zzitop je napisal/-a:A kaj ko nisem jaz dal vgraditi te naprave, pač pa prejšnji lastnik iz Italije. Niti ne vem, koliko km ima za samo vgradnja. Razumem da se to pač preventivno naredi, če se ne pozna zgodovine, niti navodil, na koliko časa naj bi se to delalo. Ampak v Sloveniji nisem našel korenjaka, ki bi bil sposoben to narediti. Ker pač nimajo tega tipa vgradenj in s tem tudi nimajo rez. delov (beri membran). Da najdem korenjaka, bo potrebno nekaj časa, kot tudi za dostavo kompleta za obnovitev uparjalnika.
Zato ponovno osnovno vprašanje. Kako naj vem, če so membrane ta trenutek še dobre?
zzitop je napisal/-a:Žal ne vem. Na Landi strani ni podatka. Seveda jih bom kontaktiral. A vse skupaj zna nekoliko trajati. In tudi dogovarjanje s serviserji zna biti zakomplicirano, najbrž ne bodo znali Slovenščine ali Angleščine.
zzitop je napisal/-a:Ker se pojavljajo različne informacije glede primernih svečk za vozila predelana na LPG, prosim preberite tole.
Torej, bistveno je:
1.) Da se vzame iste (enopolne) svečke z eno stopnjo nižjo toplotno vrednostjo.
2.) Katerim se nastavi razmak med elektrodama za 0.2mm manjši kot je tovarniško predpisan razmak.
Razlog za 1. točko je, ker plin gori z cca 200 stopinj višjo temperaturo. Z nižjo toplotno vrednostjo svečke se zniža temperatura v cilindru?
2. točka pa mi je kot elektrotehniku jasna. Ker je plin bolj "suh", je potrebna večja napetost za preskok iskre med elektrodama, kar je šok za tuljave, če nimajo dovolj tolerance. S tem se lahko uničijo, kar se tudi dogaja, kot sem pogosto zasledil. Za kompenzacijo oz. znižanje potrebne napetosti za preskok iskre pač zmanjšamo razmak med elektrodama (iskra lažje preskoči na krajši razdalji). Pod prostim tekom je v cilindru lahko celo premalo plina (ni homogeno razdeljen po cilindru), zato včasih iskra niti ne more preskočiti ob nezmanjšanem razmaku elektrod. Posledično to privede do nemirnega prostega teka in cukanja pro pospeševanju v nizkih obratih. Ista priporočila sem zasledil tudi v NGK navodilih, katere pozneje pripnem, če jih ponovno najdem.
Znižanje napetosti se sicer da doseči tudi s tanjšo elektrodo, ampak je v osnovi nepotrebno.
Tako "popravljene" svečke so popolnoma kompatibilne za LPG, edina težava je krajša življenjska doba (max 20.000 km, bolje 15.000 km). Vse ostalo, kar se prodaja kot LPG svečke ima pravzaprav namesto bakrene centralne elektrode uporabljene druge materijale. Naprimer Srebro, platina, iridij. S tem pa se v osnovi ne izboljša delovanje motorja, praktično se ne zmanjša poraba, tek ni mirnejši. Edina efektivna prednost je v daljši vzdržljivosti svečk. Srebrne torej 30.000 do 35.000 km, platina podobno, iridij pa 50.000 do max 60.000 km. Namreč platina in iridij imata slabšo toplotno in električno prevodnost v primerjavi z bakrom. A višjo temperaturno odpornost. Druga zgodba pa je srebro, ki je res celo boljši toplotni in električni prevodnik od bakra. Sklepam, da je tudi odpornejši na visoke temperature.
Z drugimi besedami, če kupujete dražje LPG svečke, v primerjavi z navadnimi "doma" prirejenimi pridobite edino daljši zahtevan čas menjave, faktor je v najboljšem primeru 3x. Ali se splača dati 3 EUR/svečko in menjati na 15.000 do 20.000 ali pa dati 25 EUR/NGK LPG svečko in menjati na 50.000 km, pa presodite sami.![]()
Poudarjam, da so to moje domneve in ni nujno, da so povsem pravilne. Zato bom vesel za dodatna mnenja in prosim brez prepirov in žaljenja. Le tako bomo lahko konstruktivni in enkrat za vselej razvozlali misterioznost svečk za LPG. Nekako vidim, da so LPG svečke res na neki način "nateg".
Dodaten argument za zmanjšanje potrebnega razmaka pa se vidi tukaj:
http://www.iskra-kielce.pl/application- ... ,3796.html
Izberite svoje vozilo in poglejte katere svečke so v primeru bencina in katere v primeru plina. Mislim da so praktično enake svečke z manjšim razmakom in verjetno prirejeno toplotno vrednostjo.
LP
zzitop je napisal/-a:Ker se pojavljajo različne informacije glede primernih svečk za vozila predelana na LPG, prosim preberite tole.
Torej, bistveno je:
1.) Da se vzame iste (enopolne) svečke z eno stopnjo nižjo toplotno vrednostjo.
2.) Katerim se nastavi razmak med elektrodama za 0.2mm manjši kot je tovarniško predpisan razmak.
Razlog za 1. točko je, ker plin gori z cca 200 stopinj višjo temperaturo. Z nižjo toplotno vrednostjo svečke se zniža temperatura v cilindru?
2. točka pa mi je kot elektrotehniku jasna. Ker je plin bolj "suh", je potrebna večja napetost za preskok iskre med elektrodama, kar je šok za tuljave, če nimajo dovolj tolerance. S tem se lahko uničijo, kar se tudi dogaja, kot sem pogosto zasledil. Za kompenzacijo oz. znižanje potrebne napetosti za preskok iskre pač zmanjšamo razmak med elektrodama (iskra lažje preskoči na krajši razdalji). Pod prostim tekom je v cilindru lahko celo premalo plina (ni homogeno razdeljen po cilindru), zato včasih iskra niti ne more preskočiti ob nezmanjšanem razmaku elektrod. Posledično to privede do nemirnega prostega teka in cukanja pro pospeševanju v nizkih obratih. Ista priporočila sem zasledil tudi v NGK navodilih, katere pozneje pripnem, če jih ponovno najdem.
Znižanje napetosti se sicer da doseči tudi s tanjšo elektrodo, ampak je v osnovi nepotrebno.
Tako "popravljene" svečke so popolnoma kompatibilne za LPG, edina težava je krajša življenjska doba (max 20.000 km, bolje 15.000 km). Vse ostalo, kar se prodaja kot LPG svečke ima pravzaprav namesto bakrene centralne elektrode uporabljene druge materijale. Naprimer Srebro, platina, iridij. S tem pa se v osnovi ne izboljša delovanje motorja, praktično se ne zmanjša poraba, tek ni mirnejši. Edina efektivna prednost je v daljši vzdržljivosti svečk. Srebrne torej 30.000 do 35.000 km, platina podobno, iridij pa 50.000 do max 60.000 km. Namreč platina in iridij imata slabšo toplotno in električno prevodnost v primerjavi z bakrom. A višjo temperaturno odpornost. Druga zgodba pa je srebro, ki je res celo boljši toplotni in električni prevodnik od bakra. Sklepam, da je tudi odpornejši na visoke temperature.
Z drugimi besedami, če kupujete dražje LPG svečke, v primerjavi z navadnimi "doma" prirejenimi pridobite edino daljši zahtevan čas menjave, faktor je v najboljšem primeru 3x. Ali se splača dati 3 EUR/svečko in menjati na 15.000 do 20.000 ali pa dati 25 EUR/NGK LPG svečko in menjati na 50.000 km, pa presodite sami.![]()
Poudarjam, da so to moje domneve in ni nujno, da so povsem pravilne. Zato bom vesel za dodatna mnenja in prosim brez prepirov in žaljenja. Le tako bomo lahko konstruktivni in enkrat za vselej razvozlali misterioznost svečk za LPG. Nekako vidim, da so LPG svečke res na neki način "nateg".
Dodaten argument za zmanjšanje potrebnega razmaka pa se vidi tukaj:
http://www.iskra-kielce.pl/application- ... ,3796.html
Izberite svoje vozilo in poglejte katere svečke so v primeru bencina in katere v primeru plina. Mislim da so praktično enake svečke z manjšim razmakom in verjetno prirejeno toplotno vrednostjo.
LP
zzitop je napisal/-a:Sicer pa bi bil zelo vesel, če se da kako preveriti ali če ima kdo podatek, na koliko km ali koliko let se to dela pri uparjalniku LANDI LSE 98.
zzitop je napisal/-a:Sicer pa bi bil zelo vesel, če se da kako preveriti ali če ima kdo podatek, na koliko km ali koliko let se to dela pri uparjalniku LANDI LSE 98.
zzitop je napisal/-a:U, hvalaaaaa!!!![]()
![]()
Tole je pa res sprejemljivo. Do sedaj sem našel samo na Ebay, ampak cena je 133 EUR:
http://www.ebay.de/itm/LPG-Autogas-Verd ... 461293b222
Sem že skoraj naročil. Še dobro da si me prehitel...Tudi tisti komplet za 20 EUR je očitno original, celo vidi se original kataloška. Če ni se morda pozneje kdaj odločil oa obnovo. Ampak tole za 66 EUR mi je super, s tem da to mislim da komot zamenjam sam. Plinotesnost na dovodu in odvodu bom pa že nekako preveril. S kako milnico naprimer.
Sam sem sicer uspel najti priporočljivost obnove na 80.000 km po podatkih proizvajalca:
http://www.vogelsautogas.nl/documenten/ ... nturie.pdf
Mislim da je ravno prišel trenutek, hehehe. Saj verjetno se ni za bati, da bi bil tisto kakršenkoli ponaredek?
Polepšal si mi dan, LP
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov