanem razmaku elektrod. Posledično to privede do nemirnega prostega teka in cukanja pro pospeševanju v nizkih obratih. Ista priporočila sem zasledil tudi v NGK navodilih, katere pozneje pripnem, če jih ponovno najdem.
Znižanje napetosti se sicer da doseči tudi s tanjšo elektrodo, ampak je v osnovi nepotrebno.

Tako "popravljene" svečke so popolnoma kompatibilne za LPG, edina težava je krajša življenjska doba (max 20.000 km, bolje 15.000 km). Vse ostalo, kar se prodaja kot LPG svečke ima pravzaprav namesto bakrene centralne elektrode uporabljene druge materijale. Naprimer Srebro, platina, iridij. S tem pa se v osnovi ne izboljša delovanje motorja, praktično se ne zmanjša poraba, tek ni mirnejši. Edina efektivna prednost je v daljši vzdržljivosti svečk. Srebrne torej 30.000 do 35.000 km, platina podobno, iridij pa 50.000 do max 60.000 km. Namreč platina in iridij imata slabšo toplotno in električno prevodnost v primerjavi z bakrom. A višjo temperaturno odpornost. Druga zgodba pa je srebro, ki je res celo boljši toplotni in električni prevodnik od bakra. Sklepam, da je tudi odpornejši na visoke temperature.

Z drugimi besedami, če kupujete dražje LPG svečke, v primerjavi z navadnimi "doma" prirejenimi pridobite edino daljši zahtevan čas menjave, faktor je v najboljšem primeru 3x. Ali se splača dati 3 EUR/svečko in menjati na 15.000 do 20.000 ali pa dati 25 EUR/NGK LPG svečko in menjati na 50.000 km, pa presodite sami. :D

Poudarjam, da so to moje domneve in ni nujno, da so povsem pravilne. Zato bom vesel za dodatna mnenja in prosim brez prepirov in žaljenja. Le tako bomo lahko konstruktivni in enkrat za vselej razvozlali misterioznost svečk za LPG. Nekako vidim, da so LPG svečke res na neki način "nateg".
Dodaten argument za zmanjšanje potrebnega razmaka pa se vidi tukaj:
http://www.iskra-kielce.pl/application- ... ,3796.html

Izberite svoje vozilo in poglejte katere svečke so v primeru bencina in katere v primeru plina. Mislim da so praktično enake svečke z manjšim razmakom in verjetno prirejeno toplotno vrednostjo.

LP

Živjo meni so dali na uradnem servisu v Celju originalne svečke za bencinarja in nimam nobenih težav pri vožnji na plin.Tako,da sedaj vzamem samo navadne svečke kar se tiče svečk na LPG je razlika v ceni.
 
dareduc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 27
Pridružen: Pe maj 10, 2013 7:00 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a dareduc Ne feb 09, 2014 7:58 am

zzitop je napisal/-a:Ker se pojavljajo različne informacije glede primernih svečk za vozila predelana na LPG, prosim preberite tole.

Torej, bistveno je:
1.) Da se vzame iste (enopolne) svečke z eno stopnjo nižjo toplotno vrednostjo.
2.) Katerim se nastavi razmak med elektrodama za 0.2mm manjši kot je tovarniško predpisan razmak.

Razlog za 1. točko je, ker plin gori z cca 200 stopinj višjo temperaturo. Z nižjo toplotno vrednostjo svečke se zniža temperatura v cilindru?
2. točka pa mi je kot elektrotehniku jasna. Ker je plin bolj "suh", je potrebna večja napetost za preskok iskre med elektrodama, kar je šok za tuljave, če nimajo dovolj tolerance. S tem se lahko uničijo, kar se tudi dogaja, kot sem pogosto zasledil. Za kompenzacijo oz. znižanje potrebne napetosti za preskok iskre pač zmanjšamo razmak med elektrodama (iskra lažje preskoči na krajši razdalji). Pod prostim tekom je v cilindru lahko celo premalo plina (ni homogeno razdeljen po cilindru), zato včasih iskra niti ne more preskočiti ob nezmanjšanem razmaku elektrod. Posledično to privede do nemirnega prostega teka in cukanja pro pospeševanju v nizkih obratih. Ista priporočila sem zasledil tudi v NGK navodilih, katere pozneje pripnem, če jih ponovno najdem.
Znižanje napetosti se sicer da doseči tudi s tanjšo elektrodo, ampak je v osnovi nepotrebno.

Tako "popravljene" svečke so popolnoma kompatibilne za LPG, edina težava je krajša življenjska doba (max 20.000 km, bolje 15.000 km). Vse ostalo, kar se prodaja kot LPG svečke ima pravzaprav namesto bakrene centralne elektrode uporabljene druge materijale. Naprimer Srebro, platina, iridij. S tem pa se v osnovi ne izboljša delovanje motorja, praktično se ne zmanjša poraba, tek ni mirnejši. Edina efektivna prednost je v daljši vzdržljivosti svečk. Srebrne torej 30.000 do 35.000 km, platina podobno, iridij pa 50.000 do max 60.000 km. Namreč platina in iridij imata slabšo toplotno in električno prevodnost v primerjavi z bakrom. A višjo temperaturno odpornost. Druga zgodba pa je srebro, ki je res celo boljši toplotni in električni prevodnik od bakra. Sklepam, da je tudi odpornejši na visoke temperature.

Z drugimi besedami, če kupujete dražje LPG svečke, v primerjavi z navadnimi "doma" prirejenimi pridobite edino daljši zahtevan čas menjave, faktor je v najboljšem primeru 3x. Ali se splača dati 3 EUR/svečko in menjati na 15.000 do 20.000 ali pa dati 25 EUR/NGK LPG svečko in menjati na 50.000 km, pa presodite sami. :D

Poudarjam, da so to moje domneve in ni nujno, da so povsem pravilne. Zato bom vesel za dodatna mnenja in prosim brez prepirov in žaljenja. Le tako bomo lahko konstruktivni in enkrat za vselej razvozlali misterioznost svečk za LPG. Nekako vidim, da so LPG svečke res na neki način "nateg".
Dodaten argument za zmanjšanje potrebnega razmaka pa se vidi tukaj:
http://www.iskra-kielce.pl/application- ... ,3796.html

Izberite svoje vozilo in poglejte katere svečke so v primeru bencina in katere v primeru plina. Mislim da so praktično enake svečke z manjšim razmakom in verjetno prirejeno toplotno vrednostjo.

LP

Živjo meni so dali na uradnem servisu v Celju originalne svečke za bencinarja in nimam nobenih težav pri vožnji na plin.Tako,da sedaj vzamem samo navadne svečke kar se tiče svečk na LPG je razlika v ceni.
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš Ne feb 09, 2014 11:13 am

zzitop je napisal/-a:Sicer pa bi bil zelo vesel, če se da kako preveriti ali če ima kdo podatek, na koliko km ali koliko let se to dela pri uparjalniku LANDI LSE 98.


sorry .. samo te oznake so zelo tricky ... dejansko je naprava označena z "LES" - Lambda Ecologic System (LES)...

http://bluelpg.com.au/shop/index.php?ro ... uct_id=489
http://lpg-tech.co.uk/product.php?id_product=21

pa še jih najdeš v guglu - http://nagaz24.pl/landi-l80e-le98-lse98 ... ,p,en.html

zastopnik v srbiji - malce lažja komunikacija -

GAS CENTAR
Rekovac 35260 Kavadar

tel 00381 24 521401
fax 00381 24 521401
E-mail ekolukakey@sezampro.yu

stric gugl , mail , telefon ... ;)
plin je cnej k bencin
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš Ne feb 09, 2014 11:25 am

zzitop je napisal/-a:Sicer pa bi bil zelo vesel, če se da kako preveriti ali če ima kdo podatek, na koliko km ali koliko let se to dela pri uparjalniku LANDI LSE 98.


s oproščam za dodaten post ..ampak sem še malo klikal po tej strani pa sem našel tole - cel uparjalnik za nizko ceno :

http://nagaz24.pl/landi-le98-reducer,s,1425,p,en.html

samo še stroški pošiljanja te zanimajo ...plačilo s pay-pal-om... samo še nove objemke pa gas ..top šit deal... :EE
plin je cnej k bencin
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a zzitop Ne feb 09, 2014 11:52 am

U, hvalaaaaa!!! :D :D

Tole je pa res sprejemljivo. Do sedaj sem našel samo na Ebay, ampak cena je 133 EUR:
http://www.ebay.de/itm/LPG-Autogas-Verd ... 461293b222

Sem že skoraj naročil. Še dobro da si me prehitel... :D Tudi tisti komplet za 20 EUR je očitno original, celo vidi se original kataloška. Če ni se morda pozneje kdaj odločil oa obnovo. Ampak tole za 66 EUR mi je super, s tem da to mislim da komot zamenjam sam. Plinotesnost na dovodu in odvodu bom pa že nekako preveril. S kako milnico naprimer.

Sam sem sicer uspel najti priporočljivost obnove na 80.000 km po podatkih proizvajalca:
http://www.vogelsautogas.nl/documenten/ ... nturie.pdf

Mislim da je ravno prišel trenutek, hehehe. Saj verjetno se ni za bati, da bi bil tisto kakršenkoli ponaredek?

Stroški pošiljanja so 21 EUR, pa če naročim uparjalnik ali pa kit za obnovo. Ali oboje, hehe. Skratka 88 EUR vs 41 EUR. Torej 88 in sem siguren.. :D

Polepšal si mi dan, LP

:D
Zadnjič spremenil zzitop, dne Ne feb 09, 2014 11:56 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš Ne feb 09, 2014 11:55 am

zzitop je napisal/-a:U, hvalaaaaa!!! :D :D

Tole je pa res sprejemljivo. Do sedaj sem našel samo na Ebay, ampak cena je 133 EUR:
http://www.ebay.de/itm/LPG-Autogas-Verd ... 461293b222

Sem že skoraj naročil. Še dobro da si me prehitel... :D Tudi tisti komplet za 20 EUR je očitno original, celo vidi se original kataloška. Če ni se morda pozneje kdaj odločil oa obnovo. Ampak tole za 66 EUR mi je super, s tem da to mislim da komot zamenjam sam. Plinotesnost na dovodu in odvodu bom pa že nekako preveril. S kako milnico naprimer.

Sam sem sicer uspel najti priporočljivost obnove na 80.000 km po podatkih proizvajalca:
http://www.vogelsautogas.nl/documenten/ ... nturie.pdf

Mislim da je ravno prišel trenutek, hehehe. Saj verjetno se ni za bati, da bi bil tisto kakršenkoli ponaredek?

Polepšal si mi dan, LP

:D


a ti nekaj prišepnem? naroči si en nov uparjalnik in en kit za revizijo pa prišparaš na potnih stroških in si za 160.000km dober... :idea:
plin je cnej k bencin
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a zzitop Ne feb 09, 2014 12:06 pm

Ravno to razmišljam. Edini problem je potem še meritev tesnosti sistema. Ampak to pa mi res lahko naredi vsak mojster za plin. :D
 
bomber111
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: Če nov 17, 2011 12:27 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a bomber111 Ne feb 09, 2014 3:00 pm

Najbolj ziher test je s ferecejgom :DDD :DDD :DDD :DDD
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a zzitop Ne feb 09, 2014 4:57 pm

Te zanima rezultat testa s faracajhom? :D :D :D

Drugače pa sem našel točno ta uparjalnik za reci piši, 50,63 EUR!!!
http://autogaz-market.pl/ii-generacji-t ... -le98.html

Imajo pa naprodaj vse za avtoplin in dejansko po super cenah nizki poštnini! Stran je samo v Poljščini, zato google translate dela čudeže! Pošiljajo tudi v Slovenijo, cene pa lahko preverite tukaj:
http://www.valute.si/

Dobi se tudi spreje za preverjanje tesnosti za 3.10 EUR :lol: :lol: in elektronski tester za 45 EUR!
Filtri plinaste in tekoče faze so praktično zastonj.

Super izbira so tudi svečke Denso TWIN TIP z tanjšo elektrodo za 2,87 EUR/kos. Imajo url povezavo na Denso katalog, kjer izberete svoje vozilo in vidite katera svečka je primerna. Svečke so sicer mišljene za bencin, ampak zaradi zasnove in lastnosti so kot pisane na kožo avtoplinu. Morda tudi tukaj velja eno stopnjo nižja toplotna vrednost in zmanjšanje razmaka med svečkama. Poljaki me presenečajo. :D :D :D

Naročil bom tudi eno "torbo" za rezervno kolo.

LP
 
bomber111
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: Če nov 17, 2011 12:27 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a bomber111 Ne feb 09, 2014 10:28 pm

Dober si da si zgooglal to Poljsko stran in najdel to kar rabiš.

Če boš dobro zmontiral ferecajg ne bi smel delati težav, hehehe.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a zzitop Ne feb 09, 2014 10:38 pm

Bomo videli kako bo. Sem vesel za to stran, a ne bi nikakor pomislil, če ne bi @plinaš serviral tiste druge poljske strani v angleščini.

V ta avtomobil bi sicer bolj sodil sekvent, ampak tudi na ta stari Lambda kontroliran venturi avto deluje popolnoma gladko, poraba pa je od 6 do 7,5l plina/100 km (poleti ko je nonstop klima). Vozilo pretežno vozi na relaciji v 33 km oddaljeno službo. Kako drugače bi bila poraba seveda tudi večja.
Zato se splača vzdrževati ta sistem, dokler bo delal in bo popravilo za tako solidno ceno.
 
evilfury
Uporabnik
 
Prispevkov: 870
Pridružen: Pe jul 10, 2009 9:04 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a evilfury Po feb 10, 2014 4:10 pm

Svaka čast prinsu ne glede na to, da ni njihova naprava v mojem avtu so si vzeli čas in pogruntali kaj je narobe.

In kaj je narobe no ja vse tako, da ta naprava gre sedaj ven iz avta. Zdej so na vrsti g-1...

Močno upam da ni še kaj z motorjem narobe, ker če je...
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov