INFINITI je napisal/-a:Ne glede na to -osebni avtomobili so zgodba zase in če so pri varčni vožnji še dokaj primerljivi z dizlaši je pri priganjanju drugačna zgodba.
Spodaj je recimo primerjava porabe med čim bolj enako močno bencinsko in dizelsko verzijo avtomobila pri hitrosti 200 km/h
Modell Verbrauch bei 200 km/h
VW Golf GTI 16,9 l
VW Golf GTD 13,3 l
Opel Astra GTC Turbo 20,6 l
Opel Astra GTC CDTI 14,2 l
Mini Roadster Cooper S 17,0 l
Mini Roadster Cooper SD 10,1 l
Mercedes SLK 250 15,2 l
Mercedes SLK 250 CDI 11,2 l
Audi A6 Avant 3.0 TFSI 21,2 l
Audi A6 Avant 3.0 TDI 13,3 l
BMW 550i xDrive 20,1 l
BMW M550d xDrive 15,4 l
J.McLane je napisal/-a:
Torej še enkrat bistvena prednost dizla v primerjavi z bencinarjem je pri NIZKI MOČI. Tudi zato ta famozni downsizing bencinarjev, saj ti prostornina motorja direktno diktira te sesalne izgube pri nižjih močeh, pri prostorninsko majhnem motorju pa so te nižje moči (brez tlaka turbine) v bistvu že srednje moči. Drugi trik za nižanje sesalnih izgub je pametno krmiljenje ventilov, ki ne potrebuje več lopute za zrak (valvematic, multiair) in direktni vbrizg goriva (revna mešanica).
J.McLane je napisal/-a::ue vsi govorite o razliki v litrih, v odstotkih je zadeva veliko bližje.
Bistvena prednost dizelskega motorja
ghandaed je napisal/-a:Ne razumem te čisto. Zgornja tabela o porabi pri 200 km/h kaže, da je velika razlika v porabi tudi pri VISOKI MOČI.
J.McLane je napisal/-a:Seveda pa so odstopanja med proizvajalci različna, lahko zaradi prestavnih razmerij, lahko zaradi dejstva da bencinski motor mora biti bistveno cenejši sicer ga nebi nihče kupil ...
J.McLane je napisal/-a::ue vsi govorite o razliki v litrih, v odstotkih je zadeva veliko bližje.
Bistvena prednost dizelskega motorja v mestu je pa to, da mu ni treba delovati ves čas na stohiometrični mešanici goriva in zraka, temveč je vstop zraka v motor brez omejitve omejuje se gorivo (revna mešanica), pri "neumnem" bencinarju pa se omejuje zrak, goriva pa je vedno toliko, da je potem mešanica stohiometrična. Pri tem nastajajo sesalne izgube ker loputa za zrak povzroča vakum.
Torej še enkrat bistvena prednost dizla v primerjavi z bencinarjem je pri NIZKI MOČI. Tudi zato ta famozni downsizing bencinarjev, saj ti prostornina motorja direktno diktira te sesalne izgube pri nižjih močeh, pri prostorninsko majhnem motorju pa so te nižje moči (brez tlaka turbine) v bistvu že srednje moči. Drugi trik za nižanje sesalnih izgub je pametno krmiljenje ventilov, ki ne potrebuje več lopute za zrak (valvematic, multiair) in direktni vbrizg goriva (revna mešanica).
Dizelski motor bo v prostem teku pokuril samo ca. 0,4 l/h prostorninsko enako velik in zastarel bencinar bo kuril krepko čez 1 l/h (ali tudi do 200% več), sodobni bencinar se proti temu bori z zgoraj navedenimi triki ampak v prostem teku primerljivo zmogljiv še vedno pokuri >50% več goriva kot dizel.
pskoda je napisal/-a:Za ostalo ne bom komentiral, samo tole so pa buče. Bencin vs dizel pri prostem teku ni bistvene razlike (mogoče 0,1l/h v prit dizla oz še manj), ker sem imel prejšnega bencinarja in zdajšnega dizla BC z porabo pri prostem teku (l/h)
Je tako. S tem da imajo avtomobili z večjo čelno površino optimalno hitrost nižje, manjši in aerodinamični pa višje.gusti85 je napisal/-a:Če slučajno koga zanima podatek, kdaj avto najmanj pije imam podatek za Opel astro 1.3cdti ecoflex. Ko sem bil na enem Oplovem tekmovanju iz varčne vožnje (Ecoflex experience 2010, (Danska, Švedska)) mi je njihov inžinir pokazal grafe o porabi glede na hitrost in prestavo. Vsega si nisem zapomnil, vem pa da je imel graf minimum porabe goriva pri 41km/h v 4. prestavi (minimalni obrati na ravnini seveda). Tako, da tisti miti o tem, da avto najmanj pije pri 70 ali 80km/h ne držijo. Tudi v 5. ali šesti prestavi na minimalnih obratih pije več zaradi večjega zračnega upora.
J.McLane je napisal/-a:pskoda je napisal/-a:Za ostalo ne bom komentiral, samo tole so pa buče. Bencin vs dizel pri prostem teku ni bistvene razlike (mogoče 0,1l/h v prit dizla oz še manj), ker sem imel prejšnega bencinarja in zdajšnega dizla BC z porabo pri prostem teku (l/h)
Sedaj imaš 2.0 prej si imel 1.6, govorim za prostorninsko enak motor, pa še zastarel povrhu, za sodoben motor še vedno trdim najmanj 50% več.
Če ti 2.0 TDI kuri več kot 0,4 l/h je kriv nek porabnik v avtu, močno dvomim da ti je Astra kurila manj kot 0,6 l/h ali pa ti je BC močno lagal. med 0,4 in 0,6 je že 50% več za bencin.
J.McLane je napisal/-a:pskoda je napisal/-a:Za ostalo ne bom komentiral, samo tole so pa buče. Bencin vs dizel pri prostem teku ni bistvene razlike (mogoče 0,1l/h v prit dizla oz še manj), ker sem imel prejšnega bencinarja in zdajšnega dizla BC z porabo pri prostem teku (l/h)
Sedaj imaš 2.0 prej si imel 1.6, govorim za prostorninsko enak motor, pa še zastarel povrhu, za sodoben motor še vedno trdim najmanj 50% več.
Če ti 2.0 TDI kuri več kot 0,4 l/h je kriv nek porabnik v avtu, močno dvomim da ti je Astra kurila manj kot 0,6 l/h ali pa ti je BC močno lagal. med 0,4 in 0,6 je že 50% več za bencin.
INFINITI je napisal/-a:J.McLane je napisal/-a:pskoda je napisal/-a:Za ostalo ne bom komentiral, samo tole so pa buče. Bencin vs dizel pri prostem teku ni bistvene razlike (mogoče 0,1l/h v prit dizla oz še manj), ker sem imel prejšnega bencinarja in zdajšnega dizla BC z porabo pri prostem teku (l/h)
Sedaj imaš 2.0 prej si imel 1.6, govorim za prostorninsko enak motor, pa še zastarel povrhu, za sodoben motor še vedno trdim najmanj 50% več.
Če ti 2.0 TDI kuri več kot 0,4 l/h je kriv nek porabnik v avtu, močno dvomim da ti je Astra kurila manj kot 0,6 l/h ali pa ti je BC močno lagal. med 0,4 in 0,6 je že 50% več za bencin.
Samo v info - moj bivši 2.0 TDI Superb 140KM je v prostem teku imel vedno 0,6-0,7 l/h porabe ob veliki vročini in klimi pa 0,9 l/h
Polo78 je napisal/-a:Gosic je napisal/-a:Nerazumem kaj je za vas dinamična vožnja? Avtor je navedel hitrost, ki se je gibala 120-134km/h. To po PRAVILIH (če ste opravili izpit) ni cincanje in je vožnja po cestno prometnih pravilih (razen če bi res nekdo kompliciral zaradi 4km/h). Po eni strani pravite, kako avti pijejo, koliko vas stanejo, po drugi strani pa bi vsi vozili 150km/h (minimalno) imeli porabo 4l in ne vem kaj še vse. Avtor je dosegel zelo solidno porabo in dokazal, da se vse da, če se hoče. Eni boste pa pač večni 'dinamičarji' ( kar po prebranem sklepam da so pravila španska vas oz - izpod časti upoštevanje pravil oz nisi pravi moški, če pravila upoštevaš), ki boste kršili pravila v nedogled in jamrali nad drugimi(kako vas kao ovirajo)
Zame dinamična vožnja ni nujno vezana na hitrost, še manj pa da bi bilo to enako divjanju. Ni pa seveda tudi striktno in dosledno upoštevanje vseh omejitev hitrosti, ki so ponekod ter v določenih okoliščinah totalno neživljenske. Gre predvsem za prilagoditev danim razmeram, ko zmanjšaš hitrost kadar in kolikor je to potrebno ter čimprej pospešiš nazaj, da dinamično slediš toku prometa. Vse izven tega okvira, predvsem, ko folk ne pospeši nazaj, ko je to potrebno, je cijazenje in oviranje prometa, ki zmanjšuje njegovo pretočnost. Ker v okviru cestno prometnih pravil, je potemtakem tudi vožnja 40 km/h po AC še dovoljena ampak vprašam se a je kot taka življenska ter nenavsezadnje tudi varna (tveganje naleta od zadaj)?!
Recimo mi, ko vsak dan na AC prevozimo 200 km+, opažamo 2 tipična primera:
1. Omejitev 60 km/h na bivših cestninskih postajah, kjer so že podrli tiste hiške, je naravnost smešna. Povsem varno, če razmere to dopuščajo, se jih da prevozit z recimo 90 km/h. In vsakodnevni vozači se tega v večini držimo, pretočnost prometa je zaradi tega sigurno boljša.
2. Enako velja za predore, pri katerih opažamo, da se v 99% primerih prižgejo rumene luči in omejitev pade na 60 km/h za dobeseden prazen nič, ko nato prevoziš predor in resnično ne vidiš NIČ takega zaradi česar, bi bila potrebna omejitev. In zopet se hitrost prilagodi dejanskim razmeram. Ker, če boš vozil 60 tudi takrat, ko v preglednem delu predora ne bo vidne nevarnosti boš tvegal, da te od zadaj zgazi 40 tonski šleper, v najboljšem primeru boš dobil salvo blendanja. Verjamem pa, da če bi DARS prižigal te semaforje, ko bi bilo to res nujno potrebno, bi se držali te omejitve vsi oz. vsaj večina, vštevši s kamionđijami, ker bi iz vsakodnevnih voženj ter s tem pridobljenih izkušenj enostavno vedeli, da je v predoru nekaj narobe.
In sedaj sledi "nagradno" vprašanje, kdo bo imel nižjo porabo: Tisti, ki bo nonstop zaviral iz 130 na 60 in ponovno pospeševal do 130, ker se bo striktno držal omejitev ali tisti, ki bo zaviral do recimo 90 oz. do hitrosti, ki je lahko še višja, a ob danih razmerah še vedno varna (in daleč od kakega nepremišljenega divjanja) ter pospešil nazaj do 130? Evo, to je tipičen primer dinamične vožnje, ki je varčnejša od vožnje striktno po omejitvah a še vedno v okviru pojma varna vožnja. In ta pospeševanja lahko zlasti pri turbo bencinarjih, o katerih teče debata, še precej bolj vplivajo na porabo kot pri dizlih ali atmosferskih bencinarjih, zato pa prihaja do takih odstopanj.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov