Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če nov 18, 2004 9:52 pm

tomaz40 je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:tomaz40 dej razlož ti pojem klenkanje...... klenkanje se pojav pri nenadzorovanem vžigu mešanice u cilindru..... nikakor pa nima nič opravit s hladnim zagonom in podobno.
To kar se pa tebi sliši je pa predvžig..... na jugičih smno včasih tko nastavljal predvžig.... u breg da se je mal matru pa če slišu tipičen kovinski zvok je to pomenlo preveč predvžiga....... in si ga dal mal manj in je blo ok. In to se teb sliš ne pa kako udarjanje ležajev ob ne vem kaj..... kaj misliš da je pol metra lufta not al kaj? :) Ne me prijet za besedo ampak mislim da oljni film ki se ustvari med površinama znaša par mikronov.


Ja možno da si midva mal različno predstavlava kaj pomeni klenkanje. Glih razložit ti pa ne morem. Avto nardi: kleng kling klong :lol: .


Ja tud možn..... sam dam pa roko u ogenj da se ti ne slišijo ojnični ležaji.... prej ventili. Ker sej pa ojnica ne opleta not okol ročične gredi da bi to tko hudo ružlo.... bil pa sem poleg ko je odnesl ojnične ležaje.... avtek je že laufo.... sam ne bi laufal več kot par minutk. Tko da ojnični ležaji ti ziher ne tolčejo :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ Če nov 18, 2004 10:00 pm

vR5GTT je napisal/-a:Men se pa čudn zdi zakaj nebi pumpa mazala pri nizkih obratih sej skoz dela ko je avto prižgan in zakaj lih v leru nebi mazal!! Sej se sliš k zalaufaš avto da je nekej časa glasn pol pa utihne to seprav mazanje je! Sorry če se motim nej en sam ornk razloži zakaj takrat ne maže-pumpa laufa!!!!


ja itak da maže....ampak pumpa se vrti t obrati motorja in ti so v prostem teku minimalni,tako da se med vožnjo poveča pretok olja...

no tko kot je povedal lisko....ima čisto prav....

le zakaj nekateri tko radi komplicirate :roll: ok. lepo da pomagate ter svetujete...ne pa neki brezveznega pametovat,ok?
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
mitja320
Novinec
 
Prispevkov: 327
Pridružen: Pe avg 29, 2003 2:15 pm

Napisal/-a mitja320 Če nov 18, 2004 11:11 pm

Ne bom rekel, da je 100% pravilno, ampak jaz delam tako:


Ko avto prižgem počakam 15 sekund. Če je ročni zaug ga držim na čim manjših obratih, če je kak idiotski polavtomatski, ki nabije takoj na 4000 ga takoj zmanjšam. V temu času olje sploh pride na vsa mesta, kjer bi moral biti in takrat mu obrati samo škodujejo.

Po tem pustim avto pol minute do minuto, da se vsaj osnovno segrejejo stene cilindrov, ventili, glava...., da ni takoj šoka na polno. Ponavadi tudi vozim na ca. 1300-1500 obratov še kakih 500 m.

Za tem vozim normalno, ampak samo do 2.000 obratov (če imate mlinček z 1200ccm dodajte 1000 obratov). Če grem na obvoznico pač vozim 78 :D . Tisti zrak, ki piha po motorju ga niti približno ne ohlaja toliko, da bi se zaradi tega kdorkoli lahko sekiral. Avto se mora čimprej peljati zato, ker v leru izgoreva minimalno bencina in ga ogreva počasi, med vožnjo pa veliko več in se zaradi tega prej segreje (pogoj je, da termostat dela). Ko se segreje hl. tekočina vozim do 3.000 obratov in šele po najmanj 10 kilometrih, ko se segreje tudi olje gre lahko avto v višje obrate. Razna logična razmišljanja, da se olje ogreje tako hitro kot voda propadejo takoj, ko vidiš avto, ki ima vgrajen števec temperature olja. Pri vsem tem je pa še vedno treba paziti, da ne stiskate gasa preko polovice, ker takrat izgoreva preveč bencina in se avto ogreva prehitro. Materijali v motorju so različni in se morajo ogrevati približno enako, čene pride do obrabe in zvijanja določenih delov.

No, in avto je končno ogret :P


In še nekaj primerov iz prakse. Sodelavec je na avtu, ki je imel 200.000 km hotel pokazati, koliko konjev ima. Takoj mrzlega je stisnil do blokade v prvi in drugi prestavi. Čez en teden je opazil smetano na pokrovčku za dolivanje olja. Zvilo mu je glavo in prepihalo tesnilo. Imel je srečo, da glava ni počila. Drugi primer je pa fotr in njegov biser ruske tehnike Lada Samara. Parkirana je bila zmeraj v garaži, tako da jo je takoj mrzlo stisnil do 4.000 obratov, da je prilezel iz garaže. Nekajkrat se mu je tudi izpraznil akumulator in ko smo ga porinili ga je polnil še pol minute na obratih. Avto je delal BP do 150.000km, tudi olja ni pil in potem ga je prodal. S temi nasveti lahko malo podaljšate življenjsko dobo motorja, če boste pa samo speljali in vozili normalno pa tudi ne bo krize.

Ko sem že napisal roman lahko dodam še to. Ko prižigate avto stisnite sklopko tudi če je v leru, da štarter ne rabi vrteti še menjalnika. Ugasnite tudi luči pred štartom, da ne gorijo med verglanjem.
 
Uporabniški avatar
Josephe
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 629
Pridružen: Pe jan 10, 2003 8:25 pm
Kraj: LJ-črnuče

Napisal/-a Josephe Če nov 18, 2004 11:22 pm

OK da se voda mora segret to razumem, sam zakaj olje?
Olje najbolje maže pri 70-80 C ko pa je ogret na delovno temp je pa na 110C ( temp. so približne ). Torej zakaj ne bi smel pritisni avta ko je voda ogreta na del. temp. (80-90 C ) olje pa je še na 70C?

LP Joseph
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe nov 19, 2004 12:30 am

Bistvo vse te teme pa tko nikoli ne bomo dokazali. ALi je prav da ogrevaš avto na mestu....... ali je prav da se takoj odpelješ z zmernimi obrati......... mislim da še ni nobenga ki bi točno zanl reč: temu je pa avto crknu zato ker je mrzlega na mestu ogreval ali pa drug primer: ta avto je pa crknu zato ker se je lastnik odpeljal zakoj po štartu z zmernimi obrati......
Ali bo pa avto zdej zarad al enega al drugega šel pač 20kkm manj........ se pa po moje tud noben ne sekira. Vsi se boste verjetn strinjal da ali če uporabljamo prvo metodo (segrevanje na mestu) ali pa drugo metodo (takoj štartamo z zmernimi obrati) in če avtek uporabljate normalno vsakdanje za primere katere je avtek narjen, bo verjeten tak avtek kamot zdržu rečmo prek 200kkm ali pa še več.Zdej ali bo potrebna generalka pri 220kkm namest na 200kkm....... pa mislim da tud ne idra neke vloge.Itak motor ni večen torej crknu bo enkrat zdej pa al bo crknu par kkm prej ko bi lahko........ je pa spet brezveze debatirat.
Torej nekaj povprečnega bi lahk rekli da in ogrevanje na mestu in vožnja v zmernih obratih....... vse je nekak pravilno.Ampak zmernih obratih zdej kok so tisti obrati....... je tko al tko odvisn od avta do avta. Sam prakticiram to foro.
Pripeljem do glavne ceste kjer se morem uključit u promet...... lepo zmerno speljem in lepo počas menjujem. Pridem lepo do pete pri 70km/h in potem mu dam nekje mal manj kot polovico gasa........ avtek zmerno pospešuje in u rangu dveh km pride do 120...... kar pa je tudi končna za to cesto (beri: več je že extrem).
Ampak fora je tudi da grem od punce kjer mam 2km do avtoceste, se pravi avtek še ni ogret, in dam u peto pri 70km/h in mu dam spet ist gasa........ in tko kot se avtek segreva tko pridobiva na hitrosti....... zanimivo kajne? Sem pa probu z ogretim...... dost dost prej je dosegu bogih 150 kmh kok ma tudi končno.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
twingo16v
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 46
Pridružen: To avg 31, 2004 1:14 pm

Napisal/-a twingo16v Pe nov 19, 2004 10:23 am

Mate je napisal/-a:... Ce sedaj moja prvotna predpostavka drzi, se je v ogrevanju na standgasu motor obrabil z 10000 obrati, pri ogrevanju z voznjo pa s 15000 obrati. Po tej logiki je ogrevanje z voznjo za 50% slabse za motor, kot pri ogrevanju na mestu. Tud ce pogledamo s stalisca okolja, je avto porabil neko majhno kolicino bencina na obrat masine pri ogrevanju na mestu. Pri ogrevanju med voznjo pa je bila ta kolicina goriva na obrat povprecno precej vecja. Iz tega stalisca je to tudi za okolje slabo.



Če gledamo tvojo predpostavko in še predpostavim, da avto vžgeš zato, da kam prideš :lol:

1. primer : ogrevanje na mestu:
10.000 (za ogrevanje na mestu) + 15.000 (ko se že nekam peleš in rečmo že prideš do cilja = 25.000 obratov obrabe.

2. primer: ogrevanje med vožnjo
15.000 (za ogrevanje med vožnjo in hkrati se že pripelješ do cilja) = 15.000 obratov obrabe.

Krepko je zmagal 2. primer. Razen, če bi avto ogreval med vožnjo tako, da bi se po ulici pa po dvorišču gor pa dol fjakou, ko bi pa ogrel pa gas proti službi :rofl !

Torej vsedi se v avto, vžgi takoj, dej telefon ven iz žepa k te tišči, pripni varnostni pas, naštimej radio in se lepo odpelji, brez kakih hudih štartov, oz. ne dat pedal za gas do konca, kljub temu da so obrati nizki. Načeloma maš lahko tud mal več obratov na mašini, sam tako da jih nadzoruješ, torej da je stopalka za gas minimalno pritisnjena.

Torej najbolj pomemben pri tem ogrevanju je okoljski vidik. Z ne-ogrevanjem na mestu imamo manjšo porabo bencina, manjše emisije. Pustimo naravo najmanj tako lepo ali bolj kot je sedaj našim zanamcem.

Pa tole še enkrat (copy past) iz ene druge teme če je kdo spregledal:
Ogrevanje na mestu ni priporočljivo predvsem zaradi onesnaževanja okolja. V prostem teku rabi motor za doseganje delovne temperature več časa kot pod ustrezno obremenitvijo. Zaradi tega se tudi katalizator na delovno temperaturo segreva dalj časa, posledično so na tistem mestu zelo velike količine škodljivih plinov. To v zvezi s katalizatorjem velja samo za bencinarje, kar pa iz vidika okolja ne pomeni, da dizel ne onesnažuje če ga ogrevaš na mestu. Mrzel motor ima namreč tudi slabše izgorevanje, kar pomeni nečist izpuh in za povrh še na enem mestu. Druga slabost ogrevanja na mestu je mazanje. Npr. drsni ležaji začnejo funkcionirati šele pri določeni vrtilni hitrosti, ko se med grednjo in pestom ustvari ustrezen film maziva-olja. Prav zaradi tega je pogosto vžiganje motorja neugodno, saj motor nekaj ms deluje na suho - brez olja. Nekateri motorji imajo tudi precej neenakomeren prosti tek, kar dobesedno pomeni da ob nihanju vrtljajev pri nizkih vrtilnih hitrostih gred udarja ob pesto. To "udarjanje" pri osebnih avtomobilih sicer ni problematično, zna pa biti pri težkih dizelskih motorjih (tovornjaki, ladje, . ..)! Ostalo o raztezanju, kot je že nekdo napisal pa tudi velja. Torej če se na mestu dlje časa segreva tudi dlje časa gibajoči se deli deluje izven tolerančnega območje, zaradi tega je motor dlje časa podvržen intenzivnejši obrabi.
 
mitja320
Novinec
 
Prispevkov: 327
Pridružen: Pe avg 29, 2003 2:15 pm

Napisal/-a mitja320 So nov 20, 2004 6:26 pm

Josephe je napisal/-a:OK da se voda mora segret to razumem, sam zakaj olje?
Olje najbolje maže pri 70-80 C ko pa je ogret na delovno temp je pa na 110C ( temp. so približne ). Torej zakaj ne bi smel pritisni avta ko je voda ogreta na del. temp. (80-90 C ) olje pa je še na 70C?

LP Joseph


V tem primeru je to dovolj. Problem je, če ima voda delovno temperaturo, olje pa 40.
 
Uporabniški avatar
Josephe
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 629
Pridružen: Pe jan 10, 2003 8:25 pm
Kraj: LJ-črnuče

Napisal/-a Josephe So nov 20, 2004 6:33 pm

mitja320 je napisal/-a:
Josephe je napisal/-a:OK da se voda mora segret to razumem, sam zakaj olje?
Olje najbolje maže pri 70-80 C ko pa je ogret na delovno temp je pa na 110C ( temp. so približne ). Torej zakaj ne bi smel pritisni avta ko je voda ogreta na del. temp. (80-90 C ) olje pa je še na 70C?

LP Joseph


V tem primeru je to dovolj. Problem je, če ima voda delovno temperaturo, olje pa 40.


OK, Sam kaj pa bi bilo narobe tudi če bi bila voda ogreta na delovno olje pa na 40C.???

LP Joseph
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ So nov 20, 2004 7:12 pm

itak olje tudi kmalu postane segreto oz. dovolj viskozno tako da ni nobene panike....fora je bolj v tem da je motor ogret oz. se zmanjša toleranca med posameznimi deli
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
Uporabniški avatar
marko stare
Novinec
 
Prispevkov: 254
Pridružen: Po avg 16, 2004 9:38 pm

Napisal/-a marko stare So nov 20, 2004 7:53 pm

Vsekakor in vseh primerih ogreti motor na mestu(če maš čas-drugače od začetka vozi z nižjimi obrati), odvisno pač temperature od 0 do 5 minut idealno...100% najboljša varianta za podaljšanje življenske dobe motorja in menjalnika....mazanje ni nič manjše na mestu....odsvetujejo oz. morajo zaradi ekologije vemo zakaj! (vemo da se marsikatera stvar pred uporabo mora segreti..a ne)
na delih motorja še vedno ostane dovolj olja za hladen zagon...seveda če avto ne stoji dalj časa, vendar so danes olja veliko kvalitetnajša, tako da tudi po tem času ne bi smelo biti težav. :!:
olje v motorju se ogreje vsaj 30% kasneje kot voda, zato je mnogo bolj pomembno, da je segreto olje kot voda, (olje za motor........voda za voznika :D )
klenkanje pa je posledica neutrezne mešanice goriva ali prenizke oktanske vrednosti, ki prihaja v izgorevalni prostor lahko pride ko motor teče pod čokom (sliši se kot kovinski zvok)
vsi ki imate diesel motorje, ko je minus, kar ogrejte jih na mestu vsaj minutko, če nimate več časa-100% preverjeno ;) :!: :!:
 
Uporabniški avatar
torstorm
Uporabnik
 
Prispevkov: 857
Pridružen: Če jan 22, 2004 11:46 pm
Kraj: Ljutomer

Napisal/-a torstorm So nov 20, 2004 8:43 pm

jaz se s tem tudi strinjam.Motor je dobro pustiti vsaj 15 s na mestu ko ga prižgeš.Zakaj pa potem delajo olja npr.5W-40,....olje začne mazati takoj po zagonu motorja,po kakih 8s pa doseže že tako viskoznost da se vse že lepo maže.Zato bi lahko tudi že speljali praktično po zagonu, vendar je drugi problem v različnih mehanskih napetostih zaradi temperature in če se pelješ se ves čas spreminjajo obrati(menjavanje prestav,...) in s tem različna krivulja segrevanja motorja in stem krivulje segrevanja v posameznih točkah motorja.Če pa ga pustiš en cajt na mestu pa so te krivulje segrevanja bolj podobne, saj so obrati konstantni in posledično s trenjem premo naraščanje temperature.Sodobni motorji so že iz takih materialov in z različnimi debelinami materialov v različnih koncih te temperaturne ,,šoke,, zmanjšajo.Samo je še zmeraj dobro motor preden spelješ malo ogreti .
To ne zaradi trenja ker ne bi mazalo ,ampak materiali zaradi velikih temperaturnih razlik počasi na določenih delih slabijo,in ker pri zagonu se ustvari največ trenja se potem tam poveča obraba.
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ So nov 20, 2004 8:52 pm

se opravičujem že v naprej ampak meni gre že malo na kozlanje ko berem to flancanje od nekaterih uporabnikov ki pišejo kar neki v tri krasne!!!

tko da moderatorje prosim da ZAKLENEJO to temo!

mimogrede....ko pozimi ogrevate avte na mestu (recimo 10 min,zakaj jih torej še poleti ne recimo 3 min)
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
Uporabniški avatar
torstorm
Uporabnik
 
Prispevkov: 857
Pridružen: Če jan 22, 2004 11:46 pm
Kraj: Ljutomer

Napisal/-a torstorm So nov 20, 2004 9:15 pm

ker se ne splača zaradi porabe bencina in so temperaturne razlike manjše.Vendar tudi poleti ko prižgem avto počakam kake tri sekunde preden speljem.
šmeks: če pa ti gre na kozlanje pa se izkozlaj ,mogoče se ti bo potem malo glava zbistrila, saj potem ne boš več dajal takih izjav.Glede tega pa vprašaj enega ki delal v kaki avto tovarni, in da je takojšnje speljevanje samo eko zadeva, zaradi papirjev.
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate So nov 20, 2004 9:22 pm

No mogoce sem mal prevec predpostavljal :lol:

twingo16v mogoce si me mal narobe zastopu, ceprav vem, kaj hoces povedat.
Ko je avto ogret, je obraba motorja na en obrat skoraj zanemarljiva v primerjavi s tisto, ko avto ni ogret. Obraba na obrat ni konstantna, ampak je odvisna od temperature. Ce pa upostevas to, pa obraba v prvem primeru ni nujno vecja od obrabe v drugem.

No, po prebranem se vedno volj nagibam k naslednji metodi: Vzgem avto in par sekund po vzigu dvignem obrate za kaksne dve sekundi na enih 1500, da oljna pumpa ustvari ustrezen pritisk. Pustim avto na mestu na standgasu laufat se kaksno minuto. Med tem opucam sipe in dam mobitel iz zepa :lol: . Potem obrnem in se odpeljem po klancu navzdol (200m) z obrati do 1500. Potem ze spet cakam eno minuto na en luft v koloni, da se spravim na cesto :? Potem pa s prestavljanjem pri 2000 obratih pospesim do 100km/h od kjer naprej se vozim lepo v 6. s 1700-1800 obrati. V kolikor mi ni treba ze prej bremzat zarad kolone. Pospesevanje mora bit na zalost tok hitro, ker speljujem na cesto ravno v ovinku in se mi zelo hitro kdo na rit nalima.

Upam, da sem potegnu taprave zakljcke :)

šmeks: ne vem, kaj te ta tema moti. Pac vsak napise svoje mnenje, eni bolj utemeljena, drugi manj. Skupi pa bomo pogruntal pravi nacin. Ce ti ni vsec, pol te teme preprosto ne beri, ce pa imas drugacno menenje, ga pa napisi in utemelji, ne vidim pa razloga za zaklepanje, ker se nihce ne krega.
Glede zimskega ogrevanja na mestu: ce mal poslusas avto slisi, kako pozimi ob nizjih temperaturah tezje vzge in laufa prvih nekaj minut kot poleti ob visjih temperaturah. To pa se zdalec ne pomeni, da polet pa lahko avto kar takoj stisnes do blokade. Se vedno ga je treba pocasi ogreti do delovne temperature, ni pa ga potrebno ogrevati na mestu. No, vsaj tako je moje mnenje.
Slika
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ So nov 20, 2004 9:30 pm

ok pa pišite naprej kar hočete....itak pa vsak ravna z avtom tko kot se mu zahoče...tko da vam želim prijetno kramljanje še naprej.....
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
Van
Novinec
 
Prispevkov: 222
Pridružen: Ne sep 05, 2004 2:42 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Van Ne nov 21, 2004 2:51 pm

Lepo ste se razpisali ( brez kreganja ) o tej temi.
Mnenja so dokaj deljena, tako da je težko potegniti en zaključek.
Edino možno bo probati v praksi, potem bomo pa videli.
Omejitve so stare kot človek.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov