Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ So avg 21, 2004 12:49 pm

lublancan je napisal/-a:turbodizli niso za kratke razdalje ker se ti v tistih 5-10km komi segreje motor in turbina, ko pa se to zgodi pa ti že ugasneš auto
poleg tega se ti to cenouno ne izplača ker nek turbodizl na kratkih razdaljah ne pokur tako zelo mal
potem je tu še cena avtomobila ki je pri dizlih večja
seprav da če nardiš mal kilometrou in na kratke razdalje dizl ni dobr, če hočš neki pršparat morš nardit kar velik kilometrou


Ja v 30 km se šele ogreje.. dej no nehi pisat neumnosti :roll:
V 5 km lahko ne pa šele po 10-ih
PS: še pred petimi km normalne vožnje

Vsi govoriste da je tudi cena dražja... ma tudi bol drži ceno potem k ga prodaš :!: :!:
LP 8)
Slika
 
Uporabniški avatar
Loopz
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 738
Pridružen: To feb 24, 2004 3:47 pm

Napisal/-a Loopz So avg 21, 2004 1:41 pm

večina dizlov se primerno ogreje po cca 8 km vožnje...to je dejstvo...
...poleg tega pa turbinski motor vedno trpi, če ga vročega ugasnemo...še proizvajalci sami priporočajo, da razgret motor nekaj časa pustimo teči v prostem teku (za turbodizle tudi do 10 min) preden ga ugasnemo...
GTI
ITR
E30
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ So avg 21, 2004 1:49 pm

OJEJ OJEJ OJEJ kakšne bedarije

Kolko dizlov si že vozu :?: (novejših)

Zakaj 10 min (za ga ugasnit :arrow: to se pravi da če sm zmenjen nekje ob neki uri morm it 10 min prej da ga bom lahko 10 min pustil da laufa u prazno):?:

Zakaj 8 km za se ogret :?:

Od kje ti tej podatki :?:
LP
Slika
 
Uporabniški avatar
woolff
Uporabnik
 
Prispevkov: 1276
Pridružen: Ne jan 11, 2004 5:12 pm
Kraj: Lukavci

Napisal/-a woolff So avg 21, 2004 2:05 pm

Kot so že povedali je dizel res delno modna muha, res porabi manj, vendar je malo dražji za nakup. Večji problem je v tem, pa tega veliko kupcev ne vidi tako, da se tak avto splača, če res naredimo nad 25kkm na leto. In najslabše za tak avto je: živim v mestu, delam v mestu; torej vožnje vsak dan v službo, oddaljeno do 3 do 5 km. To je najslabše kar lahko narediš za turbino. Ravno ko se segreje jo vročo ugasneš (how stupid can you get ). Ampak te težave se bodo pokazale šele čez nekaj let, morda pri drugih ali tretjih lastnikih (pri nekaterih tudi pri prvih, saj odpovedi turbine niso redki). Ampak večina jih je veselih, da jim avto enkrat na leto, ko gredo na morje in motor dejansko uporabijo za namen, zaradi katerega je bil narejen, pokuri za 30% manj goriva.

Tako da, če imaš večino kratkih voženj bi jaz razmislil bodisi o bencinarju, ali (če ti je vseeno da nikamor ne gre) o dizlu brez turbine.


Se podpišem pod to :wink:

Nisem siguren ampak bom vseeno napisal.Z comonrail tehnologijo pri bencinarjih je ekperimentiral mitsubishi (zelo podobno kot pri dizlih) ampak se stvar ni izšla. Podoben princip delovanja so se mi zdi imeli GDI motorji.
Če se bojiš brzine prelepi števec!
 
Uporabniški avatar
Loopz
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 738
Pridružen: To feb 24, 2004 3:47 pm

Napisal/-a Loopz So avg 21, 2004 2:09 pm

na vsake toliko časa vozim:

fiat stilo 1.9 jtd 80 km - da se ogreje hladilna tekočina, potrebuje 4-5 km zmerne vožnje...olje se ponavadi ogreva enkrat počasneje kot hladilna tekočina...s tega sklepam, da je olje primerno ogreto, avto pa primeren za tiščanje po cca 8,9 kilometrih zmerne vožnje...nobena znanost, doktor...

bmw x5 3.0d 218 km - ima merilec temperature olja, ki se na 90 stopinj povzpne po približno 6-8 kilometrov vožnje, pa tudi potem avta ne stisnem do konca...

po mojem mnenju in najbrž še koga drugega...so turbinski motorji, tako dizelski kot bencinski precej bolj občutljivi na raztezanje materialov...tiščanje mrzlega turbinca je enako pogubno kot hitro ugašanje razgretega...misel o 10 minutnem čakanju ni zrasla na mojem zeljniku, pač je to ob priložnosti omenil serviser na škoda servisu, ko ga spraševali o primernosti ugašanja razgretega turbodizelskega motorja...res pa je, da tistih deset minut velja za daljše ture, npr z morja, ko motor neprestano laufa v veliko različnih režimih, npr tura na avtocesti, razni vzponi in spusti, ravnine, hitri ovinki itd...sam npr. tudi svojega N/A bencinca po turi na avtocesti nikoli ne ugasnem takoj, počakam vsaj 5 min...enkrat primerjaj kako se strese motor, če ga ugasneš totalno razgretega ali pa če ga pustiš nekaj časa teči v prostem teku...razlika je očitna :wink: ...

...sicer pa napisano ni nobena znanost, to so obče znana dejstva...če se še nisi seznanil z njimi, se mi tvoj pežojček kar malo smili :) ...
Zadnjič spremenil Loopz, dne So avg 21, 2004 2:11 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
GTI
ITR
E30
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon So avg 21, 2004 2:10 pm

Doctor206 je napisal/-a:OJEJ OJEJ OJEJ kakšne bedarije

Kolko dizlov si že vozu :?: (novejših)

Zakaj 10 min (za ga ugasnit :arrow: to se pravi da če sm zmenjen nekje ob neki uri morm it 10 min prej da ga bom lahko 10 min pustil da laufa u prazno):?:

Zakaj 8 km za se ogret :?:

Od kje ti tej podatki :?:
LP


10 minut je najbrž mišljeno kot skrajnost, če si ga pred tem npr. turiral od LJ do Kopra nonstop pr blokadi, za normalno vožnjo ga praktično ni treba (zadnji kilometer ali dva voziš počasneje), za bolj športno do minuto ali dve (največ tri).

Zakaj pustit ohlajat? Dej enkrat ga turiraj pol pa takoj ugasni pa pejd poslušat kako po mašini poka k se ohlaja. Kolk morš bit glup da ne veš da je to slabo. :evil: Se dogaja pr vseh mašinah, sam če pa vročo mašino direkt ugasneš da nauš bošček revček plačal še tist centiliter goriva, pol ti pa res ni pomoči. Jest pr svojem avtu non-stop ohlajam avto na ta način, pa je atmosferski bencinar. Jasno da ga še vedno ugasneš ko je vroč, samo vseeno ni tak šok za celoten sistem.

Zdej baje pr BMW razvijajo električno vodno pumpo (ne vem al bo dodatna al edina), da bo, ko boš prispel na cilj, avto lahko ugasnil, pumpa pa bo še vedno delala in krožila vodo po sistemu ter s tem motor počasi ohlajala. Super, baje da se zelo podaljša življenjska doba motorja.
Slika
 
Uporabniški avatar
woolff
Uporabnik
 
Prispevkov: 1276
Pridružen: Ne jan 11, 2004 5:12 pm
Kraj: Lukavci

Napisal/-a woolff So avg 21, 2004 2:10 pm

Res je priporočeno, da dizla po priganjanju pustiš na mestu stati okrog 5 minut, da se turbina ohladi. Fora je v tem, da sama turbina nima nekega hlajenja in, če bi avto takoj ugasnil se lahko turbina tako močno segreje, da zažari. Ponavadi jo takrat "potegne" in je čez čas fuč. Sem že imel priliko to videti
Če se bojiš brzine prelepi števec!
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon So avg 21, 2004 2:15 pm

woolff je napisal/-a:Res je priporočeno, da dizla po priganjanju pustiš na mestu stati okrog 5 minut, da se turbina ohladi. Fora je v tem, da sama turbina nima nekega hlajenja in, če bi avto takoj ugasnil se lahko turbina tako močno segreje, da zažari. Ponavadi jo takrat "potegne" in je čez čas fuč. Sem že imel priliko to videti


Res je, so baje tastare Lancie (pomoje Integralke) mele turbine k so se tko blazn hitr vrtele, da si odprl motorni pokrov po kaki vožnji in je turbina dejansko žarela.
Slika
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ So avg 21, 2004 2:16 pm

Tukaj nobedn ne govori da ga bo stiskal takrat k bo delal mal manjše ture :!: :wink:

Ne mi govort samo od turbodizlih ker tudi pri turbo benzincih je treba počakat preden ga ugasneš če ga kaj tiščiš :!:

Z ohlajanjem se strinjam nism reku da ne sam NE PRETIRAVAT :!:

Se pravi :arrow: če ga normalno voziš ga lahko uporabljaš tudi za 5 km razdalje,
če ga pa hočeš stiskat morš mal počakat in nrdit kakšen km več :P .
IN če ga ne stiskaš ni treba nevem kolko ohlajat turbine

Kot vidiste se z enimi stvarmi strinjamo :P

LP 8)
PS: se mi zdi da smo malo zaidli off topic :lol:
Slika
 
maček
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 589
Pridružen: Pe avg 06, 2004 4:25 pm

Napisal/-a maček So avg 21, 2004 3:21 pm

lublancan je napisal/-a:turbodizli niso za kratke razdalje ker se ti v tistih 5-10km komi segreje motor in turbina, ko pa se to zgodi pa ti že ugasneš auto
poleg tega se ti to cenouno ne izplača ker nek turbodizl na kratkih razdaljah ne pokur tako zelo mal
potem je tu še cena avtomobila ki je pri dizlih večja
seprav da če nardiš mal kilometrou in na kratke razdalje dizl ni dobr, če hočš neki pršparat morš nardit kar velik kilometrou


Sam prašu bi te če maš dizla jest ga mam in te izpodbijam pri vseh točkah.

Sicer se mi pa ta debata itak zi brez veze, ker pristaši dizlov govorijo svoje nasprotniki pa svoje. Največ traparija se mi pa zdi da komentirajo dizla v glavnem tisti k ga še oelal niso, pa tud veredostojen odgovor tisih NI, če ga majo doma in niso oni lastniki.

Smešno se mi zdi, da majo tolk povedat proti o rentabilnosti o nakupni ceni in o počasnem ogrevanju itd itd. Bulšit. Dizel se res počas greje vendar vozš tud 2000 obratov z njim manj, kar pa vemo da ni usodno za motor. Turbine pa niso s plastilina, moja je navajena vsega hudega pa DELA DELA.

Sam pr naft na let pršparam do 100 000 SIT-ov zdej nej mi pa še en oproreka. Avto mam 4 leta in bo vsaj še eno leto. A sem pršparu a nism. Poleg tega pa po zmoglivosti so bencinarji že dolg dolg za dizli. V mestenmu okolju se sploh izkažejo ker so zlo odzivni že pri 1700 obratih odvisno od tipa.

Tema se je pa itak odprla ker dizel kupit in ne primerjava med dizlom in bencincem. Katerikoli sodobni nakup dizla različnih znamk je upravičen če boste naredili z njim vsaj 50 000 km. Če ne pa ne kupujete avtomobila ampak se z avtobusem ukrog vozte, ker se ne splača investirat tolk pol v pleh.
 
maček
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 589
Pridružen: Pe avg 06, 2004 4:25 pm

Napisal/-a maček So avg 21, 2004 3:24 pm

Pa še to turbine ni ko avto prpeleš s poti kjer si ga turiru ga ni treba pustit pržganga na mestu. Tist k to govori se še nikol z dizlom vozu ni.
Ko ti z avtoceste zapeleš se itak vozš saj neki minut z manjšo hitrostjo med tem časom se pa turbina ohladi. Tud pozim ni panike.

Jest tega ne deljam pa ma avto 80k kilometrov pa kaj, turbina pa vse ostalo dela k urca.

Poraba je pa vsaj 4 litre manjša od bencinarja. Lohk govorite po svoje sam vi dajete tolk več za bencin in ne jest.
 
gerchy
Moderator foruma
 
Prispevkov: 631
Pridružen: Po jan 20, 2003 2:41 pm
Kraj: 03

Napisal/-a gerchy So avg 21, 2004 3:35 pm

To, da se dizel pocasi ogreva je cisto dejstvo. Pozimi denimo, je potrebno tudi 10 ali 20 minut voznje, da se motor popolnoma ogreje. Zato imajo boljsi avtomobili grelce, ki skrbijo za dodatno gretje motorja in kabine (webasto). Drugo dejstvo je, da je zivljenjska doba turbo dizlov kar krajsa, zaradi vecjih tlakov. Ampak kot je nekdo ze omenil - to bo vidno sele cez nekaj casa. Ugasanje vroce turbine ni priporocljivo pri nobenem motorju, morda malo manj pri dizlu, kjer se ne vrti tako hitro kot drugod.
 
fric
Novinec
 
Prispevkov: 368
Pridružen: Po jan 20, 2003 12:16 pm

Napisal/-a fric So avg 21, 2004 4:13 pm

Nixxon je napisal/-a:Zdej baje pr BMW razvijajo električno vodno pumpo (ne vem al bo dodatna al edina), da bo, ko boš prispel na cilj, avto lahko ugasnil, pumpa pa bo še vedno delala in krožila vodo po sistemu ter s tem motor počasi ohlajala. Super, baje da se zelo podaljša življenjska doba motorja.


Ne bom trdil, ampak mislim, da sem tako (dodatno) pumpo videl pri starem cliu 1.8 16v.

Kar se pa dizlov tiče. Imel sem ga cca. pol leta, pa ga še lep čas ne bom hotel videt, pa dam za bencin kolker dam. Pa ne govorte mi o navoru, ker ni ga večje žalosti kot dizel, ki se niti zavrtet noče. Ko so pri nas predstavili Alfo GT, sem probal model z dizelskim motorjem, pa ko je motor ravno nekako oživel je bilo vsega konec - rdeče polje. Sori ampak za mene to ni. Ja če bi bil trgovski potnik in bi naredil dnevno 500km relacije. Potem se splača, drugače ne (moje mnenje).
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ So avg 21, 2004 4:19 pm

Ta kraganja nebojo nikoli prišla do konca za je bolše da se držimo TEME
LP 8)

PS: da mi ne nobedn več napiše da dizel ne gre nikamor :!: (lahko če misli navadnega SDI :P )
Slika
 
maček
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 589
Pridružen: Pe avg 06, 2004 4:25 pm

Napisal/-a maček So avg 21, 2004 4:52 pm

fric je napisal/-a:
Nixxon je napisal/-a:Zdej baje pr BMW razvijajo električno vodno pumpo (ne vem al bo dodatna al edina), da bo, ko boš prispel na cilj, avto lahko ugasnil, pumpa pa bo še vedno delala in krožila vodo po sistemu ter s tem motor počasi ohlajala. Super, baje da se zelo podaljša življenjska doba motorja.


Ne bom trdil, ampak mislim, da sem tako (dodatno) pumpo videl pri starem cliu 1.8 16v.

Kar se pa dizlov tiče. Imel sem ga cca. pol leta, pa ga še lep čas ne bom hotel videt, pa dam za bencin kolker dam. Pa ne govorte mi o navoru, ker ni ga večje žalosti kot dizel, ki se niti zavrtet noče. Ko so pri nas predstavili Alfo GT, sem probal model z dizelskim motorjem, pa ko je motor ravno nekako oživel je bilo vsega konec - rdeče polje. Sori ampak za mene to ni. Ja če bi bil trgovski potnik in bi naredil dnevno 500km relacije. Potem se splača, drugače ne (moje mnenje).



Me prov zanima kva maš za en stroj.
 
high octan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 25
Pridružen: Če dec 12, 2002 11:18 pm

Napisal/-a high octan So avg 21, 2004 4:55 pm

Dizl lahko dobro potegne če ma vso sodobno tehnologijo pa še turbino povrh, seveda, daj vse to na bencinarja, pa dizla še videti ne boš več hotel- kaj dobiš formulo 1
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ So avg 21, 2004 5:50 pm

high octan je napisal/-a:Dizl lahko dobro potegne če ma vso sodobno tehnologijo pa še turbino povrh, seveda, daj vse to na bencinarja, pa dizla še videti ne boš več hotel- kaj dobiš formulo 1


Ko to nardiš pokliči :mrgreen: :lol: :EE
se grava pelat :vrum
Zadnjič spremenil Doc_, dne So avg 21, 2004 5:59 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Slika
 
Uporabniški avatar
woolff
Uporabnik
 
Prispevkov: 1276
Pridružen: Ne jan 11, 2004 5:12 pm
Kraj: Lukavci

Napisal/-a woolff So avg 21, 2004 5:59 pm

Dečki tisti časi so minili, ko je dizelski motor delal tudi pod vodo in si z njim lahko naredil milijon kilometrov. :wink:

Drugače pa ste (smo) že res čisto off topic :P :D
Če se bojiš brzine prelepi števec!
 
high octan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 25
Pridružen: Če dec 12, 2002 11:18 pm

Napisal/-a high octan So avg 21, 2004 6:01 pm

Je bilo že narejeno sam poglej kakšne mašine imajo honde
 
Uporabniški avatar
Loopz
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 738
Pridružen: To feb 24, 2004 3:47 pm

Napisal/-a Loopz So avg 21, 2004 6:01 pm

woolff je napisal/-a:Dečki tisti časi so minili, ko je dizelski motor delal tudi pod vodo in si z njim lahko naredil milijon kilometrov. :wink:

Drugače pa ste (smo) že res čisto off topic :P :D


:wink:
GTI
ITR
E30
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov