Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Sr dec 08, 2004 1:53 pm

lenivec je napisal/-a:
Gricko je napisal/-a:ti dam še jst moj primer!
Fiat TIPO 1.4-- 165/70 13 končna 160-170 (po števcu :oops: )
185/60 14 (malo prevelka guma) končna okol 150!
Lega velik bolša! Pospeški (zaradi malo prevelke gume ) malce slabši, se je poznalo tudi v klanec!
Poraba kake 2, 3 deci več na 100km

v bistvu guma ni prevelka ker ti je pri 100kmh števec lagak za 2.9kmh to pa ni nobena razlik apraktično
to je 2.9%

bom tko reku.Če bi še enkrat kupoval, bi raje mal manjšo kot večjo (edin cena je različna :? ), ker je bil avto švoh, pol se je pa poznal že tko na širini in velikosti gume!
Ko sem mel zimske(165/13) gor, je bil avto mal bl poskočen, štarten, tudi v določen klanc sem komot šel v 4 (četrti) prestavi, medtem ko z letnimi sem moral dat v tretjo (3) prestavo! Tko da tle se je men poznalo!!, glede lege z zimskimi pa sploh ne bom komentiral!! (avto je kar plaval po cesti)
 
jst
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Pe mar 12, 2004 5:19 pm
Kraj: Tam kjer ima mraz mlade

Napisal/-a jst Sr dec 08, 2004 3:10 pm

aja? zakaj se pa manj obrablja?

drgac pa k vidm da si ti ceu fizik, povej mi zakaj ce uzamem radirko z povrsino 5cm2 in jo postavim gladko na mizo, obtezim z doloceno tezo, pol pa poizkusam to zadrsat po mizi, mi velik tezje uspe, kot ce je radirka velika samo 1cm2??

pomoje zato ker vecja doticna povrsina, povzroca pri trenju vecji odpor, manjsa povrsina pa prej zdrsi kot vecja. seveda pa majo sirse gume vlogo sele pri drsenju, ne pa tud pr kotaljenju, razn tega da zaradi vecje kotalne povrsine, pozneje zdrsnejo.

zdej tko js razmisljam, ce je to res al ne, pa povejte vi ;) :D[/quote]

žijo!
že na začetku-brez zamere.

sila pri tvojem preizkusu je večja zaradi tega, ker se ti večja radirka manj ukloni-zvije (obe radirki morata biti enako visoki, če ne ne velja).

slia trenja ni odvisna od velikosti površine naleganja. odvisna je samo od sile, ki pristiska pravokotno na stični površini in od koeficienta trenja(drsne lastnosti stičnih površin).

širša guma se manj obrablja zaradi večje naležne površine. preizkusi poradirati enako količino teksta z obema radirkama, še bolje bi bilo da je razlika v površinah radirk še večja kot 1cm2.

po mje ima der_Alte prav.


Lenivc, ti pa kupi tiste gume. Če moj Punto spelje z mesta, bo sigurno tud tvoj :D
 
jst
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Pe mar 12, 2004 5:19 pm
Kraj: Tam kjer ima mraz mlade

Napisal/-a jst Sr dec 08, 2004 3:11 pm

Sm hotu neki citirat, pa sm se zaj...
:oops:
Lp T
 
Uporabniški avatar
blazz
Novinec
 
Prispevkov: 454
Pridružen: Pe sep 13, 2002 10:21 am
Kraj: Logatec

Napisal/-a blazz Sr dec 08, 2004 3:18 pm

lenivec je napisal/-a:
blazz je napisal/-a:Pa ne vem kaj te poraba skrbi če maš že zdaj z 1.2 60 KM mašino tako porabo:


hehe saj zato me skrbi za porabo, ker zaj šparam avto fuuul pa je taka poraba, je pa res da še nisn skuro kesla po menjavi dihtunge na glavi, po čiščenju injektorjev in po menjavi vžigalnih kablov.

tak da upam da bo padlo pod 7


Jest sm mel pr puntotu 1.2 16v 75KM porabo okol 6L!!
 
Tical
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 41
Pridružen: To avg 05, 2003 12:01 pm

Napisal/-a Tical Sr dec 08, 2004 3:21 pm

no jst su su letos polet iz 155/70 r 13 na 195/50 r 15! avto je pa vw lupo! lega je velik bolsa k prej edin koncna pa pospeski so pa mal u k*urcu sam ma pac samo 50 KM tko da ni to nc kj pretresljivga :D aja pa mal vec pokur - ksne 0,5 litra!
...ain't nuthin like hip hop music...
...u like it coz u choose it...
...most DJs won't refuse it...
...a lot of sucker MCs misuse it...
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Sr dec 08, 2004 4:13 pm

jst je napisal/-a:
sila pri tvojem preizkusu je večja zaradi tega, ker se ti večja radirka manj ukloni-zvije (obe radirki morata biti enako visoki, če ne ne velja).

slia trenja ni odvisna od velikosti površine naleganja. odvisna je samo od sile, ki pristiska pravokotno na stični površini in od koeficienta trenja(drsne lastnosti stičnih površin).

to maš prov sila trenja je odvisna od sile! Ampak tudi od velikosti!
Problem pri gumah je, ker se površina poveča( več oprijema), ampak se hkrati tudi bolj porazdeli po površini, kjer se dotika guma ceste, zato je sila ne enako velikem delu manjša (manj oprijema).To dvoje se nekako izniči!Ampak so pa še vedno razlike.
zato bi blo treba računat, na določeno težo, kakšna širina!
Ker pa so pnevmatike drage (širše in večje), ker avto slabše gre s takimi pnevmatikami, ker je večja poraba, se tovarne odločijo in naredijo kompromis med lego, porabo, udobjem,stroški.....
Zato so gume ponavadi malce ožje (višje-več amortizacije-bolše udobje, več zvijanja gume, slabša lega)!
Če ti to širino povečaš in ne pretiravaš (zmanjšaš višino z drugimi feltnami), se lega izboljša (predvsem je bolši občutek, ker se guma ne zvija ampak cela začne pol mal drset) Avto ne zaniha toliko.....in tudi boljšo lego dobi avto na račun par drugih stvari!!
Če pa pretiravaš, se pa lega zopet poslabšuje, hkrati tudi udobje, poraba,.....in edini + je še izgled!!! Vse drugo je slabše!!!

Kje pa je tista meja, kjer so lastnosti boljše pa je treba za vsak avto izračunati!!
Na uč, pa je to malce širša guma od originala

195 gume na tvingotu in podobno malih avtih, je če mene vprašate samo zaradi izgleda (priznam, dobro zgleda) glede lege, pa nisem prepričan!!+ Vsi sklopi na podvozju trpijo , saj niso načrtovani za take sile + udobje trpi+.......


po mje ima der_Alte prav.

Napol prov :P
 
jst
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Pe mar 12, 2004 5:19 pm
Kraj: Tam kjer ima mraz mlade

Napisal/-a jst Sr dec 08, 2004 4:51 pm

Gricko je napisal/-a:
jst je napisal/-a:
sila pri tvojem preizkusu je večja zaradi tega, ker se ti večja radirka manj ukloni-zvije (obe radirki morata biti enako visoki, če ne ne velja).

slia trenja ni odvisna od velikosti površine naleganja. odvisna je samo od sile, ki pristiska pravokotno na stični površini in od koeficienta trenja(drsne lastnosti stičnih površin).

to maš prov sila trenja je odvisna od sile! Ampak tudi od velikosti!
Problem pri gumah je, ker se površina poveča( več oprijema), ampak se hkrati tudi bolj porazdeli po površini, kjer se dotika guma ceste, zato je sila ne enako velikem delu manjša (manj oprijema).To dvoje se nekako izniči!Ampak so pa še vedno razlike.


Tako je, vendar razlik ni(če primerjami enake materiale) in ravno zato sila trenja ni odvisna od površine naleganja.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Sr dec 08, 2004 4:57 pm

jst je napisal/-a:
Gricko je napisal/-a:
jst je napisal/-a:
sila pri tvojem preizkusu je večja zaradi tega, ker se ti večja radirka manj ukloni-zvije (obe radirki morata biti enako visoki, če ne ne velja).

slia trenja ni odvisna od velikosti površine naleganja. odvisna je samo od sile, ki pristiska pravokotno na stični površini in od koeficienta trenja(drsne lastnosti stičnih površin).

to maš prov sila trenja je odvisna od sile! Ampak tudi od velikosti!
Problem pri gumah je, ker se površina poveča( več oprijema), ampak se hkrati tudi bolj porazdeli po površini, kjer se dotika guma ceste, zato je sila ne enako velikem delu manjša (manj oprijema).To dvoje se nekako izniči!Ampak so pa še vedno razlike.


Tako je, vendar razlik ni(če primerjami enake materiale) in ravno zato sila trenja ni odvisna od površine naleganja.

Sploh pa je kvaliteta (gumi zmes) večjih- dražjih pnevmatik dosti boljša kot je pri cenejših pnevmatikah!!
 
jst
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Pe mar 12, 2004 5:19 pm
Kraj: Tam kjer ima mraz mlade

Napisal/-a jst Sr dec 08, 2004 5:03 pm

Gricko je napisal/-a:
jst je napisal/-a:
Gricko je napisal/-a:
jst je napisal/-a:
sila pri tvojem preizkusu je večja zaradi tega, ker se ti večja radirka manj ukloni-zvije (obe radirki morata biti enako visoki, če ne ne velja).

slia trenja ni odvisna od velikosti površine naleganja. odvisna je samo od sile, ki pristiska pravokotno na stični površini in od koeficienta trenja(drsne lastnosti stičnih površin).

to maš prov sila trenja je odvisna od sile! Ampak tudi od velikosti!
Problem pri gumah je, ker se površina poveča( več oprijema), ampak se hkrati tudi bolj porazdeli po površini, kjer se dotika guma ceste, zato je sila ne enako velikem delu manjša (manj oprijema).To dvoje se nekako izniči!Ampak so pa še vedno razlike.


Tako je, vendar razlik ni(če primerjami enake materiale) in ravno zato sila trenja ni odvisna od površine naleganja.

Sploh pa je kvaliteta (gumi zmes) večjih- dražjih pnevmatik dosti boljša kot je pri cenejših pnevmatikah!!


No pa naj bodo če so. Sam potem so se na novo pojavile. Ko sm jst v šolo hodil nam zanje niso povedali. :roll:
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Sr dec 08, 2004 5:12 pm

jst je napisal/-a:
No pa naj bodo če so. Sam potem so se na novo pojavile. Ko sm jst v šolo hodil nam zanje niso povedali. :roll:

hočem rečt, da stvar ne gre linearno (sila na podlago in trenje ali se motim :oops:
pomoje obstaja idealno rezmerje med površino in silo na površino!
če se razmerje spreminja se tudi lastnosti spreminjajo, ni pa drastične spremembe!
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Sr dec 08, 2004 6:03 pm

Še ena kost. :twisted:
Stična površina se pri širših gumah prav nič ne poveča v primerjavi z ožjimi gumami (sploh če imajo isti indeks obremenitve). Spremeni pa se oblika te stične površine. Kaj pa zdaj? :lol:
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Sr dec 08, 2004 6:17 pm

Spet en pameten. Ali kdo sploh uporablja sive celice tu?

PS. Je razlika med širino in POvršino. Saj bo... počasi bomo prišli do Spoznanja.
 
Cizi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 573
Pridružen: Ne feb 29, 2004 8:03 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a Cizi Sr dec 08, 2004 6:19 pm

lenivec je napisal/-a:
Cizi je napisal/-a:Seat Ibiza 1.4 60km iz 155/70/13 na 195/50/15, končna za cca 5 kmh manjša, pospeški tu-tu, edino od 150 kmh naprej se je potem malo bolj vleklo, ampak je bilo vredno razlike v legi.


tale odgovor mi do zdaj največ pove :D zdaj pa sam dodaj še podatek o porabi pa bo popoln :)

hvala


Poraba brez kakšne opazne razlike, morda celo malo manjša kot pa zdaj pozimi z zimskimi gumami.
 
Uporabniški avatar
blazz
Novinec
 
Prispevkov: 454
Pridružen: Pe sep 13, 2002 10:21 am
Kraj: Logatec

Napisal/-a blazz Sr dec 08, 2004 7:43 pm

lenivec je napisal/-a:
blazz je napisal/-a:Jest sm mel pr puntotu 1.2 16v 75KM porabo okol 6L!!

hm... 1.2 16v je 85k al pa 8v z 75 konji.

ja saj glede porabe mene tut skrbi...
samo kot sem napisal šele zdaj praznim privi kesl po menjavi dihtunge na glavi vžiglanih kablo in pa po čiščenju injektora, to pa bi moglo nardit razliko. že po vožnji se čuti da avto dosti lepše gre, in mirneje pospešuje


Serija 1! Pa saj ne težim s to porabo sam mal se hvalim :oops: :oops: :oops:
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Sr dec 08, 2004 10:47 pm

lenivec je napisal/-a:če sta pa obe napumpani kot moreata pa je pri 195 večja pobvršina


Ali res? Razmisli malo.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Sr dec 08, 2004 11:11 pm

der_Alte je napisal/-a:
lenivec je napisal/-a:če sta pa obe napumpani kot moreata pa je pri 195 večja pobvršina


Ali res? Razmisli malo.

ok tle te pa ne štekam???
Zakaj bi bila ista površina??? :?
Zunanji obod mora biti isti -> ista dolžina pri obeh gumah
Širina gume je pa različna -> pridobiš nekaj na širini!

glede na to da sta obe dobro napihnjene, ne mora bit manjša tolko bolj posedena, da bi bil stik z cesto večji!

Sicer pa skoz daješ ene kosti in uganke, raje povej in podpri tvoje trditve z argumenti! Mogoče nas pa vse rezsvetliš!!
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Če dec 09, 2004 1:23 am

der_Alte je napisal/-a:
lenivec je napisal/-a:če sta pa obe napumpani kot moreata pa je pri 195 večja pobvršina


Ali res? Razmisli malo.


dej ne nakladej no alte.

ja od ficota pa 355 guma od korvete mata isto doticno povrsino dej pejt to povedat bratcu v vrtec. kva nabijas kr ene stupidne fore argumentiras jih pa ne.

širša guma se manj obrablja zaradi večje naležne površine. preizkusi poradirati enako količino teksta z obema radirkama, še bolje bi bilo da je razlika v površinah radirk še večja kot 1cm2.


kako se lahko sirsa guma manj obrablja, ce ima vec profila ki se dotika ceste?
ce bos vleku crto z 2 cm siroko radirko pa recimo z 10 cm siroko radirko isto dolgo crto, kera bo vec gume pustila na podlagi? tamanjsa? pomoje pa tud.

torej po teli logiki se pr biciklu najbolj obrablja guma?? pa tud pr biciklu je ista doticna povrsina kot pri gumi za F1 ne? ja 100% kake to prbijate fiziki, mene bi blo kr sram.

dejstvo je da sirsa guma na suhem asfaltu zdrsne pozneje kot ozja, in tud ob zdrsu nudi vecje trenje kot ozja guma. der alte dokazi nasprotno !
Zadnjič spremenil Voith, dne Če dec 09, 2004 1:36 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov