Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Mr.Gas
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: To dec 07, 2004 10:31 pm

Napisal/-a Mr.Gas To dec 07, 2004 10:37 pm

Poglej tale page:



http://www.lovato.si



Tam maš vse potrebne podatke!!




BODI "IN", VOZI NA PLIN!!!
 
Uporabniški avatar
CyberMatrix
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 98
Pridružen: Ne okt 06, 2002 9:24 pm

Napisal/-a CyberMatrix Sr dec 08, 2004 1:03 am

Zanimivo! :shock: :D

Mr.Gas zanimalo bi me sledeče če mi lahko vsaj probližno odgovoriš glede te naprave:

- je poraba plina po litrih ista kot je pri avtomobilu trenutno poraba bencina?
- OKVIRNA cena tovrstnega sistema (imam pa motor s fergazerjem - brez elektronike)?
- je preklop med bencinom in plinom možen samo med vožnjo ali je mogoče tudi recimo pred zagonom odločiti na kaj naj požene zadeve?

Hvala že vnaprej. Vsekakor tudi prijatelje obvestim o tejle ponudbi pri vas.

Lp,
Andrej
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Sr dec 08, 2004 1:49 am

CyberMatrix je napisal/-a:Delujoci link do te zadeve :?:

VOITH kje je pa ta črni trg nafte? :shock: 8)


firma v kateri sm delu mi se zmer pridno daje magno, ki jo tud placam, ampak sam delno.

drgac pa sm tud vec al mn glavni driver pr nasi bajti, tko da taxiranje ponavad navrze kr neki benza se extra.

uglavnem za enkrat ni krize, k bo, pa presaltam na en 4taktn enduro :>
 
Mr.Gas
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: To dec 07, 2004 10:31 pm

Napisal/-a Mr.Gas Sr dec 08, 2004 6:34 am

Odgovor Cyber Matrixu:

1.Poraba na plinu je cca. 7-10% večja kot trenutna poraba na bencinu,
pri ta novih sistemih imenovanih FAST, pa je poraba celo malenkost manjša od trenutne porabe na bencinu. Vendar pa so FAST sistemi samo
za ta zadnje tipe avtomobilskih motorjev
2. Predelava za avto s vergaserjem pride okoli 150 jurjev (DDV in montaža všteta)
3. Avto naj bi vedno vžgal na bencin in potem kasneje sam preklopi na plin. Je pa možno tudi, da vžgemo na plin, vendar se naj tega ne bi posluževali, baje da ni v redu sa sam sistem.
Čeprav, roko na srce, poznam mehanika, ki montira plinske instalacije v avtomobile, pa svojo Vectro zmeraj vžiga na plin. Bencinski rezervoar ima namreč nonstop prazen :D :D
 
Uporabniški avatar
CyberMatrix
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 98
Pridružen: Ne okt 06, 2002 9:24 pm

Napisal/-a CyberMatrix Sr dec 08, 2004 9:19 am

@Mr.Gas:

1. Cena ki si jo navedel vključuje tudi potrebne naprave - je to okvirna končna cena celega kompleta vključno z delom in davkom ali tukaj pride še kaj zraven?

2. Mogoče veš če iz tega morebiti sledijo tudi kakšne olajšave pri registraciji glede na to, da gre v bistvu tudi za okoljevarstveno predelavo?

Vsekakor zanimiva alternativa. Bom moral malce preveriti kakšni so kaj trendi cen tovrstnega goriva v prihodnosti in se morebiti dejansko odločim.
 
Mr.Gas
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: To dec 07, 2004 10:31 pm

Napisal/-a Mr.Gas Sr dec 08, 2004 12:10 pm

1. Navedena cena je cena, ki jo placa kupec za komplet instalacijo, skupaj z vgradnjo in DDV. Ne vem, ce je tu tud zraven strosek atesta, sicer pa atest stane 17.000 SIT. Ti pa vse papirje z atestom zrihtajo na servisu.

2. Drzava se zaenkrat ni se nic izjasnila, al bojo tu kaki popusti al ne.
Na Hrvaskem npr. avtomobilom predelanim na plin ni treba delat eko testa.
Ko bo voznikov, ki vozijo na plin vec, bo morala tudi drzava to upostevat.
Mislim namrec, da ne more vlada po eni strani govorit o zmanjsevanju emisij in
Kjotskem sporazumu, sama pa ne naredi nicesar, da bi stimulirala take okoljevarstvene predelave.
 
Uporabniški avatar
CyberMatrix
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 98
Pridružen: Ne okt 06, 2002 9:24 pm

Napisal/-a CyberMatrix Sr dec 08, 2004 3:11 pm

Pa še dve bolj klasični ljudski vprašanji če mogoče znaš odgovoriti.

1. Kako dejansko so varni ti rezervoarji za plin v primeru, da se ti dejanski zgodi, da ti nekdo silovito trči v zadek? Obstajajo kakšna testiranja in garancije za take primere kaj vse prenese taka posoda v primeru prometne nesreče?

2. V posodi pomeni en natočen liter ekvivalent enemu litru goriva v klasičnem rezervoarju ali se v plinkskega zadeva polni pod tlakom in gre kaj več noter?
 
Mr.Gas
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: To dec 07, 2004 10:31 pm

Napisal/-a Mr.Gas Sr dec 08, 2004 4:20 pm

1.Avtoplin je tako kot bencin gorljiv, vendar z višjo točko samovžiga, kot jo ima bencin. Plin je v vozilih shranjen v atestiranem jeklenem rezervoarju in pod tlakom do 10 atm, tako da je v tekočem agregatnem stanju. Vsekakor je plinski rezervoar veliko (do 20 krat ) močnejši in odpornejši od bencinskega ali naftnega rezervoarja, ki sta ponavadi ali iz tanke pločevine ali iz plastike. Rezervoar in varnostna armatura sta projektirani tako, da ne more priti do eksplozije niti pri požaru, v primeru težje prometne nesreče pa je dokazano, da sta dodatni ščit pred udarci.
Rezervoar se napolni samo do 80 % prostornine, preostali prostor pa je namenjen temperaturnemu raztezanju tekočine. Tudi vse druge komponente plinske napeljave so atestirane in preizkušene. Če pride do predrtja rezervoarja in vžiga plina, ta gori v usmerjenem plamenu, medtem ko se bencin razlije po površini in ponavadi s svojimi ognjenimi zublji zajame celotno vozilo. Na Dunaju je ta čas v uporabi 400 avtobusov, ki so predelani na plin. V tem mestu uporabljajo LPG v mestnih avtobusih že 30 let in v vsem tem času niso zabeležili niti ene same nesreče, ki bi jo povzročil plin!

2.Avtoplin je lahko hlapljiva tekočina z visokim oktanskim številom 104 (lahko se uporablja v motorjih z večjim kompresijskim razmerjem, kar zmanjša verjetnost »klenkanja« motorja), ki je po svoji energijski vrednosti najbližje bencinu. Kljub temu z enim litrom plina zaradi njegove nižje energijske gostote prevozimo do 20 % manj kilometrov kot z litrom bencina. Do 10 % je manjša tudi moč motorja.

Upam, da je tole nek priblizen odgovor. Ker odgovori niso zrasli na mojem zelniku ;) , je prav, da navedem tudi vire:

http://www.autobild.de
http://www.lovato.si
http://www.autogas-forum.de
avgustovska stevilka revije Zivljenje in tehnika
 
Uporabniški avatar
CyberMatrix
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 98
Pridružen: Ne okt 06, 2002 9:24 pm

Napisal/-a CyberMatrix Sr dec 08, 2004 9:07 pm

No ja prej si rekel, da je poraba večja do 10%, sedaj že do 20%. Očitno so tudi tu razlike.

Sem pa nekoliko izračunal in ugotovil, da nekje če avto kuri 9 litrov bencina trenutno in če upoštevam da bi plina porabil 11% več, ter da prevozim 20.000 km letno, potem po sedanjih cenah privarčujem cc 100.000 SIT letno. Torej bi bila investicija povrnjena nekje v 1,5 leta. Kar je sprejemljivo. Seveda moram pa malce analizirati kako kaj kaže s cenami plina v prihodnje.
 
Mr.Gas
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: To dec 07, 2004 10:31 pm

Napisal/-a Mr.Gas Sr dec 08, 2004 11:32 pm

Napisal sem vire spodaj.
Tole o dvajsetih odstotkih je bilo napisano v clanku v reviji Zivljenje in tehnika.
Napisano pa je do dvajset odstotkov ne dvajset odstotkov; ;)
Iz prakse ti lahko povem, da je razlika v porabi 10%.
Ce ti avto npr. na bencinu pije 8 litrov, ti bo na plinu pil priblizno 9 litrov.

Glede cen plina pa: ce bi se v Sloveniji zgledovali po Evropi, kamor tako radi kukamo,
bi morala biti cena plina priblizno pol manjsa od cene bencina.
V EU se pogovarjajo o še nižji stopnji trošarin za avtoplin.
Za primerjavo nekaj cen po Evropi:
-v Nemciji je npr. povprecna cena avtoplina 135,6 SIT za liter (bencin je 284,13 SIT/l)
-v Italiji od 120,00 do 132,00 SIT za liter(bencin je 276,26 SIT/l)
-na Madzarskem od 136,00 do 149,00 SIT za liter (bencin je 254,00 SIT/l)
-na Hrvaskem 98,00 SIT za liter (bencin je 224,44 SIT/l).
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Če dec 09, 2004 7:12 pm

Mr.Gas je napisal/-a:Glede cen plina pa: ce bi se v Sloveniji zgledovali po Evropi, kamor tako radi kukamo, bi morala biti cena plina priblizno pol manjsa od cene bencina.


Kaksna je pa v resnici :?:
 
Uporabniški avatar
Josephe
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 629
Pridružen: Pe jan 10, 2003 8:25 pm
Kraj: LJ-črnuče

Napisal/-a Josephe Če dec 09, 2004 7:18 pm

cene plina:
MB: 135
LJ: 148
Kozina: 115
Koper: 135
*Ribnica: 100
* ne obratuje pozimi

Sneto iz zgoraj navedene strani.

LP Joseph
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Če dec 09, 2004 7:30 pm

Josephe je napisal/-a:cene plina:
MB: 135
LJ: 148
Kozina: 115
Koper: 135
*Ribnica: 100
* ne obratuje pozimi

Sneto iz zgoraj navedene strani.

LP Joseph


Zanimivo :shock: Se pravi, da se res splaca samo tistim iz Kozine in Ribnice... :P
 
JozeK
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: Sr nov 10, 2004 12:49 am

Napisal/-a JozeK Če dec 09, 2004 8:40 pm

Ja, 58 SIT razlike med najdražjo ceno plina in ceno bencina je tebi tako ali tako zanemarljivo.
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Če dec 09, 2004 8:46 pm

Js bi pa 100+ oktanskega rabu... Ke se že to dobi?
Slika
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Če dec 09, 2004 10:23 pm

JozeK je napisal/-a:Ja, 58 SIT razlike med najdražjo ceno plina in ceno bencina je tebi tako ali tako zanemarljivo.


Ocitno ne poznas dovolj dobro slabih strani uporabe plina. Ce bi bilo tako lepo in enostavno, kot ti mislis, bi se verjetno skoraj vsi vozili na plin, pa osebno prav NOBENEGA ne poznam ;) Slabosti izbire omenjenega goriva si najprej se enkrat podrobno preberi, potem bomo pa naprej debatirali, ce bos se pri volji... 8)
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Če dec 09, 2004 10:24 pm

Pug! je napisal/-a:Js bi pa 100+ oktanskega rabu... Ke se že to dobi?


Baje par 100 km severno... ;)
 
JozeK
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: Sr nov 10, 2004 12:49 am

Napisal/-a JozeK Pe dec 10, 2004 7:48 am

No, čakam, da mi ti razložiš slabe lastnosti plina. ;)
Če pa ti nobenega ne poznaš, ki se ne vozi na plin, je pač tvoj problem.
Sedem milijonov ljudi se pač po tvojem vsekakor moti!!
Vožnja na plin pač ni za vsakogar, ti si pač mogoče med njimi.
Jaz raje pač plačujem za liter plina 100- 148 SIT kot pa za liter bencina 206 SIT, al pa za nafto 200 SIT.
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Pe dec 10, 2004 10:03 pm

JozeK je napisal/-a:No, čakam, da mi ti razložiš slabe lastnosti plina. ;)
Če pa ti nobenega ne poznaš, ki se ne vozi na plin, je pač tvoj problem.
Sedem milijonov ljudi se pač po tvojem vsekakor moti!!
Vožnja na plin pač ni za vsakogar, ti si pač mogoče med njimi.
Jaz raje pač plačujem za liter plina 100- 148 SIT kot pa za liter bencina 206 SIT, al pa za nafto 200 SIT.


Motis se, jaz sem z bencinom cisto zadovoljen in na splosno nimam problemov 8)

Slaba lastnost plina je predvsem ta, da se ga ne dobi povsod. Ze v Ljubljani taksnih crpalisc ni napretek, morda je celo samo eno ali dve, ne vem... In ce se moras tja peljat vsakic, ko imas prazen tank, naredis dodatnih xx km v obe smeri, se ti ne zdi? Naslednja slabost je ta, da ti rezervar za plin zavzame kar precejsen del prtljaznika, oziroma ce vozis Citroena ZX, kot ga trenutno jaz, kar CEL prtljaznik... Jaz pa vcasih rad tudi kaj nalozim :? Glavna slaba lastnost plina pa je, da napeljave ni kar tako enostavno prestaviti iz enega v drug avto, ce ga zamenjas. In jaz menjam avtomobile zelo POGOSTO :( No, in vseeno bi se morda odlocil za plin, ce bi delal res veliko kilometrov na leto, za mojih 10.000 se mi pa niti slucajno ne izplaca :roll:

To je seveda samo moj primer, me pa prav veseli, ce plin tebi recimo ustreza in si s taksnim gorivom zadovoljen ;) Tudi jaz bi rad enkrat preizkusil plin, ampak ob vsem nastetem se mi bo to izplacalo sele v primeru, ce se bom preselil v Ribnico... :lol:
 
JozeK
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: Sr nov 10, 2004 12:49 am

Napisal/-a JozeK So dec 11, 2004 2:26 pm

Dobro zate, ki si zadovoljen z bencinom. Ker delaš 10.000 km letno ga lahko mirne duše plačuješ po 206 SIT za liter.
Za tako kilometražo se ti plin res ne splača.
Če pa delaš tako kot jaz 30.000 km in več na leto, pa vsekakor je računica.
Zaenkrat je pač tako, da če živiš v MB, LJ, KP, Kozini al pa v Ribnici, al pa kje blizu meje s Hrvaško, Madžarsko, Italijo, ni problem natankat plin. Temu, da pač nimaš črpalke pred nosom, se v tem primeru prilagodiš. Jaz si pač pot organiziram tako, da grem mimo črpalke s plinom. V MB pač ni problem, če se s Tabora zapelješ v shoping v Europark, bom pa že še tistih 500 metrov do Plinarne naredil.
Glede prostora v prtljažniku pa takole: omisliš si rezervoar, tak kot sem si ga jaz. Vzameš pač rezervoar v obliki rezervne gume (torodialni), ki ga tudi spraviš v prostor za rezervno kolo. Ti rezervoarji so manjše kapacitete kot običajni cilindrični, vendar pa ti ostane na razpolago cel prtljažni prostor.

Btw., Ribnica je čisto lep kraj, zato razmisli ;)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 8 gostov