lizard je napisal/-a:Fantje ena stvar bo držala. In to je na kakšni bazi je katero olje. In tu gre pač za kemijo, kakorkoli obrneš...
Grupa III
Olja grupe III so v bistvi visoko prečiščena in predelana (hidrokreking) mineralna olja, ki jih je prvi kot polno sintetiko tržil Castrol in se takrat zapletel v tožbo z Mobilom, ki je trdil da ne morejo olje pridobljeno iz Zemlje prodajati kot polno sintetiko. Tožbo je Mobil izgubil, ker se niso mogli zedinit kaj točno pomeni prava sintetika, saj je Castrol trdil, da to njihovo olje gre skozi toliko procesov, da ne moremo več trditi da gre za naravno olje.
In to so seveda izkorostitili vsi proizvajalci, ter začeli z enakim postopkom pridobljeno olje tržit kot polno sintetiko. V Nemčiji kolko vem je zakon, da na embalaži v tem primeru ne sme pisat, da gre za pravo sintetiko, drugje po svetu pa lahko - a nisem 100% v to trditev.
Grupa IV
Olja grupe IV so pa olja, ki se jih posvem sintezno pridobi v laboratorjih oz. tovarnah. Osnova teh olj je PAO - polialfaolefin. Tak postopek izdelave olja je seveda precej dražji kot če ga pumpaš iz Zemlje in naknadno predelaš, zato so taka olja praviloma tudi dražja. Med bolj znanimi proizvajalci, ki delajo poleg navadnih tudi olja na bazi PAO, so recimo Amsoil, Motul 8100, Mobil 1 (0W-40 in 5W-50), Fuchs...
In kje je potem tista glavna razlika med temi olji? Olja, ki so pridobljena sintezno so bolj odporna na oksidacijo, pravtako ne potrebujejo kaj dosti aditivov za modificiranje viskoznosti pri različnih temperaturah, kot tudi ne potrebujejo toliko aditivov za podaljševanje življenske dobe. Namreč življenko dobo olj grupe III v precejšnji meri narekujejo prav aditivi, in ko se ti enkrat "izrabijo" mazalne sposobnosti olja hitro padejo (zato je pomembno, da se olje pravočasno zamenja). Pri sintezi olja pa lahko od začetka sami do neke mere narekujemo kakšne bodo lastnosti olja, zato je potreba po aditivih precej manjša. A vseeno so dandanes že olje grupe III precej blizu oljem grupe IV, dokler so aditivi v oljih grupe III seveda še neobrabljeni. Ker pa se zahteve v sodobnejših motorjih vedno višje, predvsem težja po "longlife" oljih, pa so tudi proizvajalci olj grupe III primorani kombinrat ta olja s PAO, ker drugače ta olja ne bi dovolj dolgo ohranila mazalne sposobnosti, da zdržijo dva oz. podaljšan interval oz. 2 leti (taka olja, da so nekje med grupo III in grupi IV sta recimo Mobil 1 ESP 5W-30 in pa Castrol Edge 5W-30).
Kar se pa standardov tiče - seveda gre v prvi meri za marketing, kjer vsaka firma da ven svoj standard in s tem opozori nase. A vseeno so ti standardi jasno definirani. Ne pomeni zdaj to, da bo motor razpadel če ne točiš olja ki ustreza tovarniškemu specifičnemu standardu, vseeno pa je če ne drugo vsaj občutek boljši. Recimo VW-jev PD dizel je dejansko potreboval olje, ki je imelo še določene dodatne lastnosti zaradi principa delovanja samega sistema...
Grupa V
Navadni uporabniki tega ne rabijo, tukaj gre za ester sintetiko, ki dandanes predstavlja najboljša olja. Primerno je predvsem za tiste, ki zelo radi obiskujejo razna dirkališča, itd... Med ta olja recimo spadajo Motul 300V, Redline, Fuchs Pro S.papi-chulo je napisal/-a:Če sem te prav razumel je čito isto kar naliješ not v običajen motor al je olje za 6€ la je olje za 20€ ne bo nobene razlike.
Motor bo lih tako normalno deloval naprej
Ne, nisi pravilno razumel.
lizard je napisal/-a:Grupa V
Navadni uporabniki tega ne rabijo, tukaj gre za ester sintetiko, ki dandanes predstavlja najboljša olja. Primerno je predvsem za tiste, ki zelo radi obiskujejo razna dirkališča, itd... Med ta olja recimo spadajo Motul 300V, Redline, Fuchs Pro S.
Milane je napisal/-a:Znamke olja ne preferiram. Bistveno za mojega VW Passat (2.0 TDI) je, da ima standrd 507.00. Nazadnje so mi dali na servisu Mobil Formula ESP 1 5W-30 (507.00).
hippo je napisal/-a:lizard je napisal/-a:Grupa V
Navadni uporabniki tega ne rabijo, tukaj gre za ester sintetiko, ki dandanes predstavlja najboljša olja. Primerno je predvsem za tiste, ki zelo radi obiskujejo razna dirkališča, itd... Med ta olja recimo spadajo Motul 300V, Redline, Fuchs Pro S.
Men je nekaj čudno, ker imam eno kantico olja 0W-40, gor na veliko piše ester, je pa poceni?!
lizard je napisal/-a:hippo je napisal/-a:lizard je napisal/-a:Grupa V
Navadni uporabniki tega ne rabijo, tukaj gre za ester sintetiko, ki dandanes predstavlja najboljša olja. Primerno je predvsem za tiste, ki zelo radi obiskujejo razna dirkališča, itd... Med ta olja recimo spadajo Motul 300V, Redline, Fuchs Pro S.
Men je nekaj čudno, ker imam eno kantico olja 0W-40, gor na veliko piše ester, je pa poceni?!
Napiši znamko in ime olja, pa bomo več vedeli
lizard je napisal/-a:Vprašanje če gre tu sploh za pravo sintetiko (torej grupo IV), a te znamke ne poznam. Lahko da svojemu olju dodajo nekaj malo olja z ester tehnologijo in takoj napišejo +ester, lahko pa da je samo marketinška fora. Ker recimo cena 1L Motula 300V 5W-40 je 20€, nekje tudi več, nekje pa spet malo manj.
lizard je napisal/-a:Vprašanje če gre tu sploh za pravo sintetiko (torej grupo IV), a te znamke ne poznam. Lahko da svojemu olju dodajo nekaj malo olja z ester tehnologijo in takoj napišejo +ester, lahko pa da je samo marketinška fora. Ker recimo cena 1L Motula 300V 5W-40 je 20€, nekje tudi več, nekje pa spet malo manj.
matayus je napisal/-a:Zanima me ena stvar. danes sem šel v Lecrec po olje za Vectro 2.0 dti. Vzel sem extralub 5w 40 essence. In zadaj piše, da je bencinarje. Na nalepki pa piše da je za dizelske motorje. Zanima me ali je priporočljivo, da ga vlijem not.
lp
matayus je napisal/-a:Zanima me ena stvar. danes sem šel v Lecrec po olje za Vectro 2.0 dti. Vzel sem extralub 5w 40 essence. In zadaj piše, da je bencinarje. Na nalepki pa piše da je za dizelske motorje. Zanima me ali je priporočljivo, da ga vlijem not.
lp
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov