Tega pa tudi jaz nikakor ne razumem. Vsi mehaniki/servisi se nastavljanja zračnosti ventilov bojijo huje kot hudič križa. Pri Puntotu s Fire mlinčkom se zrečnost ventilov nastavlja s podlaganjem ploščic prave velikosti. Najprej sem klical običjano sp mehanično delavnico v Ajdovščini. Pa mi človek začne tveziti, koliko enega dela je to, da je treba vstran vzeti odmično gred, pa po tem nazaj, pa razdreti pokrov jermenov, da se še to nazaj zmontira, napne, bla bla bla.
Ker sem bil precej zaseden, nisem želel izgubljti časa z klicarjenjem različnih mehanikov, pač pa sem se odločil, da pokličem pooblaščeni Fiat servis v Novi Gorici. A ne boste verjeli, zgodba je bila precej podobna. Stokanje uh, oh, pa kaj, zakaj...
Ne tisto, pripeljite takrat in takrat, bomo preverili in po potrebi nastavili, ampak: Ventili?

Pa čakte mal, zakaj bi vi to dali nastavljati? Kaj pa dela avto? A motor napačno teče? Eh, pa saj to ni treba.
Pravim: Ker celo v vozilu priloženi knjižici z navodili piše, da je potrebno to delati na vsakih 40.000 km. Ker pa je v vozilu plinska inštalacija, je to potrebno še pogosteje.
Odziv: Aha, aja, uh, ampak, no ja, ma mislimo da vseeno...
Pravim: To je potrebno vsekakor storiti!
Odziv: No bomo poizkusili, cena 80 EUR.
Kličem drug pooblaščen Fiat servis pri Ribnici. In mi sveto zagotovi, da se to nič ne štela. Želim samo lepe pozdrave.
Pooblaščeni Fiat servis Kavčič na Ižanski cesti pa moram povedati, da je res
PRAVI CAR. Takoj sem že po telefonu v nekaj trenutkih zaznal, ča se gospod razume v svojo dejavnost. In ne boste verjeli, tudi v ventile.

Takoj ko sem omenil, je rekel: Ni problema, pripeljite kadarkoli, vozilo mora odstati pri nas par ur, da se motor ohladi in potem lahko nastavimo. Cena: 40 EUR + novo tesnilo pokrova ventilov.
Z veseljem bi peljal vozilo gospodu Kavčiču v LJ, a ker je Ljubljana daleč, vozilo pa bi bilo potrebno pustiti vsaj cel dan, da se motor med te časom tudi ohladi, se priložnost ni pokazala. Mi je pa gospod Kavčič povedal točne mere zračnosti in tudi odstopanja (v Autodati so podatki drugačni kot v HAynesu, zato sem spraševal katere vrednosti so prave. Izkaže se, da so oboji podatki napačni).
In sem se odločil, da si ogledam to svetlobno znanost. Odprem pokrov ventilov, ki je na 4ih vijakih in že se pokaže odmična gred. Z lističi pomerim zračnost pri vseh ventilih in si vse vrednosti sistematično zapišem na list. Nato z večjim izvijačem vsak ventil potisnem dol, z manjšim pa iztaknem vsako ploščico ter si zapišem njeno širino poleg pripadajočega ventila. Tukaj pa je matematika enostavna. Vem, kakšna je zračnost, vem koliko je široka ploščica in zelo enostavno je izračunati, koliko bi morala biti ploščica širša/ožja.
Sedaj pa nastopi velik problem. Kje dobiti ploščice. Pokličem pooblaščeni Fiat servis v Gorici, cena posamezne ploščice je 10 EUR.

V vozilu jih je 8. In ker sem želel vse ventile natančno nastaviti in tolerirati navzgor, bi sem jih moral kupiti 5 kosov. En ventil je bil OK, pri dveh sem pa lahko uporabil kar ploščice sosednjih ventilov, saj pri sosednjih niso bile pravih širin, a pri teh sta se perfektno ujemali.
Pokličem Euroton: Joj, kje, to dobite samo pri pooblaščencih. Kličem Copex, ista zgodba. Kličem Avtomarka, ki jih je nekaj celo imel, a napačnih dimenzij. Da pa bi jih morda lahko še kje naročili.
Odprem Fiat EPER in pogledam točne FIAT katloške cifre od iskanih ploščic. Še enkrat kličem Copex in Euroton, jim narekujem kataloške, a ista zgodba.
Zato kličem še dalje, dokler ne pride na vrsto GMT. Potrdijo, da imajo ploščice za vse moje željene dimenzije na zalogi v Murski soboti in da bi zjutraj bile že v njihovi trgovini v LJ. Proizvajalec ploščic je FEBI, cena ene pa, odvisno od dimenzije, od 70 centov do 1,1 EUR.

Kupim, Namontiram, še enkrat z lističi pomerim, če sedaj štima zračnost. Štimala je, pri kalkulacijah se nisem zmotil.
Namontiram novo tesnilo pokrova in zategnem tiste 4 vijake. Fertik. Naslednjič bo toliko lažje, ker sedaj že vem, kolikšna zračnost mora biti in kje dobiti ploščice, poznam tudi potek, dela je malo.
BTW, opazil sem, da ima ploščice tudi @Avtocona.
Je pa veliko prihranjenega, če se zračnost nastavlja na vijak in kontramatico, kot imam pri drugem vozilu. Tisto nastaviš kot keks. A sprašujem se, če se tudi tistega mehaniki tako zelo bojijo??
@cc09, napisal sem cel esej, a morda ti bo v pomoč, če se sam lotiš, saj sedaj veš klje dobiti ploščice. Če tega ne moreš sam, pa morda lahko vprašaš Kavčiča. Čeprav je to Fiat servis, bi morda vseeno nastavil tudi na Oplu.
LP