Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a INFINITI Če apr 03, 2014 12:49 pm

Ne glede na to -osebni avtomobili so zgodba zase in če so pri varčni vožnji še dokaj primerljivi z dizlaši je pri priganjanju drugačna zgodba.
Spodaj je recimo primerjava porabe med čim bolj enako močno bencinsko in dizelsko verzijo avtomobila pri hitrosti 200 km/h

Modell Verbrauch bei 200 km/h
VW Golf GTI 16,9 l
VW Golf GTD 13,3 l
Opel Astra GTC Turbo 20,6 l
Opel Astra GTC CDTI 14,2 l
Mini Roadster Cooper S 17,0 l
Mini Roadster Cooper SD 10,1 l
Mercedes SLK 250 15,2 l
Mercedes SLK 250 CDI 11,2 l
Audi A6 Avant 3.0 TFSI 21,2 l
Audi A6 Avant 3.0 TDI 13,3 l
BMW 550i xDrive 20,1 l
BMW M550d xDrive 15,4 l
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a J.McLane Če apr 03, 2014 1:19 pm

No lepa primerjava in lepo je razvidno da "best in class" bencinarji v porabi v litrih pokurijo 30% več, pri visoki porabi se to pač v litrih bolj odraža, pri umirjeni vožnji dizla s 5 l/100 km bo pa teh istih 30% pomenilo samo 6,5 l/100 km.

Odstopanje Minija in Astre je največje, bi bilo zanimivo ugotoviti vzrok.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
jordan
Novinec
 
Prispevkov: 270
Pridružen: Pe feb 04, 2005 1:49 pm

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a jordan Če apr 03, 2014 7:27 pm

INFINITI je napisal/-a:Ne glede na to -osebni avtomobili so zgodba zase in če so pri varčni vožnji še dokaj primerljivi z dizlaši je pri priganjanju drugačna zgodba.
Spodaj je recimo primerjava porabe med čim bolj enako močno bencinsko in dizelsko verzijo avtomobila pri hitrosti 200 km/h

Modell Verbrauch bei 200 km/h
VW Golf GTI 16,9 l
VW Golf GTD 13,3 l
Opel Astra GTC Turbo 20,6 l
Opel Astra GTC CDTI 14,2 l
Mini Roadster Cooper S 17,0 l
Mini Roadster Cooper SD 10,1 l
Mercedes SLK 250 15,2 l
Mercedes SLK 250 CDI 11,2 l
Audi A6 Avant 3.0 TFSI 21,2 l
Audi A6 Avant 3.0 TDI 13,3 l
BMW 550i xDrive 20,1 l
BMW M550d xDrive 15,4 l



Zelo zanimiv podatek. Najmanjsa je razlika pri porabi na magistralni cesti pri hitrosti okoli 80-100km/h, medtem ko porabi pri visoki hitrosti sledi poraba v mestu (zaradi energije pri speljevanju), te vožnje pa je praviloma največ in zastojev bo v prihodnje vedno več. Tako da bencinarji bodo še nekaj časa zadaj, tako da nizko porabo z TSI motorjem na relaciji Kočevje Ljubljana raje preslišim.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a J.McLane Če apr 03, 2014 8:03 pm

:ue vsi govorite o razliki v litrih, v odstotkih je zadeva veliko bližje.

Bistvena prednost dizelskega motorja v mestu je pa to, da mu ni treba delovati ves čas na stohiometrični mešanici goriva in zraka, temveč je vstop zraka v motor brez omejitve omejuje se gorivo (revna mešanica), pri "neumnem" bencinarju pa se omejuje zrak, goriva pa je vedno toliko, da je potem mešanica stohiometrična. Pri tem nastajajo sesalne izgube ker loputa za zrak povzroča vakum.

Torej še enkrat bistvena prednost dizla v primerjavi z bencinarjem je pri NIZKI MOČI. Tudi zato ta famozni downsizing bencinarjev, saj ti prostornina motorja direktno diktira te sesalne izgube pri nižjih močeh, pri prostorninsko majhnem motorju pa so te nižje moči (brez tlaka turbine) v bistvu že srednje moči. Drugi trik za nižanje sesalnih izgub je pametno krmiljenje ventilov, ki ne potrebuje več lopute za zrak (valvematic, multiair) in direktni vbrizg goriva (revna mešanica).

Dizelski motor bo v prostem teku pokuril samo ca. 0,4 l/h prostorninsko enako velik in zastarel bencinar bo kuril krepko čez 1 l/h (ali tudi do 200% več), sodobni bencinar se proti temu bori z zgoraj navedenimi triki ampak v prostem teku primerljivo zmogljiv še vedno pokuri >50% več goriva kot dizel.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
blaz2013
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 517
Pridružen: To dec 03, 2013 3:50 pm

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a blaz2013 Če apr 03, 2014 8:10 pm

Če se ne bi država cene goriva vsak mesec zviševala sploh ne bi bilo govora o porabi. Če bi bil bencin ali pa dizel za 50 centov liter, me ne bi motilo tudi če bi imelo vozilo porabe 15 litrov/100km.
 
ghandaed
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 765
Pridružen: To okt 17, 2006 9:14 pm

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a ghandaed Če apr 03, 2014 8:18 pm

J.McLane je napisal/-a:
Torej še enkrat bistvena prednost dizla v primerjavi z bencinarjem je pri NIZKI MOČI. Tudi zato ta famozni downsizing bencinarjev, saj ti prostornina motorja direktno diktira te sesalne izgube pri nižjih močeh, pri prostorninsko majhnem motorju pa so te nižje moči (brez tlaka turbine) v bistvu že srednje moči. Drugi trik za nižanje sesalnih izgub je pametno krmiljenje ventilov, ki ne potrebuje več lopute za zrak (valvematic, multiair) in direktni vbrizg goriva (revna mešanica).



Ne razumem te čisto. Zgornja tabela o porabi pri 200 km/h kaže, da je velika razlika v porabi tudi pri VISOKI MOČI. :?:
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a sonic Če apr 03, 2014 9:03 pm

J.McLane je napisal/-a::ue vsi govorite o razliki v litrih, v odstotkih je zadeva veliko bližje.

Bistvena prednost dizelskega motorja


Najprej je treba vedeti, da je v osnovi dizel v prednosti pri litrski porabi zaradi:
- večje energijske gostote (liter dizla vsebuje več megajoulov kemične energije kot liter bencina)
- nekoliko boljšega izkoristka dizelskih motorjev (pri že tako večji količini megajoulov v litru dizla, jih motor uspe pretvoriti v gibalno energijo večji procent kot bencinski motor)
- dodatno ima v finančnem smislu v večini držav dizel prednost dodatno tudi zavoljo nekoliko nižje cene

Vse to skupaj prinese določene finančne prihranke na določeno število prevoženih kilometrov, vendar je razlika v porabi dizel/bencin pri novih avtih manjša kot včasih, razlika v nakupni ceni novega pa še vedno kar občutna in zelo podobna kot včasih, zato je meja (število prevoženih kilometrov), ko se splača imeti dizla, pogosto višja kot nekdaj.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a J.McLane Pe apr 04, 2014 7:00 am

ghandaed je napisal/-a:Ne razumem te čisto. Zgornja tabela o porabi pri 200 km/h kaže, da je velika razlika v porabi tudi pri VISOKI MOČI. :?:


Morda imate nekateri probleme z branjem ali pa jaz res ne znam razložiti.

1. Pod obremenitvijo (ja tudi pri 200 kmh) je poraba bencinskega motorja ca. 30% večja, pri srednji moči čisto mogoče da pade na 20%.
2. Pri nizki moči in porabi v prostem teku bo pa bencinski motor pokuri od 50%-300% več.

Na srečo pri normalni vožnji, če se le kolikor toliko premikaš porabiš več goriva za točko 1. tako je v relanosti bencinar tistih 30% v zaostanku (12% zaradi energijske vrednosti goriva in 16% zaradi izkoristka neke mešane vožnje).

Seveda pa so odstopanja med proizvajalci različna, lahko zaradi prestavnih razmerij, lahko zaradi dejstva da bencinski motor mora biti bistveno cenejši sicer ga nebi nihče kupil ...
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a sonic Pe apr 04, 2014 7:52 am

J.McLane je napisal/-a:Seveda pa so odstopanja med proizvajalci različna, lahko zaradi prestavnih razmerij, lahko zaradi dejstva da bencinski motor mora biti bistveno cenejši sicer ga nebi nihče kupil ...


Po tej logiki se proizvajalcem avtov itak ne bi splačalo sploh ponujati bencinarje, bi jih kar ukinili ...
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a pskoda Pe apr 04, 2014 8:21 am

J.McLane je napisal/-a::ue vsi govorite o razliki v litrih, v odstotkih je zadeva veliko bližje.

Bistvena prednost dizelskega motorja v mestu je pa to, da mu ni treba delovati ves čas na stohiometrični mešanici goriva in zraka, temveč je vstop zraka v motor brez omejitve omejuje se gorivo (revna mešanica), pri "neumnem" bencinarju pa se omejuje zrak, goriva pa je vedno toliko, da je potem mešanica stohiometrična. Pri tem nastajajo sesalne izgube ker loputa za zrak povzroča vakum.

Torej še enkrat bistvena prednost dizla v primerjavi z bencinarjem je pri NIZKI MOČI. Tudi zato ta famozni downsizing bencinarjev, saj ti prostornina motorja direktno diktira te sesalne izgube pri nižjih močeh, pri prostorninsko majhnem motorju pa so te nižje moči (brez tlaka turbine) v bistvu že srednje moči. Drugi trik za nižanje sesalnih izgub je pametno krmiljenje ventilov, ki ne potrebuje več lopute za zrak (valvematic, multiair) in direktni vbrizg goriva (revna mešanica).

Dizelski motor bo v prostem teku pokuril samo ca. 0,4 l/h prostorninsko enako velik in zastarel bencinar bo kuril krepko čez 1 l/h (ali tudi do 200% več), sodobni bencinar se proti temu bori z zgoraj navedenimi triki ampak v prostem teku primerljivo zmogljiv še vedno pokuri >50% več goriva kot dizel.


Za ostalo ne bom komentiral, samo tole so pa buče. Bencin vs dizel pri prostem teku ni bistvene razlike (mogoče 0,1l/h v prit dizla oz še manj), ker sem imel prejšnega bencinarja in zdajšnega dizla BC z porabo pri prostem teku (l/h) ;)
Lp
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a J.McLane Pe apr 04, 2014 8:32 am

Ne splača se v bencisnki motor zmetati toliko denarja, da bi bil enako učinkovit kot dizel, ker bi itak pokuril v litrih še vedno 12% več, po večini držav v evropi je pa dizel za nameček še cenejši od bencina.

Torej bencinski motor se prodaja zaradi dejstva ker je tak avto 2k € cenejši in sam motor ni tako kompliciran. Pri teh cenah na energijsko vrednost v gorivu bi pa samo i**** ponujal bencinski avto za enako ceno kot dizel, ki bi pokuril 12% več. Toyota s hibridi mora presegati teh 12%, da jih sploh kdo povoha.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a J.McLane Pe apr 04, 2014 8:39 am

pskoda je napisal/-a:Za ostalo ne bom komentiral, samo tole so pa buče. Bencin vs dizel pri prostem teku ni bistvene razlike (mogoče 0,1l/h v prit dizla oz še manj), ker sem imel prejšnega bencinarja in zdajšnega dizla BC z porabo pri prostem teku (l/h) ;)


Sedaj imaš 2.0 prej si imel 1.6, govorim za prostorninsko enak motor, pa še zastarel povrhu, za sodoben motor še vedno trdim najmanj 50% več.

Če ti 2.0 TDI kuri več kot 0,4 l/h je kriv nek porabnik v avtu, močno dvomim da ti je Astra kurila manj kot 0,6 l/h ali pa ti je BC močno lagal. med 0,4 in 0,6 je že 50% več za bencin.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
gusti85
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 545
Pridružen: Sr nov 18, 2009 2:56 pm
Kraj: Kotlje - Koroška

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a gusti85 Pe apr 04, 2014 8:56 am

Če slučajno koga zanima podatek, kdaj avto najmanj pije imam podatek za Opel astro 1.3cdti ecoflex. Ko sem bil na enem Oplovem tekmovanju iz varčne vožnje (Ecoflex experience 2010, (Danska, Švedska)) mi je njihov inžinir pokazal grafe o porabi glede na hitrost in prestavo. Vsega si nisem zapomnil, vem pa da je imel graf minimum porabe goriva pri 41km/h v 4. prestavi (minimalni obrati na ravnini seveda). Tako, da tisti miti o tem, da avto najmanj pije pri 70 ali 80km/h ne držijo. Tudi v 5. ali šesti prestavi na minimalnih obratih pije več zaradi večjega zračnega upora.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a Energetik81 Pe apr 04, 2014 9:04 am

gusti85 je napisal/-a:Če slučajno koga zanima podatek, kdaj avto najmanj pije imam podatek za Opel astro 1.3cdti ecoflex. Ko sem bil na enem Oplovem tekmovanju iz varčne vožnje (Ecoflex experience 2010, (Danska, Švedska)) mi je njihov inžinir pokazal grafe o porabi glede na hitrost in prestavo. Vsega si nisem zapomnil, vem pa da je imel graf minimum porabe goriva pri 41km/h v 4. prestavi (minimalni obrati na ravnini seveda). Tako, da tisti miti o tem, da avto najmanj pije pri 70 ali 80km/h ne držijo. Tudi v 5. ali šesti prestavi na minimalnih obratih pije več zaradi večjega zračnega upora.
Je tako. S tem da imajo avtomobili z večjo čelno površino optimalno hitrost nižje, manjši in aerodinamični pa višje.
Mit o 80km/h pa delno drži zato, ker se folk s 40km/h ponavadi ne pelje na relaciji, konstantno, ampak ponavadi v mestu, kjer stoji veliko na semaforjih in je veliko pospeševanj.
Dejansko bi imel najmanjšo porabo na 100km tako, da bi se komaj premikal. Vendar to ne drži, ker ima ICE motor pri tako majhni obremenitvi obupen izkoristek.
Pri kakšnem električnem bi pa že znalo to držati.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a pskoda Pe apr 04, 2014 9:07 am

J.McLane je napisal/-a:
pskoda je napisal/-a:Za ostalo ne bom komentiral, samo tole so pa buče. Bencin vs dizel pri prostem teku ni bistvene razlike (mogoče 0,1l/h v prit dizla oz še manj), ker sem imel prejšnega bencinarja in zdajšnega dizla BC z porabo pri prostem teku (l/h) ;)


Sedaj imaš 2.0 prej si imel 1.6, govorim za prostorninsko enak motor, pa še zastarel povrhu, za sodoben motor še vedno trdim najmanj 50% več.

Če ti 2.0 TDI kuri več kot 0,4 l/h je kriv nek porabnik v avtu, močno dvomim da ti je Astra kurila manj kot 0,6 l/h ali pa ti je BC močno lagal. med 0,4 in 0,6 je že 50% več za bencin.


Res da ima dizel večjo prostornino, ampak oba kurita po BC-ju okrog 0,6l/h porabini so izklopljeni no vsaj tisti ki se dajo. BC za opla je lagal zelo malo na tank za seata pa še ne vem koliko laže po moje, da tudi malo.
Drugače nima veze, ker me ne moti ali je 0,4 ali 1l/h. Bolj važen mi je podatek na tank ;)
Lp
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a INFINITI Pe apr 04, 2014 9:42 am

J.McLane je napisal/-a:
pskoda je napisal/-a:Za ostalo ne bom komentiral, samo tole so pa buče. Bencin vs dizel pri prostem teku ni bistvene razlike (mogoče 0,1l/h v prit dizla oz še manj), ker sem imel prejšnega bencinarja in zdajšnega dizla BC z porabo pri prostem teku (l/h) ;)


Sedaj imaš 2.0 prej si imel 1.6, govorim za prostorninsko enak motor, pa še zastarel povrhu, za sodoben motor še vedno trdim najmanj 50% več.

Če ti 2.0 TDI kuri več kot 0,4 l/h je kriv nek porabnik v avtu, močno dvomim da ti je Astra kurila manj kot 0,6 l/h ali pa ti je BC močno lagal. med 0,4 in 0,6 je že 50% več za bencin.


Samo v info - moj bivši 2.0 TDI Superb 140KM je v prostem teku imel vedno 0,6-0,7 l/h porabe ob veliki vročini in klimi pa 0,9 l/h
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
jordan
Novinec
 
Prispevkov: 270
Pridružen: Pe feb 04, 2005 1:49 pm

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a jordan Pe apr 04, 2014 11:52 am

A kaj pogrešaš superba?
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a INFINITI Pe apr 04, 2014 1:44 pm

Ne - služil je svojemu namenu določen čas in to izvrstno - thats it.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a pskoda Pe apr 04, 2014 2:16 pm

INFINITI je napisal/-a:
J.McLane je napisal/-a:
pskoda je napisal/-a:Za ostalo ne bom komentiral, samo tole so pa buče. Bencin vs dizel pri prostem teku ni bistvene razlike (mogoče 0,1l/h v prit dizla oz še manj), ker sem imel prejšnega bencinarja in zdajšnega dizla BC z porabo pri prostem teku (l/h) ;)


Sedaj imaš 2.0 prej si imel 1.6, govorim za prostorninsko enak motor, pa še zastarel povrhu, za sodoben motor še vedno trdim najmanj 50% več.

Če ti 2.0 TDI kuri več kot 0,4 l/h je kriv nek porabnik v avtu, močno dvomim da ti je Astra kurila manj kot 0,6 l/h ali pa ti je BC močno lagal. med 0,4 in 0,6 je že 50% več za bencin.


Samo v info - moj bivši 2.0 TDI Superb 140KM je v prostem teku imel vedno 0,6-0,7 l/h porabe ob veliki vročini in klimi pa 0,9 l/h


Točno tako je tudi pri mojemu 2.0 TDI-ju in ne vem od kje jim 0,4l/h
Lp
 
Gosic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2055
Pridružen: To jan 27, 2009 9:35 pm

Re: Poraba goriva turbo bencinskih motorjev-lastniki

Napisal/-a Gosic Pe apr 04, 2014 2:41 pm

Polo78 je napisal/-a:
Gosic je napisal/-a:Nerazumem kaj je za vas dinamična vožnja? Avtor je navedel hitrost, ki se je gibala 120-134km/h. To po PRAVILIH (če ste opravili izpit) ni cincanje in je vožnja po cestno prometnih pravilih (razen če bi res nekdo kompliciral zaradi 4km/h). Po eni strani pravite, kako avti pijejo, koliko vas stanejo, po drugi strani pa bi vsi vozili 150km/h (minimalno) imeli porabo 4l in ne vem kaj še vse. Avtor je dosegel zelo solidno porabo in dokazal, da se vse da, če se hoče. Eni boste pa pač večni 'dinamičarji' ( kar po prebranem sklepam da so pravila španska vas oz - izpod časti upoštevanje pravil oz nisi pravi moški, če pravila upoštevaš), ki boste kršili pravila v nedogled in jamrali nad drugimi(kako vas kao ovirajo)


Zame dinamična vožnja ni nujno vezana na hitrost, še manj pa da bi bilo to enako divjanju. Ni pa seveda tudi striktno in dosledno upoštevanje vseh omejitev hitrosti, ki so ponekod ter v določenih okoliščinah totalno neživljenske. Gre predvsem za prilagoditev danim razmeram, ko zmanjšaš hitrost kadar in kolikor je to potrebno ter čimprej pospešiš nazaj, da dinamično slediš toku prometa. Vse izven tega okvira, predvsem, ko folk ne pospeši nazaj, ko je to potrebno, je cijazenje in oviranje prometa, ki zmanjšuje njegovo pretočnost. Ker v okviru cestno prometnih pravil, je potemtakem tudi vožnja 40 km/h po AC še dovoljena ampak vprašam se a je kot taka življenska ter nenavsezadnje tudi varna (tveganje naleta od zadaj)?!

Recimo mi, ko vsak dan na AC prevozimo 200 km+, opažamo 2 tipična primera:
1. Omejitev 60 km/h na bivših cestninskih postajah, kjer so že podrli tiste hiške, je naravnost smešna. Povsem varno, če razmere to dopuščajo, se jih da prevozit z recimo 90 km/h. In vsakodnevni vozači se tega v večini držimo, pretočnost prometa je zaradi tega sigurno boljša.
2. Enako velja za predore, pri katerih opažamo, da se v 99% primerih prižgejo rumene luči in omejitev pade na 60 km/h za dobeseden prazen nič, ko nato prevoziš predor in resnično ne vidiš NIČ takega zaradi česar, bi bila potrebna omejitev. In zopet se hitrost prilagodi dejanskim razmeram. Ker, če boš vozil 60 tudi takrat, ko v preglednem delu predora ne bo vidne nevarnosti boš tvegal, da te od zadaj zgazi 40 tonski šleper, v najboljšem primeru boš dobil salvo blendanja. Verjamem pa, da če bi DARS prižigal te semaforje, ko bi bilo to res nujno potrebno, bi se držali te omejitve vsi oz. vsaj večina, vštevši s kamionđijami, ker bi iz vsakodnevnih voženj ter s tem pridobljenih izkušenj enostavno vedeli, da je v predoru nekaj narobe.

In sedaj sledi "nagradno" vprašanje, kdo bo imel nižjo porabo: Tisti, ki bo nonstop zaviral iz 130 na 60 in ponovno pospeševal do 130, ker se bo striktno držal omejitev ali tisti, ki bo zaviral do recimo 90 oz. do hitrosti, ki je lahko še višja, a ob danih razmerah še vedno varna (in daleč od kakega nepremišljenega divjanja) ter pospešil nazaj do 130? Evo, to je tipičen primer dinamične vožnje, ki je varčnejša od vožnje striktno po omejitvah a še vedno v okviru pojma varna vožnja. In ta pospeševanja lahko zlasti pri turbo bencinarjih, o katerih teče debata, še precej bolj vplivajo na porabo kot pri dizlih ali atmosferskih bencinarjih, zato pa prihaja do takih odstopanj.


Glede 60km/h in cestninske postaje se definitino strinjam, ampak tukaj je še ozadje: na vozni pas se za c.p priključujejo tovorna vozila.
V predorih je ozadje drugje in sicer v sestavi ceste. Če še ne veš, je v Trojanah prišlo do vibriranja betona pri vgrajevanju. Pri tem so debelejša (težja) zrna potonila, na vrh pa 'priplavala' manjša in tudi slabše kakovosti (karbonatnega izvora). In zakaj 60km/h: ker je za kritično situacijo to najvarnejše in ker je to tunel. V tunelu se težko rešuje in gasi. V ozadju teh stvari se projektanti ne sprašujejo, kaj si nekdo misli, ker si on pač misli ' da itak nič ni'. Ko je, je hudo - v tunelu. In ko je treba takoj ustaviti, veš da so lahko sekunde dolge skoraj ko minute. Da na taki podlagi dodamo še vodo se lahko zabava prične.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov