Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
povzek
Novinec
 
Prispevkov: 355
Pridružen: Sr mar 12, 2003 12:46 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a povzek Ne nov 07, 2004 11:38 pm

tomaz40 je napisal/-a:Sem probaval bit tih pa ne morem tko da po vrsti:

Zakaj obsojate čoveka, če ga sploh ne poznate. Nej vem povem, da ko sem jest prvič dobil avto, sem vozil po AC 110, ker sem bil enostavno presran. Niso vsi manijaki na cestah kot očitno vi, ki takoj ko dobite ključe na AC pa probat kolk hitr gre pa na ovinke kolk se ceste drži. Jest sm se zavedal da nimam pojma o vožnji.

Glede tega, kdo bo plačal za avto. Ma dejte no. Sej vam ne bo noben računa poslal. Če je smrkavc dobro vzgojen, bo čuval avto, če je vzgojen tko da se ničesar ne čuva ga pač ne bo.

Grega: Sej se strinjam s tabo glede Volva. Upoštevat pa morš, da je imel že kot nov porabo cca 10 litrov tko da ma zdej kvečjemu kakega več. Ker mali nima bonitet, bo plača zavarovanje da bo še 14 dni pisano gledal. Ko bo kej crknilo bo spet kriza.

Povzek: Ne vem sicer kolk si star in če imaš izpit, ampak če ti foter ponudi Volvota, s servom, ogrevanimi sedeži in švedskim gretjem za pozimi. A res misliš da bi rekel ne hvala grem na bus? JAPAJADE!!! Še posebej če živiš izven mesta kjer študiraš in vozi bus 3-4x na dan. Zbudi se!

DarkDog:A veš kolk maš placa na zadnjih sedežih, medtem ko se Megane in Honda skrijeta? :twisted: Drugač pa če gleda folk na avto se gre za plehpi*** ki tko al tko niso vredne zgubljanja besed.

Glede manevriranja: Nej ima ladjo, pa tut če avto vredn 300 jurjev podrsa ob škarpo bolš kot da podrsa pol ko bo imel cca 7 al pa 8 mio vredn stroj. Nej se zdej navadi.

Skupno: Če bo mali delal cca10.000 km na leto ali manj bi jest raje kupil večji avto. Če pa namerava nabijat kilometre bo pa pri starem avtu preveč stroškov.


No, str bom 21, izpit mam pa že tut kr lep cajt in pa JA, fotr mi je ponujov volvota (ok, ni mel ogrevanih zicov), pa sm reku ne in si raj kupu saxoja! Tko da ne govorim tja u tri dni ampak govorim iz izkušn! Sm pač pristaš manjših avtov, "ladje" mi grejo pa na živce!

Se pa strinjam s tabo, volvoti so res na pol tanki, in je splošno znano, da so zelo varni avti! Sej ne rečm, volvo ni slb avto, sam ni pa to avto za voznika začetnika!

Kr se pa tiče tega, ko si napisov, nej kr "drsa ob škarpo"; kako bi blo pa teb da bi en takle ob tvoj avto na parkirišču mal podrsov, a bi pol tut reku "še dobr de nima avta za 7, 8 mio" :?:
Slika
 
Uporabniški avatar
Dugi7
Novinec
 
Prispevkov: 415
Pridružen: Pe jun 04, 2004 11:36 pm
Kraj: bogu izza nogu

Napisal/-a Dugi7 Ne nov 07, 2004 11:39 pm

{Grega} je napisal/-a:
Dugi7 je napisal/-a:1. golf5
2. fiesta
3. polo po krajšem razmisleku


Kako je možno Dugi7, da bi se rajš usedel v Polota? Je štos al resno mislš?

A obstaja kdo, ki mi lahko pove komu naj verjamem Dugi7-ju ali _Jerry_-ju?
Če ima prav Dugi7, pol je cela moja filozofija avtomobilov napačna.

LP G.

Glej sej ne rečem da volvo ni varen, samo men se zdi da je še vedno bolš met varnostno bolj napreden avto, kokr se pa samo zanašat na količino pleha in mašine pred tabo. Sicer pa če se bo normalno vozil se mu ne bo v nobenmu zgodilo hujšga, če se pa misle pri 150 u steno zaletet mu pa ne pomaga ne volvo pa ne polo.
SIMPLY CLEVER
 
Uporabniški avatar
bOnZy
Novinec
 
Prispevkov: 359
Pridružen: Sr avg 27, 2003 11:49 pm
Kraj: Breg pri Žirovnici (okolica Bleda)

Napisal/-a bOnZy Ne nov 07, 2004 11:56 pm

jest bi priporočou ksnga cliota 1.2 alpa peugeota 206 1.1 :)
pUt tHe pEdAl oN tHe mEtAl iN sEkAj oViNkE!! :>

Slika
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Po nov 08, 2004 12:01 am

Dugi7 je napisal/-a:Sicer pa če se bo normalno vozil se mu ne bo v nobenmu zgodilo hujšga, če se pa misle pri 150 u steno zaletet mu pa ne pomaga ne volvo pa ne polo.


:con
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Re: Sestra kupuje mulcu avto (varnost)

Napisal/-a reber Po nov 08, 2004 9:21 am

Samotar je napisal/-a:
{Grega} je napisal/-a:Sestra kupuje sinu avto in odlocajo se med Peugeot 106 in Polo 1.0.
Jaz sem zgrozen, ker mu kupujejo tko majhen avto in ne pomislijo na to, da se tak avto v nesreci veliko slabse odreze kot kak vecji. Jaz jim zato predlagam naj mu kupijo npr. star Volvo 940 ali Safrane, samo da je velika ladja; pa ceprav velik starejsi kot bi za isti denar dobili Peugeot 106.

A kdo ve za plasticno primerjavo (ne jaz, ne sestra nismo strokovnjaki za avte) - kaksna je res razlika, ce se zaletis pri npr. 60 na uro celno v drug avto, pa mas Polota ali pa Volvo 940? Jaz tistih NCAP testov nic ne razumem, tudi ce mi nekdo rece; ta avto je dobil 5 zvezdic ...mene zanima kaj to pomeni v praksi (v stilu: s tem avtom dobis volan v v prsni kos, s tistim pa samo koleno odrgnes ...) , da bom znal to bolj prepricljivo razlozit sestri.

LP G.


Jst sm pa zgrožen nad tem, da si mulc ne bo sam avta kupil. Ker ga bodo kupil stari mu bo čist vseen če ga bo zvrvu. Sej bojo že druga kupil, ane.

Pa kaj noriš s nevem kakšnimi galejami ? A veš kok košta vzdrževanje velikega nekoč luksuznega avta ?? Greš iz ene skrajnosti v drugo, iz Polota na tavelzga Volviča.
Kup si naj en avto nižjega srednega razreda (Astra, Golf, ...) s mašino do 1.8 in bo cena registracije in vzdrževanja precej normalna. Sploh pa bo to prvi avto. Ki ga bo po možđnosti krstil. Za prvi avto, bi mu jst predlagal kakšnega ZX-a al pa Tipota. ZX je mal menj prostoren je pa bl udoben oz. ima bolj potovalno podvozje.


Jaz sem tudi zgrožen, naj si mulc sam kupi avto.

Če je začetnik naj si kupi škodo favorit, je poceni in če ga bo malo opajsal, se ne bo za sekirat. je pa tudi dokaj varen avto, je kar močno zasnovan. Čeprav nima airbag in abs in ne vem kaj, to še ni pomankljivost, saj je abs samo potuha in se potem folk zanaša samo še na tehniko, ki pa ni vsemogočna, čeprav močno pomaga.
Naj se najprej nauči vozit z navadnim avtom ene par let.
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 Po nov 08, 2004 9:33 am

povzek je napisal/-a:No, str bom 21, izpit mam pa že tut kr lep cajt in pa JA, fotr mi je ponujov volvota (ok, ni mel ogrevanih zicov), pa sm reku ne in si raj kupu saxoja! Tko da ne govorim tja u tri dni ampak govorim iz izkušn! Sm pač pristaš manjših avtov, "ladje" mi grejo pa na živce!

Se pa strinjam s tabo, volvoti so res na pol tanki, in je splošno znano, da so zelo varni avti! Sej ne rečm, volvo ni slb avto, sam ni pa to avto za voznika začetnika!

Kr se pa tiče tega, ko si napisov, nej kr "drsa ob škarpo"; kako bi blo pa teb da bi en takle ob tvoj avto na parkirišču mal podrsov, a bi pol tut reku "še dobr de nima avta za 7, 8 mio" :?:


Če imaš keš pol lahko rečeš ne Volvotu in si kupiš saxoja. Ampak večina študentov nima tolko denarja. In če bi bila tvoja edina izbira Volvo al pa LPP? A bi še zmer reku da Volva nočeš?

Volvo je glih tolk avto za začetnika kot katerikoli drug. Jest vozim Volva odkar imam izpit. Stereotip pa je, da je Volvo za starejše.

Avto mi na parkplacu lohk podrsa z minijem la pa Volvom. Večja težava pri parkiranju z večjimi avtomobili so majhne ovire, ki jih ne vidiš (škarpe, ograje, kaki stebri,...)
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Van
Novinec
 
Prispevkov: 222
Pridružen: Ne sep 05, 2004 2:42 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Van Po nov 08, 2004 12:16 pm

Sto ljudi, sto mnenj. Pa naj si pač kupjo kar jim paše, j.b. ga.
Omejitve so stare kot človek.
 
Uporabniški avatar
STENTOR
Uporabnik
 
Prispevkov: 853
Pridružen: Če sep 30, 2004 6:38 pm

Napisal/-a STENTOR Po nov 08, 2004 1:00 pm

pred nekaj meseci sem vidu tik pred mano ful hud kreš in sicer se je model brez glave prpelu polno v ovinek in, ker seveda ni mogu obvladat svojga golfa 2 je trčil v pred mano vozečo zafiro. kaj se je zgodilo? že ko sem videl kako je počlo sem vedu, da tip v golfu ni mogu preživet, mama in sin v zafiri pa sta stopila iz avta in jima ni bilo nič. tako nekako zgleda, če se s starim avtom zabiješ v novga. če bi mu jaz kupoval avto bi mu kupu nekaj srednjega z abs-om in airbagi in čimbolj novega. sam prosim ne kakega malega, kjer ti pri trku porine armaturo v noge ( saxo )! moje mnenje ;)
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan Po nov 08, 2004 1:27 pm

novejši kot je bolj je varen
in večji kot je bolj je varen
glede na to da se tle ne kupuje nouga passata, alfe....
je treba najdt kompromis
seveda obstajajo tud izjeme, recimo swift, ki so relativno nove in nevarne
aja pa razlike med airbagom izpred 10 let in zdaj so kr velke
da ne omenjam, da je treba vsakih 10 let zamenjat bombico s plinov v airbagu, ker če ne je skor isto k če ga ne bi blo

btw a to mu bo family sponzorirala auto, vse registracije, benz, vse servise??? sej to bi lahk že nou auto kupl
če bo mogu mulc kdaj kšne velke gare registrirat oz pelat na servis vam bo za auto zeloooo hvaležen
podpis
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 Po nov 08, 2004 1:36 pm

audi4ever je napisal/-a:pred nekaj meseci sem vidu tik pred mano ful hud kreš in sicer se je model brez glave prpelu polno v ovinek in, ker seveda ni mogu obvladat svojga golfa 2 je trčil v pred mano vozečo zafiro. kaj se je zgodilo? že ko sem videl kako je počlo sem vedu, da tip v golfu ni mogu preživet, mama in sin v zafiri pa sta stopila iz avta in jima ni bilo nič. tako nekako zgleda, če se s starim avtom zabiješ v novga. če bi mu jaz kupoval avto bi mu kupu nekaj srednjega z abs-om in airbagi in čimbolj novega. sam prosim ne kakega malega, kjer ti pri trku porine armaturo v noge ( saxo )! moje mnenje ;)


Se strinjam. Pri avtu s 160 ali več km se bodo kmalu začeli problemi. Treba je najt kompromis med velikim in starim ter novim in srednje velikim. Jest majhnih avtov tut povoham ne. Sicer mi že tko niso všeč tej ''sesalci na stereoidih'', pa še varnost je velik minus. Jest bi mojemu kupil nekaj v rangu Golf4, Nova Astra, Megane,... Manjšega pri moji hiši ne bo NIKOL!!!!
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po nov 08, 2004 3:28 pm

Dugi7 je napisal/-a:
{Grega} je napisal/-a:
Dugi7 je napisal/-a:1. golf5
2. fiesta
3. polo po krajšem razmisleku


Kako je možno Dugi7, da bi se rajš usedel v Polota? Je štos al resno mislš?

A obstaja kdo, ki mi lahko pove komu naj verjamem Dugi7-ju ali _Jerry_-ju?
Če ima prav Dugi7, pol je cela moja filozofija avtomobilov napačna.

LP G.

Glej sej ne rečem da volvo ni varen, samo men se zdi da je še vedno bolš met varnostno bolj napreden avto, kokr se pa samo zanašat na količino pleha in mašine pred tabo. Sicer pa če se bo normalno vozil se mu ne bo v nobenmu zgodilo hujšga, če se pa misle pri 150 u steno zaletet mu pa ne pomaga ne volvo pa ne polo.


Mel sem saab 9000 2.0 turbo 16V letnik 1987 z vso opremo kar je bilo takrat možno dobit v tem avtu. Pri malo čez 20km/h sm se zaletu v terenca( u bistvu se je on vame zaletel čelno). Na mojem saabu je odpadla plastika okoli tablic in pokrivila se je tablica. pa mala rajsica se je poznalaq na odbijaču. Na tadolgem pajerotu so bile razbite okrasne štange, odbijač in okrasne štange so se mu zapičile v gumo.

Pri 40km/h sm zdrsnil iz ceste in odbil kup peska (približno 5 kubikov ga je bilo). Cel kup peska sem prestavil za 2 metra, avto pa smo malo popraskam in spredaj odlomljen spojler in ukrivljena interkuler in kiler za klimo(vendar ne preluknjana, tako da sta oba normalno delovala).

S saabom letnik 87 si upam pri 80km/h zaleteti čelno v katerikoli avto od teh treh, ki si jih napisal in ti zagotavljam da bom prišel skozi po možnosti brez poškodb in da bom zapeljal skozi fiesto in polota, v golfu bi se pa ustavil pri zadnjih sedežih, vendar bi na svojem avtu odprl vrata in normalno izstopil. Videl sem nesrečo, ko je s saabom 9000 pri 180km/h(stoosemdeset kilometrov na uro) zapeljal(i****) čez 2 polni črti in treščil v ničhudega slutečega voznika renaulta 5 brez bremzanja. Od petke ni nič ostalo na saabu so pa reševalci odprli vrata in dali tipa na nosila, ker mu je zlomilo nogo in je bil u šoku - mel je rahle notranje krvavitve, po 2h dneh je bil izven bolnice in je šel kupit drugega saaba. Nesreča je bila pa na medvedjeku(stara tropasovnica proti trebnjem).
Sodelavec je razbil svojega saaba 9000 na celovški v ljubljani ko mu je nekdo pri 130km/h priletel v levi bok avtomobila. Iimel je "samo" polomljena rebra od varnostnega pasu.

Tko da kdor reče da je en nov polo bolj varen recimo od 20 let starega saaba ali volvota se moti!!!
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Po nov 08, 2004 3:50 pm

BTW...če bi men fotr reku, kaj bi mel, al tistga Volvota za 370k, al pa Polota 00' za kajpavemkok dnara, bi vsekakor zbral Volvota...pač nisem tak da bi si ugled kupoval z avtomobilom, za tako malo denarja, ti pa tisti Volvo definitivno ponuja MNOGO več udobja in če že ne varnosti, vsaj občutka varnosti...pa še ni avto "za divjat" tko ko bi na Polota najbrž kaj kmalu romale lite felge, šroke gume, zatemnjene luči in poln gas...ali pa ne...
Skratka Volvu manjka za moj okus edino klima...in to je to...za 370k SIT super avto! Voziš se pa ko lord ;)
Neki sm pa pozabu...glede na to da mu bodo avto financirali starši, mu ga bodo verjetno tudi vzdrževali...zgornje mišljenje, je bilo napisano upoštevajoč finančni priliv staršev!!! ;)

LP
Zadnjič spremenil Slide, dne Po nov 08, 2004 5:05 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Po nov 08, 2004 4:10 pm

{Grega} je napisal/-a:
Dugi7 je napisal/-a:1. golf5
2. fiesta
3. polo po krajšem razmisleku


Kako je možno Dugi7, da bi se rajš usedel v Polota? Je štos al resno mislš?

A obstaja kdo, ki mi lahko pove komu naj verjamem Dugi7-ju ali _Jerry_-ju?
Če ima prav Dugi7, pol je cela moja filozofija avtomobilov napačna.

LP G.


1 in 2 isto, 3 pa ... vprašanje, kako se misliš zaletet.
Ne vem, zakaj rinete v skrajnosti. Meni se zdi najboljša izbira (velikostno, cenovno, tudi za vzdrževanje, po opremi in varnosti) nekaj takega:
http://www.avto.net/2004/osebna/oglas.asp?ID=193329

@nebivedu: probaj se s tako trdim avtom z 80 na uro zaletet v betonsko ograjo ali kaj podobno nezmečkljivega. Če avto ni dovolj zmečkljiv in ne prevzame dovolj energije trka, se ta pač prenese na vsebino. Ta je pa precej občutljive sorte. Je pa res, da avto letnika okoli 90 seveda niso več take sorte (in sem prepričan, da tisti saab po trčenju s petko ni bil več vozen in ne spredaj podoben avtu, je pa vozinik preživel).
Slika
 
Vuso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 677
Pridružen: Po maj 10, 2004 10:55 pm
Kraj: Lj

Napisal/-a Vuso Po nov 08, 2004 10:19 pm

Gricko je napisal/-a:VUSO-noben ni fovš, samo je preveč maminih ali atijevih sinčkov, ki z 18+ dobijo kakega BMWja(al pa kej močnega) in se začnejo preseravat z avtom, ki ima 200+ HP, medtem ko sam mulc nima nikakeršnih iskušenj!ABS,ESP.....vse to pomaga, vendar le do ene mere, pol pa ostanejo samo še iskušnje!!
Aja, kaj je pa narobe z 101 ali tipoti.....Res ni prov varen avto, ampak pri 100+ km/h je vsak avto nevaren!!!
LP


Najprej: nč nimam prot 101-kam,yugecom,tipotom...sam niso glih višek kar se tiče varnosti,lege na cesti.... ;)
ja jst upam da niste vi taki kokr se bojite da bo mulc.gas do konca pa podirat rekorde na AC....
jst mislm da je zadeva taka.če ma mulc u glavi bi lahko vozu imprezo wrx, če pa nima bo pa naredu štalo s čimerkol.tud yugo gre 150 pa še mal klančka.....pa me zanima kje maš bolši filing pr 150.yugo al polo?če greš ša u steber je pa itak vseen.
mislm da so stare ladje velik bl varne kar se zabijanje tiče.mali novejši avtki majo pa abs, laži jih je obvladat k so manjši pa lažji...

p.s.valda bo mel tud on kej pr tem u čem se bo vozu.če mu bote neki uturil tega ne bo čuvu
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Po nov 08, 2004 10:24 pm

No, pa zacnimo ;)

Sicer nikjer vec ne najdem tistih knjig od fizike, kjer smo resevali take naloge, ampak bom poskusil osnovne stvari pojasnit s pomocjo osnovnih formul iz strojniskega prirocnika :?

Primer: Trk dveh teles

Imamo dve telesi (v nasem primeru sta to avtomobila) z masama m1 in m2. Ti dve telesi imata vsak svojo hitrost, recimo jima v1 in v2. Za lazje razumevanje predpostavimo, da se telesi gibljeta po isti premici, drugo proti drugi in kot posledica v nasem primeru nastane celno trcenje. Kar nas v primeru celnega trka dveh avtomobilov zanima, je predvsem hitrost in SMER gibanja vsakega od teh dveh teles PO trku. To je najbolj pomembno zato, ker do najhujsih poskodb v avtomobilu pride tedaj, ko je pojemek najvecji oziroma gibanje celo SPREMENI SMER -avto se odbije in se zacne gibati v nasprotno smer. Z naslednjim primerom bom prikazal, kako velike so te sile (pojemki) v dveh razlicno tezkih avtomobilih med celnim trcenjem...

Podatki:

Za zacetek vzemimo, da se zaletita Pizo 106 in Volvo 760. Masa Pizoja (m1) = cca. 800 kg, masa Volva (m2) = cca. 1600 kg. Za prvi primer vzemimo, da sta hitrosti obeh avtomobilov enaki, torej v1 = v2 = 20 m/s (kar je 72 km/h). Upostevamo, da je trk delno elasticen (o tem nekaj vec kasneje) in da je koeficient elasticnosti e = 0,25. Iscemo hitrosti avtomobilov po trku, torej u1 in u2. Formuli za ta primer sta sledeci:

u1=v1-(1+e)(v1+v2)(m2/m1+m2)

u2=(-v2)+(1+e)(v1+v2)(m1/m1+m2)

Ko to izracunamo, dobimo podatek, da se je Pizo po trcenju odbil s hitrostjo u1= 13,33 m/s (=48 km/h), Volvo pa s hitrostjo u2= 3,33 m/s (=12 km/h).

Zdaj pa pozor. Ne samo, da se je avtomobiloma po trku zmanjsala hitrost, ampak je gibanje obeh avtomobilov celo spremenilo predznak in sta se ODBILA vsak na svojo stran. Ce torej sestejemo velikosti (absolutni vrednosti) obeh hitrosti za posamezni avto pred in po trcenju, ugotovimo, da je za Pizoja efekt priblizno enak, kot ce bi se s 120 km/h zaletel v mirujocega Volva, za Volva pa ustreza posledici trka v mirujocega Pizoja s 84 km/h... Ti dve stevilki sta zelo pomembni, ker ponazarjata pojemek v obeh vozilih, ki ga obcutijo potniki in rezultat kaze, da na potnike v Pizoju delujejo v primeru trcenja z dvakrat tezjim avtomobilom za malo manj kot POLOVICO VECJE OBREMENITVE (v smislu pojemkov), kot delujejo na potnike drugega, tezjega vozila v tem trcenju, tocno razmerje je 1:1,43 :idea:

Taksen vpliv ima torej masa (po domace: teza) vozila, ki pri gibajocem telesu doloca vztrajnostno silo. Poleg tega, da potniki v Pizoju ob trku s tezjim vozilom obcutijo posledice svoje lastne lahkosti (tole sem malo smesno povedal, ampak mislim, da veste, za kaj gre :lol: ), pa pri trcenju igra veliko vlogo tudi konstrukcija vozila, tako imenovane "zmeckljive cone". Te niso od vceraj, ampak jih v (evropskih) avtomobilih najdemo ze tudi pri 50 in vec let starih avtomobilih, le da so danes veliko bolj efektivne, kot so bile vcasih. Cilj konstrukterjev avtomobilov je namrec v tem, da bi se kljub prihranku pri tezi deformacije na avtomobilu pojavile le na tistem mestu, ki je za to predvideno (zazeljeno), ne pa tudi drugje. Ker pa nikoli ne ves, od kje bo prisel udarec, moras skleniti dolocen kompromis, ce noces, da bo avto pretezak ter posledicno prepotraten, in umetnost je narediti dober kompromis. Ideje na papirju so nekaj, dogajanja v praksi pa nekaj povsem drugega, zato so vcasih pri poskusnih trcenjih razbili veliko avtomobilov, danes pa si (tudi s pomocjo znanja iz teh realnih trkov) pomagajo z racunalniki. Vcasih, ko racunalnikov se niso tako koristno uporabljali, so torej za vecjo varnost avtomobilu preprosto dodali vec plocevine in to je bilo vse. Tako so na racun materiala prihranili (takrat zelo drage) razvojne stroske (beri: v poskusnih trcenjih unicene avtomobile) in sicer kot receno na racun vec (debelejse) plocevine in vecje porabe goriva, ki so jo taksni avtomobili trpeli. Ampak :!: Vsi avtomobilski proizvajalci se tega problema niso lotili tako nalahko, temvec so v iskanje resitev vlozili ogromno truda in znanja (s tem pa tudi denarja). To so bile predvsem velike avtomobilske hise, kot je bil recimo Mercedes, pa tudi malo manjse (ki so zato imele temu primerno tezje delo), recimo Volvo in SAAB ;) Predvsem zadnja dva sta varnost v avtomobilu postavila na prvo mesto in zato razvila kar nekaj inovacij na to temo. Avtomobili iz teh dveh his so scasoma postajali vse bolj varni, kljub enaki tezi, kot so jo imeli njihovi predhodniki. Tipicen primer dokaj lahkega, a se vedno neverjetno mocnega avtomobila je recimo SAAB 900 iz konca sedemdesetih let, ki je po trdnosti karoserije priblizno enak veliko tezjim avtomobilom, med "tezkokategorniki" pa naziv zmagovalca v sedemdesetih nedvomno pripada Volvu 244. Svedi so na zacetku med evropejci absolutno vodili zaradi enormnega stevila v poskusih unicenih avtomobilov, kasneje pa so jih (zaradi velikoserijske proizvodnje) dohitele se druge tovarne, na primer Mercedes in BMW. Od teh dveh sta seveda najbolj varna razred S in serija 7, v svoji kategoriji pa vsekakor mocno izstopata tudi razred E in serija 5. V devetdesetih letih so bili tako najvarnejsi avtomobili v zgornjem srednjem razredu SAAB 9000, Volvo 850, Mercedes E in BMW 5xx. Danes so ti avtomobili v povprecju stari po 10 let, zato so izgubili ze vecino svoje vrednosti in jih lahko dobimo prakticno zastonj, temu primerno poceni pa so tudi (novi in rabljeni) rezervni deli zanje in posledicno stroski vzdrzevanja. Potem sta tu se stroska porabe in registracije, ampak o tem malo kasneje. V enem od naslednjih poglavij se bom lotil tudi izracuna primerjalnih stroskov med novejsim avtomobilom nizjega razreda (Reno Clio) in starejsim avtom visjega srednjega razreda (BMW 520), ki ju zelo dobro poznam. Toliko zaenkrat ;)
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR Po nov 08, 2004 11:36 pm

Dugi7 je napisal/-a:
{Grega} je napisal/-a:A so stroški (če odšteješ registracijo in benz) res tolk večji pri tem Volvu kot pri enem Polotu?

a ni sta reg. pa benz dost? Pa bognedaj da ti gre kaj k vragu!


Grega > zakaj pa mislš da so 10 let stari veliiiki avti tok pocen ??
Ker je vzdrževanje drako kot za novega.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Uporabniški avatar
Dugi7
Novinec
 
Prispevkov: 415
Pridružen: Pe jun 04, 2004 11:36 pm
Kraj: bogu izza nogu

Napisal/-a Dugi7 To nov 09, 2004 8:55 am

_Jerry_ tisti izračuni so vse lepo in prav ampak ne upoštevajo zmečkljivih con itd. Domnevam pa da si bolj za Volvota?
SIMPLY CLEVER
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To nov 09, 2004 9:15 am

Prvo kot prvo da razčistimo.... ne navijam za noben avtek.... malmu pa želim čim več varnosti.... odločitev je itak njihova.
Ampak me je premamlo ko se vsi menite o trkih.... prilagam slikco ko se je u petko pri 80km/h čelno zaletel AUDI80. Škoda da nimam slikce kabine od petke.... ampak verjeli ali ne.... kabina je od znotraj ostala nepoškodovana (oki pustmo to da je voznik zvil volan in pa da je uničil zategovalnike varnostnega pasu itd...) ampak kaj me je najbol šokiralo je blo to da je mel voznik sam zlomljeno klučnico (posledica varnostnega pasu) no pa še slikca:
Slika

Iz slikce je lepo razvidno kako se je motor zapeljal pod karoserijo in da se je karoserija povila (prevzetk pojemka energije) ampak še enkrat povdarjam da notranjost kabine je ostala nedeformirana (oki manjše spremembe ampak ne tko da bi bli potniki u nevarnosti)
Pa še enkrat povdarjam tale post ni zato da bi navijal za mali avtu al pa celo za petko... da ne bo kdo tko razumel.
Namen tega poste je samo to da povem (vsaj moje mišljenje) da če je tale petka... ki je stara prek 10 let... uspela tko dober prenest tale trk.... pol ni hudiča da en polo letnik 2000+ ne bi bil še bolje narjen.Mali avtki tud niso tko nedolžni glede varnosti...
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 To nov 09, 2004 9:37 am

@lisko: Ja tale s petko je imel dosti sreče. Namreč če pogledaš so leva vrata popolnoma deformirana, streha ima kar nekaj cviklov. Glede na izgled avta in na to, da ima varnostno kletko popolnoma deformirano bi lahko rekel, da če bi se peljal katerikoli avto cca 10 km hitreje bi se za voznika petke huje končalo. Poleg tega je bil zaleten tako, da je motor porinilo na desno stran in ga zabilo nazaj. Če bi to gledal zrcalno torej da bi se Audi zaletel tako da bi motor porinilo na levo nazaj, bi imel voznik volanski drog namesto kravate, ker kolikor vem volanski drogi v petki niso bili teleskopsko zložljivi pri trku.

Vsak avto ima nekaj prednosti in nekaj pomankljivosti. Po moji pameti je treba izbrat eno srednjo varianto. Jest sem pač nor na ladje. Večji kot je boljše se počutim, tko da če bi izbiral med Polo-m in Volvom bi sigurno izbral Volva. Pol so pa še stroški......
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To nov 09, 2004 10:00 am

tomaz40 je napisal/-a:@lisko: Ja tale s petko je imel dosti sreče. Namreč če pogledaš so leva vrata popolnoma deformirana, streha ima kar nekaj cviklov. Glede na izgled avta in na to, da ima varnostno kletko popolnoma deformirano bi lahko rekel, da če bi se peljal katerikoli avto cca 10 km hitreje bi se za voznika petke huje končalo. Poleg tega je bil zaleten tako, da je motor porinilo na desno stran in ga zabilo nazaj. Če bi to gledal zrcalno torej da bi se Audi zaletel tako da bi motor porinilo na levo nazaj, bi imel voznik volanski drog namesto kravate, ker kolikor vem volanski drogi v petki niso bili teleskopsko zložljivi pri trku.

Vsak avto ima nekaj prednosti in nekaj pomankljivosti. Po moji pameti je treba izbrat eno srednjo varianto. Jest sem pač nor na ladje. Večji kot je boljše se počutim, tko da če bi izbiral med Polo-m in Volvom bi sigurno izbral Volva. Pol so pa še stroški......


Sej pravm da moj namen posta ni bil provokatorske narave.... ampak me je premamlo ko se gre lih o trkih. In šokirala me je ta petka ko sem jo vidu.In po podrobnem pregledu te petke ( hotu sem kupit motor) sem ugotovil da notranjost kabine ni bla skor nič deformirana :shock: ampak oki pustmo to....
Trki so tko al tko relativni... kaj če u trenutko trska gledaš nazaj..... kaj če maš glavo prek okne... kaj če.... možnosti miljon in še.... lahk butneš z ne vem kako ladjo pa boš umrl lahk pa isto butneš z jugičem pa boš preživo.... pri trkih je tok faktorjev da je hudo.
Men osebno ladje niso všeč ampak vsak ima svoj okus.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 20 gostov